رواية نور الادهم الفصل الثالث 3 بقلم اسماء ابراهيم - رواية نور الادهم
رواية نور الادهم ( الفصل الثالث 3 ) هى رواية الكترونية من تأليف الكاتبة اسماء ابراهيم وصدرت الرواية لاول مرة اخر اغسطس من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل الثالث 3 من رواية نور الادهم
رواية نور الادهم الفصل الثالث 3
بعد يوم طويل من التعب و الارهاق..نمت ومحستش بنفسي غير تاني يوم و انا في حضن ادهم... جاتلي مسدج علي رقمي..
نور بصدمه.. نهارك اسود..
ادهم بخضه.. في اي يا نور..
اتوترت ومعرفتش اقوله اي.. هاا أبداً مفيش هقوم احضر الفطار..
ادهم بصلها بشك.. متاكده ان مفيش حاجه..
نور.. اه مفيش يلا قوم صلي علي ما احضر الفطار..
**********
" عملتي الا قولتلك عليه..
عيب عليكي يا تغريد من بكرا ادهم يكون ما بين ايدك..
تغريد.. ماشي خدي حسابك اهو و يلا من هنا قبل ما حد يشوفك..
تغريد بحقد و شر.. انا هوريكي يا نور انتي و ادهم..
************
نور حضرت الفطار.. يلا يا ادهم الفطار..
قاعد ادهم وهو مركز معاها.. قرب منها و مسك ايدها.. نور انتي كويسه فيكي حاجه متغيره.. امبارح كنتي فرحانه.. النهارده شكلك متغير..
نور بتوتر.. لا مفيش حاجه بس تعبانه شويه..
ادهم.. طب يا حبيبتي الف سلامه عليكي هنزل اجبلك دواء و هاجي..
نور.. مش لازم يا ادهم انا كويسه..
ادهم.. طب اقولك هعمل شاي بالنعناع ونشرب سوا..
نور.. متحرمش منك ابدا يارب..
ابتسم ادهم ومشي..
نور.. ياترا الحقيقه فين ادهم شخص كويس و بيتعمل معايا كاني بنته مش مراته.. بس الصوره الا جتلي ده.. يارب رايح قلبي و طمنه..
قمت اتوضيت وصليت ركعتين و دعيت ربنا كتيير اوووي عشان قلبي يرتاح..
لقيت مصحف جنبي اول ما فتحت كان مكتوب عليها..
الي نور قلبي عهد الله انا اختم كتاب الله لأجل ان تكوني حلالي فانا احبك حد الجنون دعيت ربي ان تكوني حوريتي في الدنيا و ان يجمعنا في اقرب وقت.. كنت انتظرك في كل ليله.. اعلم انك لا تحبني و كيفيه لعفيفه مثلك ان تنظر لي.. و ها قد اقترب موعد تحقيق دعائي.. و سوف تكوني زوجتي المصون فانا احبك يا نوري.. سوف تكوني لي نوري الابدي..
المصحف ده هديتي ليكي..
قرات كل كلمه دموعي بتنزل مني علي كرم ربنا ليا كنت هغلط وهسيب ادهم اسيب احن شخص ربنا رزقني بيه حقيقي كنت هندم اوووي..
دخل ادهم عليها وهي بتعيط..
ادهم بخوف عليها.. نور حبيبتي بتعيطي ليه.. لاحظ المصحف.. انا اسف مكانش لازم تعرفي غير لما تحبيني الاول..
نور زادت في العيط وقالت بعفويه.. انا بحبك متسبنيش..
ادهم قرب من بحب وقال.. نور اهدي كده و فهمني في اي..
نور.. انا اسفه اووي اني شكيت فيك في الاول مكنتش اعرف انك طيب كده وعرف ربنا فعلاً كلام النااس مش دائما صح بس في حاجه تاني في حد بعتلي صور ليك بس يعني مش كويسه..
ادهم.. صور اي وريني..
اديته التليفون وفضل يضحك اوووي اول ما شاف الصور.. اتعصبت منه جامد..
نور.. بتضحك علي اي..
ادهم يضحك.. بصي الصوره دي بؤي عامل ازاي ولا دي بصي عيني حولها ازاي.. بذمتك دي شكل صور ليا.. يا شيخه بلاش قرف.. بقا حد يسيب القمر ده و يبص علي الاشكال دي..
ابتسمت نور و ضمت ادهم وكانت تشكّر ربه علي ان رزقه بزوج مثل ادهم..
ادهم.. بصي يا نور.. انا عارف مين عمل كده دي تغريد بنت عمتي هي بتحاول من زمان تقرب مني انا قولتلك عشانىفب تكوني عارفه انها هتحاول تبعدنا عن بعض.. فهمتي..
نور.. انا اسفه اووي يا ادهم..
ادهم بخبث.. صحيح كنتي بتقولي اي وانتي بتعيط..
نور بتوتر.. هاا مقولتش.. انت بتقرب ليه.. ادهم في اي انت بتتحول ولا اي.. خلاص هقول والله هقولك.. انا.. اناا... انا غمضت عينها.. انا بحبك..
ادهم.. يا شيخه قطعتي نفسي أخيرا قولتيها..
نور بطفوله.. فين الشاي بالنعناع..
ادهم.. احلي كوب شاي لاحلي نور..
اتكسفت نور وحضنت ادهم بكل حب..
**********
بعد مرور خمس سنوات.. تجلس بنت صغيره في حضن ابيها..
الله يا بابا حدوته حلوه اووي
ادهم.. احلي ما في الحدوته انتي يا قلب بابا..
نور.. الله و انا فين من الحب ده..
ادهم.. انتي حوريتي..
ارتفاع صوت ادهم بالاذان.. الله اكبر الله اكبر.. لا إله إلا الله..
فكان هو الإمام.. الله أكبر..
إختارتِك انتي في عز مانا رافض
يدخل حياتي أي حد جديد
وهانعمل ايه ده القلب لمّا يريد.