رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 زين ولين بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 زين ولين بقلم الكاتبة الصغيرة



رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 زين ولين هى رواية من كتابة الكاتبة الصغيرة محمود رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 زين ولين صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 زين ولين حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 زين ولين






رواية زواج اطفال الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 زين ولين



مالك واروى..عريس مين 
لين..مستغربين ليه  هنعمل فرحكم مع سليم 
اروى..لا ملوش لازمه  
مالك..اه ي ماما م احنا خلاص  اتجوزنا 
لين..بس معملتوش فرح  
مالك..ملوش لازمه بقى 
لين..لأ ليه  وهى من حقها تفرح  
أروى  دمعت وقالت لنفسها..افرح  انا حياتى اتدمرت بسببه  
مالك  بصلها  لاقها بتدمع  .. بعد اذنك يا ماما احنا ماشيين  وتبقى ارد عليكى فى وقت تانى 
لين ..انت بتهرب منى خلاص  امشي وسيب  اروى 
مالك..ازاى يعنى مينفعش  
لين ..ليه 
مالك  ..هو كده وخدها من ايدها ومشي  
لين..لنا انت حبيتها  مصر  تزعلها ليه  عنييد 
........... ............. ............ 
مالك دخل هو واروى  هى متكلمتش  معاه خالص  
مالك..الكلام اللى ماما قالته ده مش هيحصل 
اروى مردتش عليه 
مالك..انا مش بكلمك 
اروى بهدوء..معنديش  رد على كلامك  شايف في ايدى حاجه اعملها يعني 
مالك  ..تمام  تمااام  انا غلطان انى بتكلم مع واحده زيك 
أروى  دخلت الاوضه  وقعدت تعيط..ياربى بقى انا تعبت  هو بيعمل معايا كده ليه 
مالك راح الشغل  
عز..مش عايز تيجى يعم 
مالك..والله مش فايقلك دلوقتي  
عز.. في ايه  
مالك..مفيش 
عز ..تمام كنت جاى اقولك ان وائل  تعبان اوى وجبت دكتور  شافه  
مالك..ماله 
عز..طلع  عنده كا"نسر 
مالك..تمم 
راح عنده ..الف سلامه  ي وائل باشا 
وائل..انت شمتان فيا 
مالك..لأ ميصحش تقول كده يا حمايا 
وائل..انا عايز اشوفها  مره اخيره بس  اعتبر ده طلبى  قبل ما اموت 
مالك..انت اللى عملت نفسك كده  شوفت الك"ره والعناد  وصلوك  لايه  ربنا  مبيبسش حق حد  
وائل..انا عرفت غلط كل السنين اللى فاتت دى وندمان  والله  صدقنى لما شوفتها قلبى حن لها  ووجعنى عليها  انا ملحقتش اشبع منها  ولا أحفظ ملامحها 
مالك..مش اللى كنت هتموتها  يوم العمليه وانا  اللى خدت الر"صا"صه مكانها  دلوقتي  بقت بنتك 
وائل..مكنتش أعرف والله مكنتش اعرف  عشان خاطر مازن سامحنى  وسامحها هى ملهاش ذنب  
مالك  اتعصب لما جاب سيرة اخوه  .. خاطر  مازن  إللى أنت  قت"لته  بكل برود  ياخى  مصعبش  عليك  أنت  اييييه 
وائل..الغضب كان عامينى ساعتها  عشان  أبوك كان بينافسنى  وكنت قصدى  اصوب  عليه  هو 
مالك  مسكه من طوقه..انت  واحد  زبالة  والك*ره مالى قلبك  وهتفضل  كده  وهتموت  كده  
وائل..مفيش حد فينا مبيغلطش  وخلاص أنت خدت حقك  وانا كده كده  مي"ت  خلينى  اشوف بنتى  لاخر مره  
مالك  ..حقى  لسه  مخدوتش  وزى ما حر*قت قلبى  على اخويا  أنا  هحر*ق  قلبها  ماهى  بنتك  والدم  واحد  هتطلع  لمين  يعنى  وسابه  وخرج  
......... .......... ........ 
في شات الواتس  
لارا..جواز اى يا سليم  انت سبتنى ومشيت من غير ما تفهمنى  
سليم..هيكون  جواز اى يعنى  جوازنا 
لارا..ازاى بعد شهر 
سليم  ..وفيها اى يعني 
لارا..بس احنا منعرفش بعض 
سليم ..هتعرف بعدين   سلام  عشان عندى شغل  قفل  التليفون  ورماه على السرير  
وبعدين  بقى  مالك  دبسنى  كده  
......... ........... ......... 
اروى كانت في المطبخ  ومالك  دخل  
مالك..انا جعان حضرى الاكل 
أروى  عملت  الاكل  وحطته على  التربيذه 
مالك دخل خد دش وخرج  ..مش  هتاكلى  
اروى..شبعانه  وسابته  ودخلت  
هو اتضايق  منها  وكل هو  
هى كانت قاعدة  عند الشباك  وباصه للبحر  وخلاص  
مالك..تيجي  نخرج على البحر 
أروى..مش عايزه 
مالك  ..منا مش بستأذن انا بقولك  
أروى..وانا بقول مش عايزه  
مالك  راح  شالها..مش عايزه ليه ان شاء الله 
أروى  شهقت..نزلنى  انت  بتعمل ايه  قولت  مش عايزه  هو عافيه  
مالك  ..اه  ومشي  بيها  
أروى  عماله  تحرك رجليها في الهوا..بقولك  ابعد  نزلنيي  
مالك  ..شش اسكتى بقا  
اروى سكتت وكانت بصاله  
مالك..بصالى  ليه  عارف انى حلو أصلا  
أروى..بار*د 
مالك  ..يشيخه دا انا شلتك اكتر ما شلت  المسؤليه 
أروى  ضحكت  ولفت  وشها
مالك  راح وقف  عند الميه  
اروى  بصتله.. انت هتعمل ايه؟ 
مالك بص للميه  وبصلها
اروى.. للاا لااا يا مالك  بالله عليك  انا بخاف  م الميه  والجو برد  
مالك.. بتخافي  طب اهو  
تششش حدفها ف الميه  
اروى  .. يلهووى  الحقونى  بغرقق  اااه  
مالك  فضل يضحك عليها  
اروى.. انت  بتضحك  على  ايه  يا  غبييي  طلعنييي 
خلع التيشرت بتاعه وسابه ع الشط  وراح عندها  
مالك.. ههه  جبانه 
اروى  راحت  اتشعلقت ف رقبته  .. بالله عليك  طلعنى أنا بخاف  ومبعرفش اعوم حاسه إن فى حاجه  بتشد رجلى  لتحت  
مالك  مسكها  كان  ايد  على ظهرها  وقام قارصها بإيده التانيه  
اروى  صوتت جامد  وكانت  بتتشعلق فيه  اكتر  .. ياا مالك  همووت  في حاجه  بتمسك رجلى  
مالك  ضحك  عليها جامد  هى بصتله  كانت قريبه منه اوى  
اروى.. ءءنت ب بتضحك علي ايه  
مالك بسرحان.. مفيش  
اروى  ضربته  وفضلت  تعمل  راسه في الميه  .. انت  اللى  قرصتنى  وبتضحك  عليا  أنا  هوريك  
مالك  كل  شويه  يرفع وشه م الميه.. خلاص  والله  خلاص  يخربيتك 
اروى  .. يلا  نطلع  
مالك  مسك ايدها  حطها  على  رقبته  .. مش  عاوزه تتعلمى السباحه  هعلمك  
اروى  اتوترت من قربه ليها  .. احمم  لأ مش عاوزه  بخاف  
مالك.. هو كل حاجه  بتخافى منها  في ايه  تعالى  بس  
هى  ماسكه  فيه  وخدها  وفضلو يسبحوا  
مالك  .. مين كانت خايفه من شويه 
اروى  .. خلاص  مش  خايفه  الميه حلوه اوى  ومش ساقعه 
مالك  .. انتى اللى محليها 
اروى  سكتت  
مالك  كان  قريب منها  رجع  شعرها  لورا  .. لسه زعلانه منى  أنا والله مش بكون قصدي  ازعلك  انا آسف 
اروى  .. كل مره تقولي كده  
مالك.. حقك عليا  
اروى  .. هنتطلق امتى  
مالك  .. يعني احنا في  نص البحر  وحضنانى  وبقولك حقك عليا  وبتاع  وتقولى  هنتطلق  امتى  بوظتى اللحظة 
اروى.. ماهو ده الواقع 
مالك.. وانا مش هطلقك 
اروى.. ليه 
مالك  قرب منها.. عشان ن
اروى.. هاا
مالك.. باين كده حبيتك 
اروى  قلبها دق من الكلمه ووشها احمر  
مالك  قرب منها  و
اول قبله كانت ف البحر  ياخى  ياكش كان طلع عليكم قرش 🦈 وخلصنا من المحن ده 
اروى  مبعدتش عنه وبادلته  
مالك بعد عنها.. افهم من كدا انك..؟ 
اروى  حضنته عشان  تدارى كسوفها  .. ااه وانا كمان  
مالك كان مبسوط  .. ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منگ ابدا 
اروى.. يارب  
مالك  .. طب ايه 
اروى.. ايه 
مالك  .. مش  هنتجوز  
اروى  .. ما احنا متجوزين  
مالك.. تاني  وتالت ورابع  خلاص فرحنا مع سليم  
اروى  .. انا  مواقفه  
مالك  قرصها ف رجليها  تاني  
اروى  .. بخضه  يووه يامالك بقي  
مالك.. قلبه 
اروى  ضحكت  وخلاص  
مالك  .. يلا بقا  
اروى.. يلا فين  
مالك  .. ع البيت  احنا  هنعيش هنا ولا ايه 
خدها  وراحوا البيت  
..........  بعد  مرور شهر  
كان  يوم الفرح  
جهزوا  ف الكوافير  ومالك وسليم  راحو خدوهم 
مالك.. اى القمر  ده 
اروى  .. انت احلى 
سليم  .. اى الجمال ده 
لارا.. مفيش حد حلو غيرك  
همس.. نحن هنا  يجماعه ولا عشان انا سنجل بائس  
راحوا القاعه  والفرح  شغال  عادي  
.. احمم  ازيك  
همس  بصت جمبها.. اهلا  مين؟ 
زياد  .. انا  زياد  ابن خالة  لارا  وانتى  همس  صح  
همس.. اه  تعرفنى منين  
زياد.. شوفتك يوم الخطوبه  بس من بعيد كده  
همس  .. آه  تمام  
زياد.. واقفه لوحدك ليه  مش ده فرح اخواتك 
همس  .. عادي  اصل انا  بتكسف  وكده  وفي ناس كتير  موجوده  
زياد  .. آه  ماشي  انتى في سنه كام  يا همس  
همس.. تالته ثانوي  
زياد.. ااه ربنا معاكي  وانا  ف تانيه جامعه  
همس  ابتسمت  بس  
مالك  .. شايفه الواد  ابن ** 
اروى  .. خلاص  يا مالك  متعملش مشكله  تلاقيها بيكلمها عادي  
مالك.. ويكلمها  ليه  هو  داير على بنات العيله  
زين  راحله  .. مبروك ياعريس  
مالك.. الله يبارك فيك يا بابا  
زين.. متضايق ليه  باين عليك  
مالك  .. شايف  بنتك  والله  أنا لو مكنتش  هعمل مشكله  كنت  روحت  جبتها من شعرها وضر"بت الواد ده  
زين.. خلاص  انا  هتصرف  
اروى.. اهدى بقي  
زين.. احم  اى الاخبار  يا همس  واقفه هنا  ليه  
همس.. مفيش يا بابا مانت عارفنى  
زين..ازيك  يا  زياد  
زياد.. الحمدلله يا  عمو  اخبارك  
زين.. كويس  أنت واقف هنا ليه  
زياد.. عادي  يعني  مفيش حاجه  
زين  .. طيب  تعالى  معايا  نروح  عند  حماده  بدل مانت واقف هنا  
زياد مشى معاه  ... 
زياد  .. عمى  هو  لو  حد  مناسب  جاى  لهمس  هتوافق  
زين  .. مش دلوقتي  عشان  هى في سنه مهمه  
زياد.. ماهو مجرد خطوبه يعني  تعارف وكده  
زين.. ممكن  اوفق  بس لو مناسب  
زياد.. طيب  اى  رأيك فيا  
زين.. يعني؟ 
زياد  .. كعريس  يعني  
زين.. كويس  يا زياد  كل الناس خير وبركه  
زياد.. طب انا طالب ايد همس  
زين  .. ربنا  يقدم اللى فيه الخير  مقدرش ارد عليك  أنا  
زياد  .. ماشي  ربنا  يقدم اللى فيه الخير  
الفرح خلص  وروحوا  البيت  كلهم  ده كان طلب  لين  انهم  يقضوا معاهم ف البيت اول اسبوع  وبعد كدا يروحوا شهر العسل  
سليم.. ادخلي  يا قلبى  
لارا.. دلوقتي  قلبك  ده انت  ورتنى الويل ف الخطوبه  
سليم.. تستاهلي  على اللى عملتيه  
لارا  .. خلاص  بقي كده اتعادلنا  
سليم  .. آه  
لارا  .. تمام  مش هتخرج بقي عشان اغير  
سليم.. اخرج فين  انتى عارفه انتى بتقولى ايه 
لارا.. تخرج  برا اومال هغير ازاى  مش هعرف ادخل الحمام بالفستان  
سليم.. مش هينفع  وبعدين  احنا  متجوزين  والنهارده  فرحنا  ده  ملفتش نظرك لحاجه  يعني  
لارا  .. لأ  
سليم.. هى ليله باينه من اولها  
لارا  .. يلا  وفتحت  الباب  خرجته  
سليم  .. اى ده  دى طردتنى  !
بعد  شويه  .. لارا  خلصتي  
لارا  .. آه  خلصت  وهنام  
سليم  .. طب وانا  هتخمد فين  عند  امى  مثلا  
لارا  .. معرفش  
سليم  .. يابنت  الج*زمه  بقي انا  تطردينى  مااشي  ونزل  تحت ف الصاله  
........  ........  
اروى  قاعده علي السرير   ومالك  دخل  
مالك  .. مغيرتيش ليه 
اروى  مش عارفه افتح الفستان 
مالك  .. امم  تمام  
اروى  .. حساك  متضايق  
مالك  .. لأ  
اروى  .. قولى مالك  في ايه 
مالك  وقف  وحط  ايده ف جيبه  .. انتى  طالق  
اروى  .. ايييه؟!  
مالك  .. اللى  سمعتيه  ونزل  وسابها 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-