رواية نبض الاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت - رواية نبض الاسد

رواية نبض الاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت - رواية نبض الاسد


رواية نبض الاسد ( الثالث عشر 13 ) هى رواية الكترونية من تأليف الكاتبة لمياء رفعت وصدرت الرواية لاول مرة فى اكتوبر من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل الثالث عشر 13 من رواية نبض الاسد



رواية نبض الاسد الفصل العاشر 10 بقلم لمياء رفعت - رواية نبض الاسد



رواية نبض الاسد الفصل الثالث عشر 13


عندك اخت توأم جدك والد باباكي اخدها للبنت ورباها عندو ابوكي مات وأمك ما*تو بحادث اختك جت معاكي انتي بس اتفق جدك مع الممرضة انها تقول البنت التانية ما*تت ، دي صورة اختك هي تقريبا دلوقت عندها 19 انتبهي من مازن يعمل يلي فبالو دا كان ناوي نية على اختك لما امي قالتلو  اختك اسمها قلب الشرقاوي 
انا اسفة على كل حاجة 
سامحوني 》 
نبض واقفة بتعيط وبتبص للصورة ولأختها .
خرج الدكتور وقال :المريضة بخير متعرضة للض*رب والع*نف وتم اغتصا**بها بشكل عن*يف وهنقدم بلاغ .
أسد وهو بيطبطب على نبض :انا ظابط مافيش داعي .
الدكتور :تقدرو تشوفوها .
دخلت نبض وانصدمت من ان نفس البت يلي بالصورة هي المريضة .
اسد :ازيك عاملة ايه دلوقتي .
قلب بتعب وبصدمة من ان نبض نسخة عنها :تمام .. مين دي بتشاور على نبض .
نبض :دي اختك .
جريت وحضنتها :انتي قلب صح .
قلب :ااه انا وانتي نبض .
نبض :ااه .
دخل يوسف وبص لقلب وعيونو بلشت تطلع قلوب 😂😂
يوسف بمشاكسة :مين القمر يلي شبه مرات اخويا .
قلب ابتسمت .
نبض بمرح :لا دانتي جميلة اوي .
نبض تجمدت ملامحها وطلعت صورة لمازن وقالت بجبروت :دا هو يلي عمل فيكي كده .
قلب دمعت وقالت اااه .
نبض بقوة :احكيلي كل اللي حصلك .
قلب :خط*ف*ني من اسبوع كنت راجعة من درسي ووقف قدامي واداني منديل وانا لما شميت المنديل دا رحت بالنوم .فوقت على مي سقعة وابتدا كل يوم ض*رب وتعذ*يب  ووو وابتدت تعيط .
نبض بقوة :اسد دا تقل حسابو معانا مازن هو سبب الحادثة بتاعك .
أسد بغضب جحيمي :دا مو*تو على ايدي .
نبض :يلا نروح بيت العيلة ويكون مازن تحت نظرنا .
اسد :يعجبني تفكيرك يلا .
ضبو الشنط وخرجو قلب وحطتلها نبض ميكب بسيط يخفي الكدمات .
اتجهو للصعيد لبيت الجد .
عند الجد 
كان قاعد بيدعي ربنا ان يقوم حفيدو 
والجدة كده .
ومازن قاعد مبسوط وفرحان باللي عملو .
فجاة انفتح باب القصر .
ماحدش اخد بالو 
سمعو صوت رجولي قوي صوت اسد :مساء الخير .
الجد جري على حفيدو اسد وضمو وقال :فوقت امتى ياحبيبي .
اسد :مش مهم ياجدي نحنا هنقعد عندكم ومعنا ضيوف وشاور على سلمى وقلب .
مازن اتصنم مكانو وانصدم يمكن صدمة العمر لما شاف قلب نبض ماسكة ايدها وعيون نبض بتطلع جحيم وبتبص لمازن بنظرات مرع*بة .
نبض :ازيك ياجدي اعرفك اختي قلب وسلمى صاحبت الطفولة .
الجد :انتي عندك اخت مززة وقمر زيك .
نبض اكتفت بابتسامة مصطنعة 
نبض ابتسمت 
أسد :احنا هنطلع نرتاح ياجدي يلا يابنات ويوسف مراد لؤي يلا نطلع نرتاح يوسف عايزك بموضوع .
يوسف :اشطا يلا .
طلعو ونبض دخلت غرفتها وظبطت الدولاب ورتبت اغراضها واغراض اسد .
عند اسد ويوسف ومراد ولؤي ونبض معاهم .
نبض بجبروت :هاخد حقي وحقك وحق اختي من الحي*وان يلي برا .
أسد بقوة :عندي خطة ........
أسد :مراد انت بتحب رنيم .
مراد :ااه بعشقها .
اسد :لؤي انت معجب بسلمى .
لؤي :ااه .
اسد :نبض كلمي البنات بالموضوع لو موافقين هنجمعهم مع بعض بس لنخلص من مازن .
نبض :ماشي خلينا ناجل دا الموضوع شوية عشان موضوع قلب .
نبض :انا هاخد حق اختي سيبولي مازن دا .
أسد بغضب : انتي هتقعدي وتكملي تعليمك وجامعتك وانا هاخد حق اختك وحق الكل .
اسد بجبروت  :اطلعي عالغرفة .
نبض اتغاظت واتضايقت من اسد وخرجت وخبطت الباب بقوة وطلعت لملك .
نبض بدموع : شفتي باباكي زعق فيا ازي .
ملك :معلث ماتعيتيث ( معلش ماتعيطيش ) .
نبض ضمت ملك :ايه رايك ننزل ناكل شيكولاتة .
ملك :هييييي ااه موافقة يلا .
نبض لبست ولبست ملك وشالتها وخرجت للعيلة .
الجد :ازيك يابنتي عاملة ايه .
نبض :بخير ياجدي وانت عامل ايه .
الجد بابتسامة :بخير .
نبض دخلت المطبخ وقعدت على الرخامة وطلعت سشيكولاتة وخردت الجنينة لتاكل هي وملك .
ملك :الله تيبة اوي ( طيبة ) .
ملك :ممكن اطلب منك تلب ( طلب ) .
نبض : عيوني لملاكي .
ملك ببرائة :ممكن اقولك ماما .
نبض ضمتها :واحلا ماما ياقلبي يلا نلعب شوية بالجنينة ايه رأيك .
ملك :اثتا .
نبض بضحك :ابقي عدلي حروفك .
ملك :ماثي .
نبض وملك لعبو بالجنينة وقضو وقت حلو مع بعض .
أسد طلع الجناح مالقاش نبض وهو منبه عليها ماتنزلش من غيرو.
نزل لقا ملك ونبض بالجنينة وبيضحكو .
أسد بغضب مكتوم :بابا ملك روحي العبي مع رنومة ايه رايك .
ملك راحت جريت على رنيم .
اسد مسك ايد نبض بع*نف ومشاها وراه وبيضغط على ايدها .
وصلو الجناح اسد قفل الباب بالمفتاح .
نبض بخوف  :قفلت ليه .
أسد بغضب :ازي تنزلي من غيري وترفعي صوتك عليا قدام الشباب وتسكري الباب بوجهي بالمكتب كده .
نبض بخوف :اصل يعني ...
اسد بزعيق :اصل اييييييه ها انا بنظرك مش راجل اخد حقك وحقي وحق اختك هااا ولا شايفاني ست قاعدة لتقولي حضرتك انا هاخد حقكم .
نبض بغضب وبصوت عاالي : اييييه لييييه عامل حكاية كبيرة ماعملتش حاجة غلط على فكرة .
اسد بغضب...
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -