رواية قلوب مفتورة بقلم سلمى عماد الفصل الاول 1

رواية قلوب مفتورة بقلم سلمى عماد الفصل الاول 1



رواية قلوب مفتورة الفصل الاول 1 هى رواية الكترونية من تأليف سلمى عماد سنعرض لكم الجزء او الفصل او البارت الاول 1 من رواية قلوب مفتورة



رواية قلوب مفتورة بقلم سلمى عماد الفصل الاول 1




رواية قلوب مفتورة الفصل الاول 1



بسمله بغضب...انتي بتهزري يا نهي بتحبي جوز اختك
نهى بغضب...بقولك ايه سلام أنا قولت اعرفك بس علشان صحبتي مش باخد رائيك انا و انا بحبه و بس...
"""""""""""
نهي لأمها...ماما أنا متقدملي عريس
الآم...مين يا حبيبتي 
نهي....محسن
نورا طلعت منها شهقه و الدموع اتجمعت في عينيها و مصدقتش اللي سمعته...
نورا...نهى انتي سامعه بتقولي ايه م اكيد م مش محسن طليقي صح
نهى بشماته...لا متخفيش هو محسن طليقك...و بشماته أكبر ...و انتي متعرفيش انه طلقك علشان يتجوزني أصل لقى أن مفيش منك نفعه أرض بو'ر و مبتخلفيش و لا هو بيحبك فعجبته راح طلقك و على رائي المثل "اللي سابته القرعه تاخده ام الشعور يا أرض بور"
بس الفرق أن هو اللي سابك
نورا بصتلها بصدمه و الدموع على وشها مش قادره تصدق أن اختها و عشرة عمرها بتقول عنها كده اللي كانت بتحكيلها كل حاجه عن حياتها و مكنش عندها صحاب غيرها و فجأه ظهر الكره ده كله منها ليها دموعها مش وقفت نزول و لسه الصدمه مقصره عليها
نورا...م ماما سامعه بتقول ايه ب بتقول هتتجوز طليقي يا ماما ...و بأنهيار...هتتجوز محسن يا ماما و هي عارفه اني بحبه يا ماما 
الآم بقسوه....متقوليش ماما أنا معنديش غير نهى..و بشماته...أنا بنتي مش أرض بور و انتي أرض بور و بغضب و قسوه سحبتها من شعرها....اطلعي برااا مشوفش وشك تاني يا أرض بور يا عره العرر و قال ايه جيالي و انتي مطلقه كنتي طيقاكي أنا و انتي في البيت علشان اطيقك بعيوبك و يا أرض بور اطلعي برااا و انسي أنك عندك ام 
نهي بشماته....متنسيش تجي الفرح يوم الخميس الساعه 7 في **** و قفلت الباب في وشها


نورا بأنهيار ممزوجه بالصدمه... يمااااماااااا يا نهييييي متعملوش كده فيااااا طب خلوني البس حاجه مينفعش امشي بالبجامه في الوقت ده و في الشتاء
نهي و هي بتفتح البات و في ايدها جردل*دلو* ملئ بالمياة البارده.....سكبته عليها...امشي يختي مش نقصين قرف..و أغلقت الباب بوجهها
نورا..و هي تمشي في الشوارع و تتذكر...
فلاش بااااك
محسن...تعرفي يا نونا...أنا بحبك جدا
نورا بخجل....و أنا كمان بحبك يا محسن اوي.
محسن و هو بيبوس ايدها...مش اكتر مني يا نونا
نورا بخجل...عمرنا ما هنتفرق صح 
محسن...عمرنا ما هنتفرق مهما كانت الظروف...
......


محسن بعصبيه....لا كده بقى يا هانم أنا زهقت عاوز عيل يشيل اسمي و يتقالي يا بابا
نورا بعياط..أعمل ايه يا محسن الدكتور قال كلها مسأله وقت و بس..
محسن بعصبيه....وقت ايه احنا بقالنا 5 سنين متزفتين..ثم تابع بخبث....و أنا مبقتش بحبك يا نورا
نورا بصدمه...ي يعني ا ايه يا محسن
محسن ببرود...يعني انتي طا'لق بالتلاته يا نورا و الورقة هتوصلك على بيت اهلك
عوده من الفلاش باك
*و أين وعودك اين عيونك اين حبك لي هل هذا كان حلم جميل أستيقظت منه على الواقع الأليم..*
كانت تسير بشرود  في الشوارع و المطر ينزل بغذاره عليها
و في الخلفيه شغال اغنيه ليالينا (ليالينا ليالينا اه و تاهت بينا تاهت ليالينا ليالينا و قولنا نرسي نرسي على مينا مشينا و ادينا منغير اهالينا و لا حد بيسأل فينا مشينا و ادينا منغير اهالينا و لا حد بيسأل فينا و اتاري الدنيا غداره غداااااره و بتغدر كل يوم بينا غداااااره و اتاري الدنيا غداره غداااره و بتغدر كل يوم بينا غداره و الله و جيتي علينا يا دنيا جيتي علينا علينا يا دنيا و جيتي كتير علطول قلبينا و جيتي كتير على ناس قبلينا...)
فاقت من شرودها على عربيه تظهر انوراها من بعيد تسمرت مكانها مصدومه ووووو...



تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -