رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم رندة علي
رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثالث عشر 13 هى رواية من كتابة رندة علي رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثالث عشر 13 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثالث عشر 13 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثالث عشر 13
رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثالث عشر 13
مره وحده اسر وقف مصدوم ومش مصدق الجهاز اشتغل تاني والقلب رجع ينبض بس نبضات ضعيفه
الممرضه جريت الحق ي دكتور قلبها رجع يستجيب تاني الممريضه رقم **
راح بسرعه الدكتور
اسر مكنش مصدق وفرح جامد اوي حس أنه روحه رجعت وقرب منها وحضنها جامد اوي /سيليا انتي حاسه بيا صح مش عاوزه تسبيني صح وباس أيدها / انتي سمعاني صح
دخل الدكتور /عن اذنك ي أسر بيه لان لازم نحطلها الأكسجين
اسر بعد عنها راح عمر شدو ل برا وطلع
الدكتور طلع/دي حاله غريبه اول مره تمر عليا من مستحيل القلب يقف ويرجع دي معجزه من عند ربنا أن قلبها يقف اكتر من ١٠ دقايق ويرجع
اسر ابتسم/الحمدلله هي حاله اي
الدكتور/مقدرش اقولك دلوقت لازم تتحط تحت الملاحظه معاك ل ٢٤ ساعه تحت الملاحظه عشان حالتها نعرف استقرت ولا لا ..وان شاء الله هتكون استقرت الحمدلله أن الجهاز رجع ...هي قريبتك ي بشمهندس
اسر/مراتي
الدكتور استغرب ورد/الف مبروك أن شاء الله هتقوم بالف سلامه
اسر ابتسم/وبعتذر عن طريقتي معاك
الدكتور ابتسم/عيب ياسر بيه المستشفى كلها تحت امرك
اسر اكتفي بابتسامه
الدكتور/ باين انها بتحبك جامد لان لما دخلت اتكلمت معاها سبحان الله قلبها رجع ينبض اشكر ربنا
اسر ابتسم /ونا بحبها اوي ... الحمدلله
الدكتور ابتسم ومستغرب أن دا اسر وبعدها رد/ربنا يخليكم لبعض ويسعدكم ياسر بيه وتقوملك بالف سلامه
اسر أبتسم/شكرا ي دكتور
الدكتور ابتسم /عن اذنك
عمر /اتفضل
ومشي
اسر حط ايدو علي شعره واخد نفس عميق:يارب قومهاالي بسلامه كانت مشاعري متلغبطه ومش عارفه بحب مين فيهم بس لما حسيت انها هتروح مني عرفت اني بحبها عمري محسيت مع مرام بكل دا عمر دايما كان يقولي دا مش حب مجرد وحده تعرفها من زمان وبتحبك ف بيتهبالك انك بتحبها بس انا...انا مكنتش بصدق واقول بحبها لغاية م جت سيليا وعرفت يعني اي الحب حتي لما مرام عملت حدث مكنتش كدا لاول مره أضعف اقدام حد ونزل دموع وكانت منك ي ملاكي ... وابتسم
عمر بزعيق/اسرررررررررر
اسر /ايييييي في حد ينادي علي حد كدا
عمر /اديلي ساعه بنادي عليك وانت سرحان
اسر /خلاص مش كدا سرحت شويه مكنتش سامع
عمر بابتسامه مكر/امممم سرحان فيها مش كدا اخدت قلبك وعقلك وحياتك جامد
اسر بضيق وتغير الموضوع/لا..بس عشان كنت حاسس اني سبب ف اللي حصلها
عمر ضحك/لا والله علي مين الكلام دا عليا ..دا انا اعرفك اكتر من امك اللي جابتك ي أسر
اسر/متهيالك سيليا عيله وانت عارف اني مع مرام
عمر بضيق/مرام تاني ي أسر لو فعلا بقي بتحبها كنت تخاف تجوز لو فعلا بتحبها مكنتش تزعقلها ف فرح وتخاف علي سيليا وسيبك ي عم من كل دا....لما عملت الحادثه كنت عادي جدا وخوف عادي عليها وساعتها اتاكدت انك مش بتحبها شوف بقي عكس سيليا اللي انت كنت هتم"وت عليها
اسر سكت لان عارف ان عمر كلامه صح بعدها قال/ماما يلا عشان تروحي كفايه كدا انتي اكيد تعبانه
داليا بارهاق/لا ي حبيبي انا كويسه وهفضل لغاية م سيليا تفوق
اسر/لا ي ماما والله لاتروحي ونا هبقي اطمنك
عمر/ايوا ي طنط لازم تروحي كفايه انك منمتميش يلا
اسر/وانت كمان هتمشي
عمر بصله/نعم.....لا طبعا مش هسيبك
اسر/عمر مش عاوز كلام كتير كفايه عليك كدا روح نام ووصل ماما معلش ف طريقك
عمر/قولت مش هسيبك
اسر/والله العظيم ل هتمشي كفايه كدا ونا ابقي اطمنك
عمر بضيق/ياربي عليك فيها لما اكون معاك
اسر/لا كفايه يلا
عمر /ماشي.... بس لو حصل اي حاجه ابقي طمني ونا هجيلك بليل
اسر ابتسم/ماشي معلش افضل مستني لغاية م ماما تدخل الفيلا لان خايف عليها وانت تخلي بالك من نفسك
عمر قرب منه/متخفش اللي كان عاوز ياذي كان عاوز ياذ"يك انت ونا اكيد هستناها لما تدخل..وحضن اسر :خلي بالك من نفسك
اسر حضنه/حاضر وانت كمان انا مخلي حرس وراكم بلعربيات يلا روحو
عمر مسك ايد داليا تسند عليه وخدها ومشي
_ جه يجري وحضن اسر/انت كويس طمني عليك انا لسه عارف والله ولسه راجع من السفر
اسر حضنه جامد/ادهم جيت امته..انا كويس متخفش انا كويس عرفت ازاي
ادهم /قريت الخبر حجزت اول طياره وجيت
اسر / ربنا يخليك ليا لي تعبت نفسك كدا
ادهم بصله/هزعلك لو قولت الكلمه دي تاني مهم مين عمل كدا
اسر/مش عارف والله بس ورحمت ابويا مهر"حم اللي عمل كدا
ادهم/هي مراتك عامله اي
اسر /الحمدلله القلب رجع نبضاته تاني بس لسه تحت الملاحظه
ادهم/أن شاء الله هتقوملك بسلامه ي صاحبي...خد هنا صح انت اند ل خلق الله بس مش دلوقت عشان مراتك لما تفوق وتبقي كويسه
اسر/لي كدا بس
ادهم/هي دي عشرة عمرنا تجوز من غير ماعرف ..اعرف بصدفه من الاخبار
اسر/اهدي بس كل حاجه جت بسرعه هحكيلك بعدين
ادهم/ماشي لما نشوف
(ادهم ٢٨سنه صاحب اسر جامد وأسر بيحبه جامد طويل وعريض وعيونه عسلي شعره اسود ودكتور جراحه)
ف مكان تاني
•ها عملت اي
-كله تمام
•ضحكت جامد/كنت عارفه انك انت اللي هتنفع
-ضحك/تربيتك
•لازم حقي يجي وحق اختك
-هتشوفي اني راجل ازاي وهجيب حقكم
•راجل وعرفت اربي
ف مكان تاني
عمر رن علي ريم
ريم/الو
عمر/عامله اي ي ريم
ريم/مين معايا؟
عمر/انا عمر لحقتي تنسي صوتي
ريم/اه عمر صاحب اسر ...جبت رقم ازاي
عمر/اخدتو منك ف حفله انتي بتنسي بسرعه
ريم/اه افتكر معلش بس الدوشه اللي حصلت خلتني انسي
عمر/اه ولا يهمك ....مروحتيش يعني ل سيليا ولا اطمنتي عليها
ريم بضيق/لسه كنت هروح دلوقتي وبلبس
عمر/بجد طيب انا كنت رايح هعدي اخدك
ريم/خلاص ماشي..هي عامله اي عاشت صح
عمر باستغراب/اه الحمدلله عاشت بس تحت الملاحظه
ريم/الحمدلله
عمر/يلا هعدي عليكي
ريم/تمام باي
عمر/باي وقفل
عند اسر ف المستشفي
اتعقم ودخل ل سيليا جر الكرسي وقعد جنبها ومسك أيدها/كفايه بقي قومي وحشتيني هتفضلي كدا كتير مش فايقه انا مخنوق حاسس اني من غيرك ف دنيا وح"شه اوي مش عاوزها فوقي بقي انا اسفه وبداء يلمس خدها بحنيه/تعرفي لو مكنتش قابلتك مكنش زماني عارف الحب.. كان زماني فاكر اني بحب مرام ..تعرفي لما تفوقي هاخدك ونسافر ف كل مكان ف العالم..وهخليكي تكملي تعليمك وهذاكرلك وهجبلك احسن مدارسين بس هيبقي بنات مش رجاله عشان هغير علي قمري كفايه أن هسمح أن وحده تقعد معاكي طيب تعرفي هنروح لدكتور ونتابع معاها وهكون جنبك لغاية متكلمي ...وبدموع قال...طيب تعرفي.....اني حبيتك اوي
وقرب باسها في راسها ومره وحده اسر بصدمه /اي دا....دكتوووور
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا