رواية ملاكي الحارس نور ومروان الفصل الرابع 4 بقلم شيماء رمضان

رواية ملاكي الحارس نور ومروان الفصل الرابع 4 بقلم شيماء رمضان


رواية ملاكي الحارس نور ومروان الفصل الرابع 4 هى رواية من كتابة شيماء رمضان رواية ملاكي الحارس نور ومروان الفصل الرابع 4 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية ملاكي الحارس نور ومروان الفصل الرابع 4 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية ملاكي الحارس نور ومروان الفصل الرابع 4





رواية ملاكي الحارس نور ومروان الفصل الرابع 4


اول لما شافها باسها .. زقته و ضر"*بته بالقلم 
بعصبيه - انت اتجننت يا مروان ؟!!! حرام عليك بقا انت كل شويه تنزل من نظري اكتر و اكتر .. عالاقل خليني افتكرك بشكل كويس …وبعدين تشرب ازاي اصلا وانت تعبان وكمان حرام !! وكمان جاي تزيد الطينه بله و تعمل الي عملته !! دا يبين انك شخص ضعيف بيلجأ للشرب اول ميتضايق و كمان معناه ان ايمانك ضعيف !! بصراحه كل موقف بتعمله بتخليني احمد ربنا اني اخترت مازن 
و قفلت الباب ف وشه 
قعد عالارض جمب الباب وهو بيعيط 
و نور قاعده عالارض جمب الباب ( بس من جوا الشقه اما هو من برا .. معرفش وصلكم قصدي ولا لا ) 
= عارفه .. انا عارف اني مستاهلكيش بس كنت فاكر ان حبي ليكي هيكون كافي انه يقفل الجاب الي بينا .. انتي وافقتي علي مازن عشان هو دكتور زيك وانا لا صح ؟ بفكر من سعت م قولتيلي بحب واحد تاني .. بفكر فسبب يخليكي تنكري حبك ليا و فيه مليون سيناريو بيجي ف بالي .. ليه رفضاني يا نور ليه 
نور اتأثرت من كلامه و عيطت .. 
-انت متجوز يا مروان .. مش عارفه ازاي كنت فاكر اني هقبل اني اتجوزك بعد م تطلق رضوي او مثلا اكون زوجه تانيه .. مش انا الي اخطف راجل من مراته يا مروان ..
مروان كان سكران وقتها ومش مركز ف اي كلام بيتقال ليه وقتها 
مسحت دموعها وفتحت الباب ومسكته من دراعه وقومته من عالارض
-قوم تعالا اوصلك المستشفي .. وياريت مشفش وشك تاني .. هوصلك بس المستشفي عشان انا انسانه كويسه و مش هسيبك تمشي فالشارع وانت كدا و تعمل حادثه تاني ..
وصلته المستشفي بعربيتها و وصلته للاوضه كمان و هو نام من التعب 
بعدها راحت بيتها 
*اليوم الي بعدو *
مروان صحي الصبح و افتكر كل الي عمله الليله الي قبلها 
ضرب نفسه بالقلم ومكنش فاكر من كلام نور غير جمله واحده بس ' مش عايزه اشوفك تاني '
= انا ايه الي عملته دا !! 
راح الاستقبال و سجل خروجه و قرر يروح مستشفي تاني 
بس الاول هيستني نور لما تيجي المستشفي و يوضحلها سوء التفاهم .. 
و عالضهر كدا نور وصلت المستشفي
= ينفع نتكلم دقيقتين ؟! 
-لا مش هينفع 
= انا سجلت خروجي من المستشفي 
-كويس 
= انا موافق اسيبك فحالك خالص بس بشرط واحد
-ايه 
= تقوليلي ليه وافقتي علي مازن و ليه مصره تنكري حبك ليا 
-هتبعد خالص اول لما اقولك ؟ ومش هشوف وشك تاني ؟ 
= ايوه 
-تمام .. ببساطه لانك متجوز و حتي مفكرتش تقولي دا 
بصدمه = متجوز !! مين دا الي متجوز 
-مش عايزه استعباط ! 
و سابته و مشيت 
وهو حاول يروح وراها عشان يفهمها سوء التفاهم دا .. وكان فرحان ان دا السبب .. دا معناه ان هي لو عرفت انه مش متجوز هتوافق عليه وهتسيب مازن 
لما راح وراها عشان يقولها . مازن وقتها شافه و راح ناحيه نور 
& نور 
-ازيك يا مازن 
& ليه مستنتنيش اوصلك امبارح
-معلش يا مازن كنت مرهقه ف روحت بسرعه 
( كان بيحاول يفتح اي كلام عشان مروان ميكلمهاش و يخليها تغير رأيها فالخطوبه.. كان مستني اليوم الي بعدو عشان وقتها خلاص هتبقا ملكه 'هتفهمو قصدي البارت الجاي' ) 
دخلت عمليه مع مازن بعد كلامهم
اما مروان ف فضل مستنيها كتيير 
بعدها الامن جم و قالوله يطلع برا المستشفي بالذوق احسن م يطلعوه بالعافيه وهو خرج بالزوق و قرر هيستناها قدام المستشفي لغايه متخلص شغلها 
بس بعد يوم طويل من العمليات لما خرجت من المستشفي كان معاها مازن .. كان هيوصلها بيتها ف بردو معرفش يتكلم معاها 
فكر يروحلها بيتها بس كان مكسوف جدا من اخر موقف بينهم لما راحلها ف قرر هيستناها تحت بيتها لغايه الضهر لما تخرج من بيتها و تروح للمستشفي 
منامش لغايه الضهر و فضل مستني
بس الضهر مازن راح اخدها بعربيته و وصلها للكوافير ( دا يوم الخطوبه ) 
حتي فالكوافير منعو دخوله 
استني قدام الكوافير بس مازن بردو جه اخدها لما خلصت عشان يروحو القاعه 
ركب تاكسي و راح وراهم عشان يعرف انهي قاعه وقلبه بيتقطع انه رايح خطوبتها 
*فالعربيه*
= ياه مش مصدق بجد ان النهارده خطوبتنا 
نور حاولت تغير الموضوع 
-مش هنعدي علي ماما ناخدها ؟ 
= لا انا بعتلها سواق يروح يجيبها 
-تمام 
= شكلك متوتره 
-لا عادي .. دي خطوبه مش فرح 
مازن مردش
اما مروان فكان بيفكر يعمل ايه عشان يمنع الخطوبه 
قال للتاكسي يروح بسرعه لعنوان نور
و خبط عالباب و طبعا مامتها فتحتله 
~ انت مين ؟! 
خدرها ب قماشه فيها مخدر و بعدها شالها و نزل فسلم المطافي عشان محدش يشوفه 
و وقف تاكسي وقاله علي عنوان علي اساس انه عنوان بيته و ان مامته لسا خارجه من المستشفي ونايمه 
بعدها دخل فندق قديم مش معروف اصلا 
و حجز اوضه و اداله بطاقته و قاله ناسي بطاقه مامته 
و حطها عالسرير براحه و قفل الباب بالمفتاح و نزل 
& نعم !! ازاي يعني كسرت باب الشقه و مامت نور مش موجوده ؟؟؟ راحت فين يعني !!
بتوتر و قلق -ماما فين يا مازن 
& مش عارف السواق بيقول مش موجوده فالبيت خالص 
-هتكون راحت فين !! 
& تعالي بس نروح نشوفها 
فالوقت دا وصلها رساله من موبايل مامتها 
' مامتك معايا يا نور .. لو عيزاها ترجعلك يبقا تسيبي مازن والخطوبه و تيجي علي عنوان **** و لو مجيتيش فخلال ساعه من الرساله دي و لوحدك مش هتشوفي مامتك تاني فحياتك ابدا ' 
اتخضت نور جامد و اترعبت 
-نزلني يا مازن انا هشوف راحت فين
= لا استني احنا هنلاقيها .. هنروح للشرطه كمان عشان يساعدونا 
-يساعدونا ايه بس ارجوك نزلني من العربيه .. انا عارفه مكان بتحب تروحه ساعات 
= طب منروح مع بعض !! 
بعصبيه -نزلني يا مازن !! 
= طيب تمام بس ابعتيلي اللوكيشن الي ريحاه عشان اطمن بردو 
-حاضر 
اول لما نزلت عملت نفسها ماشيه فالشارع عادي لغايه لما عربيه مازن اختفت من قدامها .. ركبت تاكسي و راحت للعنوان 
-مروان !!! انت الي خطفت ماما !!! 
جريت عليه و فضلت تضرب ب ايدها علي صدره
-عايز مني ايه بقا حرام عليك متسبني فحالي .. بتخطف ماما ليه 
= مكنش قصدي شر والله 
-تخطفها وتقولي مكنش قصدك شر !! لا انا كدا صدقتك 😒 ..انا عايزه اشوفها 
= ماشي اهي فالاوضه دي 
اول لما دخلت الاوضه كانت الصدمه القويه 
مكنتش مامتها موجوده فالاوضه .. كان فيه مأذون بس و شابين اول مره تشوفهم 
طلعت برا الاوضه تاني و كان مروان مستينها قدام الباب 
-ايه دا انا مش فاهمه حاجه !! 
= يا اما تتجوزيني دلوقتي و ب ارادتك يا اما مش هتشوفي مامتك تاني وانا لما بقول حاجه بنفذها يا نور .. 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-