في يوم جديد تشرق الشمس جمال السحاب في صبح يوم حالم لقاء الأحبة تغاريد الطيور إشراقة الشمس مع نسمات الهواء تحمل أريج فتنعش الروح. تستيقظ اميره من نومها لاكن مقيده كا الأسيره من رعد
اميره وهيا تنظر له ياالله كم وسيم وتبدأ يداها تسير علي وجهه بحنيه بدايه من شعره لرموشه لوجنته لدقنه الخفيفه
صحي رعد علي لمسات حبيبته ومعشوقته
رعد بحب وينظر لها /صباح الفل والياسمين علي احلي عيون
اميره بحب /صباح الفل
اميره /رعد عاوزه اقوم
رعد بخبث /طب ما تقومي
اميره بغضب طفولي /لا والله وانت ماسكني زي الأسيره كده
رعد وهو يحضنها اكتر /اعمل اي يعني حضنك بيشيل عني كل هموم الدنيا بنسي كل حاجه في حضنك في حضنك برجع عيل صغير محتاج لحنان وحب واحتواء
وبيمشي يده علي خديها التي مثل الفراوله الطازجه التي ينوعي علي معرفة طعمها هل كرز ام فراوله ام توت ام شئ اخر مزدوج
من جميع الأسماء التي ذكرت
رعد وأيده علي خدها /دول بتوعي انا بس وقبل خدها
اميره وهيا تحيط عنقه بيداها بدلال /انا كلي ملك الرعد
رعد وهو يتنفس راحتها التي تشبه الياسمين /ياروح رعدك
رعد /ياله البسي بسرعه هنروح مشوار سوا لو فضلنا كده مش هنطلع خالص وغمزلها
قام رعد واميره وبدوء في التجهيز
دخلت اميره خدت شاور منعش لتبدا يومها الجديد وقضت فرضها ودخلت غرفه الملابس لتختار الملابس بدقه عاليه
اختارت شميز طويل بالون الزيتي وبنطلون ضيق باللون الابيض
وتيشرت باللون الاسود وشوز دات كعب عالي
ورفعت شعرها الناري علي هيأت زيل حصان
طلعت اميره من غرفه الملابس
اميره بسعاده /انا جهزت
رعد بابتسامه /قمر ياروحي
اميره /هنروح فين بقا
رعد /مفاجأة
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
نزلوا رعد واميره وكان الجميع مستنيهم علي الفطار
رعد /صباح الخير
الجميع /صباح النور
هدي /ياله الفطار
رعد /لا هنفطر بره
اميره راحت قبلت جنه
اميره /قلب مامي ياسمين خلي بالك منها
ياسمين بغمزه /عيب عليكي خليكي انتي بس في الراجل اللي معاكي
اميره /ملكيش دعوه بالي معايا خلي بالك من جنه
أكرم بصوت عالي /لا بقا انا عاوز اتجوز
سليم ببرود /واحنا مالنا
ساميه /يوم المني ياولدي
أكرم /اصل ياعمي العروسه تبقي
ساميه /تبقي بشري بنت عمتك سلوي صح
هنا ياسمين شرقت لأنها كانت بتشرب
اميره /ههههههههه مش قادره
بصتلها ياسمين بغيظ
رعد بضحك /مبارك عليك بشري يااكرم
أكرم بصوت عالي /بشري مين انا هتجوز ياسمين
سليم /نننننعم ياروح ****
أكرم بخوف /ياعمي اسمع بس
قام سليم وبدأ يجري وراه وأكرم يجري
أكرم /ياعمي اسمع بس
سليم /اسمع اي ياصايع
وأكرم يجري وسليم يجري
رعد مسك ايد اميره
رعد /طيب ياجماعه خلصوا ورنوا عليا بااااي
والجميع بيضحك ما عدا ساميه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸
في العربيه
اميره /هنروح فين
رعد بابتسامه /شويه وهنوصل ياأميرتي
بعد ربع ساعه وصلوا لمكان مجهور
اميره بخوف/رعد احنا هنا ليه
رعد وهو ماسك اديها /بتخافي وانتي معايا
اميره هزت راسها بلا
رعد /يبقي ندخل وخليكي واثقه في حبيبك
دخلوا واميره بتبص علي كل حاجة حوليها وبرده حسه بشويه خوف
دخل رعد وجهز شويه حاجات
اميره /جايبني هنا ليه
رعد ببرود /هنضرب نار
اميره بخوف /اي
رعد /هعلمك ضرب النار
اميره بخوف ظاهر /لا لا بلاش اتعلم ليه انت موجود
رعد /افرضي رعد مش موجود تعملي اي
اميره وهزت راسها بلا/معرفش معرفش
رعد بحنان /اميرتي متخافيش انا قولتلك اي انتي قولي للجبل قوم علشان اميره المنشاوي تقعد مكانك هتخافي من تعلم ضرب النار
اميرة علي وشك البكاء /لا مش عاوزه
قام رعد /قومي ياأميره
اميره/.... لارد
رعد بصوت اعلي /قومي ياااااا اميره
قامد اميره من شده صوته
رعد /تعالي
اتجهدت اميره اليه
مسك رعد المسدس وادهولها مسكت اميره المسدس واديها بترتعش
اميرة برجاء/بلاش
رعد مش عاوز يبصلها علشان ميضعفش قدامها
رعد /ياله صوبي علي الهدف اللي ادامك
رفعت اميره المسدس وبدأت تصوب وغمضت عيونها وضربت اول طلقه
والمسدس وقع منها
رعد /اميره انتي مش ضعيفه انتي قويه وهتكون اقوي
جاب رعد المسدس ومسك اديها وحط ايده علي اديها
رعد وهو يتنفس في عنقها وبدأت لنفسها تعلا وتزداد
اميره بتوتر/ر... رعد
رعد /ركزي علي الهدف ياأميرتي
بدأت اميره تركز علي الهدف وصابت الهدف الصحيح
اميره بقفز مثل الأطفال /هيهيهيهي
رعد بضحك عليها /شطوره ياأميرتي
اميره بغرور /طبعا انا اميره
رعد /تبا لتواضعك الاسبوع اللي هنقعد هنا كل يوم هنيجي هنا ماشي
اميره /اشطا
وبدوء يكملوا تعليم
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في السرايا
أكرم /ياعمي صدقني والله انا اتعلمت من خطئي
سليم /برده مش مامن علي بنتي معاك
أكرم برجاء /طب اديني فرصه واحده فرصه اثبت نفسي
سليم بعد ما شاف نظره صدق في عيونه /كتب الكتاب الاسبوع الجاي ياعريس
أكرم بهد تصديق /احلف
سليم /وه بتكذبتي إياك
أكرم وهوفرحان ومش مصدق /هتجووووور
وطلع من المكتب
أكرم وهو يرقص من الفرح /هتجوز هتجوز هتجوز
زغرطي ياحماتي
بدأت الزغاريط تعلا في السرايا والفرح والسرور علي الجميع
يوسف /تتدخل القفص يااكروم
أكرم بهيام /واخيرا هييييح
هدي بفرح لابنتها /الف مبروك يابتي
ياسمين بفرح /الله يبارك فيكي ياماما
سليم بفرحه لابنته الوحيده /الف مبروك ياعيون ابوكي
ياسمين وهيا تقبل يداه /الله يبارك في حضرتك يابابا
أكرم بمرح /طب اي ابارك انا كمان
سليم بغضب /الاسبوع دا مشوفش وشك خالص سامع
أكرم بغضب /دا ظلم والله
دخل رعد واميره
رعد /كلمه كمان ويكونوا اسبوعين
أكرم بمرح /كلكوا عليا ولا اي
سليم /امشي ياابن ****
جري أكرم بره السرايا
وضحك عليه الجميع
ساميه بدون نفس /الف مبروك ياعروسه ولدي
ياسمين /الله يبارك فيكي يا مرات عمي
سليم /كتب الكتاب وادخله الاسبوع الجاي
فرح الجميع أن يوجد فرح بعد الحزن والهموم اللي حصلوا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
طلع رعد واميره الجناح دخلوا نام رعد علي رجل اميره
رعد وهو ينظر لعيونها /غنيلي ياأميرتي
اميره واديها علي شعره وبدأت تغني
===========
انا بعشقة للدنيا ايوة هقولها انا
متفائلة بية
دة فرحة الدنيا وما فيها جاتلى فية
وبدعى ربنا كل يوم يخلينى لية
انا بعشقة بكون ضعيفة بشوفة انا بستقوى
بيه
دة حد من نوع اللى مرة بتلاقية
انا حبة نفسى تقول ما هية ملك لية
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
انا بعشقة معرفش لما بقابلة يومها انا
ببقى مين
بياخدنى من روحي وحياتى بكلمتين
دة اللى زيو نفسى اعرف راحو فين
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
خلصت اميره ورعد بيتأمل ملامحها وشكلها
رعد /اميره
اميره بابتسامه جذابه /عيونها
رعد بحب /تسلم عيونك لو حصلي حاجه خلي بالك من جنه وخليكي قويه
اميره /ليه بتقول كده بعد الشر عليك
رعد /ياحبيبتي اسمعي كلامي مرات رعد المنشاوي لازم تكون قويه علي فمره انا عملك توكيل بكل حاجه تقدري تتصرفي في اي حاجه من املاكي
اميره وهيا بتحضنه بلهفه /متقولش كده انا مش عاوزة حاجة انت كل حياتي
رعد /وانتي حياتي كلها بتغيير الموضوع هتلبسي اي في الفرح
بقى
اميره /مفاجأة
رعد بتحزير /اميره احنا في الصعيد بلاش الفساتين بتاعتك اوك
اميره ببراءه /طبعا ياحبيبي
رعد /اما نشوف
اميرة /عاوزه الف في الصعيد
رعد /عيوني ياله بس بلاش الشوز العالي دا البسي حاجه مريحه علشان تعرفي تتحركي
اميره /اشطا هلبس جنه علشان تيجي معانا
امن رعد لها براسه بنعم
راحت اميره لغرفه جنه
اميره /جنتي جنتي
جريت جنه علي اميرة /مامي
اميره /ياله ياروحي علشان نلبس
اخذت اميره جنه وبدأت في تجهيزها
لبست جنه بنطلون اسود وشوز نفس اللون وتيشرت وشميز مخطط ويوجد فيه بعض النقوش
جهزت جنه وشالتها اميره ودخلت الجناح
اميره /رعد احنا جاهزين
رعد /ماشي ياروحي ياله بينا
نزلوا واستاذنا الجميع وبداوا يتجولوا في البلد واميره سعيده بالحياه في البلد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في اوضه ساميه
ساميه /لازم اتصرف مي كانت غبيه وحبت رعد هيا اللي خسرت ابني الأهبل هتجوز ياسمين بس لازم افرقهم عن بعض هعمل المستحيل علشان يتفرقوا حته لو جابت موتي انا
رحمه كانت زكيه وكانت بتنفز بس ماتت ومحدش برده عرف يكشفني في الاخر كله هيكون ليا انا بس لازم اخد حقي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ياسمين /اتحشم ياولد
أكرم /اتحشم اي ابوكي بيقول اسبوع مدخلش السرايا
ياسمين /والله العظيم لو قربت خطوه زياده لاصوت ولا يكون فرح ولا حاجه
أكرم /هو انا حظي منيل كده بس هنعوضها في الفرح
ياسمين بخبث /اه هنعوضها اخر تعويض
أكرم /طب واحده بحبك علشان امشي الله يخليكي
ياسمين /ياااااااا باب......
كتم أكرم صوتهها بايده
أكرم /بس الله يخربيتك هتفضحينا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدا اسبوع وجه يوم فرح ياسمين وأكرم
في صباح يوم جديد يوم كله سرور وفرح فهو فرح ياسمين المنشاوي عروس الصعيد
دخلت اميره وهدي لاوضه ياسمين
اميره /ياسمين ياسمين قومي عندك فرح
هدي بقله حيله /مين اللي تصحي والله ما هتقوم قومي ياعروسه
اميره /يابنتي يااااااسمين
ياسمين بنوم /مش عاوزه اتجوز سبوني انام بقا
اميره /قومي بقا
ياسمين /اقسم بالله لو ما سبتوني انام لجيب الغفر يطخكوا عيارين
هدي بغيظ /عيارين يابنت****
وهنا استخدمت هدي السلاح المصري الأصيل ابو ورده
ياسمين /آآآآآآه اي ياماما
اميره بضحك /مش عيب عليكي عروسه وتنضرب بالشبشب
تكملت البارت التاسع عشر
دخل رعد /قومي الله يخربيتك عندك فرح انا قلت لابوكي اننا هنكتب الكتاب هنا ونقعد شويه وننزل علي القاهره الفرح هناك لان في رجال أعمال وكده
هدي /كيف الدخله مش هنا
رعد /ياأمي ياحبيبتي هنكتب هنا والحريم مع نفسهم ولو عاوزه تنزلي القاهره للفرح انزلي ياحبيبتي
هدي /لا هنكتب ونعمل كل حاجه وروحوا مصر براحتكوا
رعد /عين العقل ياأمي ياله ياأميره تعالي معايا وانتي ياياسمين يادوب تقومي تجهزي
بداو في تجهيزات الفرح وتعليق الاضاءه وتجهيز مكان لكتب الكتاب
بعد 3 ساعات كل حاجه كانت جهزه دخلت اميره لتجهز لاكن انبهرت بلبس رعد فكان يلبس جلباب صعيدي وعمه علي راسه وكان جميل اوي في الصعيدي
اميره بتوهان /انت جميل اوي
رعد بضحك /ههههه انتي اجمل ياروحي
اميره بطفوليه /لا مش هتنزل
رعد /ليه
اميره /بشري هتيجي وهتبصلك لو قالت حاجه والله هضربها تاني
رعد /اميرتي بقت شرسه
اميره تحتضنه بتملك /علشان انت ليا بس
رعد يقبل راسها /صح ياروحي ياله تجهزي بقا هنخلص هنا ونطلع علي القاهره
اميره /أشطا استني وننزل سوا
رعد /أوامر اميرتي
دخلت اميره تجهز ولبست فستان جميل باللون الأزرق محتشم
طلعت اميره وحطتت ميكب بسيط جدا وعملت شعرها بأشياء بسيطه جدا
اميرة وهيا بتلف قدام رعد /ها اي رايك
انبهر رعد من جمال اميرة وهياتها الخلابة
رعد /ربنا يحميكي ياأميرتي
اميره /حبيبي جنه زمانها لبست انا قلت لماما تلبسها
ياله نخدها وننزل انا عند الحريم وانت عند الرجاله
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
عند ياسمين قد استعدت لحياتها الجديد ولبست فستان زفاها
الأبيض وتاج يزين حجابها ولمسات بسيطه من الميكب
هدي /ما شاء الله الله اكبر
ياسمين /حلوه ياأمي
هدي /قمر ياعيوني
هدي /ياله ننزل علشان الحريم تحت ياله
دخلت اميره /واووو قموره اوي اوي
هدي بغرور /طبعا يابنتي
دخل رعد /قمر ياحبيبتي وقبل راسها
نزلوا البنات عند الحريم ورعد نزل عند الرجاله وكان أكرم لابس جلباب صعيدي مثلا رعد تماما.ويوسف مثله
رعد وهو يحتضنه /الف مبروك
أكرم وهو بحضنه بحب /الله يبارك فيك ياخويا
يوسف /انا طلع قمر اوي في الصعيدي
رعد بغرور /انا احلي
سليم /الله اكبر عليكوا ياله كتب الكتاب
وبداوا في كتب الكتاب وحط أكرم ايده في ايد سليم وتم كتب كتاب أكرم وياسمين واصبحت زوجته بالقانون
وقال الماذون كلمته الشهيرة (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
وتعاملت الزغاريط في الصعيد في سرايا المنشاوي
وبدأ أكرم ورعد التحطيب (مبارزة بالعصا)
رعد /اجمد ياعريس
أكرم /معدش بيقدر عليك ولا اي
رعد وهو مستمر بالعصا /انا الرعد استسلم احسن
أكرم /انا عريس عيب تكسفني في ليله زي دي
رعد وخبط عصا أكرم وقعت /الرعد لا يهزم وفاز رعد
...... /برافوا يارعدي
ودا كان صوت اميره بس دخلت تاني بعد ما التفت إليها الرجاله
رعد في نفسه /اما اشوفك بس
عند الحريم وبيغنوا
واميره بترقص مع جنه وكانت لبسه فستان باللون الأحمر
ويوجد بعض الاكسسوار باللون الذهبي
سلوي وهيا بتقدم لياسمين هديه وكانت عن طقم دهب /الف مبروك يابنت الخالي
ياسمين /الله يبارك فيكي ياعمه
فوزيه وقد قدمت طقم دهب برده/مبروك ياحبيبتي
ياسمين /الله يبارك فيكي يا عمه
بشري بخبث لأنها عاوزه تكسف اميره /امال فين هديه المرات الأخ لعمتها
اميرة بثقه /دقيقه واحده
جابت اميره علبه قطيفة وقدمتها لياسمين وكانت عباره عن طقم الماس
ياسمين /ووواو بس دا غالي اوي ياأميره
اميره /الف مبروك ياحبيبتي
ياسمين وهيا تفرج بشري /اي رايك في هديه اميره المنشاوي
بصت بشري ومعلقتش
وكملوا الفرح في الصعيد وقضوا يوم جميل اوي
طلع رعد ويوسفو أكرم غيروا ملابسهم ولبسوا كل واحد بدلته
وبدوا يتحركوا الي القاهره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في عربيه أكرم
أكرم /اخيرا بقيتي مراتي حلم وحققته
ياسمين /اه بقيت مراتك
أكرم بابتسامه /الف مبروك ياقلبي
ياسمين /الله يبارك فيكي ياحبيبي
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في عربيه رعد
رعد بتقليد صوت اميره /برافوا يارعدي
اميره بخجل /الله اعمل اي نسيت
رعد /ولا يهمك ياعيون رعد
اميره افتكرت حاجه
Back
رعد /اميره هنا في الصعيد بيتقدموا دهب للعروسه يعني لازم تقدمي هديه انتي مرات اخو العروسه
اميره /فهمه يارعد بس انا مجبتش حاجه هنلحق نجيب
رعد بابتسامه /انا جبت ياروحي
اميره /حبيبي تسلم
Fact
بصت اميرة لرعد بحب
بعد مرور وقت وصلوا الي القاهره وابتدا الزفاف الاستوري لاكرم وياسمين
ونزلت ياسمين علي اغنيه طلي بالأبيض مع رعد
طلي بالأبيض طلي يا زهرة نيسان
طلي يا حلوة و هلي بهالوج الريان
واميرك ماسك ايديكي و قلوب الكل حواليكي
و الحب بيشتي عليكي ورد وبيلسان
قلبي بيدعيلك يا بنتي بهالليلة الشعلاني
يا اميرة قلبي انتي سلمنا الامانة
ما تنسي أهلك ياصغيرة
بعينينا ما صرتي كبيرة
ضلي معنا و طيري وطيري ع جناح الامان
شعي متل هالطرحة يا أغلى البنات
صلي تعيشو بهالفرحة لباقي الحياة
و ربي من السما يباركن
كيف ما توجهت يرافقكن
بايام الصعبة ينصركن
ع كل الاحزان
قلك نعم من قلبه و فرح كل الناس
رديها ع قلبو حب و شعلاني احساس
ومنقلك مع السلامة
روحي تحميكي الكرامة
تبقى محابسكم علامة
للحب و الحنان
وسلمها رعد لاكرم
رعد /حطها في عنيك
أكرم /في قلبي
وبدأ الزفاف وكان يحضر الزفاف الكثير من رجال الأعمال
خلص الفرح وكان جميل واشتغلت الكثير من الأغاني
وصل أكرم وياسمين الي الجناح ودخلوا
ودخلت ياسمين تغير الفستان وطلعت
وجه أكرم يقرب منها
ياسمين /...........
أكرم /نننننننننننعم ياعنيا
أكرم بصدمه /نننننعم ياعنيا
ياسمين ببرود /هو دا اللي عندي يااكرم
أكرم بعصبيه /انتي اتهبلتي مش عاوزه أقرب منك
ياسمين /انا قولتلك ان مش سامحتك اديتك فرصه
أكرم وهو يمسح وشه بعصبيه /يابت الحلال الله يهديكي
ياسمين /دا اللي عندي يااكرم
أكرم بغيظ /ماشي ياياسمين
وراح نحيه السرير علشان ينام.
ياسمين /انت بتعمل اي
أكرم بغيظ /هتخمد المفروض يعني بعد اللي قولتليه اعمل اي
ياسمين /نام علي الكنبه مش جمبي علي السرير
أكرم قام وقعد جمبها علي السرير وقال بحنيه /ياسمين مفيش راجل في الدنيا دي يستحمل اللي انتي بتعملي دا بس انا ابن أصول وهسيبك لحد اخرك سلام ياعروسه وغادر
قفل أكرم الباب وطلع وهنا ياسمين لم تتحمل وبدأت في البكاء بغزاره ولم توقف بكاء فهي لم تقصد ولاكن تريد أن تستعد لتلك الخطوة هيا سامحته ولاكن رفضه تخاف من الاقتراب
وظلت تبكي حته نامت من كتر التعب والإرهاق
بعد مرور ساعتين دخل أكرم وجدها نائمه مثل الملاك وقعت عيناه علي بشرتها البيضاء ورموشها الطويله وشفتيها الورديه المنتفخه باغراء بلع ريقه بصعوبه ودخل
ويلمس شعرها ويكلم نفسه /ليه كده ليه تعملي كده قلتلك كان غصب عني ليه توصلينا لكده وبدأ يمسح دموعها بيده وقربها لحضنه وضمها بتملك وحب وغلبة النوم ونام
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند اميره ورعد كانت نايمه في حضنه
اميره بتفكير /رعدي
رعد ووجهه في عنقها يستنشق رائحه الياسمين /عيون رعدك
اميره /عاوزه اروح لدكتورة
اتنفض رعد عندما سمع سيره الدكتوره
رعد /ليه في اي حاجه بتوجعك
اميره بتوتر /لا اصل..... اصل
رعد /في اي ياأميرتي قولي
اميرة هي تخفي وجهها في صدره /انا عاوزه اعرف انا ليه لحد دلوقتي مفيش بيبي
رعد بستغرب /بيبي
اميره ومازالت علي وضعها /اه عاوزه اجيب بيبي زي جنه
رعد وقد فهم يمسح علي شعرها بحنان /ياروحي انتي لسه في الجامعه وكان قدامك دراسه كتير صح واحنا مش مستعجلين للخلفه عندنا جنه صح
اميره وعلي وشك البكاء /صح بس انا عاوزه اجيب بيبي بردة
رعد ويزيل دموعها /طب ليه البكاء دا احنا قلنا اي هنصبر لحد ما ربنا يأذن لسه بدري صح نستني كمان شهر أو اتنين
اميره باستسلام /طيب
رعد /ياله ياروحي علشان ننام
اميره /ماشي ياله
حضنها رعد وأيده علي شعرها وقبل وجنتها وناموا
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في صباح جديد عند أكرم وياسمين
صحي أكرم قبل ياياسمين وظل يتامل وجهها من اول خديها الورديه الي شفتيها الي انفها الصغير
أكرم في سره /شكلك هتجننيني معاكي
قام أكرم ودخل خد شاور وطلع ومنشفه حول خصره واخذ بدله رمادي ولبس وقف يعدل شعره
صحيت ياسمين /انت رايح فين
أكرم ببرود /رايح الشغل عندك مانع
ياسمين /في عريس يروح يوم الصباحيه الشغل
أكرم بسخريه /انتي قولتيها اهو عريس ياحسره انا مش عريس
وياريت ملكيش دعوه اروح اقعد كل واحد في حياته يابت عمي
ياسمين وقد وجعها كلامة واحست بوجع في قلبها ولاكن لا يوجد فايده لازم تكمل
قامت ياسمين ولسه طالعه من الاوضه وقفها صوت أكرم
أكرم /اعملي حسابك هخلص شغل وارجع اخدك ونطلع علي الفيلا مش هنقعد هنا
ياسمين /حاضر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في فيلا رعد
صحي رعد واميره وبدوء يجهزوا لبس رعد بدله بالون الكحلي
ولبس وقف يعدل هياته وطلعت اميره دخلت غرفه الملابس ولبست بنطلون اسود وقميص ابيض وشوز باللون الأبيض
وطلعت عدلت شعرها
رعد /ياله ياأميرتي اوصلك الجامعه وانا رايح الشركه
اميره بابتسامه /ياله يارعدي
نزلت اميره ورعد يفطروا
وجه احمد من السفر
علي الفطار
يوسف /طبعا أكرم مش جاي مين هياخد الشغل اللي عليه
رعد وهو يطعم اميره /انت طبعا
يوسف /نننننعم
رعد /اه
اميرة /تؤتؤ صوتك ياچووو جنه نايمه
يوسف ويده في وسطه /يعني جنة ناميه وتسمعني وانا بيني وبنها مسافات
احمد /انتوا كل يوم كدة
يوسف /انا ماشي يابختك يااكرم زمانك هايص
رعد /حاسس ان الواد مات من كتر الحسد اللي بنحسده ليه
يوسف /انا ماشي ياخويا
قام رعد هو اميره /ياله واحنا كمان ياله ياأميرتي عن اذنك ياعمي
احمد /اتفضل يابني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في العربيه
نزلت اميره وقبلها رعد علي خدها
رعد /لما تخلصي رني عليا
اميره بابتسامه /حاضر باي
دخلت اميره الجامعه لاكن قابلها احمد
احمد /ما انتي بتتباسي اهو يعني هما اه وانا لا
اميره /ابعد لو سمحت وملكش دعوه
احمد /هدفعلك اكتر
اميره /بااااااس اي قله الادب دي
ورفعت اديها وضربة احمد بالالم علي وشه اتلم الحرس عليهم
......... /اميره
التفتت اميره لصوت لقت رعد
دخل رعد بهبته وبدون اعزار مسك احمد وفضل يضرب فيه لحد ما اغمي عليه
رعد للحرس /خدو الز**له دا
رعد بصوت عالي /اميره بتكون مرات رعد المنشاوي لو حد قربلها يبقي ناوي علي موته علي ايدي
واخد اميره من اديها وركب العربية
اميره بخوف منه /يارعد افه.... ......
رعد بعصبيه/بس اخررررسي خالص انا الظاهر دلعتك كتير
بس ماشي ياأميره
اميره /يارعد والله هو
رعد /اميره مش عاوز اسمع صوتك لحد ما نوصل
سكتت اميره خالص لان رعد كان غير طبيعي وممكن يتصرف اي تصرف
بعد مرور وقت وصل رعد لعمارة فاخره
رعد /انزلي
اميرة نزلت من غير كلام
طلع رعد الدور التاسع وكانت شقه في قمه الجمال
رعد /هتقعدي هنا لحد ما ارجعلك مش عاوز اسمع صوتك سامعه
اميره بدموع /يارعد علشان خاطري اسمعني
رعد /قولت كلمه وعده خليكي هنا لحد مارجع
طلع رعد وقفل الباب ونزل ركب العربيه وتوجه الي الشركه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في الشركه دخل رعد وهو في قمة غضبه لدرجه ان شكله خوف الموظفين
ركب المصعد وطلع الطابق الاخير
رعد /مش عاوز اي اجتماعات او اي حاجة سامعه
مرام /بس يارعد بيه
رعد بعصبيه /انا قولت اي هتعرفيني شغلي
اتخضت مرام من صوت رعد وطلعت من المكتب فورا ودخلت مكتبها وبدأت عيناها تدمع
دخل رعد المكتب ومن شده عصبيته وقع كل اللي علي المكتب انكسر
دق دق دق
يوسف /ادخل
دخلت مرام وهيا تداري دموعها
مرام /يوسف بيه رعد بيه وصل مكتبه لاكن لغا كل المواعيد
يوسف بقلق/مالك يامرام
مرام بثبات /مفيش يافندم
يوسف /ادخلي واقفلي الباب
دخلت مرام وقفلت الباب
يوسف /اي اللي حصل
هنا انهارده مرام
مرام ببكاء /انا.... انا لسه بقوله ان في اجتماع مهم زعق فيا انا مالي انا
يوسف /رعد زعقلك
آمنت له بنعم
يوسف جاب منديل وبدأ يزيل دموع مرام
يوسف بحنان /بأس محصلش حاجة
لمس يوسف خديها حست مرام بكهرباء عند لمسته ليها
وقامت فاجاه
مرام /اسفه يافندم علي اللي حصل عن اذنك
يوسف /يا مرا.....
لاكن مرام غادرت المكتب
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند اميره
اميرة /والله ماعملت حاجه هو هو اللي بيطاردني ليه رعد يعمل فيا كده وهزت راسها بنف لا لا رعد حبيبي مش هيزعلني وهيجي يصالحني انا متأكده
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌻🌻🌻🌻🌻
بعد عده ساعات كان رعد قد هدي تماما
دخل يوسف المكتب واتصدم من شكل المكتب
يوسف بصدمه /ايه اللي عملته في الكتب دا
رعد بتفكير /مش عارف
يوسف /هو اي اللي مش عارف المكتب بقا مش مكتب
رعد /في عيل في المخزن لازم يتربي واعرف هو مين
يوسف بقلق /عيل مين
رعد /واحد كان بيطارد اميره في الجامعه ولحسن الحظ اني انا اللي وصلتها
يوسف وافتكر اللي حصل قبل كده /احم هو يعني
رعد بانتباه /في اي
يوسف /هو حصل يعني
رعد /انطق
حكاله رعد عن اللي حصل قبل كده لما كان مسافر
رعد بغضب وعصبيه /ومحدش بالغني ليه باللي حصل وليه صحبي يقولي دا مراتي المصونه معرفتنيش شايفني عيل علشان معرفش
يوسف بخوف /يارعد اهدي بس اللي حصل كان عادي
رعد وهو يخلع جاكت البدله /عادي اه
ويرفع أكمام القميص واتجع الي يوسف ومسكه من بدلته /عادي صح
ورفع ايده لكلمه لاكن قاطعه دخول أكرم
أكرم /العب خناقه عاوز اتفرج
اتصدم رعد ويوسف /العريس
أكرم /عريس اي وزفت اي قول مصيبه قول منحوس
رعد ابتعد عن يوسف /حد يطلع يوم صابحيته برده
أكرم بسخريه /لا ياخويا وانت اختك بتفهم اوي
يوسف /شكل ياسمين طيرت عقله
أكرم /لا وانت الصادق انا اللي خلاص
رعد /تعال تعال
دخل أكرم وابجاوا يتكلموا هما الثلاثه لاكن أكرم محكاش حاجه وقال انه عادي وحب ييجي الشركة
أكرم /انت غلطان يارعد هيا ذنبها اي يعني علشان تعمل كل دا
رعد /معرفش اهو اللي حصل بقا
يوسف /قوم يارعد شوف مراتك وصالحها هيا ملهاش ذنب
قام رعد اخد جاكت البدله لاكن وقف عند صوت يوسف
يوسف /رعد انا هبدل
رعد بستغرب /تبدل اي
يوسف ببرود /انا هاخد مرام وانت خد حلا
رعد بغمزه /هيا غمزت ولا اي
يوسف بتغيير الموضوع /احمم انارايح مكتبي وتعمل اللي قولته
أكرم /والله اتجننتوا انا رايح مكتبي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اتجه رعد الي محل الورد وجاب ورد باللون الأحمر وغلاف ظه باللون الاسود وجاب شوكولاتة ومارشميلو وحلويات زي الي بيجبها لجنة بيجبها لاميره
واتجه الي الشقه
بعد ساعه ونص فتح الباب رعد ودخل
قامت اميره من مكانها وجريت نحيه الباب
اميرة ببكاء /رعد
وجريت عليه وحضنته بكل قوتها وبتزيد في البكاء زعل رعد وغضب من نفسه لان اللي هيا فيه بسببه
حضنها رعد وشالها من علي الارض ومشي بيها في الشقه وهو حاضنها
وقعد علي الاريكه (المقعد او الكنبة)
رعد بحنيه /اميرتي
اميره مبتتكلمش وبتبكي ووجهها في عنق رعد
رعد /خلاص ياأميرتي انا اسف والله
اميرة بتزيد من حضنها لرعد /انا.... انا والله ماعملت حاجة
وترجع تبكي تاني
طلعها رعد من حضنه وجدها عيونها منتفخه من أثر وشده البكاء ووجهها احمر قبل جبنها وخديها الاثنين وبين كل قبله يقول اسف
بعد خمس دقايق كانت اميره هديت
وطلعت من حضن رعد وبصتله بعيون باكيه
رعد /خلاص ياأميرتي
تكملت البارت العشرين من اميره الرعد
اميره /انت... انت زعقتلي ومردتش تسمعني وعجبتني هنا وسبتني لوحدي
رعد بحنان/كان لازم اهدي انتي عارفه انا كنت متعصب فاقلت ابعد شويه علشان اميرتي مش تزعل بس انا زعلان منك
اميرة /والله يارعد انا معملتش حاجه
رعد /ينفع يكون الواد دا حصل مشكله قبل كده ومتقوليش لرعدك
اميره /والله خفت
رعد /مش احنا اتفقنا اننا مفيش حاجه نخبيها علي بعض
اميره /خلاص انا اسفه
رعد /وكمان مفيش حاجة اسمها اسفه اسمها نتعلم من الغلط
ياله علشان ننزل ولا تحبي تقضي اليوم هنا
اميره /خلينا هنا شويه
رعد بابتسامه /أوامر اميرتي تعال ظي بقا اوريكي جبت اي
قامت اميره مع رعد وشافت المشتريات
اميره بفرحه /الله حلو اوي
رعد وهو يحضنها من الخلف /أوامر اميرتي
اميره /طب وجنه
رعد /معاها المربيه واحنا مش هنتاخر
رعد /بصي ياأميرتي في جوه قميص ليا غيري لحد ما نجيب لبس نسيبه هنا ليكي
دخلت اميره تغير ملابسها وبعد ربع ساعه طلعت وهيا لابه قميص ابيض وكان طويل للغايه يصل لركبتها واكمامه مغطيه يداها
اما رعد انبهر بشكلها وخصلات شعرها المرفرفه علي خديها الأحمر مثل الفراوله او الكرز وعينه تتنقل لشفتيها الورديه الممتلئه باغراء
رعد بلع ريقه بصعوبه /احمم اول مره اعرف ان قميصي حلو كدة
اميره بصتله بخجل
رعد بحب /تعالي ياروحي نشوف هنعمل اي وافرجك علي الشقه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور خمس شهور حدث فيهم الكثير من الأحداث وكان عدا سنه علي زواج رعد واميرة ولسه مفيش حمل
جنه بقا عندها 3سنين ونص
أكرم وياسمين لسه العلاقه زي ما كانت في الأول
يوسف لسه محدش فرصه انه يعترف لمرام بحبة ليها
في صباح يوم يوم مليئ بالفرح والسعاده
جنه /والله لثحيه اوعي انتي بث تده (والله لصحيه اوعي انتي بس كده)
اميره بضحك عليها /خدي هنا هيضربنا
جنه بعبث طفولي /انهالده اجازه انا عاوزه اتفثح ياناس حلام (انهارده اجازه انا عاوزه اتفسح ياناس حرام)
جريت جنه علي جناح رعد وكالة كرسي لكي تعرف تفتح الباب ودخلت
وبصوت عالي /انت ياببييه
قام رعد من النوم مخضوض /اي في اي الفيلا بتولع
جنه واديها علي خصرها /هو انهالده اي (هو انهارده اي)
رعد بنوم /ياجنه حرام عليكي عاوز انام جايه تقولي انهاردة اي روحي ياحبيبتي لمامي تظبطلك حروفك وتعالي
جنه /بااااااابي
رعد /عيون بابي نعم
جنه /انهالده اي (انهارده اي)
رعد /الخميس ياحبيبتي
جنه /يعني اجازه
رعد /اه
جنه /يبقي نخلج (نخروج)
رعد بخوف مصتنع /أوامر ياكبيره
جنه وعدله ملابسها وطلعت بغرور
رعد بصدمه /كده و3سنين ونص ونص حروفها طايره امال لو كامله هتعمل اي هتموتنا
دخلت اميره وهيا بتضحك /مش قادره اي ياروحي بدأت تكلم نفسك ولا اي
رعد بغيظ /وهو اللي يعيش معاكي انتي وبنتك ميتجننش
جنه من بره /بتقول حاجه يابابي
رعد /خالص ياروح بابي
اميره /رعد انهاردة اي
رعد /هو انتي وبنتك انهارده اي انهارده اي الخميس ياروحي
اميره /مبيفكركش بحاجه
رعد /لا والله لو فاكره قوليلي
قام رعد دخل ياخد شاور
بعد مده طلع رعد
رعد /بقولك ياأميرتي
اميره /قول ياروحي
رعد بابتسامه /عندي حفله انهاردة ممكن تيجي معايا
اميره /ماشي ياروحي الساعه كام
رعد /انا هبعتلك كل حاجة
اميره بابتسامه حزينه /ماشي يارعد
غادر رعد الفيلا
دخلت اميره عند جنه
اميره بغيظ /شوفتي مش فاكر عيد جوازنا
جنه بلا مبالاه /انا معلفش اي الاجل دا (انا معرفش اي الراجل دا)
اميره /نعمل اي ابوكي بقا
جنه /هو يعني بابي ومش جوزك
اميره /مش هاخد معاكي حق ولا باطل
وبعد تفكير /اي رايك هو قالي هنروح حفله انهارده تيجي معانا
قفذت جنه من السعاده /اه اه اه
اميره /اشطا ياله نخطط نعمل اي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عم اميره بعصبيه /انا لازم اروح لاميره كدة كتير انا استنيت كتير اوي
مراته /ياحج
العم /لازم تعرف الحقيقه انا هسافر بكره القاهره
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
ياسمين /انا نازله اشتري شويه حاجات
أكرم /مع السلامه
ياسمين /انت هتفضل تعاملني كده كتير
أكرم بزهق /ياسمين اصتبحي مش ناقصه
ياسمين /انا ماشيه
مشيت ياسمين
أكرم بتفكير /لحد أمته هنفضل كده خمس شهور متجوزين ومفيش تعامل بنا ولا حلو ولا وحش حته انا انهاردة هقولها اني هطلقها. هيا تعيش حياتها
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
بعد مرور عده ساعات وصلوا بنات من السنتر لتجهيز اميره
احد البنات /ما شاء الله حضرتك مش محتاجه ميكب اصلا
اميره بابتسامه هاديه /تسلمي ياقمر
البنت /هعملك ميكب خفيف وبسيط وتجهزي لان رعد باشا قال علي الساعه 7 ونص
بدأت اميره تجهز وخلصت الميكب وكانت جميله اوي وجم بنتين شايلين بوكس كبير
اميره بستغراب /اي دا
البنت /الفستان يافندم
غادر البنات الجناح وبدأت اميره تفتح البوكس
وفتحته وكان شكله جميل اوي طارت منه البلوبات وكان في فستان زفاف باللون الأبيض وكان في غايه الجمال
اميره بصت للفستان بنبهار ولقت جواب فتحته (احلي يوم في حياتي عمري ما انسي يوم جوازنا ياروحي البسي الفستان وانزل السواق هيجيبك لحد عندي........ بحبك)
بصت اميره بحب وبدأت تجهز بعد مرور الوقت جهزت اميره
وكانت مبسوطه اوي انها لبسه فستان زفاف
وصلت لمكان جميل اوي مزين بالورد الأحمر والأبيض
ورعد واقف ولابس بدله باللون الاسود
دخلت اميره وكان رعد في استقبالها
رعد بعشق /اي الجمال دا ياأميرتي
اميره بدموع /بحبك يارعدي
رعد يزيل دموعها /انهارده فرح وبس مفيش دموع
دخل رعد واميره القاعه وكان يوجد الجميع والكثير من رجال الأعمال والعائله موجودة
وتعالا التصفيق من الحضور
جريت جنه علي اميرة
جنه ببراءه /مامي انتي لابثه فثتان زي الأميرة
اميره /اه ياروحي اسمه فستان فرح
جنه /جميل اوي وبابي جميل
وراحت تلعب
بداء الحضور يهنؤا لرعد واميرة
بعد مده من التهناه اشتغلت الاغنيه المزمار البلدي واستغرب الحضور لاكن ضحك رعد لقا أكرم واقف في نص القاعه وفي يده العصا
نزل رعد وقام بخلع الجاكت
أكرم /انا ناوي في فرحك بس اعمل اي انت عملته في القاهره
رعد بضحك /شاهد رجل الأعمال رعد المنشاوي يرقص بالعصا في زفافه
أكرم /اتفضل ياباشا
وبدوا في التحطيب وكان المنظر جميل وانبهر رجال الأعمال بهياه رعد
وفاز رعد بالتحطيب
لاكن قبل العوده لمكانه سمع صوت سليم
....... /تعال ياعريس
رعد /انتوا متفقين عليا ولا اي
بدأت من جديد بس انتهت بفوز سليم المنشاوي وصفق الحضور بشده
احد رجال الأعمال /الف مبروك يارعد باشا
رعد /الله يبارك فيك
وكان الفرح جميل واشتغلت اغنيه انا بعشقه
واخد رعد اميره وبدأت الرقصه وأكرم وياسمين هكذا
لاكن فاجاه انطفت الاضواء وفتحت فاجاه ودخل........
انطفت الاضواء وفتحت فاجاه دخل احمد والد اميره
جريت اميره عليه وكانت مبسوطه اوي وحضنته
لاكن ظهرت الدهشة علي وجه بعض الحضور
سليم بصدمه /ازاي
محمد عم اميره حضر الفرح دا طبعا طلب رعد /ازاي احمد عايش
رعد بهدوء /اهدوا ياجماعة هفهمكوا كل حاجه بس لما الفرح يخلص
خلص الفرح بهدوء وكله راح علي فيلا رعد المنشاوي
رعد قال كل حاجه ليهم
رعد /هو دا اللي حصل ياجماعه وعمي احمد طلع حماياالعزيز ولا اي
احمد بضحك /اه يتجوز بنتي
سليم /كل دا حصل وانا معرفش
رعد /سامحني ياوالدي
قام محمد حضن احمد بشتياق وحب اخوي وسليم هكذا
محمد لاميره /سامحيني ياأميره انا عملت كل كده علشان متكرهيش امك
اميره بحب /مسامحاك ياعمو
محمد /طب اي مفيش حضن لعمو
قامت اميره لتحضن محمد لاكن اوقفتها يد رعد
رعد /لا اسف ياعمو مفيش حضن
وحضن اميره
هدي /ربنا يخلينا لبعض
ساميه /اه ادعي ياهدي العين فلقت الحجر
رعد بشرود وتوهان /اه يامرات عمي ادعي
قعد الجميع وحضروا العشاء
رعد ويده علي الساعه /احمم انا عريس والله انتو هتكلموا الفرح هنا ولا اي
يوسف /انا عن نفسي قاعد
أكرم /بفكر أبيت هنا
ياسمين /انا مش قادره اروح
الجميع /قاعدين مش مروحين
جنه /وانا كمان مث ملوحه(مش مروحه
رعد بغيظ /انتي لازم تتكلمي في اي حاجه
ساميه /تعال ياجنه نامي معايا
جريت جنه علي اميرة
جنه /لا هنام مع مامي
اميره /اه ياروحي هتنامي معايا
رعد /كملت عاوزه تنامي مع مامي
جنه /اه هنام مع ماما
رعد /ماشي يابت اميرة
مشي رعد اتجاه اميره وشال اميره تحت صدمة الجميع
رعد /اللي هشوفه نحيه الجناح بتاعي هتقله
طلع رعد الجناح وبعد عشر دقائق
............ /دكتووووره دكتورررره
سمع جميع من في الفيلا صياح رعد
أكرم ويجري نحيه الجناح /الله يخربيتك انت لحقت تطلع
يوسف /في اي يالهوي
كله في دقيقه واحده كان في جناح رعد
رعد واقف عاري الصدر ولابس بنطلون قطني
احمد وسليم /اي اي اللي حصل
رعد /دكتوره بسرعه اميره اغمي عليها
بصوا علي السرير وكانت اميره غايبه عن الوعي
اتصل أكرم علي دكتور
أكرم /الدكتور جاي
رعد بغضب /انا قولت دكتوره ياغبي دكتوره
يوسف بغبظ /حته وانت في الموقف دا اطلب دكتوره ياعم
طلبوا دكتورة وجت الدكتوره وطلع الجميع من الجناح تبقي الدكتورة ورعد واميرة
كشفت الدكتوره علي اميرة
الدكتوره /مفيش حاجة هبوط بسيط نتيجة لعمل مجهود زيادة بس وياريت الاتزام بالأكل الصحي لصحه البيبي
رعد بصدمه /بيبي مين
الدكتورة /المدام حامل
رعد ومازال في صدمه /انتي قصدك المدام دي
الدكتوره /ايوه يارعد باشا استأذن انا
طلعت الدكتوره وطلع رعد معاها والجميع واف علي باب الجناح
وغادرت الدكتوره
ياسمين /قالت اي
أكرم /انطق يابني ادم
يوسف /يابني
سليم /رررررعد
رعد بزهول /بتقول اميره حامل
صمت الجميع لمده دقيقه ولاكن سمعوا صوت زغاريط هدي
هدي بفرح وسعاده /الف مبروك يارعد
رعد وهو يحتضن والدته /الله يبارك فيكي ياأمي
وبدا الجميع يبارك لرعد
أكرم بسخريه /انا عريس جديد جديد مين انت متجوز بالك سنه يامفتري
يوسف بضحك /شاهد عريس ليله زفافه بعد عشر دقايق العروسه حامل
لا مش قادر بجد
ياسمين /هتفضل مستعرض عضلاتك كتير
رعد /مشفش وش واحد فيكوا لحد بكره
دخل وقفل الباب
في الداخل
اميره بارهاق /في اي
رعد بابتسامه /مفيش ياروحي ينفع كده متخجيش بالك من اكلك ليه
اميره /اسفه ههتم
رعد /اه اهتمي ياروحي علشان خاطر البيبي
اميرة بلا مبالاه /حاضر
اميره /بيبي مين
رعد حط ايده علي بطنها /هنا ياروحي في بيبي
اميره وهيا تحضتن بطنها /هنا هنا في بيبي صح
رعد وهو يقبلها قبله رقيقه /اه ياروحي هتكوني احلي مامي في الدنيا كلها
اميره بدموع /انا... انا كنت فكره اني مش هجيب بيبي
رعد /ليه ياروحي هتجيبي احلي بيبي الدكتوره كانت هنا وقالت تاكلي كويس
اميره بعد تفكير وقالت بشراسه /وانت كنت قاعد جمبي كدة
رعد بستغراب/كده اللي هو ازاي
اميره بغضب وغيره واضحه ونسيت الأساس /قاعد من غير تيشرت
رعد بلوي فمه /هو انا لحقت اعمل حاجه شاهد عريس ليله زفافه مراته حامل شوفي بقا لو كنتي امغي ليكي في القاعه كان زمانها فضيحه
اميره بضحك /لا مش قادره
اميره بدلع /رعدي
رعد بهيام هو امام كلمه منها ينسي من هو من الأساس هو يعشقها فهي ابنته الكبيرة وكل حياته هي أنفاسه هيا دقات قلبه السريعه المتتاليه
رعد /عيون رعدك
اميره بحب /عاوزه انام في حضنك
رعد بحب /عيوني لاميرتي
اميره بخجل /طب البس التيشيرت
رعد بخبث/تؤتؤ الجو حر وبعدين محدش غريب
قام رعد بحضن اميره بحب وحنان وأيده علي بطنها وبيبصلها بسعاده
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند ياسمين وأكرم
دخلت ياسمين بدلت ملابسها ولبست قميص من اللون الأبيض الحريرقصير جدا لاكنه مثير للغايه وأضافت لبشرتها بعض المساحيق التجميليه (الميكب)
دخل أكرم وانبهر من هياتها فهي جميله كاالحوريه لأول مره يراها بهذه الملابس المثيره يااااه الله كم جميله كالملاك اقترب منها كالمسحور حته لمس خديها بحنان اغمضت عيناها عند لمسته لها وقبل خدها كالمغيب عن الوعي يعتقد انها خيال وقبل خدها الثاني ياااه الله علي هي القطعه من الكرز الأحمر احمرت خدود ياسمين من شده الخجل
أكرم بصوت خفيف وتوهان /انتي...... انتي ليه لبسه كده اول مره
ياسمين بتوتر وتفرك في يداها /اصل
راحت جابت ملف من شنطتها واعطته لاكرم
أكرم بعدم فهم /اي دا
ياسمين بتوتر اكثر /دا تقرير من دكتور نفسي اللي كنت بتعالج عنده
أكرم /مش فاهم بادا يقرأ التقرير
ان ياسمين كانت بتتعالع عند طبيب نفسي للتخلص من خوف الاقتراب وانها دلوقتي تقدر تتعامل انها تكون زوجه
أكرم /كل دا حصل يعني كنتي بتروحي لدكتور نفسي علشان تتعالجي
اومنت رأيتها بنعم
أكرم باسف /انا اسف علي معاملتي ليكي بس والله كنت فاكر انك مبتحبنيش
ياسمين /بحبك بالله بس انا كنت عاوزه وقت بس
أكرم بفرح /يعني مسمحاني
ياسمين /اه مسامحاك
أكرم بضحك /يعني احضك عادي ولا ممنوع الاقتراب
ضحكت ياسمين علي مزحه
أكرم /صلاه النبي احسن (عليه افضل الصلاة والسلام)
اقترب أكرم من ياسمين واصبحوا شخص واحد وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح يوم جديد يوم مليئ بالفرح والسعاده علي جميع أبطالنا بسبب ليله امس تشرق الشمس جمال السحاب في صبح يوم حالم لقاء الأحبة تغاريد الطيور إشراقة الشمس مع نسمات الهواء تحمل أريج فتنعش الروح والقلب
عند اميره ورعد
اميره بنعاس ونوم /اي اللي مصحيك بدري
رعد هز راسه بنفي /مانمتش اصلا
اميره باستغراب/ليه
رعد /معرفش حاسس باحساس غريب اول مره احسه
اميره بابتسامه /اي هو الاحساس دا
رعد /احساس جميل اوي وانا حاسس ان جواكي حته مني جواكي روح هتكبر كل ساعه وكل يوم وتيجي علي وش الدنيا
اميره بابتسامه /عاوز بنت ولا ولد
رعد /عاوز بنات كتير اوي
اميره باستغراب/ليه انا اعرف ان اي راجل بيكون عاوز ولد
رعد /لا البنت حاجه تانيه انا عاوز بنات كتير واكون عندي عيله كبيره بس دا برده ميضرش اني عاوز ولد بس عاوز بنات كتير برده
اميرة بضحك /ادعي يارعد
رعد وهو يحضنها بتملك /بدعي تفضلوا معايا علي طول
اميره بابتسامه /انا بحبك اوي اوي
رعد بيقرب اكتر /وانا بعشقك
......... /افتح يابابي
رعد /انا قلت هيا غابت عني فين بس ورايا ورايا
اميره بضحك /افتح يابابي
رعد بعبث /هاتي ولد مش عاوز بنت كفايه العفريت الي عندي
..... /ثامعاك علي فكله( سامعاك. فكره)
رعد /جاي جاي
قام رعد لبس تيشرت وفتح الباب كانت جنه وقفه وجهها عليه علامات الغضب الطفولي
رعد /عاوزه اي ياهانم
جنه بغضب طفولي /مث عاوزه حاجه انا جايه لمامي
اميره /تعالي ياروح مامي
جريت جنه لاكن وقفت فاجاه
جنه /بابي بابي
رعد ببرود مصتنع/نعم
جنه /تعال طلعني هنا
وبتشاور علي السرير
رعد /صبري يارب
راح رعد شال جنه وقعده جمب اميره
جنه لاميره
جنه /مامي تحت بيقولوا ان في نونو هو فين
اميره بتشاور علي بطنها /هنا ياروحي
جنه بشهقه/انتي اكلتيه
اميره بحنان /لا ياجنتي هو هنا هيكبر شويه شويه وبعدين اروح لعمو الدكتور يطلعه بس بعد مده كده
جنه /امممم وهتثمي البيبي اي (هتسمي)
اميره /لما ييجي ياروحي اي رايك دلوقتي ننزل بقا علشان نفطر مع جدو ونانا
جنه بسعاده /ماثي ماصي ياله
الحوار دا كله ورعد واقف مبتسم علي كلامهم وان اميره بتحبها وحمد ربنا ان اميره موجوده
قامت اميره لاكن قاطعها رعد
رعد /البسي حاجه تكون مريحه علشان تتحركي براحتك
اميره بابتسامه هاديه /حاضر
لبست اميره بلوزه باللون الأحمر ويوجد بها بعض النقوش البسيطه وبنطلون من اللون الاسود وشوز ابيض مريح
ورعد لبس بنطلون قطتي وتيشرت ابيض يبرز عضلاته السداسية
رعد بابتسامه /ياله ياجنتي
جنه /ياله يابابي
مسك رعد بيد اميره وجنه ونزلوا يفطروا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
تحت كان الجميع موجود ما عدا ياسمين وأكرم
نزلت اميره وكانت هدي واقفه وماسكه كوب من الحلب
هدي بابتسامه /الف مبروك ياروحي عقبال ما ييجي الدنيا
اميره بابتسامه /الله يبارك فيكي ياماما
سليم بابتسامه /الف مبروك يابنتي
اميره /الله يبارك فيك يابابا
راحت اميره حضنت احمد
احمد /مبروك ياأميرتي
اميره /الله يبارك فيك ياحبيبي
ساميه /مبروك
اميره بعض الخوف من نظرات ساميه /الله يبارك فيكي
رعد /تعال ياأميرتي علشان نفطر
هدي /اللبن الأول
اميره برفض /مستحيل اشرب لبن
هدي /تعالي بس دي صغيره
اميره /مستحيل
جنه جريت علي اميره ونزلت اميره لمستواها
جنه /خدي اللبن وانا هسلبه معاكي مس تخافي (خدي اللبن وانا هشربه معاكي مش تخافي)
ابتسمت اميره علي تفكير صغيرتها
اميره /هاتي ياماما
تكملت البارت الواحد والعشرين
مدة هدي يداها واعطتها الكوب أمسكت اميره الكون واعتطه لجنه وعلي الفور انهت جنه علي الحليب
هدي بصدمه /اي الي حصل
جنه /محدس يدي مامي حاجه تاني مس بتحبها انا هاخد (محدش يدي مامي حاجه تاني مش بتحبها انا هاخد)
ضحك الجميع علي حب الصغيره
رعد /خدي يابت هنا انتي بتشربي اللبن بتاع اميرة بقالك شهر
اومنت جنه بنعم
رعد /انتوا بتضحكوا عليا انتي بتشربي اللبن وتديها الشكولاته
اميره وجنه /ثماح المراضي (سماح)
ضحك الجميع علي حبهم لبعض
رعد /ياله نفطر
قعد الجميع للفطار وبعد الفطار دخل يوسف وفي يده هدية صغيرة
قبل يوسف راس اميرة
يوسف /اميرتي الحلوه الف مبروك
اميره بسعاده /ابية الله يبارك فيك
قدم يوسف هديه لاميره وكانت عباره عن خاتم الماس صغير جدا للبيبي
اميره بابتسامه /الله جميل اوي وكيوت ميرسي
يوسف /انتي اجمل ياروحي
رعد /كمل ياحبيبي كمل ما انا ارجوز واقف هو اي اللي روحي واميرتي
يوسف بضحك /وهقعد علي الكرسي اللي جمبها كمان
رعد /روح ياله علي مكانك
جنه /بث بقا ثيب يوثف حبيبي
يوسف وهو يقبل خدها /قبل يوسف واللة
خلصوا فطار وطلعوا يقعدوا في الحديقه يشربوا الشاي ويتكلوا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
مجهول /اخيرا هخلص منك يارعد
مجهول تاني /هنخلص منه وهنقضي عليه
مجهول /لا انا عاوز اخليه يتمني الموت عاوز يشوف حسرته علي شركاته وهيا بتنزل الصفر وكل الاسهم تتباع برخص التراب
مجهول /انت عاوز تنتقم جامد
مجهول /اه
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
عند أكرم وياسمين
صحي أكرم وظل يتأمل ياسمين ويدعي ربنا انه يكون حقيقه وليس حلم فهو أمتلك الدنيا أمتلك عشقه انها حبه أثناء طفولته وأثناء مراهقة وشبابه
وظلت يده علي بشرتها البيضاء وشفتيها التي مثل التوت البري
وقفل خدها قبله رقيقه
أكرم بهدوء/ياسمين.... ياسمينتي
ياسمين/..... لا رد
أكرم /حبيبتي
ياسمين /...... لا رد
أكرم /انتي لسه فيكي العاده دي حته يوم الصباحيه مش عارفه اصحيكي قرفتيني في المدرسه ودلوقتي كمان. ياسمين
ياسمين /..... لارد
أكرم /لا كده كتير كتير
قام أكرم دخل اخد شاور ولبس وعمل فطار ودخل الجناح تاني وياسمين لسه نايمه
أكرم /ياسمين. ياسمين
ياااااااااااااااااسمين
قامت ياسمين من النوم بسرعة /اي في اي السرايا بتولع الشاحن الشبشب فين يالهوي
أكرم بحسره /عوض عليا يارب في مراتي
ياسمين /أكرم انت اي اللي جابك هنا قوم امشي قبل ما بابا يشوفنا
أكرم /وابوكي هيشفنا ازاي بمنظرنا دا
كان أكرم عاري الصدر وياسمين لبسه شورت قصير وتيشرت بحملات رفيعه
ياسمين وبدأت تفتكر/اوووف انت طبعا عارف لو حلفتلك علي المصحف مش هتصدق اني لسه بنسي
أكرم /عارف ياروحي ياله علشان نفطر ونشوف حكايه النسيان دا بعدين
قامت ياسمين عدلت هياتها ودخلت الحمام وطلعت وبدوا يفطروا
أكرم /نفطر ونسافر
ياسمين /نسافر فين
أكرم /شهر العسل اللي نكدتي عليا فيه فاكره
ياسمين بضحك ومزح /قلبك ابيض
أكرم بغيظ /ونومتي علي الكنبه يارخمه
ياسمين ببراءه /انا رخمه دا انا كيوت خالص
أكرم /اه عارف انا الكيوت دي
وكملوا فطارهم تحت غزل وكلام من أكرم وخجل ياسمين
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في فيلا رعد
محمد /والله انتوا ناس محترمه اوي
سليم /الله يخليك تسلم
يوسف /اي يارعد مش في شركه ولا اي انت من يوم ما اتجوزت وبتاخد إجازات كتير
اميره بدموع مصتنعه مثل الأطفال /يرضيك يعني لسه عارف ان مراته حامل وفرحه امبارح وكمان مش عاوزه ياخد اجازه
يوسف /لا ياختي ادخلي عليا بالشويتين دول
جنه /مس عاجبك يعني
يوسف /لا عاجبني ونص خليك في البيت يارعد
رعد بلا مبالاه /انا مليش دعوه عاوزاني اروح الشركه ياجنتي
جنه /لا
رعد بص ليوسف /شوفت انا مقدرش ازعل جنه مع السلامة انت
يوسف مشي /انت تتجوز وكله علي دماغي وأكرم يرن عليا يقولي مش جاي اتجوز أمته ياربي
ام يوسف وهي زوجه محمد /ادعي يابني ادعي
وضحك الجميع علي يوسف
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد مرور ساعه ونص
في الشركه عند يوسف
يوسف /لو سامحت يامرام ممكن دقيقه
مرام /اتفضل يافندم
يوسف /تعال المكتب
دخل يوسف ودخلت مرام معاه
يوسف /في اجتماع انهارده صح
مرام /اه يافندم الساعه 2
يوسف /الاجتماع اتأجل للساعه 4ونص
مرام بستغراب/ازاي دا معاد الموظفين هينتهي الساعه 4
يوسف /عارف دا اجتماع خاص لشركة تانية انا وانتي بس اللي موجودين والشركه التاني
مرام /حاضر يافندم حاجه تانية
يوسف بابتسامه /لا اتفضلي
مرام /اه اتفضل دا ايجار الشهور اللي فاتت
يوسف /ايجار اي
مرام/بتاع الشقه
يوسف /كام دول
مرام /6000جنيه
يوسف /هاخدهم بعد الاجتماع
مرام /تمام يافندم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند ياسمين وأكرم
جهزوا الشنط ونزلوا واستعدوا للسفر وبلغ أكرم رعد انهم مسافرين
ياسمين /هنروح فين
أكرم /اكتر حته نفسك تروحها
ياسمين /تركيا
أكرم /هو احنا رايحين هناك
ياسمين بسعاده /بجد
أكرم /اه
ياسمين /انا بحبك اوي
أكرم وهو يقبلها /وانا بعشقك
وكملوا طريقهم الي المطار
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
رعد وهو يحضنها من الخلف /اميرتي بتعمل اي
اميره بابتسامه /بعمل عصير لجنه
رعد /ومفيش حاجه لرعدك
اميره /اللي يأمر بيه رعدي انا انفذه
رعد /تسلميلي ياأميرتي
ساميه /وه المطبخ بقا اوضه نوم ولا اي
رعد /استغفر الله العظيم خير يامرات عمي
ساميه /خير ان شاء الله
اميره /انا طالعه البيت بيتك ياطنط
ساميه بغرور /طبعا بيتي ما هو بيت حفدتي
رعد وهو يطعم جنه قطعه من التفاح /تؤتؤ دا بيت اميره المنشاوي
ساميه بصدمه /كيف يعني
رعد /يعني الفيلا دي بتاعت اميره انا هنا ضيف زيي زيك
ساميه /اتخبلت في عچلك (عقلك) إياك
اميره /مرات عمي لحد هنا وكفايه انتي هنا ضيفه ليكي عندي الواجب وبس اما تيجي ناحيه جوزي وبنتي لا والف لا
رعد /ياريت تفهمي يامرات عمي
وغادر رعد واميره وسابوا ساميه تفكر في الانتقام منهم
قعدت اميره وجت جنه قعدت جمبها
لاكن سمعت صوت فاجاه وادا كان صوت..............
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
في الشركه كان وقت الاجتماع
دخلت مرام الاجتماع لاكن كانت غرفه الاجتماع لا توجد فيها أحد فتحت الانوار وكان يوجد ورد وتورته صغيره على شكل قلب ويوسف قاعد ويبتسم ابتسامة جذابة
يوسف /من غير لف انا راجل دوغري وانا بحبك اوي ونفسي تكوني مراتي وأم عيالي ياذات الخمار ياملكه قلبي
لقت مرام ورقه كبيره مكتوب فيها أحببتك ياذات الخمار ياحوريه من الجنه
قام يوسف وقعد قدام مرام وفي يده علبه قطيفة وفتحها وكان يوجد فيها خاتم جميل يليق بذات الخمار الجميله وهذا لقب يوسف إليها
يوسف بعشق وحب /تتجوزيني تقبلي تكوني مراتي وحلالي
مرام /...........