رواية اسير الذكريات الفصل الرابع 4 داليا السيد - رواية اسير الذكريات

رواية اسير الذكريات الفصل الرابع 4 داليا السيد - رواية اسير الذكريات



رواية اسير الذكريات ( الفصل الرابع 4 ) هى رواية الكترونية من تأليف الكتانبة وفاء الغرباوى وصدرت الرواية لاول مرة اخر اغسطس من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل الرابع 4 من رواية اسير الذكريات



رواية اسير الذكريات الفصل الرابع 4 داليا السيد - رواية اسير الذكريات




رواية اسير الذكريات الفصل الرابع 4


مازن..  أنت ِ 
أميرة..  اه أنا شوفت عفريت 
وقفت إلين بصدمة  وهى تحاول ان تستوعب ما يحدث حولها 
إلين..  أ.. أمي.. أميرة  
أميرة  وهى تأخذها بين أحضانها  ..  وحشتيني  قووى يا أختى يا حبيبتي  
إلين بدموع..  كنتى فين يا أميرة 
أميرة  ..  ده موضوع طويل هحكيلك عليه بعدين   دلوقتي تعالى معايا 
إلين.. على فين 
أميرة.. يلا بس، يلا يا عمر يلا يا مازن 
فى المستشفى 
  الدكتور  أحمد..  أميرة المستشفى نورت والله 
أميرة  . ده بنورك يا دكتور، المهم المدام فريده عامله اى دلوقتى 
أحمد.. حالتها مش مستقره للأسف 
أميرة.. دى إلين أختى  ، ينفع نشوفها 
أحمد.. اتفضلى معايا 
كانت  تذهب معهم ولا تحرك ساكنا 
إلين.. أميرة هيا ماما عايشه  صح 
أميرة.. اه يا حبيبتى  هندخل نشوفها ونتطلع تانى بسرعه يلا 
دلفت أميرة وإلين وأنتظر عمر ومازن 
بعد  مرور الوقت 
إلين.. هو أنا مش فاهمه حاجه   ، ماما فاريده قالتلى انك موتى مع ماما وبابا فى الحدثه 
أميرة وهى تجلس بجانبها  .. بصى ياستى   ، انا أميره أهو نسختك  توأمك   قاعده قدامك بشحمي ولحمى   
إنما بقا موضوع ميته ده غلط  أصلا ماما وبابا ماتو  لما البيت  حد حرقه واللى عملو كده أعمامك   
انتى كنت عند خالتى فريده فى بيتها وأنا كنت معاهم فى البيت  وانا قلت لماما  انى هجيب حاجه من السوبر ماركت واجى خرجت  ولما رجعت لقيت البيت كلو محروق مش كنت عارفه اعمل اى كنت لسه صغيره لا روحت ولا جيت   فى ست  مسنه   لقتنى بعيط خدتنى عندها بيتها وربتنى وبعدت عن الأنظار   وخلتنى اتعلم وكانت هيا أم ليا   دخلت كليه طب الى أنا فيها دلوقتي  
وهيا اتوفت وسابتنى وحدى وقبل ما تتوفى كتبت بيتها باسمى لانها ملهاش حد  وكنت  جايه من الجامعة وحصلت صدفه قابلت  عمر المحامى   ومخطوبين حاليا 
خالتى فريده  فى مرة كنت مع  عمر وكان عنده شغل معاها   وقابلتها وهيا فكرتنى انتى  وأنا حكيتلها الى حصل معايا  ومكانتش مصدقه طبعا   وبعدين تقبلت الموضوع  وأنا وهيا وعمر  خططنا ناخد حق اهلى من أعمامى  لكن حصل إنهم  حاولو يقتلوها  وطعنها مرتين  لكن فى طعنه جات  سطحيه والتانيه  خلتها تنزلف دم كتير بس لحقناها  ومازن  جوزك خالتى فريده هيا اللي  عرفته عليا من فتره كده   كان عارف بس انا الى أصريت محدش يقولك غير أما أجيب حق أهلي 
وخالتى فريده دلوقتى فى العنايه وان شاءالله هتكون كويسه  والى ادفنت دى   واحده كانت ميته فى اليوم ده ومازن طلع معاهم  مش اكتر بس كان حزين وخائف على خالتي احسن تموت هى كمان
طبعا كان فى مسدج مبعوت فى فون جوزك بس الظاهر انو ميعرفش فونه فين 
مازن.. مش فتحت فونى من فتره طويلة
أميرة.. خالتى بعتتلك مسدج ان الحق رجع   فى اليوم ده 
إلين ببكاء  ضمت اختها إلى صدرها وظلت تبكى بشدة
عمر.. الحمد لله الخطر راح  أتجوز أنا بقى والنبى 
مازن.. يا أخى اتنيل مش أما اتجوز أنا 
إلين وأميره فى صوت واحد   ..  بس يا نجم منك له 
وضحكو سوا 
مر شهر كامل  وبدأت فريده فى التحسن  وكانت علاقة مازن وإلين  أصبحت حميمه بعد قرار إلين 
إلين.. بص  يا عم 
مازن.. بصيت 
إلين.. احنا اتجوزنا كروته وده ميرضيش ربنا   
مازن.. والمطلوب دلوقتي 
إلين.. نعيش مخطوبين لحد ما  ماما تخف ونعمل فرح  حلو مع أميرة وعمر 
مازن.. نشوف رأيهم الأول طيب  
دلفت بدون استأذان  لأنها معها مفتاح المنزل  
أميرة.. والله عين العقل يا لولو   يلا لم هدومك يا  عسل عشان تعيش انتا وعمر سو  بعيد عننا 
مازن.. نعععععم دى مراتى يختى 
إلين.. تؤتؤ أنا خطيبتك 
مازن.. بقت كده 
إلين.. ونص 
مر شهر آخر وعادت  فريده الى منزلها ووجدت إلين وأميره   يجهزون احتفالا صغيرا لها 
فريده.. وحشتونى قووووى يا بنات 
مازن وعمر.  .. احنا طالع عين الى خلفونا مع بناتك والله مش وحشناك برضوه
أميرة وإلين وفريده.. لاء مش وحشتوها 
مازن.. يلا يا عمر ننتحر 
عمر.. ايدك فى إيدى 
أميرة.. الشباك أهو 
عمر.. عارف طريقه  شكرا 
أميرة.. طيب الحمد لله وفرت عليا الشرح 
مرت الأيام وتم تجهيز  الفرح على أكمل وجه  
‏فريده.. ربنا يحميكم يارب يا بناتى
‏ إلين... ويخليك لينا يارب 
أميرة.. آمين 
صوت خبطات على الباب 
‏ فريده.. ادخلو يا مجانين 
عمر.. اللهم صلى على حبيبنا النبى 
مازن.. هيا مين فيهم مراتى حبيبتى 
أميرة.. حبتكم الابراص 
عمر.. اركن على جنب أم لسان طويل مراتى أنا 
مازن بضحك.. ماشي بالسلامة  
أميره.. بقولك إى ده فرح مش عزا مرات عمك قوم نرقص 
عمر.. قدام الرجاله هترقصى 
أميره.. اه إذا كان عاجبك 
عمر.. مفيش رقص
أميرة.. اشطا مفيش جواز يا  ميرو
عمر.. احم لاء اهدى كده وروقى عايزك تنزلى أحسن من أحسنها رقاصه اتفضلى 
مازن.. قومى نرقص يا إلين 
إلين.. احم، نرقص إى يا عم عيب 
مازن.. شايفه أختك جرت  عمر وراها ازاى شكل أنا هعمل فيك كده قومى 
إلين.. ماشي يلا 
وفضلو يرقصو وأميره غنت هيا وإلين وكان صوتهم جميل 
وروحو كل واحد فى شقته 
فى شقة عمر
أميرة.. يختى رجليا هتكسسسسسر 
عمر.. شغاله رقص  عايزه إى مثلا 
أميرة.. خمسه وخميسه فى وشك 
عمر..  فى وشى ها 
أميره.. احم، ابعد ورا ياض أحسن اديك فى وشك 
عمر..  القمر الكيوت الى قدامى ده هيعمل كده 
أميره.. احم، انت بتقرب لى بس أنا جعانه ابعد عنى أحسن أبلعك 
عند مازن
مازن.. هتاكلى 
إلين.. اه ياريت 
مازن.. طيب يلا 
ألين..  هروح اتوضا وأصلى الأول 
مازن.. هصل معاكى 
بعد مرور الوقت على سجادة الصلاة 
مازن.. تقبل الله يا وردتى 
إلين بخجل.. منا ومنك يا ميزو 
مازن.. هوو فترة الخطوبة مش خلصت ولا إى 
إلين.. احم، قصدك اى 
مازن.. انا اتكلمت يا حبيبتى  
إلين.. طيب انا جعاانه قوى 
أجلسها على قدميه وقال بحنيه.. انتى من انهارده عيلتى وبنتى وكل ما أملك يا لولو بجد أنا بحبك قوى  انتى مش عارفه أنا بحبك قد إيه 
إلين.. أنا كمان بحبك قوى يا ميزو 
مازن.. قلب ميزو من جوه يا روحي
فى الصباح الباكر  
فريده لنفسها.. وانا هروح لمين دلوقتي  مش عارفه مقعدوش فى بيت واحد لى هما كمان  غاوين مرار معايا 
هروح للعاقلين الأول وبعدين للمجانين كده صح
نزلت من السيارة واتجهت اليهم 
مازن.. طيب طيب جاااى 
مازن.. ماما اتفضلى 
فريده مش وقته  امسك الأكل ده وهروح عند المجانين وأجى 
مازن بضحك.. ماشي
فى منزل عمر 
عمر.. حاضر يالى بتخبط جااااى 
فريده.. صباح الخير يابنى 
أميرة من الخلف.. صباح النور يا صغنون  تعالى جيتى فى وقتك جعانه خالص 
وخدت الأكل ودخلت 
أميره  .. إيدك لتوحشك الاكل ده ليا 
عمر.. نعم يختى لى كنتى انتى الى عملاه 
روح ياض يابن طنط  لما أمك تجيبلك أكل كله يلا امشى من هنا 
عمر.. ماشى لما  ماما بقا تجيب أكل إيدك ان اتمدت فيه هقتعهالك 
أميره.. احم خلاص أكل امك حلو يابن المدايقه مقدرش ماكلش منه 
عمر.. هقولها لما تيجى  طيب 
فريده.. صدعت منكم كلو  براحتكم انا همشى 
أميره.. على فين بس اصبرى هوريكى حاجه 
فريده.. اى 
أميره لعمر.. وريها أيدك كده 
عمر.. بصى يا حماتي بنت المجنونه دى عملتى اى 
أميره.. لسانك يا بابا، هو اللي عصبنى عضيته  أنا كده عملت حاجه 
فريده.. قالك ايه  لكده.انتى كلتى إيده
أميره..  هو يستاهل فرحانه فيه 
فريده.. حسبى الله مش عارفه انتو مين سمحلكم تتجوزو  أنا همشى 
بعد مرور أسبوع
فى منزل فريده 
يجلسون على طاولة الطعام
مازن.. أنا حجزت هنسافر شهر عسل  كلنا سوا 
أميره.. اشطا ماشى بس مش هناخد عمر معانا 
عمر وهو يرفع حاجه.. ده اللى هيحصل ازاى 
أميره.. كده اهو 
عمر.. اهدى يا ميرااا هاا اهدى يا حبيبتى 
أميرة.. اوكى يا  حبيبى 
إلين.. هنسافر فين
مازن.. خليها مفاجأه 
أميره.. والله شكلكم بتضحكو علينا وهتودونا السواقى فى الفيوم و نزور الأهرامات ده أخركم 
مازن.. انتى مش هتروحى يا أميره  كلنا هنروح كده وانتى لاء تمم 
أميره..  ده على جثتى إن شاء الله 
فريده.. بسسسسسس صدعت حسبى الله ونعم الوكيل  
اميره.. المحشى حلو ياست الكل تسلم ايدك 
بعد مرور أربعة أيام فى المطار 
عمر.. هطلع منك ياطاهره 
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -