رواية احببت تلك السمراء كاملة جميع الفصول بقلم حوريه مصطفي - رواية احببت تلك السمراء

رواية احببت تلك السمراء فرح ويوسف كاملة جميع الفصول بقلم حوريه مصطفي


رواية احببت تلك السمراء فرح ويوسف كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة ياسو محمود رواية احببت تلك السمراء فرح ويوسف كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية احببت تلك السمراء فرح ويوسف كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية احببت تلك السمراء فرح ويوسف كاملة جميع الفصول






رواية احببت تلك السمراء كاملة جميع الفصول


رواية احببت تلك السمراء الفصل الاول 

انا مسستحيل اتجوز البنت دي يا بابا..
- ومالها البنت دي يا ابني دي في كليه هندسه واخلاقها كويسه والناس كلها تشهد بكده 
- بنت سمرا ازاي يوسف البحيري يتجوز بنت سمرا ولا كمان فقيره ومش من مستوايا الاجتماعي.
- يا بني دي كلها فوراق اجتماعيه البنت كويسه وهي اللي هتصونك في غيابك غير البنات بتوع اليومين دول اللي تعرفوهم..
   - مستحيل يا بابا اتجوزها
- يبقا ولا انت ابني ولا اعرفك هتبرا منك وهحرمك من الورث يا يوسف
- انت كده بتلوي دراعي..
- فكر زي ما تفكر المهم قرارك بخصوص الموضوع يكون عندي في المسا وسبه ومشي..
يوسف بشر :- اقسم بالله لهندمك..
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎
_انا مستحيل اتجوزه يا ماما..
_ انتي تطولي انو يتجوزك بخلقتك دي يا سمرا..
 _هي ببكاء انتي ليه ديما بت بتعامليني كده زنبي ايه اني بشرتي سمرا ليه ديما بتفرقي في المعامله بيني وبين اختي وخلتيها تكرهني انا عملتلك ايه...
_هي انا مش يشرفني يكون عندي بنت بشرتها سمرا زيك مش عارفه طالعه لمين كده..
بعد فتره من واصله البكاء 😢
اهدي يا حبيبه بابا  مفيش حاجه مستاهله انك تعيطي يا روحى انتي جميله زي ما انتي مش تهتمي بكلاااام حد الجمال مع الوقت بيروح والروح الحلوه هي اللي بتفضل يا فرح..
فرح بدموع :- يعني حلوه يا بابا..
الاب أدهم :-  انتي جميله يا عيون يا بابا يلا امسحي دموعك واجهزي عشان العريس لازم عروستنا تكون قمر 💙..
فرح :- حاضر يا بابا..
♡︎ في مساء هذا اليوووم ♡︎
يوسف :- انا موافق اتجوز السمرا دي يا بابا..
الاب احمد :- اخدت القرار الصحيح واسمها فرح يا يوسف..
يوسف باستهزاء:- واضح انها فرح..
احمد :- كفايه كلام واتفضل جهز نفسك عشان نمشي على الساعه 8..
يوسف بدون كلام  مشي عشان يجهز...
🌸 بعد مرور بعض الوقت 🌸
في بيت فرحꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎
فرح:- شكلي حلوو يا ساره..
ساره بسعاده:- زي القمر يا فرحتي
ناقص بس تحطي شويه ميكب يا روحى..
بعد مده جهزت فرح وكانت زي الملاك 😍..
ساره :- بجد خايفه لاحسدك يا فرح..
_ازاي يا ماما السمرا دي تتجوز يوسف البحيري وانا لا...
_ اصبري بس يا روح ماما لو مخلتلهاش تتطلق بعد شهر جواز مش يكون اسمي نوال وضحكت بشر..
_جد يا مامي هتخليها تتطلق وانا اتجوزه..
بجد يا روح مامي يا قلبي روحي اجهزي عشان اما يجوا تكوني بأحسن اطلاله..
حاضر يا مامي..
ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎ꨄ︎
في تمام الساعه الثامنه....
-اتفضلوا يا جماعه نورتوا والله..
- البيت منور بأهله يا أدهم بيه..
- تسلم يا غالي وياريت نشيل الألقاب..
احمد :- طبعا..
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
احمد بهمس ليوسف :- افرض خلقتك دي..
يوسف ببرود  :- افرضها اكتر من كده ازاي..
في اوضه فرح..
ساره :العريس وصل يا فرح يلا عشان تخرجي بالعصير..
فرح بخجل  :- طيب..
بعد فتره دخلت فرح بالعصير..
احمد :- انا يشرفني يا أدهم اطلب ايد بنتك فرح لابني يوسف..
أدهم :- الشرف لينا طبعا بس الرائ رايها في الأول وفي الاخر..
نوال بخبث :- وهي عندها رأي تاني ولا ايه  مش كفايه سمرا...
صح يا مامي..
أدهم بعصبيه :- نوال وميرنا اسكتوا يا تخرجوا بره..
نوال بصت  بقرف :- سكتنا..
ادهم  بابتسامه :- رايك ايه يا فرح...
فرح :- اللي تشوفه يا بابا..
احمد علي بركه الله نقرأ الفاتحه يا جماعه...
نوال في سرها :- نقرأها على روحك ان شاء الله..
بعد مده من الحديث اتفقوا ان الفرح يكون يوم الخميس..
احمد :- نسيب العرسان لوحدهم شويه ولا ايه...
أدهم :_ تمام
فرح وهي ماسكه ايد  ساره خليكي معايا...
ساره :- مش تخافي يا فرح احنا واقفين بره...
فرح :- ماشي
يوسف باستهزاء :- للدرجادى مش متحمينلك هنا وعايزين يخلصوا منك..
فرح بحزن :- قصدك ايه بالكلام ده..
يوسف :- قصدي انتي فهمتيه يا فرح وضحك بسخريه انا هتجوزك بس عشان بابا غير كده كنت مستحيل ابص لوحده شكلك سمرا مفيش فيها حاجه مميزه...
فرح ببعض الحده :-مسمحلكش تتكلم معايا بالاسلوب ده وايه اللي جبرك عليا..
يوسف :- توطي صوتك وانتي بتتكلمي مع جوزك المستقبلي فاهمه اللي جابرني بقااا حاجه مش تخصك يا سمرا ... 
فرح  بخبث :- سمرا  بس مش مجبوره زيك على الجوازه دي يا استاذ يا يوسف انا موافقه بارادتي بس يا ترا انت موافق بارداتك ولا اتفرض عليك..
يوسف بعصبيه :-......


رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني 2 

_انتي تتكلمي معايا كده يا بت انتي نسيتي نفسك ولا ايه انتي بتتكلمي مع يوسف البحيري 😏
_فرح ببرود :- لا مش نسيت نفسي يا استاذ يوسف شكلك انت اللي نسيت انك واقف في بيتي دلوقتي..
يوسف بعصبيه 😡:- انتي واحده ***
احمد بابتسامه حب :- ايه يا ولاد اتفقتوا خلاص.. 
يوسف بخبث :- ايوه يا بابا حتى فرح موافقه...
احمد:- يبقا الخطوبه في الاخر الاسبوع يا أدهم ♥️
أدهم :- معنديش مشكله الرأى رأي فرح..
احمد :- ايه رايك يا فرح.
فرح :- موافقه يا عمي..
احمد :- على بركه الله الخطوبه يوم الخميس ان شاء الله 💙
في ركن بعيد نسبيا في الغرفه.. ♡︎❤︎
نوال بهمس في ودن فرح :- اخيرا هتغوري من هنا بس الفرحه دي هتنتهي قريب اوووي وميرنا هتكون مكانك..
ميرنا :- اكيد يا مامي انا المفروض اللي اكون مكانها ازاي دي اصلا تتجوز يوسف البحيري 🙄
ساره  باستهزاء :- مش تفرحي كتير يا ميرنا الجمال مش كل حاجه يا حبيتي اهم حاجه دلوقتي الأخلاق والروح الحلوه والحمد لله انتي ولا عندي اخلاق ولا روح حلوه حتى 🙂😒
فرح بحزن :- كنت اتمنى انك تكوني زي باقي الأمهات وتقفي معايا في يوم ده بس انتي لازم في   كل مره تكسري قلبي كده😥😥
احمد :- يبقا كده اتفقنا بكره يوسف وفرح يروحوا يجيبوا الشبكه..
نوال بحقد :- انتوا هتجبيوا ليها شبكه كمااان
ادهم بغضب  :- انتي بتقولي ايه يا نوال..
نوال بخوف  :- ولا حاجه يا اخويا..
احمد :هي دي الأصول يا مدام نوال وفرح جوهره وتستاهل كل خير.❤️
فرح :- شكرا يا عمي..
احمد :-مفيش داعي للشكر ي حبيبتي دي الحقيقه. 💙
نستأذن احنا بقا يا جماعه...♡︎♡︎♡︎
أدهم:- لسه بدري يا احمد..
احمد ولا بدري ولا حاجه الوقت اتأخر عن اذنكم..
يوسف وهو ماشي من جمب فرح :- اهلا بيكي في جحيمي ياايتها السمراء..
ساره بغمزه لفرح :- كان بيقولك ايه..
فرح :- مين ده
ساره :- يوسف.. ♡︎♥︎
فرح بارتباك :- ولا حاجه يلا تصبحوا على خير ♥️
الكل ماعدا نوال وميرنا وانتي من اهل الخير يا حبيبتي.. ♡︎♡︎♥︎
ساره استأذن انا بقا يا عمو
أدهم :- استنى عشان اوصلك عشان الوقت اتأخر يا بنتي ..
ساره :- لا يا عمو بلاش تتعب نفسك  انا كلمت فارس اخويا زمانه تحت دلوقتي..
أدهم :- تمااام يا بنتي..
في بيت البحيري ♡︎♥︎
احمد بحب  :-  انا مبسوط منك يا يوسف صدقني مش هتلاقي احسن من فرح..
يوسف :- طبعا مش انت اللي مختارها يا بابا..
احمد :- طيب روح نام عشان هتصحي بدري بكره عشان تروح تجيب الشبكه تمت وفرح..
يوسف :- تمااام يلا تصبح على خير 💜
احمد :- وانت من اهل الخير يا حبيبي ♥️💜
في صباح اليوووم التالي ✰♡︎
في منزل فرح ♡︎
نوال  بكره :- اصحى يا اختي يوسف كلم ابوكي ويقولك اجهزي..
فرح :- صباح الخير يا ماما
نوال :- صباح الزفت على دماغك قومي اتنيلي البسي يلا
فرح :- حاضر..
فون فرح بيرن
فرح :- الووو
اجهزي ربع ساعه ونكون تحت البيت وقفل المكالمه...
فرح قفل في وشي الحيو*ان 😡😡😡
بعد مرور بعد الوقت 💜
في محل المجوهرات..
صاحب المحل :- اهلا يا استاذ يوسف نورت المكان..
يوسف بغرور :- تسلم
صاحب المحل :- اهلا يا انسه
اكتفت فرح بابتسامه 😊
يوسف  :- عاوز طقم مجوهرات ويكون اخر حاجه نزلت السوق..
صاحب المحل :- انت تأمر يا يوسف بيه..
يوسف بقرف لفرح :- اتفضلي اختاري 😒
فرح ببرود :- اوكي
بعد ما خلصوا وهم ماشين..
يوسف باستهزاء لفرح :- اكيد مكنتيش تتحلمي انك يكون معاكي شبكه زي دي ولا ايه يا فرح..
فرح  ببرود  :- فعلا معاك حق يوسف بس اللي انت مش تعرفه انا مش يهمني قيمه الشبكه لان كل دي حاجات ماديه مش اكتر ومش فارقه معايا اصلا...
يوسف بغيظ :- تمام يالا عشان اوصلك..
فرح بابتسامه خبث  :- ياريت لاني زهقت اوووي...
يوسف :- انتي تطولي اصلا تمشي معايا انتي مكنتيش تتخيلي حتى في أحلامك اني امشي معاكي..
فرح :- معاك حق لأمك مش من نوعي المفضل... وسبته وركبت العربيه.
يوسف بعصبيه :- اقسم بالله لهندمك يا فرح وبكره تقولي حقي برقبتي 😈😈 وركب العربيه ومشوا..
في احدى المناطق  الراقيه .. ♡︎♡︎❥︎
هو بعصبيه :- ازاي يعني يا ماما بعد حب السنين دي كلها تتخطب غيري ازاي وبقا يكسر في الاوضه 😡😡😡
الام :- اهدي يا بني مش كده حرام عليك نفسك هي مش نصيبك يا حبيبي بكره تحب غيرها وتتجوز وتنسها يا أمير...
أمير بجنون :- لا انا مش عايز غيرها  هموت من غيرها يا أمي  انا بحبها من زمان من اياااام الكليه همو*ت غير فرح يا أمي... 
الام بصدمه :- فرح...


رواية احببت تلك السمراء الفصل الثالث 3


الام ببكاء :- فرح البنت اللي عرفتني عليها يوم حفله التخرج من سنتين صح..♡︎
أمير :- ايوه يا أمي هي انا بحبها اوووي وعايز اتجوزها.. ❤️
الام صفاء:- فرح بتكون بنت اعز صديقه عندي بنت فريده صحبتي اللي بكلمك عنهاااا يا أمير.. 💔
امير : - قصدك ان فرح بتكون بنت طنط فريده الله يرحمها 
صفاء بحزن :- ايوه يا حبيبي.. ربنا ينتقم من  نواال  هي كانت  السبب في أن فريده تمو*ت.. 💔.
أمير :- انا اسف يا أمي اني فكرتك بمواضيع قديمه..
صفاء بابتسامه :- ولا يهمك يا حبيبي انا عمري اصلا ما نسيت فريده...
✰✰✰✰✰✰✰
في فيلا البحيري ♡︎♥
احمد ببرود  :- انا اتفقت مع أدهم ان فرحك انت وفرح كمااان شهر..
يوسف بعصبيه :- ازاي يعني يا بابا  كمااان شهر انا وافقت بس عليها عشان خاطرك لكن يا بابا تتفق على فرحي كمان من غير ما تعرفني ده مش هيحصل.. 😡
احمد بعصبيه هو الاخر :- هترجعني في كلمتي ولا ايه انا اتفقت معاها خلاص وانتهى الموضوع.. 😡😡
يوسف بهدوء بعض الشي :- يا بابا افهمني احنا لسه كن بنجيب الشبكه النهرده.. ازاي اتجوزها كمان شهر وانا لسه مش عارفها  كويس..
احمد ببرود :- اتعرف عليها بعد الجواز سهله أهى لكن انا مش هرجع في كلمتي مع أدهم مفهوم..
يوسف :- تمااام يا بابا عن اذنك..
احمد :- اتفضل..
♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎
نروح عند فرح 💙
_ يا حبيبه بابا افهمي ان مش عاوز غير مصلحتك مفيش  داعي للتاجيل طالما احنا جاهزين.. 💜
فرح ببكاء :- معنديش شك يا بابا انك عاوز مصلحتي بس ليه.. الاستعجال انا لسه عارفه يوسف من يومين بس انت معتش بتحبني صح يا بابا وعايز تجوزني عشان تخلص مني... 💔
أدهم :- من اللي قالك كده يا روح بابا انتي عارفه انا بحبك قد ايه يا فرح انا لو أطول اقعدك معايا طول العمر هكون مبسوط بوجودك معايا بس دي سنه  الحياه يا حبيبتي.. 💙
فرح :- تمااام يا بابا..
أدهم :- بصي يا فرحتي انتي تصلي الأول ولو لقيتي نفسك مرتاحه يا حبيتي يبقا الفرح في معاده لو مرتاحتيش نبقا ناجله..
فرح :- حاضر يا بابا عن اذنك...
ادهم:- اتفضلي يا حبيبتي♥️..
✰✰✰✰✰
في الجيم... ♥️🖇️
_ يا بني حرام عليك وشي باظ من الضرب فيها بدل ما البنات تجري تخاااف مني بسبك يريضك كائنات النوتيلا تخاااف مني.. 🙂
يوسف بعصبيه:- تصدق انت بنأدم براس حما*ر انا بكلمك في ايه وانت مش همك غير شكلك عشان البنات.. 😡
_ ريلاكس يا بيبي مش كده اعصبك يا سي يوسف صحتك يا حبيبي اهم.. 🙂😂😂
يوسف بعصبيه :- امشي اطلع بره يا براااء بره.. 😡😡😡
براء بدلع :- طيب يا اخويا مش عايز حاجه  كده ولا كده..
يوسف :- حاجه زي ايه يعني..
براء باسه من خده زي كده يا بيبي..
يوسف :-  اقسم بالله انا شاكك فيك يالا.. 😂😂
براء بصوت انوثي :- لا كده ازعل منك يا يويو 😂😂
يوسف بغضب :- انا يوسف البحيري يتقالي يويو.. يلا يا براء انت عندك موعد دلوقتي هتتاخر عليه  
براء :- فعلا انا كنت ناسي  يلا سلام عشان اتاخرت..
يوسف :- سلام يا اخويا.. 💜
♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎
عند فرح في اوضتها..
فرح :- زي ما بقولك كده يا ساره انا مش عارف ليه الاستعجال ده...
ساره :- وفيها ايه يا حبيبتي على الاقل ترتاحي من العقربه اللي بره هي وبنتها..
فرح بتردد :- بس انا خايفه يا ساره..
ساره :- فرح انتي مخيبه حاجه عليا..
فرح :- لا ابدا هخبي ايه عليكي يعنى يا ساره..
ساره :- تمااام يا فرح انا لازم امشي عشان اتاخرت..
فرح :- اوكي يا قلبي..
عند نوال وبنتها..
ميرنا بعصبيه :- ازاي يعني يا مامي الفرح كمااان شهر...
نوال بحقد :- مش عارفه أزاى ده حصل انا حاولت اقنع أدهم ان ياجله مش موافق ابداا
ميرنا :- يعني ايه يا مامي فرح هتتجوز يا يوسف خلاص..
نوال :- مستحيل ده يحصل محدش هيتجوز يوسف غيرك انتي بس اهدي كده يا حبيبتي 
ميرنا بغل  :- انتي لازم تشوفي حل بقا الحيوا*نه دي تتجوز يوسف البحيري وانا لا...
نوال :- سيبني بس افكر في حل واقولك..
ميرنا :- اوكي يا مامي انا هخرج بقااا مع اصحابي..
نوال :- ياريت مش تتأخري عشان يوسف وباباها معزومين على العشا هنا النهرده..
ميرنا :- اوكي باااي..
_نواال اما اروح ل بوز*الفقر اللي جوه تقوم تجهز الاكل..
نوال  بعصبيه :- انتي لسه قاعده مكانك انتي مش عارفه ان يوسف وابوه هيجوا هيتعشوا هنا مش جهزتي الاكل ليه...
فرح بحزن :- حاضر يا ماما قايمه اهو...
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
في المساء..
احمد  بود :- الاكل جميل جدا  تسلم الأيادي الي تعبت فيه.. 💜
يوسف :- فعلا الاكل جميل جدا.. 💙
أدهم بحب :- فرح اللي عملته النهرده♥️..
_ احمد تسلم ايدك يا فرح..الاكل حلو اووي بجد 
فرح بابتسامه :- بالهنا على قلبك يا عمو..
نوال :- اتفضلوا يا جماعه العصير ميرنا أصرت النهرده انها تعمله عشانكوا مخصوص..
ميرنا :- فعلا يا اونكل اتمنى يعجبك..
احمد بمجامله  :- اكيد هيكون حلو يا ميرنا...
ميرنا :- اتفضل يا يوسف العصير  
يوسف ببرود :- شكرا مش عايز..
ميرنا بحرج :- تمااام..
جرس الباب رن ♡︎..
أدهم :- قومي شوفي مين يا نواال..
نوال :- حاضر ياخويا
_ نوال بصدمه انتي..
أدهم مين يا نوال اللي على الباب..
انا يا أدهم يا بيه...

رواية احببت تلك السمراء الفصل الرابع 4

نوال بصدمه انتي..
أدهم مين يا نوال اللي على الباب..
انا يا أدهم بيه..
أدهم بصدمه :- صفاء..
صفاء بابتسامه :- ايوه صفاء يا أدهم... 🙂
احمد بتدخل :- مش تعرفنا يا أدهم..
أدهم :- دي صفاء صديقه فريده المقربه الله يرحمها.. يا احمد ♥️
احمد بود :- تشرفنا يا مدام صفاء.. 
صفاء :- الشرف ليا اكيد يا استاذ احمد.. 💜🖇️
أدهم اعرفك يا صفاء على فرح بنتي ويوسف خطيبها ودي ميرنا بنتي.. 
صفاء راحت ناحيه فرح وحضنتها بكل حب وقالت شبه فريده اووي 💜..وبعدين قالت نسيت اعرفك يا أدهم على أمير ابني طبعا أمير كان نظراته كلها مواجه على فرح..
 أمير بابتسامه :- اتشرفت بمعرفتك يا عمي..
أدهم :- اكيد الشرف ليا يا بني اتفضلوا ندخل نقعد جوا...
نوال  بكره :- وانتي اتجوزتي بعد ما جوزك مات يا صفاء ولا لسه..
صفاء بخبث :- لا يا نوووال مفكرتش في الموضوع ده المهم عندي أمير دلوقتي ثم همست في ودن نوال مش انا  اقتل القتيل وامشي في جنازته ولا انتي ايه رايك...
نوال بخوف :- انتي قصدك ايه من كلامك ده..
صفاء ببرود :- قصدي انتي فهمتيه كويس..
أحمد  :- فرح يوسف وفرح كمااان شهر اتمنى تشرفينا يا مدام صفاء..
صفاء :- اكيد يا احمد بيه فرح زي بنتي ولازم احضر..
فرح  بابتسامه :- تسلمي يا طنط..
أمير :- بس مش بدري اووي..
أدهم :- ولا بدري ولا حاجه يوسف شاب محترم وعنده شغله الخاص   وجاهز ف ليه التأخير..
أمير بيأس :- تمااام الف مبروك يا يوسف.. الف مبروك يا فرح.. 💔🥺
يوسف وفرح :- الله يبارك فيك عقبالك..
ميرنا :- أمير شاب حلو اكيد لازم ينتظر الجميله اللي هتيجوزها..
على اما اعتقد يا يوسف انت اتسرعت في موضوع الجواز من فرح انت الصراحه تستاهل واحده أجمل واحسن من فرح بكتير..
أدهم بعصبيه :- ميرنااا😡😡😡..
احمد :- مالها فرح يا ميرنا فرح مشاء الله جميله وأدب وأخلاق.. 
ميرنا بوقاحه  :- اه ما انا شايفه الجمال ده اهووو...
أدهم بغضب :- اتفضلي على جوااا يا ميرنااا..
نوال:- في ايه يا أدهم هي البنت قالت حاجه غلط..
أدهم :-بس بتفرقيك في المعامله بين فرح وميرنا البنت كرهت  اختها وكل ده بسبك انتي... 
 صفاء :- اهدوا يا جماعه مش كده..
بعد وقت ليس بطويل كل واحد رجع على بيته.. ♡︎✰
✰✰✰✰✰✰✰
في الصباح التالي.. ♥️
في شركه البحيري جروب.. 💙
يدخل بهبيته المعتاده تحت نظرات الجميع بس جماله منها الحقد والغيره والحب..
يوسف للسكريتره :- هاتي ملفات صفقه الحديد...
السكرتيره بدلع :- حاضر يا فندم.. 
في مكتب يوسف..
_ انا جيت يا بيبي ♥️😂..
يوسف بضحك :- اطلع بره..
براء بصدمه :- هااا
يوسف ببرود :- اطلع بره وخبط على الباب زي الناس انت مش داخل على زريبه..
براء ببرطمه :- وهو خارج ربنا ينتقم من الظالم المفتري انا من أمته وانا بخبط على الباب...
يوسف :- بتقول حاجه يا براء..
براء :- بكح حرام الكحه كمان انت غريب يا جدع...😂😂
براء خرج وخبط على الباب
يوسف:- مين 
 براء بغيظ  :- على اساس انك مش عارف يعني ودخل
يوسف ببرود:- انا قولتلك ادخل يا حيوا*ن..
براء :- طب والله ما انا خارج..
أثناء حديثهم السكرتيره دخلت بغنج ودلع في  ماشيتها.. 
السكرتيره :- ده ورق صفقه الحديد يا يوسف بيه..
يوسف:- تمااام اتفضلي... حبيبه 
_ ايوه يا فندم...
يوسف :- ياريت بلاش اللبس ده انتي مش في كباريه عشان تلبسي اللبس ده...
حبيبه بحرج :- تمااام يا فندم عن اذنك..
يوسف ببرود :- اتفضلي..
بعد ما خرجت.. 💙
يوسف مكنش لازم لازم كلامك ده انت حرجتها..
يوسف :-*كان لازم اعمل كده لأنها زودتها اوووي..
براء :- تمااام اعمل الي شيفه صح..
يوسف :- يلا قوم شوف شغلك انت كمااان..
براء :- انت بتطردني...
يوسف :- انت شايف ايه
براء بغباء:- شايف انك بتطردني..
يوسف :- طيب اتفضل على مكتبك والا هيتخصم من مرتبك..
براء خرج وهو بيقول حسبي الله ونعم فيك يا أخي... 🙂😂
♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎
عند فرح.. ♥️
ساره :- ما ترني على يوسف يا فرح عشان تشتروا حاجات الفرح...
فرح بحزن  :-  لا انا مش هروح مع يوسف هو مش طايقني وع طول بيعايرني بشكلي... 😥💔
ساره بحب :- بصي يا فرحتي انتي لازم تتقربي من يوسف يا حبيبتي وتحبيه فيكي انتي هتجوزيه وتعيشي معاه في بيت واحد يا حبيبتي..
فرح :- بس يا ساره...
ساره :- بلاش كلام كتير ورني عليه يلا...
فرح :- اوكي..
وبالفعل فرح رنت على يوسف..
يوسف بتريقه  :-  فرح هانم بترن عليا..
فرح :- بلاش تريقه يا سي يوسف انا رنيت بس عشان نروح نشتري حاجات الفرح..
يوسف :- قصدك جنازتي
فرح بحزن :- ياريت لما تفضي ابقي عرفني هنروح أمته...
يوسف ببرود :- ساعتين وهبقا اعدي عليكي ياريت تكوني جاهزه..سلام  
فرح :- سلام.. 
ساره :- قالك ايه.. 
فرح :- ساعتين وهيجي عشان نروح..
ساره :- قومي يلا عشان نشوف هتلبسي ايه..
فرح :- هلبس اي حاجه مش فارقه..
ساره :- يلا يا فرح بلاش برود..
فرح :اوكي.. 💛
فعلا ساره اختارت فستان بيبي بليو  وبالفعل فرح كانت جميلة اوووي فيه. ♥️
ساره :- جميله اوووي يا فرحتي.. 
فرح بابتسامه :- شكرا يا ساره على حاجه شكرا على إنك في حياتي.. 
ساره بحب :- انتي اختي يا فرح مش مجرد صديقه وخلاص..
فرح :- انا بحبك اوووي يا ساره..
ساره :- وساره بتحبك اوووي يا فرح.. 💙
بعد وقت يوسف وصل 
يوسف ببرود  :- اتفضلي اركبي..
فرح ركبت ومش ردت عليه وهو اضايق منها...
فرح :- هنفضل لحد أمته كده
يوسف :- قصدك ايه
فرح :- قصدي على معاملتك ليا يوسف انا عارفه انك مش موافق على الجوازه وانك وافقت بسب عمي مش اكتر بس انا تعبت يا يوسف تعبت من المعامله دي انا بشر وبحس زيكم مش ذنبي اني مش عجباك مش ذنبي اني مش حلوه مش ذنبي انك مجبور عليا فتعاملني بالطريقه دي انا انسانه وعندي مشاعر وليا طاقه انا معتش قادره استحمل اكتر من كده حرام عليكم اللي بتعملوه فيا ده..
يوسف :- اهدي يا فرح انا اسف على معاملتي ليكي بس معاملتي ليكي نتجيه اني مجبور عليكي مش اكتر..ويا ستي ايه رايك نكون اصدقاء واحنا اكيد مع الوقت هنتعود على بعض..
فرح بابتسامه :- موافقه اكيد
يوسف :- ايه رايك نروح نتغدى في مطعم وبلاش نشتري حاجه النهرده
فرح :- موافقه جدا..
فعلا روحوا على مطعم واتغدوا وهم خارجين شافوا شي صدمهم
فرح بصدمه:- ميرنا..
ميرنا  بصدمه :- فرح افهميني بس الاول..
فرح :- بتتعاط*ي  المخ*در*ات يا ميرنا 😲

رواية احببت تلك السمراء الفصل الخامس 5

فرح :-بتعاط*ي المخ*در*آت يا ميرنا...
ميرنا ببكاء :- صدقيني يا فرح ده مش ذنبي والله..
فرح بصراخ :- امال ذنب مين هااا بابا قصر معاكي في ايه عشان تعملي كده..
ميرنا :- صدقيني يا فرح والله صحابي اللي بالجامعه كانوا بيحطوا المخ*در*ات ليا في العصير لحد ما ادمنتها..
فرح ببكاء :- هنعمل ايه لو حد من العيله عرفوا.. 😢
يوسف بتدخل :- اهدي يا فرح عشان نقدر نتصرف ونلاقي حل وانتي يا ميرنا معتيش تاخدي القر*ف ده عشان تقدري تتعالجي بأسرع وقت ممكن..
فرح :- يوسف معاه حق وانتي هبتداي في العلاج من النهارده..
ميرنا بحزن :- انا اسفه اوووي يا فرح على كل حاجه عملتها معاكي اتمنى تسامحيني.. ♥️
فرح بحب :- انا مكنتيش زعلانه منك عشان اسامحك اصلا..
يوسف :- يلا اركبوا عشان اوصلكوا البيت..
فرح :- تمااام.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ🤍
بعد فتره وصلوا البيت ... 🤍
يوسف لفرح:- بكره هيجي اخدك عشان نروح نجيب فستان الفرح واي حاجه انتي محتاجها.. 
فرح بإبتسامة:- اوكي..
يوسف:- يلا سلام.. 
فرح بمرح:- سلااام يا قره عيني.. 
يوسف ابتسم ومشي.. 
ميرنا لفرح : - علاقتك مع يوسف بقت كويسه يا فرح.. 
فرح بسعاده:- ايوه يا ميرنا يوسف قالي نكون اصدقاء لحد ما نتعود علي بعض وانا وافقت.. 
ميرنا:- ربنا يسعدكم يارب 
فرح:-امين يارب 
وطلعوا البيت.. 
ــــــــــــــــــــ في فيلا البحيري 
يوسف بسعاده:- مساء الخير يا والدي.. 
احمد بحب : - مساء النووور  شايفك مبسوووط النهرده عن العاده.. 
يوسف : - ليكون مش عايزني اكون مبسوط يا ابو حميد.. 
احمد بحب :- وانا اقدر برضو ربنا يسعدك يا يوسف...
 ـــــــــــــــــــ في بيت فرح 
نوال بعصبيه :- انتي ايه اللي مقعدك مع فرح يا ميرنا.. 
ميرنا:- في ايه يا ماما  ليه العصبيه قاعده مع اختي.. 
نوال بحقد:- لا دي مش اختك انا مجبتش غيرك.. 
ميرنا :- لا اختي يا ماما واتمني تعمليها حلووو فرح طيبه وتستاهل كل خير.. 
نوال:-  بقا كده يا بنت بطني.. 
ميرنا بحب:- ايوه يا ماما فرح اختي وانا ماليش غيرهاا وسبتها ومشيت.. 
نوال بكره:- بكره هتندمي يا ميرنا.. 
♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎
في غرفه فرح
_كانت بتكلم ساره في الفون..
فرح بحب :- انا مبسوطه اوووي النهرده يا ساره .وحكتلها على الي حصل النهرده 
ساره بحب  :- ربنا يديم سعادتك يا فرحتي..
فرح :- ويديمك ليا ساره...
ساره :- معلش يا فرح لازم اقفل عشان فارس اخويا وصل من الشغل.
فرح :- طيب سلام
ساره :- سلام..
في الصباح التالي ♡︎♥︎
فرح ويوسف راحوا بجيبوا الفساتين بتاعت الفرح
فرح:- شوف يا يوسف الفستان ده حلو ازاي.. 
يوسف:-  هو فعلا حلو بس مفتوح مش هناخده.. 
فرح : - طيب خلينا نشوف غيره.. 
يوسف:- تمااام 
وفعلا اشتروا في فستان سيمبل ومحتشم في نفس الوقت.. 
يوسف بتعب :- اخيرا خلصنا..  
فرح  بضحك :- شكلك مس*خره خالص وانت مش قادر تمشي..𖣔
ــــــــــــــــــــــــــــ   في شركه البحيري ♥︎
براء بسعاده :- اول مره اشوف عريس سايب ترتيبات  فرحه وقاعد بيشتغل..
يوسف بضحك:- ما فيه شغل كتير وحضرتك مقضيها في الكباريهات  وسايب الشغل عليا.. 
براء:- انت عارف يا صحبي اني بتسلي مش اكتر.. 
يوسف  :- بنات الناس مش لعبه  في ايديك يا براء.. 
براء:-ما كل حاجه بمزاجهم انا مش بجبرهم علي حاجه يا يوسف  وانت عارفه كده كويس.. 
يوسف:- عارف يا براء بس انا خايف عليك وعايز مصلحتك... 
براء:- عارف بس سبني براحتي يا يوسف  .. 
يوسف بحزن علي حاله صحابه:- تمااام 
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎
_خلاص  كده يعني  يا أمي  هتتجوز  بكره حد غيري..
صفاء :- هي مش من نصيبك يا بني انسيها وطلعها من قلبك يا بني هي مش ليك.. 
أمير بحزن :- بس انا حبيتها يا أمي اتمنيت  تكون ليا...
صفاء :ربنا اكيد شيالك  الأحسن يا حبيبي  يلا قوم اتوضي وصلي...
أمير :- حاضر يا أمي
صفاء :ربنا يسعدك ويريح بالك يا بني...
✰✰✰✰✰✰
في قاعه على البحر.. 
 يوم كتب الكتاب ..
فرح بتوتر :- انا حلوه يا ساره..
ساره:- زي القمر يا حبيبتي..
ميرنا :- مشاء الله جميله اووووي يا فرح..
فرح بسعاده :- تسلمي يا قلبي
نوال :- نوال يلا ياختي الماذون بره اخيرا هنخلص من قر*فك..
فرح بحزن :تمااام يا ماما..
َوتم كتب الكتاب وسط جمله الماذون المشهوره
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير... 
نوال ل مجهول:- نفذ يالا  ودي الدفعه الأولى من الفلوس 
مجهول بطمع :- تمااام..
ومفيش دقايق وصوت إطلا*ق النار عم المكااان...
واخيرا إطلا*ق النار وقف..
يوسف بصدمه :- فرح


رواية احببت تلك السمراء الفصل السادس 6


يوسف بصدمه :- فرح
الجميع التفت على صوت يوسف.. لقوا فرح مرميه على الأرض وفستانها الأبيض كله د*م
أدهم ببكاء :- فرح بنتي قومي اكيد انتي مش هتسبيني زي فريده فرررح..
ساره بدموع :- قومي يا فرح بلا*ش
هزار سخيف من دا هزعل منك والله وانتي عارفه اني زعلي وحش..
ميرنا :- قومي يا فرح انا ماصدقت بيقت حلوه معاكي وبقينا زي اي اخوات قومي يا فرح...
أمير ببكاء :- انا اتصلت بالاسعاف زمانهم جايين دلوقتي..
وكل ده ويوسف ساكت ومش بيتكلم خلاص...
احمد بحزن :- لاحول ولا قوة الا بالله..
صفاء طول الوقت عيونها على نوال اللي مش مبطله ضحك..
نوال بجنون :- اخيرا خلصنا منك عقبال ما تحصلي امك..
بعد مده سياره الإسعاف وصلت..
أمير :- يوسف شيل فرح وحطها في سياره الإسعاف..
يوسف بتوهان :- هتمو*ت وتسبني  انا حبيبتها والله مش عايزها تسبني..
أمير بحزن :- مش وقته يا يوسف الكلام ده..
ـــــــــــــــــــــ في المستشفي ♡︎
أدهم :- دكتور بسرعه يا بها*يم..
الدكتور :- لو سمحت يا استاذ انتي في مستشفى محترمه بلاش صوتك العالي عشان المرضى..
أدهم بعصبيه :- بنتي بتمو*ت يا حيو*ان..
احمد بحزن :- اهدي يا ادهم مش كده.. انا اسف يا دكتور بس انت شايف حالته.. 
الدكتور:- ولا يهمك دخولها العمليات بسرعه... 
بعد مرور 3 ساعات من الانتظار 
الدكتور بياس : - احنا عملنا اللي علينا والباقي علي ربنا لو مر 24 ساعه علي خير هتعدي مرحله الخطر... 
يوسف:- فرح قويه وهتقوم منها انا واثق منها... 
الدكتور : - وجودكم هنا مش ليه لازمه اتمني تروحوا وتيجوا الصبح وربنا يقومها بالسلامه.. 
الجميع امنوا علي دعائه 
ادهم : - انا مش هقدر اسيب بنتي لوحدها.. 
الكل رفضوا كده برضو 
صفاء : - امير روح هات اكل يا حبيبي وعصير من اي سوبر ماركت قريب.. 
امير : - حاضر يا امي..
ــــــــــــــــــــــــ في منتصف الليل.. 
_ انتي لازم تمو*تي عشان انا ارتاح انا مصدقت خلصت من امك.. وكانت بتخنقها.. 
يوسف بعصبيه : - انتي بتعملي ايه عندك.. 
نوال بضحك : - هي لازم تمو*ت بقاااا.. 
يوسف:- ابعدي عنها يا حيو*انه.. 
نووال : - مش هسكت غير لما تمو*تي يا فرح.. 
الكل راح علي صوتهم.. 
ادهم : - انتي بتعملي ايه يا نووال.. 
نوال بجنون:- لازم امو*ت فرح زي ما قتلت فريده.. 
ادهم : - بصدمه انتي اللي قتلتي فريده.. 
نوال بشر  : - اه انا قتلتها عشان خدتك مني انا حبيبتك قبلها بس اول ما هي ظهرت نسيتني انا كنت الاحق بيك لاني بنت عمك بس انت اختارتها عشان كده قتلتها.. 
يوسف :- انتي مفكره اللي بتعمليه ده صح  هتقبلي ربنا ازاي والحقد مالي قلبك...
ميرنا بدموع :- ليه يا ماما تعملي كده ليه كل الحقد ده طيب فرح ذنبها ايه  عشان تعملي فيها كده حرام عليكي
ساره بحزن :- اهدي يا ميرنا هي دلوقتي هتاخد عقابها... 
نوال بكره :ذنبها  انها بنت فريده...
في الوقت ده صفاء كانت  بلغت عن نوال♡︎ 
صفاء : - اتفضل يا حضره الضابط.. 
_اقبضوا عليها.. 
نوال بجنون:- هقتلك يا فرح... 
صفاء:- شفتي غلك وحقدك وصلك فين يا نووال 
نوال : - انتي اخرسي كل حاجه بسبك باظت بس صدقيني هرجع واندمكم كلكم وبكره تشوفوا 
الضابط :- هاتها يا عسكري..
أدهم :-استنى يا حضره الضابط انتي طالق يا نوال طالق بالتلاته..



رواية احببت تلك السمراء الفصل السابع 7



أدهم :- استني يا حضره الضابط انتي طالق يا نوال طالق بالتلاته...
نوال بجنون :- بتطلقني يا أدهم عشان بنت فريده صدقني هطلع من السجن وامو*تها لو اخر يووم في عمري هقت*لها زي ما قت*لت فريده وضحكت بش*ر..
صفاء بغضب  :- حرام عليكي يا شيخه انتي ايه اتقي ربنا شويه اعملي لاخرتك ليه كل الغل ده كله...
نوال بحق*د :- بكره اندمك كماان يا صفاء...
 احمد :- اتفضل يا سياده الضابط فيك تأخدها..
الضابط :- تمااام عن اذنكم يا جماعه..
ميرنا ببكاء :- ليه تعمل كده ليه كل الحق*د والغل مالي قلبها خليتني اكر*ه اختي واعاملها اسوء معامله..
ساره بحزن :- اهدي يا حبيبتي هي هتاخد عقابها علي كل جرائ*مها...واللي عملته في طنط في فريده 😢...
أدهم بحزن :- يوسف فرح امانه في رقبتك اتعذبت كتير بسب ك*ره نوال ليها عاملها بحنيه فرح تستاهل كل خير اتمني مش تخيب ظني فيك...
يوسف :- من غير ما تقولي يا عمي فرح في عيوني...
أمير:-يلا نخرج من هنا عشان واقفتنا  غلط علي صحه فرح...
وفعلا خرجوا من عند فرح...✰
✵ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✵
 في الصباح اليوم التالي... ♥︎
الدكتور بسعاده:- المريضه فاقت  يا جماعه...
يوسف بسعاده حضن الدكتور  بجد يا دكتور فاقت... 
الدكتور : - ايوه هي فاقت دلوقتي وياريت لما تتدخلها بلاش ضغط عليها.. 
ادهم:- تمااام يا دكتور... 
و دخلوا عند فرح.. ♡︎
يوسف اول لما شاف فرح حضنها اووي.. 🥺♥
فرح بوجع : - اه براحه يا يوسف.. 
يوسف:- انا اسف مكنتش اقصد مبسوط اووي انك فوقتي.. 
امير بغيره:- براحه عليها يا يوسف هي لسه تعبانه.. الف سلامه عليكي يا فرح.. 
فرح :- الله يسلمك يا امير..
ادهم : -الف سلامه عليكي يا بنتي.. 
فرح بسعاده:- الله يسلمك يا بابا.. 
احمد بحب:- حمدلله علي سلمتك يا حبيبتي.. 
فرح:- الله يسلمك يا عمو.. 
وميرنا وساره  سلموا عليها وبعدين سبوها عشان ترتاح شويه... 
ومر اسبوع علي فرح في المستشفى  واتعافت تماما وبقا فيها تخرج.. ❤︎
♡︎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡︎
في بيت فرح ♥️..
ميرنا بحب :- انا عملتك الاكل اللي بتحبيه يا فرح اتمني يعجبك..
فرح بسعاده :- تسلمي يا حبيبتي ربنا يديمك ليا يا روحي...
ساره بغيره :- ع فكره بقا انا ساعدتها في الأكل مش عملته لوحدها يا ست فرح...
فرح بضحك : - ربنا يديمك ليا يا سوسو ❤.. 
ميرنا  وفرح مع بعض:-  ويديمك لينا يا فرحتنا.. 
ادهم بحب:- يلا يا حبيابي  بلاش كلام الاكل بقا جاهز... 
فرح:-  حاضر يا بابا جايين اهو..  
وهم علي الاكل... 🤎
ساره:- فرح احنا لازم نروح الجامعه عشان الامتحانات قربت... 
فرح :- فعلا معاكي حق هنبدا نروح من بكره... 
ادهم بحب:- ابقي عرفي يوسف يا حبيبتي لانه هو دلوقتي جوزك.. 
فرح:- حاضر يا بابا... 
وفجاه وهم على الاكل ... 
ميرنا بصراخ:- اااه دماغي.. 😓
ادهم بخوف:- مالك يا ميرنا.. 
ميرنا بوجع:- مفيش يا بابا دماغي وجعتني بس... 
ادهم:- الف سلامه عليكي يا حبيبتي تعالي اما اوديكي المستشفي.. 
ميرنا:- لا يا بابا انا هبقا كويسه متخافش عن اذنكم هقوم ارتاح شويه... 
فرح:- عن اذنك يا بابا هقوم اديها مسكن عشان ترتاح... 
عند ميرنا:- اااه مش قادره دماغي هتنفجر... 
فرح ببكاء اهدي يا ميرنا انتي هتتعالجي يا حبيبيتي وهتبقي كويسه يوسف كلم صحبه وهو دكتور كويس ومش هحتاجي تدخلي مصحه... 
ميرنا ببكاء :- معتش قادره يا فرح  حاسه اني هموت.. 
فرح بعياط:- بعد الشر عليكي يا روحي تعالي ناامي علي رجلي.. وفعلا ميرنا راحت نامت علي رجلها وفرح بدات تقرالها قران لحد ما نامت... 
ساره:- ميرنا بقت كويسه يا فرح.. 
فرح ببكاء : - حالتها بتسوء عن الاول يا ساره انا مش قادره اشوفها كده... 
ساره:- ان شاءلله خير يا حبيبتي ميرنا قويه وهتعدي المحنه دي ان شاءلله تعالي يالا نخرج عشان تقدر تنام كويس.. 
فرح :- تمااام... 
♡︎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡︎
في المساء في فيلا البحيري...
في غرفه يوسف...
يوسف :- الو يا فرح انتي اخبارك ايه..
فرح :- الحمدلله بخير وانت اخبارك ايه..
يوسف :- كويس الحمدلله..
فرح :- أدام الله حمدك..
يوسف :- انا وانتي يارب...
فرح : -انا هبدا اروح الكليه من بكره..
يوسف:- بس انتي لسه خارجه من المستشفى واكيد تعبانه.. 
فرح:- انا الحمدلله كويسه وبعدين الامتحانات قربت وانا فاتني حاجات كتير.. 
يوسف:- تمااام يا فرح اللي يريحك هيجي اعدي عليكي بكره عشان اوصلك.. 
فرح:- تمااام تصبح علي خير..
يوسف بحب:- وانتي من اهلي...
طبعا فرح من كسوفها قفلت في وشه 😂😂
يوسف بضحك:- قفلت في وشي..
في الصباح... 🤍
فرح صحت وادت فرضها ولبست لحد ما يوسف ييجي.. 
بعد مده وصل يوسف ... 
فرح بغضب:- حضرتك اتاخرت وانا عليا محاضره كمان نص ساعه.. 
يوسف بضحك : - اني اسف.. 
فرح بغيظ:- وكمااان بتضحك عليا.. 
يوسف:- ههههه اسف والله بس شكلك بيضحك.. 
بعد ربع ساعه فرح وصلت الجامعه... 
يوسف:-خالي بالك من نفسك ومش تتكلمي مع حد متعرفوش.. 
فرح بضحك:- حاضر انت طول الطريق وانت بتحفظني يلا سلام.. 
يوسف : - سلااام... وذهب الي شركته... 
ساره بغضب:- كل ده يا فرح بقالي زمان مستنيه هنااا
فرح:- اسفه والله يا سوسو يوسف اللي خليني اتاخر 🥺... 
ساره بحب:- خلاص سامحتك يلا ندخل عشان المحاضره هتبدا وبيقولوا ان في دكتور جديد جاي النهارده... 
فرح:- يلا 
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في شركه البحيري... ♥️
براء  بدلع :- وحشتيني  يا باشا..
يوسف بضحك:- وانتي كمااان...
براء بصدمه:-  انت سخن يا يوسف يا حبيبي شكلك تعبان... 
يوسف بضحك:- لا انا صحتي كويسه مش تعبان ولا حاجه... 
براء:-  امال بتضحك ليه... 
يوسف بصدمه:- ايه اعيط يعني... 
براء:- لا اصل اول مره تضحك وتهزر معايا كده هتحسد يا صحبي... 
يوسف بضحك:- للدرجادي مكنتش بهزر معاك... 
براء بضحك:- الصراحه اه ربنا يديم سعادتك يا صحبي... 
يوسف : - انا وانت يارب.. 
براء:- امين يارب.. 
وبعد شويه السكرتيره دخلت.. 
حبيبه:-   يوسف باشا  في  حد عايز  حضرتك في موضوع مهم.. 
يوسف:-مقالش مين..
حبيبه:- لا يا فندم  مقالتش  مين  ... 
يوسف  : - تمااام  اتفضلي انتي  وخليها تدخل.. 
براء:- ياتري مين يا يوسف... 
يوسف:- مش عارف  يا صحبي...
واثناء كلامهم تدخل بنت في غايه الجمال 
هي:- يوسف  حبيبي وحشتيني اوووي 
يوسف بصدمه :- اميره... 
اميره:- انا دورت عليك كتير لحد ما لقيتك.. وهم بيتكلموا فجاه في ولد  حضن يوسف  وبيقوله بابا..🥺
براء بصدمه :- بابا.. 
يوسف:-.... 

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثامن 8

براء بصدمه:- بابا.. 
يوسف بعد الطفل بهدوء وبعدين قال لاميره مين ده يا اميره.. 
اميره : - ده ابنك يا يوسف.. 
يوسف بهدوء:- ابني ازاي انا مش فاهم حاجه.. 
اميره باستهزاء:- مش فاهم حاجه ازاي اللي حصل في شقه الزمالك نتجيته طفل.. 
يوسف بعصبيه:- وجايه بعد خمس سنين تعرفيني ان عندي طفل انتي هتستعبطي يا بت انتي ولا ايه.. 
براء:- اهدي يا يوسف واكيد هنلاقي حل.. 
يوسف:- دماغي هتنفجر يا براء بعد خمس سنين اكتشف ان عندي طفل بعد ما شوفت حياتي واتجوزت فرح.. 
اميره:- كان لازم تعرف ان عندك ولد وخاصه بعد اما اتجوزت وياريت اتجوزت واحده عدله لا دي سمرا كمان.. 
يوسف بعصبيه:- احترمي نفسك يا زبا*له فرح دي انضف منك ولما تتكلمي عنها تتكلمي باحترام فاهمه.. 
اميره بخوف من عصبيته : - فاهمه.. 
براء:- ايه رايك يا يوسف تعمل تحليل DNa.. 
يوسف بغموض:- ما ده اللي كان هيحصل.. 
اميره:- طيب انا عايزه مكان اقعد فيه انا وابني.. 
يوسف ببرود : - اقعدي في الزر*يبه اللي انتي جايه منها لحد اما نعمل التحليل واتاكد اذا هو ابني ولا لا.. 
اميره:- تمااام.. وفي نفسها بكره اندمك علي كلامك ده.. وبعدين قالتله هنعمل التحليل امته.. 
يوسف:- بكره الساعه 10 الصبح.. 
اميره:- اوكي...
يوسف:- اتفضلي.. 
اميره جات تقعد يوسف قالها اتفضلي بره عندي شغل.. 
اميره:- تمااام يلا يا سيف.. 
سيف ببراءه:- بس انا عايز افضل مع بابا.. 
اميره:- هو مشغول دلوقتي.. 
سيف ببكاء:- لا انا عايز بابا.. 
يوسف بحنان:- روح يا حبيبي مع ماما وبكره انا هيجلك.. 
سيف:- ماسي.. 
براء بضحك:- مش مصدق بقيت بابا يوسف.. 
يوسف بعصبيه:- اخرس يا ز*فت.. 
اتفضل روح علي مكتبك وشوف شغلك.. 
براء بضحك:- كنت رايح يا بابا يوسف ..  
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
عند فرح في الجامعه..♡︎
ساره بتعب:- خلاص معتش قادره محاضره تلات ساعات يا مفتري*ين.. انا فرهدت 🥺
فرح بضحك:- امال لو بتحضري من اول السنه زي باقي الطالبه كنتي عملتي ايه.. 
ساره بغيظ:- اسكتي يا بت انا اصلا مليش في التعليم و الكلام ده الواحده مننا يا اختي مش ليها غير بيت جوزها قره عينها.. 
فرح باتسامه:- ما هو واضح اوووي..وانتي بترفضي العرسان اللي بتجيلك.. 
ساره بضحك:- بحسهم اخواتي 😂فرح:- طيب يلا يا لمضه عشان نمشي.. 
ساره:- يلا.. 
♥︎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♥︎
خلاص كده قررت تسافر وتسبيني يا امير..
اميره بحزن :- مش قادر يا أمي افضل هنا اكتر من كده انا هسافر ادرس بره وان شاء الله هرجع يا أمي..
صفاء ببكاء :- افضل يا حبيبي هنا وانت اكيد هتنسها مع الوقت بس مسبينيس لوحدي في بيت كبير زي ده...
أمير بحزن :- تعالي معايا يا أمي ونستقر في أمريكا.. 
صفاء بحزن:- مقدرش اسيب اامكان اللي عيشت فيه واتجوزت فيه يابني.. 
امير ببكاء:- عشان خاطري يا امي سافري معايا..
صغاء:- خلاص يا حبيبي هسافر معاك بس اوعدني اننا هنرجع مصر تاني.. 
امير:- اوعدك يا امي.. 
ꨄ︎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــꨄ︎
في بيت فرح..☘︎
فرح بحب:- ميرنا يوسف حدد ميعاد جلسه العلاج مع الدكتور بكره... 
ميرنا بسعاده:- شكرا اووي يا فرح مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه.. 
فرح بحب:- انتي اختي يا غب*يه مفيش شكر ببنا.. 
ادهم:-  فرح اجهزي انتي وميرنا عشان معزومين علي العشا عند يوسف.. 
فرح وميرنا:- حاضر يا بابا ... 
❁ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❁
في فيلا البحيري.. 𑁍
احمد بحب :- اتاخرت كده ليه يا يوسف .. 
يوسف :- الشغل كان كتير النهارده يا بابا...
احمد :- ولا يهمك يا حبيبي..
يوسف :- طيب انا هطلع ارتاح شويه...
احمد :- متأخرش عشان عيله فرح انا عازمهم علي العشا النهرده.. 
يوسف:- تمااام عن اذنك يا بابا 
احمد:- اتفضل يا حبيبي.. 
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور الوقت فرح وعيلتها وصلوا فيلا البحيري.. 
احمد بحب:- نورتنوا يا جماعه.. 
ادهم:- البيت منور باصحابه.. 
احمد بابتسامة:- اذيك يا بناات.. 
فرح وميرنا :- الحمد لله يا عمو.. 
احمد:-  اتفضلوا يا جماعه في غرفه اللفينج.. 
بعد مده نزل يوسف.. ♡ 
يوسف:- اذيك يا عمي.. 
ادهم:- الحمد لله يا بني.. 
يوسف:- يدم حمدك.. 
يوسف لفرح:- عامله ايه يا فرح.. 
فرح:- الحمد لله تمااام يوسف.. 
الداده:- الاكل جاهز يا احمد بيه.. 
احمد:- تمااام اتفضلي انتي.. 
ومر الوقت وعيله فرح رجعت بيتها.. ♡
♡ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡
في صباح اليووم التالي♡
فرح:- صباح النووور يا بابا.. 
ادهم بابتسامة:- صباح الورد والياسمين يا حبيبه بابا.. 
ميرنا بضحك:- خيانه بابا وفرح بباكلوا من غيري.. 
ادهم بحب:-  بطلي لماضه واقعدي كلي.. 
ميرنا:- حاضر.. 
فرح بهمس لميرنا:- بعد اما ايجي من الجامعه هنروح للدكتور عشان الجلسه بتاعتك.. 
ميرنا بهمس:- تمااام.. 
♕ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕
 عند يوسف.. ♡
يوسف ببرود:- اركبي.. 
اميره:- حاضر.. 
سيف:- وحشتيني قد البحر يا بابا.. 
يوسف بحنان:- وانت اكتر يا حبيبي.. 
وبعد وقت وصلوا المستشفي.. 
يوسف ببرود:- انزلي يلا.. 
اميره نزلت و رزعت باب العربيه وراها.. 
يوسف بعصبيه:- انتي ازاي ترزعي الباب كده.. 
اميره بتوتر مكنتش اقصد.. 
يوسف:- تمااام حاسبك معايا بعدين.. 
الدكتور:- اهلا يا يوسف باشا.. 
يوسف ببرود:- اهلا كل حاجه جاهزه.. 
الدكتور:- ايوه يا يوسف باشا اتفضل.. 
وفعلا عملوا التحليل.. 
يوسف:- النتجيه هتظهر امته يا دكتور.. 
الدكتور:- بعد 3 ايااام يا يوسف باشا لان حاجه زي دي بتاخد وقت.. 
يوسف:-  تمااام 
يوسف لاميره:- مش عايز اشوف خلق*تك غير لما نتجيه التحليل تظهر فاهمه.. 
اميره بغيظ:-  اوكي.. 
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
ومر 3 ايااام علي خير دون احداث تذكر غير ان ميرنا  بدات جلسه العلاااج بتاعتها... 
اميره:- يوسف حبيبي وحشتيني.. 
يوسف بقر*ف:- ابعدي كده 😒.. 
في  المشتسفي.... ♡
 يوسف بخوف: -  هاااا يا دكتور  النتجيه ايه.. 
الدكتور: ..... 



رواية احببت تلك السمراء الفصل التاسع 9 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل العاشر 10 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الحادي عشر 11 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثالث عشر 13 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الخامس عشر 15 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل السادس عشر 16 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل السابع عشر 17 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثامن عشر 18 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل التاسع عشر 19 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل العشرون 20 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الواحد والعشرون 21 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني والعشرون 22 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الثالث والعشرون 23 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الرابع والعشرون 24 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل الخامس والعشرون 25 اضغط هنا

رواية احببت تلك السمراء الفصل السادس والعشرون 26 الاخير اضغط هنا

للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-