رواية اميرة الرعد كاملة جميع الفصول تأليف ندى شرقاوى

رواية اميرة الرعد كاملة جميع الفصول تأليف ندى شرقاوى 



رواية اميرة الرعد كاملة جميع الفصول هى رواية باللغة العربية العامية ومن تأليف ندى الشرقاوى و رواية اميرة الرعد لها جماهيرية واسعة على الرغم من عدم اكتمالها وتنقسم رواية اميرة الرعد الى عدة فصول كالعادة ورغم عدم اكتمال رواية اميرة الرعد الا ان عدد الاشخاص الذين قاموا بالبحث عن رواية اميرة الرعد كبير جدا فى محرك البحث جوجل ولذلك سأترككم مع قراءة رواية اميرة الرعد وسأكون حريصا على جعل الخط كبير لتسهيل القراءة عليكم 



رواية اميرة الرعد كاملة جميع الفصول تأليف ندى شرقاوى



رواية اميرة الرعد الفصل الاول 


- وه يابوي كيف بتجوز عيله عندها ١٨ سنه

- ياولدي انتي من ساعه ما مرتك توفاها الله وبنتك عندها سنتين عاوزه حد يرعاها

- يابوي وانا معيزش اتجوز انا

- بعصبيه /هتتجوز يعني هتتجوز هتكسر كلمتي إياك

- لاعاش ولا كان يابوي بس هتجوز عيله

- حدتها ١٨سنه وخلص الحوار

( رعد المنشاوي ٢٩ سنه عيون زيتوني شعر بني  أنف حاد جسم رياضي وممشوق ولحيه خفيفه ولديه غمازتان لا يظهران الا من صغيرته جنة رعد اتجوز من ابنه عمو وتوفت بعد ولاده جنة بس مكنش بيحبها جواز صالونات يعني عيله المنشاوي اكبر عائلات الصعيد )

- اعمل حسابك الفرح والدخله الخميس الچاي

- الخميس الچاي كيف كمان يومين

- ايوه ياولد خير البر عاجله. 

( سليم المنشاوي والد رعد وكبير عائله المنشاوي ٥٥  سنه بيحب أولاده وراجل طيب )

طلع رعد وهو غضبان وبيتوعد للعروسه

- اااه اي يارعد مش تحاسب

- معلش يا رحمه مشيفكيش عاد




رواية اميرة الرعد الفصل الثانى


دخل رعد الجناح بتاعه واتفاجا بحاجه غريبه

رعد بزهول/انتي مين
اميره بتردد/انا.. انا العروسه ياعمو
رعد /عمو انتي بجد العروسه
اميره /اه

سرح رعد في جمالها وفستانها القصير اللذي يصل للركبه وخدودها مثل الورد وبشرتها البيضاء فهو يصدق انها خيال

اميره /عمو عمو
رعد رجع لطبعته /احمم تعالي يا اسمك اي
امير /اسمي اميره وحضرتك
رعدفي سره /اسم علي مسمه اميره وهيا اميره وحوريه من الجنه
رعد /تعالي نتكلم شويه
وقعدوا علي الاريكه
رعد/اميره انتي عارفه انا مين
اميره ببراءه /اه مامي قالتلي اني هتجوز عمو هو انت شرير
ضحك رعد بصوت عالي /لا انا مش شرير انا طيب خالص
اميره /اسمك اي
رعد بابتسامه جذابه /رعد
اميره /اسمك جميل اوي ياعمو
رعد بتوهان /انتي اجمل وبيقرب عليها
بس سمع دقات الباب





رواية اميرة الرعد الفصل الثالث


اميره باستغراب وصدمه/بنته ازاي

ساميه /اما اي ياسنيوره انتي متعرفيش ان رعد عنده بت ولا اي عاد

رواية اميرة الرعد الفصل الثالث

رعد بغضب وحده /اميره تعالي فوق هفهمك والتفت لمرات عمه

مرات عمي جولتلك متتدخليش في حاچه تخص مرتي ولا تخصني

سليم /خد مرتك ياولدي وفهمها براحه لستها عيله مفهماش ووعاك تزعلها

طلع رعد ودخل هو واميره. 

اميره بدموع /هو انت البنت دي بنتك بجد 

رعد بصرامه وتماسك /اه بنتي اي متعرفيش ولا اي 

اميره وسط دموعها /لا معرفش اتجوزتك وانا معرفش انت مين شوفتك بقالي كام 

ساعه صحيت لقيت بلد وعيشه غير اللي انا فيها عمو اللي 

بعني علشان جالوا فلوس كتير اتجوزتك علشان مامي قالتلي اني

 لو متجوزتكش عمو هيمشينا من البيت وخد الورث ويطلع

 مجوزني لواحد متجوز وعنده بنت 

صمت رعد بصدمه من

كلامها حقا لاتدري بوفاه زوجته الأولى 




رواية اميرة الرعد الفصل الرابع


..... /انتوا بتعملوا اي

اميره بعياط /والله يامرات عمو انا معملتش حاجه هو اللي جالي هنا والله

ساميه بخبث /ليه يابتي تعملي الحاچات العفشه دي (الوحشه)

أكرم /جرا اي ياما  اي اللي جابك

ساميه /هشوف اي وانت عم بتخوف ولد عمك ولا اي

اميره بعياط وهيا مش مستوعبه الموقف /انا معرفش في انا صحيت من النوم والله لقته هنا

ساميه بسخريه /مصدجاكي يامرت الغالي احنا هنطلع من اهنيه واوعاكي رعد يعرف حاچه.

رواية اميرة الرعد الفصل الرابع

اميره برعب منهم /حاضر حاضر

طلعوا من عند امير واميره قعدت في مكنها وضمه نفسها وقعده تبكي

في الخارج

أكرم بغضب /ايه اللي انتي عملتيه دلوك

ساميه بخبث /طب ما تجول ان البت عچباك ياولدي

أكرم /ايوه عچباني بس شكلها مش زي اللي اعرفهم شكلها بريئه جوي جوي

ساميه /واللي يجبهالك

اكرم /اديله اللي هو عاوزه بس تچيلي

بعد ساعه 

رواية اميرة الرعد الفصل الرابع

دخل رعد الجناح وجد اميره ضامه نفسها بتبكي وجسمها بيرتعش 

رعد بلهفه/اميره مالك في اي 

امير بدموع /ر... رعد سبتني ومشيت ليه 

رعد /كنتي نايمه انتي مالك بتعيطي ليه ومالك كده في اي انطقي 

اميره افتكرت لما ساميه قالتلها متقولش لرعد /مفيش انا عاوزه انام 

رعد مش عاوز بضغط عليها قال لحميه /مالك ياميروو اي اللي مزعلك خلاكي كده 

اميره /عاوزه انام يارعد 

رعد بابتسامه /تعالي شالها ونيمها  ودنه قاعد جمبها وبيمشي ايده علي خصلات شعرها ورحته اللي ادمنها من ثلاث ايام فقط 

رعد بحب /نامي ياأميرتي 




رواية اميرة الرعد الفصل الخامس


ياسمين وهي تحضن رعد /انا مراته

اميره /😐😕😲😳

رعد بزعر /متصدقهاش والله ياأميره دي تبقا

ياسمين وهي تدعي الدلع /اي ياحبيبي طب وابنك اللي في بطني

رعد بزعيق /اسكتي الله يخربيتك

اميره بدموع /انت.. انت اتجوزت

رعد /يارب هتجنن واللة دي اختي والله

شد ياسمين من البجامه وقال /انتي كل لما تيجي تعملي مشكله  جديده

ياسمين وهيا بتعدل البجامه /احمم حاسب بس برستيجي وأصلح اللي هببته

ياسمين  وهي تتجه لاميرة /احمم انا ياسمين اخت رعد معلش بقا هزار تقيل حبتين

اميره بابتسامه /اتشرفت 

ياسمين /بس اي القمر دا  لا دا انتي مزه 

رعد /احترمي نفسك يار **

ياسمين /طيب ياخويا ياله علشان نتعشا علشان هموت وانام 

(والله وانا كمان ياياسمين 😴😴) 

رعد /طب اطلعي 

رواية اميرة الرعد الفصل الخامس

طلعت ياسمين وجت تطلع اميره مسكها رعد ووقفها قدامه وأيده علي خصرها 

اميره بتوتر /انت.. انت عاوز اي 

رعد وهو بيقربها منه /هعوز اي يعني بس اي القمر دا 

اميره /ايه ياله.. ننزل عاوزه اشوف جنه 

رعد وهو يقبل خدها /الفراوله طلعت اهي 

اميره بتوتر /فر.. فراوله اي ياله 

رعد /هو في احلي من الروايه دي وقبل خدها التاني 

اميره بتوتر /عاوزه... اقو.. اقولك علي حاجه 

رعد /قولي ياأميرتي 

رواية اميرة الرعد الفصل الخامس

اميره وهيا بتبعد/طب تعال نقعد حته 

رعد حب ميزعجهاش اكتر ويخليها علي رحتها وقال بحنيه /تعالي 

قعدوا في اوضه ياسمين 

رعد /قولي 

اميره بخوف /ا... أكرم 

رعد بغضب عند سماع الاسم /ماله زفت ان قي عملك اي جه نحيتك شافك أمته 

اميره من غضبه بدأت تعيط /انا... مش عملت حاجه 

رعد غضب من نفسه هيا ملهاش ذنب شالها وقعدها جمبه /قولي اي اللي حصل ياأميرتي 

حكت اميره كل حاجه حصلت وكمان اللي قلته ساميه مرات عمه ورعد بيحاول يمسك اعصابه وميقتلش أكرم 

اميره ببكاء/هو دا اللي حصل والله وانا كنت خايفه اقولك تضرني وتزعق





رواية اميرة الرعد الفصل السادس


تاني يوم وقت سفر رعد واميره
رعد /اميره اميره
اميره بنوم /اممممم
رعد /اممم اي بس اصحي ياأمير تي ياله علشان نسافر
اميره قامت بسرعه /اي طب ياله يالة علشان نسافر
رعد بصدمه /هو اي انتي مش كنتي نايمه من شويه
اميره مسرعه /ياله يا عد عاوزه اسافر
وجت تقوم حاصرها رعد بين يديه
رعد بغمزه /علي فين
اميره بتوتر /هه. هدخل اخد شاور ياله قوم
رعد /لا مش قايم غير لما تصبحي عليا
اميره بمرح /بس كده صباح الفل يارعود
رعد /قلب رعود بس برده مش كده كده وقبلها في خدها
اتكسفت اميره
رعد /لا بلاش فراوله انهارده كده ياله دورك
اميره /اممم اي دا جنه بتعيط
التفت رعد ملقاش أثر لجنه اصلا
رعد /ماشي بتهربي مني مسيرك  تيجي لوحدك 
رن فون رعد 
الحوار مترجم 
رعد /مرحبا دكتور مايك 
دكتور مايك /مستر رعد المريض فاق من الغيبوبه 
رعد بصدمه /فاق 
دكتور مايك /نعم انها معجزه انه في غيبوبه لمده 5 سنوات 
رعد /دكتور مايك رتب للمريض كل حاجه في أقرب وقت بكون عندك في أوروبا 
دكتور مايك /امرك سيدي 
دخل رعد لبس بدله باللون الكحلي وقميص ابيض 
وجهز واميره لبست فستان يصل لبعد الركبه لونه كحلي 
اميره /اي رايك شبه بعض 
رعد بسعاده /اه جميل اوي  
رعد بغضب /بس الفستان قصير 
اميره /معلش المره الجايه ياله ناخد صوره بقا 
رعد باستسلام مش عاوز يزعلها /طيب ياله 
واتصوروا صور كتير ومعاهم جنه برده 
ونزلوا 
ياسمين بتصفير/ايوه بقا 
رعد بغرور /اقل حاجه عندي 
ياسمين بضحك /مش قصدي عليك انا قصدي علي اميره قمر 
رعد يتوعد /ليكي روقه
اميره بكسوف /ميرسي ياياسمين 
أكرم /قمر ياأميره 
بصله رعد بصه اخرسته عن الكلام بعيون كالصقر 
رعد /ياله علشان نتحرك 
هدي /ما تستني ياابني وافطروا معانا 
رعد بابتسامه /معلش ياست الكل علشان نلحق الطريق 
سليم /علي راحتك ياولدي 
رعد /فين رحمه 
نزلت رحمه وهيا لبسه فستان لا يعني انه فستان من الأصل فهو قطعه من القماش يصل لفوق الركبه بمراحل يظهر كل شئ 
رحمه بدلع /انا اهو يا رعدي 
عندما أضافت ياء الملكيه لاسم رعد احسن اميره بأن قلبها يؤلمها ولاكن تجاهلت الأمر 
رعد وهو يقزز من ملابسها /ياله هنتاخر 
طلعوا علشان يتحركوا 
وجت اميره تركب بس رحمه سبقت وركبت قدام احس رعد بغضب اميره واتشام من رحمه بصت رعحنه لاميره بصه ثقه وانتصار لاكن تحولت لخسارة عندما ركب رعد ورا 
رعد بلامبالاه/السواق اللي هيرجعنا ياله ياأميرتي اركبي 
بصت اميره لرحمه بانتصار 
اتغاظت رحمه جدا 
وكملوا طرقهم بسلام بين مزح رعد لاميره ويقول لها بعض كلمات الغزل 
في أوروبا 
بعد أن فاق المريض 
المريض بتوهان /انا فين اي اللي حصل 
الدكتور بيتكلم عربي /حمدالله على السلامه يافندم 
المريض /الله يسلمك بس اي اللي حصل 
الدكتور /شويه بس يافندم لحد ما نظبط لحضرتك كل حاجه وتكلم رعد بيه وهو يفهم حضرتك 
المريض /رعد حاضر حاضر 
في السرايا في الصعيد 
ساميه /تفتكر هنعمل اي عاد
أكرم /معرفش ياما تفتكري اميره هتچول لرعد 
ساميه /دي عيله صغيره سيبك منها عاد مهتچدرش تچول حاجه 
اكرم /معرفش ياما 
ساميه بخبث /بس اي اللي بينك وبين بت عمك 
أكرم بتردد/بت... بت عمي مالي ومال بت عمي 
ساميه /من ساعه ما انت سافرت ومبتتكلموش واصل وكمان البت كل اما تشوفك يركبها مليون عفريت عملت لي ياولد ساميه 
أكرم /هعمل اي ياما عاد اي الحديت الماسة دا 
ساميه بخبث /طب ما تجرب منها واهو البت ابوها بيحبها واكيد ليها في الورث 
اكرم /اجرب منها كيف يعني اتجوزها 
ساميه /وماله واو تكون جمب السنيورة 
وبعدين انت ناسي ان رعد هو السبب في موت اختك ولا اي ولازم ننتقم منهم 
(أكرم كان مسافر لما عرف بموت ام جنه ميعرفش انها ماتت بعد الولاده ساميه مفهماه حاجه تانيه هنعرف بعدين) 
اكرم وافتكر شقيقته ومش شايف غير الانتقام 
اكرم /حاضر ياما 
بعد مرور عده ساعات 
في الطريق اعد واميره الي مصر 
رعد بابتسامة جذابه /نامي ياأميرتي لسه بدري فاضل 3 ساعات
اميره بنوم /لا هدني صاحيه معاك 
رعد /طب نامي شويه جنه نامت نامي انتي كمان شويه 
اميره /حاضر 
نامت علي كتف رعد ورحمه متابعه كل حاجه 
مجهول /نفذ دلوقتي عاوز اسمع خبر موت رعد المنشاوي او خبر بنته 
مجهول /اؤامر بس رقبه رعد المنشاوي تتكلف كتير 
المجهول /كام 
المجهول /مليون جنه عليه هو وبنته 
مجهول بشر /موافق 
في الطريق بيطلع عربيات تضرب نار علي طقم الحرس بتاع رعد 
اميره بصراخ /اااه رعد رعد في  اي 
رعد بصراخ /انزلي تحت بسرعه وخلي بالك من جنه رحمه انزلي تحت بسرعه 
وأسرع رعد وطلع سلاحه الشخصي وبدأ طلق النار عليهم وفي اللي اتصاب من الحرس 
وصراخ البنات 
في وسط ضرب النار اتصاب رعد 
رعد بألم  /آآآآآآه آآآآآآه 
اميره ورحمه بصراخ /رررررررعددددد 
في السرايا 
أكرم /كيفك يابت عمي 
ياسمين بلامبالاه /عاوز اي 
أكرم /مالك أكده انتي بتعملتيني أكده ليه
ياسمين بصراخ وعياط /عاوز تعرف ليه علشان لما تكون أقرب حد ليا وفي الاخر تكون انت ايوا عدوا ليا لما تكون أقرب صديق تقبا عدو لما تيجي سكران وتحاول تتهجم عليا وانا عندي 17 سنه وانا كل لما افتكر بصرخ كأنه ولا عدا  عليه 3 سنين هاااااا عرفت ليه لما يكون عندي اطراب اني أقرب من اي حد او حد يقرب مني ابعد عنه انا مبقربش من راجل غير رعد ودا كمان قربت منه بعد فتره عارف يعني اي اكون في الجامعه ويجي حد ياخد مني محاضر او اي حاجه ابعد من قدامه ودا  كله بسببك هاااا عرفت ليه بتحاول تعتدي عليا يااكرم وعماله تضربه باقوي ما عندها 
وأكرم مصدوم من الكلام هو فكرها نسيت 
اكرم بصدمه /ياسمين انا... 
قاطعته ياسمين كلامه عندا ضربته بالقلم وصت صدمته 




رواية اميرة الرعد الفصل السابع


في المستشفى
اميره ورحمه قعدين ورعد في العمليات طلع الدكتور 
اميره مسرعة وببكاء /رعد رعد عامل اي 
الدكتور/الحمد لله يامدام أصابه خفيفه في الكتف بس مين فيكوا اميره
اميره /انا... انا اميره
الدكتور بابتسامه /اتفضلي رعد باشا محتاج حضرتك
رحمه بغضب /وانا كمان هدخل
الدكتور /يافندم رعد بيه طلب مدام اميره لوحدها
دخلت اميره اول ما شافت رعد جريت عليه وحضنته جامد وبتعيط بصوت عالي
رعد وهو حاضنها /خلاص ياأميرتي انا كويس اهو انتي فيكي حاجه
اميره ومستمره في البكاء /كنت هتسبني وتمشي زي بابي يارعد
رعد /لا ياروحي انا كويس اهو مفيش حاجه
رعد /اميره.... اميره
دفنه راسها في عنقه مش بتتكلم
رعد /اميره انتي نمتي
اميره /لا بس عاوزه ادني كده
رعد بفرحه فهي تحب قربه /ماشي ياروحي
بعد ربع ساعه واميره لسه في حضن رعد ورعد بدا يتألم 
مكان الجرح. 
رعد بالم /ااااه اميره اميره 
اميره بخضه /اي في اي انت كويس 
رعد بحنان /اه كويس بس الجرح وجعني شويه 
اميره باسف /معلش انا اسفه بجد 
رعد /خلاص ياروحي ولا يهمك 
دخلت رحمه فاجاه 
رعد /اي يا رحمه مش في باب اتعمل نخبط عليه 
رحمه بدموع مصتنعه/رعد حبيبي خوفتني عليك 
ولسه هتحضنه 
اميره بتبعدها/معلش اصل الدكتور قال ممنوع الاقتراب 
كتم رعد ضحكته علي أفعال صغيرته 
رعد بخوف /جنة جنه فين 
اميره /جنه راحت الفيلا مع الحرس والمربيه مكنش يفعل تكون هنا
رعد براحه وهدوء /ماشي 
في السرايا



رواية اميرة الرعد الفصل الثامن


خاله رعد /كده يا رعد اعرف من رحمه
Stop
(هيام المنشاوي خاله رعد ام رحمه بتحب الفلوس مقدتش في الصعيد كتير اتجوزت ونزلت مصر جوزها متوفي متكبره وابنتها مثلها)
رعد /عادي ياخالتوا انا كويس أصابه خفيفه
هيام وهيا بتبص لاميره بقرف /انتي هتيلي كوبايه مايه 
اميره /حاضر ياطنط 
هيام بتكبر  /طنط اي انا هيام هانم 
رعد بصوت عالي /وه انتي بتكلمي مرتي كده ليه دي اميره رعد المنشاوي 
ياسمين في سرها /رعد قلب صعيدي يبقي ربنا يرحمك ياخالتي 
هيام /اي يا رعد هيا دي مراتك 
رعد بثبات /اه 
هيام /اممممم وانتي بقا بتدرسي اي ولا بتعرفي لغات اي 
رعد /هقدملها طب جراحه 
ياسمين بتصفير/اوبا ياجامد طبعا مرات رعد المنشاوي 
هيام /علي كده بتعرفي انجليزي او لغات تانيه 
اميره بثقه /اه انجليزي وفرنسا والماني وايطالي و تركي 
كلهم بصولها بصدمه
بقلم /ندا الشرقاوي 
رعد بصدمه وانهار /انتي بتعرفي كل دا 
اميره /اه بابي الله يرحمه كان بيعلمني وبدأت دراسه اللغات وانا عندي 7 سنين 
ياسمين /ما شاء الله دا انتي اي حاجه كده مختلفه 
رعد بصوت واطي لاميره /انا عاوز امشي الدكتور قال أمته 
اميره /قال ممكن دلوقتي بس تستريح في البيت 
دخل أكرم 
اكرم /حمد الله على السلامة يارعد 
رعد وهو مركز مع اميره /الله يسلمك ياله علشان هخرج 
هيام بخبث /لو عاوز رحمه تبات معاك في الفيلا عادي علشان تاخد بالها منك 
رعد /ليه أن شاء الله عندي مراتي حبيبتي هتساعدني صح ياروحي 
اميره بكسوف من كلامه أمام الجميع /صح 
ساميه /عندك حچ والله ياهيام علي الاچل هترعاه اميره لساتها صغيره. 
رحمه /انا معنديش مانع 
اميره بقوه مصتنعه /لا انا هساعده في كل حاجه 
وطلعوا وبدأ رعد يجهز لمغادره المستشفي 
وطلع رعد وتوجهوا الي الفيلا 
دخلت اميره ورعد. والعائله 
اول ما دخلت شافت جنه جريت عليها وعانقتها جامد كأنها لم تراها منذ سنوات وكانها ابنتها وليس بنت زوجها 
اميره /وحشتيني اوي اوي ياجنتي 
جنه /تيني (وحشتيني) 
اميره /تعالي نروح لبابي 
شال رعد جنه 
رعد بسعاده /جنتي وحشتيني 
عانقت رعد جنه 
نادي رعد علي احد الخادمات لتجهيز الغدا 
رعد /هطلع اغير وانزل عن ازنكوا 
طلع رعد واميره 
رعد /اميره اميره 
اميره/نعم 
رعد وهو يقربها منه ويده السليمه علي خصرها /مالك زعلانه ليه
بقلم /ندا الشرقاوي 
اميره /علشان انت زعقتلي في المستشفي وانا مكنش قصدي غير اني اطمن عليك 
رعد بحنان  /معلش انا اسف والله مكنش قصدي 
اميره /خلاص مش زعلانه 
رعد بيقرب عليها /لا والله شكلك زعلانه 
اميره /لا خلاص 
رعد /يابت انا عاوز أصلحك 
اميره /مفيش بنا خصام يابابي 
رعد /روح قلب بابي 
اميره /ياله بقا خلص لبس علشان ننزل نتغدا 
رعد /طب مش هتساعديني 
اميره /احممم طب حاول 
رعد /خلاص هنادي رحمه احسن 
اميره مسرعه /خلاص خلاص هساعدك 
وساعدت رعد في إتمام ملابسه 
اميره /هاخد شاور والبس وانزل 
رعد /هستناكي 
اميرة /ماشي 
دخلت اميره تاخد شاور 
وخلصت ولبست 
ونزلوا
بقلم /ندا الشرقاوي 
واتغدوا وأصر رعد انهم يبيتوا ويرجعوا تاني يوم لان الوقت اتأخر. 
عدا شهر والحياه طبيعيه رعد قدم لاميره في الجامعه وبيقرب منها وحده وحده واميره حبه قرب رعد بنسبالها امان وحنيه 
وياسمين رجعت جامعتها وبترجع علي فيلا رعد علشان تسلي اميره أكرم بيفكر اللي بيعمله صح ولا غلط وانه هينتقم لشقيقته ولا لا المريض اللي في أوروبا رعد فك الجبس ويسافر أوروبا 
ساميه بتفكر فانتقام جديد ورحمه بتفكر ازاي تستولا علي فلوس رعد هيا وهيام 
في يوم جديد 
رعد /اميره ياله الجامعه 
اميره /معلش اجازه اجازه 
رعد بضحك /يابنتي انتي كل يوم علي كده قومي الله يهديكي طب انا اللي هوصلك مش السواق 
اميره /هلبس في دقيقه 
ولبست اميره ورعد 
علي الفطار 
احد الخادمات /اميره هانم في حد عاوز حضرتك 
اميره /مين 
الخادمه/معرفش ياهنام هو قال اقولك كده بس 
رعد /تعالي نشوف مين 
طلعوا يشوفوا مين وفاجاه جريت اميره علي الشخص وحضنته 
اميره /وحشتني اوي 
رعد بغضب وغضبه عماه  وتوجه إليهم وووووووووو




رواية اميرة الرعد الفصل التاسع


جريت اميره وحضنه الشخص دا جامد 
رعد وصل لاقصي حد من غضبه 
وراح رعد  شد اميره ولكمه بوكس في وشه 
اميره بصراخ /ابيه يوووووسف
(يوسف 29 سنه صديق رعد من الطفوله رجل أعمال برده) 
يوسف بوجع /اي عربيه دخلت فيا   بصدمه ررررعد
رعد بصدمه /يوسف 
يوسف /اميرتي انتي بتعملي اي مع رعد 
رعد بغيره عامية /برده هيقولي أميرتي انا تعرف مراتي منين يايوسف 
يوسف /مراتك ازاي 
اميره /ابيه انت تعرف رعد 
رعد بهدوءمصتنع /تعالوا ندخل بدل ما الحرس بيتفرجوا علينا 
دخلوا 
رعد /تعرف اميره منين يايوسف 
يوسف /اميره بتكون بنت عمي 
رعد بصدمه واستغراب/بنت عمك ازاي انا اول مره اعرف 
يوسف /اميره كانت مسافره يره مصر يعني متعرفش حد اوي وانت مشفتهاش قبل كده بس ازاي بقا فهمني كده ازاي مرات انت كنت رافض الجواز 
دخلت احد الخادمات /اميره هانم جنه صحيت 
يوسف بستغراب /جنه انت خلفت من البت كمان يا رعد دي مكملتش 18 سنه 
رعد بلوي فمه /اخلف لي بس دي قعده اسبوع تقولي ياعمو 
يوسف بضحك/هههههه عمو امال جنه مين انت نفسك اتفتحت علي الجواز فاتجوزت اتنين 
رعد /اميره اطلعي لجنه وبلاش جامعه انهارده وانا هدخل المكتب مع يوسف 
اميره /حاضر ابية اوعي تمشي 
يوسف /حاضر ياعيون ابيه 
رعد /اطلعي ياأميره بدل ما اموتلك ابيه 
طلعت اميره ودخل رعد الكتب هو ويوسف 
يوسف /اي بقا الحكايه 
رعد /انت سافرت  من 6 سنين اتجوزت بنت عمي وتوفاها الله بعد ولاده جنه مكنتش بحبها بس كنت براعي الله فيها مهما كان هيا مراتي بس نعمل اي بقا الحج قالي لازم اتجوز قالي قبلها بيومين ومشفتش امي ه غير وهيا مراتي 
يوسف /يااااه دا انا غبت كتير اوي 
رعد /اوي اوي 
يوسف /طب ازاي مامت اميره وابويا وافقوا 
رعد بحزن /اللي اعرفه ان والدك باعها لبويا بالفلوس 
يوسف بصدمه /اي ازاي بابا يعمل كده ما علينا من كل الموضوع دا انت هطلق اميره 
رعد بغصب /دا علي جثتي 
يوسف بخبث /اي حبتها 
رعد بتردد /وانت مالك 
يوسف /ماشي ياله علشان اشوف جنه واميرة وحشتني 
رعد مسكه من القميص /لو قربتلها هزعل 
دخلت اميره ومعاها جنه 
اميره /في اي انت ماسك ابيه كده ليه 
رعد/احممم ولا حاجه بهزر معاه
يوسف /كده ينفع دا واجب الضيوف برده  
الله البت القمر دي بنتك 
رعد /اه 
شالها يوسف وقبل وجنتها 
يوسف /ما شاء الله قمر اوي 
رعد /خلي بالك منها بقا هاخد اميره اقولها حاجه واجي 
يوسف /مكنش يومك ياغاليه 
اميره /بتقول حاجه ياابيه 
يوسف /لا ياروح..... لا ياأميره اطلعي ياختي 
طلع رعد واميره وقفل الباب امسكها من خصرها بتملك 
رعد بغيره وصوت عالي  /ازاي تحضنيه ازاي  انتي ملكي انا انا بس اللي تحضنيه انا بس ساااامعه 
اميره بخوف منه /في اي يارعد ابيه انا مشفتوش من زمان وانا بحضنه عادي 
رعد وهو بيزيد ضغط علي خصرها  بتملك /لا لا اوعي تاني اشوفك بتقربي منه حته سامعه 
اميره ببكاء /رعد.. انت بتوجعني 
فاق رعد من غضبه عند سماع حملتها وسابها 
دخلت اميره جري علي الحمام وهيا بتعيط 
رعد بغضب من نفسه /غبي غبي خوفتها منك ليه لما بصدق أقرب منه خطوه رجعت عشره وقعد يرمي في اي حاجه قدامه ويكسر 
واميره في الحمام خايفه 
رعد بيخبط عليها /اميره اميره افتحي ياأمير تي 
اميره ببكاء /لا انتي هتضربني 
رعد مسرع/لا والله عمري ياأميرتي افتحي بس انا بابي انا رعدك 
وبحاول يطمنها 
فتحت اميره بعد محاولات كتيره وعيونها حمره وخدودها من كتر البكاء
رعد بحزن  عليها /ليه كده ياأميرتي البكاء دا 
اميره  ببكاء /انت زعقت جامد وانا بخاف من الصوت العالي 
رعد وهو يحضها بتملك /حقك عليا واللة مكنش قصدي انا انا مقدرتش استحمل وانتي بتحضنيه
اميره /خلاص مش هحضنه تاني 
رعد /شطوره حقك عليا بقا مش هزعقلك تاني ياله نشوف جنه ويوسف 
نزلوا تحت 
يوسف /انا قلت عجبتك القعده فوق 
رعد /اه عجبتني اوي 
وقعدوا 
عند هيام ورحمه 
هيام /مروحتيش ليه الفيلا عند رعد 
رحمه /هو عملي اعبار كل لما اروح مبيقعدش لو قعد بيقعد حاضن البت الطفله دي 
هيام /علشان انتي هبله ما انتي لو حببتي البت جنه فيكي هو تيحبك بسبب معاملتك لبنته
رحمه /جنه مين هو انا ليا في حوار الأطفال دا جا لو عيطت بصدع 
هيام /خليكي انتي كده لحد ما رعد مراته تجبله عيل ويلم كله فلوسه 
رحمه /لا مفتكرش رعد بيتسلي بالبت دي وشهرين ويرميها 
هيام /اه زي ما قلتلي علي بنت عمو واهو جاب منها بنت 
رحمه بخبث /بس ماتت 
هيام بشك /بت يا رحمه انتي ليكي يد في اللي حصلها 
رحمه /هااا لا طبعا 
في جامعه ياسمين 
طلعت لقت أكرم مستنيها 



 
جريت اميره وحضنه الشخص دا جامد 
رعد وصل لاقصي حد من غضبه 
وراح رعد  شد اميره ولكمه بوكس في وشه 
اميره بصراخ /ابيه يوووووسف
(يوسف 29 سنه صديق رعد من الطفوله رجل أعمال برده) 
يوسف بوجع /اي عربيه دخلت فيا   بصدمه ررررعد
رعد بصدمه /يوسف 
يوسف /اميرتي انتي بتعملي اي مع رعد 
رعد بغيره عامية /برده هيقولي أميرتي انا تعرف مراتي منين يايوسف 
يوسف /مراتك ازاي 
اميره /ابيه انت تعرف رعد 
رعد بهدوءمصتنع /تعالوا ندخل بدل ما الحرس بيتفرجوا علينا 
دخلوا 
رعد /تعرف اميره منين يايوسف 
يوسف /اميره بتكون بنت عمي 
رعد بصدمه واستغراب/بنت عمك ازاي انا اول مره اعرف 
يوسف /اميره كانت مسافره يره مصر يعني متعرفش حد اوي وانت مشفتهاش قبل كده بس ازاي بقا فهمني كده ازاي مرات انت كنت رافض الجواز 
دخلت احد الخادمات /اميره هانم جنه صحيت 
يوسف بستغراب /جنه انت خلفت من البت كمان يا رعد دي مكملتش 18 سنه 
رعد بلوي فمه /اخلف لي بس دي قعده اسبوع تقولي ياعمو 
يوسف بضحك/هههههه عمو امال جنه مين انت نفسك اتفتحت علي الجواز فاتجوزت اتنين 
رعد /اميره اطلعي لجنه وبلاش جامعه انهارده وانا هدخل المكتب مع يوسف 
اميره /حاضر ابية اوعي تمشي 
يوسف /حاضر ياعيون ابيه 
رعد /اطلعي ياأميره بدل ما اموتلك ابيه 
طلعت اميره ودخل رعد الكتب هو ويوسف 
يوسف /اي بقا الحكايه 
رعد /انت سافرت  من 6 سنين اتجوزت بنت عمي وتوفاها الله بعد ولاده جنه مكنتش بحبها بس كنت براعي الله فيها مهما كان هيا مراتي بس نعمل اي بقا الحج قالي لازم اتجوز قالي قبلها بيومين ومشفتش امي ه غير وهيا مراتي 
يوسف /يااااه دا انا غبت كتير اوي 
رعد /اوي اوي 
يوسف /طب ازاي مامت اميره وابويا وافقوا 
رعد بحزن /اللي اعرفه ان والدك باعها لبويا بالفلوس 
يوسف بصدمه /اي ازاي بابا يعمل كده ما علينا من كل الموضوع دا انت هطلق اميره 
رعد بغصب /دا علي جثتي 
يوسف بخبث /اي حبتها 
رعد بتردد /وانت مالك 
يوسف /ماشي ياله علشان اشوف جنه واميرة وحشتني 
رعد مسكه من القميص /لو قربتلها هزعل 
دخلت اميره ومعاها جنه 
اميره /في اي انت ماسك ابيه كده ليه 
رعد/احممم ولا حاجه بهزر معاه
يوسف /كده ينفع دا واجب الضيوف برده  
الله البت القمر دي بنتك 
رعد /اه 
شالها يوسف وقبل وجنتها 
يوسف /ما شاء الله قمر اوي 
رعد /خلي بالك منها بقا هاخد اميره اقولها حاجه واجي 
يوسف /مكنش يومك ياغاليه 
اميره /بتقول حاجه ياابيه 
يوسف /لا ياروح..... لا ياأميره اطلعي ياختي 
طلع رعد واميره وقفل الباب امسكها من خصرها بتملك 
رعد بغيره وصوت عالي  /ازاي تحضنيه ازاي  انتي ملكي انا انا بس اللي تحضنيه انا بس ساااامعه 
اميره بخوف منه /في اي يارعد ابيه انا مشفتوش من زمان وانا بحضنه عادي 
رعد وهو بيزيد ضغط علي خصرها  بتملك /لا لا اوعي تاني اشوفك بتقربي منه حته سامعه 
اميره ببكاء /رعد.. انت بتوجعني 
فاق رعد من غضبه عند سماع حملتها وسابها 
دخلت اميره جري علي الحمام وهيا بتعيط 
رعد بغضب من نفسه /غبي غبي خوفتها منك ليه لما بصدق أقرب منه خطوه رجعت عشره وقعد يرمي في اي حاجه قدامه ويكسر 
واميره في الحمام خايفه 
رعد بيخبط عليها /اميره اميره افتحي ياأمير تي 
اميره ببكاء /لا انتي هتضربني 
رعد مسرع/لا والله عمري ياأميرتي افتحي بس انا بابي انا رعدك 
وبحاول يطمنها 
فتحت اميره بعد محاولات كتيره وعيونها حمره وخدودها من كتر البكاء
رعد بحزن  عليها /ليه كده ياأميرتي البكاء دا 
اميره  ببكاء /انت زعقت جامد وانا بخاف من الصوت العالي 
رعد وهو يحضها بتملك /حقك عليا واللة مكنش قصدي انا انا مقدرتش استحمل وانتي بتحضنيه
اميره /خلاص مش هحضنه تاني 
رعد /شطوره حقك عليا بقا مش هزعقلك تاني ياله نشوف جنه ويوسف 
نزلوا تحت 
يوسف /انا قلت عجبتك القعده فوق 
رعد /اه عجبتني اوي 
وقعدوا 
عند هيام ورحمه 
هيام /مروحتيش ليه الفيلا عند رعد 
رحمه /هو عملي اعبار كل لما اروح مبيقعدش لو قعد بيقعد حاضن البت الطفله دي 
هيام /علشان انتي هبله ما انتي لو حببتي البت جنه فيكي هو تيحبك بسبب معاملتك لبنته
رحمه /جنه مين هو انا ليا في حوار الأطفال دا جا لو عيطت بصدع 
هيام /خليكي انتي كده لحد ما رعد مراته تجبله عيل ويلم كله فلوسه 
رحمه /لا مفتكرش رعد بيتسلي بالبت دي وشهرين ويرميها 
هيام /اه زي ما قلتلي علي بنت عمو واهو جاب منها بنت 
رحمه بخبث /بس ماتت 
هيام بشك /بت يا رحمه انتي ليكي يد في اللي حصلها 
رحمه /هااا لا طبعا 
في جامعه ياسمين 
طلعت لقت أكرم مستنيها 
ياسمين بقرف /خير اي اللي جابك 
أكرم /هوصلك 
ياسمين /لا وامشي من هنا بدل ما اصوت والم عليك الناس 
أكرم شالها علي كتفه /انا قلت الزوق مش نافع نلحئ للعنف لو سمعت صوتك هزعلك 
ياسمين /نزلني بقولك 
أكرم /انا قلت اي اسكتي 
وأصر انه يوصلها 
في الفيلا 
يوسف بخبث /انتي قعده بعيد كده ليه ياأميره 
اميره بتوتر وبتبص لرعد /هااا ولا حاجه ياابيه انا مرتاحه هنا 
يوسف /لا ياروحي تعالي جمبي 
راح رعد حاضن اميره بتملك /خليك في حالك يايوسف بدل ما اوديك المستشفي 
يوسف /علي اي الطيب احسن 
رعد /شاطر خليك مع جنه بقا 
يوسف/ مالها جنه دي قمر 
في عربيه أكرم 
أكرم /مش ناويه توافقي بقا 
ياسمين /لا لا لا اغني 
أكرم /هتوافقي غصب 
ياسمين /لا ونزلني لوسمحت 
وصلها أكرم ونزلت بدون كلام 
دخلت 
ياسمين /انا جيت ياقوم 
رعد /بس يافضيحه 
ياسمين /اي دا ضيوف معلش اهلا مين الأخ 
رعد بضحك /دا يوسف صحبي واكيد انتي مش فكراه 
ياسمين /مش أوي منور ياجووووو
يوسف بضحك /نورك ياختي 
ياسمين /ميروووو منوره 
اميره /نورك ياسو 
وعدا اليومين مرح عليهم ومزح يوسف وياسمين وغيره رعد 
في جناح رعد 
رعد /اميره لسه زعلانة 
اميره /لا مش زعلانه منك ياعمو 
رعد بضحك /تاني عمو 
اميره /اه 
رعد /تعالي ننام بقا علشان انا عندي شغل وانتي عندك جامعه 
وحضنها وناموا. 





صحيت اميره لقت رعد لابس وفي حقيبه سفر 
اميره /رعد انت رايح فين 
رعد وهو يقبل راسها  /مسافر 
اميره/مسافر فين 
رعد /مسافر شغل اسبوع واحد 
اميرة /مسافر ومش قولتي ليه 
رعد /هو اسبوع واحد بس ياأميره معلش حقك عليا اني مقولتلكيش 
اميره بدموع /لا انت هتسبني زي مامي من ساعت ما اتجوزت وهيا مش بتسأل عليا غير في الفون وكمان قالت إنها هتسافر وتتجوز انت عاوز تسبني زيها 
رعد /ياأميرتي هو اسبوع واحد 
اميرة /امشي يارعد 
رعد /ياأميره 
اميره /امشي
بقلم ندا الشرقاوي 
نزل رعد لقي يوسف 
يوسف /فين اميرة 
رعد /قعده فوق بتعيط 
يوسف /طب ما تخدها معاك انا عارف انك مسافر بطياره خاصه وكمان مش شغل 
رعد /بعدين هقولك خلي بالك من اميرة وجنه 
يوسف /ماشي يارعد 
في السرايا 
هدي /سليم في عريس متجدم (متقدم) لياسمين 
(هدي المنشاوي بتتكلم مصري عادي بس هيا بتحب تتكلم بالغه الصعديه لغه أهلها) 
سليم /وانتي عرفتي منين 
هدي/امه چت عندنا انهارده 
سليم /بتي لسه صغيرة ومش هغصب عليها حاجه 
ساميه بخبث /ولد عمها احچ بيها ولا اي البت لولد عمها 
سليم/ولد عمها مين انسي الكلام دا 
ساميه /ليه ياود عمي دا حته ولد اخوك الله يرحمه 
سليم /الله يسامحك ياخوي مش عارف مخه كان فين وهو بيكتب الكتاب ولا انتي كنتي سحراله 
في الفيلا 
طلع يوسف لاميره 
يوسف /اميره افتحي اميرة 
فتحت الباب وكانت بتعيط 
يوسف /مالك ياأميره بتعيطي ليه 
اميره /مفيش ياابيه 
يوسف /تعالي ياأميره نقعد 
يوسف /بصي ياأميره رعد متعودش انه يقول لحد هو رايح فين ولا جاي منين بس اللي اعرفه انه مرداش يقولك علشان مش تزعلي وبعدين هو اسبوع واحد بس ياله البسي علشان اوصلك الجامعه وكلمي رعد قبل ما يركب الطياره يالة 
اميره /حاضر ياابيه هيا جنه صحيت 
يوسف /لا لسه
بقلم ندا الشرقاوي 
نزل يوسف واميره بترن علي رعد 
رعد بقلق/اميره  في اي انتي كويسه جنه كويسة
اميره /مفيش يارعد انا حبيت اطمن عليك بس علشان نزلت من غير ما اودعك معلش انا اسفه 
رعد /لا ياروحي انا اللي غلطان مش قلتلك بس مكنتش عاوزك تزعلي ياله روحي الجامعه بس معاكي حرس ياأميره متمشيش من غير حرس ويوسف هيوصلك لبس واسع ماشي واسع 
اميره /حاضر 
رعد /اميره 
اميره /نعم 
رعد /هتوحشيني ياأميرتي 
اميرة بكسوف /انت كمان 
وقفلت المكالمة علي طول 
لبست اميره فستان واسع ولمت شعرها علي شكل كحكه 
وتصورت صوره وبعتتها لرعد 
الشات 
رعد /جميله ياأميرتي  😘
اميره /😚😙😘انا هنزل بقا 
رعد /ماشي سيبي الفون مفتوح اوعي تقفليه 
اميره /ماشي 
نزلت اميره ومشيت هيا  ويوسف علي الجامعه وطبعا معاها طقم كامل من الحرس
وصلت الجامعه
يوسف /اول ما تخلصي رني عليا
اميره /ماشي ياابيه
يوسف بابتسامة /ياله ياروحي ادخلي
دخلت اميره الجامعه ومعاها الحرس 
احد الشباب /هيا مين دي 
بنت مغروره /دي وحده كده جديده بس مبتتحركش منغير حرس حته في المدرج بتلاقي حرس ودا ممنوع معرفش دخلوا ازاي 
الشاب /اممم مفيش مانع نتعرف 
البنت /نتعرف اي بس دي شكلها مش نوعنا خالص 
الشاب بغمزه /احب اجرب النوع الجديد 
(احمد العربي 22سنه بينجح بالواسطة مغرور عاوز كل حاجه ليه هو علشان ابن رجل أعمال مشهور جدا دخل طب بالفلوس) 
دخلت اميره المدرج 
الدكتور بعصبيه/اي دا مين سمحلكوا تتخلوا هنا 
رئيس الحرس /احنا حرس اميره هانم ومش ينفع نسبها هنا 
الدكتور /ازاي اتفضلوا بره ياله 
اميره بصوت هادي /خلاص يادكتور اطلعوا استنوا علي باب المدرج وسيبوا اتنين بس هنا 
الدكتور/كله يطلع ياطالبه يامحترمه 
رئيس الحرس بتحذير /اتفضل يادكتور اشرح واحنا واقفين مفيش حاجه احنا وخدين اذن من عميد الكليه 
الدكتور  بدا يشرح وكله مستغرب ازاي الحرس هيدنهم في المدرج غير انهم مسلحين كمان 
بعد مرور عده ساعات طلعت اميره من المدرج 
احمد /اذيك ياقمر انتي نتعرف على بعض 
اخد بوكس من يوسف / وماله اعرفك انا خدو الحي **ا* ن دا علي المخزن
اخد اميره علي العربيه 
يوسف /انتي عارفه لو رعد كان زمانه خلص عليه 
اميره /ياابيه انا مالي هو اللي جاي يتعرف 
يوسف /لا والنبي طب ياله نروح رعد وصل أوروبا وعاوز يكلمك 
وصلوا البيت دخلوا لقوا رحمه جوه 
رحمة/ Surprise 
اميره /هاي رحمه 
رحمه /انا قلت اعملهالكوا مفاجأه واقعد معاكوا يومين اي دا يوسف عامل اي 
يوسف بتصنع الابتسامه /الحمد لله وانتي 
رحمه /الحمد لله 
دخلت ياسمين /انا جيت يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم اي اللي جابك يارحمه
رحمه /دا واجب الضيافه برده ياياسمين انا قلت اقعد معاكوا يومين لحد ما رعد يرجع من السفر 
اميره /انا طالعه لجنه واكلم رعد نورتي يارحمه 
رحمه بخبث /هو انا ممكن انام في الجناح بتاع رعد 
اميره بستغراب /جناح رعد امال انا انام فين انا وجنه ان شاء الله 
رحمه /اي دا انا فكره انكوا بتناموا في اوضه تانيه اصل رعد مكنش بيدخل حد الجناح بتاعه
ياسمين وهي فهمت رحمه بتحاول تقول اي /مش مراته اكيد هتبعت في الجناح بتاعه يعني اطلعي ياأميره 
طلعت اميره ودخلت 
اميره للمربيه /اتفضلي انتي انا ههتم بيها 
المربيه /تمام  
اميره /جنتي تعالي ياروحي وسألتها وقعدت تلعب معاها 
فهي احببتها كأنها ابنتها 
اميره /تعالي نكلم بابي 
واتصلت فيديو كول علي رعد 
رعد /اميرتي عامله اي 
اميرة /كويسه الحمد لله وجنه معايا اهي لسه جايه من الجامعه 
رعد/ماشي ياروحي عملتي اي بقا في الجامعه احكيلي 
بدأت اميره تحكيله كل حاجه وحكت موقف الدكتور بس محكتش موقف احمد ويوسف 
رعد /اممممم ماشي ياأميره واي تاني 
اميره /ورحمة جت تقعد هنا يومين 
رعد بستغراب/ليه يعني ماعلينا ماشي انا هقفل واكلمك بليل علشان عندي meeting 
اميره /ماشي باي 
قفل رعد المكالمه وغادر الشركه وراح علي المستشفي 
الحوار مترجم 
دكتور مايك /اهلا رعد بيك اتفضل 
رعد /اهلا دكتور مابك أين غرفه المريض 
دكتور مايك /تفضل 
دخل غرفه المريض 
المريض /رررعد 
رعد /عمي...... 

 


رعد /عمي أحمد
جري رعد حضن احمد حضه فهو اشتاق اليه خمس سنوات في غيبوبه
عم رعد (احمد) /رعد في اي واي اللي بيحصل
رعد /هحكيلك كل حاجه
بدا رعد يحكي كل حاجه حصلت في الخمس سنين دول وان الحادثه كانت كبيره واثرت علية والدكاترة  
فاقد الامل انه يفوق ويرجع للحياه
احمد /بس انا مش فاكر حاجه يارعد غير أن بنتي نجحت في 2اعدادي 
رعد بصدمه واستغراب /ايييه
جه الدكتور
الدكتور /ايوه مستر رعد المريض فقد الزكره لان المده كانت كبيره وهو بالنسباله انه دخل المستشفي امبارح
رعد /اتفضل حضرتك
رعد /عمي أحمد انت..... انت في غيبوبة بقالك 5 سنين
احمد بصدمه /اي
رعد باسف /للأسف لان الحادثه اللي حصلتلك كانت كبيرة
وحصل حاجات كتير في ال5 سنين دول 
احمد /اي اللي حصل يارعد 
          Stop    
(احمد الشامي صديق سليم المقرب ورعد بيعتبره مثل والده) 
بدا رعد يحكي كل حاجه حصلت في ال5 سنين دول 
ورعد استغرب حكايه بنته دي لانه ميعرفش ان احمد عنده بنت
بقلم ندا الشرقاوي 
احمد /وانت عامل اي يارعد 
رعد /اهو الحمد لله اتجوزت ومراتي توفت ومعايا جنه 
احمد بحزن /البقاء الله وتتجوز تاني 
رعد تفتكر اميرته /اه اتجوزت من شهرين 
احمد /ربنا يهنيك يابني هنرجع مصر أمته 
رعد /بعد فتره هنرجع مصر بس انا معرفش اهلك خالص ياعمي ولا اي حد يعني لما ترجع مصر هتعمل اي 
احمد /انا كان عندي بنت اسمها اميره 
رعد /نفس اسم مراتي 
احمد /بس بنتي حاجه تانيه بنت بريئه وطيبه وشعرها احمر حاجه تانيه 
رعد /لا استني كده اميره بنتك المفروض دوقتي دخله أوله جامعه صح 
احمد /صح 
طلع رعد صوره اميرة وخلي احمد يشوفها  وطبعا عرف اميره 
احمد /بس انت تعرفها منين 
رعد بابتسامه /دي اميرتي... احم اميرة مراتي 
احمد /نننننننعم 
رعد /مراتي 
احمد /ازاي اميره صغيرة ازاي وفاء قبلت بالوضع دا واخويا 
رعد قاله ان اخوه هو اللي باع اميره وان وفاء سافرت بره مصر وهتتجوز 
رعد /بس حاجه ازاي هتتجوز وهيا علي زمتك دا حرام وقضية 
احمد /قبل الحادثه بأسبوع انا  طلقتها 
بقلم ندا الشرقاوي 
        Back
وفاء /طلقني ياأحمد طلقني 
احمد /هطلقك علشان انتي وحده خاينه ور**خ**ه انا اللي غلطان هاخد بنتي وابعد عنك 
وفاء /بتحلم انا هاخد بنتي واسافر 
احمد بصوت عالي /عاوزاها تطلع زيك عا**ر**ه
وفاء /هسبهالك واخد 5مليون جنيه 
احمد /انتي طالق طالق طالق 
     Fact 
احمد /دا اللي حصل 
رعد /انا كده فهمت انا هقول للدكتور هتطلع أمته والعلاج الطبيعي. 
في مصر. 
في الفيلا 
رحمه بتكبر /انتي هتيلي فنجان قهوه 
احد الخادمات /هطلع العصير لاميره هانم واعمل لحضرتك 
رحمه /مفيش هانم هنا غيري 
نزلت اميره بقوه اول مره 
اميره بقوه مصتنعه /لا في انا هنا الهانم انتي هنا ضيفه وبس يارحمه مفيش هنا هوانم غير اتنين انا وياسمين سامعه 
رحمه بصدمه من كلامها هل الطفله البريئه بترد عليها /انا... انا مقصدش معلش ياأميره وبعدين انا كنت هانم الفيلا قبل ما انتي تيجي 
اميرة /زمان بقا دلوقتي انا مرات رعد  عن اذنك لو سمحت العصير بتاعي والاكل بتاع جنه 
الخادمة /حاضر 
رحمه /ماشي ياأميره يا انا ياانتي 
طلعت اميره لقت ياسمين وقفه 
ياسمين /لا عجبتيني والله انا ياسمين اندهشت منك كل دا يطلع منك والله لقول لرعد وطلعت تجري 
اميره وهيا بتجري وراها /خدي هنا هزعل منك ياياسمين رعد هيزعل ويقول عليا شريره 
في أمريكا 
وفاء/مالك ياحبيبي 
يوسف بخبث /ولا حاجه ياروحي اه عاوز فلوس 
وفاء /حاضر ياحبيبي انا خت كل ورث اميره وفهمتها ان عمها هو اللي خد الفلوس وانها مدخلتش جامعه علشان دا طلب عمها
يوسف بخبث /بس اتجوزت  رعد المنشاوي 
وفاء /وقعت وقفه 
يوسف /هنطلع منه بمصلحه حلوة 
        Stop
(يوسف واحد نصاب بتجوز الستات  الكبيرة في السن وينصب عليهم في الفلوس ومن ضمنهم وفاء طبعا 35 سنه) 
في مصر 
ياسمين /اه والله يا رعد دا اللي حصل 
رعد بصدمه /اميره قالت كده 
ياسمين /اه وكانت قويه اوي 
رعد /مش معقول اميره مراتي انا قالت كده 
ياسمين /اه دي من ساعتها خايفة تكلمك لتزعق فيها وتقول عليها شريره 
ضحك رعد بصوت عالي علي تفكير صغيرته 
رعد /طب خليها تكلمني 
ياسمين /استني 
دخلت اوضه اميره 
ياسمين /اميره اطلعي رعد عاوز يكلمك 
اميره في الدولاب /قوليله نزلت الصعيد اجازه 
ياسمين بضحك  /الله يهديكي اطلعي 
اميرة /طيب هطلع 
طلعت اميره من الدولاب 
ومسكت الفون 
اميره /اي دا  رعد  عامل اي 
رعد /عملتي اي يامصيبه حياتي 
اميره /انا مين انا عملت حاجه دي ياسمين 
رعد /ياسمين برده 
اميره /طيب انا اسفه 
رعد /اطلعي بره يا ياسمين 
طلعت ياسمين 
رعد /انتي بتتاسفي ليه 
اميره /علشان عليت صوتي علي بنت خالتك 
رعد /والله لو كنتي طرتيها مكنتش هكلمك 
اميره/ 😳😳😲
رعد /مرات رعد المنشاوي متعتذرش ورسها علي طول مرفوعه 
اميرة /ماشي 
رعد /عندي ليكي مفاجأه 
اميره بفرحه /اي قول 
رعد /لا لما اجي 
اميره بعبث طفولي /ماشي يارعد 
رعد /سلام ياأميرتي
عدا اسبوع وجه يوم وصول رعد 
دخل رعد واميره اول ما عرفت جريت عليه لاكن وقفت فاجاه 
اميره بصدمه /رع...... بابي 
واغمي عليها. 

 


اميره /رع.... با.. بابي. 
واغمي عليها. 
جري رعد واحمد عليها. 
رعد بخوف/اميره اميره. 
احمد بدموع /اميره. 
ياسمين /خد يارعد برفان اهو. 
بدأت اميره تفوق. 
رعد /اميره خوفتيني عليكي. 
امير ببكاء /رعد انا.... انا شفت بابي. 
رعد بحنان /بصي ياروحي ايوه بابي عايش وهو كان تعبان بس خلاص خف خالص وانا هحكيلك كل حاجه بس اللي عرفينه ان بابي عايش.
اميره وهيا بتبكي وتتجه لأحمد 
اميره ببكاء شديد /بابي 
احتضنها احمد بشوق كبير وكاد ان يكسر اضلاعها من شده الحضن 
احمد /وحشتيني ياأميره وحشتيني اوي 
اميره /وانت وحشتني اوي يابابي كلهم سابوني 
مامي وعمو
احمد وهو يملس علي شعرها /خلاص ياروحي انا رجعت اهو ومفيش حاجه هتفرقنا عن بعض
كل هذا وهم غافلنين عن العاشق الذي كاد ان يقتل احمد ويأخذ صغيرته بعيدا عن الجميع.
رعد /ياسمين قوللهم خلاص
ياسمين بصدمه /خلاص اي دا بيحصنها بس وبعدين اي دا  ابوها
رعد بغيرة /هو كده كده كان ميت قوليله خلاص بدل ما اموته بجد
ياسمين /استهدا بالله
رعد بصوت عالي /ما خلاص بقا
وراح شد اميره من اديها وخلاها في حضنه
رعد /كفايه عليك كده ياعم احمد 
احمد بضحك /اي يابني هو انا عملت حاجه امال لو قلت تنام في حضني انهارده اي رايك ياأميرتي 
اميره /موافقه يابابي 
رعد بصوت عالي وغيره عامية /اييييه تبات فين وانا انام فين بقا انا بقالي اسبوع منمتش عن اذنك بقا البيت بيتك انا هاخد اميره في كلمة 
طلع رعد هو واميرة 
ياسمين /معلش ياعمو اميرة طيرت عقله 
احمد /عامله اي ياياسمين 
ياسمين /الحمد لله وحضرتك 
احمد /بخير يابنتي 
فوق عند رعد واميرة 
رعد وهو بيحضنها /وحشتيني اوي
اميره /وانت كمان 
رعد /انتي ازاي تحضنيه كده 
اميره بستغراب /رعد انت بتتحول 
رعد /سيبك مني ازاي تحضنيه لا وكمان عاوزه تنامي  معاه وتسبيني 
اميره بغضب /يارعد دا بابي 
رعد بتملك /لو جنه نفسها سامعه 
اميره /حاضر 
رعد بابتسامه /شطوره ياروحي
Nada Elsharkawy.                              
تحت دخل يوسف 
يوسف /انا جيت..... ياخرااااابي عفريت عفريت يالههههههوي 
نزل رعد واميره علي صوت يوسف 
رعد /اي في اي 
يوسف بخوف /الحق عفريت عمي 
رعد /عفريت اي ياحي*و*ن دا عمك تعال احكيلك 
اخد رعد يوسف وفهمه الحكايه كلها 
طلع يوسف باسف وهو بيحضن عمه /معلش ياعمي بس اعمل اي بقا 
احمد /كبرت يايوسف 
يوسف بغرور مصتنع /واحلويت كمان ملقيش عندك عروسه 
ياسمين /عندي ليك عروسه اي فله 
يوسف /والنبي اي فين هيا 
ياسمين /مسعده ميغوركش الاسم بس اي جمال رباني هيا بس شفتها كبيره شويه 
يوسف /عادي دي بيعملوا عمليات علشان الشفايف دي انتي متفهميش في الحاجات دي 
رعد بضحك عالي /لا مش قادر هيا فعلا مسعده هتليق عليك بس استناها 3 سنين 
يوسف بعدم فهم /ليه 
رعد /أصلها لسه قتله جوزها من شهرين واتحبست 
يوسف /😲😲مش عاوز اتجوز ياعم 
رعد /ياله علي السفره نتغدا وبعدين اجوزك 
اميره /استنوا اجيب جنة معانا بدل ما كلنا هنا 
راحت جابت جنه وكانت لابسه سلوبت جينز جميل ورقيق
قام رعد وحضنها
رعد /وحشتيني ياجنتي
جنه /تنيي(وحشتني)
احمد /ما شاء الله قمروه ربنا يخلهالك
اميره بغضب طفولي /يخلهالنا مش يخلهالك دي بتعتي انا
ضحك الجميع علي طفولتها وبصلها رعد بحب.
اميره /هات جنه بقا واقعد
وقضوا وقت جميل مع بعض
دخلت رحمةجريت علي رعد علشان تحضنه
رحمه /رعد وحشتني
لاكن دخلت اميره في النص
اميره /معلش أصله متوضي صح
رعد وهو يكلم ضحكته /صح صح
دخلت رحمه قعدت
رحمه /في ضيوف مين حضرتك
رعد /دا صديق بابا وهيقعد معانا يومين
بصوله باستغراب ليه مقلش انه بابا اميره
رحمه /هاي يااونكل انا رحمه بنت خالت رعد
احمد /اتشرفت
رحمه /عامله اي ياأميره 
اميره عاوزه تستفز رحمه /كويسه اوي مش رعد جه اكيد كويسه 
الكل  مستغرب شجاعت اميره في الكلام 
رحمه /اه رعد كان وحشني خالص والله 
ياسمين /انا طالعه انام ياجماعه مش قادره 
يوسف /وانا كمان 
رعد /اتفضل ياعمي اوصلك اوضتك 
اميره /انا هروح ادخل جنه علشان نامت
Nada Elsharkawy.                       
في الصعيد 
أكرم /هو دا اللي بجولة عين العقل اني مش هكمل معاكي ياما 
ساميه بصوت عالي /وه مش هتاخد تار خيتك  إياك  
أكرم /خيتي ماتت كيف ياما
ساميه بتوتر /هما اللي جتلوها 
أكرم /جتلوها كيف بجا اني الكلام دي مدخلش دماغي واصل واني هصلح علاقتي برعد وملكيش دعوه بيهم خالص 
ساميه /ماشي ياولدي اما نشوف 
في غرفه اميره ورعد 
رعد وهو يحاصر اميره بينه وبين الباب /بس اي الشجاعه دي 
اميره بتوتر /ا.. اي في اي.. ش.. شجاعه اي 
رعد بخبث  /اممممم يعني مثلا مش غيرانه من رحمه 
اميره بتوتر اكتر واخدودها احمرت /انا... انا عاوزه انام 
رعد /اممم مش هتتحركي من هنا غير لما اعرف اي الشجاعه والكلام المفاجأ دا 
اميره /اصل... بص اصل اصل انا عاوزه انام 
رعد /اممممم ماشي ياأميره مسيرك تيجي لحد عندي ياأميرتي 
وقبل خدها ودخل غرفه الملابس 
وعدا اليوم عليهم تاني يوم صحيت اميره ونزلت عند البسين 
صحي رعد لقا رساله جيالها وفتح الرساله بس انصدم من اللي شافه وفاجاه أصبح وجه رعد احمر من كتر الغضب وبرز عروق يده 
رعد /ررررررررحمه 

 


رعد /ررررررحمه
طلع رعد من الجناح بتاعه والجميع طلع علي صوته
دخل رعد اوضه رحمه
رعد /ررررررحمه
قامت رحمه من النوم مفزوعه /اي في اي يارعد
رعد وهو بيمسكها من شعرها /متعرفيش في اي ياز**ا**له
رحمه /اي انا مسمحلكش
رعد صفعها صفعات متتاليه
يوسف وهو بيبعد رعد /في اي يارعد مالك داخل همجي عليها ليه
رعد بغضب /سبني اموتها سبني
اميره /مالك يارعد اي اللي حصل علشان تضربها كده
ضرب رعد يوسف بالبوكس وراح مسك رحمه وفتح الفون
رعد بصوت عالي /ليه ليه تعملي كده
رحمه بخوف من رعد /لا لا مش انا مش انا
رعد بصوت كالافعي/كمان بتكذبي يعني مش انتي اللي في الفيديو بتقتلي مي وهيا في المستشفي مش انتي اللي قتلتي مراتي مش انتي اللي خليتي بنتي يتيمه من قبل ما تشوف امها
رحمه بهستريه/ايوه انا انا اللي شلت من عليها الأكسجين وانا اللي موتها عارف ليه علشان انت ليا لوحدي يارعد ومش كده وبس انا اللي كنت بخطط علشان اقتل اميره هيا كمان 
هنا رعد ضربها بالقلم /اخرسي 
وكلم الحرس ييجوا 
رعد /خدوها المخزن لو هربت منكوا هقتلكم بايدي  خدوها
رحمه ببكاء وهستريه /لا لا رعد انا عملت كده علشان بحبك رعد
رعد /خدوها
قعد رعد علي الارض وحد وجهه بين يده
احمد بحزن عليه /معلش يابني هدي نفسك ربنا يقويك
ياسمين ما زالت في صدمه مي صديقه طفولتها رحمه هيا من قتلتها 
طلع الجميع وظل رعد جت اميره تطلع 
رعد بصوت علي وشك البكاء وهدوء  /اميرة 
اميره رجعت بتوتر /ن... نعم
رعد /تعالي
راحت اميره لرعد
رعد /انتي.... انتي خايفه مني
اميره بهدوء مصتنع /هاااااا لا
رعد /تعالي
امسك رعد يداها وذهب الي غرفتهم
قعدت اميره علي السرير ورعد حط راسه علي رجلها
رعد بهدوء /ممكن ادني كده وايده علي خصرها
اميره وهيا تملس علي شعره /موافقه 
ودنهم علي هذا الوضع. 
عند الجميع تحت 
ياسمين /انا مش مصدقه  رحمه هيا اللي موتت مي 
يوسف /قدر الله وما شاء فعل ان شاء الله خير أما نشوف رعد هيسلمها ولا اي 
احمد /ياسمين تعالي احكيلي في اي 
بدأت ياسمين تحكي لأحمد كل حاجه عن مي والاعيب رحمه
عدا عده ساعات ورعد نايم زي ما هو وخاصن اميره كأنها هتمشي وتسيبه زي الطفل الذي يخاف من فقدان أمة 
صحي رعد لقا اميره زي ما هيا صاحيه واديها علي شعرة 
رعد /انا نمت كتير 
اميره بابتسامة /معرفش 
قام رعد يشوف الساعه كام 
رعد بصدمه /ياااه 4 ساعات اكيد تعبتك صح 
اميره بابتسامه جذابه /لا المهم تكون انت أتحسنت عن الصبح 
رعد /اوي محستش بنفسي 
اميره بتلقائيه /كنت بتحبها 
رعد /هيا مين 
اميره/مي مراتك 
رعد /لا بس هيا اه 
           Back  
مي بحب وابتسامه /علي فكره ياواد عمي انا عارفه زين انك متحبنيش وبتعملني كويس وطلباطي مچابه بس علشان ترضيني 
رعد /يامي افهميني قلبي مش بايدي بس انا اوعدك طول ما انتي علي زمتي عمري ما هقصر معاكي في حاجه وبعدين انتي حامل في حته بتجمعنا سوا
مي بابتسامه /وراضيه وصابره 
رعد وهو يقبل راسها /ربنا يخليكي ليا 
مي/ويخليك ياحبيبي 
         Fact
رعد /هيا كانت بتحبني اوي ومع ذالك مستنتش مني حب بس انا كنت بعملها كويس يعني مش علشان مش بحبها يبقي اعملها وحش لا بس دي وصيه الرسول صلى الله عليه وسلم. 
اميرة /لو كانت لسه عايشة وانت قبلتني كنت هتعمل اي 
رعد بيتفاجئ بالاساله بتعتها 
رعد بتفكير /معرفش بس اللي متأكد منه اني عمري ما كنت هسيبك 
اميره /انا هروح اشوف جنه 
رعد مسك اديها /راحه فين احنا مش بنتكلم 
اميرة /هنتكلم في اي تاني رعد انت اتجوزتني ليه
رعد /علشان......... اميره انتي عاوزه توصلي لايه 
اميرة بصوت عالي /عاوزه اعرف انا ايه اتجوزتني ليه علشان جنة ولا علشان ترضي والدك ولا اي هااا اي 
رعد بصوت عالي /انتي بتعلي صوتك عليا ياأميره في اي فوقي كده اتجوزتك ليه انتي فكراني بنت علشان اتغصب علي حته جوازه لا فوقي 
وسبها ونزل 
نزل رعد عند احمد وياسمين ويوسف 
احمد /اي يارعد انت كويس 
رعد /اه الحمد لله 
يوسف/انت هتعمل اي مع رحمه هتسلمها ولا اي 
رعد /هسلمها بس انا اخد حق ام بنتي الأول 
دخل أكرم 
أكرم /هتاخد حق مي ازاي يارعد ولا من مين 
رعد /انت اي اللي جابك هنا 
أكرم بغضب /رد عليا هتاخد حق اختي من مين انطق 
رعد /تعال معايا 
اخد رعد أكرم ودخلوا المكتب 
رعد /رحمه هيا اللي موتت مي 
أكرم بصدمه /انت بتقول اي لا مستحيل 
طلع رعد الفيديو ورحمه بتعمل الجريمه 
أكرم /يابنت ال******هموتها هموتها يارعد 
رعد /استني بس هيا في المخزن 
اكرم بغضب وعلي وشك البكاء وضعف /سامحني يارعد 
رعد /اسامحك علي اي 
أكرم /علي كل حاجه علي اللي عملته مع ياسمين واميره واني كنت عاوز انتقم منك واني عملت كل حاجه والله علشان اخد حق مي امي قالتي ان انت السبب في موتها 
رعد بصدمه /انا السبب ازاي دي ام بنتي ازاي اموتها
أكرم بندم /كنت غبي وصدقت سامحني ونرجع زي زمان 
رعد /زي زمان بقا انت أكرم ابن عمي اللي كان اخويا 
ولا أكرم اللي حاول يعتدي علي اختي وكان عينه علي مراتي 
أكرم /سامحني والله الانتقام عماني 
رعد وقد عرف انه صادق /مسامحاك 
اكرم بفرح /بجد 
رعد وهو يحتضنه /اه بس تصالح ياسمين 
أكرم بتوتر /ما دا الموضوع اللي عاوز افتحك فيه 
رعد بتحذير /اي في اي 
أكرم /اصل انا عاوز 
رعد /عاوز اي 
اكرم /عاوز اتجوز ياسمين 
رعد /وانا موافق بس لما ياسمين توافق 
أكرم بسعاده حقيقه /حاضر والله هصالحها
رعد /طب ياله نروح المخزن 
راحوا المخزن بس كانت رحمة مش هيا خالص وتتكلم كلام مش مفهوم ووجهها باللون الاسود 
رحمه بهستريه /رعد حبيبي انت جيت تمشيني صح 
رعد /لا جيت اخد حق مراتي 
أكرم بكره /وانا اخد حق اختي 
وقلع حزامه الجلد وقعد يضرب في رحمه بدون رحمه وشفقه ورحمه بتصرخ 
رعد امر الحرس يمسكوا أكرم 
أكرم /سبني اموتها سبوني رعد خليهم يسبوني 
رعد بصوت عالي /اسكت بقا دي قطعه النفس 
امر رعد الحرس يجيبوا دكتور 
كشف الدكتور علي رحمه 
الدكتور /دي لازم تروح مستشفي الأمراض العقليه وفي شويه تحاليل لازم تتعمل لان المريضه ممكن تكون بتاخد مواد مخدره 
رعد بصدمه /مدمنه 
الدكتور /يارعد باشا دي لازم تروح المستشفى لو فضلت كده هتموت 
اخدو رحمه للمستشفي
ورجعوا بعد إرهاق شديد 
في الفيلا 
ياسمين /بتعمل اي هنا يااكرم 
أكرم /عامله اي ياقمر 
رعد ضربه في كتفه /اتلم ياحي*ا*ن
اكرم /ايدك لسه تقيله 
رعد /أكرم اعتذر عن كل حاجه وخلاص الموضوع خلص ورع أكرم بتاع زمان ولا اي 
أكرم /طبعا طبعا وانا بعتذر ليكوا 
اميره بطيبه /انا قبلت الاعتذار 
أكرم بضحك /والنبي عسل 
رعد /انا قلت انت عاوز تنضرب 
أكرم /خلاص خلاص انا طالع اوضتي لسه زي ما هيا ولا اي 
رعد /زي ما هيا ياخويا 
طلع أكرم والباقي طلعوا علي اوضهم لان اليوم كان متعب جدا 
في غرفه اميره ورعد 
اميره في سرها /انا غلط مكنش ينفع اعلي صوتي عليه طب اعمل اي 
اميرة بصوت هادي  /رعد 
رعد في نفسه /ياخراااابي علي رعد وسنين رعد 
رعد بلا مبالاه /نعم 
اميره /احمممم انا انا 
رعد /انتي اي 
اميره باسف  /انا اسفة 
رعد ببرود /ماشي ودخل غرفه الملابس 
طلع رعد ونام علي السرير 
اميره بغيظ /طب اعمل اي بقا 
رعد /اقفلي النور علشان انام 
اميرة /حاضر 
اميرة /طب انام في حضنه طيب 
ونامت اميره 
قام رعد من النوم بعد ما نامت 
رعد /اعمل فيكي اي مش عارف اعقبك حته بس اعمل اي بقيت بعشقك ياأميره الرعد 
وحضنها وناموا. 

 


تاني يوم صحيت اميره ملقتش رعد لاكن لقت مسچ منه
(تفطري وتشربي العصير وتروحي الجامعه مع الحرس والسواق هيوديكي ويرجعك لو ماكلتيش هزعلك. بابي)
ابتسمت اميرة ان واخد باله من كل حاجه حته لو صغيرة
قامت اميره صلت فرضها (حته لو هيا بشعرها ملتزمه بالصلاه) 
ولبست بنطلون جينز وتيشرت عليه ورد صغير 
ونزلت 
ياسمين /ايوه بقا اي الجمال دا 
اميره بغرور مصتنع /اقل ما عندي 
أكرم /اعاكس عادي ولا رعد فين 
اميره بضحك /لا مش هنا 
أكرم بابتسامه /طيب اي القمر دا بس 
ياسمين بغضب مصتنع /اتحشم ياواد
أكرم بخوف مصتنع /اوامرك ياكبيره 
اميره بضحك عليهم /ههههه معنتش قادره انا هروح الجامعه وعاوزه اطلع من هناك علي شركه رعد مين هيوديني 
أكرم بخوف /لا يااختي جوزك ايده تقيله لو شافني معاكي هقتلني وانا علي وش جواز ولا اي ياياسمين 
ياسمين برفع حاجب /مالك بياسمين 
أكرم /اصلك هتختاريلي عروسه بس اي البت جمر يابت عمي بدر منور 
ياسمين بغيره /وه جمر وبدر لازم اشوفها 
اميره بدلع /چوووو
يوسف /امممم چوووو عاوزه اي 
اميره /مش انت هتروح الشركة 
يوسف /اه 
اميره /يبقي تيجي تخدني من الجامعه توديني الشركه 
يوسف بابتسامة /حاضر 
اميره باستسامه جذابه /طيب اشرب العصير قبل ما رعد يعاقبني 
أكرم /اشربي ياطفله 
اميره بغضب طفولي /هقول لرعد 
أكرم /انا ماشي احسن مش نقصه جوزك 
اميرة /بابي فين 
يوسف /قاعد فوق مع جنة 
كل واحد راح شغله واميره وياسمين كل واحده راحت الجامعه 
في الجامعه 
مايا /اي ياأحمد محدش شافت يعني اي كنت مختفي فين 
احمد بقلق حاول يداريه/هااا عادي كنت في الجونه 
مايا شافت اميره داخله 
مايا/ما تيجي نرزل عليها الحرس بره 
احمد بخوف /هااا لا سبيها في حالها واحنا في حالنا 
       Back
احمد بغضب /انتوا مين فوكني ياحي**ان
يوسف  بغضب/عاوز تتعرف صح تحب اعرفك انا 
احمد /انت متعرفش انا مين انا احمد العربي اي متعرفش انا ابن مين 
يوسف وهو بيضربه بالبوكس /لا احب اعرف ياروح ***
       Fact 
مايا /ياله المحاضره هتبدا 
احمد بلا مبالاه  /ياله 
في شركة المنشاوي 
رعد /يعني اميرة هتيجي الشركه 
يوسف /اه وانا هجبها 
رعد في نفسه /امممم ماشي ومقلتليش عقابها بيزيد 
يوسف /طيب انا هروح مكتبي وانت كمل شغل 
رعد /ماشي يايوسف 
في الولايات المتحدة الأمريكية 
يوسف بخبث /بيبي اي رايك تشاركيني 
وفاء /طبعا ياروحي 
يوسف/بس هعوز 2 مليون 
وفء بطاعة /حاضر بكره هسحب من البنك 
في مصر 
خلصت اميرة وطلعت لقت يوسف واقف 
اميرة /ياله ياچوووو
يوسف /دلوقتي چوووو لما يكون ليكي  طلب قبل كده كان ابية 
اميرة /ياله بقا وديني عند رعد 
يوسف بابتسامة وحنيه /تعالي ياأميرتي 
وصلوا الشركه وطلعت اميرة لمكتب رعد ودخلها يوسف 
ورعد كان عنده اجتماع 
دخل رعد ليا اميره قعده علي المكتب وبتاكل مصاصه وبتهز في رجلها زي الأطفال 
كتم رعد ضحكته واتظاهر بالبرود 
اميره بابتسامه /اذيك يابابي 
رعد /الحمد لله جايه ليه وازاي تيجي من غير اذن مني 
اميره /اصل في واحد زعلان مني قلت لازم اصالحه ولا انت رايك اي 
رعد /مش كل غلط بيتقال اسف 
اميره وهيا مضايقه من معاملته /يعني امشي 
رعد /اللي انتي عاوزاه 
اميره علي وشك البكاء ونزلت من علي المكتب /انا ماشيه يارعد 
وتوجهت الي الباب وبتفتح لاكن ايد رعد منعتها 
مسك رعد اديها  وخدها عند المكتب وقعدها علي رجله 
رعد وهو بيزيل (يمسح) دموعها /ليه الدموع دي 
اميره بزعل  /علشان انت مخاصمني 
رعد بحنان /مين قال كده انا عمري ما اخاصم اميرتي بس اميرتي غلطت صح 
اميره باسف /اه غلط بس اعتذرت وانت منعتني انام في حضنك ونمت بعد ساعه 
رعد بأمر /عدي غلطاتك 
اميره بزهول /اي.        Nada Elsharkawy 
رعد /عدي غلطاتك 
اميره /صوتي كان عالي وانا بكلمك 
رعد /واحد اللي بعده 
اميره /اتكلمت باسلوب مش كويس 
رعد /اتنين اللي بعده 
اميره /قولتلك انك مغصوب علي الجواز علشان خاطر جنه
رعد /  كده 3 غلطاتك ب3 عقابات 
اميره بدلع /عاوز تعاقبني يارعدي 
رعد بتوهان /ياخرابي علي رعدي دي لا خلاص مفيش عقاب 
اميره وهيا في قمه السعاده /هيهيهيهي مفيش عقاب 
رعد /لا في عقابك هتفصلي قعده علي رجلي وانا بشتغل 
اميره بصدمه /نعم 
رعد ببرود /نفذي العقاب 
نفذت العقاب 
دق دق دق         Nada Elsharkawy 
اميره بفزع وجت تقوم مسكها رعد بتملك /هتفصلي كده ويدخل اي حد 
رعد /ادخل 
السكرتيرة باحترام /انا لغيت الاجتماع زي ما حضرتك أمرت حاجه تانيه يافندم 
رعد /لا اتفضلي وهاتي ليمون للمدام 
السكرتيرة /حاضر يافندم 
طلعت 
اميره /مين دي 
رعد بستغراب /اي المساعده بتعتي 
اميره /اي دا فين المساعده اللي لبسه ومش لبسه وبتدلع وفي الاخر تكون بتحبك وعاوزه تموتني علشان انت تتجوزها وانت تطلقني واكون حامل 
رعد بصدمه /اي اي كفايه انتي الروايات جننتك (مش هيا بس واللة كلنا 😂) 
اميره /مليش دعوه دي سكرتيره محترمه 
رعد /الله يهديكي يابنتي 
اميره /طب ياله نروح 
رعد /لا مليش مزاج بس اي اشمعنا اطلقك وانتي حامل 
اميره بتردد /اصل اصل 
رعد /ايوه اصل اي ياله يابنتي اصل انا مخلق اتنين 
طلعوا من الشركه وفي في الشركه اللي بيتكلم علي جمال اميرة وفي اللي غيران من جمالها
روحوا علي الفيلا 
وقضوا يوم جميل مع العائلة وقرروا انهم يروحوا الصعيد يغيروا جو واستغربوا ازاي هيام مسالتش عن رحمة 
استأذنت اميره وطلعت 
بعد ساعه استأذن الجميع وطلع رعد 
بس استغرب هدوء الجناح وفي شمع صغير واضاءه خفيفه جدا جدا 
وطلعت اميره من الحمام وهيا لبسه فستان رقيق جدا جدا باللون الأبيض شفاف وكانت تشبه الحوريه  وشعرها الأحمر الناري ورعد سرحان وتايهه في جمالها ولبسها 
تقدم رعد بتوهان وحضنها واسه في عنقها /انتي جميله اوي 
اميرة بكسوف /م... ميرسي 
رعد بعشق  /اميره 
اميرة /نعم 
رعد وهو يقبلها في عنقها /بحبك تؤتؤ انا بقيت بدمنك 
اميره بحب /وانا بحبك يارعدي 
وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح وذهبوا الي عالمهم الخاص 

 


في صباح في يوم ملئ بالسعاده والفرح
فاق رعد من نومه لقي اميره في حضنه ابتسم بسعاده أمتلك العالم وما فيه
رعد وهو يقبل خدها  /اميره اميرتي
اميره /امممم سبوني انام بقا
رعد /سبوني مين يابت انا رعد
اميره بنوم /لا محدش ليه دعوه برعد دا رعدي انا
رعد وهو بيفوقها /اصحي يااميرتي ياله
صحيت اميره وبصت لرعد بصدمه
اميره /هو هو.... 
رعد بخبث /هو اي ياروحي
امير /هو انا مكنتش بحلم
رعد بخبث وغمزه /حلمتي باي بالظبط 
اميره بتغيير الموضوع /احمم صباح الفل 
رعد وقد فهم /صباح الفل والياسمين علي احلي عروسه صباحيه مباركه 
اميرة بابتسامه  /الله يبارك فيك 
رعد بابتسامه جذابه وهو بيحضنها بتملك /حاسس اني امتلكت الدنيا 
اميره /مبسوط يارعد 
رعد بحب /كلمه مبسوط بسيطه 
رعد /اعملي حسابك هنسافر بليل 
اميره بفرح /بجد هنروح فين 
رعد /مفاجأه ياله خدي شاور والبسي علشان عملك مفاجأه تانية 
اميره /بس هناخد جنه صح 
رعد /لا دا شهر عسل ليكي انتي 
اميره بعبث /لا بنتي هخدها معايا 
فرح رعد من كلمه بنتي 
رعد بجديه /اميره انتي بتحبي جنه لا بتحبيها علشاني انا وترضيني
اميره بحب /بحبها علشان هيا حته منك انت حته لو كانت من مراتك الاولي بس خلاص انا بقيت بحبها اوي وكان نفسي اكون امها 
رعد /مش لازم تكوني انتي اللي امها بس انتي اللي هتربيها واول وحده هقولها مامي هيا انتي 
اميره /ياله انا هاخد شاور 
رعد /ماشي ياروحي 
في مستشفي الأمراض العقليه 
رحمه بهستريه /هقتلك ياأميره انتي وسامية هقتلك انتي السبب ياساميه رعد ليا لوحدي جنة جنه لازم تموت 
كملت بحزن مامي سابتني هنا لوحدي مامي عاوزه الفلوس والشوبنج والشركات. 
في فيلا رعد 
دخلت ياسمين غرفتها لقت ورد علي شكل قلب علي السرير وبوكس كبير 
فتحت البوكس طلع بلوبنه مكتوب عليها سامحيني ياست البنات 
ولقت شوكلت كتير اوي وهدايا كتير وفي الاخر جواب 
(سامحيني ياياسمنتي انا بحبك والله اللي حصل زمان غصب عني سامحيني يارفيقه عمري وصحبتي وحبيبتي وكل حاجه 
لو موافقه تسامحيني تعالي الاوضه بتاعتي. بحبك) 
بكت ياسمين هيا بتحبه بس مش قادره تسامحه بس قررت انها تديه فرصه جديده زي ما رعد اداله فرصه 
وراحت علي اوضه أكرم وخبطتت 
أكرم /ادخل 
دخلت ياسمين فرح اكرم جدا 
اكرم /ياسمين انتي جيتي قولي انك سامحتيني 
ياسمين وهيا بتبعد /لا مسمحتكش بس قررت اديك فرصه جديده 
أكرم بسعاده /موافق موافق 
في مكان تاني 
مجهول /ايوه انا اللي قتلتها وطلعت منها زي الشعره من العجين 
وهكمل علي رعد ولسه ولسه 
في الجناح عند رعد 
اميره طلعت من الحمام 
اميره بفرحه /هيهيهيهي هنسافر 
رعد وهو بيضحك عليها /اهدي ياحبيبتي 
اميره بعبث طفولي /اي بتضحك عليا 
رعد /خلاص خلاص 
اميره /شوفت هتنسيني اهم سوال 
رعد وهو يحاصرها بين يده والباب/اسألي ياروحي 
اميره بوتر من قربه /احم قصدي يعني المكان اللي هنروحه فيه بحر 
رعد وهو يقرب اكثر /اممممم اه ياروحي 
اميره وهيا بتهرب منه وبسعاده /يبقي اجيب المايوه
رعد بغضب ومسك اديها جامد /مايوه اي يامدام يامحترمه 
اميره بوجع /اي يارعد في اي 
رعد بغيره واضحه /اي تلبسي مايوه علشان الناس تتفرج عليكي اي واخد في أيدي رق**صه 
اميره علي وشك البكاء /سبني يارعد لو سمحت ايدي بتوجعني 
سابها رعد ودخل ياخد شاور يطفئ ناره التي شعللتها اميره ويطرد فكره ان احد يرا اميره بالمايوه
ذهبت اميرة الي غرفه جنه وجدتها مستيقظه 
اميره بحزن /شوفتي ياجنتي بابي وجعلي ايدي ازاي 
جنة وهيا بتحط اديها علي ايد اميره /لسي(معلشي) 
اميره /ياله ياروحي نلبس علشان هنسافر 
جهزت اميره جنه وكل حاجه جهزة سابت اميرة جنه مع المربيه 
دخلت الجناح كان رعد طلع من الحمام بمنشفه حول خصره 
غمضت اميره عيونها بسرعه 
رعد ببرود  /انا جوزك علي فكره 
اميره وهيا مستمره/بس مينفعش كده 
رعد ببرود ولا مبالاه /يعني مكسوفه ان جوزك واقف قدامك ومش مكسوفه لما تمشي قدام الرجاله بالمايوه 
اميره بحزن /علي فكره يارعد انت حكمة عليا قبل ما تعرف 
راحت طلعت من غرفه الملابس مايوه (إسلامي)
اميره /دا المايوه اللي كنت هلبسه مكنتش هلبس اللي في دماغك وانا كنت هنزل معاك انت مش نزله مع حد تاني عن اذنك.      Nada Elsharkawy 
سابت رعد ودخلت تلبس 
ورعد لسه واقف مصدوم من اللي حصل هو كان فاكر انها عاوزه تلبس  مايوه bikini. فكره انها تلبس مايوه وحد يشوفها دي مجنناه هيا ملك ليه هو محدش يقدر يشوفها لو قدر يخفيها عن العالم  كله 
لبس رعد قميص ابيض وبنطلون وجهز 
لقا اميره طالعه من غرفه النبلابس لبسه فستان طويل باللون اللبني شفاف من عند الايد 
مسك رعد اديها 
اميره بوجع /ااااه 
رعد بخصه /اي مالك 
اميره وهيا بتبصله نظره عتاب /ايدي يارعد 
بص رعد علي اديها لقا اديها لونها ازرق 
رعد /انا اسف واللة مكنتش اقصد والله 
وضمها الي صدره ويذيد من احتضنها وقبل راسها 
قام رعد جاب حاجه تخفف الألم 
رعد باسف /اسف لسه بتوجع 
اميره /خلاص ممكن نقوم بقا 
رعد /اميره 
اميره /نعم يارعد 
رعد /مكنتش اقصد 
اميره /عارفه انت عملت كده من غيرتك عليا صح 
رعد بابتسامه /اه واللة 
اميره بابتسامه /طب ياله بقا علشان نسافر 
رعد /ياله ياروحي 
نزلوا تحت وكان كل شئ جاهز  
أكرم /رايح فين يابرنس
رعد /شهر عسل عندك مانع 
أكرم بغمزه /انت متجوز بقالك 3 شهور جاي تعمل شهر عسل انهارده 
رعد بغيظ  /عندك مانع 
أكرم /طب ما تجوزني ونروح سوا 
رعد /ياله يابابا من هنا 
احمد بابتسامة  /توصلوا بالسلامه يابني 
اميره بابتسامه  /هتوحشيني يابابي 
احمد /انتي اكتر ياعيون بابي 
ياسمين /وهتاخدوا جنه ليه 
رعد بابتسامه /اميره عاوزه كده 
وودعوا الجميع 
في الطريق 
اميره /رعد دا مش طريق المطار 
رعد بتبسامه /عارف ياروحي 
اميره /هو احنا هنسافر بالعربيه 
رعد /لا ساعه كده وتعرفي 
اميره /ماشي 
بعد ساعه ونص وصلوا لمكان فاضي 
رعد/ياله ياأميرتي 
اميره بابتسامه /احنا فين 
رعد بابتسامه جذابه /بصي كده 
لقت اميره طياره هليكوبتر 
اميره بفرح وسعاده  /الله حلوه اوي 
رعد وهو يحضنها من الخلف /ياله ياروحي 
ركبوا الطياره الخاصه برعد 
في الصعيد 
سليم/ربنا يفرحهم يارب ويرزقهم بالخلف الصالح
هدي /يارب البنيه طيبه جوي جوي 
سليم /اعملي حسابك انهم هيچوا يقضوا يومين هنا في الصعيد 
هدي  /يامرحب يامرحب 
ساميه /يشرفوا نفرش السرايا ورد 
Nada Elsharkawy.            
في الطياره 
اميره /رعد احنا فين 
رعد بحب /بصي كده 
اميره بخوف /لا أخاف 
رعد بضحك /متخافيش بصي بصه صغيره
بصت اميره وانبهرت من جمال المكان 
اميره /الله دي جميله اوي اوي احنا في جزر المالديف صح 
رعد /ايوه 
اميره /دي شكلها جميل اوي اوي 
رعد /المكان دا اسمه  اميره الرعد محدش هيدخلها غيري انا وانتي بس 
اميره بحب /انا بحبك اوي 
وصلوا الي المكان 
وكان شكلها جميل اوي 
ورعد بيفرح اميره وجنه علي المكان 
رعد /اي رايك بقا 
اميره بفرحه /شكله جميل اوي اوي 
رعد بابتسامه  /تعالي ننزل نفطر بقا الكمان جميل
(الصور موجوده) 
وكان يوم جميل جدا بالنسبلهم واميره كانت بتشكر ربنا انها مع رعد 

 


مر 3 ايام علي رعد واميره وكانوا احلي ايام في حياتهم بين مشاكسات وغزل رعد لاميره وخجل اميره
في يوم جديد
اميره وهيا تمرر يداها علي شعر رعد نزولا لعيونه  عند وصول لشفتيه احست برعشه جت تشيل اديها مسكها رعد
رعد /خليها
اميره بتوتر /رعد انت...
رعد /اي ياروحي كملي غزل فيا
اميره وصلت لاقصي قمه من الخجل  /انا كان في حاجه علي وشك بشلها بس
رعد /امممم والحاجة دي علي عيوني وشفايفي وشعري
كانت كبيره ولا اي
اميره بقوه مصتنعه /اه وفيها اي مش جوزي
رعد /اممم ياروح جوزك نكمل بقا
في خلال ثواني انقلب الوضع وأصبح رعد يعتليها
اميرة /رعد في اي
رعد قرب منها ودفن راسه في عنقها يستنشق رائحتها التي أصبحت إدمان  كالهواء الذي يتنفسه أصبح لا يقدر علي العيش بدونها
رعد بتوهان /الفراوله دي هتجنني
اميره /ف.. فراوله فين
رعد بعشق /هو في غيرك ياأميرتي
اميره وهيا تلف يداها حول عنقه وتتكلم بدلال /اممم يعني انا اميره الرعد
رعد /انتي روح وعقل وعشق الرعد
قرب منها رعد وقبلها قبله رقيقه 
يزيد رعد من قربه. 
...... /با.... با 
رعد بغيظ /مش وقتك خالص ياجنه 
اميره وهيا بتهرب من رعد /جنتي ياله نلبس علشان ننزل الpool
رعد /اه ياختي اللبسوا علشان تنزلوا هو أكرم باصصلي في
السفرية 
في شركه رعد
يوسف بعمليه /لو سمحت خلي سكرتيره رعد بيه تيجي المكتب ومعاها ملفات الصفقة الأخيرة 
السكرتيرة باغراء /تؤمر بحاجه تانية 
يوسف بصرامه وحده /اتفضلي علي مكتبك يامدام 
السكرتيرة /انسه من فضلك 
يوسف /مش فرقه معاية انسه ولا مدام هو انا هتجوزك 
السكرتيرة /ياريت 
يوسف /برااااااا 
طلعت السكرتيره 
سكرتيره يوسف (حلا) /اتفضلي ياست الشيخه يوسف بيه عاوزك 
(مرام سكرتيره رعد بنت مختمره متدينه جميله قصيره
لبسها واسع وجميل 23 سنه)
مرام /حاضر اتفضلي حضرتك
راحت مرام اخدت الملف وتوجهت الي مكتب يوسف 
دق دق دق 
يوسف /اتفضل 
دخلت مرام 
مرام /اتفضل مستر يوسف 
يوسف بصلها /ما شاء الله انتي مين 
مرام /اما سكرتيره مستر رعد 
يوسف في نفسه /بقا رعد معاه البدر دا وانا معايا عروسه المولد اللي بره دي 
يوسف رجع لطبعته /احممم اتفضلي ياانسه 
مرام /خير يافندم في حاجه 
يوسف /اه طبعا انتي عارفه ان رعد واخد اجازه فا انا بداله هنا ممكن نراجع الملف بتاع الصفقه الاخيره 
مرام بحترام /اتفضل يافندم 
بدؤوا في مراجعه الملف
Nada Elsharkawy 
في كليه ياسمين 
ياسمين /أكرم بتعمل اي 
أكرم /عزمك علي الغدا عندك مانع 
ياسمين بتفكير /اممم افكر 
أكرم بتريقه/ اي عندك موعيد تانيه 
ياسمين بغرور مصتنع /طبعا يابني انا ياسمين المنشاوي 
.... /انسه ياسمين 
ياسمين باستغراب/خير يادكتور في حاجة 
الدكتور /كنت عاوز رقم الوالد 
أكرم بتريقه/وحضرتك عاوز رقم الوالد ليه ياسمين معملتش الواجب ولا كانت بتتكلم في المحاضر ولا شدت شعر صحبتها 
الدكتور بضحك /هههههه دمك خفيف 
أكرم /بس ايدي تقيلة 
الدكتور /نعم... ما علينا اما عاوز أتقدم للانسه ياسمين 
أكرم بغضب /نعم يار**ح  ا***ك
الدكتور /اي اللي حضرتك بتقوله دا 
ياسمين /عيب يااكرم 
أكرم بعصبيه /بلا أكرم بلا زفت اتفضلي علي العربيه مش نقصاكي حسابك بعدين
أكرم وهو يمسك الدكتور من بدلته /بقا انت عاوز تتجوز ياسمين صح 
الدكتور /اه فيها أي وبعدين هو حضرتك ماسك حرامي 
أكرم لكمه لكمه اطاحته أرضا 
أكرم /اوعي تفكر تقرب من خاطبتي سامع لو شفتك مقرب ليها همحيك من علي وش الأرض ياحيله ا*ك 
  ركب أكرم العربيه وياسمين خايفه من رده فعله 
ياسمين /بص يااكرم انا والله مليش دعوة 
أكرم وهو بيبصلها بحب /مين قال انك ليكي دعوه بالموضوع دا 
ياسمين /هو انت مش هتزعقلي 
أكرم /لا ياروحي هو اللي غلط مش انتي ياله بقا علشان منبوظش اليوم زمان رعد هايص هناك 
ياسمين بضحك /افضل انت نق وقر عليه كده 
أكرم بغيظ /وهو دا بيحوق فيه حاجة 
في مكان تاني 
عم اميره /نفسي اشوف اميرة 
مراته /وانا كمان 
عمها /انا قلة بلاش ابوظ علاقتها من امها واطلع انا اللي وحش بس امها خدت الفلوس وسافرت 
مراته /ان شاء الله هنشوفها علي خير ونفهمها كل حاجه 
Nada Elsharkawy 
في المالديف عند رعد واميره 
كانت اميره لبست هيا وجنه وجاهزين علشان ينزلوا الpool
رعد/امممم جهزتوا يعني 
اميره /اه طبعا 
رعد /طيب جنه هنقعد في الpool الصغير مع الحاجه المساعده ليها وانتي هتنزل معايا البحر 
اميره برعب  /لا هنا البحر لا انا هنزل الpoolبس مش عاوزه البحر كبير 
رعد بابتسامه  /ليه ياروحي تعالي بس 
اميرة /لا مش عاوزه انا هنزل مع جنة 
رعد اخد جنه ونزلها وشال اميره علي كتفه 
اميره  بخوف /نزلني يارعد
رعد /هتسكتي ولا ارميكي واسيبك 
اميره /خلاص 
نزلوا البحر واميره خايفة 
اميره /ياله نطلع بقا 
رعد /لا شويه 
اميره /بقالنا ربع ساعة ياله ننزل الpoolمع جنه  احسن 
قرب رعد منها 
رعد /خايفه وانت معايا 
اميره /خايفه من البحر علشان البحر غدار 
رعد /طول ما انتي معايا اوعي تخافي 
وبدأ رعد يهدي اميره 
رعد /هاا لسه حاجه بخوف 
اميره بابتسامة /لا بس تعال نطلع علشان جنه منسبهاش لوحدها 
رعد /جنه قعده في مكانها والpoolاللي هيا فيه يادوب واصل لرجلها
اميره /okey
عند  ياسمين وأكرم 
أكرم /ياسمين هنتجوز امتة 
ياسمين بلا مبالاه /هات بس الجمبري اللي عندك دا 
أكرم /اتفضلي هنتجوز أمته بقا 
ياسمين /بص في كابوريا مخلية هاتها كده 
أكرم /اتفضلي هنتجوز أمته 
ياسمين /ما شاء الله انت هتتجوز مبروك 
أكرم /اقسم بالله ياياسمين لو ما عقلتي لا رميكي في النيل سامعه 
ياسمين بدلع /اهون عليك يااكرومتي 
أكرم /لا ياروحي قولي بقا هنتجوز امتة 
ياسمين /لما اخلص جامعه
أكرم /دا اللي هو كمان 3 سنين لا الفرح الشهر الجاي هاتي بقا الكافيار اللي عندك دا 
ياسمين /دا في المشمش اتفضل الكافيار
بعد عده ساعات 
في الشركه 
يوسف /كده كويس اوي ياانسه.. 
مرام /مرام يافندم 
يوسف بابتسامة  /ماشي ياانسه
مرام /حاجه تانيه يافندم 
يوسف /لا شكرا اتفضلي انتي 
مرام /عن اذن حضرتك 
عند رعد واميره بعد يوم جميل اوي 
اميره بفرحه /انا مبسوطه اوي يارعد حاجه اني بحلم 
رعد بحب /لا ياروحي كل اللي نفسك فيه هيتنفذ ياله بقا في مفاجأه تانيه ادخلي غيري انتي وجنه وفي بوكس كبير جوه شوفي اللي فيه واجهزي
دخلت اميره واخدت شاور وفتحت البوكس وكان فيه فستان باللون الاسود شكله جميل وفستان لجنه
لبست  اميره هيا وجنه وطلعوا  وكان رعد مستنيهم 
رعد بحب /قمر ياأميرتي 
وقبل جنة /قمر ياجنتي 
ياله بينا وصلوا لمكان العشاق 
اميره /وووووواووو جميل اوي 
رعد بحب /تسمحيلي بالرقص جي ياأميرتي 
اميره بحب  /طبعا 

 



 رعد بابتسامه ويمد ايده لاميره /تسمحلي
اميره بابتسامه  /طبعا 
بداو يرقصوا 
* سمعني نبضك دفيني بنار حضنك *
* ابيك الليلة وحدك اليا تكون *
* قرب عليا حس النار اللي فيا *
* ابي ايديك بايديا نلف الكون *
* انا وش اقول وانت معايا *
* وش اقول انسى هوايا *
* وش اقول انت غلاي *
* يا فرح عمري معاك الوقت يجري *
* من شوفك ليه مدري تدوب الروح *
* انسى اللى فيني من حضنك بين ايديني *
* يا حبي وكل سنيني فداك الروح *
* كل شي نسيته معاك عمري بديته *
* نسيت الكون كله معاك *
* لو عمر ثاني غيرك ما احب تاني *
* الك كل لحظة انا اشتاق *
* وش اقول وانت معايا *
* وش اقول انسى هوايا *
* وش اقول انت غلاي * 
خلصت الاغنيه وطول الرقصه وهما بيتكلموا بالغه العيون وما ادراك من لغه العيون ٠
اميره /شكرا 
رعد بعدم فهم /علي اي 
اميره بابتسامه /علي كل حاجه 
رعد وهو يمسك وجهها بين يده /لو طلبتي حته من السماء انا عليا انفذ انتي معاكي قلبي وروحي رعد من غير اميرة ملوش وجود 
رعد /جنه نامت من كتر اللعب هنيمها واجي 
آمنت اميره راسها بنعم 
دخل رعد نايم جنه 
رعد /تعالي نقعد نتكلم بقا بلا دوشه ياسمين ولا قر الواد أكرم 
اميره بضحك /هههههه دي ياسو كيوت 
رعد /اه انا عارف الكيوت دي 
قعد رعد وقعد اميره في حضنه 
رعد بتفكير /اميره مفكرتيش بفرق السن اللي بنا 
اميره /من ساعات ما عرفتك وانا مفرقش معايا السن هو انت كام سنة صحيح 
رعد بضحك /متعرفش جوزك عندة كام سنة
اميره /قول بقا 
رعد /29 سنه 
اميره بزهول /احنا بنا فرق 11سنه 
رعد /شوفتي بقا يعني انا هكون في الأربعين وانتي لسه صغيره 
اميره وهيا تحضنه /ميهمنيش انت شكلك جميل ووسيم وانا بحبك 
رعد / وانا بعشقك ياأميرتي 
رعد /عارفه اي اكتر حاجه عجبتني فيكي 
اميره بنتباه/اي 
رعد /انك مبتخبيش عليا حاجه عارفه لو كنتي خبيتي موضوع أكرم ومرات عمي كانت حصلت مشكله كبيره 
اميره /مفيش حاجه هتفرقنا عن بعض صح 
رعد بابتسامه جذابه /صح ياأميرتي 
اميره /ليه سميت جنة وكمان مكرهتش جنه وقلت هيا السبب في موت امها 
رعد بتفكير /معرفش بس اول ما شلت جنه نسيت كل حاجه لقيت بنت في حضني بنت جميله وبيقولولي دي بنتك ازاي اكره حته مني انا 
اميره /ساعات افكر لو مراتك الاولي لسه عايشه وانا قبلتك كنت هعمل اي 
رعد بابتسامه /كنتي هتعملي اي ياأميرتي 
اميره بطفوليه /كنت هخطف جنه واقولك تتجوزيني اسيب جنه 
رعد بضحك /ههههههه مش قادر 
اميره بصت لرعد بحب  /رعد انا 
رعد بابتسامه /انتي اي ياأميرتي 
امير بحب/انا بحبك كل يوم زياده 
رعد بحب مماثل /وانا بعشقك ياقلب وعقل رعد 
اميره /احنا هنسافر القاهره أمته 
رعد /المفروض كمان يومين 
اميره بعبث طفولي /لا قليل خالص يابابتي 
رعد /ياعيون بابي في شغل ولسه هنروح الصعيد وكمان فرح أكرم وياسمين ونحاول نقنع بابا 
اميره وهيا تنظر لرعد بعيونها الزرقاء 
رعد بخوف مصتنع /بلاش البصه دي
ثم قال بحب  عيونك الجميله اللي بسرح فيها زي ما بسرح في البحر 
اميره /خلاص نروح بس نيجي هنا تاني 
رعد وهو يقبل يداها /اوعدك كل اجازه نيجي هنا وبعدين انتي ناسيه الجامعه خالص ينفع 
اميره /لا هذاكر 
احست اميره ببروده الجو
رعد /تعالي ياله نرجع الجزيره لأنك هتخدي برد وللأسف انا مجبتش الجاكت بتاعي 
اميره /ياله بينا 
اخد رعد اميره وشال جنه وركبوا اليخت ورجعوا الجزيرة 
            Nada Elsharkawy      🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
رجعوا الجزيره وبدلت اميره ملابسها الي بجامه حرير من اللون الأبيض ويوجد بعض اللون الاسود 
  اميرة بنعاس ونوم /مش قادره عاوزه انام 
رعد بابتسامه /تعالي ياروحي 
قامت اميره بخلع روب البجامه 
رعد وهو يحتضنها /نامي ياأميرتي 
اميره /تصبح علي جنه 
رعد وهو يقبل راسها /وانتي من أهلها 
              🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼🌼 🌼
عدا يوم علي أبطالنا في حياه سعيده واليوم رجوع اميره ورعد
الي القاهره
في القاهره في شركه رعد 
يوسف /يعني رعد جاي انهارده
أكرم بغيظ /ابن المحظوظة زمانه كان هايص
يوسف بضحك /حرام عليك الواد هيولع
أكرم وهو يقول بمرح /انا هخلل ياناس هخلل أكرم المنشاوي اوسم رجل ورجل الأعمال هيخلل
دخلت ياسمين
ياسمين /اي مين هيتجوز
يوسف /اهي بتيجي علي السيره
أكرم /عاوز اتجوز
يوسف /ابا انا عاوز اتدوز( بصوت محمد هنيدي) 
ياسمين وهيا قصدها علي أكرم /بس يابابا 
أكرم /طب بزمتك يايوسف انت مش عاوز تتجوز 
يوسف /مش لما اجيب عروسه انت جبت عروسه 
أكرم وهو ينظر لياسمين /اه ياخويا وحده كل لما اقولها تتجوزيني تقولي هات الكابوريا ومره هات الجمبري 
ياسمين بتريقه /ومره هاتي الكافيار 
يوسف بضحك علي الثنائي المضحك /لا ليقين علي بعض 
وبعدين انت عندك مشكلتين في الجوازه دي 
أكرم بستغراب /اي هما 
يوسف /امك وعمك 
أكرم بتفكير /عندك حق دول عاوزين تفكير اكتر من الحرب 
ياسمين /قلبتوا الشركه كافيه للرغي انا هقول لرعد 
يوسف /احم نكمل شغل بقا 
أكرم بخوف مصتنع /عندك حق ياله 
ياسمين بتكبر  /ناس متجيش غير بالعين الحمرا 
         Nada Elsharkawy    🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
في المالديف عند رعد واميرة 
رعد /ياله ياأميره انا جاهز 
اميرة بطفوليه /لا مش هامشي مليش دعوه 
رعد /بلاش بوز البطه اللي انتي عملاه دا وياله الطياره علي وصول 
اميره /رجع الطياره 
رعد وهو يقعدها علي رجله /هنمشي وفي فرح ياسمين وأكرم نعمل شهر عسل تاني اي رايك 
اميرة بفرح /بجد 
رعد /بجد ياله بقا البسي انتي وجنه 
اميره /ماشي 
رعد لبس قميص ابيض وبنطلون اسود وشوز بنفس اللون 
واميرة جاكت اسود جلد وبنطلون نفس اللون وتيشرت ابيض وشوز نفس اللون 
وجنه بنطلون وتيشرت ابيض 
اميره وهيا شايله جنة
اميره /احنا جاهزين صح ياجنه
جنه /ثح
رعد /وانا كمان ياله بينا
اميره /استنوووووا
رعد بخضه /ايه في اي
اميره ببراءه /اي هنتصور بس
رعد بعصبيه مصتنعه /يعني بتعلي صوتك علشان نتصور
اميره بزعل /خلاص مش عاوزه انا قلت تكون ذكر لينا
رعد /تعالي ياأميرتي انا كنت بهزر ياله نتصور
أتصوروا صور كتير
في طرقهم للعوده للقاهره
           Nada Elsharkawy                 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
بعد مرور 5ساعات كانوا وصلوا اميره ورعد
اميره بمرح  /انا جيت ياقوم
احمد /نورتي ياأميرتي
حضنته اميره بحب
اميره /وحشتني يابابي
احمد /وانتي كمان ياروح بابي جنة فين وحشتني
جنه وهيا تجري لاحضان احمد /دادو دادو (جدو جدو)
احمد بحب /قلب جدو
رعد /اذيك ياعمي
احمد/ الحمد لله يابني
رعد بهمس لاميره /حسابك بعدين
اميره بنفس الهمس  /احممم اهون عليك 
رعد /هنشوف الحوار دا في الجناح بتاعنا 
ياسمين وهيا نازله من علي السلم /وانا اقول الفيلا نورت ليه 
اميره بغرور /اكيد علشان انا جيت 
أكرم /تبا لتواضعك
اميره /طبعا يابني انا اميرة مرات رعد المنشاوي
أكرم /ماشي يامرات رعد
أكرم /انا عاوز اهيص زي ما انت هصت 
رعد برفع حاجب /وانت عرفت منين اني هصت 
أكرم بغمزه /وشك المنور ياكبير جوزني بقا 
رعد /هنروح الصعيد الاسبوع الجاي وربنا يستر 
أكرم بصوت عالي /هتجوز هتجوز 
اميره /وعندنا فرح وهيصه هيصه 
رعد /اتهبلوا خالص انا طالع 
ياسمين /خدني معاك 
أكرم /خدي ياعروسه عاوزك
رعد /والنبي يااكرم خليهم يجهزو الغدا لاني عاوز اتغدا وعندي معاد مع واحده اي صاروخ 
اميره بصوت عالي /نننننعم ياعوووومري 
طلع رعد يجري علي الجناح واميره تجري وراه 
أكرم بضحك /هقرالك الفاتحه يارعد 
ياسمين /وانا هدعيلك 
                  🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀
عند رعد واميره 
اميره بتجري ورا رعد /صاروخ يارعد 
رعد وهو بيجري /اي ياروحي بزنس شغل بس ميضورش انها اي صاروخ 
اميره /والله ما انت رايح 
رعد /اهدي بقا انا كبرت علي الجري دا يابنتي 
اميره علي وشك البكاء /هتتجوز عليا يارعد صاروخ فيها أي يعني احلي مني وهيا بتشير لنفسها 
رعد وهو بنظر ليها /لا ياروحي دا انتي اي قمر 
اميره /لا انت قلت انها صاروخ وحلوه مليش دعوه طلقني 
رعد بصوت عالي /اميييييره لو جبتي سيره الطلاق هرميكي من بلكونه 
اميره وهيا تدبد برجلها مثل الأطفال /ياابو عين زايغه 
خليها تنفعك وهتنام علي الكنبه يارعد 
رعد بضحك  /والله بهزر ياأميرتي وبعدين تعرفي تنامي من غير حضن رعدك حبيبك 
اميره بصاله /بتهزر صح 
رعد /اه والله دا انتي اللي قمر وحبيبتي واميرتي حد يكون معاه اميره ويبص لبره 
اميره /اممممم ماشي يارعد 
رعد /لا شكلك مش مقتنعه اقنعك اكتر وبيقرب عليها 
اميره /لا مقتنعة وسع كده وبرده هتنام علي الكنبه 
رعد وهو بيشالها /تعالي بس وانا هفهمك كل حاجه وذهبوا الي عالم العشاق. 
           ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️
في الشركة 
مرام  /لو سمحت مستر يوسف ممكن اروح انا خلصت كل حاجه وكل المواظفين مشيوا بس حضرتك لسه 
يوسف بارهاق /يااااه انا بشتغل بقالي كتير معلش يامرام اخرتك 
مرام /ولا يهم حضرتك 
يوسف /ممكن اوصلك 
مرام برفض /لا يافندم شكرا انا هروح لوحدي 
يوسف /يابنتي الوقت اتأخر 
مرام /معلش خليني علي راحتي 
يوسف باستسلام /ماشي اشوفك بكره 
وغادرت مرام الشركه لاكن يوسف أصر انه يمشي وراها ودا هو استغربه ان مهتم بيها 
ركتب غرام التاكسي 
ووصلت لحي شعبي عادي
الشاب 1 /اي ياقمر 
الشاب 2 /يامزه بس اي اللي انتي لابساه دا مغطي جمالك وبحاول يحط ايده عليها 
مرام بصوت عالي /اي  قله الادب دي امشي يااخ من هنا 
الشاب 3 /انتي هتعملي علينا محترمه ولا علشان لبس الشيخه دا 
مرام /لو سمحت سبوني امشي 
الشاب 1 /لا ياحلوه انتي تيجي معانا وهنبسطك اي رايك 
مرام /ل...قاطعها يوسف وهو يقف وأيده في جيبه  /طب اي رايك ابسطك انا 
جريت مرام واقفت خلف يوسف 
الشاب 2 /هيا تخصك ولا اي 
الشارب 3بتريقه /وعامللنا محترمة أقال اخلصوا بقا هطيروا الدماغ 
يوسف /انا هعملك دماغ اي تفتكرها طول حياتك تكملت البارت السابع عشر
يوسف /انا هعملك دماغ اي تفتكرها طول حياتك
مسك يوسف يد الشاب /ايدك دي اللي عاوز تلمسها بيها صح
ثانيه وكان الشاب  يصرخ من شده الألم (كسر ايده)
مسك الشاب التاني 
الشاب التاني عاوز تنبسط صح ظل يوسف يضرب فيه لحد اخر نفس في الشاب واغمي عليه والشاب الثالث فر هاربا
ومرام عماله تبكي
يوسف بعصبيه /قدامي علي العربيه وبطلي عياط سامعه
ركبوا العربيه ومرام مستمره في البكاء
يوسف وهو يضرب الدركسيون بيده وقال بعصبيه/بطلي عياط بقا
مرام بتبكي في صمت واديها علي فمها
وقف يوسف العربية
يوسف /لو مكنتش ماشي وراكي اي اللي كان عيحصل ممكن الهانم تفهمني
مرام /....... لارد
يوسف /يعني كان فيها أي لو انا اللي وصلتك اي اللي هيحصل
مرام بخوف /خوفت منك
يوسف /خوفتي لي شفتي مني حاجه وحشه اهو كنتي هتقعي في ايد 3 رجاله كان اي موقفك ممكن افهم
مرام /معرف معرف
يوسف بهدوء /ساكنه فين يامرام ومع مين
مرام /ساكنه في الحي ***لوحدي لان اهلي متوفين
يوسف /ماشي هنروح الحي تاخدي لبسك وتيجي معايا
مرام بخوف /اجي فين معاك
يوسف /متخافيش مني انا هيوديكي مكان آمن
مرام /لا انا هفضل في السكن اللي انا فيه
يوسف /هيا كلمه واحده ياله نجيب لبسك
وصلوا المكان وطلع يوسف ومرام للشقة 
يوسف /انا هستني هنا خلصي كل حاجتك وتعالي 
مرام /حاضر 
خلصت مرام وجابت كل حاجتها وطلعت 
خدها يوسف علي شقته 
يوسف /ادخلي 
دخلت مرام وانبهرت بجمال الشقه والأثاث بتاعتها 
مرام /ما شاء الله 
يوسف /انتي هوقعدي  هنا 
مرام /ازاي بس انا مش معايا ادفع الايجار 
يوسف /الإيجار 1000 جنيه 
مرام /ازاي 
يوسف /هو كده عندك كل حاجة موجوده وادي مفتاح الشقه تقفلي عليكي من جوه 
مرام /شكرا لحضرتك مستر يوسف 
يوسف /بره الشغل اسمي يوسف 
بغمزه /وممكن چووو لو تحبي 
مرام /احم ميرسي 
يوسف /ياله انا همشي عن اذنك 
غادر يوسف. 
      🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀
في الصعيد 
سليم /رعد رجع من السفر هيكونوا هنا كمان سبوع بالكتير ان شاء الله 
هدي /علي خير ان شاء الله بس في حاچه غريبه 
سليم /اي 
هدي /هيام قالت إن رحمه في فيلا رعد انا خايفه تعمل مشاكل هناك ياسليم 
سليم /متخافيش رعد هيعرف يتصرف 
سليم بابتسامه /انتي كل يوم بتحلوي چوي چوي 
هدي بخجل /بس ياسليم كبرنا علي الكلام دا 
سليم /كبرنا اي بس دا انتي كانك ثلاثين سنه 
هدي /وه عاد دا ولدك 29 ياراجل 
سليم /اهو سنه دا اللي بيكبرنا بس احنا لسه صغيرين صح ولا اي ياچلبي 
هدي /انا چايمه اشوف الوكل 
وفرت هاربه 
سليم بغيظ  /عين ساميه واللة بصالي حته في مراتي 
             💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
في فيلا رعد  
دق دق دق...... قام رعد وصدره عاري قام بلبس التيشيرت باهمال 
ياسمين /اي ياعم ياله علشان العشا 
رعد /حاضر نازلين يارخمه 
ياسمين بغيظ /انا غلطانه 
قفل رعد الباب في وشها 
ياسمين /اي قله القيمه دي ياربي 
في الداخل 
رعد /ياله ياميرو علشان العشا 
اميره /حاضر هدخل اخد شاور والبس 
رعد بغمزه  /محتاجه مساعده 
اميره /رعد حبيبي 
رعد /نعم ياروحي 
اميره بابتسامه /انزل تحت ياله 
رعد /انا بتطرد ولا اي 
اميره /اه يالة 
طلعت اميره رعد وقفلت الباب 
رعد من بره /انا رعد المنشاوي يحصل فيه كده كان مالي ومال الجواز. 
نزل رعد وكان الجميع منتظرهم 
أكرم /حاسس ان حد اتهزق انهارده 
رعد /حاسس ان واحد انا مش هجوزه 
أكرم /ابو نسب حبيبي 
دخل يوسف 
يوسف /السلام عليكم رعد حمد الله على السلامة 
رعد وهو يحتضنه/الله يسلمك ياچووو 
احمد /ياله الغدا جاهز 
رعد /اميره لسه منزلتش 
ياسمين /اه يعني مش هنتغدا غير لما اميره تنزل 
رعد برفع حاجب /عندك مانع 
ياسمين /خالص نستني اميره 
بعد مرور ربع ساعه نزلت اميرة كانت لبسه ترينج باللون الpink 
اميره /انا جيت 
ياسمين /ياله ياختي جوزك مش عاوزنا ناكل غير  لما انتي تيجي 
اميره /طبعا يابنتي 
أكرم بخبث /قوليلي ياأميره انتي كنتي بتجري ورا رعد يعني مش شايف إصابات يعني اي اللي حصل 
رعد /عاوز تعرف أي اللي حصل 
أكرم /اي 
رعد /لما تكبر هقولك 
اتعشوا وقضوا بقيت اليوم هزار ولعب 
في غرفه رعد كان يقرأ كتاب 
اميره بملل /كفايه بقا يارعد 
رعد /هخلص الصفحه دي بس ياأميره 
اميره /هات الكتاب دا كده امممم كتاب رسائل ما قبل النهايه للكاتب عاصم فراج 
رعد /اه كتاب جميل اوي هاتي بقا 
اميره /ياله نكمله سوا 
نامت اميره في حضن رعد ومسكوا الكتاب سوا وبدؤ في القراءة سول 
الرساله السادسه (أخبرني بماذا تشعر الان؟ بماذا تشعر عيناك وهي تحمل الدموع، وليست قادره علي إخراجها. 
هل أعجبك الحب؟ 
هل كان كما تظن؟ 
هل امتلأ قلبك بالفرح والسعادة! 
أم تفاجأت بآلام الحب؟ 
انت لم تكن تريد سوي شخص يشعرك بالأمان، شخص يهتم لشأنك ولحزنك، اقحمت نفسك في اشياء لاتستطيع ان تتخطاها، فقلبك الطيب لا يستطيع تحمل قسوه الحب!)
   🌼🌼كتاب رسائل ماقبل النهاية 🌼🌼للكاتب /عاصم فراج 
نامت اميره ورعد قفل الكتاب ونام هو كمان 
            🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
في الصباح صحي رعد علي صوت هاتفه الذي ازعج حبيبته 
اميره /اقفل الفون المزعج دا 
رعد /دا من المستشفي اللي فيها رحمه 
عندما سمعت اميره اسم رحمه قامت من نومها سريعا 
اميره /رد بسرعه 
رد رعد 
الدكتور /رعد باشا حصل........................ 
رعد بصدمه وقع الفون من ايده /ايييييييه 
اميره /في اي يارعد 
رعد /........... 






تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-