حصريا رواية اميرة الرعد كاملة جميع الفصول ندى الشرقاوى

حصريا رواية اميرة الرعد كاملة جميع الفصول ندى الشرقاوى


رواية اميرة الرعد هى رواية باللغة العربية العامية ومن تأليف ندى الشرقاوى و رواية اميرة الرعد لها جماهيرية واسعة على الرغم من عدم اكتمالها وتنقسم رواية اميرة الرعد الى عدة فصول كالعادة ورغم عدم اكتمال رواية اميرة الرعد الا ان عدد الاشخاص الذين قاموا بالبحث عن رواية اميرة الرعد كبير جدا فى محرك البحث جوجل ولذلك سأترككم مع قراءة رواية اميرة الرعد وسأكون حريصا على جعل الخط كبير لتسهيل القراءة عليكم 


حصريا رواية اميرة الرعد كاملة جميع الفصول ندى الشرقاوى



رواية اميرة الرعد الفصل الاول 1 


- وه يابوي كيف بتجوز عيله عندها ١٨ سنه

- ياولدي انتي من ساعه ما مرتك توفاها الله وبنتك عندها سنتين عاوزه حد يرعاها


- يابوي وانا معيزش اتجوز انا


- بعصبيه /هتتجوز يعني هتتجوز هتكسر كلمتي إياك


- لاعاش ولا كان يابوي بس هتجوز عيله


- حدتها ١٨سنه وخلص الحوار


( رعد المنشاوي ٢٩ سنه عيون زيتوني شعر بني  أنف حاد جسم رياضي وممشوق ولحيه خفيفه ولديه غمازتان لا يظهران الا من صغيرته جنة رعد اتجوز من ابنه عمو وتوفت بعد ولاده جنة بس مكنش بيحبها جواز صالونات يعني عيله المنشاوي اكبر عائلات الصعيد )


- اعمل حسابك الفرح والدخله الخميس الچاي


- الخميس الچاي كيف كمان يومين


- ايوه ياولد خير البر عاجله. 


( سليم المنشاوي والد رعد وكبير عائله المنشاوي ٥٥  سنه بيحب أولاده وراجل طيب )



طلع رعد وهو غضبان وبيتوعد للعروسه


- اااه اي يارعد مش تحاسب


- معلش يا رحمه مشيفكيش عاد


- اي يارعد كل لما بتيجي البلد بتتكلم كلام بيئة خالص


- لا بعرف اتكلم مصري عادي بس طول ما انا في البلد هتكلم زيهم علشان والدي ميزعلش



 

- برحتك بس كلمني مصر انا مش بحب الكلام دا


- بغضب انا اتكلم الكلام اللي انا عاوزه سامعه يابت خالتي غوري من قدامي.



 

( رعد مش بيتكلم صعيدي وبس رعد رجل أعمال مشهور وبيتكلم لغات كتير بس طول ما هو في الصعيد محتفظ بكلام اهله )


- ماشي يابوي هتجوزها بس هوريها النجوم في عز الضهر




في مكان تاني


- بصي ياأميره ياحبيبتي انتي كبرتي صح


- ايوه يامامي


- طيب بصي عمك هيجوزك لواحد


- اي دا يامامتي لا


- ياحبيبتي اسمعي الكلام انتي عارفه انك لو مش وفقتي عمك هتردنا واحنا ملناش حد بعد باباكي وكمان عمك خد ورثك


- حاضر يامامتي بس هو هيكون شرير صح


- لا ياروحي متخافيش ربنا يستر


( اميره ١٨ سنه بنت لطيفه وكيوت وبريئه جدا طفله خالص رقيقه حساسه تبكي بسرعه على اتفهه الأسباب بشره بيضاء تسحر الشخص بجمالها جسدها  ممشوق يجمع بين انوثه وجمال ورقه شفتيها كاحبه التوت الأحمر الطازج عيونها تسحر لونهم ازرق مثل البحر يسرح فيها كل من نظر فيهم شعرها من اللون الأحمر الناري طويل جدا فهي تشبه الحوريات طفله تحب العب والمزح )


- ايوه هجوزها ونرتاح منها والورث يكون لينا


- وهتجوزها لمين


- واحد صعيدي


- انت بتنتقم بقا صعيدي ياراجل دا البت بتخاف من خيلها


- واحنا مالنا تغور




في مكان تاني 


كان رعد قاعد وشايل بنوته جميله وبيتكلم معاها 


_يعني انا رعد اتجوز غصب دا كله علشانك انتي يابت 


وكانت جنه بتضحك على طريقه كلام رعد 


_اضحكي اضحكي دي جوازه سوده ياختي 


دخلت رحمة 


_اي اللي بتقوله دا يا عد انت هتتجوز 


_انتي واقفه ورا الباب بترقبيني ولا اي 


_بتردد هاا لا انا كنت معديه بس 


_اه هتجوز عادي يعني واتفضلي اطلعي بره انا قلت مليون مرة محدش يدخل اوضه جنه برااااا. 


(رحمه بنت خالت رعد بس مغروره بتحب فلوس رعد بس عايشه في القاهرة) 


بعد يومين.  


وجه يوم كتب الكتاب والدخله وقال الماذون الجمله المشهوره 


(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير) 


وتعالت الزغاريت والفرح ملئ السرايا 


_الف مبروك ياولدي 


_الله يبارك فيكي ياما 


(هدي المنشاوي والده رعد ومرات سليم وبنت عمه ٥٠ سنه طيبه وحنونه) 


_اطلع ياولدي عروستك فوق 


، _طالع 


دخل رعد الجناح بتاعه واتفاجأ بحاجه غريبه 


_انتي مين....... َ......... 



رواية اميرة الرعد الفصل الثانى 2 



دخل رعد الجناح بتاعه واتفاجا بحاجه غريبه

رعد بزهول/انتي مين
اميره بتردد/انا.. انا العروسه ياعمو
رعد /عمو انتي بجد العروسه
اميره /اه

سرح رعد في جمالها وفستانها القصير اللذي يصل للركبه وخدودها مثل الورد وبشرتها البيضاء فهو يصدق انها خيال

اميره /عمو عمو
رعد رجع لطبعته /احمم تعالي يا اسمك اي
امير /اسمي اميره وحضرتك
رعدفي سره /اسم علي مسمه اميره وهيا اميره وحوريه من الجنه
رعد /تعالي نتكلم شويه
وقعدوا علي الاريكه
رعد/اميره انتي عارفه انا مين
اميره ببراءه /اه مامي قالتلي اني هتجوز عمو هو انت شرير
ضحك رعد بصوت عالي /لا انا مش شرير انا طيب خالص
اميره /اسمك اي
رعد بابتسامه جذابه /رعد
اميره /اسمك جميل اوي ياعمو
رعد بتوهان /انتي اجمل وبيقرب عليها
بس سمه دقات الباب
رعد /خليكي هنا هشوف مين وارجع

فتح رعد الباب وكانت مرات عمه (ام مراته الاولي)
رعد بستغراب/خير يامرات عمي
مرات عمه (ساميه) /خير ياعريس الناس مستنيه تحت
رعد /ومستنيين اي عاد
مرات عمه بخبث/مستنيين البشاره اي ياعريس نسيت عوايدنا إياك
رعد بعد ما فهم قصدها /وه من ميتى بيحصل الحچات دي في سرايا المنشاوي انتي بتك الله يرحمها حصل معاها كده
ساميه /وه بتقارن بتي اني ببنت البندر إياك المصرويه واعره ياعريس
رعد وقد وصل لاقصي درجه من الغضب وقال بصوت جمهوري /اسمعي يامرات عمي سيره مرتي متجيش علي لسان حد سامعه ولا اسمعك تاني الناس اللي تحت دي تغور قبل ما اطخهم عيرين اخفي من وشي

جريت ساميه من قدام رعد فهي تعرف جبروته وغضبه
دخل رعد عند امير بس مش لقيها
رعد /اميره اميره اميره
اميره /... لارد
رعد /اميره اميره
سمع صوت بكاء جي من الدولاب

فتح الدولاب لقي اميره قعده وضمه نفسها وبتعيط
رعد بسرعه طلعها وحضنها جامد /مالك بس بتعيطي ليه ياأميره
اميره ببكاء مستمر /انت.. انت زعقت جامد وانا بخاف من الصوت العالي وسبتني لوحدي

رعد /خلاص مش هسيبك تاني تعالي بس اغسلي وشك اي الدموع دي كلها دا جنه احسن منك 
دخلت اميره غسلت وشها وطلعت وقعدت 
قرب رعد منها ومسك اديها 
رعد بحنيه /بصي ياأمير هنتفق اتفاق اي رايك 
اميره /اوكي ياعمو 

رعد /بصي اولا كده طول ما احنا لوحدينا قولي اللي انتي عاوزاه عمو بابي اللي انتي عاوزاه لو في ناس تقولي رعد لاني جوزك ومتقوليش حضرتك 
اميره /بس انت كبير اوي ياعمو وضخم وعندك عضلات كتير 
ضحك رعد عليها /لا انتي اللي اوزعه انا عندي 29 سنه بس

اميره /عايش بقالك كتير يعني 
رعد /قومي الله يهديكي ننام علشان انا تعبان ونفسي انام 
خد رعد اميره علشان يناموا 
نام رعد لأول مره بهدوء بدون ميحس بضغط من الشغل أو من العيله او من اي حاجه 
تاني يوم. 

صحيت اميره بصت لقت رعد حضنها جامد ومش عارفه تقوم 
اميره سرحت في ملامح رعد وشكله وهو نايم 
اميره في سرها /الله شكله كيوت اوي زي اللي بقراهم في الروايات 
اميره بصوت هادي  /عمو عمو طب يابابي ياعمو عاوزه اقوم اصحي 
رعد بنوم /اي عاوز انام 
اميره /عاوزه اقوم 
رعد بابتسامه  /صباح الفل 
اميره /صباح النور عاوزه انزل تحت ينفع 
رعد /اممممم ينفع ياله 
لبست اميره شورت جينز وتيشرت بنص قصير 
اميره /انا جهزه 
رعد تنح /..... 
اميره /اي ياعمو انت 
رعد بغضب /اي المسخره اللي انتي لابساها دي 
اميره علي وشك البكاء/لبسي انا بلبس كده 
رعد بهدوء /طب استني هنا 
دخل جبلها فستان لونه لبني هادي طويل وواسع 
رعد /البسي دا ياله 
اميره /بتاع مين دا 
رعد /البسيطه ياله علشان ننزل او ممكن مننزلش 
جريت اميره ولبست ونزلوا ورعد مسك اديها ونزلوا 
هدي /اي ياولدي اللي نزلك كنت هطلعلك الفطور لحد عندك 
رعد بابتسامه /عادي ياأمي قلنا ننزل نفطر معاكوا 
هدي بابتسامه جميله وطيبه /صباحيه مباركه ياعروسه 
اميره بصوت واطي لرعد /اقول اي 
رعد /الله يبارك فيكي 
اميره /الله يبارك فيكي ياطنط 
هدي /لا قوليلي ياما زي رعد وياسمين 
اميره برقه /حاضر 

وقعدوا بعد التحيه والصباح علي الجميع 
وبيفطروا......... دخلت بنت ومعاها بنوته لبسه سلوبت جميل ورقيق 
قام رعد حضن البنت /وحشتيني اوي ياجنه 
اميره بستغراب /مين دي 
رحمه بخبث /دي بنته 
اميره /............  


رواية اميرة الرعد الفصل الثالث 3

 

اميره باستغراب وصدمه/بنته ازاي

ساميه /اما اي ياسنيوره انتي متعرفيش ان رعد عنده بت ولا اي عاد

رعد بغضب وحده /اميره تعالي فوق هفهمك والتفت لمرات عمه

مرات عمي جولتلك متتدخليش في حاچه تخص مرتي ولا تخصني

سليم /خد مرتك ياولدي وفهمها براحه لستها عيله مفهماش ووعاك تزعلها

طلع رعد ودخل هو واميره. 

اميره بدموع /هو انت البنت دي بنتك بجد 

رعد بصرامه وتماسك /اه بنتي اي متعرفيش ولا اي 

اميره وسط دموعها /لا معرفش اتجوزتك وانا معرفش انت مين شوفتك بقالي كام 

ساعه صحيت لقيت بلد وعيشه غير اللي انا فيها عمو اللي 

بعني علشان جالوا فلوس كتير اتجوزتك علشان مامي قالتلي اني

 لو متجوزتكش عمو هيمشينا من البيت وخد الورث ويطلع

 مجوزني لواحد متجوز وعنده بنت 

صمت رعد بصدمه من

 كلامها حقا لاتدري بوفاه زوجته الأولى 

رعد بهدوء/وهما معرفوكيش ان مراتي الأولى توفت 

اميره وقفت عن البكاء /اي توفت 

رعد /اه بعد ولاده جنه 

اميره وقت نسيت كل حاجه وقالت بطفوليه /الله اسمها جنه اسمها حلو اوي 

رعد بصدمه /سبحان مغير الاحوال انتي رجعتي طفله تاني 

اميره بغضب طفولي /انا كبيره على فكره انت اللي كبير اوي ياضخم 

ضحك رعد /ههههههه انا ضخم ماشي مسيرك تيجي تحت ايدي بس الصبر حلو وبيغمزلها 

اميره بطفوليه /امممممم رعد

بقلم /ندا الشرقاوي 

رعدبابتسامه عندما سمع اسمه من بين شفتيها /هو انا اسمي بالجمال دا اؤمري 

اميره بكسوف/عاوزه اشوف جنه ممكن 

رعد فرح انها عاوزه تقابل جنه ورفض فكره انها ممكن متتقبلهاش /تعالي نروحلها 

دخلوا اوضه جنه وكانت اوضه جميله صغيره لونها Pinkوصور كرتونيه جميله وقعده جنه بتلعب مع المربيه. 

رعد /لو سمحت سبينا لوحدنا 

المربيه باحترام /امرك رعد بيه 

طلعت المربيه 

رعد بحب ابوي/جنه تعالي ياروحي 

جنه وهي تجري لاحضان والدها (جنه سنتين يعني تقدر تمشي عادي) 

رعد بطريقه مزح  /تعالي ياروحي اوريكي العروسه اللي اتجوزتها 

اميره بحب /الله دي جميله جميله اوي ممكن اشلها 

رعد /اتفضلي 


شالت اميره جنه وبدأت تلعب معاها وتمزح 

اميره بطفوليه /رعد انا قررت اني هقعد في اوضه جنه جميله اوي وفيها كرتون انت الجناح لونه اسود 

رعد /اه وماله وماله يارب مجوزني علشان وحده تربى بنتي اقوم اربي الاتنين 


اميره /اه علشان انت بقيت بابي بتاعي انا كمان 

رعد بابتسامه وهو يقبل خدها /وانا فرحان ان عندي بنوته جميله كده. 


بس سمعوا صوت عالي تحت وزعيق 

رعد /استنى هنا هنزل اشوف في اي خليكي مع جنه 

اميره /حاضر 

نزل رعد


كرم /اهلا بولد العم اللي اتجوز من غير ما نعرف ولا احنا مش چد مچام (مقام) العروسه ولا اي عاد 


رعد وهو غضبان /ايه اللي جابك اهنه اني جولت متعتبش السرايا واصل 


كرم /وه وه كيف اطلع من بيتي انا هجعد اهنه والمره اتشرف بالعروسه 


ساميه بخبث /تشرف ياولدي دا انت ابني ادخل ياولدي 

(أكرم المنشاوي زير نساء بيكره رعد وبيحب ينتقم منه في اي حاجه أكرم اخو مرات رعد الأولى وبيكون ابن عمه) 

سليم /هدى يارعد معيزينش مشاكل 


رعد /وه رعد دلوك اللي بيعمل مشاكل يابوي انا طالع لمرتي 

طلع رعد عند جنه واميره 

وجد اميره تلعب مع جنه بالألعاب وتمزح معها 

رعد /الله الله نستوني وبتلعبوا انتوا 

اميره /انا حبتها اوي أوي رعد ممكن طلب 

رعد بابتسامه /اتفضلي 

اميره /عاوزه جنه تيجي الجناح 

رعد بفرح من طلبها /بجد يعني انتي عاوزه جنه معاكي على طول 

اميره /اه انا حبتها اوي اه صحيح مين اللي تحت وكان بيزعق 

رعد بغضب /ملكيش دعوه واوعى تنزلي من الجناح غير لما اقولك واكون معاكي 

ومتكلميش حد غريب سااامعه 

اميره ببعض الخوف من صوته العالي /حاضر حاضر 

غضب رعد من نفسه لانه خوفها منه /متخافيش انا اتعصبت شويه بس 

اميره /ماشي 

تحت في المضيفه 

سليم /كيفك ياولدي 

أكرم /الحمد لله ياعمي نشكر ربنا 

هدى /ايه اللي فكرك بينا عاد يااكرم 

أكرم بقلق وتردد /عادي يامرت عمي اتوحشتوني جولت اجي اجعد يومين واسلم على العروسه امال هيا فين عاد مشيفهاش 

رحمه /فوق مع رعد وجنه قال اي مكنتش تعرف ان رعد عنده بنت اكيد مش هتعجبها الوضع وهتطلب الطلاق 

بس قاطع كلمهم اميره وهيا نزله وشايله جنه وماشيه جمب رعد 

هدى /ها يابنتي شكل جنه حبتك جوي 

اميره بفرحه /وانا حبتها اوي 

أكرم سرح في جمالها وشعرها منسدل على ظهرها أكرم وهو بيسلم عليها /اني  أكرم وانت مين ياجمر 

قبل ما ترد اميره كان رعد بيسلم بدالها وبيضغط على ايد أكرم جامد 

رعد /معلش أصلها شايله جنه ومبتتكلمش مع غريب 

ياله يااميره 

رحمه /على فين ان شاء الله 


رعد /وانتي مالك ولي أمري إياك 

وطلعوا ورعد خد اميره يفرجها على البلد بتاعتهم 

اميره /شكلها جميل اوي 

رعد بابتسامه /عيونك اللي حلوه 

اميره /رعد هو احنا هندننا في البلد دي على طول يعني انت بتشتغل هنا 

رعد بخبث /عاوزه تمشي من هنا ولا اي 

اميره بسرعه /لا والله انا بسألك بس هو انت بتشتغل اي 

رعد /زعيم مافيا 

اميره /ياماااااَمي يعني انت هتخطفني وتموتني صح 

رعد بضحك على كلامها /ههههه عاوزني اقولك اي بس انا رجل أعمال يارو احم قصدي يااميره 

ولفوا في البلد وفرجها على البلد كلها واميره كانت فرحانه 

ورعد كان أول مره يضحك ويفرح مع حد غير جنه 

روحوا على السرايا واستاذنوا وطلعوا على الجناح

رعد /اقعدي بقا هنا علشان انا هخلص شغل ضروري 

أمير /طب هات اي حاجه تسليني جنه نايمه هات الفون 

رعد /وانتي فين فونك 

اميره بحزن /عمو خدوا مني وكسره 

رعد وهو بيمشي ايده على خصلات شعراها /طب بصي خدي الفون واعملي اللي انتي عاوزاه 

اميره بفرح /ماشي 

وبدأت تلعب وتنزل العاب وروايات 

بعد ساعتين كانت اميره نامت في مكانها وخلص رعد الشغل 

لاقاها نامت شالها ونيمها  على السرير وقعد يلمس وشها الطفولي ويشرح في ملامحها 

رعد في سره /انتي جميله اوي جتيلي منين اول مره اضحك مع حد واقعد مع حد شكلي هحبك 

وخدها في حضنه وناموا 

تاني يوم 

صحيت اميره من النوم بس ملقتش رعد 

اميره /رعد رعد 

أكرم وهو واقف /مينفعش أكرم 

اميره بخوف /انت... انت داخل هنا ليه 

أكرم وهو بيبصلها بجرأه /بس اول مره اعرف ان زوق رعد حلو اوي كده 

اميره جريت على الباب علشان تطلع بس أكرم مسكها 

......... /انتوا بتعملوا اي 



رواية اميرة الرعد الفصل الرابع 4


..... /انتوا بتعملوا اي
اميره بعياط /والله يامرات عمو انا معملتش حاجه هو اللي جالي هنا والله
ساميه بخبث /ليه يابتي تعملي الحاچات العفشه دي (الوحشه)
أكرم /جرا اي ياما  اي اللي جابك
ساميه /هشوف اي وانت عم بتخوف ولد عمك ولا اي
اميره بعياط وهيا مش مستوعبه الموقف /انا معرفش في انا صحيت من النوم والله لقته هنا
ساميه بسخريه /مصدجاكي يامرت الغالي احنا هنطلع من اهنيه واوعاكي رعد يعرف حاچه.
اميره برعب منهم /حاضر حاضر
طلعوا من عند امير واميره قعدت في مكنها وضمه نفسها وقعده تبكي
في الخارج
أكرم بغضب /ايه اللي انتي عملتيه دلوك
ساميه بخبث /طب ما تجول ان البت عچباك ياولدي
أكرم /ايوه عچباني بس شكلها مش زي اللي اعرفهم شكلها بريئه جوي جوي
ساميه /واللي يجبهالك
اكرم /اديله اللي هو عاوزه بس تچيلي
بعد ساعه 
دخل رعد الجناح وجد اميره ضامه نفسها بتبكي وجسمها بيرتعش 
رعد بلهفه/اميره مالك في اي 
امير بدموع /ر... رعد سبتني ومشيت ليه 
رعد /كنتي نايمه انتي مالك بتعيطي ليه ومالك كده في اي انطقي 
اميره افتكرت لما ساميه قالتلها متقولش لرعد /مفيش انا عاوزه انام 
رعد مش عاوز بضغط عليها قال لحميه /مالك ياميروو اي اللي مزعلك خلاكي كده 
اميره /عاوزه انام يارعد 
رعد بابتسامه /تعالي شالها ونيمها  ودنه قاعد جمبها وبيمشي ايده علي خصلات شعرها ورحته اللي ادمنها من ثلاث ايام فقط 
رعد بحب /نامي ياأميرتي 
بعد مرور وقت 
سمع رعد صوت عالي اوي اوي 
.... /ياعريس ياعريس يا رعود 
رعد /رعود محدش يقدر ينادي غير واحده 
نزل رعد لقا ياسمين 
(ياسمين اخت رعد 20 سنه كليه هندسه بنت جميله محجبه ورقيقه) 
رعد وهو يحضن شقيقته /وحشتيني اوي طولتي اوي في الوقت المرادي 
ياسمين /معلش بقا وبعدين بتجوز من غير متقولولي
رعد بابتسامه وقليل من المزح  /والله  ياختي ولا قالولي انا كمان انا شفت مراتي بعد كتب الكتاب 
ياسمين بغمزه/واي الحوار بقا حلوه ولا زي مرات عمك 
رعد /مرات عمي اي بس دي ملاك دي قمر دي عسل 
ياسمين /ايه اي براحه انت وقعت ولا اي 
رعد /احمم أقع اي بس انا اعرفها من 3 ليالي 
ياسمين بابتسامه /بص انا جيت من بره علي الجناح بتاعك علي طول هنزل اسلم علي اللي تحت وانت هات مراتك وجنه وتعال 
رعد بتردد/اكر.. ا.... أكرم تحت 
ياسمين /أكرم مين 
رعد /أكرم ابن عمك 
ياسمين لإخفاء ملامحها /واي يعني معتش يفرق 
نزلت ياسمين سلمت علي اهل البيت 
ياسمين /وانت عامل اي ياسولم 
سليم بضحك /يابت اتحشمي عاد 
ياسمين /ياجدع اتحشم اكتر من كده دا الجامعه كلها بيقولولي ياغفير 
دخل أكرم 
أكرم بخبث/كيفك يابت عمي وبيسلم عليها 
ياسمين بقرف /معلش ياواد عمي مبسلمش علي حريم 
أكرم بغضب /وه كيف 
ياسمين بغضب /افهما زي ما متبهمها اي بچالك 3 سنين مبسلمش عليا واصل هتتخبل ولا اي 
أكرم /انتي كيف تتكلمي معايا أكده 
ياسمين /اتكلم كيف ما انا عاوزه انا ياسمين المنشاوي سمعت ولا لا 
سليم بغضب /في اي هتعلوا صوتكوا وانا واجف ولا اي مالك ياياسمين كلامك ماله مع كرم 
ياسمين /مفيش يابوي انا طالعه اتسبح واسلم علي مرت اخوي 
ساميه بخبث /وه كيفك ياياسمين 
ياسمين بقرف /الحمد لله عن اذنكوا 
سليم /اكرم تعال معاي 
أكرم بخوف /حاضر ياعمي
دخل سليم وأكرم المكتب 
سليم /في اي كل ما تشوف ياسمين بتتخانجوا مع بعض ليه كانوا عيال مش راجل وست 
أكرم بتوتر /معرفش ياعمي اسأل بتك هيا ادرا اني طالع 
سليم /الله في سماها لو عرفت انك عملت حاجه يااكرم والله لكون دفنك حي 
عند رعد واميره 
رعد وهو بيصحي اميره /اميرة ميرا 
اميره بنوم /سبوني انام بقا محدش يعرف ينام ولا اي 
رعد بضحك /قوي يالمضه عفايه نوم 
اميره صحيت وشعرها نازل علي وشها وشكلها طفولي جدا /عاوز يارعد عاوزه انام بقا بص خمس دقايق وصحيتي ياله باي 
ورجعت تنام تاني 
رعد مسكها من البجامه بتاعتها /لا الأدب مش نامع معاكي ماشي تعالي شالها علي كتفه ودخل الحمام 
فتح الدش ونزلها في المايه 
اميره /اااه بغرق الحقوني 
طلعت من تحت الدش كانت شبه الكتكوت شعرها كله نازل علي وشها والبجامه كلها مايه ورعد عمال يضحك 
اميره بغضب طفولي/اي اللي انت عملته دا 
رعد ببرود /مكنتيش هتصحي غير كده غيري وتعالي 
اميره /طيب راحت جابت ازازه مايه وكبتها علي رعد 
اميره جريت لغرفه الملابس 
اميره /معلش بقا يابابي 
رعد بغضب /بس لما تطلعي البسي حاجه واسعه وطويل سامعه 
خلصت اميره لبست اميره وراحوا علي اوضه ياسمين ودخلوا 
رعد بابتسامه /اقدملك دي تبقا
ياسمين /مراته التانيه 
اميره /

رواية اميرة الرعد الفصل الخامس 5


رعد بزعر /متصدقهاش والله ياأميره دي تبقا
ياسمين وهي تدعي الدلع /اي ياحبيبي طب وابنك اللي في بطني
رعد بزعيق /اسكتي الله يخربيتك
اميره بدموع /انت.. انت اتجوزت
رعد /يارب هتجنن واللة دي اختي والله
شد ياسمين من البجامه وقال /انتي كل لما تيجي تعملي مشكله  جديده
ياسمين وهيا بتعدل البجامه /احمم حاسب بس برستيجي وأصلح اللي هببته
ياسمين  وهي تتجه لاميرة /احمم انا ياسمين اخت رعد معلش بقا هزار تقيل حبتين
اميره بابتسامه /اتشرفت 
ياسمين /بس اي القمر دا  لا دا انتي مزه 
رعد /احترمي نفسك يار **
ياسمين /طيب ياخويا ياله علشان نتعشا علشان هموت وانام 
(والله وانا كمان ياياسمين 😴😴) 
رعد /طب اطلعي 
طلعت ياسمين وجت تطلع اميره مسكها رعد ووقفها قدامه وأيده علي خصرها 
اميره بتوتر /انت.. انت عاوز اي 
رعد وهو بيقربها منه /هعوز اي يعني بس اي القمر دا 
اميره /ايه ياله.. ننزل عاوزه اشوف جنه 
رعد وهو يقبل خدها /الفراوله طلعت اهي 
اميره بتوتر /فر.. فراوله اي ياله 
رعد /هو في احلي من الروايه دي وقبل خدها التاني 
اميره بتوتر /عاوزه... اقو.. اقولك علي حاجه 
رعد /قولي ياأميرتي 
اميره وهيا بتبعد/طب تعال نقعد حته 
رعد حب ميزعجهاش اكتر ويخليها علي رحتها وقال بحنيه /تعالي 
قعدوا في اوضه ياسمين 
رعد /قولي 
اميره بخوف /ا... أكرم 
رعد بغضب عند سماع الاسم /ماله زفت ان قي عملك اي جه نحيتك شافك أمته 
اميره من غضبه بدأت تعيط /انا... مش عملت حاجه 
رعد غضب من نفسه هيا ملهاش ذنب شالها وقعدها جمبه /قولي اي اللي حصل ياأميرتي 
حكت اميره كل حاجه حصلت وكمان اللي قلته ساميه مرات عمه ورعد بيحاول يمسك اعصابه وميقتلش أكرم 
اميره ببكاء/هو دا اللي حصل والله وانا كنت خايفه اقولك تضرني وتزعق
بقلم /ندا الشرقاوي 
رعد وهو يحتضنها/لا ياروحي متخافيش وانت عملتي الصح انك قلتلي ولو حصلت اي حاجه تقوليلي علي طول ومتعرفيش حد انك قوليلي واحنا هنرجع مصر بكره 
اميره /ماشيه ياله علشان ناكل واشوف جنه 
نزلوا علشان الغدا 
أكرم بيبص لاميره بخبث وجرأه وهيا مسكه ايد رعد جامد ورعد بيطمنها 
ياسمين /اي يااكرم 
اكره بانتباه/اي يابت عمي 
ياسمين /اي شيفه عينك مش في طبقك شيفاها عماله تزوغ علي حاچه مش بتاعتك ولا اي 
اكرم بيداري /تقصدي اي عاد انتي مجنونه ولا اي 
سليم /في اي عاد الأوكل ليه احترامه برده 
رعد ببرود /اه چولهم يابوي 
هدي /ياله بسم له 
ساميه /كل ياولدي 
بعد الأكل 
رحمه /هنرجع القاهره أمته يارعد الشغل اتعطل 
رعد /بكره بإذن الله 
رحمه بخبث وهيا بتبص لاميره /ااه اقعد مع اميره بقا وودعها
بقلم /ندا الشرقاوي 
رعد بستغراب/ليه 
رحمه /ما انت هتسبها هنا في الصعيد صح 
اميره بصت لرعد بخوف 
رعد /لا اميره وجنه هيسافروا مصر معايا 
رحمه بغضب وصوت عالي/ازاي يعني هتنزل مصر معانا اي انت ناشي انك مشهور عاوز يقولوا رعد المنشاوي متجوز طفله 
جه رعد يرد لاكن قطعته اميره 
اميره بغضب /انا مسمحلكيش انا مش طفله انا اميره 
مرات رعد المنشاوي 
فرح رعد جدا انها قالت إنها مراته 
اميره /وبعدين موضوع يخصني انا ورعد انتي مالك بقا 
رحمه /انت سامع بتقول اي 
رعد ببرود /اه سامع مراتي وتيجي معايا 
سليم /هتعاود مصر بدري ياولدي كمل سبوع كمان 
رعد /لا يابوي هعاود بقا كفايه أكده ياسمين جايه اجازه كام يوم
بقلم /ندا الشرقاوي 
ياسمين /يومين بس وهرجع تاني ياله انا هطلع انام 
وطلعوا كل واحد علي اوضته اللي بيفكر ازاي يأذي رعد واميره واللي بيفكره في خير واللي بيفكره في شر 
في جناح رعد 
اميره وهيا شايله جنه بتلاعبها 
اميره /بابي 
رعد /بابي يبقا في حاجه قولي ياعيون بابي 
اميره بخوف انه ممكن يرفض طلبها/عاوزه ادخل جامعه 
رعد /امممم وعلي كده جايبه كام ياقطه علشان تدخلي
اميره /99٪
رعد بنبهار /اووووو ومدخلتيش ليه انتي جايبه مجموع جميل 
اميره بحزن /التقديم قفل وعمو مكنش موافق
رعد بحنيه /عاوزه تدخلي اي وانا اقدملك 
اميره بفرحه /طب قسم جراحه 
رعد /من عيوني اول ما ننزل القاهره هقدملك في طب 
اميره /طيب جنه نامت هحطها في السرير واجي 
نامت جنه واميره لبست بجامه ميكي موس 
رعد بضحك علي شكلها الطفولي /هههههه ياربي علي الطفله 
اميره بغضب طفولي /اي دي احسن واحده عندي ياله بقا ننام بطل ضحك
ناموا واميره مطمانه وحسه بالأمان طول ما حيا قريبه من رعد 
في اوضه ياسمين 
ياسمين ببكاء/اي اللي رجعه جاي ليه انا مش عاوزه اشوفه 
ومسحت دموعه وهيا بتكابر ان دموعها تنزل 
انا ياسمين المنشاوي وعمري ما هقع وهنشوف مين فينا اللي هيكسب ياواد عمي 
في كمان تاني في أوروبا 
الحوار مترجم 
الممرضه/المريض فاق من الغيبوبه دكتور 
الدكتور بدهشه /اووه ما كنت بتوقع ان ممكن يفوق من الغيبوبه بنبلغ مستر رعد المنشاوي. 

رواية اميرة الرعد الفصل السادس 6


تاني يوم وقت سفر رعد واميره
رعد /اميره اميره
اميره بنوم /اممممم
رعد /اممم اي بس اصحي ياأمير تي ياله علشان نسافر
اميره قامت بسرعه /اي طب ياله يالة علشان نسافر
رعد بصدمه /هو اي انتي مش كنتي نايمه من شويه
اميره مسرعه /ياله يا عد عاوزه اسافر
وجت تقوم حاصرها رعد بين يديه
رعد بغمزه /علي فين
اميره بتوتر /هه. هدخل اخد شاور ياله قوم
رعد /لا مش قايم غير لما تصبحي عليا
اميره بمرح /بس كده صباح الفل يارعود
رعد /قلب رعود بس برده مش كده كده وقبلها في خدها
اتكسفت اميره
رعد /لا بلاش فراوله انهارده كده ياله دورك
اميره /اممم اي دا جنه بتعيط
التفت رعد ملقاش أثر لجنه اصلا
رعد /ماشي بتهربي مني مسيرك  تيجي لوحدك 
رن فون رعد 
الحوار مترجم 
رعد /مرحبا دكتور مايك 
دكتور مايك /مستر رعد المريض فاق من الغيبوبه 
رعد بصدمه /فاق 
دكتور مايك /نعم انها معجزه انه في غيبوبه لمده 5 سنوات 
رعد /دكتور مايك رتب للمريض كل حاجه في أقرب وقت بكون عندك في أوروبا 
دكتور مايك /امرك سيدي 
دخل رعد لبس بدله باللون الكحلي وقميص ابيض 
وجهز واميره لبست فستان يصل لبعد الركبه لونه كحلي 
اميره /اي رايك شبه بعض 
رعد بسعاده /اه جميل اوي  
رعد بغضب /بس الفستان قصير 
اميره /معلش المره الجايه ياله ناخد صوره بقا 
رعد باستسلام مش عاوز يزعلها /طيب ياله 
واتصوروا صور كتير ومعاهم جنه برده 
ونزلوا 
ياسمين بتصفير/ايوه بقا 
رعد بغرور /اقل حاجه عندي 
ياسمين بضحك /مش قصدي عليك انا قصدي علي اميره قمر 
رعد يتوعد /ليكي روقه
اميره بكسوف /ميرسي ياياسمين 
أكرم /قمر ياأميره 
بصله رعد بصه اخرسته عن الكلام بعيون كالصقر 
رعد /ياله علشان نتحرك 
هدي /ما تستني ياابني وافطروا معانا 
رعد بابتسامه /معلش ياست الكل علشان نلحق الطريق 
سليم /علي راحتك ياولدي 
رعد /فين رحمه 
نزلت رحمه وهيا لبسه فستان لا يعني انه فستان من الأصل فهو قطعه من القماش يصل لفوق الركبه بمراحل يظهر كل شئ 
رحمه بدلع /انا اهو يا رعدي 
عندما أضافت ياء الملكيه لاسم رعد احسن اميره بأن قلبها يؤلمها ولاكن تجاهلت الأمر 
رعد وهو يقزز من ملابسها /ياله هنتاخر 
طلعوا علشان يتحركوا 
وجت اميره تركب بس رحمه سبقت وركبت قدام احس رعد بغضب اميره واتشام من رحمه بصت رعحنه لاميره بصه ثقه وانتصار لاكن تحولت لخسارة عندما ركب رعد ورا 
رعد بلامبالاه/السواق اللي هيرجعنا ياله ياأميرتي اركبي 
بصت اميره لرحمه بانتصار 
اتغاظت رحمه جدا 
وكملوا طرقهم بسلام بين مزح رعد لاميره ويقول لها بعض كلمات الغزل 
في أوروبا 
بعد أن فاق المريض 
المريض بتوهان /انا فين اي اللي حصل 
الدكتور بيتكلم عربي /حمدالله على السلامه يافندم 
المريض /الله يسلمك بس اي اللي حصل 
الدكتور /شويه بس يافندم لحد ما نظبط لحضرتك كل حاجه وتكلم رعد بيه وهو يفهم حضرتك 
المريض /رعد حاضر حاضر 
في السرايا في الصعيد 
ساميه /تفتكر هنعمل اي عاد
أكرم /معرفش ياما تفتكري اميره هتچول لرعد 
ساميه /دي عيله صغيره سيبك منها عاد مهتچدرش تچول حاجه 
اكرم /معرفش ياما 
ساميه بخبث /بس اي اللي بينك وبين بت عمك 
أكرم بتردد/بت... بت عمي مالي ومال بت عمي 
ساميه /من ساعه ما انت سافرت ومبتتكلموش واصل وكمان البت كل اما تشوفك يركبها مليون عفريت عملت لي ياولد ساميه 
أكرم /هعمل اي ياما عاد اي الحديت الماسة دا 
ساميه بخبث /طب ما تجرب منها واهو البت ابوها بيحبها واكيد ليها في الورث 
اكرم /اجرب منها كيف يعني اتجوزها 
ساميه /وماله واو تكون جمب السنيورة 
وبعدين انت ناسي ان رعد هو السبب في موت اختك ولا اي ولازم ننتقم منهم 
(أكرم كان مسافر لما عرف بموت ام جنه ميعرفش انها ماتت بعد الولاده ساميه مفهماه حاجه تانيه هنعرف بعدين) 
اكرم وافتكر شقيقته ومش شايف غير الانتقام 
اكرم /حاضر ياما 
بعد مرور عده ساعات 
في الطريق اعد واميره الي مصر 
رعد بابتسامة جذابه /نامي ياأميرتي لسه بدري فاضل 3 ساعات
اميره بنوم /لا هدني صاحيه معاك 
رعد /طب نامي شويه جنه نامت نامي انتي كمان شويه 
اميره /حاضر 
نامت علي كتف رعد ورحمه متابعه كل حاجه 
مجهول /نفذ دلوقتي عاوز اسمع خبر موت رعد المنشاوي او خبر بنته 
مجهول /اؤامر بس رقبه رعد المنشاوي تتكلف كتير 
المجهول /كام 
المجهول /مليون جنه عليه هو وبنته 
مجهول بشر /موافق 
في الطريق بيطلع عربيات تضرب نار علي طقم الحرس بتاع رعد 
اميره بصراخ /اااه رعد رعد في  اي 
رعد بصراخ /انزلي تحت بسرعه وخلي بالك من جنه رحمه انزلي تحت بسرعه 
وأسرع رعد وطلع سلاحه الشخصي وبدأ طلق النار عليهم وفي اللي اتصاب من الحرس 
وصراخ البنات 
في وسط ضرب النار اتصاب رعد 
رعد بألم  /آآآآآآه آآآآآآه 
اميره ورحمه بصراخ /رررررررعددددد 
في السرايا 
أكرم /كيفك يابت عمي 
ياسمين بلامبالاه /عاوز اي 
أكرم /مالك أكده انتي بتعملتيني أكده ليه
ياسمين بصراخ وعياط /عاوز تعرف ليه علشان لما تكون أقرب حد ليا وفي الاخر تكون انت ايوا عدوا ليا لما تكون أقرب صديق تقبا عدو لما تيجي سكران وتحاول تتهجم عليا وانا عندي 17 سنه وانا كل لما افتكر بصرخ كأنه ولا عدا  عليه 3 سنين هاااااا عرفت ليه لما يكون عندي اطراب اني أقرب من اي حد او حد يقرب مني ابعد عنه انا مبقربش من راجل غير رعد ودا كمان قربت منه بعد فتره عارف يعني اي اكون في الجامعه ويجي حد ياخد مني محاضر او اي حاجه ابعد من قدامه ودا  كله بسببك هاااا عرفت ليه بتحاول تعتدي عليا يااكرم وعماله تضربه باقوي ما عندها 
وأكرم مصدوم من الكلام هو فكرها نسيت 
اكرم بصدمه /ياسمين انا... 
قاطعته ياسمين كلامه عندا ضربته بالقلم وصت صدمته 

رواية اميرة الرعد الفصل السابع 7


في المستشفى
اميره ورحمه قعدين ورعد في العمليات طلع الدكتور 
اميره مسرعة وببكاء /رعد رعد عامل اي 
الدكتور/الحمد لله يامدام أصابه خفيفه في الكتف بس مين فيكوا اميره
اميره /انا... انا اميره
الدكتور بابتسامه /اتفضلي رعد باشا محتاج حضرتك
رحمه بغضب /وانا كمان هدخل
الدكتور /يافندم رعد بيه طلب مدام اميره لوحدها
دخلت اميره اول ما شافت رعد جريت عليه وحضنته جامد وبتعيط بصوت عالي
رعد وهو حاضنها /خلاص ياأميرتي انا كويس اهو انتي فيكي حاجه
اميره ومستمره في البكاء /كنت هتسبني وتمشي زي بابي يارعد
رعد /لا ياروحي انا كويس اهو مفيش حاجه
رعد /اميره.... اميره
دفنه راسها في عنقه مش بتتكلم
رعد /اميره انتي نمتي
اميره /لا بس عاوزه ادني كده
رعد بفرحه فهي تحب قربه /ماشي ياروحي
بعد ربع ساعه واميره لسه في حضن رعد ورعد بدا يتألم 
مكان الجرح. 
رعد بالم /ااااه اميره اميره 
اميره بخضه /اي في اي انت كويس 
رعد بحنان /اه كويس بس الجرح وجعني شويه 
اميره باسف /معلش انا اسفه بجد 
رعد /خلاص ياروحي ولا يهمك 
دخلت رحمه فاجاه 
رعد /اي يا رحمه مش في باب اتعمل نخبط عليه 
رحمه بدموع مصتنعه/رعد حبيبي خوفتني عليك 
ولسه هتحضنه 
اميره بتبعدها/معلش اصل الدكتور قال ممنوع الاقتراب 
كتم رعد ضحكته علي أفعال صغيرته 
رعد بخوف /جنة جنه فين 
اميره /جنه راحت الفيلا مع الحرس والمربيه مكنش يفعل تكون هنا
رعد براحه وهدوء /ماشي 
في السرايا
احد الحراس /ايوه ياسليم بيه رعد باشا في المستشفي متصاب 
هدي بلطم وصوات /ولدي ولدي ياسليم 
سليم /اهدي ياهدي ان شاء الله خير انا هدلا علي مصر دلوك 
ساميه بخبث /ورعد اخباره اي دلوك مات ولااي 
هدي /بس ياوليه جفلي علي حديتك الماسخ دا 
دخل أكرم /في اي عاد
ساميه /ولد عمك رعد في المستشفي
أكرم بخضه علي رعد /وهو عامل اي وكيفه
سليم /انا نازل مصر دلوك 
أكرم /وانا كمان 
دخلت ياسمين وهيا وهيا بداري دموعها 
ياسمين /في اي متجمعين كده 
ساميه /ابوك وولد عمك نزلين مصر لرعد 
ياسمين /ماله رعد 
أكرم ببرود /اتصاب في العوده لمصر 
ياسمبن بخوف علي شقيقها/طب ياله انا هنزل مصر 
وجهزو نفسهم علي السفر لمصر 
في المستشفي 
المجهول /كنت مستني خبرك ياكنج بس عادي هنجرب تاني 
رعد /وانا مستني المره التانيه موتي ولا موتك 
المجهول بضحك /ههههه خلي بالك علي السنيوره مراتك 
رعد بغضب /لو قربت من مراتي هقتلك بايدي وانت عارف الرعد بينفذ بدون كلام 
دخلت اميره 
اميره /رعد في ظابط بره عاوزك 
رعد بغضب /اطلعي بره دلوقتي 
اميره بتقرب منة /مالك يارعد
رعد بغضب وصوت عالي /اطلعي بره 
طلعت اميره وعيونها علي وشك البكاء 
دخل الظابط 
الظابط بعمليه  /بتتهم حد يارعد بيه 
رعد /لا يافندم 
الظابط بتعجب /ازاي 
رعد /انا رجل أعمال وليا أعداء كتير والحمد لله جت علي خير 
الظابط /يعني مبتتهمش حد 
رعد /لا 
طلع الظابط من عند رعد 
في العربيه 
ياسمين بتفكر في اللي حصل 
Back
أكرم /ياسمين انااا
قاطعته ياسمين عندما ضربته بالقلم 
ياسمين /مش عاوزه اشوف وشك تاني يااكرم انت عدو ليا وهننقم منك سامع 
أكرم /هتنتقمي مني وانتي لسه قلبك بيدوق ليا 
ياسمين بقوة /قلبي مش ملكك ولو لسه بيدوق ليك همحيه حته لو طولت اموت نفسي سااامع 
اكرم /لا ياياسمين انتي عارفه انه كان غصب عني صح ولا لا عارفه اني كنت سكران ولو في وعيي عمري ما كنت هعمل كده
ياسمين /سكرت بمزاجك ولا غصب قزل مزاجك ولا غصب 
أكرم /... لارد 
ياسمين بسخريه/مش عاوزه اشوف وشك تاني ياابن عمي 
بعد مرور عده ساعات 
دخل العائله باكملها عند رعد في المستشفي 
هدي /رعد ودي انت كويس 
رعد بتفاجا /انا كويس ياامي بس جيتوا ليه دي حاجه بسيطه 
سليم /كيف يعني منجيش مكنتش هتقولنا عاد ولا اي 
رعد /أصابه خفيفه يابوي 
ياسمين وهي بتحضنه /رعد 
رعد /يابت انا كويس ولا انتي بتعملي حجه علشان تحضنيني
ياسمين /طب اعمل اي يعني اضربك ولا اي امال فين اميره 
ساميه بخبث /وجفه مع أكرم بره بتحددوا سوا 
رعد بغضب /نادي علي اميره 
طلعت ياسمين ناده علي اميره 
رعد /اي اللي طلعك 
اميره /كنت بسأل الدكتور هطلع أمته وقبلت استاذ أكرم 
رعد بتمالك اعصابه /طيب اقعدي هنا 
دخلت ست في اوائل الخمسينات
....... /رعد
رعد /خ............


رواية اميرة الرعد الفصل الثامن 8


خاله رعد /كده يا رعد اعرف من رحمه
Stop
(هيام المنشاوي خاله رعد ام رحمه بتحب الفلوس مقدتش في الصعيد كتير اتجوزت ونزلت مصر جوزها متوفي متكبره وابنتها مثلها)
رعد /عادي ياخالتوا انا كويس أصابه خفيفه
هيام وهيا بتبص لاميره بقرف /انتي هتيلي كوبايه مايه 
اميره /حاضر ياطنط 
هيام بتكبر  /طنط اي انا هيام هانم 
رعد بصوت عالي /وه انتي بتكلمي مرتي كده ليه دي اميره رعد المنشاوي 
ياسمين في سرها /رعد قلب صعيدي يبقي ربنا يرحمك ياخالتي 
هيام /اي يا رعد هيا دي مراتك 
رعد بثبات /اه 
هيام /اممممم وانتي بقا بتدرسي اي ولا بتعرفي لغات اي 
رعد /هقدملها طب جراحه 
ياسمين بتصفير/اوبا ياجامد طبعا مرات رعد المنشاوي 
هيام /علي كده بتعرفي انجليزي او لغات تانيه 
اميره بثقه /اه انجليزي وفرنسا والماني وايطالي و تركي 
كلهم بصولها بصدمه
بقلم /ندا الشرقاوي 
رعد بصدمه وانهار /انتي بتعرفي كل دا 
اميره /اه بابي الله يرحمه كان بيعلمني وبدأت دراسه اللغات وانا عندي 7 سنين 
ياسمين /ما شاء الله دا انتي اي حاجه كده مختلفه 
رعد بصوت واطي لاميره /انا عاوز امشي الدكتور قال أمته 
اميره /قال ممكن دلوقتي بس تستريح في البيت 
دخل أكرم 
اكرم /حمد الله على السلامة يارعد 
رعد وهو مركز مع اميره /الله يسلمك ياله علشان هخرج 
هيام بخبث /لو عاوز رحمه تبات معاك في الفيلا عادي علشان تاخد بالها منك 
رعد /ليه أن شاء الله عندي مراتي حبيبتي هتساعدني صح ياروحي 
اميره بكسوف من كلامه أمام الجميع /صح 
ساميه /عندك حچ والله ياهيام علي الاچل هترعاه اميره لساتها صغيره. 
رحمه /انا معنديش مانع 
اميره بقوه مصتنعه /لا انا هساعده في كل حاجه 
وطلعوا وبدأ رعد يجهز لمغادره المستشفي 
وطلع رعد وتوجهوا الي الفيلا 
دخلت اميره ورعد. والعائله 
اول ما دخلت شافت جنه جريت عليها وعانقتها جامد كأنها لم تراها منذ سنوات وكانها ابنتها وليس بنت زوجها 
اميره /وحشتيني اوي اوي ياجنتي 
جنه /تيني (وحشتيني) 
اميره /تعالي نروح لبابي 
شال رعد جنه 
رعد بسعاده /جنتي وحشتيني 
عانقت رعد جنه 
نادي رعد علي احد الخادمات لتجهيز الغدا 
رعد /هطلع اغير وانزل عن ازنكوا 
طلع رعد واميره 
رعد /اميره اميره 
اميره/نعم 
رعد وهو يقربها منه ويده السليمه علي خصرها /مالك زعلانه ليه
بقلم /ندا الشرقاوي 
اميره /علشان انت زعقتلي في المستشفي وانا مكنش قصدي غير اني اطمن عليك 
رعد بحنان  /معلش انا اسف والله مكنش قصدي 
اميره /خلاص مش زعلانه 
رعد بيقرب عليها /لا والله شكلك زعلانه 
اميره /لا خلاص 
رعد /يابت انا عاوز أصلحك 
اميره /مفيش بنا خصام يابابي 
رعد /روح قلب بابي 
اميره /ياله بقا خلص لبس علشان ننزل نتغدا 
رعد /طب مش هتساعديني 
اميره /احممم طب حاول 
رعد /خلاص هنادي رحمه احسن 
اميره مسرعه /خلاص خلاص هساعدك 
وساعدت رعد في إتمام ملابسه 
اميره /هاخد شاور والبس وانزل 
رعد /هستناكي 
اميرة /ماشي 
دخلت اميره تاخد شاور 
وخلصت ولبست 
ونزلوا
بقلم /ندا الشرقاوي 
واتغدوا وأصر رعد انهم يبيتوا ويرجعوا تاني يوم لان الوقت اتأخر. 
عدا شهر والحياه طبيعيه رعد قدم لاميره في الجامعه وبيقرب منها وحده وحده واميره حبه قرب رعد بنسبالها امان وحنيه 
وياسمين رجعت جامعتها وبترجع علي فيلا رعد علشان تسلي اميره أكرم بيفكر اللي بيعمله صح ولا غلط وانه هينتقم لشقيقته ولا لا المريض اللي في أوروبا رعد فك الجبس ويسافر أوروبا 
ساميه بتفكر فانتقام جديد ورحمه بتفكر ازاي تستولا علي فلوس رعد هيا وهيام 
في يوم جديد 
رعد /اميره ياله الجامعه 
اميره /معلش اجازه اجازه 
رعد بضحك /يابنتي انتي كل يوم علي كده قومي الله يهديكي طب انا اللي هوصلك مش السواق 
اميره /هلبس في دقيقه 
ولبست اميره ورعد 
علي الفطار 
احد الخادمات /اميره هانم في حد عاوز حضرتك 
اميره /مين 
الخادمه/معرفش ياهنام هو قال اقولك كده بس 
رعد /تعالي نشوف مين 
طلعوا يشوفوا مين وفاجاه جريت اميره علي الشخص وحضنته 
اميره /وحشتني اوي 
رعد بغضب وغضبه عماه  وتوجه إليهم وووووووووو

رواية اميرة الرعد الفصل التاسع 9


جريت اميره وحضنه الشخص دا جامد 
رعد وصل لاقصي حد من غضبه 
وراح رعد  شد اميره ولكمه بوكس في وشه 
اميره بصراخ /ابيه يوووووسف
(يوسف 29 سنه صديق رعد من الطفوله رجل أعمال برده) 
يوسف بوجع /اي عربيه دخلت فيا   بصدمه ررررعد
رعد بصدمه /يوسف 
يوسف /اميرتي انتي بتعملي اي مع رعد 
رعد بغيره عامية /برده هيقولي أميرتي انا تعرف مراتي منين يايوسف 
يوسف /مراتك ازاي 
اميره /ابيه انت تعرف رعد 
رعد بهدوءمصتنع /تعالوا ندخل بدل ما الحرس بيتفرجوا علينا 
دخلوا 
رعد /تعرف اميره منين يايوسف 
يوسف /اميره بتكون بنت عمي 
رعد بصدمه واستغراب/بنت عمك ازاي انا اول مره اعرف 
يوسف /اميره كانت مسافره يره مصر يعني متعرفش حد اوي وانت مشفتهاش قبل كده بس ازاي بقا فهمني كده ازاي مرات انت كنت رافض الجواز 
دخلت احد الخادمات /اميره هانم جنه صحيت 
يوسف بستغراب /جنه انت خلفت من البت كمان يا رعد دي مكملتش 18 سنه 
رعد بلوي فمه /اخلف لي بس دي قعده اسبوع تقولي ياعمو 
يوسف بضحك/هههههه عمو امال جنه مين انت نفسك اتفتحت علي الجواز فاتجوزت اتنين 
رعد /اميره اطلعي لجنه وبلاش جامعه انهارده وانا هدخل المكتب مع يوسف 
اميره /حاضر ابية اوعي تمشي 
يوسف /حاضر ياعيون ابيه 
رعد /اطلعي ياأميره بدل ما اموتلك ابيه 
طلعت اميره ودخل رعد الكتب هو ويوسف 
يوسف /اي بقا الحكايه 
رعد /انت سافرت  من 6 سنين اتجوزت بنت عمي وتوفاها الله بعد ولاده جنه مكنتش بحبها بس كنت براعي الله فيها مهما كان هيا مراتي بس نعمل اي بقا الحج قالي لازم اتجوز قالي قبلها بيومين ومشفتش امي ه غير وهيا مراتي 
يوسف /يااااه دا انا غبت كتير اوي 
رعد /اوي اوي 
يوسف /طب ازاي مامت اميره وابويا وافقوا 
رعد بحزن /اللي اعرفه ان والدك باعها لبويا بالفلوس 
يوسف بصدمه /اي ازاي بابا يعمل كده ما علينا من كل الموضوع دا انت هطلق اميره 
رعد بغصب /دا علي جثتي 
يوسف بخبث /اي حبتها 
رعد بتردد /وانت مالك 
يوسف /ماشي ياله علشان اشوف جنه واميرة وحشتني 
رعد مسكه من القميص /لو قربتلها هزعل 
دخلت اميره ومعاها جنه 
اميره /في اي انت ماسك ابيه كده ليه 
رعد/احممم ولا حاجه بهزر معاه
يوسف /كده ينفع دا واجب الضيوف برده  
الله البت القمر دي بنتك 
رعد /اه 
شالها يوسف وقبل وجنتها 
يوسف /ما شاء الله قمر اوي 
رعد /خلي بالك منها بقا هاخد اميره اقولها حاجه واجي 
يوسف /مكنش يومك ياغاليه 
اميره /بتقول حاجه ياابيه 
يوسف /لا ياروح..... لا ياأميره اطلعي ياختي 
طلع رعد واميره وقفل الباب امسكها من خصرها بتملك 
رعد بغيره وصوت عالي  /ازاي تحضنيه ازاي  انتي ملكي انا انا بس اللي تحضنيه انا بس ساااامعه 
اميره بخوف منه /في اي يارعد ابيه انا مشفتوش من زمان وانا بحضنه عادي 
رعد وهو بيزيد ضغط علي خصرها  بتملك /لا لا اوعي تاني اشوفك بتقربي منه حته سامعه 
اميره ببكاء /رعد.. انت بتوجعني 
فاق رعد من غضبه عند سماع حملتها وسابها 
دخلت اميره جري علي الحمام وهيا بتعيط 
رعد بغضب من نفسه /غبي غبي خوفتها منك ليه لما بصدق أقرب منه خطوه رجعت عشره وقعد يرمي في اي حاجه قدامه ويكسر 
واميره في الحمام خايفه 
رعد بيخبط عليها /اميره اميره افتحي ياأمير تي 
اميره ببكاء /لا انتي هتضربني 
رعد مسرع/لا والله عمري ياأميرتي افتحي بس انا بابي انا رعدك 
وبحاول يطمنها 
فتحت اميره بعد محاولات كتيره وعيونها حمره وخدودها من كتر البكاء
رعد بحزن  عليها /ليه كده ياأميرتي البكاء دا 
اميره  ببكاء /انت زعقت جامد وانا بخاف من الصوت العالي 
رعد وهو يحضها بتملك /حقك عليا واللة مكنش قصدي انا انا مقدرتش استحمل وانتي بتحضنيه
اميره /خلاص مش هحضنه تاني 
رعد /شطوره حقك عليا بقا مش هزعقلك تاني ياله نشوف جنه ويوسف 
نزلوا تحت 
يوسف /انا قلت عجبتك القعده فوق 
رعد /اه عجبتني اوي 
وقعدوا 
عند هيام ورحمه 
هيام /مروحتيش ليه الفيلا عند رعد 
رحمه /هو عملي اعبار كل لما اروح مبيقعدش لو قعد بيقعد حاضن البت الطفله دي 
هيام /علشان انتي هبله ما انتي لو حببتي البت جنه فيكي هو تيحبك بسبب معاملتك لبنته
رحمه /جنه مين هو انا ليا في حوار الأطفال دا جا لو عيطت بصدع 
هيام /خليكي انتي كده لحد ما رعد مراته تجبله عيل ويلم كله فلوسه 
رحمه /لا مفتكرش رعد بيتسلي بالبت دي وشهرين ويرميها 
هيام /اه زي ما قلتلي علي بنت عمو واهو جاب منها بنت 
رحمه بخبث /بس ماتت 
هيام بشك /بت يا رحمه انتي ليكي يد في اللي حصلها 
رحمه /هااا لا طبعا 
في جامعه ياسمين 
طلعت لقت أكرم مستنيها 
ياسمين بقرف /خير اي اللي جابك 
أكرم /هوصلك 
ياسمين /لا وامشي من هنا بدل ما اصوت والم عليك الناس 
أكرم شالها علي كتفه /انا قلت الزوق مش نافع نلحئ للعنف لو سمعت صوتك هزعلك 
ياسمين /نزلني بقولك 
أكرم /انا قلت اي اسكتي 
وأصر انه يوصلها 
في الفيلا 
يوسف بخبث /انتي قعده بعيد كده ليه ياأميره 
اميره بتوتر وبتبص لرعد /هااا ولا حاجه ياابيه انا مرتاحه هنا 
يوسف /لا ياروحي تعالي جمبي 
راح رعد حاضن اميره بتملك /خليك في حالك يايوسف بدل ما اوديك المستشفي 
يوسف /علي اي الطيب احسن 
رعد /شاطر خليك مع جنه بقا 
يوسف/ مالها جنه دي قمر 
في عربيه أكرم 
أكرم /مش ناويه توافقي بقا 
ياسمين /لا لا لا اغني 
أكرم /هتوافقي غصب 
ياسمين /لا ونزلني لوسمحت 
وصلها أكرم ونزلت بدون كلام 
دخلت 
ياسمين /انا جيت ياقوم 
رعد /بس يافضيحه 
ياسمين /اي دا ضيوف معلش اهلا مين الأخ 
رعد بضحك /دا يوسف صحبي واكيد انتي مش فكراه 
ياسمين /مش أوي منور ياجووووو
يوسف بضحك /نورك ياختي 
ياسمين /ميروووو منوره 
اميره /نورك ياسو 
وعدا اليومين مرح عليهم ومزح يوسف وياسمين وغيره رعد 
في جناح رعد 
رعد /اميره لسه زعلانة 
اميره /لا مش زعلانه منك ياعمو 
رعد بضحك /تاني عمو 
اميره /اه 
رعد /تعالي ننام بقا علشان انا عندي شغل وانتي عندك جامعه 
وحضنها وناموا. 



صحيت اميره لقت رعد لابس وفي حقيبه سفر 
اميره /رعد انت رايح فين 
رعد وهو يقبل راسها  /مسافر 
اميره/مسافر فين 
رعد /مسافر شغل اسبوع واحد 
اميرة /مسافر ومش قولتي ليه 
رعد /هو اسبوع واحد بس ياأميره معلش حقك عليا اني مقولتلكيش 
اميره بدموع /لا انت هتسبني زي مامي من ساعت ما اتجوزت وهيا مش بتسأل عليا غير في الفون وكمان قالت إنها هتسافر وتتجوز انت عاوز تسبني زيها 
رعد /ياأميرتي هو اسبوع واحد 
اميرة /امشي يارعد 
رعد /ياأميره 
اميره /امشي
بقلم ندا الشرقاوي 
نزل رعد لقي يوسف 
يوسف /فين اميرة 
رعد /قعده فوق بتعيط 
يوسف /طب ما تخدها معاك انا عارف انك مسافر بطياره خاصه وكمان مش شغل 
رعد /بعدين هقولك خلي بالك من اميرة وجنه 
يوسف /ماشي يارعد 
في السرايا 
هدي /سليم في عريس متجدم (متقدم) لياسمين 
(هدي المنشاوي بتتكلم مصري عادي بس هيا بتحب تتكلم بالغه الصعديه لغه أهلها) 
سليم /وانتي عرفتي منين 
هدي/امه چت عندنا انهارده 
سليم /بتي لسه صغيرة ومش هغصب عليها حاجه 
ساميه بخبث /ولد عمها احچ بيها ولا اي البت لولد عمها 
سليم/ولد عمها مين انسي الكلام دا 
ساميه /ليه ياود عمي دا حته ولد اخوك الله يرحمه 
سليم /الله يسامحك ياخوي مش عارف مخه كان فين وهو بيكتب الكتاب ولا انتي كنتي سحراله 
في الفيلا 
طلع يوسف لاميره 
يوسف /اميره افتحي اميرة 
فتحت الباب وكانت بتعيط 
يوسف /مالك ياأميره بتعيطي ليه 
اميره /مفيش ياابيه 
يوسف /تعالي ياأميره نقعد 
يوسف /بصي ياأميره رعد متعودش انه يقول لحد هو رايح فين ولا جاي منين بس اللي اعرفه انه مرداش يقولك علشان مش تزعلي وبعدين هو اسبوع واحد بس ياله البسي علشان اوصلك الجامعه وكلمي رعد قبل ما يركب الطياره يالة 
اميره /حاضر ياابيه هيا جنه صحيت 
يوسف /لا لسه
بقلم ندا الشرقاوي 
نزل يوسف واميره بترن علي رعد 
رعد بقلق/اميره  في اي انتي كويسه جنه كويسة
اميره /مفيش يارعد انا حبيت اطمن عليك بس علشان نزلت من غير ما اودعك معلش انا اسفه 
رعد /لا ياروحي انا اللي غلطان مش قلتلك بس مكنتش عاوزك تزعلي ياله روحي الجامعه بس معاكي حرس ياأميره متمشيش من غير حرس ويوسف هيوصلك لبس واسع ماشي واسع 
اميره /حاضر 
رعد /اميره 
اميره /نعم 
رعد /هتوحشيني ياأميرتي 
اميرة بكسوف /انت كمان 
وقفلت المكالمة علي طول 
لبست اميره فستان واسع ولمت شعرها علي شكل كحكه 
وتصورت صوره وبعتتها لرعد 
الشات 
رعد /جميله ياأميرتي  😘
اميره /😚😙😘انا هنزل بقا 
رعد /ماشي سيبي الفون مفتوح اوعي تقفليه 
اميره /ماشي 
نزلت اميره ومشيت هيا  ويوسف علي الجامعه وطبعا معاها طقم كامل من الحرس
وصلت الجامعه
يوسف /اول ما تخلصي رني عليا
اميره /ماشي ياابيه
يوسف بابتسامة /ياله ياروحي ادخلي
دخلت اميره الجامعه ومعاها الحرس 
احد الشباب /هيا مين دي 
بنت مغروره /دي وحده كده جديده بس مبتتحركش منغير حرس حته في المدرج بتلاقي حرس ودا ممنوع معرفش دخلوا ازاي 
الشاب /اممم مفيش مانع نتعرف 
البنت /نتعرف اي بس دي شكلها مش نوعنا خالص 
الشاب بغمزه /احب اجرب النوع الجديد 
(احمد العربي 22سنه بينجح بالواسطة مغرور عاوز كل حاجه ليه هو علشان ابن رجل أعمال مشهور جدا دخل طب بالفلوس) 
دخلت اميره المدرج 
الدكتور بعصبيه/اي دا مين سمحلكوا تتخلوا هنا 
رئيس الحرس /احنا حرس اميره هانم ومش ينفع نسبها هنا 
الدكتور /ازاي اتفضلوا بره ياله 
اميره بصوت هادي /خلاص يادكتور اطلعوا استنوا علي باب المدرج وسيبوا اتنين بس هنا 
الدكتور/كله يطلع ياطالبه يامحترمه 
رئيس الحرس بتحذير /اتفضل يادكتور اشرح واحنا واقفين مفيش حاجه احنا وخدين اذن من عميد الكليه 
الدكتور  بدا يشرح وكله مستغرب ازاي الحرس هيدنهم في المدرج غير انهم مسلحين كمان 
بعد مرور عده ساعات طلعت اميره من المدرج 
احمد /اذيك ياقمر انتي نتعرف على بعض 
اخد بوكس من يوسف / وماله اعرفك انا خدو الحي **ا* ن دا علي المخزن
اخد اميره علي العربيه 
يوسف /انتي عارفه لو رعد كان زمانه خلص عليه 
اميره /ياابيه انا مالي هو اللي جاي يتعرف 
يوسف /لا والنبي طب ياله نروح رعد وصل أوروبا وعاوز يكلمك 
وصلوا البيت دخلوا لقوا رحمه جوه 
رحمة/ Surprise 
اميره /هاي رحمه 
رحمه /انا قلت اعملهالكوا مفاجأه واقعد معاكوا يومين اي دا يوسف عامل اي 
يوسف بتصنع الابتسامه /الحمد لله وانتي 
رحمه /الحمد لله 
دخلت ياسمين /انا جيت يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم اي اللي جابك يارحمه
رحمه /دا واجب الضيافه برده ياياسمين انا قلت اقعد معاكوا يومين لحد ما رعد يرجع من السفر 
اميره /انا طالعه لجنه واكلم رعد نورتي يارحمه 
رحمه بخبث /هو انا ممكن انام في الجناح بتاع رعد 
اميره بستغراب /جناح رعد امال انا انام فين انا وجنه ان شاء الله 
رحمه /اي دا انا فكره انكوا بتناموا في اوضه تانيه اصل رعد مكنش بيدخل حد الجناح بتاعه
ياسمين وهي فهمت رحمه بتحاول تقول اي /مش مراته اكيد هتبعت في الجناح بتاعه يعني اطلعي ياأميره 
طلعت اميره ودخلت 
اميره للمربيه /اتفضلي انتي انا ههتم بيها 
المربيه /تمام  
اميره /جنتي تعالي ياروحي وسألتها وقعدت تلعب معاها 
فهي احببتها كأنها ابنتها 
اميره /تعالي نكلم بابي 
واتصلت فيديو كول علي رعد 
رعد /اميرتي عامله اي 
اميرة /كويسه الحمد لله وجنه معايا اهي لسه جايه من الجامعه 
رعد/ماشي ياروحي عملتي اي بقا في الجامعه احكيلي 
بدأت اميره تحكيله كل حاجه وحكت موقف الدكتور بس محكتش موقف احمد ويوسف 
رعد /اممممم ماشي ياأميره واي تاني 
اميره /ورحمة جت تقعد هنا يومين 
رعد بستغراب/ليه يعني ماعلينا ماشي انا هقفل واكلمك بليل علشان عندي meeting 
اميره /ماشي باي 
قفل رعد المكالمه وغادر الشركه وراح علي المستشفي 
الحوار مترجم 
دكتور مايك /اهلا رعد بيك اتفضل 
رعد /اهلا دكتور مابك أين غرفه المريض 
دكتور مايك /تفضل 
دخل غرفه المريض 
المريض /رررعد 
رعد /عمي...... 
عم رعد ازاي؟ ورعد هيعمل اي؟ 
واي سبب الغيبوبه؟ 
ورحمه هتعمل اي مع اميرة؟ 
هنعرف البارت الجاي 
دا بارت كبير شويه معلش نزل متأخر لان اتمسح مني
تفاعل بقا علشان انزل تاني. 


جري رعد حضن احمد حضه فهو اشتاق اليه خمس سنوات في غيبوبه
عم رعد (احمد) /رعد في اي واي اللي بيحصل
رعد /هحكيلك كل حاجه
بدا رعد يحكي كل حاجه حصلت في الخمس سنين دول وان الحادثه كانت كبيره واثرت علية والدكاترة  
فاقد الامل انه يفوق ويرجع للحياه
احمد /بس انا مش فاكر حاجه يارعد غير أن بنتي نجحت في 2اعدادي 
رعد بصدمه واستغراب /ايييه
جه الدكتور
الدكتور /ايوه مستر رعد المريض فقد الزكره لان المده كانت كبيره وهو بالنسباله انه دخل المستشفي امبارح
رعد /اتفضل حضرتك
رعد /عمي أحمد انت..... انت في غيبوبة بقالك 5 سنين
احمد بصدمه /اي
رعد باسف /للأسف لان الحادثه اللي حصلتلك كانت كبيرة
وحصل حاجات كتير في ال5 سنين دول 
احمد /اي اللي حصل يارعد 
          Stop    
(احمد الشامي صديق سليم المقرب ورعد بيعتبره مثل والده) 
بدا رعد يحكي كل حاجه حصلت في ال5 سنين دول 
ورعد استغرب حكايه بنته دي لانه ميعرفش ان احمد عنده بنت
بقلم ندا الشرقاوي 
احمد /وانت عامل اي يارعد 
رعد /اهو الحمد لله اتجوزت ومراتي توفت ومعايا جنه 
احمد بحزن /البقاء الله وتتجوز تاني 
رعد تفتكر اميرته /اه اتجوزت من شهرين 
احمد /ربنا يهنيك يابني هنرجع مصر أمته 
رعد /بعد فتره هنرجع مصر بس انا معرفش اهلك خالص ياعمي ولا اي حد يعني لما ترجع مصر هتعمل اي 
احمد /انا كان عندي بنت اسمها اميره 
رعد /نفس اسم مراتي 
احمد /بس بنتي حاجه تانيه بنت بريئه وطيبه وشعرها احمر حاجه تانيه 
رعد /لا استني كده اميره بنتك المفروض دوقتي دخله أوله جامعه صح 
احمد /صح 
طلع رعد صوره اميرة وخلي احمد يشوفها  وطبعا عرف اميره 
احمد /بس انت تعرفها منين 
رعد بابتسامه /دي اميرتي... احم اميرة مراتي 
احمد /نننننننعم 
رعد /مراتي 
احمد /ازاي اميره صغيرة ازاي وفاء قبلت بالوضع دا واخويا 
رعد قاله ان اخوه هو اللي باع اميره وان وفاء سافرت بره مصر وهتتجوز 
رعد /بس حاجه ازاي هتتجوز وهيا علي زمتك دا حرام وقضية 
احمد /قبل الحادثه بأسبوع انا  طلقتها 
بقلم ندا الشرقاوي 
        Back
وفاء /طلقني ياأحمد طلقني 
احمد /هطلقك علشان انتي وحده خاينه ور**خ**ه انا اللي غلطان هاخد بنتي وابعد عنك 
وفاء /بتحلم انا هاخد بنتي واسافر 
احمد بصوت عالي /عاوزاها تطلع زيك عا**ر**ه
وفاء /هسبهالك واخد 5مليون جنيه 
احمد /انتي طالق طالق طالق 
     Fact 
احمد /دا اللي حصل 
رعد /انا كده فهمت انا هقول للدكتور هتطلع أمته والعلاج الطبيعي. 
في مصر. 
في الفيلا 
رحمه بتكبر /انتي هتيلي فنجان قهوه 
احد الخادمات /هطلع العصير لاميره هانم واعمل لحضرتك 
رحمه /مفيش هانم هنا غيري 
نزلت اميره بقوه اول مره 
اميره بقوه مصتنعه /لا في انا هنا الهانم انتي هنا ضيفه وبس يارحمه مفيش هنا هوانم غير اتنين انا وياسمين سامعه 
رحمه بصدمه من كلامها هل الطفله البريئه بترد عليها /انا... انا مقصدش معلش ياأميره وبعدين انا كنت هانم الفيلا قبل ما انتي تيجي 
اميرة /زمان بقا دلوقتي انا مرات رعد  عن اذنك لو سمحت العصير بتاعي والاكل بتاع جنه 
الخادمة /حاضر 
رحمه /ماشي ياأميره يا انا ياانتي 
طلعت اميره لقت ياسمين وقفه 
ياسمين /لا عجبتيني والله انا ياسمين اندهشت منك كل دا يطلع منك والله لقول لرعد وطلعت تجري 
اميره وهيا بتجري وراها /خدي هنا هزعل منك ياياسمين رعد هيزعل ويقول عليا شريره 
في أمريكا 
وفاء/مالك ياحبيبي 
يوسف بخبث /ولا حاجه ياروحي اه عاوز فلوس 
وفاء /حاضر ياحبيبي انا خت كل ورث اميره وفهمتها ان عمها هو اللي خد الفلوس وانها مدخلتش جامعه علشان دا طلب عمها
يوسف بخبث /بس اتجوزت  رعد المنشاوي 
وفاء /وقعت وقفه 
يوسف /هنطلع منه بمصلحه حلوة 
        Stop
(يوسف واحد نصاب بتجوز الستات  الكبيرة في السن وينصب عليهم في الفلوس ومن ضمنهم وفاء طبعا 35 سنه) 
في مصر 
ياسمين /اه والله يا رعد دا اللي حصل 
رعد بصدمه /اميره قالت كده 
ياسمين /اه وكانت قويه اوي 
رعد /مش معقول اميره مراتي انا قالت كده 
ياسمين /اه دي من ساعتها خايفة تكلمك لتزعق فيها وتقول عليها شريره 
ضحك رعد بصوت عالي علي تفكير صغيرته 
رعد /طب خليها تكلمني 
ياسمين /استني 
دخلت اوضه اميره 
ياسمين /اميره اطلعي رعد عاوز يكلمك 
اميره في الدولاب /قوليله نزلت الصعيد اجازه 
ياسمين بضحك  /الله يهديكي اطلعي 
اميرة /طيب هطلع 
طلعت اميره من الدولاب 
ومسكت الفون 
اميره /اي دا  رعد  عامل اي 
رعد /عملتي اي يامصيبه حياتي 
اميره /انا مين انا عملت حاجه دي ياسمين 
رعد /ياسمين برده 
اميره /طيب انا اسفه 
رعد /اطلعي بره يا ياسمين 
طلعت ياسمين 
رعد /انتي بتتاسفي ليه 
اميره /علشان عليت صوتي علي بنت خالتك 
رعد /والله لو كنتي طرتيها مكنتش هكلمك 
اميره/ 😳😳😲
رعد /مرات رعد المنشاوي متعتذرش ورسها علي طول مرفوعه 
اميرة /ماشي 
رعد /عندي ليكي مفاجأه 
اميره بفرحه /اي قول 
رعد /لا لما اجي 
اميره بعبث طفولي /ماشي يارعد 
رعد /سلام ياأميرتي
عدا اسبوع وجه يوم وصول رعد 
دخل رعد واميره اول ما عرفت جريت عليه لاكن وقفت فاجاه 
اميره بصدمه /رع...... بابي 
واغمي عليها. 


ميره /رع.... با.. بابي. 
واغمي عليها. 
جري رعد واحمد عليها. 
رعد بخوف/اميره اميره. 
احمد بدموع /اميره. 
ياسمين /خد يارعد برفان اهو. 
بدأت اميره تفوق. 
رعد /اميره خوفتيني عليكي. 
امير ببكاء /رعد انا.... انا شفت بابي. 
رعد بحنان /بصي ياروحي ايوه بابي عايش وهو كان تعبان بس خلاص خف خالص وانا هحكيلك كل حاجه بس اللي عرفينه ان بابي عايش.
اميره وهيا بتبكي وتتجه لأحمد 
اميره ببكاء شديد /بابي 
احتضنها احمد بشوق كبير وكاد ان يكسر اضلاعها من شده الحضن 
احمد /وحشتيني ياأميره وحشتيني اوي 
اميره /وانت وحشتني اوي يابابي كلهم سابوني 
مامي وعمو
احمد وهو يملس علي شعرها /خلاص ياروحي انا رجعت اهو ومفيش حاجه هتفرقنا عن بعض
كل هذا وهم غافلنين عن العاشق الذي كاد ان يقتل احمد ويأخذ صغيرته بعيدا عن الجميع.
رعد /ياسمين قوللهم خلاص
ياسمين بصدمه /خلاص اي دا بيحصنها بس وبعدين اي دا  ابوها
رعد بغيرة /هو كده كده كان ميت قوليله خلاص بدل ما اموته بجد
ياسمين /استهدا بالله
رعد بصوت عالي /ما خلاص بقا
وراح شد اميره من اديها وخلاها في حضنه
رعد /كفايه عليك كده ياعم احمد 
احمد بضحك /اي يابني هو انا عملت حاجه امال لو قلت تنام في حضني انهارده اي رايك ياأميرتي 
اميره /موافقه يابابي 
رعد بصوت عالي وغيره عامية /اييييه تبات فين وانا انام فين بقا انا بقالي اسبوع منمتش عن اذنك بقا البيت بيتك انا هاخد اميره في كلمة 
طلع رعد هو واميرة 
ياسمين /معلش ياعمو اميرة طيرت عقله 
احمد /عامله اي ياياسمين 
ياسمين /الحمد لله وحضرتك 
احمد /بخير يابنتي 
فوق عند رعد واميرة 
رعد وهو بيحضنها /وحشتيني اوي
اميره /وانت كمان 
رعد /انتي ازاي تحضنيه كده 
اميره بستغراب /رعد انت بتتحول 
رعد /سيبك مني ازاي تحضنيه لا وكمان عاوزه تنامي  معاه وتسبيني 
اميره بغضب /يارعد دا بابي 
رعد بتملك /لو جنه نفسها سامعه 
اميره /حاضر 
رعد بابتسامه /شطوره ياروحي
Nada Elsharkawy.                              
تحت دخل يوسف 
يوسف /انا جيت..... ياخرااااابي عفريت عفريت يالههههههوي 
نزل رعد واميره علي صوت يوسف 
رعد /اي في اي 
يوسف بخوف /الحق عفريت عمي 
رعد /عفريت اي ياحي*و*ن دا عمك تعال احكيلك 
اخد رعد يوسف وفهمه الحكايه كلها 
طلع يوسف باسف وهو بيحضن عمه /معلش ياعمي بس اعمل اي بقا 
احمد /كبرت يايوسف 
يوسف بغرور مصتنع /واحلويت كمان ملقيش عندك عروسه 
ياسمين /عندي ليك عروسه اي فله 
يوسف /والنبي اي فين هيا 
ياسمين /مسعده ميغوركش الاسم بس اي جمال رباني هيا بس شفتها كبيره شويه 
يوسف /عادي دي بيعملوا عمليات علشان الشفايف دي انتي متفهميش في الحاجات دي 
رعد بضحك عالي /لا مش قادر هيا فعلا مسعده هتليق عليك بس استناها 3 سنين 
يوسف بعدم فهم /ليه 
رعد /أصلها لسه قتله جوزها من شهرين واتحبست 
يوسف /😲😲مش عاوز اتجوز ياعم 
رعد /ياله علي السفره نتغدا وبعدين اجوزك 
اميره /استنوا اجيب جنة معانا بدل ما كلنا هنا 
راحت جابت جنه وكانت لابسه سلوبت جينز جميل ورقيق
قام رعد وحضنها
رعد /وحشتيني ياجنتي
جنه /تنيي(وحشتني)
احمد /ما شاء الله قمروه ربنا يخلهالك
اميره بغضب طفولي /يخلهالنا مش يخلهالك دي بتعتي انا
ضحك الجميع علي طفولتها وبصلها رعد بحب.
اميره /هات جنه بقا واقعد
وقضوا وقت جميل مع بعض
دخلت رحمةجريت علي رعد علشان تحضنه
رحمه /رعد وحشتني
لاكن دخلت اميره في النص
اميره /معلش أصله متوضي صح
رعد وهو يكلم ضحكته /صح صح
دخلت رحمه قعدت
رحمه /في ضيوف مين حضرتك
رعد /دا صديق بابا وهيقعد معانا يومين
بصوله باستغراب ليه مقلش انه بابا اميره
رحمه /هاي يااونكل انا رحمه بنت خالت رعد
احمد /اتشرفت
رحمه /عامله اي ياأميره 
اميره عاوزه تستفز رحمه /كويسه اوي مش رعد جه اكيد كويسه 
الكل  مستغرب شجاعت اميره في الكلام 
رحمه /اه رعد كان وحشني خالص والله 
ياسمين /انا طالعه انام ياجماعه مش قادره 
يوسف /وانا كمان 
رعد /اتفضل ياعمي اوصلك اوضتك 
اميره /انا هروح ادخل جنه علشان نامت
Nada Elsharkawy.                       
في الصعيد 
أكرم /هو دا اللي بجولة عين العقل اني مش هكمل معاكي ياما 
ساميه بصوت عالي /وه مش هتاخد تار خيتك  إياك  
أكرم /خيتي ماتت كيف ياما
ساميه بتوتر /هما اللي جتلوها 
أكرم /جتلوها كيف بجا اني الكلام دي مدخلش دماغي واصل واني هصلح علاقتي برعد وملكيش دعوه بيهم خالص 
ساميه /ماشي ياولدي اما نشوف 
في غرفه اميره ورعد 
رعد وهو يحاصر اميره بينه وبين الباب /بس اي الشجاعه دي 
اميره بتوتر /ا.. اي في اي.. ش.. شجاعه اي 
رعد بخبث  /اممممم يعني مثلا مش غيرانه من رحمه 
اميره بتوتر اكتر واخدودها احمرت /انا... انا عاوزه انام 
رعد /اممم مش هتتحركي من هنا غير لما اعرف اي الشجاعه والكلام المفاجأ دا 
اميره /اصل... بص اصل اصل انا عاوزه انام 
رعد /اممممم ماشي ياأميره مسيرك تيجي لحد عندي ياأميرتي 
وقبل خدها ودخل غرفه الملابس 
وعدا اليوم عليهم تاني يوم صحيت اميره ونزلت عند البسين 
صحي رعد لقا رساله جيالها وفتح الرساله بس انصدم من اللي شافه وفاجاه أصبح وجه رعد احمر من كتر الغضب وبرز عروق يده 
رعد /ررررررررحمه 


رعد /ررررررحمه
طلع رعد من الجناح بتاعه والجميع طلع علي صوته
دخل رعد اوضه رحمه
رعد /ررررررحمه
قامت رحمه من النوم مفزوعه /اي في اي يارعد
رعد وهو بيمسكها من شعرها /متعرفيش في اي ياز**ا**له
رحمه /اي انا مسمحلكش
رعد صفعها صفعات متتاليه
يوسف وهو بيبعد رعد /في اي يارعد مالك داخل همجي عليها ليه
رعد بغضب /سبني اموتها سبني
اميره /مالك يارعد اي اللي حصل علشان تضربها كده
ضرب رعد يوسف بالبوكس وراح مسك رحمه وفتح الفون
رعد بصوت عالي /ليه ليه تعملي كده
رحمه بخوف من رعد /لا لا مش انا مش انا
رعد بصوت كالافعي/كمان بتكذبي يعني مش انتي اللي في الفيديو بتقتلي مي وهيا في المستشفي مش انتي اللي قتلتي مراتي مش انتي اللي خليتي بنتي يتيمه من قبل ما تشوف امها
رحمه بهستريه/ايوه انا انا اللي شلت من عليها الأكسجين وانا اللي موتها عارف ليه علشان انت ليا لوحدي يارعد ومش كده وبس انا اللي كنت بخطط علشان اقتل اميره هيا كمان 
هنا رعد ضربها بالقلم /اخرسي 
وكلم الحرس ييجوا 
رعد /خدوها المخزن لو هربت منكوا هقتلكم بايدي  خدوها
رحمه ببكاء وهستريه /لا لا رعد انا عملت كده علشان بحبك رعد
رعد /خدوها
قعد رعد علي الارض وحد وجهه بين يده
احمد بحزن عليه /معلش يابني هدي نفسك ربنا يقويك
ياسمين ما زالت في صدمه مي صديقه طفولتها رحمه هيا من قتلتها 
طلع الجميع وظل رعد جت اميره تطلع 
رعد بصوت علي وشك البكاء وهدوء  /اميرة 
اميره رجعت بتوتر /ن... نعم
رعد /تعالي
راحت اميره لرعد
رعد /انتي.... انتي خايفه مني
اميره بهدوء مصتنع /هاااااا لا
رعد /تعالي
امسك رعد يداها وذهب الي غرفتهم
قعدت اميره علي السرير ورعد حط راسه علي رجلها
رعد بهدوء /ممكن ادني كده وايده علي خصرها
اميره وهيا تملس علي شعره /موافقه 
ودنهم علي هذا الوضع. 
عند الجميع تحت 
ياسمين /انا مش مصدقه  رحمه هيا اللي موتت مي 
يوسف /قدر الله وما شاء فعل ان شاء الله خير أما نشوف رعد هيسلمها ولا اي 
احمد /ياسمين تعالي احكيلي في اي 
بدأت ياسمين تحكي لأحمد كل حاجه عن مي والاعيب رحمه
عدا عده ساعات ورعد نايم زي ما هو وخاصن اميره كأنها هتمشي وتسيبه زي الطفل الذي يخاف من فقدان أمة 
صحي رعد لقا اميره زي ما هيا صاحيه واديها علي شعرة 
رعد /انا نمت كتير 
اميره بابتسامة /معرفش 
قام رعد يشوف الساعه كام 
رعد بصدمه /ياااه 4 ساعات اكيد تعبتك صح 
اميره بابتسامه جذابه /لا المهم تكون انت أتحسنت عن الصبح 
رعد /اوي محستش بنفسي 
اميره بتلقائيه /كنت بتحبها 
رعد /هيا مين 
اميره/مي مراتك 
رعد /لا بس هيا اه 
           Back  
مي بحب وابتسامه /علي فكره ياواد عمي انا عارفه زين انك متحبنيش وبتعملني كويس وطلباطي مچابه بس علشان ترضيني 
رعد /يامي افهميني قلبي مش بايدي بس انا اوعدك طول ما انتي علي زمتي عمري ما هقصر معاكي في حاجه وبعدين انتي حامل في حته بتجمعنا سوا
مي بابتسامه /وراضيه وصابره 
رعد وهو يقبل راسها /ربنا يخليكي ليا 
مي/ويخليك ياحبيبي 
         Fact
رعد /هيا كانت بتحبني اوي ومع ذالك مستنتش مني حب بس انا كنت بعملها كويس يعني مش علشان مش بحبها يبقي اعملها وحش لا بس دي وصيه الرسول صلى الله عليه وسلم. 
اميرة /لو كانت لسه عايشة وانت قبلتني كنت هتعمل اي 
رعد بيتفاجئ بالاساله بتعتها 
رعد بتفكير /معرفش بس اللي متأكد منه اني عمري ما كنت هسيبك 
اميره /انا هروح اشوف جنه 
رعد مسك اديها /راحه فين احنا مش بنتكلم 
اميرة /هنتكلم في اي تاني رعد انت اتجوزتني ليه
رعد /علشان......... اميره انتي عاوزه توصلي لايه 
اميرة بصوت عالي /عاوزه اعرف انا ايه اتجوزتني ليه علشان جنة ولا علشان ترضي والدك ولا اي هااا اي 
رعد بصوت عالي /انتي بتعلي صوتك عليا ياأميره في اي فوقي كده اتجوزتك ليه انتي فكراني بنت علشان اتغصب علي حته جوازه لا فوقي 
وسبها ونزل 
نزل رعد عند احمد وياسمين ويوسف 
احمد /اي يارعد انت كويس 
رعد /اه الحمد لله 
يوسف/انت هتعمل اي مع رحمه هتسلمها ولا اي 
رعد /هسلمها بس انا اخد حق ام بنتي الأول 
دخل أكرم 
أكرم /هتاخد حق مي ازاي يارعد ولا من مين 
رعد /انت اي اللي جابك هنا 
أكرم بغضب /رد عليا هتاخد حق اختي من مين انطق 
رعد /تعال معايا 
اخد رعد أكرم ودخلوا المكتب 
رعد /رحمه هيا اللي موتت مي 
أكرم بصدمه /انت بتقول اي لا مستحيل 
طلع رعد الفيديو ورحمه بتعمل الجريمه 
أكرم /يابنت ال******هموتها هموتها يارعد 
رعد /استني بس هيا في المخزن 
اكرم بغضب وعلي وشك البكاء وضعف /سامحني يارعد 
رعد /اسامحك علي اي 
أكرم /علي كل حاجه علي اللي عملته مع ياسمين واميره واني كنت عاوز انتقم منك واني عملت كل حاجه والله علشان اخد حق مي امي قالتي ان انت السبب في موتها 
رعد بصدمه /انا السبب ازاي دي ام بنتي ازاي اموتها
أكرم بندم /كنت غبي وصدقت سامحني ونرجع زي زمان 
رعد /زي زمان بقا انت أكرم ابن عمي اللي كان اخويا 
ولا أكرم اللي حاول يعتدي علي اختي وكان عينه علي مراتي 
أكرم /سامحني والله الانتقام عماني 
رعد وقد عرف انه صادق /مسامحاك 
اكرم بفرح /بجد 
رعد وهو يحتضنه /اه بس تصالح ياسمين 
أكرم بتوتر /ما دا الموضوع اللي عاوز افتحك فيه 
رعد بتحذير /اي في اي 
أكرم /اصل انا عاوز 
رعد /عاوز اي 
اكرم /عاوز اتجوز ياسمين 
رعد /وانا موافق بس لما ياسمين توافق 
أكرم بسعاده حقيقه /حاضر والله هصالحها
رعد /طب ياله نروح المخزن 
راحوا المخزن بس كانت رحمة مش هيا خالص وتتكلم كلام مش مفهوم ووجهها باللون الاسود 
رحمه بهستريه /رعد حبيبي انت جيت تمشيني صح 
رعد /لا جيت اخد حق مراتي 
أكرم بكره /وانا اخد حق اختي 
وقلع حزامه الجلد وقعد يضرب في رحمه بدون رحمه وشفقه ورحمه بتصرخ 
رعد امر الحرس يمسكوا أكرم 
أكرم /سبني اموتها سبوني رعد خليهم يسبوني 
رعد بصوت عالي /اسكت بقا دي قطعه النفس 
امر رعد الحرس يجيبوا دكتور 
كشف الدكتور علي رحمه 
الدكتور /دي لازم تروح مستشفي الأمراض العقليه وفي شويه تحاليل لازم تتعمل لان المريضه ممكن تكون بتاخد مواد مخدره 
رعد بصدمه /مدمنه 
الدكتور /يارعد باشا دي لازم تروح المستشفى لو فضلت كده هتموت 
اخدو رحمه للمستشفي
ورجعوا بعد إرهاق شديد 
في الفيلا 
ياسمين /بتعمل اي هنا يااكرم 
أكرم /عامله اي ياقمر 
رعد ضربه في كتفه /اتلم ياحي*ا*ن
اكرم /ايدك لسه تقيله 
رعد /أكرم اعتذر عن كل حاجه وخلاص الموضوع خلص ورع أكرم بتاع زمان ولا اي 
أكرم /طبعا طبعا وانا بعتذر ليكوا 
اميره بطيبه /انا قبلت الاعتذار 
أكرم بضحك /والنبي عسل 
رعد /انا قلت انت عاوز تنضرب 
أكرم /خلاص خلاص انا طالع اوضتي لسه زي ما هيا ولا اي 
رعد /زي ما هيا ياخويا 
طلع أكرم والباقي طلعوا علي اوضهم لان اليوم كان متعب جدا 
في غرفه اميره ورعد 
اميره في سرها /انا غلط مكنش ينفع اعلي صوتي عليه طب اعمل اي 
اميرة بصوت هادي  /رعد 
رعد في نفسه /ياخراااابي علي رعد وسنين رعد 
رعد بلا مبالاه /نعم 
اميره /احمممم انا انا 
رعد /انتي اي 
اميره باسف  /انا اسفة 
رعد ببرود /ماشي ودخل غرفه الملابس 
طلع رعد ونام علي السرير 
اميره بغيظ /طب اعمل اي بقا 
رعد /اقفلي النور علشان انام 
اميرة /حاضر 
اميرة /طب انام في حضنه طيب 
ونامت اميره 
قام رعد من النوم بعد ما نامت 
رعد /اعمل فيكي اي مش عارف اعقبك حته بس اعمل اي بقيت بعشقك ياأميره الرعد 
وحضنها وناموا. 


تاني يوم صحيت اميره ملقتش رعد لاكن لقت مسچ منه
(تفطري وتشربي العصير وتروحي الجامعه مع الحرس والسواق هيوديكي ويرجعك لو ماكلتيش هزعلك. بابي)
ابتسمت اميرة ان واخد باله من كل حاجه حته لو صغيرة
قامت اميره صلت فرضها (حته لو هيا بشعرها ملتزمه بالصلاه) 
ولبست بنطلون جينز وتيشرت عليه ورد صغير 
ونزلت 
ياسمين /ايوه بقا اي الجمال دا 
اميره بغرور مصتنع /اقل ما عندي 
أكرم /اعاكس عادي ولا رعد فين 
اميره بضحك /لا مش هنا 
أكرم بابتسامه /طيب اي القمر دا بس 
ياسمين بغضب مصتنع /اتحشم ياواد
أكرم بخوف مصتنع /اوامرك ياكبيره 
اميره بضحك عليهم /ههههه معنتش قادره انا هروح الجامعه وعاوزه اطلع من هناك علي شركه رعد مين هيوديني 
أكرم بخوف /لا يااختي جوزك ايده تقيله لو شافني معاكي هقتلني وانا علي وش جواز ولا اي ياياسمين 
ياسمين برفع حاجب /مالك بياسمين 
أكرم /اصلك هتختاريلي عروسه بس اي البت جمر يابت عمي بدر منور 
ياسمين بغيره /وه جمر وبدر لازم اشوفها 
اميره بدلع /چوووو
يوسف /امممم چوووو عاوزه اي 
اميره /مش انت هتروح الشركة 
يوسف /اه 
اميره /يبقي تيجي تخدني من الجامعه توديني الشركه 
يوسف بابتسامة /حاضر 
اميره باستسامه جذابه /طيب اشرب العصير قبل ما رعد يعاقبني 
أكرم /اشربي ياطفله 
اميره بغضب طفولي /هقول لرعد 
أكرم /انا ماشي احسن مش نقصه جوزك 
اميرة /بابي فين 
يوسف /قاعد فوق مع جنة 
كل واحد راح شغله واميره وياسمين كل واحده راحت الجامعه 
في الجامعه 
مايا /اي ياأحمد محدش شافت يعني اي كنت مختفي فين 
احمد بقلق حاول يداريه/هااا عادي كنت في الجونه 
مايا شافت اميره داخله 
مايا/ما تيجي نرزل عليها الحرس بره 
احمد بخوف /هااا لا سبيها في حالها واحنا في حالنا 
       Back
احمد بغضب /انتوا مين فوكني ياحي**ان
يوسف  بغضب/عاوز تتعرف صح تحب اعرفك انا 
احمد /انت متعرفش انا مين انا احمد العربي اي متعرفش انا ابن مين 
يوسف وهو بيضربه بالبوكس /لا احب اعرف ياروح ***
       Fact 
مايا /ياله المحاضره هتبدا 
احمد بلا مبالاه  /ياله 
في شركة المنشاوي 
رعد /يعني اميرة هتيجي الشركه 
يوسف /اه وانا هجبها 
رعد في نفسه /امممم ماشي ومقلتليش عقابها بيزيد 
يوسف /طيب انا هروح مكتبي وانت كمل شغل 
رعد /ماشي يايوسف 
في الولايات المتحدة الأمريكية 
يوسف بخبث /بيبي اي رايك تشاركيني 
وفاء /طبعا ياروحي 
يوسف/بس هعوز 2 مليون 
وفء بطاعة /حاضر بكره هسحب من البنك 
في مصر 
خلصت اميرة وطلعت لقت يوسف واقف 
اميرة /ياله ياچوووو
يوسف /دلوقتي چوووو لما يكون ليكي  طلب قبل كده كان ابية 
اميرة /ياله بقا وديني عند رعد 
يوسف بابتسامة وحنيه /تعالي ياأميرتي 
وصلوا الشركه وطلعت اميرة لمكتب رعد ودخلها يوسف 
ورعد كان عنده اجتماع 
دخل رعد ليا اميره قعده علي المكتب وبتاكل مصاصه وبتهز في رجلها زي الأطفال 
كتم رعد ضحكته واتظاهر بالبرود 
اميره بابتسامه /اذيك يابابي 
رعد /الحمد لله جايه ليه وازاي تيجي من غير اذن مني 
اميره /اصل في واحد زعلان مني قلت لازم اصالحه ولا انت رايك اي 
رعد /مش كل غلط بيتقال اسف 
اميره وهيا مضايقه من معاملته /يعني امشي 
رعد /اللي انتي عاوزاه 
اميره علي وشك البكاء ونزلت من علي المكتب /انا ماشيه يارعد 
وتوجهت الي الباب وبتفتح لاكن ايد رعد منعتها 
مسك رعد اديها  وخدها عند المكتب وقعدها علي رجله 
رعد وهو بيزيل (يمسح) دموعها /ليه الدموع دي 
اميره بزعل  /علشان انت مخاصمني 
رعد بحنان /مين قال كده انا عمري ما اخاصم اميرتي بس اميرتي غلطت صح 
اميره باسف /اه غلط بس اعتذرت وانت منعتني انام في حضنك ونمت بعد ساعه 
رعد بأمر /عدي غلطاتك 
اميره بزهول /اي.        
رعد /عدي غلطاتك 
اميره /صوتي كان عالي وانا بكلمك 
رعد /واحد اللي بعده 
اميره /اتكلمت باسلوب مش كويس 
رعد /اتنين اللي بعده 
اميره /قولتلك انك مغصوب علي الجواز علشان خاطر جنه
رعد /  كده 3 غلطاتك ب3 عقابات 
اميره بدلع /عاوز تعاقبني يارعدي 
رعد بتوهان /ياخرابي علي رعدي دي لا خلاص مفيش عقاب 
اميره وهيا في قمه السعاده /هيهيهيهي مفيش عقاب 
رعد /لا في عقابك هتفصلي قعده علي رجلي وانا بشتغل 
اميره بصدمه /نعم 
رعد ببرود /نفذي العقاب 
نفذت العقاب 
دق دق دق         
اميره بفزع وجت تقوم مسكها رعد بتملك /هتفصلي كده ويدخل اي حد 
رعد /ادخل 
السكرتيرة باحترام /انا لغيت الاجتماع زي ما حضرتك أمرت حاجه تانيه يافندم 
رعد /لا اتفضلي وهاتي ليمون للمدام 
السكرتيرة /حاضر يافندم 
طلعت 
اميره /مين دي 
رعد بستغراب /اي المساعده بتعتي 
اميره /اي دا فين المساعده اللي لبسه ومش لبسه وبتدلع وفي الاخر تكون بتحبك وعاوزه تموتني علشان انت تتجوزها وانت تطلقني واكون حامل 
رعد بصدمه /اي اي كفايه انتي الروايات جننتك (مش هيا بس واللة كلنا 😂) 
اميره /مليش دعوه دي سكرتيره محترمه 
رعد /الله يهديكي يابنتي 
اميره /طب ياله نروح 
رعد /لا مليش مزاج بس اي اشمعنا اطلقك وانتي حامل 
اميره بتردد /اصل اصل 
رعد /ايوه اصل اي ياله يابنتي اصل انا مخلق اتنين 
طلعوا من الشركه وفي في الشركه اللي بيتكلم علي جمال اميرة وفي اللي غيران من جمالها
روحوا علي الفيلا 
وقضوا يوم جميل مع العائلة وقرروا انهم يروحوا الصعيد يغيروا جو واستغربوا ازاي هيام مسالتش عن رحمة 
استأذنت اميره وطلعت 
بعد ساعه استأذن الجميع وطلع رعد 
بس استغرب هدوء الجناح وفي شمع صغير واضاءه خفيفه جدا جدا 
وطلعت اميره من الحمام وهيا لبسه فستان رقيق جدا جدا باللون الأبيض شفاف وكانت تشبه الحوريه  وشعرها الأحمر الناري ورعد سرحان وتايهه في جمالها ولبسها 
تقدم رعد بتوهان وحضنها واسه في عنقها /انتي جميله اوي 
اميرة بكسوف /م... ميرسي 
رعد بعشق  /اميره 
اميرة /نعم 
رعد وهو يقبلها في عنقها /بحبك تؤتؤ انا بقيت بدمنك 
اميره بحب /وانا بحبك يارعدي 
وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح وذهبوا الي عالمهم الخاص 



في صباح في يوم ملئ بالسعاده والفرح
فاق رعد من نومه لقي اميره في حضنه ابتسم بسعاده أمتلك العالم وما فيه
رعد وهو يقبل خدها  /اميره اميرتي
اميره /امممم سبوني انام بقا
رعد /سبوني مين يابت انا رعد
اميره بنوم /لا محدش ليه دعوه برعد دا رعدي انا
رعد وهو بيفوقها /اصحي يااميرتي ياله
صحيت اميره وبصت لرعد بصدمه
اميره /هو هو.... 
رعد بخبث /هو اي ياروحي
امير /هو انا مكنتش بحلم
رعد بخبث وغمزه /حلمتي باي بالظبط 
اميره بتغيير الموضوع /احمم صباح الفل 
رعد وقد فهم /صباح الفل والياسمين علي احلي عروسه صباحيه مباركه 
اميرة بابتسامه  /الله يبارك فيك 
رعد بابتسامه جذابه وهو بيحضنها بتملك /حاسس اني امتلكت الدنيا 
اميره /مبسوط يارعد 
رعد بحب /كلمه مبسوط بسيطه 
رعد /اعملي حسابك هنسافر بليل 
اميره بفرح /بجد هنروح فين 
رعد /مفاجأه ياله خدي شاور والبسي علشان عملك مفاجأه تانية 
اميره /بس هناخد جنه صح 
رعد /لا دا شهر عسل ليكي انتي 
اميره بعبث /لا بنتي هخدها معايا 
فرح رعد من كلمه بنتي 
رعد بجديه /اميره انتي بتحبي جنه لا بتحبيها علشاني انا وترضيني
اميره بحب /بحبها علشان هيا حته منك انت حته لو كانت من مراتك الاولي بس خلاص انا بقيت بحبها اوي وكان نفسي اكون امها 
رعد /مش لازم تكوني انتي اللي امها بس انتي اللي هتربيها واول وحده هقولها مامي هيا انتي 
اميره /ياله انا هاخد شاور 
رعد /ماشي ياروحي 
في مستشفي الأمراض العقليه 
رحمه بهستريه /هقتلك ياأميره انتي وسامية هقتلك انتي السبب ياساميه رعد ليا لوحدي جنة جنه لازم تموت 
كملت بحزن مامي سابتني هنا لوحدي مامي عاوزه الفلوس والشوبنج والشركات. 
في فيلا رعد 
دخلت ياسمين غرفتها لقت ورد علي شكل قلب علي السرير وبوكس كبير 
فتحت البوكس طلع بلوبنه مكتوب عليها سامحيني ياست البنات 
ولقت شوكلت كتير اوي وهدايا كتير وفي الاخر جواب 
(سامحيني ياياسمنتي انا بحبك والله اللي حصل زمان غصب عني سامحيني يارفيقه عمري وصحبتي وحبيبتي وكل حاجه 
لو موافقه تسامحيني تعالي الاوضه بتاعتي. بحبك) 
بكت ياسمين هيا بتحبه بس مش قادره تسامحه بس قررت انها تديه فرصه جديده زي ما رعد اداله فرصه 
وراحت علي اوضه أكرم وخبطتت 
أكرم /ادخل 
دخلت ياسمين فرح اكرم جدا 
اكرم /ياسمين انتي جيتي قولي انك سامحتيني 
ياسمين وهيا بتبعد /لا مسمحتكش بس قررت اديك فرصه جديده 
أكرم بسعاده /موافق موافق 
في مكان تاني 
مجهول /ايوه انا اللي قتلتها وطلعت منها زي الشعره من العجين 
وهكمل علي رعد ولسه ولسه 
في الجناح عند رعد 
اميره طلعت من الحمام 
اميره بفرحه /هيهيهيهي هنسافر 
رعد وهو بيضحك عليها /اهدي ياحبيبتي 
اميره بعبث طفولي /اي بتضحك عليا 
رعد /خلاص خلاص 
اميره /شوفت هتنسيني اهم سوال 
رعد وهو يحاصرها بين يده والباب/اسألي ياروحي 
اميره بوتر من قربه /احم قصدي يعني المكان اللي هنروحه فيه بحر 
رعد وهو يقرب اكثر /اممممم اه ياروحي 
اميره وهيا بتهرب منه وبسعاده /يبقي اجيب المايوه
رعد بغضب ومسك اديها جامد /مايوه اي يامدام يامحترمه 
اميره بوجع /اي يارعد في اي 
رعد بغيره واضحه /اي تلبسي مايوه علشان الناس تتفرج عليكي اي واخد في أيدي رق**صه 
اميره علي وشك البكاء /سبني يارعد لو سمحت ايدي بتوجعني 
سابها رعد ودخل ياخد شاور يطفئ ناره التي شعللتها اميره ويطرد فكره ان احد يرا اميره بالمايوه
ذهبت اميرة الي غرفه جنه وجدتها مستيقظه 
اميره بحزن /شوفتي ياجنتي بابي وجعلي ايدي ازاي 
جنة وهيا بتحط اديها علي ايد اميره /لسي(معلشي) 
اميره /ياله ياروحي نلبس علشان هنسافر 
جهزت اميره جنه وكل حاجه جهزة سابت اميرة جنه مع المربيه 
دخلت الجناح كان رعد طلع من الحمام بمنشفه حول خصره 
غمضت اميره عيونها بسرعه 
رعد ببرود  /انا جوزك علي فكره 
اميره وهيا مستمره/بس مينفعش كده 
رعد ببرود ولا مبالاه /يعني مكسوفه ان جوزك واقف قدامك ومش مكسوفه لما تمشي قدام الرجاله بالمايوه 
اميره بحزن /علي فكره يارعد انت حكمة عليا قبل ما تعرف 
راحت طلعت من غرفه الملابس مايوه (إسلامي)
اميره /دا المايوه اللي كنت هلبسه مكنتش هلبس اللي في دماغك وانا كنت هنزل معاك انت مش نزله مع حد تاني عن اذنك.      
سابت رعد ودخلت تلبس 
ورعد لسه واقف مصدوم من اللي حصل هو كان فاكر انها عاوزه تلبس  مايوه bikini. فكره انها تلبس مايوه وحد يشوفها دي مجنناه هيا ملك ليه هو محدش يقدر يشوفها لو قدر يخفيها عن العالم  كله 
لبس رعد قميص ابيض وبنطلون وجهز 
لقا اميره طالعه من غرفه النبلابس لبسه فستان طويل باللون اللبني شفاف من عند الايد 
مسك رعد اديها 
اميره بوجع /ااااه 
رعد بخصه /اي مالك 
اميره وهيا بتبصله نظره عتاب /ايدي يارعد 
بص رعد علي اديها لقا اديها لونها ازرق 
رعد /انا اسف واللة مكنتش اقصد والله 
وضمها الي صدره ويذيد من احتضنها وقبل راسها 
قام رعد جاب حاجه تخفف الألم 
رعد باسف /اسف لسه بتوجع 
اميره /خلاص ممكن نقوم بقا 
رعد /اميره 
اميره /نعم يارعد 
رعد /مكنتش اقصد 
اميره /عارفه انت عملت كده من غيرتك عليا صح 
رعد بابتسامه /اه واللة 
اميره بابتسامه /طب ياله بقا علشان نسافر 
رعد /ياله ياروحي 
نزلوا تحت وكان كل شئ جاهز  
أكرم /رايح فين يابرنس
رعد /شهر عسل عندك مانع 
أكرم بغمزه /انت متجوز بقالك 3 شهور جاي تعمل شهر عسل انهارده 
رعد بغيظ  /عندك مانع 
أكرم /طب ما تجوزني ونروح سوا 
رعد /ياله يابابا من هنا 
احمد بابتسامة  /توصلوا بالسلامه يابني 
اميره بابتسامه  /هتوحشيني يابابي 
احمد /انتي اكتر ياعيون بابي 
ياسمين /وهتاخدوا جنه ليه 
رعد بابتسامه /اميره عاوزه كده 
وودعوا الجميع 
في الطريق 
اميره /رعد دا مش طريق المطار 
رعد بتبسامه /عارف ياروحي 
اميره /هو احنا هنسافر بالعربيه 
رعد /لا ساعه كده وتعرفي 
اميره /ماشي 
بعد ساعه ونص وصلوا لمكان فاضي 
رعد/ياله ياأميرتي 
اميره بابتسامه /احنا فين 
رعد بابتسامه جذابه /بصي كده 
لقت اميره طياره هليكوبتر 
اميره بفرح وسعاده  /الله حلوه اوي 
رعد وهو يحضنها من الخلف /ياله ياروحي 
ركبوا الطياره الخاصه برعد 
في الصعيد 
سليم/ربنا يفرحهم يارب ويرزقهم بالخلف الصالح
هدي /يارب البنيه طيبه جوي جوي 
سليم /اعملي حسابك انهم هيچوا يقضوا يومين هنا في الصعيد 
هدي  /يامرحب يامرحب 
ساميه /يشرفوا نفرش السرايا ورد 
في الطياره 
اميره /رعد احنا فين 
رعد بحب /بصي كده 
اميره بخوف /لا أخاف 
رعد بضحك /متخافيش بصي بصه صغيره
بصت اميره وانبهرت من جمال المكان 
اميره /الله دي جميله اوي اوي احنا في جزر المالديف صح 
رعد /ايوه 
اميره /دي شكلها جميل اوي اوي 
رعد /المكان دا اسمه  اميره الرعد محدش هيدخلها غيري انا وانتي بس 
اميره بحب /انا بحبك اوي 
وصلوا الي المكان 
وكان شكلها جميل اوي 
ورعد بيفرح اميره وجنه علي المكان 
رعد /اي رايك بقا 
اميره بفرحه /شكله جميل اوي اوي 
رعد بابتسامه  /تعالي ننزل نفطر بقا الكمان جميل
(الصور موجوده) 
وكان يوم جميل جدا بالنسبلهم واميره كانت بتشكر ربنا انها مع رعد




مر 3 ايام علي رعد واميره وكانوا احلي ايام في حياتهم بين مشاكسات وغزل رعد لاميره وخجل اميره
في يوم جديد
اميره وهيا تمرر يداها علي شعر رعد نزولا لعيونه  عند وصول لشفتيه احست برعشه جت تشيل اديها مسكها رعد
رعد /خليها
اميره بتوتر /رعد انت...
رعد /اي ياروحي كملي غزل فيا
اميره وصلت لاقصي قمه من الخجل  /انا كان في حاجه علي وشك بشلها بس
رعد /امممم والحاجة دي علي عيوني وشفايفي وشعري
كانت كبيره ولا اي
اميره بقوه مصتنعه /اه وفيها اي مش جوزي
رعد /اممم ياروح جوزك نكمل بقا
في خلال ثواني انقلب الوضع وأصبح رعد يعتليها
اميرة /رعد في اي
رعد قرب منها ودفن راسه في عنقها يستنشق رائحتها التي أصبحت إدمان  كالهواء الذي يتنفسه أصبح لا يقدر علي العيش بدونها
رعد بتوهان /الفراوله دي هتجنني
اميره /ف.. فراوله فين
رعد بعشق /هو في غيرك ياأميرتي
اميره وهيا تلف يداها حول عنقه وتتكلم بدلال /اممم يعني انا اميره الرعد
رعد /انتي روح وعقل وعشق الرعد
قرب منها رعد وقبلها قبله رقيقه 
يزيد رعد من قربه. 
...... /با.... با 
رعد بغيظ /مش وقتك خالص ياجنه 
اميره وهيا بتهرب من رعد /جنتي ياله نلبس علشان ننزل الpool
رعد /اه ياختي اللبسوا علشان تنزلوا هو أكرم باصصلي في
السفرية 
في شركه رعد
يوسف بعمليه /لو سمحت خلي سكرتيره رعد بيه تيجي المكتب ومعاها ملفات الصفقة الأخيرة 
السكرتيرة باغراء /تؤمر بحاجه تانية 
يوسف بصرامه وحده /اتفضلي علي مكتبك يامدام 
السكرتيرة /انسه من فضلك 
يوسف /مش فرقه معاية انسه ولا مدام هو انا هتجوزك 
السكرتيرة /ياريت 
يوسف /برااااااا 
طلعت السكرتيره 
سكرتيره يوسف (حلا) /اتفضلي ياست الشيخه يوسف بيه عاوزك 
(مرام سكرتيره رعد بنت مختمره متدينه جميله قصيره
لبسها واسع وجميل 23 سنه)
مرام /حاضر اتفضلي حضرتك
راحت مرام اخدت الملف وتوجهت الي مكتب يوسف 
دق دق دق 
يوسف /اتفضل 
دخلت مرام 
مرام /اتفضل مستر يوسف 
يوسف بصلها /ما شاء الله انتي مين 
مرام /اما سكرتيره مستر رعد 
يوسف في نفسه /بقا رعد معاه البدر دا وانا معايا عروسه المولد اللي بره دي 
يوسف رجع لطبعته /احممم اتفضلي ياانسه 
مرام /خير يافندم في حاجه 
يوسف /اه طبعا انتي عارفه ان رعد واخد اجازه فا انا بداله هنا ممكن نراجع الملف بتاع الصفقه الاخيره 
مرام بحترام /اتفضل يافندم 
بدؤوا في مراجعه الملف
Nada Elsharkawy 
في كليه ياسمين 
ياسمين /أكرم بتعمل اي 
أكرم /عزمك علي الغدا عندك مانع 
ياسمين بتفكير /اممم افكر 
أكرم بتريقه/ اي عندك موعيد تانيه 
ياسمين بغرور مصتنع /طبعا يابني انا ياسمين المنشاوي 
.... /انسه ياسمين 
ياسمين باستغراب/خير يادكتور في حاجة 
الدكتور /كنت عاوز رقم الوالد 
أكرم بتريقه/وحضرتك عاوز رقم الوالد ليه ياسمين معملتش الواجب ولا كانت بتتكلم في المحاضر ولا شدت شعر صحبتها 
الدكتور بضحك /هههههه دمك خفيف 
أكرم /بس ايدي تقيلة 
الدكتور /نعم... ما علينا اما عاوز أتقدم للانسه ياسمين 
أكرم بغضب /نعم يار**ح  ا***ك
الدكتور /اي اللي حضرتك بتقوله دا 
ياسمين /عيب يااكرم 
أكرم بعصبيه /بلا أكرم بلا زفت اتفضلي علي العربيه مش نقصاكي حسابك بعدين
أكرم وهو يمسك الدكتور من بدلته /بقا انت عاوز تتجوز ياسمين صح 
الدكتور /اه فيها أي وبعدين هو حضرتك ماسك حرامي 
أكرم لكمه لكمه اطاحته أرضا 
أكرم /اوعي تفكر تقرب من خاطبتي سامع لو شفتك مقرب ليها همحيك من علي وش الأرض ياحيله ا*ك 
  ركب أكرم العربيه وياسمين خايفه من رده فعله 
ياسمين /بص يااكرم انا والله مليش دعوة 
أكرم وهو بيبصلها بحب /مين قال انك ليكي دعوه بالموضوع دا 
ياسمين /هو انت مش هتزعقلي 
أكرم /لا ياروحي هو اللي غلط مش انتي ياله بقا علشان منبوظش اليوم زمان رعد هايص هناك 
ياسمين بضحك /افضل انت نق وقر عليه كده 
أكرم بغيظ /وهو دا بيحوق فيه حاجة 
في مكان تاني 
عم اميره /نفسي اشوف اميرة 
مراته /وانا كمان 
عمها /انا قلة بلاش ابوظ علاقتها من امها واطلع انا اللي وحش بس امها خدت الفلوس وسافرت 
مراته /ان شاء الله هنشوفها علي خير ونفهمها كل حاجه 
Nada Elsharkawy 
في المالديف عند رعد واميره 
كانت اميره لبست هيا وجنه وجاهزين علشان ينزلوا الpool
رعد/امممم جهزتوا يعني 
اميره /اه طبعا 
رعد /طيب جنه هنقعد في الpool الصغير مع الحاجه المساعده ليها وانتي هتنزل معايا البحر 
اميره برعب  /لا هنا البحر لا انا هنزل الpoolبس مش عاوزه البحر كبير 
رعد بابتسامه  /ليه ياروحي تعالي بس 
اميرة /لا مش عاوزه انا هنزل مع جنة 
رعد اخد جنه ونزلها وشال اميره علي كتفه 
اميره  بخوف /نزلني يارعد
رعد /هتسكتي ولا ارميكي واسيبك 
اميره /خلاص 
نزلوا البحر واميره خايفة 
اميره /ياله نطلع بقا 
رعد /لا شويه 
اميره /بقالنا ربع ساعة ياله ننزل الpoolمع جنه  احسن 
قرب رعد منها 
رعد /خايفه وانت معايا 
اميره /خايفه من البحر علشان البحر غدار 
رعد /طول ما انتي معايا اوعي تخافي 
وبدأ رعد يهدي اميره 
رعد /هاا لسه حاجه بخوف 
اميره بابتسامة /لا بس تعال نطلع علشان جنه منسبهاش لوحدها 
رعد /جنه قعده في مكانها والpoolاللي هيا فيه يادوب واصل لرجلها
اميره /okey
عند  ياسمين وأكرم 
أكرم /ياسمين هنتجوز امتة 
ياسمين بلا مبالاه /هات بس الجمبري اللي عندك دا 
أكرم /اتفضلي هنتجوز أمته بقا 
ياسمين /بص في كابوريا مخلية هاتها كده 
أكرم /اتفضلي هنتجوز أمته 
ياسمين /ما شاء الله انت هتتجوز مبروك 
أكرم /اقسم بالله ياياسمين لو ما عقلتي لا رميكي في النيل سامعه 
ياسمين بدلع /اهون عليك يااكرومتي 
أكرم /لا ياروحي قولي بقا هنتجوز امتة 
ياسمين /لما اخلص جامعه
أكرم /دا اللي هو كمان 3 سنين لا الفرح الشهر الجاي هاتي بقا الكافيار اللي عندك دا 
ياسمين /دا في المشمش اتفضل الكافيار
بعد عده ساعات 
في الشركه 
يوسف /كده كويس اوي ياانسه.. 
مرام /مرام يافندم 
يوسف بابتسامة  /ماشي ياانسه
مرام /حاجه تانيه يافندم 
يوسف /لا شكرا اتفضلي انتي 
مرام /عن اذن حضرتك 
عند رعد واميره بعد يوم جميل اوي 
اميره بفرحه /انا مبسوطه اوي يارعد حاجه اني بحلم 
رعد بحب /لا ياروحي كل اللي نفسك فيه هيتنفذ ياله بقا في مفاجأه تانيه ادخلي غيري انتي وجنه وفي بوكس كبير جوه شوفي اللي فيه واجهزي
دخلت اميره واخدت شاور وفتحت البوكس وكان فيه فستان باللون الاسود شكله جميل وفستان لجنه
لبست  اميره هيا وجنه وطلعوا  وكان رعد مستنيهم 
رعد بحب /قمر ياأميرتي 
وقبل جنة /قمر ياجنتي 
ياله بينا وصلوا لمكان العشاق 
اميره /وووووواووو جميل اوي 
رعد بحب /تسمحيلي بالرقص جي ياأميرتي 
اميره بحب  /طبعا


رعد بابتسامه ويمد ايده لاميره /تسمحلي
اميره بابتسامه  /طبعا 
بداو يرقصوا 
* سمعني نبضك دفيني بنار حضنك *
* ابيك الليلة وحدك اليا تكون *
* قرب عليا حس النار اللي فيا *
* ابي ايديك بايديا نلف الكون *
* انا وش اقول وانت معايا *
* وش اقول انسى هوايا *
* وش اقول انت غلاي *
* يا فرح عمري معاك الوقت يجري *
* من شوفك ليه مدري تدوب الروح *
* انسى اللى فيني من حضنك بين ايديني *
* يا حبي وكل سنيني فداك الروح *
* كل شي نسيته معاك عمري بديته *
* نسيت الكون كله معاك *
* لو عمر ثاني غيرك ما احب تاني *
* الك كل لحظة انا اشتاق *
* وش اقول وانت معايا *
* وش اقول انسى هوايا *
* وش اقول انت غلاي * 
خلصت الاغنيه وطول الرقصه وهما بيتكلموا بالغه العيون وما ادراك من لغه العيون ٠
اميره /شكرا 
رعد بعدم فهم /علي اي 
اميره بابتسامه /علي كل حاجه 
رعد وهو يمسك وجهها بين يده /لو طلبتي حته من السماء انا عليا انفذ انتي معاكي قلبي وروحي رعد من غير اميرة ملوش وجود 
رعد /جنه نامت من كتر اللعب هنيمها واجي 
آمنت اميره راسها بنعم 
دخل رعد نايم جنه 
رعد /تعالي نقعد نتكلم بقا بلا دوشه ياسمين ولا قر الواد أكرم 
اميره بضحك /هههههه دي ياسو كيوت 
رعد /اه انا عارف الكيوت دي 
قعد رعد وقعد اميره في حضنه 
رعد بتفكير /اميره مفكرتيش بفرق السن اللي بنا 
اميره /من ساعات ما عرفتك وانا مفرقش معايا السن هو انت كام سنة صحيح 
رعد بضحك /متعرفش جوزك عندة كام سنة
اميره /قول بقا 
رعد /29 سنه 
اميره بزهول /احنا بنا فرق 11سنه 
رعد /شوفتي بقا يعني انا هكون في الأربعين وانتي لسه صغيره 
اميره وهيا تحضنه /ميهمنيش انت شكلك جميل ووسيم وانا بحبك 
رعد / وانا بعشقك ياأميرتي 
رعد /عارفه اي اكتر حاجه عجبتني فيكي 
اميره بنتباه/اي 
رعد /انك مبتخبيش عليا حاجه عارفه لو كنتي خبيتي موضوع أكرم ومرات عمي كانت حصلت مشكله كبيره 
اميره /مفيش حاجه هتفرقنا عن بعض صح 
رعد بابتسامه جذابه /صح ياأميرتي 
اميره /ليه سميت جنة وكمان مكرهتش جنه وقلت هيا السبب في موت امها 
رعد بتفكير /معرفش بس اول ما شلت جنه نسيت كل حاجه لقيت بنت في حضني بنت جميله وبيقولولي دي بنتك ازاي اكره حته مني انا 
اميره /ساعات افكر لو مراتك الاولي لسه عايشه وانا قبلتك كنت هعمل اي 
رعد بابتسامه /كنتي هتعملي اي ياأميرتي 
اميره بطفوليه /كنت هخطف جنه واقولك تتجوزيني اسيب جنه 
رعد بضحك /ههههههه مش قادر 
اميره بصت لرعد بحب  /رعد انا 
رعد بابتسامه /انتي اي ياأميرتي 
امير بحب/انا بحبك كل يوم زياده 
رعد بحب مماثل /وانا بعشقك ياقلب وعقل رعد 
اميره /احنا هنسافر القاهره أمته 
رعد /المفروض كمان يومين 
اميره بعبث طفولي /لا قليل خالص يابابتي 
رعد /ياعيون بابي في شغل ولسه هنروح الصعيد وكمان فرح أكرم وياسمين ونحاول نقنع بابا 
اميره وهيا تنظر لرعد بعيونها الزرقاء 
رعد بخوف مصتنع /بلاش البصه دي
ثم قال بحب  عيونك الجميله اللي بسرح فيها زي ما بسرح في البحر 
اميره /خلاص نروح بس نيجي هنا تاني 
رعد وهو يقبل يداها /اوعدك كل اجازه نيجي هنا وبعدين انتي ناسيه الجامعه خالص ينفع 
اميره /لا هذاكر 
احست اميره ببروده الجو
رعد /تعالي ياله نرجع الجزيره لأنك هتخدي برد وللأسف انا مجبتش الجاكت بتاعي 
اميره /ياله بينا 
اخد رعد اميره وشال جنه وركبوا اليخت ورجعوا الجزيرة 
            Nada Elsharkawy      🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
رجعوا الجزيره وبدلت اميره ملابسها الي بجامه حرير من اللون الأبيض ويوجد بعض اللون الاسود 
  اميرة بنعاس ونوم /مش قادره عاوزه انام 
رعد بابتسامه /تعالي ياروحي 
قامت اميره بخلع روب البجامه 
رعد وهو يحتضنها /نامي ياأميرتي 
اميره /تصبح علي جنه 
رعد وهو يقبل راسها /وانتي من أهلها 
              🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼🌼 🌼
عدا يوم علي أبطالنا في حياه سعيده واليوم رجوع اميره ورعد
الي القاهره
في القاهره في شركه رعد 
يوسف /يعني رعد جاي انهارده
أكرم بغيظ /ابن المحظوظة زمانه كان هايص
يوسف بضحك /حرام عليك الواد هيولع
أكرم وهو يقول بمرح /انا هخلل ياناس هخلل أكرم المنشاوي اوسم رجل ورجل الأعمال هيخلل
دخلت ياسمين
ياسمين /اي مين هيتجوز
يوسف /اهي بتيجي علي السيره
أكرم /عاوز اتجوز
يوسف /ابا انا عاوز اتدوز( بصوت محمد هنيدي) 
ياسمين وهيا قصدها علي أكرم /بس يابابا 
أكرم /طب بزمتك يايوسف انت مش عاوز تتجوز 
يوسف /مش لما اجيب عروسه انت جبت عروسه 
أكرم وهو ينظر لياسمين /اه ياخويا وحده كل لما اقولها تتجوزيني تقولي هات الكابوريا ومره هات الجمبري 
ياسمين بتريقه /ومره هاتي الكافيار 
يوسف بضحك علي الثنائي المضحك /لا ليقين علي بعض 
وبعدين انت عندك مشكلتين في الجوازه دي 
أكرم بستغراب /اي هما 
يوسف /امك وعمك 
أكرم بتفكير /عندك حق دول عاوزين تفكير اكتر من الحرب 
ياسمين /قلبتوا الشركه كافيه للرغي انا هقول لرعد 
يوسف /احم نكمل شغل بقا 
أكرم بخوف مصتنع /عندك حق ياله 
ياسمين بتكبر  /ناس متجيش غير بالعين الحمرا 
         Nada Elsharkawy    🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
في المالديف عند رعد واميرة 
رعد /ياله ياأميره انا جاهز 
اميرة بطفوليه /لا مش هامشي مليش دعوه 
رعد /بلاش بوز البطه اللي انتي عملاه دا وياله الطياره علي وصول 
اميره /رجع الطياره 
رعد وهو يقعدها علي رجله /هنمشي وفي فرح ياسمين وأكرم نعمل شهر عسل تاني اي رايك 
اميرة بفرح /بجد 
رعد /بجد ياله بقا البسي انتي وجنه 
اميره /ماشي 
رعد لبس قميص ابيض وبنطلون اسود وشوز بنفس اللون 
واميرة جاكت اسود جلد وبنطلون نفس اللون وتيشرت ابيض وشوز نفس اللون 
وجنه بنطلون وتيشرت ابيض 
اميره وهيا شايله جنة
اميره /احنا جاهزين صح ياجنه
جنه /ثح
رعد /وانا كمان ياله بينا
اميره /استنوووووا
رعد بخضه /ايه في اي
اميره ببراءه /اي هنتصور بس
رعد بعصبيه مصتنعه /يعني بتعلي صوتك علشان نتصور
اميره بزعل /خلاص مش عاوزه انا قلت تكون ذكر لينا
رعد /تعالي ياأميرتي انا كنت بهزر ياله نتصور
أتصوروا صور كتير
في طرقهم للعوده للقاهره
           Nada Elsharkawy                 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
بعد مرور 5ساعات كانوا وصلوا اميره ورعد
اميره بمرح  /انا جيت ياقوم
احمد /نورتي ياأميرتي
حضنته اميره بحب
اميره /وحشتني يابابي
احمد /وانتي كمان ياروح بابي جنة فين وحشتني
جنه وهيا تجري لاحضان احمد /دادو دادو (جدو جدو)
احمد بحب /قلب جدو
رعد /اذيك ياعمي
احمد/ الحمد لله يابني
رعد بهمس لاميره /حسابك بعدين
اميره بنفس الهمس  /احممم اهون عليك 
رعد /هنشوف الحوار دا في الجناح بتاعنا 
ياسمين وهيا نازله من علي السلم /وانا اقول الفيلا نورت ليه 
اميره بغرور /اكيد علشان انا جيت 
أكرم /تبا لتواضعك
اميره /طبعا يابني انا اميرة مرات رعد المنشاوي
أكرم /ماشي يامرات رعد
أكرم /انا عاوز اهيص زي ما انت هصت 
رعد برفع حاجب /وانت عرفت منين اني هصت 
أكرم بغمزه /وشك المنور ياكبير جوزني بقا 
رعد /هنروح الصعيد الاسبوع الجاي وربنا يستر 
أكرم بصوت عالي /هتجوز هتجوز 
اميره /وعندنا فرح وهيصه هيصه 
رعد /اتهبلوا خالص انا طالع 
ياسمين /خدني معاك 
أكرم /خدي ياعروسه عاوزك
رعد /والنبي يااكرم خليهم يجهزو الغدا لاني عاوز اتغدا وعندي معاد مع واحده اي صاروخ 
اميره بصوت عالي /نننننعم ياعوووومري 
طلع رعد يجري علي الجناح واميره تجري وراه 
أكرم بضحك /هقرالك الفاتحه يارعد 
ياسمين /وانا هدعيلك 
                  🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀
عند رعد واميره 
اميره بتجري ورا رعد /صاروخ يارعد 
رعد وهو بيجري /اي ياروحي بزنس شغل بس ميضورش انها اي صاروخ 
اميره /والله ما انت رايح 
رعد /اهدي بقا انا كبرت علي الجري دا يابنتي 
اميره علي وشك البكاء /هتتجوز عليا يارعد صاروخ فيها أي يعني احلي مني وهيا بتشير لنفسها 
رعد وهو بنظر ليها /لا ياروحي دا انتي اي قمر 
اميره /لا انت قلت انها صاروخ وحلوه مليش دعوه طلقني 
رعد بصوت عالي /اميييييره لو جبتي سيره الطلاق هرميكي من بلكونه 
اميره وهيا تدبد برجلها مثل الأطفال /ياابو عين زايغه 
خليها تنفعك وهتنام علي الكنبه يارعد 
رعد بضحك  /والله بهزر ياأميرتي وبعدين تعرفي تنامي من غير حضن رعدك حبيبك 
اميره بصاله /بتهزر صح 
رعد /اه والله دا انتي اللي قمر وحبيبتي واميرتي حد يكون معاه اميره ويبص لبره 
اميره /اممممم ماشي يارعد 
رعد /لا شكلك مش مقتنعه اقنعك اكتر وبيقرب عليها 
اميره /لا مقتنعة وسع كده وبرده هتنام علي الكنبه 
رعد وهو بيشالها /تعالي بس وانا هفهمك كل حاجه وذهبوا الي عالم العشاق. 
           ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️
في الشركة 
مرام  /لو سمحت مستر يوسف ممكن اروح انا خلصت كل حاجه وكل المواظفين مشيوا بس حضرتك لسه 
يوسف بارهاق /يااااه انا بشتغل بقالي كتير معلش يامرام اخرتك 
مرام /ولا يهم حضرتك 
يوسف /ممكن اوصلك 
مرام برفض /لا يافندم شكرا انا هروح لوحدي 
يوسف /يابنتي الوقت اتأخر 
مرام /معلش خليني علي راحتي 
يوسف باستسلام /ماشي اشوفك بكره 
وغادرت مرام الشركه لاكن يوسف أصر انه يمشي وراها ودا هو استغربه ان مهتم بيها 
ركتب غرام التاكسي 
ووصلت لحي شعبي عادي
الشاب 1 /اي ياقمر 
الشاب 2 /يامزه بس اي اللي انتي لابساه دا مغطي جمالك وبحاول يحط ايده عليها 
مرام بصوت عالي /اي  قله الادب دي امشي يااخ من هنا 
الشاب 3 /انتي هتعملي علينا محترمه ولا علشان لبس الشيخه دا 
مرام /لو سمحت سبوني امشي 
الشاب 1 /لا ياحلوه انتي تيجي معانا وهنبسطك اي رايك 
مرام /ل...قاطعها يوسف وهو يقف وأيده في جيبه  /طب اي رايك ابسطك انا 
جريت مرام واقفت خلف يوسف 
الشاب 2 /هيا تخصك ولا اي 
الشارب 3بتريقه /وعامللنا محترمة أقال اخلصوا بقا هطيروا الدماغ 
يوسف /انا هعملك دماغ اي تفتكرها طول حياتك تكملت البارت السابع عشر
يوسف /انا هعملك دماغ اي تفتكرها طول حياتك
مسك يوسف يد الشاب /ايدك دي اللي عاوز تلمسها بيها صح
ثانيه وكان الشاب  يصرخ من شده الألم (كسر ايده)
مسك الشاب التاني 
الشاب التاني عاوز تنبسط صح ظل يوسف يضرب فيه لحد اخر نفس في الشاب واغمي عليه والشاب الثالث فر هاربا
ومرام عماله تبكي
يوسف بعصبيه /قدامي علي العربيه وبطلي عياط سامعه
ركبوا العربيه ومرام مستمره في البكاء
يوسف وهو يضرب الدركسيون بيده وقال بعصبيه/بطلي عياط بقا
مرام بتبكي في صمت واديها علي فمها
وقف يوسف العربية
يوسف /لو مكنتش ماشي وراكي اي اللي كان عيحصل ممكن الهانم تفهمني
مرام /....... لارد
يوسف /يعني كان فيها أي لو انا اللي وصلتك اي اللي هيحصل
مرام بخوف /خوفت منك
يوسف /خوفتي لي شفتي مني حاجه وحشه اهو كنتي هتقعي في ايد 3 رجاله كان اي موقفك ممكن افهم
مرام /معرف معرف
يوسف بهدوء /ساكنه فين يامرام ومع مين
مرام /ساكنه في الحي ***لوحدي لان اهلي متوفين
يوسف /ماشي هنروح الحي تاخدي لبسك وتيجي معايا
مرام بخوف /اجي فين معاك
يوسف /متخافيش مني انا هيوديكي مكان آمن
مرام /لا انا هفضل في السكن اللي انا فيه
يوسف /هيا كلمه واحده ياله نجيب لبسك
وصلوا المكان وطلع يوسف ومرام للشقة 
يوسف /انا هستني هنا خلصي كل حاجتك وتعالي 
مرام /حاضر 
خلصت مرام وجابت كل حاجتها وطلعت 
خدها يوسف علي شقته 
يوسف /ادخلي 
دخلت مرام وانبهرت بجمال الشقه والأثاث بتاعتها 
مرام /ما شاء الله 
يوسف /انتي هوقعدي  هنا 
مرام /ازاي بس انا مش معايا ادفع الايجار 
يوسف /الإيجار 1000 جنيه 
مرام /ازاي 
يوسف /هو كده عندك كل حاجة موجوده وادي مفتاح الشقه تقفلي عليكي من جوه 
مرام /شكرا لحضرتك مستر يوسف 
يوسف /بره الشغل اسمي يوسف 
بغمزه /وممكن چووو لو تحبي 
مرام /احم ميرسي 
يوسف /ياله انا همشي عن اذنك 
غادر يوسف. 
      🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀
في الصعيد 
سليم /رعد رجع من السفر هيكونوا هنا كمان سبوع بالكتير ان شاء الله 
هدي /علي خير ان شاء الله بس في حاچه غريبه 
سليم /اي 
هدي /هيام قالت إن رحمه في فيلا رعد انا خايفه تعمل مشاكل هناك ياسليم 
سليم /متخافيش رعد هيعرف يتصرف 
سليم بابتسامه /انتي كل يوم بتحلوي چوي چوي 
هدي بخجل /بس ياسليم كبرنا علي الكلام دا 
سليم /كبرنا اي بس دا انتي كانك ثلاثين سنه 
هدي /وه عاد دا ولدك 29 ياراجل 
سليم /اهو سنه دا اللي بيكبرنا بس احنا لسه صغيرين صح ولا اي ياچلبي 
هدي /انا چايمه اشوف الوكل 
وفرت هاربه 
سليم بغيظ  /عين ساميه واللة بصالي حته في مراتي 
             💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
في فيلا رعد  
دق دق دق...... قام رعد وصدره عاري قام بلبس التيشيرت باهمال 
ياسمين /اي ياعم ياله علشان العشا 
رعد /حاضر نازلين يارخمه 
ياسمين بغيظ /انا غلطانه 
قفل رعد الباب في وشها 
ياسمين /اي قله القيمه دي ياربي 
في الداخل 
رعد /ياله ياميرو علشان العشا 
اميره /حاضر هدخل اخد شاور والبس 
رعد بغمزه  /محتاجه مساعده 
اميره /رعد حبيبي 
رعد /نعم ياروحي 
اميره بابتسامه /انزل تحت ياله 
رعد /انا بتطرد ولا اي 
اميره /اه يالة 
طلعت اميره رعد وقفلت الباب 
رعد من بره /انا رعد المنشاوي يحصل فيه كده كان مالي ومال الجواز. 
نزل رعد وكان الجميع منتظرهم 
أكرم /حاسس ان حد اتهزق انهارده 
رعد /حاسس ان واحد انا مش هجوزه 
أكرم /ابو نسب حبيبي 
دخل يوسف 
يوسف /السلام عليكم رعد حمد الله على السلامة 
رعد وهو يحتضنه/الله يسلمك ياچووو 
احمد /ياله الغدا جاهز 
رعد /اميره لسه منزلتش 
ياسمين /اه يعني مش هنتغدا غير لما اميره تنزل 
رعد برفع حاجب /عندك مانع 
ياسمين /خالص نستني اميره 
بعد مرور ربع ساعه نزلت اميرة كانت لبسه ترينج باللون الpink 
اميره /انا جيت 
ياسمين /ياله ياختي جوزك مش عاوزنا ناكل غير  لما انتي تيجي 
اميره /طبعا يابنتي 
أكرم بخبث /قوليلي ياأميره انتي كنتي بتجري ورا رعد يعني مش شايف إصابات يعني اي اللي حصل 
رعد /عاوز تعرف أي اللي حصل 
أكرم /اي 
رعد /لما تكبر هقولك 
اتعشوا وقضوا بقيت اليوم هزار ولعب 
في غرفه رعد كان يقرأ كتاب 
اميره بملل /كفايه بقا يارعد 
رعد /هخلص الصفحه دي بس ياأميره 
اميره /هات الكتاب دا كده امممم كتاب رسائل ما قبل النهايه للكاتب عاصم فراج 
رعد /اه كتاب جميل اوي هاتي بقا 
اميره /ياله نكمله سوا 
نامت اميره في حضن رعد ومسكوا الكتاب سوا وبدؤ في القراءة سول 
الرساله السادسه (أخبرني بماذا تشعر الان؟ بماذا تشعر عيناك وهي تحمل الدموع، وليست قادره علي إخراجها. 
هل أعجبك الحب؟ 
هل كان كما تظن؟ 
هل امتلأ قلبك بالفرح والسعادة! 
أم تفاجأت بآلام الحب؟ 
انت لم تكن تريد سوي شخص يشعرك بالأمان، شخص يهتم لشأنك ولحزنك، اقحمت نفسك في اشياء لاتستطيع ان تتخطاها، فقلبك الطيب لا يستطيع تحمل قسوه الحب!)
   🌼🌼كتاب رسائل ماقبل النهاية 🌼🌼للكاتب /عاصم فراج 
نامت اميره ورعد قفل الكتاب ونام هو كمان 
            🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
في الصباح صحي رعد علي صوت هاتفه الذي ازعج حبيبته 
اميره /اقفل الفون المزعج دا 
رعد /دا من المستشفي اللي فيها رحمه 
عندما سمعت اميره اسم رحمه قامت من نومها سريعا 
اميره /رد بسرعه 
رد رعد 
الدكتور /رعد باشا حصل........................ 
رعد بصدمه وقع الفون من ايده /ايييييييه 
اميره /في اي يارعد 
رعد /........... 
          💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
              الدكتور قال اي لرعد؟ 
      الحياه هتفضل سعيده مع رعد واميره ولا في عواقب؟ 


في الصباح صحي رعد علي صوت هاتفه الذي ازعج حبيبته 
اميره /اقفل الفون المزعج دا 
رعد /دا من المستشفي اللي فيها رحمه 
عندما سمعت اميره اسم رحمه قامت من نومها سريعا 
اميره /رد بسرعه 
رد رعد 
الدكتور /رعد باشا حصل........................ 
رعد بصدمه وقع الفون من ايده /ايييييييه 
اميره /في اي يارعد 
رعد بصدمه /المستشفي اللي فيها رحمه ولعت وبيقولوا رحمه ماتت 
اميرة بصدمه وذهول /ماتت
رعد قام بسرعة ولبس بسرعه ونزل علي المستشفي 
في الطريق 
رعد /الووو يوسف 
يوسف بنوم  / اي يارعد حد يتصل الساعه 7 الصبح انا لسه سايبك من 5 ساعات وبعدين انت في الجناح اللي جمبي 
رعد بعصبيه /خلاص افصل هات أكرم وتعال علي المستشفي 
اللي فيها رحمه اخلص 
قام يوسف من علي السرير بسرعه البرق 
يوسف /اي هربت ولا اي اللي حصل 
رعد /اخلص يابني ادم 
وقفل الفون ساق رعد بسرعه فائقه وصل المستشفى كانت في انهيار شديد كل حاجه مولعه والشرطه والمطافي والأسعاف 
رعد للدكتور /رحمة رحمة 
الدكتور /للأسف الانسه رحمة ماتت وجثتها مشوهه 
رعد بجمود /فين الجثه 
الدكتور /اتفضل معايا 
راح رعد المرحه وطلعوا جثه رحمه وكانت لا توجد اي ملامح كانت مشوهه لدرجه ان مفيش ملامح خالص 
اغمض رعد عيونه من شده وبشاعه والمنظر اللي قدامه 
الدكتور /احم رعد باشا المفروض تبدأ في إجراءات الدفن 
رعد ببرود  /عاوز اعمل تحليل DNA
الدكتور /نعم يافندم 
رعد /اي مبتسمعش تحليل DNA 
الدكتور /حاضر يافندم بس في حاجة 
رعد /اي
الدكتور /المتوفية قبل الحريق بيومين كان المفروض عندها زياره ومحدش جه سابت معايا جواب تقدر حضرتك تستلمه 
رعد بسرعه /هات الجواب 
اعطي الدكتور الجواب لرعد وبدأ الدكتور في اخذ عاينه من رحمة لإجراء تحليل DNA
اخد رعد الجواب وبدأ في قرايته 
(رعد طبعا انت بتكرهني صح بس انا بحبك انا عملت كل دا علشان تكون انت معايا وانا اللي اكسب بس في الأول مي خدتك مني ولما خلصت منها جت اميره بس انت حبيت اميرة لا انت عشقتها بتعملها حلو وكمان زي بنتك هو انت ليه محبتنيش زيهم عارفه هتقول اي اني انانيه وبحب الفلوس اه يارعد من غير الفلوس محدش هيعيش لازم فلوس علشان تكون فوق الكل بس برده مش هخلي اميره تعيش وهموتها وهتكون ليا انا لوحدي وانت بتقرا الجواب دا قول لمامي اللي مسالتس عليا خالص وهمها كله الشوبنج والبزنس والنادي قولها اني مش مسمحاها اوعي تفتكر اني انا بس اللي شريره لا معاك افعي اسمها ساميه ساميه هيا اللي كانت مخطتته معايا في كل دا وهيا اللي قتلت مي) 
عند قراءه رعد اخر جمله أصبح مثل الصنم أصبح مثل اللي إلقاء عليه ماء مثلج كيف يحدث ام تقتل ابنتها وليه ليه تقتل حته منها جزء من عائلتها 
فاق رعد من تفكيره علي صوت أكرم ويوسف 
أكرم /اي اللي حصل في المستشفي وازاي اكبر مستشفي في مصر يحصل فيها كده 
رعد بتوهان من اللي قرأه في الجروب /معرفش معرفش 
يوسف /ياله علشان نعمل إجراءات الدفنه 
رعد بجمود /مش هعمل إجراءات غير لما التحليل يطلع 
يوسف وأكرم /تحليل اي 
رعد/ DNA
وفي اسرع وقت كان التحليل طلع 
الدكتور /التحليل مظبوط يارعد بيه 
رعد /طلع إجراءات الدفن يااكرم وبلغ خالتي هيا مسافره متعرفش حاجة قولها عملت حادثه علي طريق الصحراوي 
أكرم بعمليه /حاضر حاضر 
بداو في إجراءات الدفن وبلغوا سليم وهدي في الصعيد 
بعد عدة ساعات كان العزا بعد دفنه رحمة علي طول وكان الحزن علي وجه الجميع حته لو كانت شريرة او انانيه حزنوا عليها 
هيام ام رحمه /بنتي يارعد بنتي 
رعد /البقاء الله ياخالتي 
هيام  بدموع /لا يارعد بنتي فين 
رعد /لسه مخلصين أمور الدفنه 
هيام اغمي عليها وطلبوا لها الدكتور 
وكان يوم متعب بالنسبه للجميع ((( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))) 
  💮💮💮سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 💮🌸🌸
خلص اليوم وكان الإرهاق علي الجميع واميره ملازمه رعد وحزينه علي رحمة حته لو كانت رحمه بتحاول تاذيها 
طلع رعد الجناح وقفل البارت وقعد وأيده علي راسه مش قادر يستوعب اللي حصل وكمان الحمل كبير عليه 
قعده اميره جمبه وضمته إليها وكان هذا كفيل ان يقوي رعد فهو يحتاج حبيبته اخذت اميره تملس علي شعره بهدوء وحنان 
وتقبل وجنته بحب ليضع يده علي خصرها يدفن نفسه في حضنها اكثر واكثر تبتسم اميره عليه فهو مثل الطفل الصغير الذي يحتاج حب وحنان ويتخبئ في احضانها من كسره الهموم 
ظلوا علي هذا الوضع لمده كبيره ورعد يحتضن اميره بدون أن يتفوه باي كلمة 
اميره وهيا تملس علي شعره ولحيته الخفيفه /رعد 
رعد بارهاق /مش قادر اتكلم ياأميره خليني كده وحياتي عندك Nada Elsharkawy 
اميره /انا كلي ليك ياحبيبي حته لو هتفضل كده العمر كله 
رعد ابتسم بتعب وإرهاق  
       🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في غرفه ياسمين كانت تبكي في صمت لاكن دخل أكرم فاجاه 
أكرم بتفاجئ من هياتها /ياسمين مالك 
واتفاجئ اكتر لما جريت عليه وحضنته حضنها أكرم بتملك وشوق كبير لها واخذ يملس علي شعرها 
أكرم بهدوء /اهدي يا ياسمنتي 
ياسمين بشهقه /صعبانه عليا ****أكرم 
أكرم /ادعلها بالرحمة ياروحي 
ياسمين انتبهت لنفسها وانها واقفه من غير حجاب 
ياسمين /انا..... انا        وجريت لبست الحجاب 
أكرم بخبث /كلها شهر واشوف شعرك براحتي ياجميل وغمزلها 
ياسمين /اطلع بره يااكرم 
أكرم بحب /لو لسه عاوزه تتكلمي تعالي نعمل قهوه وننزل الحديقه  اي رايك 
ياسمين /موافقه 
نزلت ياسمين وعملت قهوة وقعدوا في الحديقه الخلفية للفيلا 
وبداو يتكلموا كتير لدرجه محسوش بالوقت 
          🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
Nada Elsharkawy 
عدا شهر ونص والحال كما هو سافروا الجميع الي الصعيد لتغيير
جو      عند رعد واميره 
اميره بابتسامة  /رعد انت كويس 
رعد باخذ نفس طويل /كويس ياأميره كويس 
اميره /يارعد انت بقالك شهر بكلمك تكون سرحان او تايه بترجع من الشغل بدري وتخرج تاني ومترجعش غير في النوم حتي جنه مبقتش تشوفها في اي 
رعد وهو مستمر في القياده /معلش ياأميره مضغوط شويه 
اميره /طب فين الحرس والسواق 
رعد /اميره ممكن نتكلم لما نوصل لو سمحت 
اميره /حاضر 
ابتدات اميره تلعب مع جنه ورعد بيفكر لسه في جواب رحمة وازاي يواجه مرات عمه 
      🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في سياره الشباب 
أكرم /رعد متغير اوي الفتره دي 
ياسمين /انت عارف لو في حاجه رعد كاتوم مش هيقول حاجة 
يوسف /اكيد هنعرف بس باين كده ان الموضوع ليه علاقه برحمة لان رعد اتغير بعد ما عرف الخبر حته اميره معتش بيقعد معاها زي الاول ولا يدللها قدمنا ويغيظ فينا 
أكرم وياسمين /عندك حق 
وكملوا طرقهم الي الصعيد 
🌺🌺🌺🌺🌺صلوا على الحبيب المصطفى 🌺🌺🌺🌺
بعد عده ساعات وصلوا الصعيد
نزل رعد واميره وجنه وكان سليم وهدي في استقبالهم
سلم رعد وسليم وهدي وقبل يداهم وفعلت اميره مثله
ملحوظه (احمد سافر وسليم لسه ميعرفش انه عايش ولا وفاء)
وصل الجميع ودخلوا السرايا
علي الغدا      سليم /رعد عماتك هيجوا انهارده عاوزين يشوفوا اميره
رعد /يشرفوا
ساميه /مالك ياجوز بنتي
عند سماع رعد الكلمه أسقط المعلقة من يده 
رعد /مليش بس انا مش جوز بنتك انا جوز اميره وبس سامعه يامرات عمي 
ساميه /ماشي يارعد كنت عاوزه جنه تچعد معايا سبوع اتنين ما انا ام امها ولا اي 
قبل أن يرد رعد قاطعته اميره 
اميره /معلش ياطنط بس جنه انا مبسبهاش ابدا حضرتك تقدري تشرفينا في القاهره 
ساميه بغضب /أنتي مين انتي علشان تقولي كده 
اميره ببرود /امها 
ساميه /لع دي بنت مي 
اميره /وانا اللي هربيها منكرش انها بنت مي بس اول ما نطقت قالت ماما كانت ليا انا أو ما تعيط تسكت في حضني انا أو ما تخاف تلجئ ليا انا  عن اذنكوا وخدت جنه وطلعت 
أكرم /ليه ياما كده من أمته وانتي عاوزه جنة  إياك 
سليم بغضب /خلاص خلص الكلام 
رعد بصوت مثلا الافعي /مرات عمي حسابك تقل عندي اوي 
ساميه /بتهددني يارعد 
رعد /رعد المنشاوي نيهددش رعد ينفذ سااااامعه ابوي انا هنزل لما الجماعه ييجوا اما ياريت قهوه 
هدي /حاضر ياولدي من عيوني
يوسف /طيب ياجماعه الف هنا ممكن اعرف اوضتي فين
سليم /بهانه يابهانه
بهانه /ايوه يابيه
سليم /وصلي يوسف بيه لوضته الضيوف
بهانه /حاضر اتفضل
ياسمين /بابا هطلع اغير ولما عماتي ييجوا حد يبعت بهانه تقولي
سليم /ماشي ياجلب ابوكي
ياسمين بضحك ومرح /حبيبي ياسولم
هدي /اتحشمي يامجصوفه الرقبه
ياسمين /ابويا وانا حره فيه وراحت قبلت سليم من خده وطلعت تجري ضحك سليم وهدي علي منظرها الطفولي
Nada Elsharkawy 
    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في جناح رعد
دخل رعد وعيونه بدور علي اميره طلعت اميره من الحمام وهي تداري دموعها
وقعت عينها علي رعد
أشار لها رعد بالاقتراب اقتربت اميره احتضنها رعد بشوق كبير كأنه كان بعيد عنها
اميره /حضنك وحشني اوي يارعد
رعد /اسف ياأميرتي
شال اميره وقعد وهيا علي رجله ومسح دموعها بانامله وقبل وجنتها وخدها
رعد /اوعي دموعك تنزل علشان حد انتي تحت كنتي قوية يبقي لازم تفضلي كدة دموعك غالية عليا ياأميرتي مرات رعد المنشاوي متبكيش ابدا سامعة تقولي للجبل قوم واقعد مكانك عاوزك قويه سامعه
اميرة وهيا تلف يداها حول عنقه /انت قوتي وأمان ليا وسند ليا
رعد /ياقلبي عارف بس افرض رعد مش موجود اميره تكون ضعيفه لا عاوز اميرة تكون قويه ماشي ياروحي
اميره /حاضر من عيوني يا رعدي
رعد وهو بيقرب عليها /عيون رعدك
........... /بابي
رعد وهو يغمض عينه /قاطعه اللحظات
رعد /تعالي ياروحي
جريت جنه لحضن رعد استقبلها رعد بحب وضمها
رعد /اميره اخوات بابا هيجوا يسلموا عليكي
اميره /صعايده
رعد /اة
اميره /معاملتهم عامله ازاي
رعد بمزح وضحك /ربنا معاكي ياروحي
اميره بغضب طفولي /رعد
رعد /اله وانا مالي يالمبي
اميره بغضب  /ماشي يارعد
رعد بلا مبالاه /انا هاخد جنتي حبيبتي وانتي مع عماتي منك ليهم ومعاكي ياسمين تقوم بالواجب اي خدمه
اميرة /ماشي يارعد انا داخله اجهز 
ضحك رعد علي منظرها ووجهها الأحمر 
   🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 
عند يوسف 
رايح جاي في الاوضه ارن ولا لا ارن ولا مرنش ارن لا مرنش 
رن يوسف علي مرام 
مرام /السلام عليكم 
يوسف عند سماع صوتها بدا قلبه يدق بعنف /وعليكم السلام انا يوسف يامرام 
مرام /اهلا مستر يوسف 
يوسف /عامله اي 
مرام /بخير حضرتك 
يوسف /ما قلنا بلاش حضرتك ومستر دي 
مرام /احممم هو حضرتك محتاج حاجة في خصوص الشغل 
يوسف وهو يخترع اي حجه /اه     لا اه ااه 
مرام/محتاج اي يافندم 
يوسف /ملف صفقه الأنصاري كنت عاوز صورة منه لو سمحت 
مرام /حاضر هقفل مع حضرتك وابعتهم 
يوسف بهيام /وتقفلي ليه خليكي معايا 
مرام بستغراب  /نعم
يوسف عاد لطبعته /احم لا مفيش اتفضلي انتي 
قفل يوسف مع مرام وقرر انت لما ينزل القاهره  يعرض علينا الجواز  
      💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
وصل عمات رعد وبناتهم واستقبلتهم هدي 
وبعت سليم لرعد يبلغه ان الضيوف وصله 
دق دق 
رعد /مين 
بهانه /اني بهانه يابيه سليم بيه بيقول لجنابك الضيوف وصلوا 
رعد /ماشي يابهانه نزلين 
رعد /اميره الناس وصلوا 
طلعت اميره من الحمام والمنشفه عليها 
بصلها رعد بحب وشوق كبير ومشاعر وقرب منها 
رعد بحب /انا بقول نطنش اللي تحت اي رايك 
اميرة بخجل /انزل يارعد وانا هاجي 
رعد وهو يده علي خصرها /يابت افهمي بس 
اميره /لا مش عاوزة افهم 
رعد وشال جنه /اناي اللي خسرانه دا انا بنات مصر بتموت فيا 
وجري 
اميره /ماشي يارعد بنات مصر قال بعد دقيقه وانا منهم والله 
بدأت اميرة تجهز لاستقبالهم وقفت أمام غرفه الملابس تختار لبس بدقه 
   🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
تحت سلم رعد علي عماته 
سلوي العمه الكبيره /وانت عامل اي مع بنت البندر 
رعد /اسمها اميره ياعمه 
سلوي /بنت البندر ولا اميره متفرچش إياك 
فوزيه /ولا لبسهم واعر چوي چوي 
بشري بنت سلوي /اه واعر وكله مبين جسمهم ناس جليله الربايه 
رعد بصوت عالي /بشرررري  لو سمعت صوتك هزعلك و..... 
قاطعهم صوت رنان صوت كعب عالي أعلن وصول اميره للساحه 
وكانت لبسه عباية بالون اللبني الهادي وبعض النقوش البسيطه 
نزلت اميره بثقه وراسها مرفوعة بعد ما سمعت كلمهم وهيا نزله
وبدأت ترحب بيهم 
اميرة بابتسامه /نورتوا السرايا اهلا بحضرتك وسلمت علي سلوي وسلمت علي فوزيه وجت علي بشري سلمت عليها بدون نفس 
وراحت قعده جمب رعد اللي ابتسم بفخر بزوجته لاشك انه كان خايف ان اميره تلبس حاجه ضيقة او قصيرة بس حمد ربه علي تفكير صغيرته  
هدي بابتسامه  /قمر بامرأة ابني
اميرة /حبيتي ياماما 
جريت جنه علي اميرة 
جنه /مامي 
اميره /قلب مامي 
سلوي /وانت مبسوط مع المصرويه 
قاطعتهم ياسمين وهيا نازله 
ياسمين /اله ياعمه ما چلك الراجل اسمها اميره  وبعدين حد يكون معاه الجمر ويكون زعلان 
لبست ياسمين عبايه باللون الزيتي وبعض اللون الذهبي وتوجد بعض النقوش البسيطه من اللون الذهبي
سلوي /المصريه طبعت عليكي 
ياسمين /خلاص بقا ياعمه انتي عامله اي 
سلوي /كويسه 
ياسمين /كيفك ياعمه فوزيه 
فوزيه /بخير يابتي 
بشري /مش نويه تتجوزي ولا اي يابت خالي 
ياسمين بضحكه رنانه /طب سلمي عليا الأول 
أكرم وهو نازل /منورين ياجماعه 
الجميع /نورك 
ياسمين /لما تتجوزي انتي الأول يابشري 
بشري بخبث وبتبص لرعد /مستنيه  وانتي 
واميره قعده علي نار 
ياسمين /اصل ياسمين المنشاوي مبتخدش اي حد والسلام لازم تاخد راجل 
بشري بضحك /اه هاخد رعد 
اميره وقد وصلت لآخر درجه من الغضب 
اميره /نننننعم ياعمرررر 
كتم رعد ضحكته بالعافيه هو وأكرم 
بشري /اي ياأميره اكيد مش هتفضلي تربي جنه وهيا مش بنتك يعني اما أوله ولا اي 
اميره بشر /اه انتي أوله 
راحت اميره جابت بشري من الحجاب ومسكت شعرها ونزلت فيها ضرب تحت صراخ بشري 
جت ياسمين وسلوي وهدي يقربوا 
اميره /اللي هيقرب هخده جمبها 
ياسمين بلا مبالاه /علميها الادب 
رعد /انا طالع ياروحي لما تخلصي نادي عليا 
أكرم وهو يصفق بيده /لا انا هتفرج 
اكملت اميره ضرب في بشري 
اميره /بقا عاوزه تخدي رعد صح عاوزه تخدي جوزي صح 
وبتضرب بقوه 
قامت اميره وقفت 
اميره /اطلعي بره 
بشري /انتي بطترديني من سرايا خالي 
اميره /انتي عاوزه علقه تانيه صح 
لاكن فرت بشري هاربه من اميرة 
سلوي بغضب /اي اللي انتي هببتيه دا انتي عارفه انتي عاملتي اي 
اميره /احترمتكوا من اول القعده لاكن لحد هنا وكفاية انا عملت اي بقا انا اميره رعد المنشاوي اتفضلي خدي واجبك عن ازنك يابابا 
سليم /اذنك معاكي يابنتي
أكرم /اميرة الكيوت طلعت بتخربش 
ياسمين بثقه /تربيتي 
هدي /عملتها الادب 
سليم  بصوت عالي /بنتك ناقصه ربايه يابنت ابوي 
سلوي /وه 
سليم /هو اي اللي وه بتعيبوا في مرات ابني وعاوزين نسكت ولا اي 
سلوي /هتجوي بنت البندر علينا ولا اي 
سليم /اميره ست السرايا سامعه ياحرمه منك ليها 
فوزيه /سامعه ياخوي 
سليم /ياجابر ياجابر 
جابر /نعم ياسليم بيه 
سليم /وصل ستك فوزيه وسلوي لدارهم
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 
فوق عند رعد 
اميره /بنات مصر بتجري 
رعد /اهدي يامجونه انتي هتكملي عليا ولا اي 
اميرة /لا ياروحي دا انا اميرتك 
رعد بقلق /متأكده يعني محدش بدلك تحت 
اميره /تؤتؤ 
رعد وهو يحتضنها 
رعد /عجبتيني اوي 
اميره /بت رخمه عاوزه تخدك مني متعرفش انك ملك ليا انا انت ليا لوحدي رعد لاميره واميرة لرعد 
رعد وهو يقرب منها /رعد لاميره واميره لرعد 
وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح 


في يوم جديد تشرق الشمس جمال السحاب في صبح يوم حالم لقاء الأحبة تغاريد الطيور إشراقة الشمس مع نسمات الهواء تحمل أريج فتنعش الروح. تستيقظ اميره من نومها لاكن مقيده كا الأسيره من رعد
اميره وهيا تنظر له ياالله كم وسيم وتبدأ يداها تسير علي وجهه بحنيه بدايه من شعره لرموشه لوجنته لدقنه الخفيفه
صحي رعد علي لمسات حبيبته ومعشوقته
رعد بحب وينظر لها /صباح الفل والياسمين علي احلي عيون
اميره بحب  /صباح الفل
اميره /رعد عاوزه اقوم
رعد بخبث /طب ما تقومي
اميره بغضب طفولي  /لا والله وانت ماسكني زي الأسيره كده
رعد وهو يحضنها اكتر /اعمل اي يعني حضنك بيشيل عني كل هموم الدنيا بنسي كل حاجه في حضنك في حضنك برجع عيل صغير محتاج لحنان وحب واحتواء
وبيمشي يده علي خديها التي مثل الفراوله الطازجه التي ينوعي علي معرفة طعمها هل كرز ام فراوله ام توت ام شئ اخر مزدوج
من جميع الأسماء التي ذكرت
رعد وأيده علي خدها /دول بتوعي انا بس وقبل خدها
اميره وهيا تحيط عنقه بيداها بدلال /انا كلي ملك الرعد
رعد وهو يتنفس راحتها التي تشبه الياسمين /ياروح رعدك
رعد /ياله البسي بسرعه هنروح مشوار سوا لو فضلنا كده مش هنطلع خالص وغمزلها
قام رعد واميره وبدوء في التجهيز
دخلت اميره خدت شاور منعش لتبدا يومها الجديد وقضت فرضها ودخلت غرفه الملابس لتختار الملابس بدقه عاليه
اختارت شميز طويل بالون الزيتي وبنطلون ضيق باللون الابيض
وتيشرت باللون الاسود وشوز دات كعب عالي
ورفعت شعرها الناري علي هيأت زيل حصان
طلعت اميره من غرفه الملابس 
اميره بسعاده /انا جهزت 
رعد بابتسامه /قمر ياروحي 
اميره /هنروح فين بقا 
رعد /مفاجأة 
       🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
نزلوا رعد واميره وكان الجميع مستنيهم علي الفطار 
رعد /صباح الخير 
الجميع /صباح النور 
هدي /ياله الفطار 
رعد /لا هنفطر بره 
اميره راحت قبلت جنه 
اميره /قلب مامي ياسمين خلي بالك منها 
ياسمين بغمزه /عيب عليكي خليكي انتي بس في الراجل اللي معاكي 
اميره /ملكيش دعوه بالي معايا خلي بالك من جنه 
أكرم بصوت عالي /لا بقا انا عاوز اتجوز 
سليم ببرود /واحنا مالنا 
ساميه /يوم المني ياولدي
أكرم /اصل ياعمي العروسه تبقي 
ساميه /تبقي بشري بنت عمتك سلوي صح 
هنا  ياسمين شرقت لأنها كانت بتشرب 
اميره /ههههههههه مش قادره 
بصتلها ياسمين بغيظ 
رعد بضحك /مبارك عليك بشري يااكرم 
أكرم بصوت عالي /بشري مين انا هتجوز ياسمين 
سليم /نننننعم ياروح ****
أكرم بخوف /ياعمي اسمع بس 
قام سليم وبدأ يجري وراه وأكرم يجري 
أكرم /ياعمي اسمع بس 
سليم /اسمع اي ياصايع 
وأكرم يجري وسليم يجري 
رعد مسك ايد اميره 
رعد /طيب ياجماعه خلصوا ورنوا عليا بااااي 
والجميع بيضحك ما عدا ساميه 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸
في العربيه 
اميره /هنروح فين 
رعد بابتسامه /شويه وهنوصل ياأميرتي 
بعد ربع ساعه وصلوا لمكان مجهور 
اميره بخوف/رعد احنا هنا ليه 
رعد وهو ماسك اديها /بتخافي وانتي معايا 
اميره هزت راسها بلا 
رعد /يبقي ندخل وخليكي واثقه في حبيبك 
دخلوا واميره بتبص علي كل حاجة حوليها وبرده حسه بشويه خوف 
دخل رعد وجهز شويه حاجات 
اميره /جايبني هنا ليه 
رعد ببرود /هنضرب نار 
اميره بخوف /اي 
رعد /هعلمك ضرب النار 
اميره بخوف ظاهر /لا لا بلاش اتعلم ليه انت موجود 
رعد /افرضي رعد مش موجود تعملي اي 
اميره وهزت راسها بلا/معرفش معرفش 
رعد بحنان /اميرتي متخافيش انا قولتلك اي انتي قولي للجبل قوم علشان اميره المنشاوي تقعد مكانك هتخافي من تعلم ضرب النار 
اميرة علي وشك البكاء /لا مش عاوزه 
قام رعد /قومي ياأميره 
اميره/.... لارد 
رعد بصوت اعلي /قومي ياااااا اميره 
قامد اميره من شده صوته 
رعد /تعالي 
اتجهدت  اميره اليه 
مسك رعد المسدس وادهولها مسكت اميره المسدس واديها بترتعش 
اميرة برجاء/بلاش 
رعد مش عاوز يبصلها علشان ميضعفش قدامها 
رعد /ياله صوبي علي الهدف اللي ادامك 
رفعت اميره المسدس وبدأت تصوب وغمضت عيونها وضربت اول طلقه 
والمسدس وقع منها 
رعد /اميره انتي مش ضعيفه انتي قويه وهتكون اقوي 
جاب رعد المسدس ومسك اديها وحط ايده علي اديها 
رعد وهو يتنفس في عنقها وبدأت لنفسها تعلا وتزداد 
اميره بتوتر/ر... رعد 
رعد /ركزي علي الهدف ياأميرتي 
بدأت اميره تركز علي الهدف وصابت الهدف الصحيح 
اميره بقفز مثل الأطفال /هيهيهيهي 
رعد بضحك عليها /شطوره ياأميرتي 
اميره بغرور /طبعا انا اميره 
رعد /تبا لتواضعك الاسبوع اللي هنقعد هنا كل يوم هنيجي هنا ماشي 
اميره /اشطا 
وبدوء يكملوا تعليم 
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في السرايا 
أكرم /ياعمي صدقني والله انا اتعلمت من خطئي 
سليم /برده مش مامن علي بنتي معاك 
أكرم برجاء /طب اديني فرصه واحده فرصه اثبت نفسي 
سليم بعد ما شاف نظره صدق في عيونه /كتب الكتاب الاسبوع الجاي ياعريس 
أكرم بهد تصديق /احلف 
سليم /وه بتكذبتي إياك 
أكرم وهوفرحان ومش مصدق /هتجووووور 
وطلع من المكتب 
أكرم وهو يرقص من الفرح  /هتجوز هتجوز هتجوز 
زغرطي ياحماتي 
بدأت الزغاريط تعلا في السرايا والفرح والسرور علي الجميع 
يوسف /تتدخل القفص يااكروم 
أكرم بهيام /واخيرا هييييح 
هدي بفرح لابنتها  /الف مبروك يابتي 
ياسمين بفرح  /الله يبارك فيكي ياماما 
سليم بفرحه لابنته الوحيده /الف مبروك ياعيون ابوكي 
ياسمين وهيا تقبل يداه /الله يبارك في حضرتك يابابا 
أكرم بمرح /طب اي ابارك انا كمان 
سليم بغضب /الاسبوع دا مشوفش وشك خالص سامع 
أكرم بغضب  /دا ظلم والله 
دخل رعد واميره 
رعد /كلمه كمان ويكونوا اسبوعين 
أكرم بمرح  /كلكوا عليا ولا اي
سليم /امشي ياابن ****
جري أكرم بره السرايا 
وضحك عليه الجميع 
ساميه بدون نفس /الف مبروك ياعروسه ولدي 
ياسمين /الله يبارك فيكي يا مرات عمي 
سليم /كتب الكتاب وادخله الاسبوع الجاي 
فرح الجميع أن يوجد فرح بعد الحزن والهموم اللي حصلوا 
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
طلع رعد واميره الجناح دخلوا نام رعد علي رجل اميره 
رعد وهو ينظر لعيونها /غنيلي ياأميرتي 
اميره واديها علي شعره وبدأت تغني 
===========
انا بعشقة للدنيا ايوة هقولها انا
متفائلة بية
دة فرحة الدنيا وما فيها جاتلى فية
وبدعى ربنا كل يوم يخلينى لية
انا بعشقة بكون ضعيفة بشوفة انا بستقوى
بيه
دة حد من نوع اللى مرة بتلاقية
انا حبة نفسى تقول ما هية ملك لية
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
انا بعشقة معرفش لما بقابلة يومها انا
ببقى مين
بياخدنى من روحي وحياتى بكلمتين
دة اللى زيو نفسى اعرف راحو فين
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
خلصت اميره ورعد بيتأمل ملامحها وشكلها 
رعد /اميره 
اميره بابتسامه جذابه /عيونها 
رعد بحب  /تسلم عيونك لو حصلي حاجه خلي بالك من جنه وخليكي قويه 
اميره /ليه بتقول كده بعد الشر عليك 
رعد /ياحبيبتي اسمعي كلامي مرات رعد المنشاوي لازم تكون قويه علي فمره انا عملك توكيل بكل حاجه تقدري تتصرفي في اي حاجه من املاكي 
اميره وهيا بتحضنه بلهفه /متقولش كده انا مش عاوزة حاجة انت كل حياتي 
رعد /وانتي حياتي كلها  بتغيير الموضوع هتلبسي اي في الفرح
بقى 
اميره /مفاجأة 
رعد بتحزير  /اميره احنا في الصعيد بلاش الفساتين بتاعتك اوك 
اميره ببراءه /طبعا ياحبيبي 
رعد /اما نشوف 
اميرة /عاوزه الف في الصعيد 
رعد /عيوني ياله بس بلاش الشوز العالي دا البسي حاجه مريحه علشان تعرفي تتحركي 
اميره /اشطا هلبس جنه علشان تيجي معانا 
امن رعد لها براسه بنعم 
راحت اميره لغرفه جنه 
اميره /جنتي جنتي 
جريت جنه علي اميرة /مامي 
اميره /ياله ياروحي علشان نلبس 
اخذت اميره جنه وبدأت في تجهيزها 
لبست جنه بنطلون اسود وشوز نفس اللون وتيشرت وشميز مخطط ويوجد فيه بعض النقوش
جهزت جنه وشالتها اميره ودخلت الجناح 
اميره /رعد احنا جاهزين 
رعد /ماشي ياروحي ياله بينا 
نزلوا واستاذنا الجميع وبداوا يتجولوا في البلد واميره سعيده بالحياه في البلد 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في اوضه ساميه 
ساميه /لازم اتصرف مي كانت غبيه وحبت رعد هيا اللي خسرت ابني الأهبل هتجوز ياسمين بس لازم افرقهم عن بعض هعمل المستحيل علشان يتفرقوا حته لو جابت موتي انا 
رحمه كانت زكيه وكانت بتنفز بس ماتت ومحدش برده عرف يكشفني في الاخر كله هيكون ليا انا بس لازم اخد حقي 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ياسمين /اتحشم ياولد 
أكرم /اتحشم اي ابوكي بيقول اسبوع مدخلش السرايا
ياسمين /والله العظيم لو قربت خطوه زياده لاصوت ولا يكون فرح ولا حاجه 
أكرم /هو انا حظي منيل كده بس هنعوضها في الفرح 
ياسمين بخبث /اه هنعوضها اخر تعويض 
أكرم /طب واحده بحبك علشان امشي الله يخليكي 
ياسمين /ياااااااا باب...... 
كتم أكرم صوتهها بايده 
أكرم /بس الله يخربيتك هتفضحينا 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدا اسبوع وجه يوم فرح ياسمين وأكرم 
في صباح يوم جديد يوم كله سرور وفرح فهو فرح ياسمين المنشاوي عروس الصعيد 
دخلت اميره وهدي لاوضه ياسمين 
اميره /ياسمين ياسمين قومي عندك فرح 
هدي بقله حيله /مين اللي تصحي والله ما هتقوم قومي ياعروسه 
اميره /يابنتي يااااااسمين 
ياسمين بنوم /مش عاوزه اتجوز سبوني انام بقا 
اميره /قومي بقا 
ياسمين /اقسم بالله لو ما سبتوني انام لجيب الغفر يطخكوا عيارين 
هدي بغيظ  /عيارين يابنت****
وهنا استخدمت هدي السلاح المصري الأصيل ابو ورده 
ياسمين /آآآآآآه اي ياماما 
اميره بضحك /مش عيب عليكي عروسه وتنضرب بالشبشب 
تكملت البارت التاسع عشر
دخل رعد /قومي الله يخربيتك عندك فرح انا قلت لابوكي اننا هنكتب الكتاب هنا ونقعد شويه وننزل علي القاهره الفرح هناك لان في رجال أعمال وكده
هدي /كيف الدخله مش هنا
رعد /ياأمي ياحبيبتي هنكتب هنا والحريم مع نفسهم ولو عاوزه تنزلي القاهره للفرح انزلي ياحبيبتي
هدي /لا هنكتب ونعمل كل حاجه وروحوا مصر براحتكوا
رعد /عين العقل ياأمي ياله ياأميره تعالي معايا وانتي ياياسمين  يادوب تقومي تجهزي
بداو في تجهيزات الفرح وتعليق الاضاءه وتجهيز مكان لكتب الكتاب 
بعد 3 ساعات كل حاجه كانت جهزه دخلت اميره لتجهز لاكن انبهرت بلبس رعد فكان يلبس جلباب صعيدي وعمه علي راسه وكان جميل اوي في الصعيدي 
اميره بتوهان /انت جميل اوي 
رعد بضحك /ههههه انتي اجمل ياروحي 
اميره بطفوليه /لا مش هتنزل 
رعد /ليه 
اميره /بشري هتيجي وهتبصلك لو قالت حاجه والله هضربها تاني 
رعد /اميرتي بقت شرسه 
اميره تحتضنه بتملك /علشان انت ليا بس 
رعد يقبل راسها /صح ياروحي ياله تجهزي بقا هنخلص هنا ونطلع علي القاهره 
اميره /أشطا استني وننزل سوا
رعد /أوامر اميرتي 
دخلت اميره تجهز ولبست فستان جميل باللون الأزرق محتشم 
طلعت اميره وحطتت ميكب بسيط جدا وعملت شعرها بأشياء بسيطه جدا 
اميرة وهيا بتلف قدام رعد /ها اي رايك 
انبهر رعد من جمال اميرة وهياتها الخلابة 
رعد /ربنا يحميكي ياأميرتي 
اميره /حبيبي جنه زمانها لبست انا قلت لماما تلبسها 
ياله نخدها وننزل انا عند الحريم وانت  عند الرجاله 
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
عند ياسمين قد استعدت لحياتها الجديد ولبست فستان زفاها 
الأبيض وتاج يزين حجابها ولمسات بسيطه من الميكب 
هدي /ما شاء الله الله اكبر
ياسمين /حلوه ياأمي
هدي /قمر ياعيوني
هدي /ياله ننزل علشان الحريم تحت ياله 
دخلت اميره /واووو  قموره اوي اوي
هدي بغرور /طبعا يابنتي 
دخل رعد /قمر ياحبيبتي وقبل راسها 
نزلوا البنات عند الحريم ورعد نزل عند الرجاله وكان أكرم لابس جلباب صعيدي مثلا رعد تماما.ويوسف مثله 
رعد وهو يحتضنه  /الف مبروك 
أكرم وهو بحضنه بحب  /الله يبارك فيك ياخويا
يوسف /انا طلع قمر اوي في الصعيدي 
رعد بغرور /انا احلي 
سليم /الله اكبر عليكوا ياله كتب الكتاب 
وبداوا في كتب الكتاب وحط أكرم ايده في ايد سليم وتم كتب كتاب أكرم وياسمين واصبحت زوجته بالقانون 
وقال الماذون كلمته الشهيرة (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير) 
وتعاملت الزغاريط في الصعيد في سرايا المنشاوي 
وبدأ أكرم ورعد  التحطيب (مبارزة بالعصا) 
رعد /اجمد ياعريس 
أكرم /معدش بيقدر عليك ولا اي 
رعد وهو مستمر بالعصا /انا الرعد استسلم احسن 
أكرم /انا عريس عيب تكسفني في ليله زي  دي 
رعد وخبط عصا أكرم وقعت /الرعد لا يهزم وفاز رعد 
...... /برافوا يارعدي 
ودا كان صوت اميره بس دخلت تاني بعد ما التفت إليها الرجاله 
رعد في نفسه /اما اشوفك بس 
عند الحريم وبيغنوا 
واميره بترقص مع جنه وكانت لبسه فستان باللون الأحمر
ويوجد بعض الاكسسوار باللون الذهبي  
سلوي وهيا بتقدم لياسمين هديه وكانت عن طقم دهب /الف مبروك يابنت الخالي 
ياسمين /الله يبارك فيكي ياعمه 
فوزيه وقد قدمت طقم دهب برده/مبروك ياحبيبتي 
ياسمين /الله يبارك فيكي يا عمه 
بشري بخبث لأنها عاوزه تكسف اميره /امال فين هديه المرات الأخ لعمتها 
اميرة بثقه /دقيقه واحده 
جابت اميره علبه قطيفة وقدمتها لياسمين وكانت عباره عن طقم الماس 
ياسمين /ووواو بس دا غالي اوي ياأميره 
اميره /الف مبروك ياحبيبتي 
ياسمين وهيا تفرج بشري /اي رايك في هديه اميره المنشاوي 
بصت بشري ومعلقتش 
وكملوا الفرح في الصعيد وقضوا يوم جميل اوي 
طلع رعد ويوسفو أكرم غيروا ملابسهم ولبسوا كل واحد بدلته 
وبدوا يتحركوا الي القاهره 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في عربيه أكرم 
أكرم /اخيرا بقيتي مراتي حلم وحققته
ياسمين /اه بقيت مراتك 
أكرم بابتسامه /الف مبروك ياقلبي 
ياسمين /الله يبارك فيكي ياحبيبي 
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في عربيه رعد 
رعد بتقليد صوت اميره /برافوا يارعدي 
اميره بخجل /الله اعمل اي نسيت 
رعد /ولا يهمك ياعيون رعد 
اميره افتكرت حاجه 
Back
رعد /اميره هنا في الصعيد بيتقدموا دهب للعروسه يعني لازم تقدمي هديه انتي مرات اخو العروسه 
اميره /فهمه يارعد بس انا مجبتش حاجه هنلحق نجيب 
رعد بابتسامه /انا جبت ياروحي 
اميره /حبيبي تسلم 
Fact
بصت اميرة لرعد بحب 
بعد مرور وقت وصلوا الي القاهره وابتدا الزفاف الاستوري لاكرم وياسمين 
ونزلت ياسمين علي اغنيه طلي بالأبيض مع رعد 
طلي بالأبيض طلي يا زهرة نيسان
طلي يا حلوة و هلي بهالوج الريان
واميرك ماسك ايديكي و قلوب الكل حواليكي
و الحب بيشتي عليكي ورد وبيلسان
قلبي بيدعيلك يا بنتي بهالليلة الشعلاني
يا اميرة قلبي انتي سلمنا الامانة
ما تنسي أهلك ياصغيرة
بعينينا ما صرتي كبيرة
ضلي معنا و طيري وطيري ع جناح الامان
شعي متل هالطرحة يا أغلى البنات
صلي تعيشو بهالفرحة لباقي الحياة
و ربي من السما يباركن
كيف ما توجهت يرافقكن
بايام الصعبة ينصركن
ع كل الاحزان
قلك نعم من قلبه و فرح كل الناس
رديها ع قلبو حب و شعلاني احساس
ومنقلك مع السلامة
روحي تحميكي الكرامة
تبقى محابسكم علامة
للحب و الحنان
وسلمها رعد لاكرم 
رعد /حطها في عنيك 
أكرم /في قلبي 
وبدأ الزفاف وكان يحضر الزفاف الكثير من رجال الأعمال 
خلص الفرح وكان جميل واشتغلت الكثير من الأغاني
وصل أكرم وياسمين الي الجناح ودخلوا
ودخلت ياسمين تغير الفستان وطلعت
وجه أكرم يقرب منها
ياسمين /...........
أكرم /نننننننننننعم ياعنيا



أكرم بصدمه /نننننعم ياعنيا
ياسمين ببرود /هو دا اللي عندي يااكرم
أكرم بعصبيه /انتي اتهبلتي مش عاوزه أقرب منك
ياسمين /انا قولتلك ان مش سامحتك اديتك فرصه
أكرم وهو يمسح وشه بعصبيه /يابت الحلال الله يهديكي
ياسمين /دا اللي عندي يااكرم
أكرم بغيظ /ماشي ياياسمين
وراح نحيه السرير علشان ينام. 
ياسمين /انت بتعمل اي
أكرم بغيظ  /هتخمد المفروض يعني بعد اللي قولتليه اعمل اي
ياسمين /نام علي الكنبه مش جمبي علي السرير
أكرم قام وقعد جمبها علي السرير وقال بحنيه /ياسمين مفيش راجل في الدنيا دي يستحمل اللي انتي بتعملي دا بس انا ابن أصول وهسيبك لحد اخرك سلام ياعروسه وغادر
قفل أكرم الباب وطلع وهنا ياسمين لم تتحمل وبدأت في البكاء بغزاره ولم توقف بكاء فهي لم تقصد ولاكن تريد أن تستعد لتلك الخطوة هيا سامحته ولاكن رفضه تخاف من الاقتراب 
وظلت تبكي حته نامت من كتر التعب والإرهاق
بعد مرور ساعتين دخل أكرم وجدها نائمه مثل الملاك وقعت عيناه علي بشرتها البيضاء ورموشها الطويله وشفتيها الورديه المنتفخه باغراء بلع ريقه بصعوبه ودخل
ويلمس شعرها ويكلم نفسه /ليه كده ليه تعملي كده قلتلك كان غصب عني ليه توصلينا لكده وبدأ يمسح دموعها بيده وقربها لحضنه وضمها بتملك وحب وغلبة النوم ونام
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند اميره ورعد كانت نايمه في حضنه
اميره بتفكير /رعدي
رعد ووجهه في عنقها يستنشق رائحه الياسمين /عيون رعدك
اميره /عاوزه اروح لدكتورة 
اتنفض رعد عندما سمع سيره الدكتوره 
رعد /ليه في اي حاجه بتوجعك 
اميره بتوتر /لا اصل..... اصل 
رعد /في اي ياأميرتي قولي 
اميرة هي تخفي وجهها في صدره  /انا عاوزه اعرف انا ليه لحد دلوقتي مفيش بيبي 
رعد بستغرب  /بيبي 
اميره ومازالت علي وضعها /اه عاوزه اجيب بيبي زي جنه 
رعد وقد فهم يمسح علي شعرها بحنان /ياروحي انتي لسه في الجامعه وكان قدامك دراسه كتير صح واحنا مش مستعجلين للخلفه عندنا جنه صح 
اميره وعلي وشك البكاء /صح بس انا عاوزه اجيب بيبي بردة 
رعد ويزيل دموعها /طب ليه البكاء دا احنا قلنا اي هنصبر لحد ما ربنا يأذن لسه بدري صح نستني كمان شهر أو اتنين 
اميره باستسلام  /طيب 
رعد /ياله ياروحي علشان ننام
اميره /ماشي ياله
حضنها رعد وأيده علي شعرها وقبل وجنتها وناموا
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في صباح جديد عند أكرم وياسمين 
صحي أكرم قبل ياياسمين وظل يتامل وجهها من اول خديها الورديه الي شفتيها الي انفها الصغير 
أكرم في سره /شكلك هتجننيني معاكي 
قام أكرم ودخل خد شاور وطلع ومنشفه حول خصره واخذ بدله رمادي ولبس وقف يعدل شعره 
صحيت ياسمين /انت رايح فين 
أكرم ببرود /رايح الشغل عندك مانع 
ياسمين /في عريس يروح يوم الصباحيه الشغل 
أكرم بسخريه /انتي قولتيها اهو عريس ياحسره انا مش عريس 
وياريت ملكيش دعوه اروح اقعد كل واحد في حياته يابت عمي 
ياسمين وقد وجعها كلامة واحست بوجع في قلبها ولاكن لا يوجد فايده لازم تكمل 
قامت ياسمين ولسه طالعه من الاوضه وقفها صوت أكرم 
أكرم /اعملي حسابك هخلص شغل وارجع اخدك ونطلع علي الفيلا مش هنقعد هنا 
ياسمين /حاضر 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في فيلا رعد 
صحي رعد واميره وبدوء يجهزوا لبس رعد بدله بالون الكحلي 
ولبس وقف يعدل هياته وطلعت اميره دخلت غرفه الملابس ولبست بنطلون اسود وقميص ابيض وشوز باللون الأبيض 
وطلعت عدلت شعرها
رعد /ياله ياأميرتي اوصلك الجامعه وانا رايح الشركه
اميره بابتسامه  /ياله يارعدي
نزلت اميره ورعد يفطروا 
وجه احمد من السفر 
علي الفطار 
يوسف /طبعا أكرم مش جاي مين هياخد الشغل اللي عليه 
رعد وهو يطعم اميره /انت طبعا 
يوسف /نننننعم 
رعد /اه 
اميرة /تؤتؤ صوتك ياچووو جنه نايمه 
يوسف ويده في وسطه /يعني جنة ناميه وتسمعني وانا بيني وبنها مسافات 
احمد /انتوا كل يوم كدة 
يوسف /انا ماشي يابختك يااكرم زمانك هايص 
رعد /حاسس ان الواد مات من كتر الحسد اللي بنحسده ليه 
يوسف /انا ماشي ياخويا 
قام رعد هو اميره /ياله واحنا كمان ياله ياأميرتي عن اذنك ياعمي 
احمد /اتفضل يابني 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في العربيه 
نزلت اميره وقبلها رعد علي خدها 
رعد /لما تخلصي رني عليا 
اميره بابتسامه  /حاضر باي 
دخلت اميره الجامعه لاكن قابلها احمد 
احمد /ما انتي بتتباسي اهو يعني هما اه وانا لا 
اميره /ابعد لو سمحت وملكش دعوه 
احمد /هدفعلك اكتر 
اميره /بااااااس اي قله الادب دي 
ورفعت اديها وضربة احمد بالالم علي وشه اتلم الحرس عليهم 
......... /اميره 
التفتت اميره لصوت لقت رعد 
دخل رعد بهبته وبدون اعزار مسك احمد وفضل يضرب فيه لحد ما اغمي عليه 
رعد للحرس /خدو الز**له دا 
رعد بصوت عالي /اميره بتكون مرات رعد المنشاوي لو حد قربلها يبقي ناوي علي موته علي ايدي 
واخد اميره من اديها وركب العربية 
اميره بخوف منه /يارعد افه.... ...... 
رعد بعصبيه/بس اخررررسي خالص انا الظاهر دلعتك كتير 
بس ماشي ياأميره 
اميره /يارعد والله هو 
رعد /اميره مش عاوز اسمع صوتك لحد ما نوصل
سكتت اميره خالص لان رعد كان غير طبيعي وممكن يتصرف اي تصرف 
بعد مرور وقت وصل رعد لعمارة فاخره 
رعد /انزلي 
اميرة نزلت من غير كلام 
طلع رعد الدور التاسع وكانت شقه في قمه الجمال 
رعد /هتقعدي هنا لحد ما ارجعلك مش عاوز اسمع صوتك سامعه 
اميره بدموع /يارعد علشان خاطري اسمعني 
رعد /قولت كلمه وعده خليكي هنا لحد مارجع 
طلع رعد وقفل الباب ونزل ركب العربيه وتوجه الي الشركه 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في الشركه دخل رعد وهو في قمة غضبه لدرجه ان شكله خوف الموظفين 
ركب المصعد وطلع الطابق الاخير 
رعد /مش عاوز اي اجتماعات او اي حاجة سامعه 
مرام /بس يارعد بيه 
رعد بعصبيه /انا قولت اي هتعرفيني شغلي
اتخضت مرام من صوت رعد وطلعت من المكتب فورا ودخلت مكتبها وبدأت عيناها تدمع 
دخل رعد المكتب ومن شده عصبيته وقع كل اللي علي المكتب انكسر 
دق دق دق 
يوسف /ادخل 
دخلت مرام وهيا تداري دموعها 
مرام /يوسف بيه رعد بيه وصل مكتبه لاكن لغا كل المواعيد 
يوسف بقلق/مالك يامرام 
مرام بثبات /مفيش يافندم 
يوسف /ادخلي واقفلي الباب 
دخلت مرام وقفلت الباب 
يوسف /اي اللي حصل 
هنا انهارده مرام 
مرام ببكاء /انا.... انا لسه بقوله ان في اجتماع مهم زعق فيا انا مالي انا 
يوسف /رعد زعقلك
آمنت له بنعم 
يوسف جاب منديل وبدأ يزيل دموع مرام 
يوسف بحنان /بأس محصلش حاجة 
لمس يوسف خديها حست مرام بكهرباء عند لمسته ليها 
وقامت فاجاه 
مرام /اسفه يافندم علي اللي حصل عن اذنك 
يوسف /يا مرا..... 
لاكن مرام غادرت المكتب 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند اميره 
اميرة /والله ماعملت حاجه هو هو اللي بيطاردني ليه رعد يعمل فيا كده وهزت راسها بنف لا لا رعد حبيبي مش هيزعلني وهيجي يصالحني انا متأكده 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌻🌻🌻🌻🌻
بعد عده ساعات كان رعد قد هدي تماما 
دخل يوسف المكتب واتصدم من شكل المكتب 
يوسف بصدمه /ايه اللي عملته في الكتب دا 
رعد بتفكير  /مش عارف
يوسف /هو اي اللي مش عارف المكتب بقا مش مكتب 
رعد /في عيل في المخزن لازم يتربي واعرف هو مين 
يوسف بقلق /عيل مين 
رعد /واحد كان بيطارد اميره في الجامعه ولحسن الحظ اني انا اللي وصلتها 
يوسف وافتكر اللي حصل قبل كده /احم هو يعني 
رعد بانتباه /في اي 
يوسف /هو حصل يعني 
رعد /انطق 
حكاله رعد عن اللي حصل قبل كده لما كان مسافر 
رعد بغضب وعصبيه /ومحدش بالغني ليه باللي حصل وليه صحبي يقولي دا مراتي المصونه معرفتنيش شايفني عيل علشان معرفش 
يوسف بخوف /يارعد اهدي بس اللي حصل كان عادي 
رعد وهو يخلع جاكت البدله /عادي اه 
ويرفع أكمام القميص واتجع الي يوسف ومسكه من بدلته /عادي صح 
ورفع ايده لكلمه لاكن قاطعه دخول أكرم 
أكرم /العب خناقه عاوز اتفرج 
اتصدم رعد ويوسف /العريس 
أكرم /عريس اي وزفت اي قول مصيبه قول منحوس 
رعد ابتعد عن يوسف /حد يطلع يوم صابحيته برده 
أكرم بسخريه  /لا ياخويا وانت اختك بتفهم اوي 
يوسف /شكل ياسمين طيرت عقله 
أكرم /لا وانت الصادق انا اللي خلاص 
رعد /تعال تعال 
دخل أكرم وابجاوا يتكلموا هما الثلاثه لاكن أكرم محكاش حاجه وقال انه عادي وحب ييجي الشركة 
أكرم /انت غلطان يارعد هيا ذنبها اي يعني علشان تعمل كل دا 
رعد /معرفش اهو اللي حصل بقا 
يوسف /قوم يارعد شوف مراتك وصالحها هيا ملهاش ذنب 
قام رعد اخد جاكت البدله لاكن وقف عند صوت يوسف 
يوسف /رعد انا هبدل 
رعد بستغرب /تبدل اي 
يوسف ببرود /انا هاخد مرام وانت خد حلا 
رعد بغمزه /هيا غمزت ولا اي 
يوسف بتغيير الموضوع /احمم انارايح مكتبي وتعمل اللي قولته
أكرم /والله اتجننتوا انا رايح مكتبي 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اتجه رعد الي محل الورد وجاب ورد باللون الأحمر وغلاف ظه باللون الاسود وجاب شوكولاتة ومارشميلو وحلويات زي الي بيجبها لجنة بيجبها لاميره 
واتجه الي الشقه
بعد ساعه ونص فتح الباب رعد ودخل 
قامت اميره من مكانها وجريت نحيه الباب 
اميرة ببكاء /رعد 
وجريت عليه  وحضنته بكل قوتها وبتزيد في البكاء زعل رعد وغضب من نفسه لان اللي هيا فيه بسببه 
حضنها رعد وشالها من علي الارض ومشي بيها في الشقه وهو حاضنها 
وقعد علي الاريكه (المقعد او الكنبة) 
رعد بحنيه /اميرتي 
اميره مبتتكلمش وبتبكي ووجهها في عنق رعد 
رعد /خلاص ياأميرتي انا اسف والله 
اميرة بتزيد من حضنها لرعد /انا.... انا والله ماعملت حاجة 
وترجع تبكي تاني 
طلعها رعد من حضنه وجدها عيونها منتفخه من أثر وشده البكاء ووجهها احمر قبل جبنها وخديها الاثنين وبين كل قبله يقول اسف 
بعد خمس دقايق كانت اميره هديت 
وطلعت من حضن رعد وبصتله بعيون باكيه 
رعد /خلاص ياأميرتي 
تكملت البارت العشرين من اميره الرعد
اميره /انت... انت زعقتلي ومردتش تسمعني وعجبتني هنا وسبتني لوحدي
رعد بحنان/كان لازم اهدي انتي عارفه انا كنت متعصب فاقلت ابعد شويه علشان اميرتي مش تزعل بس انا زعلان منك
اميرة /والله يارعد انا معملتش حاجه
رعد /ينفع يكون الواد دا حصل مشكله قبل كده ومتقوليش لرعدك
اميره /والله خفت
رعد /مش احنا اتفقنا اننا مفيش حاجه نخبيها علي بعض
اميره /خلاص انا اسفه
رعد /وكمان مفيش حاجة اسمها اسفه اسمها نتعلم من الغلط
ياله علشان ننزل ولا تحبي تقضي اليوم هنا 
اميره /خلينا هنا شويه 
رعد بابتسامه /أوامر اميرتي تعال ظي بقا اوريكي جبت اي 
قامت اميره مع رعد وشافت المشتريات 
اميره بفرحه /الله حلو اوي 
رعد وهو يحضنها من الخلف /أوامر اميرتي 
اميره /طب وجنه 
رعد /معاها المربيه واحنا مش هنتاخر
رعد /بصي ياأميرتي في جوه قميص ليا غيري لحد ما نجيب لبس نسيبه هنا ليكي 
دخلت اميره تغير ملابسها وبعد ربع ساعه طلعت وهيا لابه قميص ابيض وكان طويل للغايه يصل لركبتها واكمامه مغطيه يداها 
اما رعد انبهر بشكلها وخصلات شعرها المرفرفه علي خديها الأحمر مثل الفراوله او الكرز وعينه تتنقل لشفتيها الورديه الممتلئه باغراء 
رعد  بلع ريقه بصعوبه /احمم اول مره اعرف ان قميصي حلو كدة 
اميره بصتله  بخجل 
رعد بحب /تعالي ياروحي نشوف هنعمل اي وافرجك علي الشقه 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور خمس شهور حدث فيهم الكثير من الأحداث وكان عدا سنه علي زواج رعد واميرة ولسه مفيش حمل 
جنه بقا عندها 3سنين ونص 
أكرم وياسمين لسه العلاقه زي ما كانت في الأول 
يوسف لسه محدش فرصه انه يعترف لمرام بحبة ليها 
في صباح يوم يوم مليئ بالفرح والسعاده 
جنه /والله لثحيه اوعي انتي بث تده (والله لصحيه اوعي انتي بس كده) 
اميره بضحك عليها /خدي هنا هيضربنا 
جنه بعبث طفولي /انهالده اجازه انا عاوزه اتفثح ياناس حلام (انهارده اجازه انا عاوزه اتفسح ياناس حرام) 
جريت جنه علي جناح رعد وكالة كرسي لكي تعرف تفتح الباب ودخلت 
وبصوت عالي /انت ياببييه 
قام رعد من النوم مخضوض /اي في اي الفيلا بتولع 
جنه واديها علي خصرها /هو انهالده اي (هو انهارده اي) 
رعد بنوم /ياجنه حرام عليكي عاوز انام جايه تقولي انهاردة اي روحي ياحبيبتي لمامي تظبطلك حروفك وتعالي 
جنه /بااااااابي 
رعد /عيون بابي نعم 
جنه /انهالده اي (انهارده  اي) 
رعد /الخميس ياحبيبتي 
جنه /يعني اجازه 
رعد /اه 
جنه /يبقي نخلج (نخروج) 
رعد بخوف مصتنع /أوامر ياكبيره 
جنه وعدله ملابسها وطلعت بغرور 
رعد بصدمه /كده و3سنين ونص ونص حروفها طايره امال لو كامله هتعمل اي هتموتنا 
دخلت اميره وهيا بتضحك /مش قادره اي ياروحي بدأت تكلم نفسك ولا اي 
رعد بغيظ /وهو اللي يعيش معاكي انتي وبنتك ميتجننش 
جنه من بره /بتقول حاجه يابابي 
رعد /خالص ياروح بابي
اميره /رعد انهاردة اي 
رعد /هو انتي وبنتك  انهارده اي انهارده اي الخميس ياروحي 
اميره /مبيفكركش بحاجه 
رعد /لا والله لو فاكره قوليلي 
قام رعد دخل   ياخد شاور 
بعد مده طلع رعد 
رعد /بقولك ياأميرتي 
اميره /قول ياروحي 
رعد بابتسامه /عندي حفله انهاردة ممكن تيجي معايا 
اميره  /ماشي ياروحي الساعه كام 
رعد /انا هبعتلك كل حاجة 
اميره بابتسامه حزينه /ماشي يارعد 
غادر رعد الفيلا 
دخلت اميره عند جنه 
اميره بغيظ /شوفتي مش فاكر عيد جوازنا 
جنه بلا مبالاه /انا معلفش اي الاجل دا (انا معرفش اي الراجل دا) 
اميره /نعمل اي ابوكي بقا 
جنه /هو يعني بابي ومش جوزك 
اميره /مش هاخد معاكي حق ولا باطل 
وبعد تفكير /اي رايك هو قالي هنروح حفله انهارده تيجي معانا 
قفذت جنه من السعاده /اه اه اه
اميره /اشطا ياله نخطط نعمل اي 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 
عم اميره بعصبيه /انا لازم اروح لاميره كدة كتير انا استنيت كتير اوي 
مراته /ياحج 
العم /لازم تعرف الحقيقه انا هسافر بكره القاهره 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
ياسمين /انا نازله اشتري شويه حاجات 
أكرم /مع السلامه 
ياسمين /انت هتفضل تعاملني كده كتير 
أكرم بزهق /ياسمين اصتبحي مش ناقصه 
ياسمين /انا ماشيه 
مشيت ياسمين 
أكرم بتفكير /لحد أمته هنفضل كده خمس شهور متجوزين ومفيش تعامل بنا ولا حلو ولا وحش حته انا انهاردة هقولها اني هطلقها. هيا تعيش حياتها 
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
بعد مرور عده ساعات وصلوا بنات من السنتر لتجهيز اميره 
احد البنات /ما شاء الله حضرتك مش محتاجه ميكب اصلا 
اميره بابتسامه هاديه /تسلمي ياقمر 
البنت /هعملك ميكب خفيف وبسيط وتجهزي لان رعد باشا قال علي الساعه 7 ونص 
بدأت اميره تجهز وخلصت الميكب وكانت جميله اوي وجم بنتين شايلين بوكس كبير 
اميره بستغراب  /اي دا 
البنت /الفستان يافندم 
غادر البنات الجناح  وبدأت اميره تفتح البوكس 
وفتحته وكان شكله جميل اوي طارت منه البلوبات وكان في فستان زفاف باللون الأبيض وكان في غايه الجمال 
اميره بصت للفستان بنبهار ولقت جواب فتحته (احلي يوم في حياتي عمري ما انسي يوم جوازنا ياروحي البسي الفستان وانزل السواق هيجيبك لحد عندي........ بحبك) 
بصت اميره بحب وبدأت تجهز بعد مرور الوقت جهزت اميره 
وكانت مبسوطه اوي انها لبسه فستان زفاف 
وصلت لمكان جميل اوي مزين بالورد الأحمر والأبيض 
ورعد واقف ولابس بدله باللون الاسود 
دخلت اميره وكان رعد في استقبالها
رعد بعشق /اي الجمال دا ياأميرتي
اميره بدموع /بحبك يارعدي
رعد يزيل دموعها /انهارده فرح وبس مفيش دموع
دخل رعد واميره القاعه وكان يوجد الجميع والكثير من رجال الأعمال والعائله موجودة
وتعالا التصفيق من الحضور
جريت جنه علي اميرة
جنه ببراءه  /مامي انتي لابثه فثتان زي الأميرة
اميره /اه ياروحي اسمه فستان فرح 
جنه /جميل اوي وبابي جميل 
وراحت تلعب 
بداء الحضور يهنؤا لرعد واميرة 
بعد مده من التهناه اشتغلت الاغنيه المزمار البلدي واستغرب الحضور لاكن ضحك رعد لقا أكرم واقف في نص القاعه وفي يده العصا 
نزل رعد وقام بخلع الجاكت 
أكرم /انا ناوي في فرحك بس اعمل اي انت عملته في القاهره 
رعد بضحك /شاهد رجل الأعمال رعد المنشاوي يرقص بالعصا في زفافه 
أكرم /اتفضل ياباشا 
وبدوا في التحطيب وكان المنظر جميل وانبهر رجال الأعمال بهياه رعد 
وفاز رعد بالتحطيب 
لاكن قبل العوده لمكانه سمع صوت سليم 
....... /تعال ياعريس 
رعد /انتوا متفقين عليا ولا اي
بدأت من جديد بس انتهت بفوز سليم المنشاوي وصفق الحضور بشده 
احد رجال الأعمال /الف مبروك يارعد باشا 
رعد /الله يبارك فيك 
وكان الفرح جميل واشتغلت اغنيه انا بعشقه 
واخد رعد اميره وبدأت الرقصه وأكرم وياسمين هكذا 
لاكن فاجاه انطفت الاضواء وفتحت فاجاه ودخل........



انطفت الاضواء وفتحت فاجاه دخل احمد والد اميره
جريت اميره عليه وكانت مبسوطه اوي وحضنته
لاكن ظهرت الدهشة علي وجه بعض الحضور
سليم بصدمه /ازاي
محمد عم اميره حضر الفرح دا طبعا طلب رعد /ازاي احمد عايش
رعد بهدوء /اهدوا ياجماعة هفهمكوا كل حاجه بس لما الفرح يخلص
خلص الفرح بهدوء وكله راح علي فيلا رعد المنشاوي 
رعد قال كل حاجه ليهم 
رعد /هو دا اللي حصل ياجماعه وعمي احمد طلع حماياالعزيز ولا اي 
احمد بضحك /اه يتجوز بنتي 
سليم /كل دا حصل وانا معرفش 
رعد /سامحني ياوالدي 
قام محمد حضن احمد بشتياق وحب اخوي وسليم هكذا 
محمد لاميره /سامحيني ياأميره انا عملت كل كده علشان متكرهيش امك 
اميره بحب /مسامحاك ياعمو 
محمد /طب اي مفيش حضن لعمو 
قامت اميره لتحضن محمد لاكن اوقفتها يد رعد 
رعد /لا اسف ياعمو مفيش حضن 
وحضن اميره
هدي /ربنا يخلينا لبعض
ساميه /اه ادعي ياهدي العين فلقت الحجر
رعد بشرود وتوهان /اه يامرات عمي ادعي
قعد الجميع وحضروا العشاء
رعد ويده علي الساعه /احمم انا عريس والله انتو هتكلموا الفرح هنا ولا اي
يوسف /انا عن نفسي قاعد
أكرم /بفكر أبيت هنا
ياسمين /انا مش قادره اروح
الجميع /قاعدين مش مروحين
جنه /وانا كمان مث ملوحه(مش مروحه
رعد بغيظ /انتي لازم تتكلمي في اي حاجه
ساميه /تعال ياجنه نامي معايا
جريت جنه علي اميرة
جنه /لا هنام مع مامي
اميره /اه ياروحي هتنامي معايا
رعد /كملت عاوزه تنامي مع مامي
جنه /اه هنام مع ماما
رعد /ماشي يابت اميرة
مشي رعد اتجاه اميره وشال اميره تحت صدمة الجميع
رعد /اللي هشوفه نحيه الجناح بتاعي هتقله
طلع رعد الجناح وبعد عشر دقائق
............ /دكتووووره دكتورررره
سمع جميع من في الفيلا صياح رعد
أكرم ويجري نحيه الجناح /الله يخربيتك انت لحقت تطلع
يوسف /في اي يالهوي 
كله في دقيقه واحده كان في جناح رعد 
رعد واقف عاري الصدر ولابس بنطلون قطني 
احمد وسليم /اي اي اللي حصل 
رعد /دكتوره بسرعه اميره اغمي عليها
بصوا علي السرير وكانت اميره غايبه عن الوعي
اتصل أكرم علي دكتور
أكرم /الدكتور جاي 
رعد بغضب /انا قولت دكتوره ياغبي دكتوره 
يوسف بغبظ /حته وانت في الموقف دا اطلب دكتوره ياعم 
طلبوا دكتورة وجت الدكتوره وطلع الجميع من الجناح تبقي الدكتورة ورعد واميرة 
كشفت الدكتوره علي اميرة 
الدكتوره /مفيش حاجة هبوط بسيط نتيجة لعمل مجهود زيادة بس وياريت الاتزام بالأكل الصحي لصحه البيبي 
رعد بصدمه /بيبي مين 
الدكتورة /المدام حامل 
رعد ومازال في صدمه /انتي قصدك المدام دي 
الدكتوره /ايوه يارعد باشا استأذن انا  
طلعت الدكتوره وطلع رعد معاها والجميع واف علي باب الجناح 
وغادرت الدكتوره 
ياسمين /قالت اي 
أكرم /انطق يابني ادم 
يوسف /يابني 
سليم /رررررعد 
رعد بزهول /بتقول اميره حامل 
صمت الجميع لمده دقيقه ولاكن سمعوا صوت زغاريط هدي 
هدي بفرح وسعاده /الف مبروك يارعد 
رعد وهو يحتضن والدته /الله يبارك فيكي ياأمي 
وبدا الجميع يبارك لرعد 
أكرم بسخريه /انا عريس جديد جديد مين انت متجوز بالك سنه يامفتري 
يوسف بضحك /شاهد عريس ليله زفافه بعد عشر دقايق العروسه حامل 
لا مش قادر بجد 
ياسمين /هتفضل مستعرض عضلاتك كتير 
رعد /مشفش وش واحد فيكوا لحد بكره 
دخل وقفل الباب 
في الداخل 
اميره بارهاق /في اي 
رعد بابتسامه /مفيش ياروحي ينفع كده متخجيش بالك من اكلك ليه 
اميره /اسفه ههتم 
رعد /اه اهتمي ياروحي علشان خاطر البيبي 
اميرة بلا مبالاه /حاضر 
اميره /بيبي مين 
رعد حط ايده علي بطنها /هنا ياروحي في بيبي 
اميره وهيا تحضتن بطنها /هنا هنا في بيبي صح 
رعد وهو يقبلها قبله رقيقه /اه ياروحي هتكوني احلي مامي في الدنيا كلها 
اميره بدموع /انا... انا كنت فكره اني مش هجيب بيبي 
رعد /ليه ياروحي هتجيبي احلي بيبي الدكتوره كانت هنا وقالت تاكلي كويس 
اميره بعد تفكير وقالت بشراسه /وانت كنت قاعد جمبي كدة 
رعد بستغراب/كده اللي هو ازاي 
اميره بغضب وغيره واضحه ونسيت الأساس /قاعد من غير تيشرت 
رعد بلوي فمه /هو انا لحقت اعمل حاجه شاهد عريس ليله زفافه مراته حامل شوفي بقا لو كنتي امغي ليكي في القاعه كان زمانها فضيحه 
اميره بضحك /لا مش قادره 
اميره بدلع /رعدي 
رعد بهيام هو امام كلمه منها ينسي من هو من الأساس هو يعشقها فهي ابنته الكبيرة وكل حياته هي أنفاسه هيا دقات قلبه السريعه المتتاليه 
رعد /عيون رعدك 
اميره بحب  /عاوزه انام في حضنك 
رعد بحب /عيوني لاميرتي 
اميره بخجل /طب البس التيشيرت 
رعد بخبث/تؤتؤ الجو حر وبعدين محدش غريب 
قام رعد بحضن اميره بحب وحنان وأيده علي بطنها وبيبصلها بسعاده 
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕 
عند ياسمين وأكرم 
دخلت ياسمين بدلت ملابسها ولبست قميص من اللون الأبيض الحريرقصير جدا لاكنه مثير للغايه وأضافت لبشرتها بعض المساحيق التجميليه (الميكب) 
دخل أكرم وانبهر من هياتها فهي جميله كاالحوريه لأول مره يراها بهذه الملابس المثيره يااااه الله كم جميله كالملاك اقترب منها كالمسحور حته لمس خديها بحنان اغمضت عيناها عند لمسته لها وقبل خدها كالمغيب عن الوعي يعتقد انها خيال وقبل خدها الثاني ياااه الله علي هي القطعه من الكرز الأحمر احمرت خدود ياسمين من شده الخجل 
أكرم بصوت خفيف وتوهان /انتي...... انتي ليه لبسه كده اول مره 
ياسمين بتوتر وتفرك في يداها /اصل 
راحت جابت ملف من شنطتها واعطته لاكرم 
أكرم بعدم فهم /اي دا 
ياسمين بتوتر اكثر /دا تقرير من دكتور نفسي اللي كنت بتعالج عنده 
أكرم /مش فاهم بادا يقرأ التقرير 
ان ياسمين كانت بتتعالع عند طبيب نفسي للتخلص من خوف  الاقتراب وانها دلوقتي تقدر تتعامل انها تكون زوجه 
أكرم /كل دا حصل يعني كنتي بتروحي لدكتور نفسي علشان تتعالجي 
اومنت رأيتها بنعم 
أكرم باسف  /انا اسف علي معاملتي ليكي بس والله كنت فاكر انك مبتحبنيش 
ياسمين /بحبك بالله بس انا كنت عاوزه وقت بس 
أكرم بفرح /يعني مسمحاني 
ياسمين /اه مسامحاك 
أكرم بضحك /يعني احضك عادي ولا ممنوع الاقتراب 
ضحكت ياسمين علي مزحه 
أكرم /صلاه النبي احسن (عليه افضل الصلاة والسلام) 
اقترب أكرم من ياسمين واصبحوا شخص واحد وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح 
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح يوم جديد يوم مليئ بالفرح والسعاده علي جميع أبطالنا بسبب ليله امس تشرق الشمس جمال السحاب في صبح يوم حالم لقاء الأحبة تغاريد الطيور إشراقة الشمس مع نسمات الهواء تحمل أريج فتنعش الروح والقلب 
عند اميره ورعد 
اميره بنعاس ونوم /اي اللي مصحيك بدري 
رعد هز راسه بنفي /مانمتش اصلا 
اميره باستغراب/ليه 
رعد /معرفش حاسس باحساس غريب اول مره احسه 
اميره بابتسامه /اي هو الاحساس دا 
رعد /احساس جميل اوي وانا حاسس ان جواكي حته مني جواكي روح هتكبر كل ساعه وكل يوم وتيجي علي وش الدنيا 
اميره بابتسامه /عاوز بنت ولا ولد 
رعد /عاوز بنات كتير اوي 
اميره باستغراب/ليه انا اعرف ان اي راجل بيكون عاوز ولد 
رعد /لا البنت حاجه تانيه انا عاوز بنات كتير واكون عندي عيله كبيره بس دا برده ميضرش اني عاوز ولد بس عاوز بنات كتير برده 
اميرة بضحك /ادعي يارعد 
رعد وهو يحضنها بتملك /بدعي تفضلوا معايا علي طول 
اميره بابتسامه /انا بحبك اوي اوي 
رعد بيقرب اكتر /وانا بعشقك 
......... /افتح يابابي 
رعد /انا قلت هيا غابت عني فين بس ورايا ورايا 
اميره بضحك /افتح يابابي 
رعد بعبث /هاتي ولد مش عاوز بنت كفايه العفريت الي عندي 
..... /ثامعاك علي فكله( سامعاك. فكره) 
رعد /جاي جاي 
قام رعد لبس تيشرت وفتح الباب كانت جنه وقفه وجهها عليه علامات الغضب الطفولي
رعد /عاوزه اي ياهانم 
جنه بغضب طفولي /مث عاوزه حاجه انا جايه لمامي
اميره /تعالي ياروح مامي 
جريت جنه لاكن وقفت فاجاه 
جنه /بابي بابي 
رعد ببرود مصتنع/نعم 
جنه /تعال طلعني هنا 
وبتشاور علي السرير
رعد /صبري يارب 
راح رعد شال جنه وقعده جمب اميره 
جنه لاميره 
جنه /مامي تحت بيقولوا ان في نونو هو فين 
اميره بتشاور علي بطنها /هنا ياروحي 
جنه بشهقه/انتي اكلتيه 
اميره بحنان /لا ياجنتي هو هنا هيكبر شويه شويه وبعدين اروح لعمو الدكتور يطلعه بس بعد مده كده 
جنه /امممم وهتثمي البيبي اي (هتسمي) 
اميره /لما ييجي ياروحي اي رايك دلوقتي ننزل بقا علشان نفطر مع جدو ونانا 
جنه بسعاده /ماثي ماصي ياله 
الحوار دا كله ورعد واقف مبتسم علي كلامهم وان اميره بتحبها وحمد ربنا ان اميره موجوده 
قامت اميره لاكن قاطعها رعد 
رعد /البسي حاجه تكون مريحه علشان تتحركي براحتك 
اميره بابتسامه هاديه /حاضر 
لبست اميره بلوزه باللون الأحمر ويوجد بها بعض النقوش البسيطه وبنطلون من اللون الاسود وشوز ابيض مريح 
ورعد لبس بنطلون قطتي وتيشرت ابيض يبرز عضلاته السداسية 
رعد بابتسامه /ياله ياجنتي 
جنه /ياله يابابي 
مسك رعد بيد اميره وجنه ونزلوا يفطروا 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
تحت كان الجميع موجود ما عدا ياسمين وأكرم 
نزلت اميره وكانت هدي واقفه وماسكه كوب من الحلب 
هدي بابتسامه /الف مبروك ياروحي عقبال ما ييجي الدنيا 
اميره بابتسامه /الله يبارك فيكي ياماما 
سليم بابتسامه /الف مبروك يابنتي 
اميره /الله يبارك فيك يابابا 
راحت اميره حضنت احمد 
احمد /مبروك ياأميرتي 
اميره /الله يبارك فيك ياحبيبي 
ساميه /مبروك 
اميره بعض الخوف من نظرات ساميه /الله يبارك فيكي 
رعد /تعال ياأميرتي علشان نفطر 
هدي /اللبن الأول 
اميره برفض /مستحيل اشرب لبن 
هدي /تعالي بس دي صغيره 
اميره /مستحيل 
جنه جريت علي اميره ونزلت اميره لمستواها 
جنه /خدي اللبن وانا هسلبه معاكي مس تخافي (خدي اللبن وانا هشربه معاكي مش تخافي) 
ابتسمت اميره علي تفكير صغيرتها 
اميره /هاتي ياماما
تكملت البارت الواحد والعشرين
مدة هدي يداها واعطتها الكوب أمسكت اميره الكون واعتطه لجنه وعلي الفور انهت جنه علي الحليب
هدي بصدمه /اي الي حصل 
جنه /محدس يدي مامي حاجه تاني مس بتحبها انا هاخد (محدش يدي مامي حاجه تاني مش بتحبها انا هاخد) 
ضحك الجميع علي حب الصغيره 
رعد /خدي يابت هنا انتي بتشربي اللبن بتاع اميرة بقالك شهر 
اومنت جنه بنعم 
رعد /انتوا بتضحكوا عليا انتي بتشربي اللبن وتديها الشكولاته 
اميره وجنه /ثماح المراضي (سماح)
ضحك الجميع علي حبهم لبعض 
رعد /ياله نفطر 
قعد الجميع للفطار وبعد الفطار دخل يوسف وفي يده هدية صغيرة 
قبل يوسف راس اميرة 
يوسف /اميرتي الحلوه الف مبروك 
اميره بسعاده /ابية الله يبارك فيك 
قدم يوسف هديه لاميره وكانت عباره عن خاتم الماس صغير جدا للبيبي 
اميره بابتسامه /الله جميل اوي وكيوت ميرسي 
يوسف /انتي اجمل ياروحي 
رعد /كمل ياحبيبي كمل ما انا ارجوز واقف هو اي اللي روحي واميرتي 
يوسف بضحك /وهقعد علي الكرسي اللي جمبها كمان
رعد /روح ياله علي مكانك
جنه /بث بقا ثيب يوثف حبيبي
يوسف وهو يقبل خدها /قبل يوسف واللة
خلصوا فطار وطلعوا يقعدوا في الحديقه يشربوا الشاي ويتكلوا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
مجهول /اخيرا هخلص منك يارعد
مجهول تاني /هنخلص منه وهنقضي عليه
مجهول /لا انا عاوز اخليه يتمني الموت عاوز يشوف حسرته علي شركاته وهيا بتنزل الصفر وكل الاسهم تتباع برخص التراب
مجهول /انت عاوز تنتقم جامد
مجهول /اه
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
عند أكرم وياسمين
صحي أكرم وظل يتأمل ياسمين ويدعي ربنا انه يكون حقيقه وليس حلم فهو أمتلك الدنيا أمتلك عشقه انها حبه أثناء طفولته وأثناء مراهقة وشبابه
وظلت يده علي بشرتها البيضاء وشفتيها التي مثل التوت البري
وقفل خدها قبله رقيقه
أكرم بهدوء/ياسمين.... ياسمينتي
ياسمين/..... لا رد
أكرم /حبيبتي
ياسمين /...... لا رد
أكرم /انتي لسه فيكي العاده دي حته يوم الصباحيه مش عارفه اصحيكي قرفتيني في المدرسه ودلوقتي كمان. ياسمين
ياسمين /..... لارد
أكرم /لا كده كتير كتير
قام أكرم دخل اخد شاور ولبس وعمل فطار ودخل الجناح تاني وياسمين لسه نايمه
أكرم /ياسمين. ياسمين
ياااااااااااااااااسمين
قامت ياسمين من النوم بسرعة /اي في اي السرايا بتولع الشاحن الشبشب فين يالهوي
أكرم بحسره /عوض عليا يارب في مراتي
ياسمين /أكرم انت اي اللي جابك هنا قوم امشي قبل ما بابا يشوفنا
أكرم /وابوكي هيشفنا ازاي بمنظرنا دا 
كان أكرم عاري الصدر وياسمين لبسه شورت قصير وتيشرت بحملات رفيعه 
ياسمين وبدأت تفتكر/اوووف انت طبعا عارف لو حلفتلك علي المصحف مش هتصدق اني لسه بنسي 
أكرم /عارف ياروحي ياله علشان نفطر  ونشوف حكايه النسيان دا بعدين 
قامت ياسمين عدلت هياتها ودخلت الحمام وطلعت وبدوا يفطروا
أكرم /نفطر ونسافر 
ياسمين /نسافر فين 
أكرم /شهر العسل اللي نكدتي عليا فيه فاكره 
ياسمين بضحك ومزح /قلبك ابيض 
أكرم بغيظ /ونومتي علي الكنبه يارخمه 
ياسمين ببراءه  /انا رخمه دا انا كيوت خالص 
أكرم /اه عارف انا الكيوت دي 
وكملوا فطارهم تحت غزل وكلام من أكرم وخجل ياسمين 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في فيلا رعد 
محمد /والله انتوا ناس محترمه اوي 
سليم /الله يخليك تسلم 
يوسف /اي يارعد مش في شركه ولا اي انت من يوم ما اتجوزت وبتاخد إجازات كتير 
اميره بدموع مصتنعه مثل الأطفال /يرضيك يعني لسه عارف ان مراته حامل وفرحه امبارح وكمان مش عاوزه ياخد اجازه 
يوسف /لا ياختي ادخلي عليا بالشويتين دول 
جنه /مس عاجبك يعني 
يوسف /لا عاجبني ونص خليك في البيت يارعد 
رعد بلا مبالاه /انا مليش دعوه عاوزاني اروح الشركه ياجنتي 
جنه /لا 
رعد بص ليوسف /شوفت انا مقدرش ازعل جنه مع السلامة انت 
يوسف مشي /انت تتجوز وكله علي دماغي وأكرم يرن عليا يقولي  مش جاي اتجوز أمته ياربي 
ام يوسف وهي زوجه محمد /ادعي يابني ادعي 
وضحك الجميع علي يوسف 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد مرور ساعه ونص 
في الشركه عند يوسف 
يوسف /لو سامحت يامرام ممكن دقيقه 
مرام /اتفضل يافندم 
يوسف /تعال المكتب 
دخل يوسف ودخلت مرام معاه 
يوسف /في اجتماع انهارده صح 
مرام /اه يافندم الساعه 2
يوسف /الاجتماع اتأجل للساعه 4ونص 
مرام بستغراب/ازاي دا معاد الموظفين هينتهي الساعه 4
يوسف /عارف دا اجتماع خاص لشركة تانية انا وانتي بس اللي موجودين والشركه التاني 
مرام /حاضر يافندم حاجه تانية 
يوسف بابتسامه  /لا اتفضلي 
مرام /اه اتفضل دا ايجار الشهور اللي فاتت 
يوسف /ايجار اي
مرام/بتاع الشقه 
يوسف /كام دول 
مرام /6000جنيه 
يوسف /هاخدهم بعد الاجتماع
  مرام /تمام يافندم 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند ياسمين وأكرم 
جهزوا الشنط ونزلوا واستعدوا للسفر وبلغ أكرم رعد انهم مسافرين 
ياسمين /هنروح فين 
أكرم /اكتر حته نفسك تروحها 
ياسمين /تركيا 
أكرم /هو احنا رايحين هناك 
ياسمين بسعاده /بجد 
أكرم /اه 
ياسمين /انا بحبك اوي 
أكرم وهو يقبلها /وانا بعشقك 
وكملوا طريقهم الي المطار 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
رعد وهو يحضنها من الخلف /اميرتي بتعمل اي 
اميره بابتسامه /بعمل عصير لجنه 
رعد /ومفيش حاجه لرعدك 
اميره /اللي يأمر بيه رعدي انا انفذه 
رعد /تسلميلي ياأميرتي 
ساميه /وه المطبخ بقا اوضه نوم ولا اي 
رعد /استغفر الله العظيم خير يامرات عمي 
ساميه /خير ان شاء الله 
اميره /انا طالعه البيت بيتك ياطنط 
ساميه بغرور  /طبعا بيتي ما هو بيت حفدتي 
رعد وهو يطعم جنه قطعه من التفاح /تؤتؤ دا بيت اميره المنشاوي 
ساميه بصدمه /كيف يعني 
رعد /يعني الفيلا دي بتاعت اميره انا هنا ضيف زيي زيك 
ساميه /اتخبلت في عچلك (عقلك) إياك 
اميره /مرات عمي لحد هنا وكفايه انتي هنا ضيفه ليكي عندي الواجب وبس اما تيجي ناحيه جوزي وبنتي لا والف لا 
رعد /ياريت تفهمي يامرات عمي 
وغادر رعد واميره وسابوا ساميه تفكر في الانتقام منهم 
قعدت اميره وجت جنه قعدت جمبها 
لاكن سمعت صوت فاجاه وادا كان صوت.............. 
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
في الشركه كان وقت الاجتماع 
دخلت مرام الاجتماع لاكن كانت غرفه الاجتماع لا توجد فيها أحد فتحت الانوار وكان يوجد ورد وتورته صغيره على شكل قلب ويوسف قاعد ويبتسم ابتسامة جذابة 
يوسف /من غير لف انا راجل دوغري وانا بحبك اوي ونفسي تكوني مراتي وأم عيالي ياذات الخمار ياملكه قلبي 
لقت مرام ورقه كبيره مكتوب فيها أحببتك ياذات الخمار ياحوريه من الجنه 
قام يوسف وقعد قدام مرام وفي يده علبه قطيفة وفتحها وكان يوجد فيها خاتم جميل يليق بذات الخمار الجميله وهذا لقب يوسف إليها 
يوسف بعشق وحب /تتجوزيني تقبلي تكوني مراتي وحلالي 
مرام /........... 







 
 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-