رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي - مجنونة سكنت قلبي

رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي - مجنونة سكنت قلبي



رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7 هى رواية من كتابة بسملة بدوي رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7  صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7


رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي


رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7


نزلنيييي يااامااامااا يا جدو 
زين ولدي سيبها ميصحش اكده 
طلع بيها ومردش عليهم 
فيروز بخوف...... نزلني بقوولك 
اسكتي ودخلها الاوضه وقفل عليها ونزل 
مسكت فونها واتصلت باصحابها وحكتلهم الي حصل 
لمياء بزعييق......  ياااجباااحتك يااا شيخه يااجبرووووتك بقااا بعد كل الي عملتيه دااا وزعلانه على الي عمله دااا دااا اناا لو مكااانه امو'تك
حنين بغيظ........  بقاااا كل دااا عملتيه وانتي لسا مكملتيش يووم بقلمي بسمله بدوي
فيروز بعييط : ما ماا هو الي عصبني الله  وكمان عايرني بكريم وكمان هزقني قدام الجامعه كلهم 
حنين بحزن على حال صاحبتها........  اهدي يا فيروز يا حبيبتي خلاص الي حصل حصل 
فيروز بعييط...... طب انا هعمل اي الوقتي وجده كمان بيقول الفرح اخر الاسبوع  عااا
لمياء بضحك..... ههههه مش قادره بجد يعني الوقتي هتتجوزي الدكتور زين هههه
اي الي بيضحك ياااا لمياء
هههه اسف والله بس بجد مش قادره اصدق ههه 
فيروز بضحك...... ولا انا وربنا مين يصدق يلهووي 
انا عندي فكره وهنفذها النهارده  
اي هيا 
هتعرفووا بعدين 
جيب العواقب سليمه ياارب ههه 
عند زين شياطين الدنيا بتتنط قدامه ومسك الفون..... الو بكره الصبح ابعتلي مؤذون في اسرع وقت  وقفل 
زين يابني 
ادخل  
كريمه دخلت اول ما شاف وقف......  احم اتفضلي
يزيد فضلك يابني زين يا بني براحه على فيروز وانا واللهي واثقه فيك  فيروز بنتي كل الي ليا والله طيبه خالص وغلبانه
 زين ابتسم.........  متخاافيش عليها يا امي 
طمنتني يابني والله انا مطمنه كفايه انك ابن ساره 
انتي تعرفي امي 
هههه عزه المعرفه كانت صحبتي المقربه هقوم انا بقا 
هز راسه وسرح......... انا لي غيرت عليها معقول لالا لا  مستحيل طب ليه اول ما عرفت انها العروسه وافقت مع اني كنت رافض هوووووف 
بليل خالص كله نايم كانت بتتسحب ومعاها الشنطه ولسا هتفتح الباب 
اقفيي عندك 
برقت بخوف ولفت..... ااااا نا بس 
زين:؟!!!!! 
زين بعصبيه....... انتييي بتعملييي اي هناااااا 
فيروز بخضه...... انا انا بس اا
انطقيييي هتأتأي ساعه وفي لحظه كان قدامها مسكها من ايدها جامد بعصبيه.......  انتييي جييتي هناااا ازااااي 
فيروز في نفسها..... لالا مش هقوله على يوسف دا جزاءه انه ساعدني وكمان ممكن. يحصل مشاكل بينهم بسببي 
انا انا بس ككنت مش جايلي نوم قولت اتمشي 
رفع حاجبه بسخريه...... هناااا وفي الوقت داااااا 
اايوا 
انتي هبله يابت انتي اكيد مش طبيعيه
هههه كيسريه 
بصلها بتحذير وقال بعصبيه..... داااا وقت هزااار شيفااااني بهزرر 
بصتله بخوف من صوته العالي....... انا بس بفك الجو وبعدين انت كنت بتعيط ليه انا مافهمتش ولا كلمه من الي قولتها
زين عيونه احمرت وعروق رقبته بانت وكور ايده بعصبيه..........  انتي سمعتيييي 
_اه لا اه لا لا 
مسكها من دراعها بعصبيه.......... قدامي 
لا مش هاجي معاك 
شدها من ايدها بعصبيه........ كلمه واحده قدامي. 
ولسا رايح يقفل باب الكوخ شاف الشنطه راح مسكها وقال بجمود...... اي داا 
مفيش رد 
بقوووولك اي داااا اخلصي بتتمشي بالشنطه الهدوم 
ايوا افرض الدنيا مطرت هدومي تتبل ياعني  وفي نفسها انا بقول اي غبيه غبيه يارتني ما طلعت وشوفت مين
 زين بعصبيه.... قداامي انا هربيكي من اول وجديد 
_انا متربيه غصب عنك ماشيييي
وطييي صووتك و ميعلاش علياااا امشي قدامي اخلصي 
دموعها نزلت بسبب ضغطه على دراعها جامد ومشيت قدامه 
وصلوا قبل ما تطلع على اوضتها وقفها صوته....... استنى 
 فيروز بصوت باكِ..... نعم لسا في تهزيق ليا تاني 
رد بجمود...... الي سمعتيه النهارده ولا كأنك سمعتي حاجه ده اولا ثانيا والمكان دا لو لمحت طيفك بس موجود هناك صدقيني يا فيروز هزعلك مني اوي وهتشوفي وش هيكر*هك في عيشتك ساااامعه 
هزت راسها بخوف وجريت على فوق
زين فضل واقف بيبص على طيفها 
_انا هربيكي من اول وجديد يافيروز هخليكي تبطلي عناد خالص ومايبقاش على لسانك غير حاضر ونعم 
عند فيروز فوق 
انساان بارد وتلاجه وعديم مشاعر ومغرور ومتكبر وباااارد عااا يارتني ماشوفتك وقعدت تفكر وفجأه ضحكت ووقفت على السرير وقالت بفرحه.... لقيتها لقيتها انا بقا هعرفك يا استاااذ زين مين هي في فيروز 
بقلمي بسمله بدوي
في الصباح 
كلهم كانوا متجمعين على السفره 
كريمه بهدوء.... هطلع اصحي فيروز 
مهران بهدوء....... اجعدي مكانك اطلعي يا بسمله صحيها
بسمله بغييظ........  امرك يا جدي 
يوسف قاعد مبتسم بخبث 
زين نزل ببرود من غير مايسلم على حد وراح قعد مكانه وقال بجمود...... صباح الخير 
صباح النور 
عند فيروز فوق 
طق... طق... طق  
مفيش رد 
بسمله بغيظ...... كنت خدامتها الست فيروز اووووف ودخلت 
كانت فيروز نايمه وشعرها نازل على وشها بشكل محبب للقلب 
بسمله بحزن...... معقول بيحبها.... هي احلى مني بكتير اوي 
وقربت منها....... فيروز انتي يابنتي اصحي 
فيروز بحب...... صباح النور والورد والياسمين يامزه
بسمله ابتسمت بس كشرت بسرعه وقالت.....  صباح النور انزلي عشان كلهم مستنيينك تحت وقامت تمشي
فيروز بمرح...... مالك يامزتي حساكي مش طيقاني سيكا هو انا عملت حاجه ليكي ضايقتك
بسمله بطيبه....... لا.... بس ممكن سؤال هو انا و'حشه يعني متحبش 
فيروز بغضب...... مين الحما'ر الي قالك كدا دا اعمي اكيد 
 بسمله بدموع..... بجد ولا بتقولي كدا جبر خاطر 
فيروز بحب...... ياعيوني والله انتي قمرين مش قمر واحد و خلي عندك ثقه في نفسك وبعدين سيبيلي نفسك خالص وانا هخليكي مزه المزز 😂
بسمله بفرحه طفوليه....... بجد احلفي 
_ههه والله اصحاب
 ردت بسعاده..... اصحاب  يالا ننزل 
يوسف اول ماشاف فيروز اتصدم وقال...... فيروز 
زين رفع حاجه وشك بس مش بَين وفيروز دارت الموضوع بسرعه وقالت صباح الخيير ياااجدعان،و سلمت على جدها وكلهم معادا زين متجهلاه خالص 
الجد...... المؤذون جاي بعد الظهر  جهدوا نفسكم ياولاد 
بقلمي بسمله بدوي
قاعده جنب جدها وكلهم واقفين 
المؤذون........  هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون ..... هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون...... هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون
فيروز: لاااااااا
زين.....؟! 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
ستصدر رواية مجنونة سكنت قلبي فيروز وزين الفصل السابع 7 بعد قليل
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-