رواية تزوجتها الفصل السادس 6 لمريم سمير - رواية تزوجتها لمريم سمير
رواية تزوجتها ( السادس 6 ) هى رواية الكترونية من تأليف الكاتبة لمريم سمير وصدرت الرواية لاول مرة فى سبتمبر من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل السادس 6 من رواية تزوجتها
رواية تزوجتها الفصل السادس 6 لمريم سمير
الباب خبط ودخلت بنت وحضنت احمد
_احمد!!
حضنها هو كمان ولفها وكانت الضحكه على وشه كبيره جدا!!
_يبنت الايه وحشتيني جدا
=انت كمان وحشتني اوي، كده تتجوز من ورايا ماشي يعم هعدهالك
_انتي جيتي من السفر امتي؟
=لسه النهارده الصبح وتنحت يجي ساعه عما استوعب ان بقلوظنا اتجوز!!
_اسكتي بلاش بقلوظ ديي
=بقلوظي اتجوز وبقي شايل مسؤوليه وهيدوس علينا بعياله!
كنت واقفه متنحه ومبلمه قدام الحوار الشيق دا اجيب فشار! ايدا هو انا شفافه ومش متشافه ولا ايي معلش كلميني هنا، اي العشم الي واخدك دا وداخله! ثواني هي حضنته!
_مريم، يمريم!
=ها، نعم مين ديي؟
_ديي بنت عمي امل، كانت مسافره أمريكا الي رافعه راس عليتنا اهي اهي اهي اهي اهي
=افندم!!
_دي بقي مريم زي مبيقولوا كده مراتي
ضحكت وسلمت عليا وحضنتني كنت مبتسمه بس من جوايا الله وكيل كنت عاوزه اعملهم زبادي خلاط
_لازم تتعشى معانا بقى
*لا مش عاوزه اتعبكم
_تعب اي يبنتي انتي هتعملي فيها بنت ناس ولا اي!
*اما انت عيل بقلوظ بصحيح!
_خلاص يا امل انا اسف
ضحكوا هما الاتنين وهي نزلت وهو جاي ينزل ف مسكته من ياقه قفاه وشديته وقفلت الباب وسحبت السكينه الي على الطبق ولزقته في الحيطه
_احيه في اي!
=حد قالك اني قرني؟ كيس جوافه عصير مانجا!
_لا محدش قالي
=ومدام محدش قالك تحضنها لي يعني اي بنت عمك يعني!
_يمريم انا ..
=أخرس عما تخلص كلامي
_اتفضلي كملي هبد
=وضحك وهيهي وهيهي وقله ادب ولا كأني واقفه جاوبني بصراحه احلى مني؟ مين دي الي احلى مني دا انا اموت نفسي ويتقال المنتحر اهي
_خلصتي!
=تحضنك بتاع اي اذا كان انا مبعملهاش!!
_طب متيلا ما احنا فيها
=أسكت بالله مطيقاك لو مجبتش راسك بالسكينه دي مبقاش مريم
_يمريم امل اختي في الرضاعه
بصتله ب سماجه =احلف
_والله
=حبيتها اوي ما شاء الله قمر
_ايه!!
=اي؟
لف ايده حوالين وسطى _بس الوقفه دي حلوه جامد
زقيته وبعدت =اختك تحت تقول علينا اي قلالات الزوق!
نزلت وانا بجري وبضحك الحمد لله انها طلعت اخته دا انا كنت بولع
الشغاله حضرت العشا واعشينا سوا طلعت لطيفه هي كمان طب والله العيله دي جامده
_لازم تباتي معانا بقي
=نعم يروح امك، اقصد اكيد اكيد
*لا مش عاوزه اتقل عليكم انا هروح
_تروحي اي! الوقت اتأخر متقول حاجه يا احمد
ميل عليا = والله مهحلك يمريم اصبري
ضحكت غصب عني وبصتلها _انتي دلوقت صاحبه بيت انتي اخت أحمد انتي بتقولي اي
=والأوض كتير يا امل الحمد لله
_اوض اي هتبات معايا
=دا الي خايف منه والله
*لا هبات في اوضه تانيه
=الله يكرمك يا امل والله
_مش هتباتي غير معايا
=ربنا ينتقم منك يمريم
ضحكت انا وهي وشديت ايدها وطلعنا فوق
_الدولاب اهو البسي الي انتي عوزاه، هروح اجيب عصير وهاجي
خرجت من الاوضه وقفلت الباب لقيته قدامي فحط ايده على بوقي قبل مصوت ودخلنا اوضه تانيه وشغل النور
_انا هتعالج بسببك، انا والله مبتهني على اي حاجه، انا حد باصصلي في حياتي دا مش طبيعي والله ما طبيعي
كنت ببصله وهو لسه حاطط ايده علي بوقي
_وبعدين تبات قولنا ماشي لكن انتي كده زوديها، مريم بقولك اي اخونك؟
=..
_مش هتباتي غير معايا ونينيني
=..
_طبعا مش عارفه تردي، هتردي تقولي اي مثلا!
بصيت بملل على ايده فشالها
_وانا الي قاعد اقول انتي من امتى بتسكتي!
=خلصت؟ اوعا من سكتي يلا
_حرام الي بيحصل والله حرام
=يبني البنت قاعده في الاوضه لوحدها يبني
_صغيره يعني ولا اي؟ وبعدين امل بتحب تبات لوحدها
=وعرفت منين؟
ضحك _مكنتش بترضي انام جمبها لما تيجي تبات عندنا
ضربته على صدره =اتلم بقي
_بهزر والله، بس تعرفي
=ها
_شكلك بيقي حلو اوي وانتي غيرانه
=مين دي الي غيرانه ولا في دماغي اصلا
_بذمتك!
=حاسب يبني من قدامي
_كده كده رايح الشغل بكره اكيد فيه أبطال هناك
=نعم!!
_خلاص والله
=يلا تصبح على خير
_منك لله
طلعت وانا بضحك ودخلت الاوضه على طول
_كنتي فين؟
=ها، كنت بجيب عصير منا قولتلك
_هو فين العصير دا!!
=انتي عامله اي دلوقت؟
ضحكنا احنا الاتنين على السرير
_ها يستي احكيلي اتعرفتم على بعض ازايي؟
=احنا اتجوزنا اسرع من الطياره الأسرع من الصوت دي عرفاها؟
ضحكت _بس باين عليه بيحبك دا انجاز انه يحب
سكتت هو المفروض نحب بعض! اقسم بالله؟
=وعرفتي منين انه بيحبني؟
_نظراته ليكي بصي مدام هزر معاكي يبقى حبك دا مبنسمعش صوتك اصلا
=دا مش بيبطل كلام دا لكاك جامد دا
_الله اكبر ما شاء الله عليكي، طب محترم؟
ضحكت = الله وكيل متربي
_دا بقى كان في حاله جدا مبسوطه انه اتجوز واحده زيك، بصي احمد طيب اوي وحنين، جميل اوي من جوا ساعات بيبقى طفل وحركاته مش محسوبه بس هيبسطك، طول عمري بقول يبخت الي هتتجوز احمد والله، ودايما بتمنى من ربنا يرزقني زوج زيه
=احكيلي عنه بيحب اي وبيكره اي؟
_بيحب اللون الاسود في اللبس جدا، بيحب المانجا والقهوه، بيحب يخترع اي اكله ويبوظها
=انا بعاني معاه والله بسبب موضوع الشيف الي جواه دا
ضحكت _انتي لسه شوفتي حاجه، دا كويس اني سافرت انا قعدت سنه مرحومه من ابتكاراته دي
=والي يجنن انه شايف ان اكله مفيش منه
_اسمه الحقيقي احمد تناكه، ها بتحبيه؟
=بحبه!!
ضحكت _اي يبنتي متجوزاه تخليص حق!
=بحب وجوده وكلامه وانه معايا
_يبقى بتحبيه
=تفتكري!
_لازم انتي الي تردي على السؤال دا، عيد ميلاده بعد بكره على فكره
=اقسم بالله؟
ضحكت _والله، يلا تصبحي على خير
نامت وانا فضلت قاعده معقوله بحبه! افتح قلبي واخليه يحبه! مش هندم طيب؟ انا بخاف بس هو بيطمن ومريح وطيب!
نمت وصحيت على خبط على كتفي ف صحيت ودعكت عيني ولقيته قدامي لابس بدله، كان جميل جدا ويخطف القلب والعقل والله من اول ما نظرك يقع عليه، احيه على حلاوتك حد يصحى على حاجه حلوه كده! والله يبنتي قدرتي على مقاومه جمالك يدوبك!
_متجيب بوسه وانت حلو كده
=هو انا مستني تعليق زي حلو مثلا بس تعليقك اجمد من اي توقع والله، يلا
_يلا اي؟
=مش انتي قولتي هات بوسه!
_تعبير مجازي يبني، بس شكلك حلو جامد
=حبيبت قلبي و..
_غيره بقى انت بتستعبط اكيد
=ايدا في اي!
_بابا عنده بنات كتير في الشركه مش هتروح كده انت
=واقولك بتغيري تقولي ابدا وبتشوحي ب ايدك كده
_امشي من وشي بدل محضنك امشي
=يمريم انت هرياني تعبيرات مجازيه بالله عليكي خليها حقيقه
قومت ووقفت قدامه وحضنته
_شد حيلك عوزاك تبقى احسن واحد هناك
=حاضر
_وتبين الدبله كل خمس ثواني بدل مخزق عنيك
=انا بقول اني اقعد هنا بلا شغل بلا زفت
بعدت عنه وبصيت ورايا لقيت امل صاحيه فبرقت
_ازيك يا امل عامله اي، انا ماشي بقى يمريم
مشي وانا فضلت واقفه مكاني
*مش بتحبيه! يشيخه قولي كلام غير دا
=هنزل الحق اديله حاجه يكولها قبل ميمشي
مشيت من قدامها وانا بضرب جبهتي ب ايدي من الكسوف، بس الله وكيل كانت لحظه جامده زي الي بشوفها في التليفزيون دي
_احمد
=نعم
_استنى اعملك سندوتشات
=متنسيش الزمزميه بقي
_ايي؟
=يحبيبي هاكل هناك مش صغير انا
_طب خلي بالك من نفسك
=حاضر
_وارجع بدري
=اخليني معاكي طيب؟
_يلا في رعايه الله
ضحك وباس راسي ومشي وانا ابتسمت وقفلت الباب، فطرت انا وامل سوا
_همشي انا بقي
=اقعدي اتغدى معانا
_مره تانيه ان شاء الله
=دا بيتك ابقي تعالي على طول
حضنتني _حاضر يحبيبتي
مشت وانا طلعت الاوضه، ونزلت عشان خبط في الباب، كنت فكراه احمد وكنت مبتسمه فتحت الباب والابتسامه اتحولت لصدمه
_اهلا يمريم
=انت!!
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا