رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع 9 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع 9 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع 9 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع 9 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع 9 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع 9




رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع 9


_ماما ٠٠٠ماما 
_في اي يا مالك 
_فهد عمل حا"دثه 
_😳😳٠٠٠٠بعد مرور ثلاث ثوانى زينب وزينه فاقوا من الصدمه ٠٠
_انت بتقول اي يا مالك ؟؟
_انتوا صدقتوا صح ؟؟ 
_يعنى اي ؟؟
مالك قعد يضحك وقال:انا مكنتش اعرف انكم هتصدقونى 
زينب قعدت على السرير وقعدت تعياط 
زينه:خالتى اهدي ٠٠
مالك قعد جنبها وقال:انا اسف مكنش قصدي اخضك بس حبيت اتسلى شويه 
زينب بعصبيه:مش بقولك عقلك صغير انا كان ممكن امو"ت فيها 
_انا اسف يا ماما والله ما هعمل كده تانى 
_زينب مسحت دموعها وقالت:طب ليه قولت كده ؟؟
_فهد لسه مكلمنى وقالى أنه هيتاخر وهيرجع على الساعه واحده بليل قولت اتسلى شويه واسف 
زينب مسكتوا من ودانه وقالت:الهزار الو"حش ده بلاشه يا صغير !! مالك قام وقال: خلاص خلاص ٠٠٠بقولك اي انا طالع مع صحابي عايزه حاجه 
_خد بالك من نفسك واوعك تتأخر 
_هو انا صغير عن اذنك ٠٠٠زينب ابتسمت وقالت:والله مجنون رسمي !!
_انا هنزل اعملك كوبايه عصير ومش هتاخر 
_مالوش لازوم يا خالتى وبعدين انا مش عايزه اي حاجه !!
_لو صحيتك مش فارقه معاكى اعتقد صحه اللى فى بطنك هتفرق معاكى  !!
زينه بصت في الأرض وقالت:انتى طيبه اوى يا خالتى يعنى المفروض تكر"هنى لانى اخدت زوجك ودمر"ت عايلتكم انا اسفه اوى 
زينب خدتها في حضنها وقالت: طب تصدقي اللى حصل ده جاب فايده أنى عرفت حقيقه جمال 
_بس انا اد"مرت يا خالتى 
_متقوليش كده انا معاكى وبتول بقت معاكى كمان حتى فهد معاكى ٠٠٠٠٠نبضات زينه ازدادت اول ما سمعت اسم فهد
_انا نازله اعملك كوبايه عصير وراجعه ٠٠٠٠زينه هزت راسها وقالت:ماشي 
وفجاه تليفون زينب رن 
_خالتى نست التليفون ٠٠٠٠زينه مسكت التليفون ولقت فهد 
_😳😳٠٠٠٠زينه كانت مرتبكه اوى وقالت:ارد ولا لا ٠٠٠٠لازم ارد والا هيعمل فيا زي ما عمل المره اللى فاتت 
زينه فتحت التليفون وقبل ما ترد فهد اتكلم 
_كل ده يا ماما عشان تردي بقولك ٠٠٠
زينه مكنتش معا خالص ٠٠٠٠فهد بص في التليفون ولقي المكالمه لسه شغله وقال:ماماااا 
زينه بارتباك حطت قماش على بوقها وقالت:اي يا حبيبي 
فهد باستغراب:ماما ٠٠٠
_ايوه يا حبيبي خير في حاجه ؟؟
_مالو صوتك عامل كده ليه ؟؟
_شويه برد وكده المهم عايز اي ٠٠٠٠٠فهد بعصبيه:كفايه يا زينه 
التليفون وقع من زينه عالطول 
_ينهار اسو"د عرفنى ازاي ده ٠٠٠٠٠٠زينه مسكت التليفون وقالت:خالتى زينب تحت ونست التليفون هنا 
_وعملتى كده ليه كان ممكن تقولى خالتى نست التليفون ؟؟
_اصلا كنت خايفه اوى
_فكك من شغل العيال الصغيره ده وقولى لماما اني هتاخر٠٠٠وقفل التليفون في وشها من غير ما تقول حاضر حتى 
زينه رمت التليفون جنبها وقالت:مخيف ومغرور كمان 
***********************************************
_في اي يا حج بتفكر في اي ؟؟
_في زينه عيد ميلادها بكره !!٠٠٠٠٠٠قعدت جنبه وقالت:تبقا مش زعلان من زينه صح ؟؟
_لا زعلان بس هي متعوده انى اجيب ليها هديه في عيد ميلادها
_والا ؟؟
_والا اي ؟؟
_والا هتحس أن عيد ميلادها ده ناقصه حاجه لازم نكون جنب بنتنا بذات في المهنه ده
_بس هي اللى عملت في نفسها كده عارفه انا بقعد لوحدي بقول ليه زينه عملت كده يمكن عشان كنت اب قا"سي شويه ولا كنت عايزها تكمل تعليمها وهي مكنتش مهتمي
_انت عملت كل حاجه مع بنتك ومقصرتش بالعكس كنت احسن اب
_انا وانتى عمرنا ما بصنا للفلوس مش عارف زينه طالعه لمين ؟؟
_متزعلش نفسك وان شاء الله خير !!
_يا رب يا ام زينه انتي عارفه انا بتق"طع كل يوم 
_والله زينه بتحبك انت عارف انا كلمتها وقالت هتيجى خطوبه سمر !!
_بجد وسمر امتى هتنخطب ؟؟
_لسه بعد بكره !!
_فرحتنى اوى اخيرا ده كانت وحشانى اوى ونفسي اشوفها !!
_وهي كمااان نفسها تشوفك !!
**********************************************
$$في السجن$$
اياد كان قاعد وبتفكير:انا لازم اطلع من هنا باي طريقه وهندم فهد على كل حاجه 
_ما تيجى تاكل ولا الاكل ده مش عجبك ما انت متعود على اللحمه والعز؟؟
_بقولك اي ؟؟
_عايز تهرب صح ٠٠اياد:ايوه عرفت ازاى ؟؟
_انا كنت زيك كده اول ما دخلت السجن كنت قاعد كده بالضبط وبفكر ازاى اهرب من هنا؟؟
_وطلعت ؟؟
_تؤ مستحيل حد يطلع من هنا بالاخص أن الظابط محمود ماسك القسم هنا 
_ومالو الظابط ده بقا ؟؟
_مالو ده معروف اوى بالق"سوه والعن"ف !!
_يعنى اي معروف بالق"سوه والعن"ف ؟؟
_يعنى بيحب العدل اوى وبيكر"ه المجر"مين اللى زيك وزي !!
_بس انا مش مجر"م !!
_يا عم طالما حاولت تتحر"ش ببنت تبقا مجر"م تعالى كل وانسي موضوع الهروب ده كان غيرك اشطر تعالى تعالى 
_اياد بتفكير:يعنى الظابط محمود ده لو مش موجود اقدر اهرب !!
**********************************************
$في شركه الكيلانى$
_حسااام رن على الشركاء فورا 
_بس يا فهد !!
_بس اي ؟؟
_الشركاء فسخوا العقد وأعتقد أن الصفقه كده انتهت !!
فهد بعصبية:حسام في منتجات كتير عايزه تتصدر ؟؟
_والله حاولت يا فهد حاولت كتير بس اعتقد انهم اتعاقدوا مع شركه تانيه 
_طيب ٠٠٠٠حسام طلع وقفل الباب !!
_فهد قعد وقال: الميزانية كده هتنخفض اوى ٠٠٠٠
_حضرتك طلبتنى؟؟
_فين الملف بتاع الصفقه الاخيره ؟؟
_حاضر يا بيه ثانيه وهيكون عندك ٠٠٠٠بعد شويه تليفون فهد رن !!
_الووو
_عامل اي يا حبيبي ؟؟
_الحمدلله يا ماما بترني من التليفون الارضي ليه هو التليفون لسه عند زينه 
_ايوه نسيتوا في الاوضه المهم متتاخرش عن ساعه ١٢
_ليه خير 
_عيد ميلاد زينه بكره يعنى بدايتنا من الساعه ١٢ النهارده 
_وانا مالى 
_اي اللى بتقولوا ده بدل ما تقول حاضر يا ماما هجبلها هديه تقول وانا مالي 
_واجبلها هديه ليه وبعدين انتى عارفه انا بكر"ه المواضيع ده 
_يعم هات ليها هديه حتى انت ناسي انها انقذتك امبارح 
_اه قولى كده بقا انتى مفكره عشان زينه انقذتنى احبها مستحيل وجهه نظري تتغير من ناحيتها خالص انتى ناسيه أنها بعت نفسها عشان الفلوس؟؟ 
_ على فكره بقا زينه مش زي ما انت فاهم زينه لو و"حشه زي ما بتقول مكنتش ضحت بحياتها عشانك 
_ماما انا مش فاضي سلام ٠٠٠٠وبالفعل قفل التليفون وقال:قال هديه قال انا فهد الكيلانى اجيب هديه لمين للبت اللى بكر"ه ٠٠٠
_الملف يا بيه !!
فهد خد الملف منها وفتحوا وفجاه قعد يفكر في كلام امه وافتكر زينه لما زقتوا عشان تنقذوا٠٠٠٠٠٠فهد فاق عالطول من متخيلاته وقال:مستحيل تضحك عليا زي ما عملت مع بابا !!
***********************************************
$في قصر الكيلانى$
_زينه ممكن ادخل ؟؟ 
زينه بابتسامه:طبعا يا بتول اتفضلى٠٠٠٠٠بتول دخلت وقعدت جنب زينه وقالت:اي اخبارك دلوقتى ؟؟
_الحمدلله بخير !!
_غمضي عينك 
_اغمض عينى ؟؟
_ايوه يلا بقاا ٠٠٠٠زينه غمضت عينها وقالت:افتح ولا اي ؟؟ بتول:امم ٠٠٠تقدري تفتحى دلوقتى 
زينه فتحت عينها وكانت فرحانه اوى وقالت:انا بعشق الروايه ده اوى 
_بجد انا كنت خايفه أنها متعجبكيش !!
_ازاى ده الروايه المفضله ليا 
_بتحبي انهو جزء؟؟
_بحب الجزء الاول طبعا والتانى بحبو بس الأول كان احلى 
_تعرفي الروايه ده من احلى الروايات اللى قريتها 
_وانا كمااان 
_يلا عايزه حاجه انا لازم أمشي عشان عندي مذاكره كتير 
_بالتوفيق 
بتول حضنت زينه وقالت:سلام 
_سلام !!٠٠٠٠وفجاه تليفون زينه رن ٠٠٠٠زينه مسكت التليفون وقالت: سمر !!
_عامله اي يا زينه وحشتينى اوى 
_الحمدلله انتى اي اخبارك ؟؟
_بخير من حق هتيجى خطوبتى
_طبعا 
_زينه انا عرفت كل حاجه !!
_عرفتي اي ؟؟
_عرفت انك عايشه في قصر الكيلانى ومش مسافره زي ما امك وابوكى قالوا 
_عرفتي منين ؟؟
_انا روحت لامك وقالتلى على كل حاجه بس انا زعلانه منك على فكره 
_مكنش ينفع اقولك يا سمر حرفيا كنت في حاله صدمه كانت الدنيا بتلف بيا يا سمر 
_عارفه المهم مرتاحه هناك 
_نوعا ما ٠٠٠٠
_يعنى مش مرتاحه صح ؟؟ كنت عارفه ازاى هيحبوكى بعد اللى حصل 
_انتى فهمتى غلط الكل حلو معايا هنا وبعدين جمال في السجن 
_وابن الست حلو يا بت ؟؟
_فهد !!
_اوو اول ما قولت ابن الست حسيت انك فرحتى اوى واكيدا وشك احمر دلوقتى صح 
_انتى فهمتى اي يا حما"ره انا وفهد مستحيل 
_مستحيل اي ؟؟
_قصدي انا بكر"ه فهد اوى يا سمر 
_ليه ؟؟
_مخيف اوى يا سمر 
_شكلو يعنى ؟؟
_مش شكلو يا سمر هو مخيف شخصيتو يعنى٠٠٠٠٠
 قا"سي اوى يا سمر 
_انسي المهم هتيجى انتى ومين خطوبتى 
_مش عارفه 
_اوعك تيجى انتى والمخيف ده !!٠٠٠٠٠٠زينه قعدت تضحك وتقول:حتى انتى 
_بهزر يا بت طب تصدقي هفرح اوى لو جيتى انتى وفهد
_فهد ومعى ده شبه مستحيل شبه مستحيل اي ده مستحيل 
_هو للدرجه ده قا"سي؟؟
_فوق ما تتصوري
_الله يكون في عونك هكون في انتظارك انتى والمخيف 
_بت يا سمر صحيح مين اللى أمه دعيه عليا وقبل يتجوزك
_دعيه عليا اخص عليكى يا زينه 
_مش قصدي يا بت مين سعيد الحظ اللى هياخد قلبي منى 
_شاب اسمو ايهاب شافنى وأعجب بيا 
_يسيدي ٠٠٠ صحيح ماما قالتلى أنه غنى ؟؟
_ايوه هو قالى أن عندو شركه بس مش عارفه شركه اي ؟؟ 
_عارفه يا سمر انا اتعلمت من الحياه ده أن الفلوس ولا حاجه قدام راحه البال
_تقصدي اي يا زينه 
_انتى مرتاحه للشاب ده ؟؟
_ايوه ليه 
_ولا اي يا قلبي ربنا يسعدك بقولك انا هقفل عايزه حاجه 
_سلامتك وهكون في انتظارك بعد بكره 
_تماام٠٠٠٠٠٠زينه قفلت التليفون وزينب دخلت وقالت:اسفه اوى 
_بتعتذري على اي يا خالتى 
_اتاخرت اوى على ما جبت ليكى العصير صح 
_ولا يهمك صحيح تليفونك اهو وفهد رن عشان يقولك أنه هيتاخر 
_عارفه كلمتوا من الارضي خدي اشربي العصير ده وارتاحى
زينه خدت منها العصير وزينب خدت تليفونها وطلعت 
زينه شربت العصير وظبطت المنبه على الساعه عشره ونصف ونامت 
$في المساء $
فهد رجع من الشغل والكل نايم ماعدا زينه اللى لقها قاعده وبتبص على النجوم ٠٠٠
_عامله اي دلوقتى ؟؟
_الحمدلله ٠٠٠
_هتفضلى قاعده هنا كتير ؟؟
_مستنيه الساعه ١٢ ليه احضرلك الاكل ؟؟
_انتى وتدخلى المطبخ ده مستحيل ٠٠٠٠زينه ابتسمت وقامت وقالت:واي اللى يمنع ؟؟
_المره اللى فاتت انكتبلك عمر جديد إنما المره ده الله اعلم 
_طب انا هدخل احضرلك الاكل وهثبتلك انى شاطره بس غفلت المره اللى فاتت 
_تمام هطلع اغير هدومى وانزل !!
_تمام ٠٠٠زينه دخلت المطبخ بالفعل وبدأت تحضر الاكل 
زينه حطت الاكل على السفره وبصت على الساعه
 لقتها ١١ ونصف لسه ٠٠٠٠
بعد مرور عشر دقائق فهد نزل وزينه قالت:اي لسه فاشله بردو 
فهد قعد وبابتسامه جعلتو وسيم اكتر:لا برافو ٠٠٠٠زينه قعدت أيضا وده المره الاولى اللى زينه وفهد يقعدوا مع بعض فيها على سفره واحده ٠٠٠
زينه كانت بتبص على فهد وتقول:غريب اوى ساعات بحس أنه مخيف وقلبه قا"سي اوى وساعات بحس أنه لطيف اوى 
فهد بص على زينه وقال:في اي ؟؟
زينه بخضه:ها لا مفيش حاجه 
_اصلا من ساعه ما قعدت وعينيكى عليا 
_بارتباك:انا ٠٠٠انا طالعه عشان شبعت عن اذنك فهد ابتسم وزينه طلعت عالطول وكانت حاطه أيدها على قلبها وبتقول:اي اللى بيحصلى ؟؟
زينه دخلت اوضه فهد وقعدت على السرير وخدت نفس عميق وقالت:قلبي كان هيقف 
بعد مرور ربع ساعه زينه بصت على الساعه ولقتها ١٢
زينه بفرحه وغمضت عينها وقالت :
Happy birthday zaina
فهد دخل وبص على زينه وقال:لو عايزه تنامى نامى بدل ما بتضحكى وانتى مغمضه عينكى كده 
زينه فتحت عينها وقالت:انا مش عايزه انام بس كنت بدعى ربنا ٠٠٠٠٠فهد:زينه 
_نعم ٠٠٠
_عيد ميلاد سعيد ٠٠٠٠٠زينه فرحت اوى وقالت:شكرااا 
_تعالى معايا 
_اجى فين ؟؟
_هتعرفي !! فهد مد أيدو لزينه ٠٠٠٠زينه مسكت ايدو وحست بشعور غريب زي فهد ما هحس بردو اول ما لمس أيدها  ٠٠٠٠
فهد وزينه نزلوا وراحوا الجنينه وزينه قالت:انا مش شايفه حاجه ٠٠٠٠وفجاه الظلا"م اتحول الى نور وزينه كانت في حاله صدمه والفصل التالي من هنا
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-