رواية صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم سلمى محمود - رواية صغيرتي

رواية صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم سلمى محمود - رواية صغيرتي



رواية صغيرتي ( السابع 7 ) هى رواية الكترونية من تأليف الكاتبة سلمى محمود وصدرت الرواية لاول مرة اخر اغسطس من عام 2021 وحققت نجاحا كبيرا فى اكثر من مجموعة على منصة التواصل الاجتماعى فيسبوك وتندرج الرواية تحت فئة الروايات الالكترونية لذلك سنعرض لكم اليوم الفصل السابع 7 من رواية صغيرتي



رواية صغيرتي الفصل الخامس 5 بقلم سلمى محمود - رواية صغيرتي




رواية صغيرتي الفصل السابع 7


فيروز وهي ترفع المسد**س في وجه زين
فيروز/خليهم جرمت*ين
نظر اليها زين ببرود ليقول وهو يقترب منها/ اضربي
فيروز/ابعد ي عز
عز ببرود وهو يشير لرجاله بالخروج ليخرجوا 
سحب فيروز من يدها لينظر لها وهو يقول/اضربي 
نظرت اليه بخوف ليقول بغضب/ مالك اضربي يلا
فيروز بدموع/عز فوق بقا الله يخليك فوووق
عز بصراخ/افوق من اي قوليلي انتي افوق من اي
فيروز/ارجع عز بتاع زمان انت مكنتش كده
عز وهو يلقيها ارضا ليقول/ارجع عز ازاي وده قالها وهو يشير الي قلبه ده جواه جرح قوليلي انتي ازاي 
نظرت اليه بدموع لينزل لمستواها وهو يقول بدموع وغل/هقت*لهم زي ما قتل*وا عيلتي 
قام ليقف وهو يقول /وانتي لو حاولتي تقفي قدامي هقت*لك
نظرت اليه بصدمه والدموع تنزل من عينيها 
________
عند نور كانت تقف امامه بصدمه
لتقول/ازاي يعني انا مش فاهمه مراتك ازاي 
ادم ببرود/زي الناس 
نور بصراخ /ادم بقلك ازاي ده حصل رد عليا
ادم وهو يسحبها من خصرها ليقول /صوتك ميعلاش عليا فاهمه
نور/انا بكرهك قولي بقا
ادم ببتسامه/مضيتي علي عقد زواج
نور بصدمه/انت ضحكت عليا 
فلاش باك
ادم/نور تعالي يحبيبتي
نور/نعم ي ابيه
ادم وهو يعطيها القلم/امضي
نور /اي ده
ادم/مش انتي عايزه تشتغلي دي اوراق لازم تتمضي وبعدين هتشتغلي
نور ببرائه/بجد
ادم /بجد
وقعت نور علي الاوراق
باك
نور وهي تضربه بصدره/انت واحد كداب ومخادع انا بكرهك 
ادم/انتي بقيتي مراتي 
نور/ابعد عني انت واحد مخادددع 
ادم بابتسامه/شكلك حلو وانتي متعصبه
نور بصدمه من بروده/انت ازاي كده
ادم وهو يقترب منها اكتر/كده ازاي يعني 
نور بتوتر/ابعد متقربش مني
ادم وهو ينظر لتفاصيل وجهها الجميله ليقول/مراتي
نور بعصبيه وهي تحاول ابعاده عنها/متقلش مراتك 
ادم/تؤ مراتي
نور بطفوليه/اوعي بقا الله 
ادم بضحك وهو يحملها بين يديه ليقول /بقلك اي ي نور 
نور وهي تحاول الافلات من بين يديه/عااا نزلني يسافل
ادم/هو انا عملتلك حاجه 
وضعها ادم علي الفراش لينظر لشفتيها ليقترب منها ويقبلها بلهفه
قاطع لحظته هذه رنين هاتفه ليتافف بضجر
ليبتعد عنها لتنظر له بغيظ ووجهها احمر من الخجل
رد علي هاتفه ليتجمد مكانه 
اخذ هاتفه ومفاتيح سيارته لينزل بسرعه للاسفل
دون الرد علي نداء نور له
_______
عند فيروز وجدت من يسحبها من يديها ليصفعها بقوه
توقف الزمن للحظات وهي تنظر بصدمه امامها لتقول/مايا
مايا بصراخ/اخرصي مش عاوزه اسمع صوتك انتى قتل*تي معتز
فيروز/افهمي ارجوكي
مايا/بقلك اخرصي ليه عملتي كده 
انتي عارفه اني بحبه ليه مشيتي وراء عز 
فيروز بصراخ/حاولت انقذك حياتك كانت مقابل حياته وانا مقدرش اخسرك
كانوا يقفون امام بعضهم وجهها لوجه 
كان عز ينظر لهم بابتسامه نصر
سحبت مايا المسد*س من يد فيروز لتلف لعز وتوجهه في وجهه وهو تقول/هقت*لك
ضغط علي الزناد لتصرخ فيروز وهي تقف امام عز لتتلقي الرصا*صه
نظرت مايا بصدمه لفيروز ليقع المسد*س من يدها وهي تنظر لاختها وتوأمها غار*قه في دمائها
عز بصدمه/فيروز حبيبتي متغمضيش عنيكي فيروز 
حملها عز علي يديه ليخرج بسرعه الي السياره 
ويضعها بها
لينطلق للمستشفي
_______
عند نور كانت جالسه بتوتر من ذهاب ادم دون ان يقول لها اين هو ذاهب
تافأفت بضيق لتقوم من مكانها لتخرج من الغرفه 
نزلت الي الاسفل لتشعر بوجود احد في المنزل
شعرت بيد توضع علي فمها لتقع مغشي عليها
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا 
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-