رواية طفلة الاسد بقم حنين احمد الفصل الثالث 3 - رواية طفلة الاسد
رواية طفلة الاسد ( الفصل الثالث 3 ) هى رواية الكترونية من تأليف الكتانبة حنين احمد وصدرت الرواية لاول مرة اخر اغسطس من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل الثالث 3 من رواية طفلة الاسد
رواية طفلة الاسد الفصل الثالث 3
-اسد بانبهار وصدمه وارتباك من كتله الجمال التي تقف امامه: ان.... انتي مين انتي... حقيقه
-ملك بخوف: احم انا... انا ملك
-اسد وهو بيقرب: انتي شبهه حوريات البحر..... انتي ازاي كدهه
-ملك بكسوف: احم انا لازم اطلع
-اسد شد ايدهاا وجزبهاا ليه: انتي مراتي مرات اسد المنشاوي يبقاا متسبنيش وتمشي
-ملك بخوف: احم احم هو جواز علي ورق بس وبعدين سيبني اطلع مينفعش افضل هناا باللبس دة
-اسد بكل وقاحه وهو يتحسس جسدهاا بصوت دافي وحنون: انتي واقفهه مع جوزك
-ملك بفزع: احم انت صدقت ولا اي هماا كام شهر وهنطلق.... بعد اذنك ابعد
-اسد وهو يقرب اكتر: ابعد لي انتي مراتيي
-ملك برتباك: قول.... قولتلك اني مش مراتكك وجوزناا علي ورق بس....وقاطعهاا
-اسد قرب اكتر حتي التصق بهااا وفجأة طبع قبله خفيفه علي شفتيهاا الورديه بدون وعي
-ملك بفرغ: انت انت ازاي تعمل كدهه.... وتفاجا اسد بايد ملك وهي بتنزل علي وشه
-اسد بغيظ: انتي ازاي.... انتي
-ملك بخوف: عشان تبقاا تحترم نفسك يسافل....... وراحت علي الجناح قبل ميقتلهااا
"في جناح ملك"
-ملك لنفسهاا: مكنش لازم اضربه احيييه يعيني عليكي يملك..... بس مهو الي قليل الادب يالهوي يالهوي هعمل اي امااا اشوفه تانيي يارتني منزلت اشرب انا مني لله ودوني عند اميي....اما انام احسن
"عند اسد"
-اسد لنفسه: انا ازاي افقد اعصابي لدرجه اني ابوسهااا...... لا لا ي اسد متضعفش بقاا حتت عيله تعمل فيك كدهه بس انا مكنتش اتخيل انهاا ممكن تكون بالجمال دة.... لا لا انا انام احسن
"في الصباح" عند امجد الاسيوطي تحديداا
-الحارس:والله ي باشاا زي ما بقولك كان بيبوسهااا امبارح الخدامهه شافتهم
-امجد بغيظ:انا قولت ان اسد المنشاوي مش هيسبهااا حتي لو اصغر منهه.....بس والله مهسبهالو
-الحارس:تمام يباشاا اي حاجه هبلغ حضرتك
-امجد:عدي علياا سايبلك الحلاوة في الشركهه
-الحارس بطمع:متحرمش ي باشاا....وقفل
-يارا بغل:انت مالك محموق عليهاا كده لي دي حتت عيله
-امجد لغضب:يارا اخرسي خالص ومتقوليش عليهااا حاجه تاني ولا تجيبي سيرتهاا علي لسانكك انتي فاهمه
-يارا بغل:بتكلمني كدهه عشان دي ي امجد....طيب انا ماشيه واتحمل بقاا
-امجد بغيظ:في داهيه
-يارا:تمام ي امجد....وخرجت وهي مستحلفه لملك
"في قصر المنشاوي"عند ملك تحديداا
-طق طق طق
-ملك بنعاس:احم مين بيخبط علي الصبح كدهه
-الخادمه:انا ي مدام استاذ اسد بيقولك الفطار جاهز
-قامت بفزع بعد ما افتكرت القلم الي ادتهوله:احم احم مش عايزة افطر قوليله
-الخادمه:للاسف ي هانم كلام اسد باشاا امر لازم يتنفذ وهو قالي منزلش من غير حضرتك
-ملك بخوف:احم طيب انزلي هغير هدومي وانزل
-الخادمه:تمام ي هانم
-ملك لنفسها:احيييه هبصله ازاي دة....وقامت لبست طقم عبارة عن تيشرت اسود نص كم مع بنطلون جينز كاتنج مع كوتشي ابيض رياضيي اماا شعرهاا كان سايب علي ظهرهااا....ونزلت
"علي السفرة"
-سليمان:اسد عمتك وبنتهاا جاين انهارده وهيفضلوا معاناا كام شهر كدهه
-اسد بجمود:تمام.....وقاطعه نزول القمر من علي سلالم القصر وريحت الرفان الحريمي الي سحرتهه
-سلمي:صباح الجمال كلو
-ملك برتباك:صباح الخير يروحي.....وكملت صباح الخير يجدو
-سلبمان ببتسامه:صباح الورد يحبيبتي
-ملك بخوف وقررت المشاكسه:صباح الخير ي ابيه
-سلمي بشهقه:احم ابيه
-اسد بص نحيتهااا بضحكه جانبيه علي جمال الكلمه
-ملك بصدمه وخفوت:دة ضحك....اي دة اي دة عندة غمازة يخراشيي عليه...احم احم اتلمي يبت
-سلمي:احم احم انا عندي مشوار انهاردة ي اسد ماشي
-اسد:ماشي يحبيبتي متتاخريش
-ملك:جدو انا عايزة اروح انهاردة اطمن علي ماما
-سليمان:ط.....وقاطعه اسد
-اسد:مفيش خروج من البيت غير وانتي معاياا انا بس
-ملك بغضب طفولي:يوووة بقاا انا عايزة اروح لماما وبعدين انت مش جوزي
-اسد قام وشدهاا علي الاوضهه...
"في اوضه المكتب"
-ملك:اه ايدي سبني بقااا
-اسد:اللبس الي شوفتك بيه امبارح دة متطلعيش من اوضتك بيه احسلك محدش يشوفك كدهه تاني انتي سامعه
-ملك بتحدي:انت يهمك في اي وبعدين دة جدك واختك والخدامه
-اسد بغيظ:الي اقوله تعمليه.....وبعدين حتي الخدامه مينفعش تشوفك ابدااا
-ملك بضحك:ههههههه تكونش الخدامه دي راجل ومحوله ولا حاجه
-اسد سحر في ضحكتهااا وبدا يقرب:حتي الخدامه مينفعش تشوفك
-ملك بكسوف من قربه:احم احم ابعد عني كدهه مينفعش ي ابيه
-اسد بتوهان:يقلب ابيه....وبعدين انتي مراتي
-ملك برتباك:احم انا مش مراتكك.....ابيه لو سمحت ابعد
-اسد وهو بيقرب:قولي ابيه تاني خليني اقرب اكنر
-ملك بفزع:احم خلاص مش هقول والنبي ابعد
-اسد ولسه هيقرب......تن تن تن
-ملك سبته وطلعت جري علي برة
-اسد بغيظ:اي يحسام الزفت
-حسام:اي يعم الوافد الاجنبي بقالو ساعهه مستنيك
-اسد:كنت مشغول....شويه وهكون في الشركهه
-حسام:ماشي....وقفل
-اسد لنفسه:اي الي انا بعمله دة....اول مرة اتشد لبنت كدهه يمكن لاني اول مرة اشوف بنت بالجمال دة او اكون.....يووووة وخرج
-اسد للخدامه:اوضه الهانم متدخليهاش اي حاجه تكلميهاا من برة اي حاجه تقول عليهاا تتنفذ انتي سامعه اياكي اياكي اي حاجه تضايقهاا
-سليمان بخبث وضحك:اطمن يبني محدش هيضايقهااا
-سلمي:احم احم هشلهالك في عيني...تعالي نقعد في اوضتي
-اسد بسرعه:لا اطلعي في اوضتك لحد مرجع الجنينه دي مشوفش رجلك معتباهااا ابداا تفضلي في اوضتك
-ملك:نعم هو انا هناا في سجن ولا اي وبعدين انت مش جوزي
-اسد:انتي مرات اسد المنشاوي تحبي تتاكدي...وغمزلهاا
-ملك برتباك واحمرار خدودو:احم احم لا لا خلاص.....واحد قليل الادب مبيتكسف اه مهو كل يوم مع واحدة هيتكسف ازاي"قالتهاا بهمس"
-اسد لنفسه:يخربيتك اما بتتكسفي بتحلوي اكتر حرام عليكي اوديكي فين
-اسد بخبث:بتقولي حاجه ي ملوكهه
-ملك بفزع:لا لا مش بقول انا هطلع الجناح بقاا.......وطلعت جري
-اسد:انا رايح الشركه....سلام
"عند امجد"
- امجد فاتح صورة ملك:يااااه في كدهه دي كلهاا شبه الملاك بعيونهااا الزرقاء بخدودهاا الورديهه مش متخيل اليوم الي هتبقي معاياا يملك
-تن تن تن
-امجد:الو يحياتي
-سلمي:اي يحبيبي ها هنتقابل فين
-امجد بخبث:والله يحبيبتي مش قادر انزل متيجي تقعدي معاياا هناا في البيت
-سلمي:بس مينفعش يحبيبي اسد لو عرف هيضايق جامد
-امجد بخبث:سلمي انتي مش واثقه فياا خلاص سلام
-سلمي بخوف:لا لا والله واثقه فيك خلاص هاجي هاجي
-امجد بخبث:ماشي يحبيبتي هستناكي
-سلمي بحب:باي يحبيبي....وقفلت
-امجد لنفسه:اما نشوف بقااسومعت عيله المنشاوي هتفضل موجودة بعد انهارده ولا لا
"في قصر المنشاوي"
-سليمان:اهلا اهلا اتفضلو
-هبه عمت اسد:ازيك ي بابا
-ماياا بنت عمت اسد:ازيك يجدو
-سليمان:الحمدلله يحبيبت جدو والله وكبرتي ي مايا
-هبه بخبث:اه شوفت بقت عروسه مستنيه ابن الحلال
-مايا بكسوف:احم احم
-سلمي:هاي عمتو عامله اي....ازيك يمايا
-هبه:الحمدلله يقلب عمتو مالك احلوتي كدهه لي
-سلمي:حبيبتي يطنط......هخرج انا عندي مشوار وخرجت
-سليمان:سعاد خدي الهانم علي الجناح الي في الدور الثالث"نظرا لان جناح اسد وملك في الدور الثاني"
-الخادمه:احم حاضر يباشااا
-مايا:بس يجدو انا مش برتاح غير في الجناح الي جنب جناح اسد
-سليمان:معلش ي ماياا بس الهانم مرات اسد موجودة في الجناح دة دلوقتي
-هبه بشهقه:مراته
-مايا بصدمه:اسد اتجوز
-سليمان:اطلعوا ارتاحو دلوقتي وعلي العشا نتكلم
"في جناح ملك"
-ملك بتقليدة:متطلعيش من الجناح نينينينينينيني....الخدامه مينفعش تشوفك اي الي انا فيه دة
"عند امجد"
-طق طق طق
-امجد بخبث:اتفضلي ي سلمي ادخلي يحبيبتي مالك
-سلمي برتباك:احم احم ماشي يحبيبي....ودخلت
-امجد بخبث:تشربي اي يحياتي
-سلمي:احم عصير ممكن
-امجد بخبث:طبعاا يحبيبتي
-سلمي:ها عامل اي دلوقتي
-امجد بخبث:بخير بعد مشوفتكك يحبيبتي....قالهاا وهو بيقرب
-سلمي:امجد ابعد شويه مش هينفع كدهه
-امجد ولسه هيقرب.....وفجأة