رواية حين تقع في الحب غسان ونور الفصل السابع عشر 17 بقلم ندي علي

رواية حين تقع في الحب غسان ونور الفصل السابع عشر 17 بقلم ندي علي



رواية حين تقع في الحب غسان ونور الفصل السابع عشر 17 هى رواية من كتابة الاء عواد رواية حين تقع في الحب غسان ونور الفصل السابع عشر 17 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية حين تقع في الحب غسان ونور الفصل السابع عشر 17 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية حين تقع في الحب غسان ونور الفصل السابع عشر 17




رواية حين تقع في الحب غسان ونور الفصل السابع عشر 17


في الصباح 
صحي غسان على المنبه قام اخد دش ولبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره ولبس نظارته وبرفانه الرائع وشنطه صغيره ونزل لتحت
نفين بعياط:خلي بالك علي نفسك يا حبيبى 
غسان:يا امي دا ليله رايح وراجع بتعيطي ليه بقى
نفين:علشان مخانق مراتك 
غسان بحزن:طبب ما هي اللي دمغها نشفه هي اللي علطانه ورغم كدا محولتش حتي انها تعتذر وبعدين انا عارف انا بعمل ايه المهم يلا علشان متأخرش وباس رايها وايدها ونزل 
............
قدام المخزن 
قاسم:هتمشى دلوقتى 
منير :خليك لحد الفطار افطر ومشي 
غسان بعصبيه: لاء علشان امشى بنهار وبعدين هو في ايه انا رايح وراجع بليل مش رايح الأخره انا
قاسم:بعد الشر يا عم ويلا علشان متتأخرش
منير:تروح وترجع بسلامه يا حضرت الرائد
غسان:الله يسلمك يابا وباس ايده المهم فين اسر 
قاسم بخوف:عند مراتك 
غسان بعصبيه:بيعمل ايه هناك 
منير:فضل يذن علينا وبعدين طلعناه 
غسان:تمام قاسم خلي بالك مش عاوز اوصيك 
قاسم:في عنيا 
غسان:كلهم مش الحب بس
قاسم بضحك:عيب عليك نسمه فى عينى اقصد الكل يعنى 
غسان وهو بيركب العربيه :جيبها سليمه يا رب يلا سلام ومشي غسان 
ولكن يوجد عيون تبكي بشده على سطح منزلها علي ان حبيبها ذهب 
نور بعياط:حتي وهو بعيد برضوا بيحميني 
نسمه:متزعليش يا نور بكرا الأمور تتصلح
نور :بس انا خلاص مش هرجع ليه لو ايه حصل 
نورهان:ياستى متقوليش كدا مل حاجه هتكون تمام والله 
نور:رغم انه راجع بليل بس حسه ان في حاجه نقصه عندي 
نسمه بدموع:خلاص بقي بطلي عياط احسن انادي على سوسو
نورهان:بس انتى وهي انا مبحبش النكد يلا قومو ننزل نتمشي شويه 
نور:مش جيلي مزاج اروح حتي وبعدين انتو تعرفوا حاجه فى الجامليه
نسمه:قومي بس اللي يسير علي غيرنا يسير علينا 
نورهان:هتأكلوني 
نور بصت لنسمه بصدمه وقالوا فى صوت واحد:لاء 
نور:كدا كتير دا انتي صايمه يعنى ولا ايه الحكايه 
نورهان:اه تصدقوا انا نسيت يلا ننزل نتمشي قى اي حديقه هنا 
نور:قومي ياختى قومي ونزلو تحت 
اسر:ماما وجري عليها
نور وهي تقبله:روح ماما وقلب ماما وحشتني اوووى يا يسو 
اسر بحزن:انتي مشيتى ليه انا زعلان وبابا كمان زعلان ومش بيرضي يلعب معايا هو معدش بيحبنى 
نور:لاء يا حبيبى انا بحبك وبابا كمان بس انا تعبانه شويه وقعده عند ماما دي وشورت علي سكينه ولما اطيب هرجع 
اسر:يعنى عادي اجي ارتاح معاكى بقى 
نور بضحك:طبعاً يا حبيبى انت هتيجي كل يوم تفطر معايا اوك 
اسر:بس مين دول 
نو :احم دى نورهان عاوزها تحبك اكلها ضحك الجيع علي كلامها ودى نسمه عاوزها تحبك اديها فلوس ضحك الكل 
اسر:نسمه انا معايا 20 جنيه مصروفي النهالده تخديهم 
نسمه:انت مصروفك 20 جنيه 
اسر:ايوا بابا وجدو وقاسم بيدوني كدا 
نور بذهول:دا انا كنت بروح الجامعه 20 جنيه لليومين 
نورهان :ابن اكابر بقى هنعمل ايه 
نور:ماما انا والبنات خرجين 
سكينه:ريحين فين 
نورهان:هنروح فين يعني نتمشي 
سكينه:متتاخروش 
نسمه:يلا 
نور :يلا يا حبيبى هتيجي معايا 
اسر بفرحه:هيهيهي هلوح مسوال (مشوار)ونزلو لتحت بطرح وعبيات 
....................
في شقة نيفين 
نفين :تشرفونا والله يا انتصار 
انتصار:هنيجي بقي ونشوف عروسة غسان 
نفين بتوتر:ا اكيد اكيد وقفلت الفون 
نفين :انا لازم اقول لمنير انها جايا ولبست طرحه وعبايه ونزلت 
قاسم :ايه يا جماعة نازلين ليه خير 
نسمه:نتمشى 
قاسم:فين يعني 
نور:هنروح الحديقه يا قاسم ومعانا اسر 
قاسم :انا اسف يا نور والله بس انت عرفه غسان قال ممنوع تنزلوا واسر كمان معاكوا مينفعش 
نور :بس انا عاوزه امشي اعمل ايه يعنى 
نفين :ازيك يا نور يا حببتى 
نور :ازيك  يا ماما عامله ايه 
نفين:البيت من غيرك وحش 
نور بحزن:يلا بقي هنعمل ايه
قاسم :الو 
غسان:ايه في ايه 
قاسم:نور والبنات واسر عوزين ينزلوا يتمشو 
غسان :لاء مفيش حد يخرج من البيت 
قاسم شاور لنور بلاء 
نور بغيظ اخدت الفون منه 
نور :ليه بقي انشاء الله لاء احنا هنخرج ومعانا اسر 
غسان بغضب:وانا قولت لاء هتخرجي برضوا
نور بعند:ايوا وهناخد قاسم 
غسان بغضب:اسمعي انا سايق ومش عاوز عصبيه وعند اديني قااااسم اخلصي 
قاسم :ايه يا غسان 
غسان بغضب:رجلك على رجلهم متسبهمش لحظه 
قاسم :حاضر انت وصلت ولا لسه 
غسان :ساعتين واكون وصلت المهم انا هقفل علشان اركز في السواقه سلام وفقل فى وشه 
قاسم :لا حوله ولا قوه اللي بالله يلا اركبوا هاجي معاكوا وركبوا ومشو 
منير:ايه اللي كان منزلك تحت يا نفين 
نفين :فكرتينى انتصار اختك جايا عندنا هي وعمر ابنها وسلوي بنتها 
منير:يشرفوا هيجوا امتي 
نفين :بكرا 
منير:خلاص ماشي اطلعي بقي علشان رجاله القهوه 
نفين :حاضر يا حج وطلعت 
(رغم كبر نفين الا انها جميله وانثي رائعه )
.........................
في الحديقه 
قاسم :يعني انا علي ما اظن اللي بيجي الحديقه فى رمضان بيجي بليل انتو جين الصبح ليه 
نور:والله انا مش عرفه الواحد كان ملان مل اكتر لما اجي هنا 
نورهان:ياه لو الواحد كان فاطر كان جاب سندوتش كفته ولمون مخلل واكل برحته 
نسمه:يابت اسكتي الواحد جعانه لوحده 
قاسم:المهم يلا تعالي نمشي ايه اللي هنعمله هنا 
نسمه:معاه حق يلا
نور :لازمتها ايه لما تخلوني اكلم الحيوان جوزي سوري يا قاسم يعني انا مش فهمه 
قاسم :لاء ولا يهمك لو كان هنا كان دفنك
نورهان:خلاص يلا نروح احسن وركبوا وروحو 
......................
فى شقة نفين 
احلام:اعمل ايه علي الفطار النهارده يا حجه 
نفين :اللي تعمليه يا احلام 
احلام:الله مالك ياست الحجه
نفين:مفيش بس عندي خضة في قلبي ليه مش عرفه 
احلام :انشاء الله خير 
نفين :يا رب لما اقوم اصلي العصر 
.................
حل اليل وقت الفطار 
فطر الجميع منهم على خير والباقي علي خوف وقلق 
قاسم :الفون مبطلش رن النهارده 
نفين:قوم شوف في ايه يا بني 
قاسم :الو 
    :انت صاحب  الرائد غسان الالفي
قاسم :ايوا مين 
   :صحبك عمل حدثه علي الطريق ومات 
قاسم بخضه وصدمه:مات ؟؟؟؟؟؟؟
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-