رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 زين ولين بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 زين ولين بقلم الكاتبة الصغيرة



رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 زين ولين هى رواية من كتابة الكاتبة الصغيرة محمود رواية زواج اطفال الجزء الرابع 4 الفصل الثاني 2 زين ولين صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية زواج اطفال الجزء الرابع 4 الفصل الاول 1 زين ولين حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 زين ولين






رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4 زين ولين


اروى.. أنا عايزة اروح عند ماما.. يلهوي  اى ده  
مالك  كانت  ايده  متعوره وبتنزف  مردش  عليها  وكمل القهوه اللى كان  بيعملها  
اروى  لقت  ازاز  على الارض  .. لما انت. مبتعرفش  تعمل  داخل المطبخ ليه  راحت  مسكت  ايده.. تؤ تؤ  تعالى  اطهرهالك  
مالك  سحب  ايده منها  
اروى.. هو في ايه  أنا  بكلمك  مش  هموت عليك يعني  عشان  تتجاهلنى  كده  
مالك  مسكها  من  فكها.. صوتك  ميعلاش تاني  وملكيش  دعوه بيا  وامك  مانتيش راحه لها  فاهمه!  
اروى  زقت  ايده.. لا مش فاهمه  انت  متقدرش  تمنعنى  عنها  
مالك.. أنا  كلمتى  تتسمع  ولغاية دلوقتي  مكلمتكيش ولا عملت لك حاجه  ف اتقي  شرى  احسن  
اروى.. انا زهقت بقا  ابعد عني  وسيبنى  ف حالى  
مالك  خد  القهوه  وخرج  وهي فضلت تعيط  
بعد  شويه  الجرس  رن  خرج فتح  ودخل  عندها  المطبخ  
مالك.. انتى  لسه قاعده تعيطي كده  دموعك  هتخلص  بدري  سيبى شويه  لبعدين  .. خدي  دى  هدوم  ليكي  بدل مانتى  لابسه  هدومى  
اروى  حست  بإحراج.. أنا مش عاوزه منك حاجه  قولى  حقهم كام  
مالك  ضحك ضحكه  رجوليه جذابه 😉😂.. هتدفعى  حقهم  متقلقيش  
اروى  ف  نفسها.. مش  وقت ضحك  بقا  ده عنده غمازه  ياانى  اى  ده  استغفر الله العظيم  أنا بقول ايه 🙂
مالك  خرج  وهى كانت  عاوزه تنام وهو  قاعد في  الصاله  
خرجت  قعدت  على الكنبه  وهو كان قاعد  يعمل شاش على ايده   
فضل قاعد علي التليفون  وهى نعسانه  خالص  اخر ما زهقت  قامت  نايمه  مكانها  وهو  قام عشان ينام 
.......  .......  ........  تاني يوم  
لين.. خالك جاى انهارده  يا  همس  
همس.. بجد والله  
لين.. آه لسه مكلمنى 
همس  .. ماشي  أنا هروح اذاكر شويه عشان لما يجوا اقعد معاهم  
عند  زين في الشركه  ... 
زين.. أنا مروح عشان خالك جاى  خلص وتعالى  بس متتأخرش 
سليم.. حاضر يا بابا  هو  مالك مش هيجي يسلم عليه 
زين.. ابقي كلمه 
سليم.. ماشي  
مالك.. اى 
سليم.. لسه زعلانه منى  
مالك.. عايز ايه اخلص 
سليم.. خلاص بقا ي مالك مانا اتأسفت  على  العموم خالك جاى دلوقتي  ولازم تيجي تسلم عليه وجيب اروى  تغير جو 
مالك.. هشوف 
سليم.. رخم  قصدي  ماشي ماشي يخويا  
مالك.. اخفى 
سليم.. سلام  
............  ............  ...........  
مالك  رجع من الشغل  
اروى  كانت  قاعده عند الشباك زي كل يوم  
مالك.. قومى  البسي  
اروى.. هنروح فين 
مالك.. عندنا  
اروى.. يسلام  اشمعنا عندكوا  وبقولك  اشوف ماما مش راضي  روح انت مش جايه 
مالك  .. اخلصى  ربع ساعه وتكونى  جاهزه  وقعد ع الكرسي 
اروى  دخلت  غصب عنها  لبست  دريس بيبي بلو وحجاب ابيض وكانت جميله جدا  
مالك  خدها  ومشيوا  لقاهم  موجودين  كلهم  
لين.. دى  اروى  مرات مالك  
حماده.. اى ده اتجوزت من  ورايا  
زين.. جت  بسرعه  بقي  نعمل فرح قريب  ان شاءلله  
لين.. ودى  ميرنا الصغيره  ودى لارا الكبيره  
اروى  .. اهلاً بيكم  سملت عليهم وعلى مامتهم  وراحت قعدت  جمب  مالك  
همس  كانت قاعده تلك معاهم  وخدت لارا وراح الجاردن 
حماده.. امال  سليم  فين  
لين.. زمانه جاى 
 سليم  .. أنا  جييت  واحشني يخالو  
حماده.. حبيبي أنت اكتر 
لين.. همس برا مع البنات  نادي  لهم  لغاية ما أحضر الغدا  
سليم  خرج  .. همس  كلمى  ماما  
همس  دخلت  وميرنا  راحت عنده  .. ازيك  
سليم  .. ازيك يا صغنن  اسمك ايه  
ميرنا  .. اسمى  ميرنا  واختى  لارا  
لا  كانت  مدياهم  ضهرها  
سليم.. آه  اللى هناك دي  
ميرنا.. آه  وأنت اسمك ايه  
سليم.. اسمى  سليم  حلو 
ميرنا.. جميل  تعالى  اعرفك عليها  
شدته  من  ايده  وراحت  
لارا  لفت  وشها  
سليم.. انتى  
لارا  اتخضت.. أنت  
ميرنا.. هو انتوا  تعرفوا  بعض  
سليم.. لا  
لارا  سكتت  بس  
سليم مدلها  ايده  .. أنا  سليم 
لارا.. وأنا  لارا  
سليم.. اتشرفت بيكى  
همس.. يلا يجماعه الغدا  
دخلوا  وخلصوا  غدا  
.... 
مالك  .. يلا 
اروى  قامت  .. ماشي  
لين.. ما تخليكوا  شويه  
مالك  .. معلش  يا  ماما  عشان  تعبان من الشغل  
مرات  حماده  .. انتو  متجوزين  جديد  ولا من كام  شهر  
مالك.. جديد  
مرات حماده  .. امم  بس واضح ان كان  بسرعه فعلاً  شكلكوا  مش واخدين  على بعض  
مالك  عرف انها  حر*بايه.. لأ  أبداً  وحط ايده على وسط اروى وضمها لي  هى  اتخضت  .. مش  شرط يعني يا مرات خالي  افضل احضن يعني  قدامكم  م احنا  لينا بيت  وبص لاروى بابتسامة  مش صح ولا ايه  
اروى  اتكسف  وبصت في الارض  
مرات حماده.. آه طبعا  ربنا  يخليكم لبعض  
مالك  .. يلا يا ماما مش عايزة حاجة  
لين.. سلامتك ياروحي  
مسك  ايدها ومشوا  لغاية  العربيه وسابها  
ركبت  من غير كلام  وهو كده  
لقته غير الطريق  وراح  عند مامتها  فرحت  اوى  وبصتله وهى  مبسوطه  .. هو انا هروح لماما  
مالك  .. اممم 
وقف  العربيه  .. متتأخريش 
اروى  نزلت  .. حاضر  
...........  .......  
جميله.. انتى اى اللى جايبك  هنا  بعد  ما  عملتي عملتك  السوده  
اروى.. يا ماما  اسمعينى  بس  عشان خاطري  
جميله.. مش عاوزه اسمع  مش كفايه  تعبى  عليكي  بعد  ما ابوكي  سابك  ومشي وف الاخر  طلعتى  شبهه  امشي  روحيله  
اروى  بدموع.. يا ماما أنا مليش غيرك  ووالله  غصب عنى والله  بس  اسمعينى  
جميله.. مش عايزة اسمع منك حاجه  يخسارة  تربيتى  فيكى  أنا اى اللى خلانى  اجيبك  يشيخه  ياريتنى ماكنت  اتجوزت  ولا  اتنيلت 
اروى.. يا ماما  هو  متجوزنى  عشان  ينتقم من  بابا هتبقوا  كلكوا  عليا  حرام عليكي 
جميله  .. ده مش مبرر انك  تعملي حاجه من ورايا  امشي من هنا  ومش عاوزه اشوف وشك تاني  وقفلت الباب  
اروى  فضلت  تعيط  وبعدين  مسحت  دموعها  وخرجت  
ركبت  وهو  بصلها  لاقاها  معيطه  
وصلوا  البيت  وهوا فضل برا  لغاية ما غيرت وخرجت تنام  
.........  ........  ........  
حماده.. يلا  يا لين  ابقوا تعالو المره الجايه انتو بقا  
لين.. مانتوا  قاعدين شويه  
حماده  .. معلش  عشان  عندي  بكرا  شغل  ولسه هقدم  ورق  لارا ف الجامعه وكده 
لين.. ربنا معاك  
مشوا  وسليم  راح عند همس  
همس.. نعم 
سليم  .. لأ مفيش  حاجه  
همس.. اومال  جاى لى  
سليم.. يعني  كنت  م الاخر  كده  هى  لارا قد اى 
همس.. اااه أنت  لحقت  
سليم.. جاوبي بقا  
همس.. عندها عشرين 
سليم.. امم  قدى يعني  
همس.. لى 
سليم.. مفيش  بنت خالي  وبسال عنها 
همس.. صدقتك أنا كده صح  
سليم.. أنا  رايح  انام  ده انتي لكاكه  
همس.. أنا  برضو  
سليم  فضل يفكر فيها  
...........    ...........  .............  
مالك  دخل  اوضته  غير  ونام  وصحى بدرى تاني يوم  
مالك.. يلا  انتى جايه معايا  الشغل  
اروى.. ليه  
مالك  .. يلا  
اروى  لبست  وراحت  معاه  خدها  ودخل  الزنزانه  
وائل  لما  شافها  ابتسم.. ازيك  يا  اروى  
مالك  .. مش هتسلمى على ابوكى  
اروى  .. مش عايزة  اسلم علي حد  انت  جايبنى هنا عشان  تكسرنى  وامبارح  ودتنى  عند امى  عشان  كده  
مالك  .. تؤ متقوليش كده  أنا مش قصدي حاجه  
اروى  .. أنت  بتعمل كده  لى  هاا  
وائل.. متقلقيش  أنا مش هخليه  يلمس  شعره منك  يا  حبيبتي  انا  بابا  ي  اروى  
مالك  ضحك  بصوت.. وهتعملها  ازاى  دى  .. هتمنعنى  عن  مراتى؟ 
وائل.. مراتك.!!  
مالك  .. اممم  مش صح يا رورو 
اروى  بصتله  بغضب  
وائل.. هاخد حقك  ي قلب بابا  
اروى  بعيط.. بس بقا  بسس  كل شويه بابا بابا  أنا معنديش  اب  ابويا  مات  من  زمان  لما  سابنى  وهرب  وكل ده  مفكراه  ميت  لما  بسببه اتجوز حد  غصب عنى  ويعاملنى  بأسلوب  وحش  لما  امي  تطردنى  وتقولي مش عاوزه اعرفك تاني  كل ده  بسببك  انت  أنا مش  مسمحاك  
وائل.. أنا آسف  آسف والله  وهعوضك عن كل ده  بس اخرج من هنا  
اروى.. هتغير  اى يعني  وبصت  لمالك  وانت  مش ده اللي كنت  عايزه  
مالك  .. أنت لسه  مشوفتش حاجه  انا  هندمك  وه"حر"ق قلبك  زى  ما عملت  من  سنين مع  امى  
وائل.. طب هي  ذنبها ايه  
مالك  بعصبيه.. واخوياا كان  دنبه ايه  
راح  شدها من  ايده  .. يلا  
اروى  .. ابعد  أنا همشى  لوحدي  
مالك  .. بقولك  يلا وشدها جامد  
اروى  .. ااه  
وائل  كان  قاعد  وقلبه  بيوجعه عليها  معرفش جاب الحنيه دي منين  
......  .......  .......  
مالك  .. اركبى   وساق  العربيه  ومشي  
.... 
لين  كانت قاعده  زعلانه  
زين.. ادعيله  يا  لين 
لين  .. بدعيله كل يوم وكل  وقت والله  زمان مالك حالته اى دلوقتي  
زين.. ربنا  يهديه يارب  ويصبره  واروى  تقدر  تنسيه شويه  
لين.. يارب يارب  حالته  كانت  بتحسسني ان  مازن  لسه مي*ت  حالا  
زين.. ربنا يكون فى عونه  
لين  يارب  
اروى  دخلت  قعدت  في الصاله  وهو  دخل  اوضته  شويه  وفضل  يكسر في كل حاجه  
اروى  اتخضت  ودخلت  عنده.. في ايه  
مالك  .. اخويا  مات  اخوويياا ماااات 
وفضل يكسر في كل حاجه ع التسريحة  
اروى  .. اهدي  بس  اخوك  مين  سليم كويس  
مالك  .. اطلعي  برا  
اروى.. حاضر هطلع  بس اهدي  
مالك  قعد  ع السرير  وحط وشه بين ايده  .. ليه كده يا مازن سبتنى ومشيت ليه  
اروى  راحت عنده  قام مزعق لها.. مش قولت  اطلعى  كل  حاجه  بسبب ابوكي  بسببه هوا  وبس  وخبط ايده ف  المرايه كسرها  قامت  شاهقه جامد  .. حاسب ايدك 
مالك  كانت دموعه هتنزل  .. وحشني اوى  قعد ع الارض  وركن ع السرير  وقال  بضعف  وحشنى اوى يا اروى كان زمانه جمبى دلوقتي  بيشاركنى  كل حاجه  نفسي يرجع لو يوم  واحد  وانا معدتش هتخانق معاه  على حاجه تاني  
اروى  غصب عنها  عطيت على حالته  دى  وفهمت ان اكيد دي الذكرى بتاع وفاته  
راحت  جمبه.. هو اكيد في مكان احسن  وزمانه سامعك دلوقتي  وحاسس بيك  
مالك .. وحشني اوى نفسي ارجع اسمع صوته تاني وهنا  دموعه نزلت 
اروى  اول مره تشوفه كده  .. خلاص يا مالك  متعملش في نفسك كدا  ادعيله  
مالك  كان ساكت وبس  
حطت ايدها على ايده.. قوم صلى  وادعيله 
مالك  قام  عشان يتوضى  وهى نضفت المكان ولمت الازاز  وجابت علبه الاسعاف  ولفت ايده  
وهو  كان ساكت  وبس  
اروى  خرجت  .. تصبح على خير  
.........  .........  ......... 
سليم  .. همس 
همس.. ايه 
سليم.. هو ممكن  الواحد يعجب بحد من اول نظره 
همس.. آه  ليه لأ  
سليم.. أنا  معجب  ببنت 
همس.. ايوه يجامد  مين هى 
سليم.. مش هقولك  هتروحى تقولى لماما 
همس.. مش هقول والله  
سليم.. لارا 
همس.. أنت لحقت  دي كانت لسه عندنا امبارح 
سليم.. أنا  شوفتها قبل كدا  
همس  .. ازاى؟ 
سليم  حكي لها  ع الموقف 
همس.. اى ياض الشهامه دى  
سليم.. بطلى  رخامه بقي  
همس.. خلصانه  هقول لماما  تظبط معاها 
سليم.. يخربيتك  أنا غلطان انى قولتلك  
همس.. هخليها تخطبهالك 
سليم.. بجد  
همس.. آه والله  عشان تعرف اني بحبك 
سليم  حضنها.. أنا اكتر  يهموسه 
همس.. اوعى  بقا  أنت  هتصاحبنى 
سليم.. هبله  
............  ............  ...........  
زين.. لين  
لين.. نعم  
زين.. هو انتى  مش  هتشرحيلى الدرس  بقا  
لين ضحكت.. ياانى  انت لسه فاكر  
زين.. عمري ما انسي اى حاجه لينا يا حبيبتي  
لين.. حبيبي  ربنا يخليك ليا  
زين.. طب  يلا بقي  
لين.. يلا اى  
زين.. اشرحيلى الدرس  
لين  ضحكت بصوت عالي  .. بس بقا  يا زين  
سليم  كان معدى من جمب  اوضتهم  خبط ع الباب  .. العبب 😉😂
زين.. يلا يا ابن 🐕
سليم ضحك.. حبيبي  ي بابا   
لين.. عبيط  
راح  اوضته  يفكر ف لارا  
..........  ..........  ........ 
اروى  صحت  بليل  تشوف  مالك   دخلت  لقته  نايم  
اروى.. هو  اى الكائن اللى  بينام من غير تيشرتات ده  الجو  تلج  
مالك.. ملكيش دعوه  
اروى  اتخضت  وجت  تمشى مسك ايدها  وهو لسه نايم  
مالك.. كنتي عاوزه اى 
اروى.. م مفيش  كنت بشوفك  بس لتكون محتاج حاجه  
مالك  .. اممم  الجو برد مش كده  
اروى.. ااه  جدا  
مالك  .. تعالى وأنا  ادفيكى  وشد ايدها  
اروى  بتشد  ايدها  منه  بخوف  .. لأ  شكرا  ابعد  ابعددد 
مالك  كان نايم ع بطنه  اتعدل.. العفو  وقام شدها جامد  وقعت ع السرير  جمبه 
اروى  برقت.. أنت عايز ايه  
مالك  .. مفيش  نامى  انتى مش سقعانه  نامى  
اروى  بتبعد عشان  تنزل  من ع السرير  .. لا  مش  سقعانه  ده الجو  ربيع  والدنيا  بديع  خالص  
مالك  شدها.. راحه  فين  بس  تعالى  نامى  
اروى  .. يعم  وانت مالك  مش  عاوزه  انام  أنت  تصرفاتك غريبه كده ليه  انت  سخن  
مالك.. اممم  وشدها ف حضنه  ونام  
اروى  اتنفضت من مكانها  .. يلهوي  ابعد  ابعددد يا مالك  حرام كده  
مالك.. هو انا  شاقطك  انتى مراتى  
اروى  .. لأ انا مش مرات  حد  ابعد  بقا  وفضلت  تتلوى  بين ايده  معرفتش  تقوم  
مالك.. نامى  بقي  وبطلى حركه  
اروى.. يارب استرها معايا انا هبله  هو  جراله اى ده  
...... 
الصبح  طلع  
مالك  صحى  .. انتى يا زفته  انتى اى اللى  منيمك هنا  
اروى  صحت.. في ايه  أنت اللي فضلت  مكتفنى عشان انام هنا  
مالك.. انتى  هتستعبطى  بقولك ايه  شغل  التلزيق ده مش عليا 
اروى.. تلزيق ايه يا بتاع أنت  من جمالك يعني  جتك القرف 
مالك.. اتلمى 
اروى.. أنت  عندك انفصام ف الشخصيه  باين عليك  
مالك  قام من علي السرير  .. ابقي  اشوفك  قريبه منى تاني  انتى حره  
اروى  .. اى الجنان ده  
دخل الحمام  وابتسم  .. أنتى لسه شوفتى جنان 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا 



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-