رواية زوجي المراهق الفصل الثاني 2 بقلم مني محمد - زوجي المراهق
رواية زوجي المراهق الفصل الثاني 2 هى رواية من كتابة مني محمد رواية زوجي المراهق الفصل الثاني 2 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية زوجي المراهق الفصل الثاني 2 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية زوجي المراهق الفصل الثاني 2
رواية زوجي المراهق الفصل الثاني 2
اسر بفرحه: اخيرا حققت اللي نفسي فيه و بقيتي مراتي
حققت اللي نفسك فيه!! يعني اي .. يعني انا اتخدعت وانت مش مراهق ولا حاجه!! لفيتله و قولت بصدمه
ياسمين بصدمه: نعممم!!
اسر ببراءه: اي
ياسمين: يعني اي حققت حلمك .. فهمني
اسر بتوتر: هااا .. اصل .. اصل انا كان بقالي شهر بقول لبابا اني نفسي اتجوز و كده و اخيراً هو جوزني
حسيته اتوتر شويه .. عديت الموقف بس مشيلتهوش من دماغي انا هرا'قبه و هعرف هو وراه اي
ياسمين: اممم ماشي .. طب ممكن تخرج برا غشان اغير
اسر بهدوء: حاضر
اسر خرج و انا دخلت خدت شاور و لبست برموده وتيشيرت كت لان الجو حر .. و بغبائي نسيت ان في تكييف في الاوضه و البـ غل اسر دخل و شافني بمنظري ده و فضل متنح
اسر في نفسه: يابويييي اي الجمدااااان ده هو انا لازم افضل عامل نفسي عبيط كده كتير!!
ياسمين بأحراج: احم انت متنح كده ليه و بعدين هو مش فيه باب تخبط عليه.. كان المفروض تخبط الاول
اسر ببرود: علفكره دي اوضتي انا و ادخل و اخرج براحتي مش لازم اخبط و انتي المفروض مراتي يعني عادي
الواد ده وراه حاجه!! اصل ده مش عقل مراهق عنده 16 سنه ده عارف هو بيقول اي و بيعمل اي كويس اوي و مبرراته صح.. انا لازم اعرف في اي
ياسمين: اه كلامك صح.. طب انا هنام بقا.. انت هتنام فين
اسر: جمبك اكيد
ياسمين: لا الكلام ده عند ماما الحجه.. انت هتروح زي الشاطر كده و تنام على الكنبه
اسر بضيق: نعممم يعني انا متجوز عشان انام على الكنبه
ياسمين بأنتباه: افندم!!
اسر بتوتر: لا.. لا مفيش انا هروح انا في اوضه تانيه و خلاص
ياسمين: يبقا احسن بردو
اسر خرج و انا قفلت النور و رميت نفسي على السرير بتعب
عند اسر في اوضته..
اسر في الفون: اي يا ادهم
ادهم:....................
اسر: ماشي شوفوا عايز كام و خليه يمشي بكره و متلبسش بالطو لان مفيش دكتور في عياده بيلبس بالطو حاول تبين انك دكتور متبقاش ا'هبل
ادهم:....................
اسر: ولااااا لم نفسك دي اختي
ادهم:.....................
اسر: لما تبقا ترجع من السفر هبقا اقولها هي اصلا راجعه بكره
ادهم:......................
اسر: ماشي.. سلام
اسر في نفسه: هعمل المستحيل عشان اخد قلبك يا ياسمين يارب بس خطتي تنجح و تحبيني
اسر قفل النور و نام
في الصباح الساعه 11..
تك تك تك
ياسمين: ادخل
سليمان: صباح الخير يابنتي نمتي امبارح كويس
ياسمين: صباح النور.. انا نمت كويس الحمدلله
سليمان: امال فين اسر
اسر جيه من وراه
اسر: انا اهو يا بابا
سليمان: كنت فين
اسر: كنت نايم في اللوضه التانيه
سليمان: و منمتش هنا ليه
ياسمين: قولتله ينام على الكنبه وهو مرضاش
سليمان بصدمه: كنبه!!
ياسمين ببرود: اه
سليمان بقلة حيله: ده انتو اطفال.. انا هنزل اقول للداده تحضر الفطار و انتو خدوا شاور و تعالوا عشان نفطر سوا.. عندك ميعاد مع الدكتور النهارده الساعه 1
اسر بتمثيل على ياسمين: بابا هو انا بروح للدكتور ده ليه
سليمان : اصل ده دكتور كويس بوديك عنده كل اسبوعين عشان اطمن على صحتك بس
اسر: تمام ماشي
سليمان: يلا انا هنزل و انتو حصلوني
ياسمين و اسر في نفس واحد: حاضر
سليمان نزل و اسر دخل و قفل الباب و ياسمين راحت ناحية الدولاب تجيب هدوم.. جابت هدوم و دخلت الحمام تاخد شاور.. اسر قعد على السرير و اتكلم في الفون
اسر: اي يا ادهم نفذت اللي قولتلك عليه
ادهم:.........................
اسر: طب تمام هعدي عليك الساعه خمسه.. اهم حاجه خلي كلامك جد شويه بلاش تهزر
ادهم:..........................
اسر: اوگ.. سلام
اسر دخل في اوضته خد شاور و غير وهو نازل على السلم شاف ياسمين خارجه من اوضتها و كانت زي القمر.. كانت لابسه دريس ضيق من فوق و واسع من تحت لونه زهري و لابسه خمار اوڤ وايت و كوتشي اوڤ وايت.. و اسر كان لابس بنطلون چينز اسود و قميص اسود و كوتشي ابيض
ياسمين كانت بتتكلم في الفون و بتضحك
ياسمين: ماشي يا حبيبي اديني احمد ده وحشني اوي.. اي يا قلبي عامل اي
احمد: عامله يا حبيبتي.. قوليلي في حد بيضايقك عندك
ياسمين: الحمدلله كويسه... لا يا حبيبي دول بيعاملوني كويس اوي
احمد: طب تمام.. انا مش هعرف اروح المستشفى النهارده فا بعتت عنوان دكتور صاحبي لسليمان بيه الدكتور اسمه ادهم هو شاطر و عنده عياده
ياسمين:يعني مش هشوفك النهارده
احمد:معلش يا حبيبتي هبقا اشوفك يوم تاني
ياسمين: ماشي ياقلبي خلي بالك من بابا.. سلام
احمد: سلام
اسر راحلها وهو جواه بركان غضب بيحاول يداريه
اسر: بتكلمي مين
ياسمين: بكلم اخويا
اسر هدي شويه و قال: هو انتي لازم تقوليله يا حبيبي
ياسمين: لا عادي يعني.. هو في اي
اسر بتوتر: لا.. لا مفيش تعالي نفطر يلا
ياسمين و اسر و سليمان فطروا و قعدوا في الجنينه يشربوا الشاي
سليمان: يلا عشان الدكتور انا هاجي معاكوا
ياسمين: لا خليك حضرتك انا هروح انا و اسر بس خلي السواق يودينا
سليمان: ماشي يابنتي
ياسمين خدت اسر و راحوا للدكتور
ادهم بتمثيل: اهلاً اهلاً يا اسر
اسر: اهلاً بحضرتك
ادهم: نبداء الكشف بقا
اسر: تمام
ادهم: طب اتفضل معايا
ادهم خد اسر و دخلوا اوضه تانيه
ادهم: هااا اي رأيك ياعم
اسر: اتنيل هو انت عملت اي يعني ده يدوبك كلمتين
ادهم بقرف: دايما كاسر نفسي كده
اسر: بس بقا بلا نفسك بلا ز'فت يلا نطلع و قولها اني محتاج اهتمام شويه و اكتب الڤيتامينات اللي بعتهالك على الواتس عشان تبان دكتور بجد و عشان لو هي جت تديني العلاج متدنيش علاج غلط و اروح فيها
ادهم: ماشي ياعم فهمت يلا نطلع
اسر و ادهم طلعوا
ياسمين: هااا طمني حالته فيها تقدم ولا لا
ادهم: لا ده حالته كويسه اوي و فيها تقدم عظيم هو بس محتاج شوية اهتمام زياده و ياخد العلاج في الميعاد المظبوط و هتبقا كل حاجه تمام
ياسمين: اوگ.. شكراً يا دكتور عن اذنك
ياسمين خدت اسر و روحوا اول ما دخلوا البيت جت بنت لابسه قصير و بتجري و حضنت اسر و ياسمين واقفه مصدومه
ياسمين: مين دي يا اسر
البنت حاطط ايدها حوالين رقبة اسر و اتكلمت بدلع
البنت: انا ساره مرات اسر
ياسمين بصدمه: نعممم امال انا متجوزني ليه؟!!
" تعالوا افهمكوا الحته دي.. احمد و اسر و ادهم و سليمان و هاني عاملين تمثيليه على ياسمين لان ياسمين بيجيلها عرسان كتير و هي بترفضهم لانها بتحب ابوها و اخوها و مش عايزه تسيبهم و في نفس الوقت هي بتحب تساعد الناس حتى لو بحياتها المهم ان اسر كان بيشوف ياسمين في محل الورد كتير و اعجب بيها و بعدين حبها و عرف انها مش عايزه تتجوز فا قرر يتفق مع اهلها و يعملوا عليها تمثيلية ان اسر تعبان و محتاج مساعده و بكده اسر يقدر يتجوز ياسمين و يقدر يكسب قلبها"
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا