رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا عبد السلام - احببت فاقد الذاكرة

رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا عبد السلام - احببت فاقد الذاكرة



رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 هى رواية من كتابة يارا عبد السلام رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل الثالث عشر 13 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل الثالث عشر 13





رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل الثالث عشر 13



_في اي يا يحيي اي اللي حصل
_واحده يا احمد معرفش ظهرت قدامي وخبطها بالعربيه 
_متخافش أن شاء الله خير
الدكتور خرج 
_ها يا دكتور في اي
_مفيش كسر في الرجل وكدمات بسيطه اتطمنوا
_شكرا
احمد:طيب كويس انها بخير
يحيي :انا هدخل أشوفها
دخل وهي كانت قاعده بتعيط وتحسها طفله كدا
قلق وقرب منها
_احم بتعيطي لي
_علشان رجلي اتكسرت ومش هعرف امشي عليها 
_انا مستعد اعوضك والله عن اي حاجه
_حتى شغلي واني بساعد امي اللي في السرير اعمل انا اي دلوقتي مش تاخدوا بالكوا من البشر اللي عالارض والا اللي بيركب عربيه بينسى الخلق
يحيي اتعصب وحاول يكون هادى:انتي بتتكلمي كدا لي قولتلك هعوضك عن كل دا ولو عوزا والدتك اجيبلها ممرضه مخصوص هجيبلها وانتى كذالك علشان غلطي مع أن مش غلطي لوحدي وحضرتك كنتي ماشيه مخالف اصلا وماسكه الفون وبتتكلمي فيه 
_اي اي حيلك وفيها اي يعني لما امشي كدا وانت هتتحكم فيا ولا علشان انا وليه وغلبانه 
_اي انتي هتشحتي ولا اي 
احمد دخل وبابتسامه
_حمد الله علي السلامه يا قمر
_شوف الناس اللي تفتح النفس الله يسلمك يا مز انت
يحيي :مز!
احمد:احم احم تسلمي طبعا
يحيي:ربنا يسترها عليك النهارده
احمد فهم واتفزع 
_خلاص اسف قلبك ابيض عن اذنكوا
وخرج..
_هوا خرج لي 
_علشان للاسف مراته مراقباه ولو شافته وهوا بيكلم واحده تانيه هتقتله علشان دي بتحبه اوووي
_اها وانت معندكش واحده انت كمان
_لا انا ارمل 
_صديق يعني اصل انا كمان ارمله جوزي مات بعد شهرين جواز حد
_يااااه دانتي كان وشك نحس اوووي اللهم احفظنا
بصتله بحزن:ربنا يسامحك وسكتت
يحيي حس انو دبش معاها فبدأ يلطف الجو
_اكيد كل واحد مننا لما بيكون ارمل مش بمزاجه يعني أنا برضو ارمل بس كنت ومازلت بحب مراتي 
_وانا كمان كنت بحبه بس القدر لانه كان شغال في موقع شغل ووقع من الدور العاشر ومات ومن ساعتها وانا زعلانه دائما لانه كان كل حياتي
_الحال من بعضه يعني أنا بقى مراتي سابتلي حاجه تفتكرني بيها دائما كريم ابني 
_ربنا يخليهولك
_يارب
_احم انا هنزل اشوف الحسابات يا....
اه صحيح انتي اسمك اي 
_اسمي نور..
يحيي بصدمه
_اي اسمك اي
_نور اسمي نور  لي في حاجه
_اصل دا اسم زوجتي الله يرحمها
_الله يرحمها....
ونزل وكأن اسم نور كفيل أن يحرك الزكريات وشريط حياته مع زوجته وحبيبته نور وتذكرها لوهله عندما كانت تحمل في طفله وتعبت يوما ما وجاء بها الي المستشفي تذكر معاناتها في الحمل وآخر كلمه
"خد بالك من كريم يا يحيي"
_اتفضل حضرتك شيك الحساب
_ها اه اه 
ودفع الحساب ورجع ليها
_انتي بيتك فين علشان اوصلك وكمان ابقى ابعتلك ناس تساعدك
_لا يباشا احنا مبنقبلش العوض وكمان انا اللي هدفع الحساب في المستشفي
_انتي عارفه الحساب كام
_كام 150عادي مش فارقه بص انا معايا دلوقتي 100ويبقى ليك في زمتي 50
_ههههههههه الحساب 10000الاف جنيه
_كح كح كح اي بتقول اي لي هوا انا مش في الاسبتاليه
_اس اي انتي في مستشفي 5ستار 
_طيب وماله المجمع الكشف بجنيه وزي الفل
_انتي هبله عوزاني انا ادخل اسبتاليه ولا مش عارف اي مجمع دا 
_يا اخويا عيش عيشه أهلك ولا صحيح ناس عايشه وناس بايشه يلا ما علينا
المهم العشر آلاف دول مش معايا فانا ممكن اقسطهم
_تمام أن شاء الله
يلا بقى علشان تخرجي واوصلك علشان انتي معطلاني
_طيب متزقش 
وندهت بصوت عالي
_يا نيييييرس
ويحيي واقف ومبرق بس
والممرضه جت وقالت 
:ممنوع الصوت العالي حضرتك
_معلش اصلي مش هعرف اجيلك 
:في جرس حضرتك جنبك وتليفون
_معرفش انا الكلام دا المهم قوميني ساعديني علشان امشي
الممرضه كانت مستغرباها 
وساعدتها وحطتها علي كرسي وخرجت برا المستشفى وساعدتها تركب العربيه
يحيي ركب وبدأ يسوق ووداها البيت علي حسب وصفها وطبعا ميخلاش من اعتراضه عليها وكلامها اللي بالنسبه ليه بلدي وكلام مش مقبول!
_احم وانتي هتنزلي ازاي
_زي الناس علي رجلي
_ايوا ازاي يعني 
_كدا 
ااااااه
جري عليها وسندها 
وواحده جريت عليها
_مالك يا بت يا نور 
_مكسوره يا خالتي كنت ماشيه في الشارع والتخبط في عمود نور سايق عربيه
يحيي بصلها بعصبيه 
:طيب تعالي يبنتي عنك يا ابني أدخلها انا كتر خيرك شكلك ابن ناس وهيبه كدا
_شكرا 
نور هبقى اجيلك بعدين وابعتلك الممرضه اللي هتساعدك وواحده تساعد مامتك تمام
_تمام
يحيي مشي وفضلت نور باصه لاثره بهيام
_هوا مين دا يا نور
_دا المز يحيي القمر يحيي العصبي يحيي كل حاجه فيه هيييييح يحيي
_لادرجادي اسمه يحيي
_احم اي يا خالتو في اي انتي كنت عندنا
_اه يختي وامك قلقانه عليكي
_طيب ساعديني اطلع .....
_احمد اللون دا احلا ولا دا
_الاتنين حلوين يا يارا طالما انتي اللي هتلبسيهم
_كل بعقلي حلاوة كل المهم يا احمد اختار
_الاسود
_انا قولت كدا برضو 
_بقولك اي متجيبي بوسه
_هوا انت بتزهقش 
_لا مقولتلك عاوز اتجوز انتي اللي مش راضيه خايفه من اي
_من الرهبه يا حبيبي والصراحة خايفه اكون مع سلمي في مكان واحد وهي بتحبك انت مشوفتهاش
_يارا يا حبيبتي انتي واخده مقلب فيها دي مش بتحب دي عندها امتلاك بس سلمي مش بتحب دي حياتها كلها كره بتكرهني وبتكره اخوها وابن اخوها هتحبني ازاي
_طيب كلامها
_بكل بساطه انها كانت مخدوعه في نفسها اني بحبها وكدا بس
_والاحضان والبوس
_بالنسبه ليه انها اختي مش عارف هي اي وكمان مكنتش بكسفها
_عارف يا احمد 
_اي
_انا لو شوفتك بتكلم واحده غيري هقتلك
_طيب أهدى يسطا مالك بتتحول لي 
_المهم الحفله امتى
_بكرا وعلي فكرة هعرفك عالناس كلها انك مراتي فاهمه 
_اه فاهمه انا مبسوطه اووي يا احمد اني معاك وبحبك وانت كمان بتحبني وفرحانه انك طلعت بتحبني انا بحبك اووي يا احمد متسبنيش
قرب مني وخدني في حضنه وطمني وكأنه بيطبطب علي قلبي وبيقولي انتي اهم حد في حياتي 
وشوشني
_بحبك
_وانا كمان بحبك اووي يا احمد 
_وانا بموت فيكي يا قلب احمد.....
_بابا 
_اي 
_عاوز اروح جنينة الحيوانات 
_بعدين يا كريم
،_بابا انا نفسي أخرج معاك انا كل خروجاتي مع اونكل احمد
_احنا الاتنين واحد يحبيبي واوعدك اخلص شغلي وهفسحك فسحه كبيره كدا 
_فيها مزز
_برضو يا كريم
_اسف يا بابي بهزر
_هههههههه عارف يا كريم انت بتفكرني بامك اوووي كل صفاتها وكلامها وطريقتها وحنانها
وافتكر جنان نور البنت اللي شافها النهارده وأنه نفس جنان نور زوجته الله يرحمها وابتسم أن زوجته طلع بدل كريم نور غيرها...
_المهم جهز نفسك علشان حفلة عمو احمد
*الله الله انت لسه مجهزتش يا استاذ 
وانت يا كريم 
_رايح البس أهه يا عمو 
_خد بابا معاك 
_ماشي
_احمد
بصلي واتصدم 
_معقول انتي 
_ايوا انا
قرب مني وباس راسي لي عملتي كدا
_لي
_لي انتي حلوة كدا اخلي بالي من الضيوف ولا منك ومن عيون الناس انا شكلي هتعب النهارده
_ههههههههههههنن
_اضحكي مانتي مش حاسه باللي انا حاسه
_لي في اي
_انتي مش شايفه نفسك انتي جميله اوووي 
_ميرسي ههههههههههه بصي بقولك روحي شوفي كريم وانا اخلي بالي من الدنيا حنا
_حاضر
طلعت لكريم 
_كوكي كوكي
بصيت بصدمه 
_كريم مين اللي عمل فيك كدا
وجريت عليه
_اي دا يارا كويس انك جيتي لقضاكي بنفسك وفرتي عليا تعب كبير...
بصيت واتصدمت
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-