رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ميرا ابوالخير

رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ميرا ابوالخير


رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون 26 هى رواية من كتابة ميرا ابوالخير رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون 26 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون 26 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون 26



رواية جحيم رحيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرا ابوالخير - رواية جحيم رحيم



رواية جحيم رحيم رحيم وريناد الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون 26


سيف:  انا هتجوز. 
شروق قلبها اتكسر ومثلت البرود بصت قدمها وكملت اكلها. 
رحيم باستغراب: تتجوز يعني ايه ومراتك. 
سيف ببرود:  مراتي مين شروق قصدك يا بابا اه اصل احنا بينا اتفاق وشرط من قبل مانلعب ونكشف شفيق. 
ريناد: شرط اي يا بني. 
سيف بص لشهاب: تقولهم ولا اقولهم انا. 
شهاب ببرود:  الشرط انه يطلق شروق وانا اطلق ميرا. 
الكل بصدمه: نعمممممم. 
ميرا بذهول: ا انت بتقول ايه. 
شهاب هرب من نظره عينها: دا الاتفاق. 
رحيم بزعيق: انتو اتجننتووووووو اي يلي بتعملوا دا عايز افهم لي بتد'مروا حياتكم بعد كل التعب دا. 
سيف:  بعد اذنك يا بابا دي حياتي وانا وهي مننفعش. 
ميرا راحت ناحيه شهاب بخطوات ثقيله وبصت في عينه وفجاءة طخخخخخ:  انت ايههه بعد كل ده اييييي ليييي حرام عليكككك ارحمممنيييي اااه. 
فقدة الواعي شهاب لحقها قبل ما تقع علي الارض: ميرا. 
ريناد جريت عليها: بنتي. 
شهاب شالها بسرعه وطلعها فوق. 
رحيم وقف قدم سيف. 
سيف لسه هيتكلم وقلم نزل علي وشه: ياريتني مشوفت اليوم دا لي تعمل كل دا لي تكسر قلبها وبيشاور عليها. 
سيف مصدوم المرة الاول يلي ابوه يمد ايده عليه: بابا انت.. 
رحيم بجمود:  خلصت كلامي من النهارده انا لا اعرفك ولا تعرفني. 
سيف بهدؤء: تمم هتيجوا الفرح. 
ليث بزعيق: انت مجنون اي يا عم البرود دا فوق لنفسك. 
سيف متجاهلا وبص عليها ببرود في نفسه: كسرتي كبريائي برفضك ليا و كل دا ماشي يا شروق. 
ليث مسكه من قميصه:  سيف لاخر مرة فوق. 
سيف زق ايده ووقف قدم شروق ببرود: هنفذ شرطك. 
شروق بالم: تمم نفذ الشرط يا سيف. 
سيف وقف قدمها: هنفذه بس لما تحضري فرحي الاول اه والعروسه حد قريب منك وكمان هتزوقيها وغمز وقال في ودنها بكل وقاحه:  عشان تعجبني ليلة د'اخلتنا مع بعض. 
شروق بجمود:  تمم اي حاجه تاني. 
سيف بخبث: وهتنقي كمان الفستان بايدك و القاعه. 
شروق من جواها بتصرخ: لااااا لييييي و نطقت.. تمم عن اذنك.
شروق طلعت الاوضه وسيف غضب من برودها. 
في اوضتها عاملة تعيط وضمت رجليها زي الاطفال بتداخل ملاك بتاخدها في حضنها: بس اهدي هتتحل. 
شروق بشهقات: ا المرة يلي فاتت كان تمثيل المرة دي بجد بجد يا ملاك هيسبني بجد وكمان بيحضر لفرحه. 
ملاك ضمتها:  متخفيش سيف بيحبك والله بيحبك وباين عليه اهدي يا قلبي. 
قعدت تعيط علي اخرها قامت ومسحت دموعها: تمم يا سيف هو عايز كده انا هنفذ رغبته. 
ملاك بعدم فهم: هتنفذي ايه. 
شروق بتفكير:  زي ما علمته الادب في الاول المرة دي هبعد وللابد. 
ملاك بصدمه: هتعملي ايه يا مجنونه. 
شروق بصت في المرايا ومسكت البرفان وطخخخ كسر'تها: هسافر وهحر'مه من اعز حاجه. 
ملاك بعدم فهم: تحر'ميه من ايه. 
شروق سكتت وبصت علي نفسها في كسر المريا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~. 
في اوضه ميرا. 
ريناد: اطلع برا مش كفاية يلي عملته في بنتي. 
شهاب بهدؤء:  يا ماما. 
ريناد:  بلا ماما بلا بتنجان اي دا لي تعمل كده. 
شهاب سكت. 
ريناد مسكت ايده: انتو غاويين وجع قلب لي. 
شهاب: كان لازم يحصل كلنا كان هدفنا الانتقام مش اكتر ابنك كان بينتقم من اختي وانا بنتقم من اخته وداخلنا لعبة شفيق وخلصت ولازم كل واحد يشوف حاله وانا هاخد شروق ونمشي. 
ريناد بصدمه من كلامه: يا خسارة بجد يا الف خسارة. 
ميرا بتفوق بضعف: سبينا يا ماما. 
ريناد بخوف: انتي كويسه. 
ميرا: لوسمحت معلش سبينا. 
خرجت ريناد وهي خارجه حست بدوخه. 
شهاب باصص علي ميرا وعيونهم بتتكلم فضلوا كده عشر دقايق. 
ميرا ببرود: موافقه علي الطلاق منك لانه 🐕 عمره ما هيتعدل. 
شهاب كان هيتعصب بس هدي:  تمم الولد دا هيبقا ابني وهاخده منك. 
ميرا بصدمه: انت بتقول ايه. 
شهاب ببرود: دا يلي عندي. 
ميرا مصدومه:  ش شهاب. 
شهاب ببرود: اه وهجيب له مربيه. 
ميرا قامت بزعيق: تبقا اتجننت ابني هيبقا في حضني. 
شهاب ببرود: خلصتي  ودي هتكون المربيه... راح ناحيه الباب وفتحه. 
...: اومال. 
ميرا بصدمه: انتي مين.
البنت: المربية يا هانم.
ميرا بصراخ:برررا مش عايزة حددد برررااا ااه.
حطت ايديها علي بطنها بالم شهاب جري عليها بخوف:م ميرا.
ميرا بتزق ايده وبتتالم: بطني مش قادره.
شهاب بص للبنت تمشي:ميرا اهدي.
ميرا قعدت وايديها علي بطنها وهو جنبها خدها في حضنه:ابعد سابني.
شهاب بهدؤء:بعمل كده عشان ابني  . 
ميرا دمعت:  شهاب برا. 
شهاب قام يمشي هي قالت: اعمل حسابك اني هتجوز من بعدك. 
شهاب عروقه برزت ووووو. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~
في بيت مالك.
رانيا بتلبس:هنخرج النهارده.
مالك: مشغول يا روحي هخلص شغل و نخرج سوء. 
رانيا بحب: ماشي يا حبيبي. 
راح شغله وهي اعدت تقرا كتب. 
خلص ورواح اخدها ورواحو مطعم يتغدوا:  رايح فين. 
مالك: في مشكله حصلت في الشغل. 
رانيا بخوف: طب قوم روح. 
مالك بهدؤء: متخافيش السواق هيواصلك يلا. 
رانيا: يلا. 
مالك بهدؤء:  طيب خدي بالك من نفسك كويس. 
رانيا: حاضر. 
مالك باسها: مش هتاخر يا حبيبي. 
رانيا:  ماشي. 
رانيا خارجه من البيت حد بياجي عليها: رينو ازيك. 
رانيا لسه هتسلم صوت غاضب جاه من وراهااا: رانيااااااااا.
الشاب لمالك: في اي. 
مالك وقف جنبها وخدها في وسطها: افندم. 
الشاب بخبث وغمز لرانيا: اصل انا جاي اتقدم لرينو. 
مالك وسمع الجملة دي من هنا و فجاءة قلب من هنا ووو. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~~. 
ملاك نزلت الجنينه وقعدت. 
ملاك بحب: بحبك انت وبس. 
ليث بزعيق وغيره: نعممممم. 
ملاك بصدمه: انت هنا من امتي. 
ليث راح عندها بسرعه وعينه مشتعله غضب قرب وبزعل: بتكلمي ابني وبتتغزلي فيه وانا كيس جوافه. 
ملاك بضحك: ههههه احلي كيس جوافه بتغير من ابنك. 
قعد وشدها لحضنه: اه انتي ليا وبس هاه. 
ملاك ضحكت وهو مبتسم: حبيبي ليا وبس. 
~~~~~~~~~~~~. 
ريناد قعده مصدومه وماسكه تست حمل. 
رحيم داخل استغرب. 
رحيم:  في اي يا ريناد. 
ريناد ببكاء: انا حامل. 
رحيم بصدمه: هاا
ريناد بلطم: ح حاملللل. 
رحيم بفرحه: بجد. 
ريناد بصدمه: بجد ايه دا مصيبه ازاي. 
رحيم حضنها:  ازاي اي يعني. 
ريناد بصدمه: هنعمل ايه لازم انزله. 
رحيم بغضب: ايهههه. 
بقلم ميرا ابوالخير 
~~~~~~~~~~. 
في اوضه حمزة. 
حمزة بحب: وحشتيني. 
رقيه: وانت كمان يروحي. 
حمزة خدها في حضنه: حبيبي. 
وغابوا في بحور عشقهم. 
~~~~.
سيف جاه وطلع اوضته. 
شروق ببرود: نورت يا عريس. 
سيف تجاهلها. 
شروق: انا بكلمك. 
سيف وقف قدمها:  اه يعني اعملك اي. 
شروق: ولا حاجه. 
سيف قبض علي ايديها: بت انتي اتعدلي معايا احسن لك اطلعي من دماغي . 
شروق بهدؤء بصت له وضر"بته بالكف: دا عشان انت واحد حيو"ان وزبالة وتستاهل كل حاجه بتحصلك. 
سيف بغضب قلع حزمه: هوريكي الحيو"ان هيعمل ايهههههه. 
رجعت لورا بخوف سيف غضبه اعمى بيقرب منها بغضب ووووو. 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-