رواية نبض الاسد الفصل السابع 7 بقلم لمياء رفعت - رواية نبض الاسد

رواية نبض الاسد الفصل السابع 7 بقلم لمياء رفعت - رواية نبض الاسد



رواية نبض الاسد ( السابع 7 ) هى رواية الكترونية من تأليف الكاتبة لمياء رفعت وصدرت الرواية لاول مرة فى اكتوبر من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل السابع 7 من رواية نبض الاسد





رواية نبض الاسد الفصل السابع 7


مراد :سارة هربت ومش لاقينها هي والحارس جمال .
اسد :اييييه هربت ازيي .
مراد :هقلب الدنية عليها يا أسد انت خلي بالك من مراتك اسد :من هنا للمسا تكون عندي فاهم وقفل السكة .
دخل لنبض .
نبض :اسد .
أسد بحنية :قلب الأسد .
نبض :جسمي بيوجعني اوي خلينا نخرج من هنا .
اسد يلا هغيرلك ونطلع .
نبض :طب نادي عالممرضة تساعدني .
أسد :طيب هناديها .
اسد نادا على الممرضة وغيرت لنبض دخل أسد شال نبض وحطها بالعربية وركب وروحو عالبيت .
في مكان  ثاني . 
مريم :ازي عرف ازي نخلص منها والله مش هيسيبنا فحالنا .
سارة :اهدي شوية اما نفكر اعمل بنفسي ايه دا عايز يشرب من د**مي عشان لمست نبض .
مريم *:هنسافر فترة لبين ما يهدا ونرجع تاني .
مها :احسن حل .
عند اسد ونبض دخل اسد على نبض بصينية أكل وقال :هتخلصيهم كلهم .
نبض :دول كتار اوي يا أسد .
اسد ماهتمش وبدأ يأكلها فبوقها .
بعد ما خلص .
اسد :هحطلك المرهم على الجروح .
نبض :اوك .
اسد بدأ يحط المرهم وحابس دموعو بالعافية من منظر جروح طفلتو .
خلص أسد ونبض كانت بتبصلو وقالت :أسد انا مش عارفة انام ضهري بيوجعني اوي .
اسد قام قعد وراها وحطها بحضنو ولعب بشعرها لحد ما نامت .
عند مراد ويوسف .
مراد :ازي هنلاقيها .
يوسف :والله لو مالقيناها اسد هيعملنا حتت كفتة .
مراد :فكر معايا ممكن تكون فين .
يوسف قام بسرعة وقال :عمم اسمها عالطيارات والحدود فورا .
مراد اتصل وعمم اسمها .
عند سارة ومريم ومهى كانو بالمطار وبيقدمو جوازات السفر .
المضيف :انسة سارة في بعض المشاكل بجواز سفرك ممكن اهلك يسافرو نجهز الجواز وتلحقيهم .
مريم ومها :الحقينا بطيارة ومشيو .
اول ما مشيو المضيف :اتفضلي معايا .
سارة ماشية وراه .
وصلو برا المطار وجت 5 عربيات سوداء وقفت قصادهم وقال المضيف بهمس مخيف :أسد بيه بيرسلك سلامو .
سارة برعب :ابعدو عني .
اخدوها الرجالة واخدوها للمخزن .
عنج اسد رن الفون بتاعو .
اسد :خلص يامراد .
مراد :الحلوة صارت بالمخزن .
اسد :تمام بس افضالها اجي انا ونبض خليها عايشة لحد ما نوصلها .
مراد :تمام .
نبض بدأت تصحى .
أسد :عاملة ايه ياقلبي دلوقتي .
نبض :الحمد لله احسن بس عطشانة اوي .
اسد جري جاب كباية ماي وقدمها لنبض .
أسد :ليا خبر يفرحك .
نبض :ايه هو .
أسد :جسمك بيقاوم الكانسر وعندك بس 4 جرعات باقية ليكي .
نبض بفرح :بجد .
أسد :ااه بجد .
نبض بفرحة :بجد .
أسد :ااه بجد ياقلبي  .
نبض : هو انا قلبك .
أسد :انت الحتة الشمال بتاعي .
نبض :وانت الحتة الثمال بتاعي .
أسد :انت هتدرسي بعد شهر تفتح المدرسة وتكوني شفيتي عالأخر تخلصي مدرسة يكون السواق منتظرك برا تيجي لعندي عالقسم او الشركة حسب موجود فين لان عندي يوم فالشركة ويوم فالقسم متعاونين انا وظابط صاحبي يوم انا يوم هو والشركة مع مراد ويوسف .
نبض : طيب حاضر .
أسد :ايه رأيك نشوف فيلم كرتون .
نبض بفرحة :هيييي اه عايزة يلا حط .
أسد بضحك :والنبي طفلة .
حط فيلم كرتون وقعدو يتفرجو .
في مكان تاني بالمخزن .
سارة :سيبوني ياحي**وانات سيبوووووني .
مراد :تؤ تؤ ياحلوة ماتعليش صوتك تاني احسن ما اخفيه 
سارة :سيبوني عملت ايه .
مراد بعصبيه :كل دا وعملتي ايه دبرتو حادث العربية لصاحبي وكنتو عايزين تموتو نبض يازب**الة .
سارة :ايوه وهق**تلها لو باقي من عمري نهار واحد .
مراد :لا ياقطة انتي النهاردة اخر يوم بعمرك وسابها ومشي .
 عند العيلة الكبيرة .
الجد بغضب :ازي مريم تعمل كده .
خالة أسد بطيبة :أهدا ياحج الحمد لله نرض بخير واسد بخير .
مازن بخبث وبيفكر بنفسو :مريم وسارة راحو بخبر كان بس والله مش هسيبك مبسوط يا أسد نبض ملكي انا .
نرجع لأسد ونبص .
نبض :أسد .
أسد :عيون الأسد .
نبص :انا عايزة انام تعبت صارت الساعة 12 .
أسد :نامي ياحبيبتي .
نبض :طب انام ازي وضهري بيوجعني .
أسد فهم على نبض واخدخا بحضنو ونيمها بطريقة مريحة وقعد يلعب بشعرها لحد ما نامت .
في الصباح  .
رنيم :صباح الخير .
كلهم صباح النور .
رنيم :ازيك ياجدي .
دق باب الفيلا ودخل مراد ويوسف .
مراد :صباح الخير ازيكم .
الجد :هلا مراد كنت فين يابني الصبح .
مراد :كنا منأنجز حاجة انا ويوسف كده ماتاخدش بالك.
مراد بص على رنيم يلي كانت بتبصلو بحب وقال :ازبك يارنيم عاملة ايه .
رنيم :الحمد لله وانت عامل ايه يامراد .
مراد بتوهان :اللله اسمي حلو اوي منك .
الجد ضرب بعكازو عالأرض ومراد اتخض .
الجد بضحك :يلا نفطر .
وقعدو يفطرو .
عند أسد ونبض .
أسد صحي وقعد يتأمل بملامح نبض .
نبض ابتدت تتحرك فتحت عنيها وقالت :صباح الفل .
أسد :صباح الورد والياسمين ياحبيبتي يلا نقوم هيزورونا اهلي يتطمنو عليكي .
لبست ملك وفطرت مع اسد ودق الباب كانت العيلة برة .
الجد :ازيك يا نبض أزيك يا اسد .
نبض :..
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-