رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثامن عشر 18 بقلم رندة علي

رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثامن عشر 18 بقلم رندة علي



رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثامن عشر 18 هى رواية من كتابة رندة علي رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثامن عشر 18 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الثامن عشر 18 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثامن عشر 18





رواية اجبروني علي الواقع سيليا واسر الفصل الثامن عشر 18


صحي اسر من النوم كانت سيليا لسه نايمه فضل يتأمل فيها وقرب منها وبا"سها ف خدها وبعد خصلات شعرها عن وشها وبشويش بعد ونيمها وغطاها وراح اخد شاور ولبس تيشرت ابيض في اسود وشورت اسود ونزل تحت
داليا / صباح الخير ي حبيبي
اسر راح يبوس أيدها/صباح الخير ي ماما
داليا/انا صحيت من بدري وفطرت بس مرضتش صحيكم وقولت اسيبكم تنامو لان كنتم تعبانين اوي
اسر / ايوا انا نمت كتير
داليا ابتسم/نوم الهنا ي حبيبي ...سيليا لسه نايمه
اسر ابتسم/ايوا نايمه
داليا/هقوم اقولهم يحضرولك الفطار
اسر بتسرع/لا انا عاوزه أحضره
داليا باستغراب جامد اوي وبصتله/انت..؟ انت عمرك مدخلتش تجيب كوباية مياه من المطبخ هتدخل تعمله لنفسك
اسر / ايوا ي ماما انا حابب كدا
داليا /لا خلاص بلاش هما يحضرو انا داخله احضرلك الفطار
اسر/لا ي ماما انا عاوز أحضره ..ودخل المطبخ
داليا بتعجب جامد : معقول دا اسر سبحان الله
دخل اسر المطبخ وكانت اول مره يدخل وطلع وصفات من اليوتيوب وعمل فطار وعمل عصير عشان سيليا وحضره وحط الفطار والعصير ف صينيه وحط ورده واخدها وطلع
داليا بصتله وهو طالع وفي حاله من الصدمه
دخل اسر حط الصينيه علي التربيزا وابتسم علي شكل سيليا الطفولي وقرب منها وقب"لها برقه 
سيليا فتحت عيونها ببطء وبصتله
اسر ابتسم وفضل يبعد خصلات شعرها عن عيونها وقالها/صباح الخير ي ملاكي
سيليا بصتله مش مصدقه من كل تصرفاته وخايفه تصدقه بس فرحت جامد اوي وابتسمت برقه وقالت/ص.ب.ا.ح ال.خ.ي.ر
(صباح الخير)
اسر بحب/عامله اي دلوقت حاسه بحاجه بتوجعك
سيليا بابتسامه وبراءه هزت راسها بمعني لا
اسر ابتسم وقرب منها ومسكها من وس"طها عشان يقومها براحه عشان تفطر 
سيليا كانت قريبه منه جامد وكانت مكسوفه وشها محمر وبصتله
اسر قعدها براحه نص قاعده وحط وراه ظهرها مخده عشان الجر"ح وبصلها لقاها بتبصله ف بصلها بحب جامد وقال/هو انا حلو اوي كدا
سيليا حست بخجل وبعدت عيونها
اسر حط ايدو علي خدو وقربه ليها وقال /بحب عيونك اوي بحس فيها بتوهان مش عارفه لي وقرب منها وبا"سها
سيليا اخدت نفسها جامد وبعدت وشها وكان وشها كله بلون الاحمر
اسر ابتسم علي خجلها ومحبش يكسفها تاني وراح جاب الصينيه وحطها علي السرير وقعد وقال/تعرفي اني صممت انا اللي احضر الفطار بنفسي عشانك
سيليا فرحت جامد وبصتله ومكنتش مصدقه وقالت/ب.ج.د
(بجد)
اسر ابتسم وقال/ايوا والله وبداء هيفطرها ..يلا افتحي بوقك
سيليا اتكسفت وقالت / لا ه.اك.ل ل.وح.د.ي
(لا هاكل لوحدي)
اسر قالها/لا ويلا ومسك خدودها وبداء يوكلها كتير وهو ماكلش
سيليا بعدت وشها وقالت بتوتر/ك.ف.اي.ه م.ش ق.اد.ر.ه
(كفايه مش قادره)
اسر حاول معاها لاكن كانت شبعت بعد الصينيه ومسك العصير وشربها
سيليا جواها:معقول بجد في حد خايف عليا كدا وبيحبني معقول في حد مهتم بيا اول مره حد يهتم بيا بس خايفه اصدقه وأحبه وافتكر أنه فعلا كدا وف الاخر يك"سرني
يارب انت عالم اني بحبه اقف جنبي يارب ماليش غيرك انا مش حمل كس"رات تاني ف حياتي
اسر بصوت عالي/سيليااااااا
سيليا اتخضت وبصتله
اسر بحب وحنيه ولمس خدها بحنيه/متخفيش بس عمال اكلمك ونتي مش بتردي سرحانه في اي ...اي واخدك مني واخد تفكيرك
سيليا بابتسامه علي حنيته وقالت/ول.ا ح.اج
ه والله
(ولا حاجه والله)
اسر ابتسم /طيب يلا عشان تاخدي العلاج
___________________
كيان / هتنزل ي حبيبي
غيث وهو بيلبس/اه ياروحي هروح الشركه
كيان ابتسمت/متتاخرش عليا عشان مقعدش لوحدي
غيث قرب منها وباس خدها / لا ي حياتي مش هاخر قوليلي بقي هتعملي اي ونا مش موجود
كيان حضنته وابتسمت وقالت / هقعد اشوف اي يتعمل في البيت وعمله وهعمل الغداء بعدها هقعد استناك
غيث حضنها بحب / روحي انا اللي بتتعب نفسها عشاني قولتلك كذا مره اجيب حد يعمل كل دا انتي اللي رافضه
كيان بعناد/اه مفيش وحده هتدخل البيت وتشوفك بقي وانت نازل وانت طالع لا طبعا
غيث مسك أيدها بحب/معقول بعد كل الحب دا وهبص لغيرك
كيان ابتسمت بحب وقالت/لا اكيد بس سيبني علي راحتي انا عاوزه كل حاجه بتلمسها ف البيت وبتاكلها تبقي من ايدي
غيث باس أيدها وقال/ونا مش عاوز حاجه من ايدك
ابتسمت كيان/ربنا يخليك ليا .....اه صح مش هنروح نزور سيليا تاني
غيث بصلها/حبتيها بسرعه كدا
كيان /اه عسوله اوي وتتحب
غيث أبتسم/هنروح بكرا
كيان /خلاص ماشي
غيث حضنها وباس راسها/خلي بالك من نفسك اوووي ومشي
كيان ابتسمت ودخلت 
___________________
سليم بعت ل ليان علي الوتس : عامله اي
ليان لقيت مسج من رقم غريب مسكت الفون وكتبت/مين
سليم /انا سليم دا رقمي سجلي بقي انا قولتلك هبعتلك 
ليان/ايوا افتكرت عامل اي
سليم /انا كويس انتي اللي عامله اي
ليان/أن الحمد لله كويسه
سليم /مش هتروحي ل سيليا
ليان/ايوا طبعا هروح بس شويه
سليم/خلاص ماشي قوليلي ونا هعدي اخدك
ليان/لا مش عاوزه اتعبك انا هروح
سليم/لا طبعا تعب أي انا اصلا رايح
ليان بابتسامه علي وشها بفرحه وكتبت/خلاص ماشي
سليم /خلاص رني عليا ونا هاجي اخدك هقفل أكمل شغل
ليان/ماشي باي وقفلت وسجلت رقمه
دنيا بغيظ/بتكلمي مين ...وفرحانه كدا لي
ليان بضيق/وانتي مالك
دنيا بزعيق/انتي مش متر"بيه 
ليان بعصبيه/انتي قليلة الاد*اب عشان تقولي لأختك كدا وتربيتي اللي مش عجباكي دي احسن منك مليون مره
دنيا راحت شدت*ها من شعرها/انا هوريكي
ليان بزعيق/سيبي شعري
ساميه بعصبيه وبعدتهم عن بعض/اي دا في أبيي الفصل التالي من هنا
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-