رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني 2 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني 2 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني 2 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني 2 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني 2 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني 2




رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني 2


جمال افتكر ازاى اتفق مع الدكتوره ٠٠٠٠
_شايفه البنت ده !!
_ايوه يا بيه ده جوا بفحصها معها ضعف جامد اوى 
_انسي الضعف ده خالص واطلعى واقولى انها حامل 
_😳😳٠٠٠انت بتقول اي يا استاذ البت عذراء ازاى اقول انها حامل ؟؟
_طب لو اخدتى دول ٠٠٠٠جمال طلع فلوس وحطهم في أيدها وقال:اي رايك بقاا ؟؟
_انا ٠٠٠٠موافقه بس عايزه اكتر من كده ٠٠٠
_طما"ااعه ٠٠٠
_متخافش والله هطلع وازود من عندي هخلى أهلها يقت"لوها ٠٠
_موافق ده شيك اكتبي الرقم اللى انتى عايزه ٠٠٠
_طبعاا ٠٠٠خدت الشيك وكتبت المبلغ وراحت عند أهل زينه وقالت اللى انتوا عرفتوا طبعاا 
_اسف يا زينه بس بينا انتقام حلو كده ٠٠٠
&نرجع للأحداث&
_ده كويس جدااا وزواجك ده بااطل يعنى مش متسجل عند الحكومه يعنى لا يعتبر قانونا ولا شرعاا 
_والورقه انقطعت المهم اطلع من هنا يا حسن باي طريقه ؟؟
_خلاص يا جمال هتطلع يعنى هتطلع !!
جمال:اتمنى يا حسن اصلا نااس كتير عايزه التربيه !!
&في قصر الكيلانى &
_تتجوز زينه يا فهد !!
_😳😳٠٠٠اتجوز مين 
_ده الحل الوحيد يا ابنى عشان الفض"يحه ده 
_اتجوز مرات بابا وهى حامل ده حرا"م يا ست المحاميه !!
_مش هتتجوزها يا فهد هتكون تمثيليه مش اكتر !!
_وتنام معايا صح ؟؟
_واي يعنى نام على الكنبه وهى على السرير 
_ماما اطلعى من دماغي عشان مش ناقص كفايه الفضي"حه اللى احنا فيها بسبب زوج حضرتك 
_انا وعدت الناس يا فهد !!
_وعدتى الناس باي يا ماما انا منفعش اتجوز البنت ده وبعدين ده حامل !!
_قولتلك مش هتتجوزها هتقعد معاك على أساس مراتك عشان الناس تسكت !!
_ماما انا عايز انام ٠٠٠
مسكت ايدو وقالت:انا اول مره اطلب منك طلب يا فهد عشان خاطري !!
_امتى ؟؟
_بكره
_فهد خد نفس وقال:موافق يا ماما بس عرفيها ممنوع تقرب على حاجاتى 
_حااضر يا حبيبي !!
_طب هتقولى للناس اي بقااا طالما زواج تمثيليه ؟؟
_احنا هنعمل فرح !!
_ماما انتى بتقولى اي عايزه الناس تضحك علينا وتقول اتزوج مرات ابوي وهي حامل احنا كف"ره ولا اي يا ماما 
_هو انا مش قولتلك الزواج هيكون تمثيليه ولا انت هتتجوزها ولا هي هتتجوزك
_والله الناس لتضحك علينا كفايه الفانز  اللى ش"لل البت اللى بتكتب الروايه باسئلتهم 
_معذوره يا ابنى فعلا الفانز أسئلته كتيره اوى !!
_من الاخر بقا مستحيل اعمل فرح روحى هاتى البنت هنا وخلاص 
_اجيبها من بيت والدها !!
_روحى احكى لأهلها كل حاجه وبعدين لما حد يسألهم يقولوا البنت سافرت 
_يا ابن الا اي يا فهودتى!!
_استغفر الله العظيم الله يكون في عونى بابا يرتكب أخطاء وانا اصلح 
_سنه بس استحملها سنه واحده عشان خاطري
_حااضر يا ماما انا طالع انااام !!
{فهد الكيلانى ٢٦ سنه شاب ذكي جدااا وشايل مسئوليه كبيره اوى لديه شركه تصدير واستيراد لديه عيون عسلى وبشره قمحويه وشعر اسود غامق)
فهد طلع على اوضته وقفل الباب وقلع الجاكيت وقعد على الكرسي وو"لع سيجاره وقال:اعيش معها ازاى اي الش"لل ده يا ربي !!
&&في صباح اليوم التالى &&
زينب خبرت أهل زينه بكل حاجه ٠٠٠
والد زينه قال:ازاى بنتى تعيش مع ابن حضرتك في اوضه واحده من غير زواج ؟؟
_حضرتك فهد مينفعش يتجوز زينه لأنها كانت مرات زوجى وده حر"ام شرعاً ٠٠٠
زينه:بس انا وجمال زواجنا على الورق يعنى مش قانونى يا خالتى والورقه زوج حضرتك اقطعها ٠٠٠
زينب قامت وقالت:بس انتى حامل يا زينه يعنى جمال اكيداا انتى فهمانى ٠٠٠
_خالتى انتى عايزه اعيش مع واحد في اوضه واحده من غير ما اتجوزه !!
_يا بنتى انتى لسه صغيره متعرفيش الكلام ده اكيدا انتوا فاهمين ؟؟
_ام زينه عايز اتكلم معاكى ٠٠٠
_حااضر !!
بالفعل والد زينه وأمها قاموا ودخلوا الاوضه 
_انتى ازاى موافقه على كده ؟؟
_طب نعمل اي يا حج ده الحل الوحيد !!
_انتى مسميه ده حل انتى مش سامعه بتقول اي عايزه تخلى بنتك تقعد مع ابنها في اوضه واحده من غير ما يتجوزها
_يتجوزها ازاى بس ؟؟
_زواج زينه من الراجل ده مش قانونى يعنى مش معترف بيا في القانون يعنى بنتك اعتبر مش متجوزه !!
_بس مدام يا حج بنتك حامل وفقدت شرفها !!
_استغفرالله العظيم انتى عارفه اي انسب حل !!
_اي ؟؟
فتح الباب وكان متعصب اوى وفجاه مسك زينه من شعرها وقال:انتى هتمو"تى النهارده يعنى هتمو"تى٠٠٠
_اعاااا٠٠٠٠
زينب شدت زينه عالطول من ايد ابوها٠٠
_انا هاخد البنت معايا بموافقتك من غير موافقتك هاخدها !!
_😳😳٠٠٠٠٠انتى بتقولى اي ده لازم تمو"ت يعنى هتمو"ت ده خلت وشي اسو"د قدام الناس ٠٠٠
زينب بصت ليا بصه و"حشه اوى وخدت زينه ومشوا ٠٠٠
_اركبي يا زينه !!
زينه ركبت والدموع نازله من عينها 
_اطلع فورااا !!
_ده خدت البنت فعلا !!
_ده الحل والله كان لازم نوافق والا ٠٠٠
_والا اي يا ام زينه مش سامعه بتقول اي هتقعد مع ابنها في اوضه واحده من غير ما يتجوزها
_عشان خاطري افهم بقا مينفعش زينه تتجوز ابنها عشان والده حصل بينهم معا"شره وده حر"ام شرعا ٠٠٠
_والله لمو"ت قريب منكم ٠٠٠ابعدي عنى كده 
$في الطريق$
_اهدي يا بنتى !!
_خالتى مش حضرتك محاميه؟؟
_اه يا قلبي ؟؟
_انا وزوجك اتجوزنا على الورق من غير شهود ولا شيخ لكتب الكتاب لانى صغيره مش المفروض الزواج ده باطل لانه مش متسجل في الحكومه ؟؟
_عارفه اللى حصل معاكى بالنسبالى اي اغتص"اااب يا زينه وانتى فعلا عندك حق الزواج ده مش معترف بيا يعنى الورقه اللى تثبت انك اتجوزتى جمال عرفي اتقطعت وده بيعنى أن انتى وجمال مش متجوزين ٠٠٠
_طب ليه هعيش مع ابنك من غير ما اتجوزه ؟؟
_عشان حصل معا"شره بينك وبين جمال وده حرام شرعا يا قلبي ٠٠٠
_يعنى خلاص مستحيل اتجوز صح ؟؟
_لا تتجوزي اي حد تانى غير اولاد جمال ٠٠٠
_خلاص ممكن اتجوز اي واحد تانى وخلاص ٠٠٠
_محدش هيرضي يا بنتى خصوصا انك حامل !!
_ماااشي!!
بعد مرور ربع ساعه وصلت زينب وزينه القصر ونزلوا ٠٠٠
زينه كانت خايفه اوى زينب عشان تطمنها قالت:ده بيتك واحنا أهلك ماااشي !!
_مااشي!!
زينه دخلت واتفاجات بشكل القصر هي دخلتوا بس مكنتش واخده بالها من جماله ٠٠٠
مالك كان قاعد على الكرسي وبياكل تفااح وقام عالطول جري عليهم 
_هاي مالك اخو زوجك !!
زينب ضر"بت مالك في بطنو وقالت:معلش يا بنتى عقله صغير بس !!
زينه مدت أيدها وقالت:زينه ٠٠٠
_عااارف٠٠٠
_تعالى يا بنتى ده مجنون فكك منه !!
مالك:صغيره بس جامده فحت !!
بتول كانت نازله ومتغاظه اوى من زينه 
_دخولك القصر يعنى دما"رك يا حلوه 
بتول نزلت وكعبلت زينه لتقع على الأرض 
_اعااااا٠٠٠
_بتول اي اللى عملتى ده ؟؟
_عملت اي يا ماما اوبس مخدتش بالى سوري ٠٠٠
_تعالى هنا الاعتذار بيكون بالطف٠٠٠
_اسفه عن اذنك ٠٠٠
_معلشي يا بنتى هاتى ايدك ٠٠٠٠٠زينه مدت أيدها وقامت وطلعت فوق 
_ده اوضتك يا بنتى !!
_ما انا عندي راي ممكن انام في اوضه غير اوضه ابنك ده !!
_حااضر بس يومين كده عبال ما هناء تنضف الاوضه 
زينه هزت راسها وقالت:مااشي 
_ادخلى ارتاحى وانا نازله مش هتاخر !!
_تماام٠٠٠
زينه دخلت الاوضه ولقت صور فهد في كل الاوضه٠٠٠
_شكلو حلو اوى بس مش عارفه ملامحه بدل على أنه عصبي اوى ٠٠٠
زينه حست انها تعبانه ونامت على السرير وغمضت عينها ٠٠
بعد مرور ربع ساعه تقريبا٠٠٠
زينب:زينه!!
زينب لقت زينه نايمه دخلت وغطتها وطلعت ٠٠٠
بعد مرور أربع ساعات
$في المساااء$
فهد وصل وفتح الباب ولقي زينه نايمه على السرير وكانت طفله بريئه اوى ٠٠٠
زينه بدأت تفوق وقامت عالطول ورجعت لورا٠٠٠
_قومى !!
_نعم !!
_اي الكلمه مش واضحه بقولك قومى من على السرير ٠٠
_اروح فين ؟؟
فهد راح مسك أيدها وطلعها برا مش برا الاوضه لا غرفه فهد زي غرفه ارناف في مسلسل من النظره الثانيه معلش بقا مكنتش هعرف اشرحها ٠٠٠
_فهد قفل الازاز والدموع نزلت من عين زينه 
فهد دخل وقلع الجاكيت وخد مخده وبطانيه وفتح الازاز تانى ورمهم على زينه وقفل الازاز ودخل الاوضه وقعد على الكرسي وفتح الاب توب 
زينه كانت شايفه من الازاز طبعا وكانت خايفه اوى ٠٠٠
زينه حطت المخده على الأرض وقعدت لأنها لسه صاحيه طبعاا مش هتنام عالطول ٠٠٠
فهد كان كل شويه يبص عليهاااا٠٠٠٠
بعد مرور ساعتين
فهد حاس بارهاق قام ونام على السرير وزينه حست انها عايزه تنام ونامت !!
&في تمام الساعه ٢ صباحا&
الجوا بدأ يتغير مع صوت الرعد والبرق الشديد وبدأت تمطر بالفعل ٠٠٠
فهد قام عالطول وفتح الازاز وشال زينه اللى كانت بترتعش وحطها على السرير وغطها عالطول ٠٠٠٠
فهد حط ايدو على وشها لقها سخنت ٠٠٠
فهد بدأ يعمل ليها كمادات بالمياه البارده 
_مفيش استجابه هي ما"تت ولا اي ؟؟
فهد حط ايدو على قلبها وفجاه لقي نبضه بينبص مع قلبها 
فهد شال ايدو عالطول وبدأ جسمها يستجيب للكمادات والحرارة تنخفض
فهد نام على السرير من غير ما ياخد بالو واخدها في حضنوا 
&&في صباح اليوم التالى &&
زينه فاقت من النوم وكانت متغطيه بتبص على نفسها من تحت البطانيه وجدت نفسها عر"يانه 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-