رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 بقلم ميرا ابوالخير
رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 هى رواية من كتابة ميرا ابوالخير رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثالث 3 الفصل الثاني 2 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3
رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3
سيف بغضب: يلي زيك ص"نف و** فاهمة.
شروق بغضب وبتحاول تشيل ايده: يبقا يلي خلفتك ز*ينا.
سيف عروقه برزت و غضب اوي لاعلي المراحل وهي سمعت نفسه عالي و سيف بغضب وعيون حمرا قرب بكل و*حشية ق*طع هدومها وهج*م عليها بكل وح*شية وهي بتحاول تبعد عنه.
سيف بصدمه: اي العلامات الزرقه دي.
شروق ببكاء: ارجوك سابني هعمل كل يلي تطلبه مني بس سابني انا مش مستحمله.
سيف ببرود: انا مش متجوزك عشان اسيبك انتي فاهمه هتنفذي كل كلامي بالحرف واياك صوتك دا يعلا.
شروق بدموع وبتحاول تدري جسمها: ح حاضر.
سيف قام ولابس قميصه ونزل وسابها تبكي نزل البار بتاعه يشرب: وانا مالي بيلي فيها تو"لع.
سيف: فهددد.
بيجي فهد: اؤمرك.
سيف: هات المستند بتاع البت يلي فوق دي.
فهد بيحيبه وبيناوله: اتفضل يا باشا.
بيسمك منه المستند: الاسم شروق عز الجارحي اتربت في ملجاء لدار الايتام اخدها راجل كبير تخدمه حصلت ليها حا*دثه فقدة بصرها و ذاكرتها كليا.
سيف بصدمه: بنت عز 😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~.
ملاك: انا موافقه يا بابي.
ليث بابتسامة: اخيرا.
ملاك مشيت من سكات و حمزة مستغرب ردها: تمم يابني الفرح الخميس الجاي.
ليث بفرحه وحضنه: اوك يا عمي هقول لبابا ونحضر الفرح.
رقيه بتيجي: فرح مين.
حمزة بابتسامة: ملاك وافقت علي ليث.
رقيه وكوثر بصدمه: ايهه.
حمزة: هي يلي نطقت بنفسها.
رقيه بهدؤء: تمم هطلع اشوفها.
كوثر: وانا هشوف نيرة.
طلعت رقيه لملاك لاقتها ساكته: انتي بجد موافقه.
ملاك بهدؤء: اه يا ماما حبي لسيف وهم.
رقيه حضنتها: ربنا يفرحك يا بنتي.
ملاك ابتسمت بهدؤء: شكرا يا امي. ....
.......
ريناد باستغراب: سلسلتك دي.
شهاب: ايوا.
ريناد: اصلها شبه سلسلة حد غالي عليا.
شهاب في نفسه: عشان كده قت"لتوه.
ريناد بهدؤء: فين مامتك.
شهاب كور ايده بغضب: عن اذنك اتاخرت.
سابها ومشي وهي استغربت رد فعله.
..........
نيرة: بعد كل دا وهتتجوز.
عدي: اه.
نيرة ببكاء: انت خا"ين وكداب و...
رعد مقاطعا: هيتجوزك انتي يا هبلة.
نيرة بصدمه: ايه.
عدي برفع حاجب: انا شكلي اتهانت هنا 🙂.
نيرة بفرحه: بتهزروا صح.
رعد بحب: هو طلبك مني وانا وافقت.
نيرة بسعادة: اعاااااااااااا هتجووووزززز.
عدي: مجنونة.
رعد: الفرح مع فرح ليث وملاك.
نيرة: موافقه يا جدعان.
ابتسموا كلهم.
~~~~~~~~.
طلع الاوضه جري لاقها بتصلي.
سيف بصدمه في نفسه بنت عز ازاي بنت الرجل يلي حياتي اتدمرت بسببه خلصت صلاة وهو لسه ثابت مكانه.
شروق بتسند عشان تقعد: حد هنا.
بيفضل ساكت وعلي وشه علامات الغضب والكر"ه خرج ومعملش صوت.
وهي نامت.
مر اسبوع وسيف مشفش فيه شروق بيقكر ازاي ينتقم منها علي يلي حصله وخصل لنور بسبب ابوها وهي مس عارفه ولا فاهمه حاجه ومكنتش بتاكل حتي ومحبوسه في الاوضه.
ليث وملاك وعدي ونيرة بيجهزوا والفرح جاه (جدعان انا قررت اخلي الرواية لسيف و شروق و شهاب وميرا 🙂 والباقي دورهم قليل 🙂).
رحيم في الفون: يعني مش هتيجي.
سيف: لا بلغهم سلامي.
رحيم بحزن: تمم.
تم عقد الفرح وكل واحد اخد حبيبته وسافر.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
في الجامعه.
ميرا بغضب: لو سمحت ايدك يا دكتور كده غلط.
الدكتور بتفحص: هنجحك بس بشرط.
ميرا بتفلت ايده: مش عايزة.
الدكتور: اسمعيه الاول عشان مش تسقطي.
ميرا بخوف: ه هو اي.
الدكتور ببصه قذ*رة: تق'ضي معايا ليلة.
ميرا بصدمه: ايههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
وصل الفيلة سكر"ان لاقها قاعدة ابتسم بمكر: اهلا اهلا زوجتي المصون وحشاني.
شروق بخضه: ا انت جت ازاي.
سيف بمكر: اي مكنتيش عايزاني اجاي.
شروق لسه هتمشي سحبها من وسطها: علي فين يا عامية بس.
شروق بضعف: عن اذنك.
سيف شالها: لا يا حلوة بداية عذ*بك معايا من دلوقتي.
شروق: قصدك ايه.
سيف بسكر: هقولك قصدي ايه فوق.
شروق بتزقه: نزلني.
سيف ببرود طلع بيها وداخل اوضتهم: ششش تعالي.
شروق: عايز اي.
سيف بيقعد وبيطلع حز"ام و ولعه: ولا حاجه البسي القميص دا.
بيروح بيطلع قميص شفا"ف وبيرميه في وشها: اي دا.
سيف ببرود: قميص نو*م ايه اخر شياكه.
شروق بصدمه وبترميه: مستحيل البس القرف دا.
سيف ببرود قرب منها وطخخخخخ: ااااه.
سيف شدها من ر*قبتها بخن"قه: كلامي يتنفذ انتي فاهمةةةةة.
شروق بخ"نقه: ف ف فاهم ة.
سابها: هتلابسيه ولا اجاي البسه ليكي.
شروق بدموع: هلبسه حاضر.
قعد وقلع الجاكت بتاعه وبص ببرود: انجزي.
شروق اخدت القميص وداخلت الحمام وهو بتوعد ليها.
فضلت نص ساعه وهو غضب: اخلصي بدل ما اك"سر الباب علي نفوخكككك.
خرجت بتترعش وهو بص ليها بر"غبة وتملك قرب وشدها من وسطها: مانتي حلوة اهو.
شروق بتحاول تدري جس*مها: ارتحت سابني.
سيف ببرود: سمعت انك كانتي شغالة خدمه يا ترا بنت بنو"ت ولا مد"ام.
شروق بصدمه بتزقه: انت ازاي تقول كده.
سيف شدها بعن"ف: ولا يهمك هعرف انا دلوقتي.
شروق بتبعد وقعت علي الارض و وقع صحن الفاكهه بتحسس لاقت سك"ينه مسكتها: لو قربت مني همو"ت نفسي.
ابتسم ببرود وقرب حط السك"ينه علي ر"قبتها: يلا مستنيه ايه تحبي اساعدك.
شروق بدموع وايديها بتترعش: ابعد عني وسابني في حالي بقا.
سيف زق الس"كينه علي رقبتها جاب د*م: تؤ تؤ لسه.
شروق بالم: اااه.
سيف ببرود رمها وشال شروق حطها علي السرير بعن"ف: تعالي نكمل ليلتنا يا عروسه.
شروق بترجع لورا: لا مش هخليك تقرب لا.
سيف شدها: تعاليييي. قرب منها وقطع القميص و انق'ض عليها بكل و"حشيه تحت اثر صر"اختها.
بعد شوية بعد عنها وانصدم: اي دا
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا