رواية اسير الذكريات الفصل الخامس 5 والاخير داليا السيد - رواية اسير الذكريات

رواية اسير الذكريات الفصل الخامس 5 والاخير داليا السيد - رواية اسير الذكريات



رواية اسير الذكريات ( الفصل الخامس 5 والاخير ) هى رواية الكترونية من تأليف الكتانبة وفاء الغرباوى وصدرت الرواية لاول مرة اخر اغسطس من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل الخامس 5 من رواية اسير الذكريات



رواية اسير الذكريات الفصل الخامس 5 داليا السيد - رواية اسير الذكريات




رواية اسير الذكريات الفصل الخامس 5 والاخير




عمر .. أى يا أميره بتصوتى ليه كده 
أميره .. بس يا نجم انا صوتى مطلعش 
إلين .. لاء مطلعش خالص فرجتى علينا المطار كلو فى أيه
أميره بدموع.. نسيت الكوتش إلى بحبوووووو
إلين .. خلاص يا حبيبتى مش مستاهله نجيب غيرو أما نوصل 
أميره .. بس ده بيريحنى وانا بمشى 
إلين .. هجيبلك واحد احسن منو يلا بقا 
فى لندن 
أميره .. هو انا هنا ولا بحلم 
عمر .. أديك على قفاك عشان تسدقي
أميره .. بس يا بابا 
وصلو الأوتيل وكل اتنين دخلو اوضتهم
مازه .. تاكلى ايه عشان هطلب 
إلين .. على زوقك عادى  ، وانا داخله اخد شاور
مازن .. اشطا 
عند عمر
أميره .. قوم أطلب أكل هموت 
عمر .. هتاكلى أيه 
أميره .. انا عايزه بانيه وكريب وفراخ مشويه وكمان مكرونه بشاميل وأه هات
عمر ..بسسس  بسس أى ده كله  انا هطلب بيتزا 
أميره .. وحيات أمك 
عمر .. وحيات ابويا
بعد مرور سبع شهور 
عمر .. اقعدى بكرشك ده لتوقعى 
أميره .. انت بتتريق عليا ياض  والله لقول لخالتى 
عمر .. لأ انا بهزر معاك استنى بس خودى هنا 
أميره .. عايز أيه
عمر .. انت فى الشهر الكام بس
أميره .. السادس ، وبتسأل ليه 
عمر بخبث.   وحشانى ايام شهر العسل يا جميل 
أميره .. غور من وشى والله لقولها  انك مدايق من شكلى ده وعايز تجوز  يا خالتاااااااااااأااى
عمر.. خدى يابنت المجنونه هنا انتى يابت 
فى منزل مازن و إلين
مازن .. عايزه حاجه يا حبيبتى اعملهالك قبل ما أمشى على الشغل
إلين .. لأ يا حبيبى تيجى بالسلامه 
اقترب منها وانحنى برأسه عند بطنها
مازن .. سلام يا حبايب بابا مش هتأخر عليكم وقبل رأس إلين وذهب 
عند فريده .
فريده ..ألو
إلين .. ماما عامله أيه وحشتينى 
فريده .. الحمد لله يا حبيبتى انتى اخبارك ومازن عامل أيه 
إلين ..  بخير الحمد لله 
أميره .. أى مش هتسالى عليا انا كمان 
فريده .. اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بتكلم منين دى 
إلين بضحك .. هيا معانا فى المكالمه 
أميره .. انا شيطان  يا فريده يابنت فتحيه 
فريده ..احترامى نفسك أحسن الشبشب مستنيك انتى وجوزك  يا ولاد المجانين 
أميره .. احيه انتى لسه ماسكه الشبشب ده من قرن عدا
فريده .. اه 
إلين. . بس والله هفطس من الضحك كل اما افتكرك وانتى بتجرى وراهم بيه 
أميره. . ليك يوم حاضر
إلين .. لاء انا هخلع انا أميره بتتحول بليل سلام يا ماما 
بعد مرور شهرين ونص
إلين .. الحقنى يا ماااازن مش قادره ااااااااااااااااااااااااااه 
مازن بخوف.. اهدى يا إلين قربنا نوصل
إلين .. مش قاااااااااااااادره  يخربيتك بسرعه هولد فى العربيه بسررررررررعه اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه 
فى المستشفى  .. 
مازن .. دكتور  بسرعه هتولد واغمى عليها بسررررعه 
الممرضين خدوها فى غرفه العمليات  ومازن وفريده كانو وراهم لحد ما دخلو 
أميره وعمر وصلو المستشفى
أميره .. خير يا خالتى هيا كويسه صح 
فريده .. براحه يا حبيبتى اقعدى انتى كمان قربتى تولدى  ،هيا هتكون كويسه أن شاء الله
أميره.  . يارب 
بعد مرور الوقت 
الممرضه .. مبروك يا استاذ مراتك جابت توأم ولد وبنت 
مازن بدموع   .. إلين كويسه 
الممرضه.. الحمد لله بخير هيا ولدت ولاده قيصري وهتفوق كمان ساعه والأولاد هدخلهم  الحضانه 
فريده .  استنى هاجى معاكى الحضانه عشان اطمن على ولاد بنتى 
الممرضه.   اتفضلى 
عمر .   أى يا أميره ساكته كده ليه  ووشك اصفر  مالك انتى تعبانه 
أميره ببكاء شديد وكأنها كانت تنتظره ليتحدث.. بطنى وجعاني قوى يا عمر حاسه انى هموت 
عمر .. بعد الشر عليكى أن شاء الله انا وانتى لاء يا حبيبتى اهدى بس 
أميره  ببكاء..  بطنى يا عمر مش قادره  ااااه
مازن.   انت عبيط انت وهيا دى بتولد 
عمر.   بس مش قالت لى ولا بتصوت زى مراتك 
مازن ..يا ابن العبيطه دى خايفه وباين عليها ،يا دكتور  
أميره  ببكاء شديد..  لاء يا عمر الحقنى والنبى هموت جوه يا عمرررر 
عمر ببكاء  .. لاء يا مازن انا مش مستريح  حاسس ان هيحصل حاجه 
مازن .. خير يا عمر اهدى يا صحبى متخافش
عمر ..  لاء فى حاجه هتحصل وانا مش مطمن
بعد مرور الوقت 
عمر ..أى يا دكتوره طمنينى والنبى 
الدكتوره.   احم ،هو بصراحه مراتك كانت حامل فى توأم و طفل منهم  كان متوفى
عمر بحزن .. أميره عامله أى هيا كويسه  اهم حاجه هيا
الدكتوره .. اه الحمد لله كويسه 
بعد مرور ساعتين 
مازن بحزن .. حمدالله على سلامتك يا قلبى
إلين بضعف.. فين ولادى يا مازن 
مازن .. مع ماما فريده هتجيبهم دلوقتى
إلين   ..فين اختى 
مازن .. أميره ولدت هيا كمان 
إلين .. هيا كويسه 
مازن .  اه يا حبيبتى كويسه  ، فى رأيك هنسميهم محمد وملك 
إلين .. الاتنين ميم  الله 
،،،،،،،
عمر  بحزن .. اصحى يا أميرتى عايز اسمع صوتك .
أميره بضعف .. صحيت اهو 
ضمها إليه بقوه 
عمر بحزن .. انتى كويسه يا حبيبتى صح
اميره بأبتسامه .. اه يا حبيبى كويسه ،فين ول
عمر .. بنتنا فى الحضانه وطنط فريده معاها 
أميره بدموع.. عايزه اشوفها 
عمر ..حاضر يا حبيبتى هروح اجيبها وأجى  وضمها أليه مره اخرى 
عمر بدموع .. كنت هموت عليك يا أميره بجد  انا مش عايز عيال تانى  المره دى حسيت انك  كنتى  هتروحى منى انا كده عندى بنتين أميره وكارما ومش عايز حاجه من الدنيا تانى 
أميره .. كارما 
عمر.   حلو 
أميره .. اه يا حبيبى جميل 
بعد مرور ست سنوات
إلين .. يا أميره لمي أبنك  ابو لسان طويل زى أمه ده 
أميره .. ابنى يعمل إلى هو عايزه  كمل يا حوده يا حبيبى 
محمود  ٣ سنين .. انا بلعب يا مامي طنط إلين مس عارف هيا متصعبه على على ايه ( مش عارف طنط إلين متعصبه على ايه)
إلين .. ياض يابو نص لسان  ما أنت زى أمك
محمد ٦سنين .. ماما انا جعان مش 
هناكل ولا أيه
إلين ..لاء يا حبيبى الاكل جهز نادى لملك ومنه ومصطفى 
وتعالو
أميره ..اختى أرنبه والله  ، روح يا حوده يا حبيبى نادى اختك كارمه 
محمود .. اوكى
فريده .. صباح الخير يا حبايبى 
رقضو جميعا إليها 
ماركا .. تيته حبيبتى وحشتينى 
محمد .. عامله ايه تيته
محمود..تيته جات تيته جات 
ملك .. صباح الخير يا تيته
مصطفى ٥سنوات .  وسعولى كده اسلم على خطيبتى 
‏فريده بضحك .. لا والله 
‏مصطفى.   طيب والله يا تيته انتى احسن واجمل من إلين وأميره 
‏فريده .. هما مش يقربولك ولا ايه بتقولها حاف هههههه
مصطفى .. اقولك سر
فريده .. قول 
مصطفى  .. بحسد بابا وأونكل عمر عليهم 
مازن من خلفهم .. احم احم
مصطفى ..احيه اذيك يابابا  يا حبيبى
مازن .. بابا وحبيبك  دانت خليهتا خل  ويتكلم ولا كأنك عندك عشرين سنه 
مازن جرى ورا مصطفى وملحقوش والأطفال كلهم بيشجعو مصطفى 
محمود .. أجرى يا صاصا 
كارما .. عااش ياض دا انت زى النحله فى الجرى 





حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-