رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم ميرا ابوالخير

رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم ميرا ابوالخير


رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16 هى رواية من كتابة ميرا ابوالخير رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16



رواية جحيم رحيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرا ابوالخير - رواية جحيم رحيم



رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس عشر 16



سيف سحبها من وسطها وقال ف ودانها بوقحه: اللي أنا عايزو هعمله حتي لو غضب عنك ف احسلك يكون برضكي علشان انتي اللي هتتعبي معايا ومش هترتاحي.
شروق بغضب:انت حيو"ان وخد في علمك انا يلي قصده اعاقبك كده لانك مش ر"اجل وهعمل اكتر ووو
كف بينزل علي وشها بيوقعها علي الارض.
سيف بغضب: كل دا يطلع منك انتي ليه بتعاقبيني كده . 
شروق بغضب وعصبيه كبيرة : انا مش عايزززك بكرررررر"هك اعملك ايه تاني. 
سيف ببرود: طلاق مش هطلق انتي بتاعتي انا وبس فاهمه عايزة تروحي له مش كده. 
شروق: خالي عند د"م وطلقني.  
سيف ببرود: تؤ. 
شروق بتحدي: لا مش بمزاجك. 
سيف شدها له اكتر:  بتقولي ايه. 
شروق: يلي سمعته عن اذنك. 
سيف غضب وشدها ليه اكتر واختلط نفسهم: كفايه بقا اظن كده اتعاقبت بم فيه الكافية مش عشان بحبك تعملي كده يا شيخه يحر"ق الحب يلي يزل صحبه كده. 
زقها ومشي وهي دموعها نازلة: استنا. 
وقف بضهره: حابة اقولك انه انت عذ*بتني اكتر وخدتني بذ"نب مليش فيه يا ترا انت جربت احساسي كان عامل ازاي لا مجربتش انت بتحب نور وعملت كل دا عشانها د"مرت حياتي عشان بنت لو هي عايشه مكنتش هتقبل كده انت مش بني اد''م انت حيو"ان يا سيف اخدت مني كل حاجه حلوة حرمتني من فرحه اي بنت تتمنها في يوم فرحها ذ*لتني وهنتني وضر"بتني وكسرت قلبي وكل دا و ابقا انا يلي غلطانه هسالك لو ليك اخت ترضا حد يعملها كده انا معرفش عنك حاجه ترضها يا سيف. 
سيف قلبه وجعه وافتكر لو ميرا بيحصل معها كده هيعمل ايه دموعه نزلت وبص لها وهي غصب عنها جريت حضنته: انا بحبك يا سيف. 
سيف سمع الكلمة دي انهارت كل حصونه وضمها ليه: وانا بعشقك يا قلب سيف. 
ابتسمت ليه اخدها بين ايده: هتعمل ايه. 
سيف بحب: هعوضك عن كل حاجه. 
شروق بحب باست خده: وانا مسامحك اسفه عشان تعبتك الفترة يلي فاتت. 
سيف بعشق باسها بحب قبلة طويله. 
(ششش عيب نسبهم لوحدهم). 
~~~~~~~~~~~~~.
رحيم: بن 🐕 دا بيعمل ايه مع بنتي. 
الحارس: ه هو ياباشا متجوزها عرفي. 
رحيم بصدمه: يا بن 🐕 مش هسيبك. 
خد حراسته وراح بيت شهاب وكله غضب.
~~~~~~~~~~~ 
....... :طلع الكلام صح. 
ميرا بصدمه: مامي.  
رحيم من ورا ريناد: بنتي تعمل كده.
ميرا بدموع: يا بابا. 
رحيم قرب ورفع ايده ولسه هتنزل علي وشها ايد مسكته: لا دي مراتي. 
رحيم بغضب مسكه من قميصه: هتطلقها يا بن عز. 
ريناد بصدمه: عز. 
شهاب نزل ايده ببرود: بم انه كله اتكشف ف اخب اقولك بنتك هتفضل علي ذمتي. 
رحيم ضر"به بوكس: هتطلقها انت فاهم. 
شهاب بيمسح وشه: يا حمايا العزيز دي مراتي وكان في بطنها ابني وهيبقا قريب كمان. 
ريناد وقفت في النص: خلاص كفايه. 
بصت علي شهاب ودموعها نازلت لمست وشه بحنان: ابن عز صح. 
شهاب ببرود: اه. 
ريناد خدته في حضنها ورحيم اتصدم وميرا كمان: بتعملي ايه ابعدي عنه. 
ريناد بحنان: ابوك كان اخويا واعز عندي مش مصدقه انت ابنه ازاي. 
شهاب بغضب زق ايديها:  اطلعوا برا انا بكر"هكم وبكر"ه عايلتكم غورووا برااااا. 
رحيم بغضب: تعالي يا ميرا وانت حسابك بعدين. 
ميرا بحزن وبصت لشهاب عيونه بتقول لا متسبنيش انا محتاجك معايا متبعديش. 
ميرا بهدؤء: اسفه يا بابا دا بيت جوزي. 
رحيم بغضب: يبقا انتي لا بنتي ولا انا اعرفك يلا يا ريناد وانت يا شهاب لو بس فكرت تا"ذيها او تقرب ليها هند"مك علي حياتك يلا. 
خرجوا ورحيم غضبان وشهاب ساكت ريناد بصت لشهاب بحزن. 
ميرا ماشيه طالعه اوضتها مسك ايديها:لي مروحتيش معه.
ميرا بحزن:مكنش ينفع يا شهاب.
شهاب بحزن:عايز اتكلم.
ميرا اعدت ومسكت ايده: تعالي نام علي رجلي واحكي. 
شهاب عمل كده وبدء يحكي: كنت صغير ابويا غلط مع امي ساعتها وسابها ومشي جيت علي الدنيا شوفت بهدلة كبيرة اوي وتعب كنا تؤام اتنين انا واختي شروق كان جوز امي بيضر"بنا كل ليلة وننام جعانين وفي يوم اختي تاهت مني في الشارع كنت ببيع مناديل للناس ببص اختفت ودورت عليها عشر سنين وانا متبهدل وصلت لطريق مقفول اوي شوفت صورة امك ورحيم هما السبب في كل دا كان زمان ابويا معايا دلوقتي ومكنش كل دا حصل ولا اختي تاهت امي بعدها ماتت وانا اخترت طريق كله سلا"ح وما"فيا وقت"ل لحد ما كبرت كده ويلي فضلت معايا شوقيه اسمهة شوشو دي سندي وقفت معايا كتير ساعتها قررت ا"نتقم منكم كلكم علي يلي حصل لي انا وعايلتي. 
ميرا دموعها نازلة: ملناش اي ذ"نب. 
شهاب: مكنش قدمي حل تاني. 
ميرا بهدؤء: هتطلقني امتي. 
شهاب بغضب وعصبيه: مش هطلقك انت مراتي بتاعتي انا . 
ميرا ببرود: طلقني يا شهاب انا تعبت. 
شهاب خدها في حضنه: اقولك سر. 
ميرا بتحاول تبعده: لا وابعد عني.
شهاب همس في ودنها:طلعت بحبك من اول يوم. 
ميرا توسعت عينها: ها. 
شهاب بص لشفايفها وبا"سها بحب وهي اندمجت معه. 
ميرا بحب: بعد كل دا. 
شهاب ضمها لحضنه وبا"س رقبتها بحب: بحبك. 
ميرا بدموع: تعبتني كتير. 
شهاب بص لشفا"يفها وطبع قبله حب: بعشقك. 
ميرا لسه هتتكلم شهاب اهدها اوضتهم ليعبر بكل مشاعره المد"فنه. 
سكتت شهرذاد. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~
في الليل. 
رحيم طلب كل افراد العايلة ومنهم شهاب. 
الكل وصل القصر اشتره رحيم عشان يقعدوا فيه كلهم. 
شهاب شاف شروق قلبه دق وهي كمان احساس غريب.
رحيم للكل: عدونا واحد لازم نسبقه كلنا بخطوه. 
شهاب ببرود: مش بتفق مع حد انا اعرف اتصرف. 
سيف بغضب: انا ساكت عشان بابا موجود لولا كده كان زمانك م"يت دلوقتي. 
ريناد: انتوا جايين تتفقوا مش تتخانقوا.. 
ميرا: با.. 
رحيم ببرود: قولت انه بنتي ماتت. 
ميرا دموعها نازلت شهاب مستحملش: يلا. 
سيف من وراه:  مش هترحب باختك طيب. 
شروق وقفه مش فاهمه حاجه. 
شهاب برفع حاجب: مش فاهم. 
سيف شد شروق من وسطها ليه: احب اعرفك شروق عز الجارحي اختك ومراتي المصون . 
الكل بصدمه: ايهههه. 
شهاب بصدمه: انت بتقول ايه. 
سيف ببرود: يعني اختك معايا زي ما اختي معاك جرب بس تقرب منها. 
شروق بصدمه وبصت علي شهاب وعينها كلها دموع: ا اخويا. 
شهاب طلع سلسله من رقبته شروق طلعت النص التاني بصوا لبعض باصه طويله جريوا حضنو"ا بعض والكل وقف مصدوم زي ما سيف عمل شهاب رده في اخته. 
رحيم قعد علي الكرسي: يعني ابني كان بينتقم من بنت عز في نفس الوقت يلي ابنه بينتقم من بنتي. 
شهاب بتفحص وفرحه كبيرة: انتي كويسه صح. 
شروق بدموع: انت قطتي صح. 
سيف ببرود: اختك قصاد اختي. 
شهاب ساب شروق وراح لك"م سيف سيف قام ورد الكمه ليه وفضلوا يضر"بوا في بعض ومحدش عارف يحوشهم ريناد بصراخ: كفايهةة انتوا ايه. 
ميرا راحت لشهاب وشروق لسيف: خلاص عشانا كفاية. 
رحيم بهدؤء: لازم ننهي العدا"وة والخلافات دي. 
سيف بغضب: مش هنهي حاجه وهو هيطلق اختي. 
شهاب بنفس الغضب: زيك بالظبط. 
حمزة ورعد وليث داخلوا: في ايه. 
رحيم بجمود:  تمم اوي يلي مش هينهي خلافه مع التاني يبقا هيخسر كل حاجه قولتوا ايه  . 
ميرا بصت لشهاب برجاء: وافق عشان خاطري. 
سيف شروق نفس النظام. 
الاتنين: موافقين. 
ليث: اخيرا خلصت العد"وة بين العايلة. 
حمزة:  اه يابني عايلة نكد. 
رينا.  حضنت ميرا وشروق: بناتي دول.. راحت لشهاب وقف باقتضاب: انا زي مامتك يا شهاب كفايه كده. 
شهاب بص بحزن: تمم. 
رحيم: كل واحد له جناح خاص بيه تقدروا تمشوا. 
ليث اخد ملاك وسيف اخد شروق و شهاب اخد ميرا وحمزة راح مع رعد يعملوا حاجه رحيم قعد مع ريناد. 
~~~~~~~~~~~~. 
تفاعل معلش 😂😂
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~
مالك: قصدك ايه. 
رانيا بدموع: يوم ما وقعتني من الحصان فاكر ساعتها... سكتت. 
مالك فهم وشدها لحضنه: حقك عليا يا روح قلبي كنت غبي. 
رانيا بدموع: مش زعلانه عشان بحبك وكنت خايفه منك عشان كده. 
مالك بغمز: تعالي اقولك كلمة سر. 
في تاني يوم. 
بتحضر الفطار بيحوطها ويبوس رقبتها: بتعملي ايه يا قلبي. 
رانيا بحب: بحضر الاكل. 
مالك شالها وقعدها علي الرخام: انا مش عايز فطار دا. 
رانيا باستغراب: اومال تاكل ايه. 
مالك قرب وقبلها بحب: كده انا بفطر. 
رانيا بكسوف: عيب يا مالك الشغالين. 
مالك بص ليهم ببرود: عرسان جدد يلا اخرجوا برا. 
خرجوا كلهم وهو بص ليها باشتياق وحب: ها اي رايك نروح الملاهي.. 
رانيا بفرح باسته من خده: هااااااااه. 
مالك بخبث: مش كده. 
رانيا بعدم فهم: مش فاهمه. 
طبع قبله: كده. 
رانيا ابتسمت: غمض عينك. 
مالك غمض عينه طلعت تجري فتح ملاقهاش جري وراها ومسكها وقعوا علي بعض: بحبك لا بعشقك. 
رانيا بحب: وانا كمان. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~~
 مرت الايام والكل مقرب من التاني وبقوا عايله كويسه والكل حب التاني وشهاب اشتغل في شركاته وسيف رجع لشغله تاني وكانوا تحت انظار الشر والتوعد . 
 ريناد نايمه بتحلم وبتترعش. 
رحيم بيضر"بها كف: انتي السبب ورا كل دا يا ريناد انتي. 
ريناد بغضب: انا بعد كل دا واطلع انا انت واحد زبا"لة عارف يعني ايه. 
رحيم بيجرها برا الفيلة: امشي اطلعي برا برا حياتنا غووري. 
بيقفل في وشها الباب بتقعد بتصراخ ودموعها نازلة وبتبص علي القصر لاقته انف"جر. 
صحيت بتصرخ: اعاااااااا. 
رحيم بخضه: في ايه يا حبيبي مالك. 
ريناد برعشه؛ كابوس يا رحيم انا مش مطمنه. 
رحيم حضنها: متخافيش كل حاجه هتتحل. 
خدها في حضنه وناموا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~~. 
شروق اعده علي المرجحه سيف بيجي يحضنها: وحشتيني. 
شروق بحب: وانت كمان. 
سيف بيطلع خاتم وبيبلسه ليها: تحفه عليكي. 
شروق بفرحه: جميل اوي. 
سيف شابها ولاف بيها: بحبك ❤. 
شروق بحب حضنته: وانا كمان بحبك اوي. 
سيف خدها من ايديها: علي فين. 
سيف بيركبها العربيه: هتعرفي دلوقتي. 
وصل مكان فيه نظام خيمه تحت القمر والنجوم علي البحر ومكتوب بحبك يا شروق وورد وبلونات في كل مكان شروق عينها دمعت من الفرحه مسك ايديها ونزل علي ركبته وطلع دبله عليها اسمه واسمها شبه الخاتم: تقبلي تكوني حبيبتي وام اولادي ونصي التاني. 
شروق بفرحه: ا اقبل. 
لابسه ليها ولابسته الدبله. 
سيف شغل اغنيه رومانسيه : ترقصي. 
شروق: اه. 
خدها وورقصوا وبص في عينها بحب وسرحوا في اعين بعض.
علي اغنيه. 
 سهرنا ياليل للصبح يا ليل (للصبح يا
و أمانة ما تمشي يا قمر الليل
آه يا ما أحلى الليل ويا حبيبي
ده حياتي معاه بقى ليها حياة
لو هفضل طول الليل حضناه
مش هشبع من حضن حبيبي
إستني يا شمس بقى إستني
مش عايزة حبيبي يروح مني
متجيش وحياتك دلوقتي
أصل أنا لسه مخدتش وقتي
عايزة أسهر مرة على طريقتي
و أتهنى لحد الصبح معاه
إستني يا شمس كمان حبة
محتاجة إني بحضنه أتخبى
وقّف يا زمان ساعتك ليلة
دي السهرة بقت جنبه جميلة
وحياتي مجاتش من الليلة
دانا قلبي ما صدق يبقى معاه
سهرنا يا ليل للصبح يا ليل
وأمانة ما تمشي يا قمر الليل
آه يا ما أحلى الليل ويا حبيبي
هنغني يا ليل للصبح يا ليل
وأمانة ما تمشي يا قمر الليل
آه يا ما أحلى الليل ويا حبيبي
ده حياتي معاه بقى ليها حياة
لو هفضل طول الليل حضناه
مش هشبع من حضن حبيبي
على شان خاطري بقى يا ليل طول
ويا ريت لو ترجع من الأول
خليك سهران حبة معانا
الليلة أنا أسعد إنسانة
لو هفضل مية ليل سهرانة
مش هتعب برضه مدام حضناه
وأمانة عليك آه يا ليل طول
وحياتنا لترجع من الأول
خليك سهران حبة معانا
الليلة أنا أجمل إنسانة
لو هفضل مية ليل سهرانة
مش هتعب برضه مدام وياه
سهرنا يا ليل
للصبح يا ليل
سهرنا يا ليل
للصبح يا ليل
وأمانة ما تمشي يا قمر الليل
آه يا ما أحلى الليل ويا حبيبي
سهرنا يا ليل للصبح يا ليل
وأمانة ما تمشي يا قمر الليل
آه يا ما أحلى الليل ويا حبيبي
(سهرنا يا ليل (سهرنا يا ليل
للصبح يا ليل
وأمانة ما تمشي يا قمر الليل
آه يا ما أحلى الليل ويا حبيبي. 
شالها بحنان ومشاعرهم مندمجه وقبلها بحب ونزلها. 
(عيب يا سنجل يا بائس سبوهم براحتهم.) 
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~~. 
ميرا لابست فستان جميل جداً وفردت شعرها وشهاب صفر: مراتي مزة يل جدعان. 
ميرا بكسوف: شكرا. 
شهاب بحب: اانا بقول ناجل الاجتماع احسن. 
ميرا: مش هينفع يا حبيبي. 
شهاب باسها من خدها :وهنرجع اقولك كلام كتير. 
ميرا بكسوف: يلا. 
وصلو المطعم وقعدوا العيون كنت عليهم وخصوصا ميرا الكل انبهر بيها شهاب اضايق خدها في حضنه لاثبت ملكيته ليها. 
جاه شخصان من الوفد وعين فيهم كانت عليها اتفقوا. 
روبا: من هذه الفتاة انها جميله جدا. 
شهاب هيتكلم: اريد قضاء ليلة *معها مثلك واين شوشو. 
شهاب عينه احمرت ومسكه من ر"قبته: دي مراتي يابن 🐕. 
بقلم ميرا ابوالخير 
~~~~~~~~~~~~~
 رعد بغضب: قررت اطلق كوثر. 
حمزة بخضه: انت بتقول ايه. 
رعد ببرود: وانت كنت عايز اعمل ايه هطلقها كل حاجه عندها شغلها بقالها شهرين معرفش عنها حاجه. 
حمزة بهدؤء: اكيد بتعمل حاجه مهمه. 
رعد طلع فونه وعمل مكالمه. 
حمزة بغضب:  فوووق انت عملت كده لي. 
رعد: كان لازم اعمل كده. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~~~~~
اكس ببرود وشر: كده كفايه عليهم نفذوا. 
دعاء والشخص بخبث: اوك. 
اكس بشر: نبدء بقا سبتكم كتير. 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-