رواية ندم عاشق بقلم سلمى عماد الفصل الخامس 5

رواية ندم عاشق بقلم سلمى عماد الفصل الخامس 5


رواية ندم عاشق الفصل الخامس 5 هى رواية الكترونية من تأليف سلمى عماد سنعرض لكم الجزء او الفصل او البارت الخامس 5 من رواية ندم عاشق




رواية ندم عاشق بقلم سلمى عماد الفصل الخامس 5







رواية ندم عاشق الفصل الخامس 5




*قف مالك من ورا ازاز الغرفه يشاهد ذو الشعر الذهبي و بشرتها البيضاء و ملامحها التي تشبه الأطفال *
مالك: يا تري انتي مين و طلعتيلي منين 
**************
في مكان أول مره نروحه نشوف ست في عمر الاربعين قاعده على كرسي و ماسكه في ايديها قهوه و بتبص للنافذه بشرود 
الست: أن الاوان يرجع الحق لصحابه و الغايب يرجع و الحق يظهر و كله بحسابه 
****************
في مكان أول مره نزوره برضه 
......ها يبوص معاد تسليم الصفقه امتى
البوص : يوم ****
.....تمام يبوص و أنا هنزل امتى أصله بيسألني كتير
البوص:قريب اوي اوي المهم تعرفي آخر الاخبار عن جميلتي
"عوض جميله ظهر يجماعه😂💃💃"
......:ايوا راحت المستشفى وووو
البوص بصراخ و فزع :بتقولي اي و أي اللي جرالها و ليه مقولتليش أول ما دخلت
جروب قصص و روايات سلمى عماد
......:بألم لسه عارفه و الله
البوص:زقها على الأرض جامد و قال:طب مالها و إيه السبب و عامله إيه دلوقتي
....بسخريه:اهدي يبوص مش عيله تافهه و ملهاش لازمه اللي تخليك كده ااااااه
البوص و هو بيشد على شعرها جامد وكاد أن ينخلع بيده:مش واحده حقيره و زباله و ملهاش قيمه تتكلم عنها كده انتي فاهمه تتكلمه عنها كويس انتي خدامه عندها و أكمل بصراخ:فااااهمه
.....:بفزع فااهمه فاهمه و الله خلاص اسفه اسفه
زقها على الأرض جامد 
.....اه
قوليلي مالها و أي السبب
.....:انهيار عصبي
البوص بقلق:بسبب إيه
...بسخريه:ابن عمها اعترفتله بحبها و هانها و ضربها بالقلم انهارت و دخلت المستشفى
البوص بغضب و هو بيشد على قبضه يده بقوه:زين حسابه تقل اووي أول حاجه خلها تحبه و تاني حاجه هانها وخلاها تدخل في انهيار بس نهايته في ايدي و أكمل بهوس و جنون بس جميلتي ليا أنا بس و مش هتحب غيري
....:طب و هتعمل أيه يبوص
البوص بغموض:هقولك......
*****عند جميلة*****
دخل زين الغرفة و هو مبسوط اوي-
شافته جميلة و أبتسمت لفرحته الواضحه ووو
كوثر:حبيبي مالك مبسوط كده ليه
زين بسعادة:هتنزل بكره و هعرفكم عليها
ساره:مين دي
زين بسعادة و لامعه عين:حبيبتي
جميلة :ابتسمتها اختفت و للمره المليون قلبها يتكسر فيها..
#ندم_عاشق
#بقلم_سلمى_عماد
يتبع...
جروب قصص و روايات سلمى عماد
مين الست دي و حق أيه اللي يرجع🌚؟!
و مين البوص ده؟!!
البارت السادس♥️
عند مالك"
.....:أستاذ مالك المريضه فاقت و تقدر تدخلها 
مالك:شكرا
"دخل مالك الغرفه"
فتحت عيونها التي بلون القهوه ببطء شديد ليقع نظرها على هاله من الظلال لترفع نظرها لشديد الوسامه الذي جالس امامها ووو
_انت مين
مالك ببرود:و الله المفروض انا اللي اسألك طلعتي فجأه قدام عربيتي في نص الليل و مفروض أنك بنت محترمه تفضلي في بيتك في الوقت ده مش تلفي في الشوارع نص الليل..
...بدموع:أولا أنا محترمه غصباً 
و مسمحلكش أنك تكلمني بالأسلوب ده حتي أو انقذت حياتي شكرا ليك و اتفضل و شكرا مره تانيه
نظر لها بدهشه و غضب فمن يستطيع أن يرفع نظره له  فمن هي لتتحدث معه بهذا الاسلوب
مالك و كاد أن يتحدث قاطعه دخول الدكتور و شرطه؟....
*****عند البوص*****
 _نادي مليكه
..:ليه يبوص أنا مش بحبها و لا هي بتحبنا 
البوص:عارف و ناديها و متدخليش في اللي ملكيش فيه و عامليها حلو أو انتي عارفه إيه اللي هيحصلك
....:بخوف تمام يبوص
دخلت فتاه في عمر ال 18 سنه
مليكه بقرف:نعم عاوز ايه
البوص بلين:حبيبتي انتي بتعامليني كده ليه انا بعاملك كأنك ملكه هنا و كل طلباتك موجوده قبل ما تطلبيها
مليكه بقرف و اشمئزاز:علشان خاطفني من اهلي و اختي..
قاطعها البوص:اسمها الملكه متنطقيش اسمها فاهمه
مليكه:بغضب بس دي اختي 
البوص:برضه محدش ينطق اسمها فاهمه
مليكه:أوف عاوزه أفهم انت خاطفني ليه
البوص بهوس:علشان انتي فيكي منها كل ما بتوحشني و ابقى عاوز اشوفها قدامي تبقي قدامي علطول حتى الفرق بنكم سنه
مليكه:الاوضه مليانه صورها ووفونك و المراقبه اللي موقفها عليها أنا مالي أنا عاوزه اروحلها و أعرفها أن ليها اخت و دي تبقى أنا و أننا ملناش غير بعض
البوص بهوس:شش متقوليش كده هي ملهاش غيري أنا و بس
مليكه بتبصله بغضب:انت مجنون و حقير
البوص بغضب و صراخ:اياكي ثم اياكي تغلطي فيا علشان متزعليش مني أنا بعاملك حلو علشان بحبها بس و انتي اختهاا...!
*******
جروب قصص و روايات سلمى عماد
****عند جميلة****
في اليوم التاني يقف زين في بهو الفيلا يشرف على الخدم مش عاوز غلطه في الاكل و جهزوا الاوضه اللي جنب اوضتي 
الخدامه:بس يابيه دي اوضه ست جميلة
زين:و أنا قولت زفت على دماغكم تخرجوا حاجتها و تجهزوها
*"زين مش هيسكت غير لما اولع فيه و الله يا جماعه😂"*
_حاضر يا بيه
في الليل جت جميله من بره و دخلت الفيلا لقت..
كوثر: ازيك يا بنتي عامله إيه دلوقتي
جميلة بأرهاق: الحمدلله يماما 
....:أي ده انتي بتقوليلها ماما إيه
زين:علشان اهلها ميتين من و هي صغيره و ماما اللي مربياها
....بعجرفه:بتعطفوا عليها يعني؟
ساره و هي داخله من الفيلا:نعطف عليها انتي هبله يبت دي اختنا و ثم انتي مين اصلا
زين بحده:ساره اتكلمي مع ماهي كويس
ساره بسخريه:و تطلع مين ست ماهي يا زين
زين بحب:خطيبتي
ماهي:برضه عاوزه أعرف مين البنت الوكال دي"بتشاور على جميله"
'الدموع اتجمعت في عيون جميله'
ساره:اقولك تبقى مين و متزعلش و كمان أي اللي جايه بيه عندنا ده ليس يتخرج بيه؟
ماهي بدلع:زينو شايف بتقول اي
زين بحده:ساره اطلعي اوضتك
كوثر:اتفضلوا يولاد الغدا جاهز معلش اتأخرت
جميلة:عن أذنك يا ماما هطلع اغير
كوثر اتفضلي يبنتي
زين ببرود:غيرت الاوضه بتاعتك و اديتها لماهي
جميلة:من غير ما تستأذني
زين بسخريه استأذن في بيتي؟
عمتاً اوضتك الجديده اهي
 و شاور عليها 
كانت قريبه من اوضه الخدم*
ساره:إيه ده ما تنيمها مع الخدم احسن
ماهي ايدا هي مش خدامه اصلا؟
ساره:لا تبقى بنت عمي 
كوثر:عيب كده يماهي جميله بنتي التانيه و حبيبتي و ميصحش كده
ماهي:اسفه يطنط
ساره:هتنامي معايا في الاوضه يجميله لغايه ما الضيوف يمشوا 
****عند مالك****
دخل الدكتور بشرطي
_اتفضل يفندم ده اللي جابها هنا و كان في محاوله اعتداء عليها
£انسه اسمك إيه
-عشق
هناك من تأهه بأسمها و عيونها
التي تشبه القهوه
£تمام يا انسه عشق هو اللي حاول يعتدي عليكي 
عشق:لا يفندم ده ابن عمي و كنت بهرب منه و وقعت قدام عربيه الأستاذ و هو لحقني 
'اشتعل غضباً عندما انتبه لحديثها'
£تمام عاوزه تعملي محضر لابن عمك 
عشق:ايوا يفندم 
£تمام
بعد رحيل الشرطي و الدكتور 
مالك بغضب:مين ابن عمك ده و بيحاول يعتدي عليكي ليه و فين اهلك و لا قاعده في البيت لوحدك
نظرت له باكيه و هو يذكرها بأهلها 
*متوفين*: نطقتها وسط دموعها
مالك: و عايشه لوحدك في البيت؟
عشق:مع عمي و مراته و بيعاملوني خدامه ليهم و كانو عاوزني اتجوز ابنهم بس هو شمام و ضايع و أنا موافقتش وو لما موافقتش اضايق و كان بيحاول يعتدي عليا والباقي انت عارفه
مالك:و هتعملي إيه
عشق:مش عارفه بس الاكيد مش هرجع ليهم تاني علشان اكيد هيقتلوني 
مالك بجمود:......


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -