رواية نور الجاسم الجزء الثالث كامل جميع الفصول بقلم شهد عبد السلام

رواية نور الجاسم الجزء الثالث كامل جميع الفصول بقلم شهد عبد السلام


رواية نور الجاسم ( الجزء الثالث كامل جميع الفصول ) هى رواية الكترونية بقلم نيللى ياسر و رواية نور الجاسم رواية رومانسية نشرت لاول مرة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وحققت نجاحا كبيرا لذلك سنعرض لكم اليوم رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 كامل جميع الفصول


رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبد السلام




رواية نور الجاسم الجزء الثالث كامل جميع الفصول بقلم شهد عبد السلام



رواية نور الجاسم الجزء الثالث كامل ( البارت الاول - البارت التانى - البارت الثالث - البارت الرابع - الرارت الخامس - الخ )




رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الاول 1




       " في بيت شادي وملك..شادي نازل علي السلم بسرعه وباين انه زعلانه وملك نازله وراه بتجري وروح بنتهم قاعده قدام التلفزيون ولما شافتهم كده سابت الريمود وانتبهت ليهم"

ملك: شادي بقولك استني هنا..
شادي بخنقه: عايزه ايه بقي مني..انا قرفت.
ملك: بقيت انا اللي بنكد دلوقتي..
شادي: ايوه بتنكدي..تسمي ايه اني ادخل اخد شاور وحضرتك تفتشي في هدومي وتلاقي علبه فيها خاتم ولما اخرج واقولك اني جايبه ليكي تعملي تحقيق..هو الخاتم ده ليا ولا لواحده تانيه..جيبهولي بمناسبه ايه..انت اكيد بتكدب..خد اديه للزباله اللي تعرفها..قولتلك معرفش حد غيرك والخاتم ليكي اعمل ايه تاني!!!.
ملك بزعيق: انت كداب يا شادي..واكيد تعرف واحده عليا.
      " شادي مسكها من اديها جامد وهو بيجز علي سنانه بس تمالك نفسه وخد مفاتيحه وخرج"
ملك: براحتك يا شادي..براحتك اوي!!.
روح: انا ماشيه..
ملك: رايحه فين بقي أن شاء الله..هو كله هيمشي بسببي.
روح بصراخ: هو انا قولت اني ماشيه بسببك..أنا ماشيه علشان تتخانقو براحتكم..كل يوم خناق..خناق..انا تعبت!!
ملك: روح اقصري الشر انتي لسه مخلصه امتحانات متخلنيش انكد عليكي..
روح: انت هغور اوضتي..يا ريت متطلعيش ورايا..
       " روح طلعت اوضتها"
ملك: البت بتزعق..انتي يا استاذه روح  ( طلعت برضو وراها)
...
        " كنز لابسه بيچامه وقاعد علي السرير في اوضتها اللي في ڤيله ادم..وجمبها ليلي"
كنز: يووو..يا بنتي ارحمي نفسك هتعنسي..
ليلي بحزن: اعمل ايه بس يا كنز ابوكي مش بيحس.
كنز: قوليله..عرفيه انك بتحبيه!!.
ليلي: يا كنز انا بقالي سنين بلمحله..وهو مش حاسس..
كنز: مش كفايه تلميح..انتي لازم تواجهيه!!.
ليلي بتوهان: اواجهه ازاي؟!.
كنز: بصي يا ليلي انا بحب بابا جداً وعارفه انك بتحبيه وهو بيصعب عليا..بابا صغير مش كبير وقمور جدا وصاحبي بيعاكسوه..بس هو قافل باب الجواز والحب نهائي وانتي اللي هتفتحي الباب ده..وانا بقي اللي هديكي المفتاح..
ليلي: يعني اعمل ايه مفيش حاجه بتأثر فيه..
كنز بلمعه عين: خليه يغير..
...
        " في بيت جاسم كلهم قاعدين فوق الڤيلا علي السطح يعني ومشغلين التي ڤي علي ماتش كوره وقاعدين بيضحكو كلهم..جاسم حاضن نور وبيتفرج..تاليا بنتها بتتكلم في الفون..نوح ويزيد قاعدين علي الارض بيشجعو..حور قاعده علي رجل عمر وبتضحك وعمر عمال يقول نكت"
عمر: طب اسمع دي..
جاسم: اخرس يا اض كفايه..كتك داهيه في خفه دمك..
عمر بصوت انوثي: مبقناش نعجب يعني!!.
نور: ههههه..فاكر يا جاسم اول لما اتجوزنا وكان في ماتش برضو وكنا قاعدين في نفس المكان وانت حاضني كده..ولما الماتش خلص..هههههه..
حور: ايوه لما ضرب الظابط..ههههه..
جاسم بضحك: يا جماعه عندي حق..واحد بيقولي جاي اخد مراتك..هقوله ايه..
عمر: وهو يعني هياخدها بفسحها..ده كان عايزها في محضر.
نوح: جوووووول...طب والله العظيم حلوه.
يزيد بخنقه: يا عم الحكم ده قابض..
نوح: شششش..اسكت يا زملكاوي..
جاسم: هاتي الفون يا تاليا..هكلم ملك الزملكاويه دي كمان.
تاليا بعدت الفون شويه: حاضر يا بابي..ايه يا بنتي بقولك مش معبرني خالص..
        " تاليا واقفه بعيد عنهم"
البنت: يا بنتي ده اخوكي بتغيري عليه..
تاليا: انتي مش فاهمه احنا كنا بنحب بعض ازاي..بس من ساعت ما بدأ يحب ست روح وهو مش مهتم بيا..
البنت: انتي بتغيري من روح بنت عمتك؟!.
تاليا: لا طبعاً دي اختي بس بحس انها بتاخده مني..
جاسم: الفون يا توتي..
تاليا: طب باي دلوقتي...الفون اه  يا بابي..
يزيد: تعالي اتفرجي معانا يا تاليا..
تاليا: مش بحب الكوره يا يزيد..تعالي انت نتفرج علي فيلم.
يزيد: يلا..
نوح: اقعد يا اض.. روحي اتفرجي لوحدك احنا متابعين الماتش..
جاسم: ملك مش بترد...
تاليا: بابي خلي يزيد يجي معايا..هو دايما بيسمع كلام نوح..
جاسم: هو ولد يا روح بابي ومتابع الماتش مينفعش تيجي تقوليله فجأة تعالي نشوف فيلم..
تاليا: طب اعمل ايه بقي..انا عايزه بنت..
جاسم بيغمز لنور: غالي والطلب رخيص..
نور بكسوف: احم...روح بنت عمتك زمانها جايه..
تاليا: انا هروح اكلمها..
نوح بسرعه: لا خليكي انا هروح..
        " نوح جري علي تحت علشان موبايله تحت ونزل وقف قدام باب الڤيلا ولسه هيتصل الباب خبط.."
نوح فتح: روح..انتي بتعيطي لايه..
       " روح حضنته وهي بتعيط"
نوح: أهدي..طب في ايه انتي كويسه..عمتو وشادي كويسين؟!.
روح ببكاء: كل يوم خناق وانا تعبت اوي..انا عايزه ابعد عنهم.
نوح: أهدي يا روح أهدي..تعالي نطلع دلوقتي ونشوف حل.
روح بوش احمر: ح..حاضر.
نوح بضحك: ايه الطاعه دي كلها!!.
        " روح ضحكت وطلعت علي فوق و نوح وراها"
..
         " كنز واقفه في الاوضه وخلصت لبسها وبتلم حاجتها علشان النهارده هتبات مع عند جاسم وليلي قاعده بتكلمها "
كنز: يا لولي انا كبرت..خلاص خلصت ثانوي وهدخل جامعه يبقي تأجلي انك تقوليله لايه..
ليلي: بس انا هقوله بكره..
كنز: اوك..
     " كنز وقفت قدام المرايا تراقب نفسها وكانت لابسه چيب جلد وتيشيرت بنص كم احمر وكوتشي احمر وشنطه علي ضهرها بيضاء"
كنز: يلا ابقي قولي لبابي اني مشيت بسرعه علشان متأخرش وسلميلي عليه..باي يا لولي..
ليلي: باي يا حياتي..
..
     " كنز نزلت وركبت الاسكوتر بتاعها ايوه ما هي الدلوعه بتاعت العيله وطلباتها مجابه والاسكوتر ده كان من جاسم بمناسبة أنها خلصت ثانوي بمجموع كبير جداً ..ركبت الاسكوتر ونزلت في بنزينه علشان البنزين بتاع الاسكوتر بيخلص..ودخلت تشتري كوفي من جوه..قعدت علي كرسي قدام الراجل"
كنز: واحد ايس كوفي لو سمحت..
الراجل: حاضر يا فندم..
     " كنز طلعت الفون وبتقلب فيه وقاعد علي الكرسي اللي جمبها مالك اللي اتخانقت معاه قبل كده بصلها وضحك ودور وشه الناحيه التانيه وهي بصت للي بيضحك واتكلمت"
كنز: مش شايفه حاجه تضحك يعني..
مالك من غير ما يبصلها: المتدلعه!! 
كنز بتديق عين: انت ال...
مالك بصلها: هههه..شوفي الصدف اتخانق معاكي من كام شهر واقابلك تاني..ده ربنا كاتبلي اني ابوظ وشك الجميل ده..
كنز: هه..اظن انا اللي حظي حلو اني هضربك تاني ولا نسيت.
مالك بستفزاز ونظراته وحشه ليها: طب ما تيجي نجرب في بيتي وشوفي مين هيخلي التاني يمشي مكسور..go!!
الراجل: الايس كوفي يا فندم..
كنز بابتسامة مستفزه: ميرسي..بس اظن هو اللي هيشرب..
      " كنز في لحظه كانت خدت الايس كوفي رمته علي مالك بس لان الايس كوفي بارد طبعاً محرقهوش بس هو خلع النضاره اللي لابسها وبيمسح عينه"
كنز وهي ماشيه: المره الجايه انت اللي هتستخبي مني اظن كده بقي نبدأ... go؟!...
         " كنز كانت هتمشي بس سمعت صوته من وراها لفت ولقته واقف قدامها والناس بتتفرج"
مالك: go!!!.



رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الثانى 2




مالك: go!!.
         " كنز ومالك بيضربو في بعض وبيكسرو الطربيزات والكراسي ومالك مش معارف برضو يضربها لانها متدربه كويس ولا هي كمان بس في النهايه كتف ايديها وهمس جنب ودنها "
مالك: فوقي يا بت..ده انا مالك رأفت ولو انا سايبك عايشه لغايه دلوقتي ف علشان انتي طفله بالنسبه لي ..بس واقسم بالله لو شوفت وشك تاني ما هرحمك...فااااهمه!!.
            " مالك سابها علشان يمشي بس هي كانت هتضربه في ضهرهه بس هو لف وكانت هتقع ومسكت في السلسله بتاعته والسلسله اتقطعت و وقعت واتفتحت وظهر صوره جواها لمالك وهو صغير وامه و..و.. ويوسف!!.. مالك وطي خد السلسلة وبص لكنز بغضب وركب عربيته ومشي وهي بتنده عليه بس مش بيرد!!.
كنز وهي ايديها في وسطها: يا ربي..ممكن يكون شبه..ايوه بس ده يوسف اللي حاول يقتل مامي نور انا متأكدة انا شوفته وانا صغيره..يعني الواد ده ابنه..
         " موبايل كنز رن وكان جاسم"
كنز: الو يا بابي..
جاسم: انتي فين يا كوكي انا مستنيكي.
كنز: انا خلاص جايه اهو..هما كلهم هناك..
جاسم: اه بس ملك وشادي اتخانقو كالعاده وروح هنا واكيد دقائق وهتلاقي ملك جايه تشتكي..وانا هستني ملك بعد كده اروح اجيب شادي من بيته..
كنز: أما انتو عيله فصيله اوي..يعني اقولكم اتجمعو كلكم عيزاكم في موضوع ملك وشادي بيتخانقو وانت تروح تجيب شادي..طب وربنا انا قاعده معاكو علشان الشبكه عندكو حلوه!!
جاسم: ههههه..يلا يا حيوانه مستنيكي..
كنز: ماشي باي يا جسومي.
           " كنز ركبت الاسكوتر بتاعها وراحت بيت جاسم"
....
          " في قصر جميل جداً الوانه غامقه بس شيك دخل مالك ولقي كريستينا مراته أو فاطمه لأنها اسلمت من اول ما اتجوزت يوسف قاعده بتتفرج علي فيلم قديم ل إسماعيل ياسين وبتضحك أبتسم تلقائيا وقعد جمبها"
مالك: كل يوم افلام اسماعيل ياسين..انتي مش بتزهقي..
فاطمه: عمري ما هزهق..انت مش فاهم اسماعيل ياسين ده كنز من كنوز مصر..مصر فيها حاجات كتير جميله وإسماعيل ياسين من احلي الحاجات دي..
مالك: ربنا يرحمه..وانا كمان بحبه جدا.
فاطمه: your okay؟!
مالك: انا كويس..بس عايزك تحكيلي اليوم اللي قابلتي فيه بابا..
فاطمه بحزن: انت كل يوم عايز تسمع الحكايه دي انت مش بتزهق؟!.
مالك بضحك: انتي حكاياتك جميله اوي والحكايه دي من اجملهم!!.
فاطمه: ماشي يا لمض..انا كنت مضيفه طيران واليوم اللي ابوك جيه هو وجدك اميريكا انا كنت علي نفس الطياره بس كنت بتكلم عربي كويس بطبيعه شغلي  كنت بقدم لواحد عصير وحاول يلمسني..بس ابوك وقف وبدأ يهزق الراجل ده وكان هيضربه..وانا اللي جه في بالي أن ده المصري اللي بيقولو أن دمه حامي وكده..كنت مبتسمه طول الرحله وعماله ابصله وهو واخد باله ويضحك..و...
مالك: و ايه؟!.
فاطمه: حبيبي الوقت اتأخر وانا هقوم اصلي ادخل نام وبكره نكمل..
مالك: ماشي تصبحي ع خير.
فاطمه: وانت من اهله يا حبيبي..
...
        "ليلي واقفه قدام باب الڤيلا وبتتكلم مع كريم الحارس الشخصي لادم"
ليلي: كريم هو انت جيت قبل ادم لايه؟!.
كريم: انا كنت معاه بس هو جاله مكالمه في العربيه تقريباً من استاذه كنز وطلب مني ادخل انا وهو جي ورايا..
ليلي: امم..طيب يا كريم.
كريم: بحب كريم منك اوي..بحسها مختلفه.
ليلي بكسوف: ش.. شكراً.
كريم: ايه شكرا دي..يابنتي ردي حلو كده..
ليلي: مش بعرف!!.
ادم: بس انا بعرف..قدامي يا ليلي..
ليلي بخوف: لا انا مروحه.
ادم بزعيق: بقولك قدامي انتي بقيتي بتعاندي لايه كده..
ليلي بدموع: مش من حقك تزعقلي..
كريم: استاذ ادم هي ملهاش..
ادم: اششش..اخرس انت..قدامي يا ليلي..
         " ليلي دخلت وهو قفل باب الڤيلا جامد وهي اترعشت ولقته بيمسك دراعها علشان تلف ليه"
ادم: واقفه تضحكي وتهزري ولا كأنك تعرفي أدم الصياد..
ليلي بدموع: ادم الصياد.. ادم الصياد..مين انت يعني.. بالنسبة لي ايه..انا مجرد بشتغل عندك..
ادم بزعيق: اهو انتي قولتي بشتغل عندك يبقي تحترميني.
ليلي: انا محترمه كويس وبحترمك كصاحب الشغل بتاعي لاكن اي تطاول منك..يبقي انا بستقيل..
      " ملحقتش تكمل لأنه زقها علي الحيطه و وقف قدامها"
ادم: لو انا بالنسبه ليكي صاحب الشغل ف انتي بالنسبة ليا حاجه كبيره جدا..
...
           " كنز دخلت وكلهم كانو قاعدين حتي شادي جاسم جابه كنز قعدت وبتفرك في ايديها"
كنز: احم..انا جمعتكم النهارده لاني قررت اسافر..ايوه انا هسافر فرنسا لنادر..أو اللورد!!.




رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الثالث 3




كنز بتوتر: انا قررت اسافر فرنسا لنادر أو اللورد!!.
نور وقفت بخوف: ا..انتي بتهزري..( بصراخ) ردي عليا..انتي بتتكلمي بجد..انا ما صدقت خلصت من الناس دي.. تقوم بنتي تروح برجليها ليهم...
حور: أهدي يا نور اكيد في حاجه غلط..
نوح: كنز انتي مسافره بجد..ومين نادر ده؟!.
كنز: يا جماعه..انا عايزه اكمل تعليمي بره..واقصد يعني احنا نعرفه..ف ممكن..
نور بصراخ: ممكن ايه..دي ناس مشوفناش منها حاجه عدله..مفيش سفر انتي سامعه...جاسم اتكلم..
جاسم بهدوء ما قبل العاصفة: اخرجو بره..
ملك: جاسم بس..
جاسم بزعيق: قولت اخرجو..بررررره!!.
       " كلهم بيبصو لبعض بعد كده خرجو وسابو جاسم مع كنز"
جاسم بهدوء: لايه يا كنز..
كنز: جسومي انا..
جاسم: انتي الوحيده اللي شاركتيني حزني لما نور كانت بعيدة عني..وانتي اللي برضو اللي شوفتي الماس دي عملت فيا ايه وضحكو علينا ازاي..يبقي لايه تروحي ليهم.. وبعدين انتي مسمعتيش الزفته مادلين قالت ايه قبل ما تمشي..قالت إن جوزها كان تاجر مخدرات وأسلحة كبير.. يبقي اكيد انتي عايزه تروحي هناك بسبب...
كنز اتنهدت: لما وريت ل بابي ادم صوره نادر وقولتله هو انا اعرفه اصل اول ما شوفته قولتله انت اللورد..رد وقالي.. ان لما مامي ماتت كان لازم يجيب حد يحرسني ونادر كان أكفأ واحد للمهمه دي وبابي جابه الڤيلا واسم الشهره بتاعه اللورد..وعلشان كده الاسم فضل في دماغي..بس نادر رفض أنه يحرسني لانه كان مسافر فرنسا..واكيد هناك اتعرف علي مادلين..
جاسم: كنز سؤالي واضح..عايزه تسافري لايه..
كنز: انا عرفت أن يوسف عنده ابن..و..و
جاسم بصدمه: ايه..!!
...
ادم: أنتي بالنسبة ليا حاجه كبيره اوي يا ليلي..
ليلي بدموع: ايه هي الحاجه الكبيره..
        " ادم غمض عيونه بوجع وبعد عن ليلي"
أدم: كنز روحت.
ليلي ببكاء: انا ماشيه ومش هرجع الا لما تعرف انا ايه بالنسبة ليك..بس عيزاك تتأكد اني بحبك..
ادم: ليلي استن...
        " ليلي قفلت الباب وراها وعيطت بعد كده طلبت اوبر ومشيت وادم قاعد مكانه بيفكر كتير في مشاعره ناحيه ليلي"
ادم لنفسه: منكرش أن في مشاعر إتجاه ليلي ومتأكد انها مش بنتي ولا اختي..لاني بحبها..بس مش هقدر..هدي راحت مني زمان..وريناد ضحكت عليا..خايف تطلع زي ريناد..أو..أو تروح زي هدي..انا مش هقدر..انا اسف يا ليلي..
...
جاسم: ااايه...طب وانتي عرفتي منين..انا الواد ده مش هسمحله يقرب من حد من اهلي...ردي..
كنز: الولد ده يبقي مالك اللي اتخانقت معاه...
جاسم: مالك..انتي اتخانقتي مع حد اسمه مالك..
كنز: الموضوع كان من شهور..يوم عيد ميلادي..
جاسم: امم.افتكرت..طب انتي ايه علاقتك بالموضوع وبرضو لايه هتسافري...
كنز: الموضوع ملهوش علاقه ب مالك..انا كنت عايزه اسافر علشان اكمل تعليمي بره واخلي نادر يدربني..انا محتاجه اتدرب..ولو انت مش موافق خلاص انا باخد رأيك..ف لو مش موافق انا مش هسافر..
جاسم: اممم..طب واللي يجيبلك نادر هنا؟!.
كنز بلمعه عين: بحبك يا جسومي!!.
..
تاليا: مامي هي كنز مسافره بجد..
نور بتعب: اطلعي اوضتك يلا وخدي روح..
روح: بس يا نور..
ملك: اسمعو الكلام يلا..
ملك: روح هو فين عمر..كان زمانه بيقنع كنز..
حور: معرفش هو سلم علي كنز اول ما جت ومشي..
ملك: طب اهدي يا نور.. أن شاء الله مش هتسافر اكيد يعني مش هتروح لتجار سلاح ومخدرات برجليها..
نور برقت: ايه..جاسم مجبليش سيره انهم تجار مخدرات..كنننننننننز!!!
...
            " مالك قاعد علي السرير وبيحاول يصلح السلسلة ومش عارف طلع الصوره شالها في جيبه ورمي السلسه "
مالك: ماشي يا كنز وربنا لوريكي...
       " مالك قام ودخل ل فاطمه امه وكانت بتقرأ قران صدقت وبصت لابنها"
فاطمه: عايز تقول حاجه..
مالك: الصراحه اه..فاكره البنت اللي اتخانقت معاها اليوم اللي جيت فيه مصر انا وانتي...
فاطمه: اه لما طلبت منك اكل ايس كريم وحضرتك اتخانقت وبوظت الآيس كريم..
مالك: بالظبط..انا قابلتها النهارده..
فاطمه بتوتر: طيب ما الموضوع عادي اهو..
مالك: احنا اتخانقنا..والمدلعه قطعتلي السلسلة!!.
فاطمه بصوت عالي: وشافت الصوره اللي جواها!!!.
مالك بعدم فهم: ماما انتي كويسه..في ايه..
...
كنز: خلاص يا نونو والله ما هسيبك..
نور وهي بتطلع كنز من حضنها: انتي اكيد عارفه اني بحبك اوي ومش هستحمل تبعدي عني..حتي لما اتعودتي علي ابوكي وكنتي هتعيشي معاه وتيجي في الاجازات رفضت لاني بحبك يا كنز..ومش هبعد عنك ابدا حتي لما يبقي معاكي عيله قدك كده برضو مش هبعد عنك...
كنز: قوليلي بقي القاعده الحريمي دي عاملينها لايه..
حور: علشان نقنع ست ملك أن شادي بيحبها ومستحيل يخونها..
ملك: يا جماعه انا حاسه..
كنز: يا شيخه اتنيلي حتي احساسك غلط..
نور: ملك أهدي شادي مش كده ده متربي مع جاسم واخلاقه مش كده خالص..
حور: حتي عمر مع انه يعرف بنات بس انا متأكد انها معرفه شغل بس هو عشري مش اكتر بس مستحيل.. مستحيل يخوني..
       " جت رساله لحور علي الفون"
حور: ايه ده...اعااااا..يا ابن الكلب يا عمر..
...
مالك: ماما ردي عليا البت دي بنتهم..
فاطمه بخوف: لا.. أبعد عنها يا ابني..
مالك بزعيق: البت دي بنت نور صح.. نور اللي حرمتني من ابويا..
فاطمه بصراخ: نور مش السبب ابوك هو اللي عمل كده في نفسه...
مالك: يعني فعلاً البت دي بنتها..
فاطمه بصراخ: ايوه هي ارتحت...كنز بنت جاسم ونور.. ايوه!!



رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الرابع 4




فاطمه بصراخ: ايوه هي ارتحت...كنز بنت جاسم ونور .
مالك مسكها من كتفها: عرفتي منين ولايه مقولتليش..
فاطمه ببكاء: مكنتش عيزاك تفتكر..أو حتي تفكر في ابوك.
مالك بغضب: الزفته اللي اسمها نور خدت ابويا مني..هي اللي قالتله أنها عايزه تتجوزه..وخلته يطلقك..انتي ازاي متسامحة وسايبه حقك كده..انا مش هسيب حقي.. انا عشت عمري من غير اب..حتي جدي اتبري منك لما اسلمتي ومحدش من قرايبك حسسوني اني مش لوحدي..أنا بكرهه الناس دي..بكرهم..!!.
فاطمه ببكاء ورعشه يد: لا..لا الله اعلم ده حصل ولا لا..ابوك اللي قالي كده وابوك ممكن كان بيكدب..
مالك بحبس دموع: انا كنت بشوفك كل يوم وانتي بتعيطي في اوضتك..كنت بشوفك وشك وهو بيكرمش من الزعل..انا اللي كبرت عن سني الف سنه بسببهم..خدته مننا وجوزها لما عرف انها هتتجوزه اكيد هو اللي عمل الحادثه وقتل ابويا.
فاطمه بصراخ: لا..لا الله اعلم ده حصل ولا لا.. مينفعش تقول اتهامات من عقلك..
مالك: صح..الاتهامات دي هما اللي هيعترفو بيها..قريب اوي..
فاطمه: مالك..استني رايح فين..يا بني استني..استتني!!.
...
حور: اعاااا..يا ابن الكلب يا عمر!!.
نور: في ايه يا حور..
حور: الحيوان قاعد في نيتكلب..اه والمصحف لوريه..تلاقيه بيخوني انا حاسه!!.
       " كلهم بيضحكو معادا حور اللي هتموت وتشوف عمر دلوقتي بيعمل ايه"
ملك بضحك: هههه..طب .ههه .طب مين بعت الصورة.
حور: اه صح اصبري..ده يزيد الكلب..واد يا يزيد..
يزيد بضحك: انا اتصلت بالمحامي..
حور: لايييه؟!.
يزيد: علشان قضيه الخلع..مش انتي هتتطلقي؟!.
حور: اعاااا تعالي هنا يا ابن**.
يزيد: والمصحف انتي شكلك من شبرا وبتستعبطي!!.
حور: محدش هيخلصك مني ابدا..
       " كنز ضحكت وبعد كده بصت في ساعه الايفون اللي في ايديها لقت الساعه 7 الصبح خدت شنطها وقالتلهم أنها هتشم هواء شويه وهما استغربو بس محدش بيرفض ليها طلب وفعلاً راحت قدام النيل وكان فاضي و وقفت ع الكونيش وشغلت اغاني  بس هوب مالك ركن عربيته ونزل وقف وهي بتسمع اغاني ومندمجه جدا"
مالك: وليكي نفس تسمعي اغاني بعد اللي عملتيه..
       " كنز بتلف وشعرها طار علي وشها ومالك قريب منها واول ما عينه جت علي عيونها سكت وهي بتسرح وبتفتكر أن يوسف ابوه لما خطف نور وجاسم قد ايه اتعذب سكتت وركبت الاسكوتر ومشيت وهو واقف مكانه بيراقبها وهي ماشيه وبيتوعد ليها ولابوها"
             " تاني يوم"
     " ليلي لابسه جلبيه بيتي قطن وشعرها الطويل عملاه كحكه لتحت وبتمشي في الشقه وامها وراها"
امها: يا بنتي طب اقعدي معاه هو ايه اللي يعيبه بس ده شاب محترم وشغال محاسب..
ليلي بتقعد: يوووه يا ماما قلتلك مليون مره انا مش عايزه اتجوز دلوقتي..انا حره..
امها: لا مش حره يا بنت عبدالرحمن... يابنتي اسمعي انتي كده هتعنسي..
ليلي: يا ماما ابوس ايدك انا مش عايزه اتجوز..
امها: طب ورحمه ابوكي يا ليلي لا تقعدي معاه ده عاشر عريس يتقدم ليكي وترفضي..الناس بتتكلم عليكي انا قولت اللي عندي..
ليلي: حاضر يا ماما عن أذنك بقي عايزه اقعد لوحدي..
..
              " روح في النادي هي وكنز وتاليا "
كنز: هروح اشتري حاجه اشربها..
روح: ماشي.
       " كنز ماشيه لقت عربيه بتقف قدامها لونها اسود"
كنز: ايه العبط ده ما تقف علي جمب يا عم..
"" عم.. لسانك طول يا متدلعه!!.
..
روح: الو يا انكل جاسم..
جاسم وهي بيشوف ورق قدامه: ايه يا روحي روحتو.
روح: تاليا معايا بس كنز راحت تجيب حاجه تشربها وبقالها ساعه مجتش واتاخرت اوي..
جاسم بقلق: طب اتصلتي بيها.
روح: ايوه موبايلها مغلق.
جاسم: طب انا جاي..خلي بالك من تاليا ومتتحركيش من مكانك.
روح: حاضر..سلام.
..
ملك: شادي انت بتهزر دبي ايه اللي هسافرها..
شادي: يا ملك مشروع شغل كبير ولازم اقعد هناك علي الاقل سبع سنين.. وطبعاً هتنزلي اجازات لجاسم اخوكي وهما هيجو.
ملك: انا مش موافقه..ولا روح هتوافق.
شادي: ملك احنا لازم نسافر الشركه لازم اباشرها بنفسي.
ملك: روح انت لوحدك.
شادي: مستغنيه عني كده..
ملك: انت اللي مصر تبعدني عن جاسم..
شادي: يا مادلين افهمي.
ملك بصدمه: مادلين!!.



رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل الخامس 5


ملك بصدمه: مادلين!!.
شادي اتنهد وقرب من ملك: كوكي أهدي انا بس اتلغبط علشان كنز لما..كانت عايزه تسافر وكده سوري يا روحي..
ملك بشك: تمام يا شادي..هقول لروح علي موضوع السفر ونبقي نشوف..
..
        " جاسم راح بسرعه النادي ل روح وتاليا ولقاهم واقفين والجارد اللي بعتهم حواليهم وروح حاضنه تاليا و واقفه"
جاسم: انتو كويسين يا حبايب بابي..
روح: احنا كويسين بس كنز الجارد مش لقينها..
جاسم بزعيق: علشان قولت مليون مره محدش يخرج من غير جارد مفيش سمع كلام.
تاليا: بابي هي كنز فين..
جاسم: انتو يا بهايم..تدورو عليها بسرعه ومش في المنطقه بس انتو تدورو عليها في مصر كلها..اتحركو!!.
..
             " عند جبل المقطم عربيه سوده واقفه وكنز قاعده علي العربيه وبتبص للغروب وجمبها مالك"
مالك: لايه رضيتي تيجي معايا..
كنز من غير ما تبصله: انت قولتلي عايز اتكلم معاكي وانا وافقت ومش مهم المكان انا كده كده بعرف احافظ علي نفسي..
مالك: مخوفتيش..
كنز بسخرية من غير ما تبصله: هو انت يتخاف منك اصلا..ده انا معلمه عليك مرتين.. وبعدين قولتلك بعرف احافظ على نفسي..
مالك: انا مش هتكلم علشان مبوظش القاعده..انا اسف.
       " كنز بصتله والغروب باين في انعكاس عيونها وابتسمت"
مالك بشبح ابتسامه: ايه العبط ده..
كنز: يعني كنت عارفه انك هتعتذر..
مالك: ايه الثقه دي.
كنز: يعني وانا طفله قابلت واحد زيك ( قصدها علي ابوه).
مالك بفهم: واحد مين..
كنز: مش مهم..انا عايزه اروح.
مالك: طب مش تعرفيني بنفسك انا معرفش غير اسمك.
كنز: اسمي كفايه اوي..ممكن تكتبه علي جوجل وهتعرف عني معلومات..
مالك بضحك: لا مشهوره ومتدلعه..
كنز: ههه..طب يلا روحني..
              " مالك ركب وهي جمبه وشغل أغنيه هاديه وهي ابتسمت وبصت للشباك"
كنز لنفسها: ايه العبط ده يا كنز..انتي مبسوطه!!.
..
ملك: يعني جاسم بيدور عليها..
روح بتعب: اه..
ملك: يا رب يلقوها..
روح: يا رب.
ملك: روح عيزاكي في موضوع مهم..
روح: قولي يا مامي..
ملك: بابي لازم يسافر دبي لشغل مهم وطبعا لازم نروح معاه انا قولت لازم اخد رأيك الأول..
روح: وانكل جاسم ونور..و..
ملك: كل دول هننزل ليهم إجازات
روح: موافقه..
..
نوح: ايه يا روح..
روح: ممكن اتكلم معاك..
نوح: اه طبعاً اتفضلي.
روح: انا مسافره من بابي ومامي دبي..
نوح: رحله يعني..
روح: لا هو..يعني احنا هنقعد هناك سنين..
نوح: ايه الكلام ده..لا طبعاً أنا هقول لبابا و..
روح: نوح اسمعني ده شغل بابا وانا لازم ابعد لاني..
نوح بزعيق: هو انتي مش هتقعدي معانا..انتي اتجننتي..
روح: يا نوح اسمعني..
نوح: لا طبعاً أنا هقول لملك انك مش موافقه وهتقعدي معانا.
        " نوح بيفتح باب الاوضه"
روح بدموع: بس انا موافقه.
نوح ساب الباب: اطلعي بره.
روح: نوح اسمعني انا..
نوح: اطلعي بره.
       " روح طلعت وهو قفل الباب وقعد علي الكرسي بصدمه"
..
عمر: اهي يا جاسم وصلت..
جاسم بيجري علي تحت: كنتي فين يا هانم.
عمر: اهدي يا جاسم..
كنز: كنت في مشوار كده.
حور: مشوار ايه بس احنا قلقنا عليكي.
كنز: يا جماعه انا كبيرة..
:: طب يبقي انا بقي مليش لازمه..
      " كنز بصت للصوت واتصدمت"


ادم بصدمه: ليل..ريناد!!.
ريناد بخبث: ادم.. وحشتني جداً..
ادم بعصبية: انتي ايه اللي جابك هنا..غوري من وشي.
ريناد وهي بتقرب: حبيبي انا اسفه بس والله انا مليش ذنب.
             " ادم زقها بعيد لدرجه انها اتخبطت في الباب ولسه هتقف كان هو مسكها من هدومها قربها ليه"
ادم بغضب: راجعه لايه ها..عيزاني ارجعلك..اوعي تفتكري اني علشان سبتك زمان اني كنت ضعيف..تؤتؤ انا كان ممكن اقتلك بس انا مش كده..ابعدي يا ريناد..انا مبقتش زي زمان.
ريناد بتقرب: بس انا يا ادم..
ادم: انتي اللي اختارتي يا ريناد..
              " ادم بيضربها وهو مش حاسس بنفسه من الخنقه وبيلف وشه لقي ليلي واقفه قدام الباب بتعيط وبتترعش قام وقف وبيقرب منها بالراحه وهي بترجع"
ادم: ليلي أهدي انا مستحيل اجي جمبك..دي .دي ريناد..ليلي أهدي وتعالي هنا انا ادم..انتي بتترعشي لايه ليلي..ليلي..
             " ليلي جريت واول تاكسي قابلها ركبته بسرعه وهو وراها بالعربيه"
..
كنز: اه خارجه بس هاخد تاليا معايا هي وروح..
نور بخوف: خدو جارد معاكم..
كنز بضحك: يا نوني انتي النهارده عندك حفله اتبسطي واحنا هناخد بالنا من نفسنا كويس..هروح البس بقي..
نور: ربنا يوفقك يا كنز..
                " كنز راحت اوضتها طلعت بنطلون ابيض واسع وبدي كت اسود زچاكت چينز وكوتشي اسود ورفعت شعرها ديل حصان ونزلت خصل بسيطه وشمرت الچاكت شويه ولبست اكسسوارات ونزلت"
كنز: يلا..
روح بحزن: يا جماعه انا مش عايزه اخرج والله..
تاليا: يا بنتي هنخرج شويه وبعدين انتي لبستي يلا بقي.
كنز: يلا يا بت علشان نور متشوفناش وتقول خدو جارد.
                " روح ركبت العربيه هي وتاليا ومعاهم السواق وكنز الاسكوتر بتاعها"
تاليا: يا بنتي اركبي معانا وسيبك من البتاع الولادي ده .
كنز بسخرية: سبتلك انتي العربيه البناتي يا ست تاليا..
                    " نزلو قدام مطعم واختارو التربيزه اللي جمب الزجاج علشان يشوفو النيل"
كنز: يا بنتي أنجزو هتاكلو ايه..
تاليا بملل: مش عارفه..تاكلي ايه يا روح..
روح: مليش نفس..
كنز وهي بتضربهم بالمنيو: يا جزمه منك ليها..مش عزا هو عاملين نفسكم مش بتاكلو.. اومال مين اللي مخلص التلاجه عندنا..
روح بتضحك: خلاص...هههه..هتفضحينا..انا هطلب تشيز برجر..
تاليا: وانا هطلب..اممم.. بيتزا..
كنز: طيب انا هاخد بيرجر زي روح وبطاطس..
تاليا: طيب..لو سمحت..
النادل: اتفضلي يا فندم..
تاليا: هطلب.....
           " تاليا بتقول الطلبات وكنز مش معاهم خالص..علشان شافت من الازاز مالك راكب اسكوتر اسود و واقف بيه وبيبص علي كنز ومبتسم ليها وهي ضحكت وسابت التربيزه ونزلت ليه وروح وتاليا بيندهو عليها"
كنز وهي بتضحك: ايه ده انت مراقبني..
مالك: اممم..مش للدرجه دي..
كنز: واو..الاسكوتر تحفه.
مالك: تحبي تجربيه.
كنز: ايوه بس معاك..
          " بصو لبعض شويه بعد كده ركبت وراه ومشيو وروح وتاليا مستغربين مين ده.
..
جاسم: يلا يا نور...
نور وهي بتخرج من الحمام: خلاص اهو خلصت..
            " الفستان كان اكتر من تحفه عليها والحزام الدهبي لايق علي لون شعرها اللي لأول مرة تعمله ليس وميكب خفيف وجاسم بدله سوده"
جاسم وهو بيقرب منها: انا عمري ما شفت جمال كده..
نور بضحك: جمال مين؟!.
جاسم: يا فصيله..بحبك!!.
نور: هنتأخر؟!.
جاسم: بعشقك..
نور: دي حفله تكريم ليك..
جاسم: بموت فيكي!!
          " نور كان ردها أنها باسته برقه وخرجو من الڤيلا وسط معاكسات عمر لنور وجاسم بيتعصب وركبو العربية"
..
            " ادم وصل المنطقه الشعبيه اللي فيها بيت ليلي بس معرفش يدخل بالعربيه وسط الزحمه ف ضرب الدريكسيون جامد وساب العربيه وطلع يجري علي بيتها اللي الناس قالت عليه وشاف ناس كتير واقفه وليلي علي الارض بتصوت قدام امها"...
ليلي ببكاء: لا...يا ماما..والله خلاص موافقه..متسبينيش..يا ماماااا..اعاااا..ماما ماتت يا ادم..
ادم وهو بيحضنها: هششش.. ربنا يرحمها يا ليلي أهدي انا معاكي...
ليلي ببكاء: قو..قولها اني موافقه علي حسام بس ترجعلي..
              " ادم استغرب مين حسام ده بس معلقش علشان الموقف وبدأ يخلص الإجراءات"
..
         " جاسم وصل ومعاه نور وسط الناس اللي بتباركله علي التكريم للمره 19 وبيحسدوه علي نور وجمالها وهي ماسكه ايده وهو مش سايبها واخيرا قعدو علي تربيزه ونور لسه ماسكه ايد جاسم وجاسم بيتكلم مع صحابه وهي قاعده جمبه..وملاحظه نظرات البنات وغيرانه جداً ".
نور: جاسم انا هروح الحمام..
جاسم باس خدها: روحي يا قلبي..
          " نور قامت وهو باصص عليها لغايه ما توصل بس وهي بتفتح الباب اللي فيه الحمامات واحد مسك دراعها ولفها ليه"
الشخص: دكتور ياسين..حابب اتعرف عليكي..
جاسم وهو بيسحب نور ورا ضهره: لا انت مش هتعرف تتعرف علي حد تاني اصلا...


رواية نور الجاسم الجزء الثالث 3 الفصل السابع 7


   " جاسم مسك الراجل ضرب دماغه في الحيطه وبعد كده مسك ايد نور وخارج بيها والاعضاء في المايك بيندهو عليه وهي ماسكه ايده جامد وركبو العربيه"
نور بخوف: جاسم انا..
جاسم بحنيه: أهدي يا نور انتي ملكيش ذنب..هو اللي راجل** أهدي وخدي نفسك.. مفيش حاجه حصلت لكل الخوف ده..
نور: بس التكريم..
جاسم بابتسامة: متقلقيش انا هعتذر وهنأجل الحفله..
نور: انت بطمني بكلامك اوي.. بحس اني بنتك علي طول..
جاسم: انتي فعلاً بنتي وكل حاجه ليا..
..
              " مالك خد كنز علي الاسكوتر وطول الطريق بيضحكو لغايه لما وقف قدام عماره شيك اوي بتبص علي النيل"
مالك: يلا..
كنز وقفت بتوتر: يلا فين.
مالك بسخرية: اوبا المتدلعه خايفه؟!.
كنز: قولتلك اني بعرف احمي نفسي..بس سمعتي مش بأيدي انا برضو بنت!!.
مالك بجديه: انا عندي شقه هنا وانا بحب التصوير جدا ف عامل اوضه في الشقه بصور فيها..الاوضه دي انا برتاح فيها جداً..ف قولت تحبي تشوفيها..
كنز: اممم..طب اتحايل عليا شويه.
مالك: اركبي يا كنز انا همشي..
كنز: خلاص خلاص..قفوشه اوي انت..يلا.
             " كنز ركبت الاسانسير وهو معاها ولاول مره يبقو مع بعض في مكان ديق وكانت بتتعمد متبصلوش وهو بيحفظ ملامحها الجميله وأخيراً وصلو وكان الدور الاخير"
مالك وهو بيفتح الشقه: اهلا بيكي في شقتي الجامده.
كنز: هههه..طريقتك بتضحكني.
مالك: طب ايه رايك.
كنز بإعجاب: علي فكره حلوه جداً..ومش بجاملك لاني معرفكش اصلا..
مالك: طب خشي يا متدلعه..
             " كنز دخلت الاوضه بتاعت التصوير وكان تحفه والديكور اسود و موڤ غامق وكانت جميله جدا وبدون تردد كنز وقفت قدام الكاميرا وهو فهم انها عايزه تتصور وقرب منها جدا وبدأ يظبط وضعيات للتصوير ويصورها وبعد ما خلص"
مالك وهو عينيه في الكاميرا: هايل..تنفعي موديل يا كنز..
كنز وهي بتبص معاه: واو تصويرك جميل.
مالك مركز في ملامحها: امم..بس انتي جميله اكتر..
        " كنز لفت وشها ليه وكان ما بينهم سنتيمترات بس وأخيراً بعدت ودخلت البلكونه تشم هوا"
..
عمر: انت مجنون يا جاسم..
جاسم: انت اللي مجنون علشان بتعلي صوتك عليا..
عمر: مقصدش بس محدش يمشي بالمنظر ده.
جاسم: اهو اللي حصل.
..
نور: زي ما بقولك كده ضربه ومشي.
حور: بيغير عليكي يا نور..
نور بكسوف: اوي!!.
ملك: ايوه يا عم..
نور: بس بقي.
ملك: يا بختك يا نور..اخويا كويس مش زي ناس.
حور: يا بنتي والله شادي بيحبك..
ملك بحزن: صدقيني انا حسه أن خلاص..مبقاش يحبني..
نور وهي بتحضنها: لايه بتقولي كده ده بيعاملك قدامنا كلنا كويس جداً..!!
ملك بدموع: انا کست حسه من ناحيتي اتغير..حتي اكبر دليل على كده أنه محاولش يخلف تاني مني بعد روح..وفي نفس الوقت جاسم خلف منك واحد واتنين وكمان عايز يخلف التالت ربنا يخليكو لبعض..وعمر عايز يخلف من حور تاني..لاكن هو لا..انا لما وافقت اسافر وافقت علشان نقرب من بعض شويه..
نور بتطبطب عليها: كل حاجه هتتصلح..
..
تاليا: روحي انتي يا روح انا هخرج مع صحابي..
روح: نعم انتي عارفه الساعه كام.. وبعدين صحاب ايه اللي تخرجي معاهم دلوقتي وانتي حتي لسه مكملتيش ال16 سنه ومعملتيش بطاقه..يلا يا تاليا.
تاليا: روح علشان خاطري قولي لمامي أني مع كنز علشان تطمن ومتخافيش عليا..اموووه..
روح: تاليا..تاليا..طب والله ما هقول حاجه ومش هكدب.
..
كنز بتضحك: لا والله.
مالك: والله الرحله قلبت بسبب الجو.
        * كنز موبايلها رن*
كنز: الو يا جسومي..
جاسم: الو يا روحي انتو فين..
كنز: انا خرجت مع مالك وارجوك لما ارجع هتكلم معاك.
جاسم بغضب: لينا كلام يا كنز..طب تاليا وروح فين..
كنز: ايه ده هما مروحوش..انا سيباهم من بدري..
جاسم: طيب انا هشوف هما فين مستنيكي يلا.
.
كنز: انا لازم اروح..
..
روح: هاي يا جماعه..
جاسم: فين تاليا يا روح.
روح بتوتر: هي ..هي راحت مع كنز مشوار.
جاسم: كدابه يا روح..فين تاليا..
روح بخوف: تاليا..
..
ميمي( صاحبه تاليا): يا بنتي جربي بقولك مش مخدرات.
تاليا: انا خايفه ادمن.
ميمي: ههه..لا متخافيش يا نوغه جربي.
تاليا بتاخد منها السيجارة:""""


جاسم: فين تاليا يا روح..؟!.
نوح وهو نازل من علي السلم: مالها تاليا؟!.
روح بتوتر: هي..هي..خرجت..
نور بخوف: خرجت راحت فين..انطقي يا روح..
روح بخوف: يا ربي...هي ..هي خرجت مع صحابها!!.
جاسم بصدمه: ازاي..خرجت فين..وفين الحراس؟!.
روح بتوتر اكبر: اصل..اصل احنا..
نوح بغضب: ما تتكلمي..
روح: احنا مخدناش جارد معانا..
جاسم بغضب: مفيش سمع كلام لاااايه!!.
كنز وهي بتفتح باب الڤيلا: ايه يا جماعه لقيتو تاليا؟!.
نور ببكاء: روح بتقول انها مع صحبها.
كنز وهي بتحضنها: أن شاء الله هتيجي.
عمر: طب انا هروح ادور عليها وانت اتصل باللواء عمران لو يقدر يساعدنا في حاجه..
جاسم: انا هاجي معاك طبعاً!!.
نوح بجديه: خدوني معاكم..
              " جاسم شاف الخوف الحقيقي في عين نوح علي اخته تاليا"
جاسم: طيب يلا..
كنز: طب تحبو اجي معاكم..
جاسم بخنقه: لا..مش هحب تيجي معانا..
             " كنز فهمت أن جاسم متضايق منها بسبب انها كانت موجوده مع مالك"
كنز: يووووه..روح..هي مقالتش رايحه فين؟!.
روح: لا مقالتش..
...
                  " في عربيه لونها احمر راكنه في مكان ضلمه راكبه تاليا في الكرسي اللي قدام ورافعه رجليها علي التابلوه وبتشرب سجاير وراكب علي كرسي السواق ميمي صاحبتها و راكب ورا ولد لابس نضاره نظر صاحبهم وبرضو بيشرب"
تاليا: كح..كح..انا شكلي تقلت..
ميمي بضحك: هههه..اني عندك مواهب انحراف فظيعه!!.
تاليا: هههههههههه..
كريم صاحبهم: هي الساعه كام..
ميمي: داخله علي 2 الفجر..
تاليا بخضه: اااايه..كح..كح..بابي..روحيني بسرعه يا ميمي..
...
ادم وهو بيفتح باب الڤيلا: اتفضلي يا ليلي..
ليلي داخله ولابسه اسود: مكنش ليه لزوم تصر في المقابر اني اجي اقعد معاك انت وكنز..
ادم: لا طبعاً انتي مينفعش تقعدي لوحدك بعد كده..
ليلي بتعب: فين كنز انا هسلم عليها واروح بيتي..
ادم: كلمتها قالت هتيجي بكره علشان بيدورو علي تاليا بنت جاسم..
ليلي: طيب سلام..
ادم بيشدها: انتي اتجننتي..عايزه تروحي فين..ده بيتك.. وبعدين خايفه مني..مش عايزه تقعدي معايا لوحدك..انتي كنتي بتقعدي معايا لغايه الفجر وانا اللي اوصلك..ايه نسيتي ده بيتك..اطلعي الاوضه وغيري وانا هطلب اكل..( بصراخ) يلاااا!!.
     " ليلي خافت منه وهو بيزعق وافتكرت لما شافته وهو بيضرب ريناد ..خافت وطلعت تجري علي الاوضه تعيط"
...
          " مالك دخل بيته وهو بيغني ودخل اوضته قلع التيشيرت وسمع الباب بيتفتح لف وكانت أمه"
مالك بملل: علي فكره الباب معمول علشان نخبط عليه..انتي ربتيني كده..
فاطمه بسخرية: يعني هي تربيتي نفعت اوي..كنت معاها.
مالك بخبث وهو بيدخل حمام اوضته: هي مين..
فاطمه وهي داخله وراه؛ كنز..كنز يا مالك.
مالك بينشف وشه: اممم..اه كنت معاها..
فاطمه: حاسه انك عايز تأذيها.
مالك: حسه مش متأكده..
فاطمه: مالك انا مسافره للجمعيه الخيريه اللي في المنصوره وهقعد هناك يومين..عايزه ارجع اشوفك بخير مش ميت من جاسم الوردي..
مالك: تروحي وترجعي بالسلامه..
...
          " نور فتحت باب الڤيلا وبتخرج منها وهي بتلبس الاسكارف وقلقانه وكلهم وراها"
كنز: يا نور اصبري.. هتدوري عليها فين..
نور بدموع: في أي حته..المهم اعرف بنتي فين..
ملك: يا نور..يا نور  ما احنا كلمنا جاسم وقال لسه ملقهاش.
نور ببكاء: مش هقعد وبنتي بعيد عني..مش هقدر..
روح بدموع: اهي يا نور..
         " نور وقفت بصدمه وكلهم مصدومين منها وهي نازله من عربيه وبتعمل باي لاصحابها وشافو ميمي اللي لابسه چيب جلد وتوب جلد وجسمها باين وعليه تاتو كتير وشعرها قصير وهي صبغاه اصغر في اسود وعامله بريسنج في مناخيرها وشكلها غريب خالص"
تاليا: مامي..انتو واقفين بره لايه؟!.
نور بدموع: ادخلي قدامي واطلعي علي اوضتك.
تاليا: مامي اسم..
نور بصراخ: بقولك تدخلي جوه..
..
           " مالك قاعد في اوضته وعمل سيرش علي اسم كنز الوردي وظهرت اخبار كتير جدا وصور ليها مع جاسم في مؤتمرات كتير ومعلومات عنها زي سنها وكده"
مالك: امم.. خلينا نشوف..
       * شاهد سندريلا مصر..ابنه الطبيب ورجل الاعمال جاسم الوردي تظهر بفستان ساحر في حفله تكريم الطبيب جاسم الوردي..والشعب يطلق عليها( سندريلا مصر)..*
مالك: امم.. سندريلا فعلاً..
...
جاسم بغضب: هي فين..
نور: أهدي يا جاسم هي في اوضتها..
جاسم: أهدي ازاي والهانم جايه في انصاص الليالي مع رقاصه...تاااااليا..
        " جاسم زق الباب وتاليا اتنفضت من علي السرير لانها اول مره تشوفه غضبان كده "
جاسم بياخد نفسه: بره..كلكو بره..
نور: بالراحه عليها يا جاسم..
جاسم: اطلعي بره يا نور.
      " كلهم خرجو وجاسم بدأ ياخد نفسه ويقرب منها بالراحه وهي خايفه"
جاسم بابتسامة صفرا: توتي!!.
..
ادم: تك..تك..
      " ادم فتح الباب بس ملقاش ليلي في الاوضه فتح باب الحمام ورمي الاكل من ايده"
ادم بصدمه: ليلي!!!.
..
          " كلهم قاعدين في الرسيبشن وبيحكو لشادي ايه اللي حصل ومستنيين جاسم ينزل"
كنز: بس وهو لسه منزلش..
شادي: استغفر الله العظيم..كل شويه مشاكل كده.
نور بخوف: انا خايفه يعملها حاجه..
حور: اكيد لا جاسم بيقدر يتحكم في غضبه..
شادي: وانتي كنتي فين يا كنز..
كنز بتوتر: ها..
            " جاسم نزل وكلهم سكتو وكان غضبان جدا وكان متجه للمكتب بتاعه من غير ما يبص لحد"
جاسم وهو داخل المكتب: كنز...تعالي هنا..
كنز بخوف: ح..حاضر..
      " كنز دخلت ولقت جاسم قاعد متعصب وبيشرب سيجاره وده اكبر دليل انه مضايق لانه مبيشربش غير لما بيكون في قمه غضبه"
جاسم: كنتي مع مالك لايه؟!..



جاسم: كنتي مع مالك لايه؟!.
كنز خدت نفس: هو طلب يتكلم معايا وانا..
جاسم: تعالي اقعدي..
        " كنز قعدت وهو طفي السيجارة"
جاسم: الولد ده اسمه مالك ايه؟!.
كنز باستغراب: مالك رأفت..
جاسم: يوسف..اسمه مالك يوسف رأفت..صح.
كنز: صح.
جاسم: يوسف ده عمل ايه فيا قبل ما يعمل في نور..
كنز:___'.
جاسم: كنز...انا عارف انك عاقله وبتحافظي علي نفسك..انتي حاجه غاليه اوي..وانا عارف انك هتحافظي عليها..بلاش مالك يا كنز..
كنز: هفكر في كلامك يا جسومي..جود نايت..
جاسم: جود نايت.
...
ادم: ليلي فوقي..
        " ليلي كان مغمي عليها و واقعه في الحمام ..ادم شالها وحطها علي السرير والكلب بتاعه وراه وبدأ يفوقها"
ادم وهو بيرش برفان: فوقي يا ليلي...
ليلي: اممم..ادم..
ادم: حمدالله على السلامه يا لولي..انا جمبك اهو(😏😏).
ليلي: انا عايز انام..
ادم وهو بيطفي النور: حاضر يا ليلي هننام..
             " ليلي كانت دايخه ومش مركزه وهو نام جمبها علشان يطمنها واول ما نامت قام من جمبها راح اوضته علشان مينفعش شغل الروايات وكده وتصحي تلاقي نفسها في حضنه 😂🤦"
...
           " كلهم طلعو ينامو ..وفي اوضه نور وجاسم كان قاعد على السرير ونور علي التسريحه بتسرح شعرها"
جاسم: نونو..
نور: عيوني..
جاسم: عايز احكيلك حاجه..
نور وهي بتسرح: سمعاك.
جاسم: يوسف عنده ابن .
             " نور الفرشه وقعت من ايديها وراحت قعدت جمب جاسم بسرعه"
نور بخوف: ا.. ازاي..ه..هو الولد ده.. ممكن..يعني..يأذينا..لو..ولادي..و..وانت..لا يا جاسم مش هستحمل اي حاجه تحصلك..
           " جاسم كان هيقولها كمان علي كنز أنها بتقابله بس لما شافها كده محبش يحكي"
جاسم وهو بيحضنها: أهدي مفيش حاجه هتحصل لحد..
..
               " كنز قاعده قدام المرايه اللي في اوضتها وبترطب بشرتها قبل ما تنام ولابسه بيچامه وبتفكر في كلام جاسم والموبايل بتاعها رن راحت علي السرير وردت"
كنز: الو..
مالك: الو يا كنز.
كنز: مين معايا؟!
مالك: انا مالك يا مدلعه 
كنز: اممم عايز ايه بقي.
مالك: مش هتسألي جبت رقمك منين.
كنز: سؤال غبي واليا يسأله اغبي..اكيد دورت ورايا وعرفت...ولا عايز تقولي بقي واحد زي سهل يجيب رقمك نينيينييي..
مالك بيضحك: يخربيتك قفشتيني..
كنز: عايز ايه بقي.
مالك: عندي بكره حفله علي الساعه تسعه.
كنز: طيب ربنا يوفقك.
مالك: يا بنتي هو انا رايح امتحن..بقولك حفله.
كنز: ايوه اعملك ايه يعني اطبع التذاكر ولا ايه.
مالك: اقصد يا غبيه تيجي معايا.
كنز: هه..واثق اني هاجي يعني..
مالك: طبعا ولد شيك وجامد جموده لازم تيجي..الو..الو..
..
كنز: فاكرني هاجي..مش هروح طبعاً.
After 10 minutes..
               " كنز واقفه قدام الدولاب وبتحاول تلاقي حاجه تروح بيها"
..
             " نوح بيشرب مايه من التلاجه وبيقفل الباب بتاعها لقي روح واقفه"
روح بدموع: نوح..
نوح ببرود: مش عايز اتكلم..
روح ببكاء: ارجوك اسمعني..انا خلاص مش هوافق اسافر معاهم..
نوح بفرحه مداريها: الموضوع يخصك..
روح وهي بتمسك دراعه: لا انا وانت واحد.. الموضوع يخصني انا وانت..
نوح: انتي بعتيني لما قولتي هسافر معاهم..ايه بتجربي زعلي.
روح ببكاء: لا..عمري ما ابيعك يا نوح..انا..انا بحبك..
           " نوح غمض عيونه وشدها لحضنه وهي بتعيط"
...
 عمر: يا بت اسمعي..
حور وهي بتجري منه: انت متخلف..عايز تخلف تاني دلوقتي.
عمر: طب ايه اللي مزعلك بس..قفشتك..
حور: ههههه..يا عمر.
...
             " ملك خارجه من حمام اوضتها لقت شادي بيتكلم في الفون"
شادي: انا مش هبيع صاحبي..افهمي..
ملك: بتكلم مين؟!.




شادي: انا مش هبيع صاحبي...افهمي.
ملك: بتكلم مين يا شادي..
شادي: طيب سلام دلوقتي.
ملك: بتكلم مين؟!.
شادي: ده رجل اعمال كان عايزني اخلي جاسم يتنازله عن مستشفى كده من مستشفياته علشان عايز يهدها ويعمل علي الارض مشروع..بس انا مش موافق..
ملك: طب وجاسم موافق؟!.
شادي: منا بكره هقوله هو لسه ميعرفش.
ملك بشك: طيب يلا ننام..
...
  ترررن..ترررن..
           " كنز وهي بتطفي المنبه والساعه كانت 12 الضهر دخلت الحمام خدت دوش ولبست بنطلون شروال رمادي وتيشيرت وفكت شعرها الطويل وخدت الفون ونزلت تحت"
كنز: بونچور يا نونو..
نور وهي بتبوسها: بونچور يا روحي..ايه القمر ده.
كنز: انتي اللي قمر..
جاسم: مين بيعاكس حبيبتي..
كنز: انا بقول الحقيقه انا بجد من ساعت ما جيت البيت ده وهي زي ما هي حتي متخنتش ولا اتغيرت..
عمر: طب قولي الله اكبر بس..
كنز: عموري وانا اللي بقول انك هتنصفني.
حور: لا ينصفك في اي حاجه الا نور..
عمر: طبعاً دي اختي..وهتقر عليها بقي ست كنز..
نور: هههه.. ربنا يخليك يا عمر..
جاسم بخنقه: امم طيب.
نور وهي بتبوس خده: انا مقولتش حاجه وهو اللي عايز يتلم.
جاسم: ده هياخد علقه ده...
عمر: يوه وانا مالي يا لمبي..
نور: النهارده السنويه بتاعت عمتو صفيه الله يرحمها.
جاسم: الله يرحمها..لو تحبي تروحي معنديش مانع بس خدي جارد والا هحبسك هنا..
نور بدلع: طب احبسني..
جاسم: من عنيا..
نور: يا عم بهزر..بلا بقي نفطر..
            " كلهم بدأو يأكلو"
جاسم: هي.. احم..تاليا..منزلتش.
كنز: اه صح عملت معاها ايه..زعقتلها صح..
جاسم: مش اوي انا كنت مراعي أنها صغيره واول مره تعمل كده بس كنت خايف عليها..
نور: انا هطلع انادي عليها..
           " نور خبطت وفتحت وهي كانت نايمه"
نور: قومي يا هانم كل ده نوم..
تاليا بنوم: يوووه..سبيني يا مامي مشبعتش نوم.
نور: مهو علشان حضرتك جايه وش الفجر..
تاليا: يا مامي عايزه انااام..
نور بغضب: نامي يا تاليا..نامي.
..
ليلي: امممم..( اتخضت) ها..ادم انت كنت نايم هنا.
ادم: لا طبعاً..انتي قعدتي تقوليلي نام بس انا اخاف علي نفسي منك.
ليلي: هههه..انا قولت كده.
ادم بابتسامه: اممم.
ليلي: هو انت قاعد هنا لايه.
ادم: كنت بشوف ملامحك..
ليلي: طيب.
ادم: انتي رايحه فين.
ليلي: هدخل الحمام..
ادم: طب عندي ليكي خبر حلو.
ليلي: ايه هو..
ادم: هقولك باليل..
..
كنز: يلا بقي قولولي اني حلو..
روح: يا بنتي كلهم حلو صدقيني..
تاليا:انا شايفه الأحمر..
روح بغضب: لا طبعاً ده عريان اوي..الابيض حلو يا كنز.
تاليا: ليه هي رايحه تصلي العيد..
كنز: ببببس...اطلعو بره انا هنقي لوحدي..
               " خرجو بره وكنز بدأت تدور علي فستان لغايه لما وقعت عينيها علي واحد"
       تن..تن!!.
     " كنز مسكت الفون وكانت رساله من مالك"
" خلصتي؟!"
كنز ( جاري الكتابه..): لسه..
مالك ( يكتب): طيب لما تخلصي قولي علشان اجاي اخدك..
كنز ( جاري الكتابه): لا انا هاجي عند بيتك اللي علي النيل..
مالك ( يكتب): طيب هستناكي..
..
               " جاسم في المستشفى جوه المكتب بتاعه وبيتكلم ڤيديو كول مع نورهان"
نورهان: مش معقول كده انت مش بتكبر يا ابني..
جاسم: الله اكبر .قوليلي نازله امتي مصر..
نورهان: معرفش بس قريب انتو وحشتوني اوي..
جاسم؛ طيب اقفلي في حد بيزعق..
..
جاسم: ايه الصوت ده..
شاب: انتو مجانين..يعني ايه مينفعش اقابله..
جاسم: انت مين..
شاب: انكل جاسم..انا يوسف ابن مادلين انت مش فاكرني؟!.
..
نور قدام القبر: صدق الله العظيم..
واحده لابسه نضاره كبيره وكمامه وملامحها مش باينه: مبسوطه معاه..
نور: انتي مين..
الست: هههه...انا انتي وانتي انا..
نور بغضب: انتي اكيد واحده مجنونه..
       " نور قامت علشان تمشي بس صوت الست وقفها"
الست: مسألتهوش هل لمس حد في غيابك ولا لا؟!.
 نور بتضيق عين: انتي مين ردي عليا..يا حراس..
           " الست ركبت العربيه ومشيت"
نور: الو يا جاسم الحقني..
..
ليلي: الساعه قربت علي 8 باليل مش ناوي تقول.
ادم: امم. انا قررت اخدم البشريه واظلم نفسي..و..اصبري هقول..انا عايز اتجوزك..!!.
..
          " كنز واقفه قدام المرايه لابسه فستان فضي بيلمع وقصير وعريان من الضهر وجايبه شعرها علي جمب ولابسه كعب اسود وميكب و شافت نفسها ونزلت بسرعه من غير ما حد يحس بيها"
مالك: ايوه يعني انتي فين انا تحت العماره..
كنز: مالك..
       " مالك بص في الفون بس الصوت كان من جمبه لف وشافها"
مالك:***..






حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-