رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبد السلام

رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبد السلام


رواية نور الجاسم ( الجزء الثالث 3 الفصل الخامس 5 ) هى رواية الكترونية بقلم نيللى ياسر و رواية نور الجاسم رواية رومانسية نشرت لاول مرة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وحققت نجاحا كبيرا لذلك سنعرض لكم اليوم رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الخامس 5


رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبد السلام




رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الخامس 5 بقلم شهد عبد السلام


ملك بصدمه: مادلين!!.

شادي اتنهد وقرب من ملك: كوكي أهدي انا بس اتلغبط علشان كنز لما..كانت عايزه تسافر وكده سوري يا روحي..

ملك بشك: تمام يا شادي..هقول لروح علي موضوع السفر ونبقي نشوف..

..

        " جاسم راح بسرعه النادي ل روح وتاليا ولقاهم واقفين والجارد اللي بعتهم حواليهم وروح حاضنه تاليا و واقفه"

جاسم: انتو كويسين يا حبايب بابي..

روح: احنا كويسين بس كنز الجارد مش لقينها..

جاسم بزعيق: علشان قولت مليون مره محدش يخرج من غير جارد مفيش سمع كلام.

تاليا: بابي هي كنز فين..

جاسم: انتو يا بهايم..تدورو عليها بسرعه ومش في المنطقه بس انتو تدورو عليها في مصر كلها..اتحركو!!.

..

             " عند جبل المقطم عربيه سوده واقفه وكنز قاعده علي العربيه وبتبص للغروب وجمبها مالك"

مالك: لايه رضيتي تيجي معايا..

كنز من غير ما تبصله: انت قولتلي عايز اتكلم معاكي وانا وافقت ومش مهم المكان انا كده كده بعرف احافظ علي نفسي..

مالك: مخوفتيش..

كنز بسخرية من غير ما تبصله: هو انت يتخاف منك اصلا..ده انا معلمه عليك مرتين.. وبعدين قولتلك بعرف احافظ على نفسي..

مالك: انا مش هتكلم علشان مبوظش القاعده..انا اسف.

       " كنز بصتله والغروب باين في انعكاس عيونها وابتسمت"

مالك بشبح ابتسامه: ايه العبط ده..

كنز: يعني كنت عارفه انك هتعتذر..

مالك: ايه الثقه دي.

كنز: يعني وانا طفله قابلت واحد زيك ( قصدها علي ابوه).

مالك بفهم: واحد مين..

كنز: مش مهم..انا عايزه اروح.

مالك: طب مش تعرفيني بنفسك انا معرفش غير اسمك.

كنز: اسمي كفايه اوي..ممكن تكتبه علي جوجل وهتعرف عني معلومات..

مالك بضحك: لا مشهوره ومتدلعه..

كنز: ههه..طب يلا روحني..

              " مالك ركب وهي جمبه وشغل أغنيه هاديه وهي ابتسمت وبصت للشباك"

كنز لنفسها: ايه العبط ده يا كنز..انتي مبسوطه!!.

..

ملك: يعني جاسم بيدور عليها..

روح بتعب: اه..

ملك: يا رب يلقوها..

روح: يا رب.

ملك: روح عيزاكي في موضوع مهم..

روح: قولي يا مامي..

ملك: بابي لازم يسافر دبي لشغل مهم وطبعا لازم نروح معاه انا قولت لازم اخد رأيك الأول..

روح: وانكل جاسم ونور..و..

ملك: كل دول هننزل ليهم إجازات

روح: موافقه..

..

نوح: ايه يا روح..

روح: ممكن اتكلم معاك..

نوح: اه طبعاً اتفضلي.

روح: انا مسافره من بابي ومامي دبي..

نوح: رحله يعني..

روح: لا هو..يعني احنا هنقعد هناك سنين..

نوح: ايه الكلام ده..لا طبعاً أنا هقول لبابا و..

روح: نوح اسمعني ده شغل بابا وانا لازم ابعد لاني..

نوح بزعيق: هو انتي مش هتقعدي معانا..انتي اتجننتي..

روح: يا نوح اسمعني..

نوح: لا طبعاً أنا هقول لملك انك مش موافقه وهتقعدي معانا.

        " نوح بيفتح باب الاوضه"

روح بدموع: بس انا موافقه.

نوح ساب الباب: اطلعي بره.

روح: نوح اسمعني انا..

نوح: اطلعي بره.

       " روح طلعت وهو قفل الباب وقعد علي الكرسي بصدمه"

..

عمر: اهي يا جاسم وصلت..

جاسم بيجري علي تحت: كنتي فين يا هانم.

عمر: اهدي يا جاسم..

كنز: كنت في مشوار كده.

حور: مشوار ايه بس احنا قلقنا عليكي.

كنز: يا جماعه انا كبيرة..

:: طب يبقي انا بقي مليش لازمه..

      " كنز بصت للصوت واتصدمت"

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-