رواية مسك ومحمد الفصل الثالث 3 بقلم يارا محمد - مسك ومحمد

رواية مسك ومحمد الفصل الثالث 3 بقلم يارا محمد - مسك ومحمد



رواية مسك ومحمد الفصل الثالث 3 هى رواية من كتابة يارا محمد رواية مسك ومحمد الفصل الثالث 3 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية مسك ومحمد الفصل الثالث 3 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية مسك ومحمد الفصل الثالث 3


رواية مسك ومحمد الفصل الاول 1 بقلم يارا محمد - مسك ومحمد



رواية مسك ومحمد الفصل الثالث 3


_مراتي حبيبتى وحشتيني اووى
*ياصلاة النبي أحسن هو بيطلع امتى ده قولتها برعب مضحك وابتسامه بلهاء رسمت طريقها على وشى 
زقيته لبره بسرعه لما سمعت ماما بتقول 
- مين إلى على الباب يابنتى 
* ده بتاع الز**بالة يا ماما ومشى خلاص قولتها وقفلت الباب ورايا وبصيت عليه بغيظ وغضب من ضحكته المستفزه
- ينفع واحده محترمة تقول على جوزها ز*بال فين الاخلاق فين الأدب ياحماتي 
صوته ارتفع شويه فبسرعة خبطت على كتفه وبقول 
* اخرص اخرص هتفضحنى الله يخرببتك 
قولتها برعب وإلى غايظنى مش طايلة غير كتفه لانه أطول منى بكثير 
- مش قبل ما تعتذرى قالها بسماجه وبيبص بلؤم 
* انا اعتذر منك انت امشى يالا 
- ياحماات
* خلاص خلاص ياخربيتك أنا اسفه ارتحت بقى يله أدينى اتذفت واعتذرت من سيادتك تقدر تحل عن دماغى بقى
بقلمى أسماء الكاشف 
-لاء
* لاء ليه ارجوك امشى بقى قولتها بمسكنه لأكسب تعاطفه
يامسكينة تصدقى صعبتى عليه 
ابتسمت بفرحة 
* يعنى خلاص هتمشى 
كتف ايده وقال برخامه
-لاء بردو 
*اومال عايز ايه يااخى انت جاى تفضحنى فى الشارع وعند بيتى قولتها وانا بتلفت حواليه خايفة حد يشوفنى واقفه معاه 
لاحظ توترى وقال
- لاء لا عايز افضحك ولا أضايقك انا بس عايز اكلمك فى موضوع مهم 
* تمام نتكلم بعدين بليز امشى دلوقتى 
اتنهد بهدوء وقال 
- مش قبل ما اتأكد انك مش بتكذبي عليه مثلا وتطنشينى 
* انا ما بحورش عليك وطالما قولت هسمع إلى عايز تقوله يبقى هسمع امشى بقى الناس هتتلم علينا قولتها بسرعة وعينى بتتحرك فى كل اتجاه وأخيرا رحمني البارد ده وقال 
* اوك يا مسك همشى دلوقتى بس كلامنا ماخلصش هشوفك بعد العصر على كافيه ## إلى قريب من الكورنيش 
* اوك يا محمد قولتها بسرعه بس لقيته ابتسم بهدوء لما سمع اسمه وقال 
سمع اسمه وقال 
* الاسم طالع حلو منك
غمضت عينى وزقيته من ضهره بسرعه وقولت..
* يله امشى بقى اووف
فضلت واقفه اتفرج عليه وهو بيبعد واتنفست براحه أخيرا لما اختفى شكلى وقعت فى شباك مجنون
بقلمى أسماء الكاشف 
وصلت الشغل متأخر ودى طبعا عمرها ما كانت اول مره ولا هتكون الاخيره بس إلى ضايقنى ان كانت عندى نيه اوصل بدرى والأستاذ المجنون ده هو إلى أخرني وطبعا صاحبتى حور استقبلتنى بتهزيق ذى كل مره 
-فينك يابنتى المدير قالب الدنيا عليكي 
* عادى هى اول مره قولتها ببرود وبطلع ساندوتش أكله لقيت إلى سحبته منى بعصبية 
- يا بارده  ليكي عين تاكلى اجري على مكتب المدير ياكش يرفدك ونرتاح 
سحبت الساندوتش من ايدها وقولت 
* واهون عليكي اطرد وانا جعانه
- هو انتى على طول همك على بطنك ما بشوفكيش
بتشتغلى قد ما بتاكلى يله ادخلى دلوقتى ولينى قلبه بكلمتين ده شايط منك على الاخر وسحبته من ايدى لثاني مره 
رفعت حاجبى على اساس مش هاممنى وانا من جوه هموت من الخوف ده هولاكو في نفسه كده
* خلاص دخلاله ما تزوقيش الله 
 بكل شجاعة دقيت على الباب وسمعته بيقول 
-ادخل
فتحت الباب وقولت بمرح 
*لو حلفتلك انى جايه بدرى وحد رخم إلى اخرني مش هتصدقني صح
- صح قالها برفع حاجب وعنيه بتطلع شرار ابتسمت ببلاهه وقولت 
* أي الكسوف ده 
على اساس بتتكسفى ولا عندك دم اصلا يا بنتى انا وصلت معايا لهنا منك 
قالها وهو يشير بيده على رقبته خصوصا عند الحلقوم
لأعبث بوجهى قال بغموض 
- ده على اساس انك زعلانه قالها وجلس على الكرسي بغيظ وقال اخيرا 
*بصى بقى يا مسك انتى استنفذتى كل الفرص صراحه تأخير ومتأخره شغل ودايما فاشله فيه مافيش خبر حلو جبتيه ماعرفش انا مستحملك على ايه الصراحه 
* علشان دمى خفيف قولتها ببلاهه فهز رأسه بمعنى مافيش فايده منك  
- انا هعطيكي فرصه واحده بس لو فشلتي فيها اعتبرى نفسك مرفوضه يا استاذه مسك قالها بقسوه بصيت عليه بقوه وقولت 
بقوه وقولت 
* حضرتك تقدر تقولى المطلوب من غير كل المقدمات والتهديد ده وانا واثقه انى هنجح 
ثقة فى نفسى زيادة ماعرفش من أين أتت ولكنها جعلت المدير أسامة يبتسم بثقه لتحفيذى هذا ما ظننته ولكن ابتسامته كانت لتعجيزى عندما قال 
- عيلة الدمنهورى
بصيت بصدمة العيلة دى معروفه بجبروتها وقسوتها لو جيبت منهم خبر واحد هيخلصو عليه شاف الرعب فى عينى وكان واثق انى هفشل فكمل 
- عايزك تدخلى وسطهم وتجبيلى اهم الأخبار عايز اتأكد انهم تجار آثار ولا كله كلام من غير دليل جيبلى الدليل وصور فى تقرير حلو وقتها انا بنفسى هرقيكي
بصلي وكان متأكد انى هرفض ذى كل مره بس المره دى من غير تفكير قولت 
*موافقه بس هدخل وسطهم ازاى 
عينيه اتسعت بصدمه وقال
- ايه ده وافقتى كده على طول من غير مناهده 
* من غير تريقه لو سمحت اكيد حضرتك عندك طريقة ادخل بيها عليهم وسبب انك اخترتنى انا بالذات قولتها بجدية
بيها عليهم وسبب انك اخترتنى انا بالذات قولتها بجدية نادرة جدا
ابتسم بهدوء وقال  
- طلعتى ذكية اهو يا مسك
 اتنهد بهدوء 
* هو فعلا فيه سبب لاختيارك انتى بالذات وخصوصا عندى ناس كثير يقدرو يقومو بالمهمه دى بس انتى بالذات هتبقى مختلفه انتى جديدة وش جديد يعنى فى الصحافه ومحدش منهم يشك فيكي والسبب الثانى شكلك 
ضيقت حاجبى ولساني مستعد يضرب لكن لحق نفسه وقال
- شكلك اصغر من سنك محدش يشك فى الوش البريئ ده ولا اللسان ابو مترين 
قالها بسخرية اغاظتنى  بضرب رجلى بايدى بهدوء علشان ما اضربش بيها وشه السمج كورتها بهدوء وقولت
* والطريقة 
- تتجوزى
بصيت ليه بغباء ورمشت عده مرات احاول افهم ما قاله الجواز وأنا عفوا يبدو انى وقعت بورطة جديدة 
بعد العصر بساعه لسه فى المكتب بأنهى عمل مهم ونسيت الموعد لقيت اتصال من رقم غريب
الموعد لقيت اتصال من رقم غريب لم ارد اول مره ولكن مع الاصرار رديت
- ماجتيش ليه ها 
*مين قولتها ببلاهه 
ليأتينى صوته المنزعج 
- محمد كمان ماعرفتيش صوتي منكن اعرف ما جتيش ليه انا استنيتك كثير وما جتيش شكلك عايزانى اجيلك لحد البيت وأعرف مامى
*معلش نسيت اصلا الموعد انا لسه فى الشغل كنت عايز ايه ليه مصر تقابلني
قلتها بضيق وتعب
-انا عايز اتجوزك
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-