رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل السابع عشر 17 بقلم يارا عبد السلام - احببت فاقد الذاكرة

رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل السابع عشر 17 بقلم يارا عبد السلام - احببت فاقد الذاكرة


رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل السابع عشر 17 هى رواية من كتابة يارا عبد السلام رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل السابع عشر 17 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل السابع عشر 17 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل السابع عشر 17




رواية احببت فاقد الذاكرة الفصل السابع عشر 17


_يارا هوا انتي دائما مأخرانا كدا
_في اي يا احمد
_اوبا اي الجمال دا
_الله مش هتفسحني وبعدين انا مرات اي حد ولا اي
_طبعا 
وخرجنا وكانت اجمل خروجه مع احمد والله يجماعه هوا انا متكلمتش عن العوض قبل كدا اهو هوا دا العوض هوا دا السند اللي لما بشوفك تعبانه أو متضايقه شويه يحاول يراضيكي بكل الطرق بكل الأساليب جاري البحث عن المجهول اللي متأكده انو هيكون معايا فيه ....
يوم مشوفته وهوا مش عارف اسمه حبيت فاقد الذاكره اللي معاه بيحلى يومي وبيحلي الوقت اللي بقضيه معاه احساس بالحب والدفا تجاه شخص مكنتش تتوقع انك تكون حاجه في حياته جمال وطيبه وإحساس وكل حاجه..
بتحس انك طاير بين ايديه مش عاوز تسيبه لما بتنهار بتبقى في حضنه هوا وبس مش عاوز اي حاجه تانيه ...
تعويض عن اهلك واصحابك وكل حاجه نصك التاني حقيقي الصدف بتصنع قصص ...
والحب من اول نظره بيولد عشق خفي وبيربط القلوب وبيخليك حاسس انو ليك بس مستني تدابير ربنا والنصيب..
ونصيبي طلع مع الشخص اللي قلبي دقله هوا في كرم اكتر من كدا...
ممكن اكون اتسرعت قبل كدا بس في نور جالي يوم ماشفته وفعلا حسيت اني مش عوزا الشخص دا ومش هتسرع تاني وهمشي ورا قلبي واللي عقلي مترجمه...
طولت شويه بس في احاسيس كتيره متلغبطه مش هيحسها غير اللي جربها...
_حاسه بايه
_حاسه اني عوزا احضنك ونفضل مع بعض لوحدنا يكون الجو شتا وتاخدني في حضنك تدفيني..
اكون بعيط والاقيك اول واحد تمسح دموعي 
انت بجد حد جميل اووي انت عوض ليا ...
عيوني دمعت من الفرحه
قرب مني ومسح دموعي 
_انتي عارفه اني مش بحب تشوفهم
_انت مش هتسيبني صح مش هفوق من حلمي علي كابوس صح
_عندك شك فيا
_لا طبعا حبي ليك عدي الحدود مش عارفه الوصفه اصلا
_طب اي رايك لو خدتك مكان جميل
_فين
_تعالي
خدني مكان أقل ما يقال عليه رائع 
_انت عارف اني بحب الورد
_من وقت مشوفتك وانا يزرعه
_بجد
_بجد
حضنته وابتسمت
_اي رايك الفرح الاسبوع الجاي
_موافقه
_مش خايفه
_بقيتش اخاف 
_بجد
_بجد
_بحبك
_وانا كمان...
وقضينا وقت لطيف سوا علي أجواء الموسيقى الهادئه والمنظر الرائع دا...
___________________
عند يحيي واحد دخل عنده
_ها عملت اي
_احم اسمها نور وحيد 23سنه من"""""""
كانت متجوزه اللي اسمه عماد دا بس شكله خلع واوهمها انه مات وفضلت عايشه سنتين علي زكراه وترفض عرسان وكدا وامها تعبانه علشان كدا هي بتشتغل وبتصرف عالبيت وهي الوحيده وأبوها ميت بس
_طيب تمام
_حاجه تاني يا فندم
_لا اتفضل انت
*طيب هي كدا عندها حق ومش مع عماد وانا زي كل مرة بصدر حكم عالناس من غير مسمع منهم 
انا لازم اروحلها
______________
_افتحي الباب يا نور
قمت افتح الباب
_يحيي بيه في حاجه ولا اي
_احم ممكن ادخل
_اتفضل
دخل وقعد وانا قعدت
_تشرب اي يا فندم
_لا مش عاوز انا عاوز اقولك حاجه
_اي اكتشفت اني مع عماد وعوزا انص*ب عليك ولا اي
_لا مش كدا انا عرفت انو ضحك عليكي ومن ضمن كدا هوا كان ضحك علي يارا اللي هي مرات اخويا وبعدين اختي وانتي قبلهم والله اعلم في اي تاني وراه فانا عاوزك تساعديني نلف حب*ل المش*نقه حوالين رق*بته
_ازاي
_هقولك 
بصي انتي اول حاجه مطلعه شهادة وفاه ليه
_لا تقريبا جه حد قريبه وقتها وخد هوا الشهاده دي وبعدين انا كنت زعلانه عليه ومكنش في دماغي
_اها لعبها صح علشان متستخدميش الشهاده دي في اي مصلحه حكوميه ويتسجن هوا
_طيب هنعمل اي دلوقتي
_بصي انتي دلوقتي مراته يعتبر علشان هوا مطلقكيش فانا هساعدك تطلقي وغير كدا هيتسجن هوا بقيت عمره
_ازاي
_انتي عارفه بيت عماد
_لا
_طب بصي انتي هتروحي المحكمه وترفعي قضيه طلاق 
_ازاي وهوا بالنسبه ليا ميت
_يبنتي مانتي كدا مراته ومش هيحللك تتجوزي الا لما يطلقك
_فاهمه خلاص ماشي 
_الباقى بقى خليه عليا 
_كدا انا ساعدتك تمام وهاخد حقك ساعديني انتي كمان
_ازاي
_تتجوزيني
_اي
_اي بقولك تتجوزيني
_لي
_مفيش لي انتي هتتجوزيني وخلاص 
_لي برضو
_علشان محتاج مربيه لابني لاني مش فاضي وهوا داخل علي دراسه وكدا  وانتي هتكوني معاه وغير كدا اني يسافر وعاوز حد ياخد باله منو لاني عاوزوا يتعلم عنا في بلده
(عند طارق شوقي😂😂😂)
_هوا لازم تتجوزني
_لا مهو علشان انتي تفضلي معانا في البيت ومش هضايقك دا جواز علي ورق كدا علي فكره انا بحب مراتي الله يرحمها جدا بس انتي هتكوني مربيه ليه مش اكتر ودا بمرتب شهري ومش هضايقك واعتبرني مليش اي حقوق عندك تمام
_هفكر
_لا مهو انتي لازم توافقي لأن إجراءات طلاقك واقفه علي انك توافقي انك تتجوزيني
_تمام موافقه
_تمام اول متخلصي إجراءات الطلاق والعده بتاعتك هنتجوز 
_تمام
ومشي وانا فضلت مسبهله كدا ازاي هتجوز كدا وهتجوز مين يحيي 
لا لا 
_بتكلمي نفسك يا نور
_لا يماما اصلي هتجوز
_تتجوزي انتي هبله يبنتي ولا سخنه
_والله مش عارفه يا ماما باين هوا اللي سخن أو اهبل 
_هوا مين
_يحيي
_الحليوة دا.
_بالظبط وبعدين يماما هوا انتي بتعاكسي قرة عيني وانا واقفه عيني عينك كدا
_هههههههههه هوا بقى قرة عينك 
_امال دانا بحبه يجدع
_بتحبيه
_كدا وكدا ها
...............
_عمر بيه الدوا
_مش هاخد الدوا يا حسن 
_ازاي يا فندم
_انا مش عاوز حاسس اني كويس
_ططططب مهووو لازم تاخد الدوا
_قولتلك مش عاوز الله انت مبتفهمش غ*ور من وش*ي
ومشي ...
*غب*ي .....
في المساء 
سلمي كانت قاعده في الجنينه لوحدها احساس الوحده صعب اوووي البكا عاللي راح ولا اللي جاي علي اللي خسرته ولا اللي هشوفه بعد كدا ....
فكرت في الانت*حار بس مش دا الحل ....
هوا انا فعلا مريضه نفسيه هوا انا فعلا اللي فيا دا مر*ض معقول ....
هوا فعلا احمد عندوا حق انو ميحبنيش ويحب يارا
هوا انا هفضل كدا لحد امتى بقى انا تعب*ت 
قامت ودخلت القصر 
دخلت اوضتها وطلعت ماده بيضاء من شنطتها وبدأت تستنشقها!!!!
(يخربيتك يا سلمي انتي طلعتي مد*منه😳😳)
*انتي اجمل حاجه في حياتي اصلا كويس انك مسبتنيش انتي كمان هوا انتي اه بتدمري بس البركه في عماد علمني عليكي وخلاني مد*منه واستحالة ابطل 
هششششش اوعي تقولي ليحيي ولا احمد احسن يحاولوا يعالجوني
هههههههههههه انا رايقه دلوقتي 
ونامت مكانها....
_______________
_عمر 
_نعم يا حبيبتي
_انت هتفضل مخبي عن الدنيا كدا انك بتشوف وهتفضل مخبيني كدا مش بظهر الا بليل
_معلش يا حبيبتي لحد بس ما اشوف الاذي اللي محاوطني دا وللاسف مش بيجي الا من اقرب حد ليك
_انت لسه شاكك في منصور
_انا مش شاكك انا متاكد بس لازم يكون عندي دليل وهجيبه قريب 
قربت منو وحضنته
_بس انا خايفه عليك يا عمر
_متخافيش طول منا معاكي يا خلود وبعدين انتي عارفه اني بحبك صح  وانك مراتي حبيبتي صح
_صح
_خلاص بقى عاوزة اي تاني
_بس هتفضل مخبيين الموضوع دا لحد امتى
_,لحد مكشف منصور قدام العيله لأنهم مفكرين انو كويس وهوا بيحاول يأ*ذي وبس 
_طيب هتعمل اي
_قريب هتعرفي وبص قدامه بغموض...
_____________
في مكان ما مجهول
_البضاعه هتتسلم امتى
_الاسبوع الجاي والفلوس تكون جاهزة 
_تمام...
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-