رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث والرابع والخامس بقلم دعاء احمد

رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث والرابع والخامس بقلم دعاء احمد


رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث والرابع والخامس هى رواية من كتابة دعاء احمد رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث والرابع والخامس صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث والرابع والخامس حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث والرابع والخامس







رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث والرابع والخامس


صقر شدها لحضنه وقب"لها بعنف و شغف جعلت شفتيها تنز"ف ونزل إلى رقبتها يقب"لها ويضع علا"مات ملكيته لها ام هي تبكي بحرقه تبكي بصمت وبتضر"به في صدره وفجأه فقدت وعيها
صقر بصلها بهدوء بارد لقها اغ"مى عليها شالها واخدها ناحيه السرير اخدها في حضنه ونام
بعد شويه
بيفتح عنيه لقى جويريه بتتمسح فيه زي القطط وبتدخل لحضنه اكتر واكتر لفت ايديها حوالين رقبته  ابتسم وشدتها اكتر داخل احضانه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند عمار
عمار بخبث في الموبيل. بس صقر دا لاعيب متجوز مزه إنما ايه صا"روخ أوربي حاجه كدا ملفوفه لفه هدايه
ناصر صاحبه. وانت هتسيبهاله
عمار. ههههههه اسيبها لمين يا ابني انت فاكرني غبي غشان اسيب المزه دي لاطبعا لازم ندوق
اصل مش كل يوم هنقابل حاجه زي دي
ناصر. وهي ايه نيتها هاديه ولا هيبقى عادي
عمار. باين عليها انها لسه طازه يعني بت تمانتاشر سنه لكن عيب عليك دا انا عمار المحمدي بس لازم افكر الأول بالهداوه عشان اللعب مع صقر المحمدي فيها مو"تي
ناصر بخبث. وماله المهم هتيجي نسهر ولا ايه
عمار. جايلك المهم تظبط القاعده
ناصر. تمام منتظرينك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند روح اخت صقر
كانت بتذاكر جالها رساله
بتفتح موبيلها لقيت صور ليها وشاب بيحضنها
 افتكرت اللي حصل من اسبوع
فلاش باك
روح كانت في كليتها قاعده لتقرأ كتاب في المكتبه وسمعت صوت غريب ولأنها في كليه التجاره والمكتبه متخصصه للكتب التجاريه فقط فمحدش بيدخلها عاده
روح بخوف. في ايه انتي خايفه ليه اه خايفه وبعدين مبنى المكتبه فاضي عاداتا وقامت بهدوء وبقيت تمشي وراء الصوت لحد ما وقفت مصدومه
شافت  شاب وبنت من الكليه وهو بيبو"سها بطريقه مق"ززه
روح دموعها نزلت وجريت وهي خايفه انه يكون شافها
في نفس اليوم
سوزي صاحبتها. روح انتي كويسه مالك بتترعشي كدا ليه
روح بخوف. مفيش يا سوزي انا تعبانه شويه وعايزه اروح
سوزي. تاب تعالى بس عندنا آخر محاضره هنحضرها سوا وبعد كدا نمشي ياستي وبعدين انا سامعه أن دكتور الاقتصاد دا مز ياله بقى تعالى وهبقي اروحك بنفسي
روح. ماشي يا سوزي
دخلت المدرج
وقعدت هي وصحبتها بعد شويه الدكتور دخل روح اول ما شفته اترعشت وبقيت هتعيط كان ادامها ازازه كوكاكولا وقعت انك"سرت الدكتور بصلها وابتسم بخبث
روح دموعها نزلت وقامت من المدرج وطلعت تجري 
وو
باك
روح بدموع. ينهار اسو"د ينهار مش فايت لو صقر عرف هيق"تلني
وجالها رساله تانيه
لو مش عايزه فض"حتك تبقى بجلاجل يا بنت المحمدي تيجي على العنوان دا بكر
الصبح
روح. يارب انا تعبت والنبي ساعدني اعمل ايه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صقر بيفتح عنيه لقى جويريه نايمه فوقيه وحضنه
بصلها باستغراب وببرود ز"قها عنه
صقر بحده. انت ايه اللي نايمك جانبي وايه الا"رف اللي انتي لابسه ومسكها من شعرها بقوه فاكره انك هتغر"يني لافوقي انا فاهمتك انا متجوزك ليه مش عايز حركات البنات المايعه دي مش عليا فاهمه ولا لاء
جويريه بدموع. والنبي سيب شعري بيو"جعني ان انت اللي قالتلي الابس كدا وكنت عايز
ارتفعت صوت شهقاتها
صقر بحده. كنتي عايز ايه انطقي
جويريه ببراءه. كنت عايزيني ار"قص و عض"تني في رقبتي حتى بص
صقر ساب شعرها ومسك دماغه بغ"ضب
صقر لنفسه. أمتي هاقدر اعيش طبيعي انا تعبت المشكلة اني مش القادر افتكر حاجه لو حد عرف من الصعيد هتبقى مشكله لسا ولمركزي في البلد
جويريه بدموع وبراءه. انا والله معملتش حاجه والنبي متضر"بني
صقر بهدوء. لا مش هضر"بك بس اللي حصل امبارح واللي جاي بينا محدش لازم يعرفه هيفضل بينا ونهايته باب الاوضه دي فاهمه
جويريه وهي يتمسح دموعها. حاضر
صقر بص لشكلها البري وملامحه الاروبيه وابتسم بهدوء. تاب ياله قومي خدي دش وغيري عشان هننزل
جويريه بكسوف قامت وهي بتشد في القميص لكنه قصير دخلت الحمام وهو قاعد يفكر
صقر. صقر المحمدي اتجوز طفله هههههه
بعد شويه
صقر واقف بيلبس هدومه وهي عباره عن قميص ابيض وبنطلون جينز ازرق
وجويريه قاعده على طرف السرير لابسه دريس ازرق طويل وفرده شعرها الأصفر وبتفكر
جويريه  لنفسها. الجدع دا غريب أوي امبارح بيسالني انا مين ودلوقتي مش فاكر اللي حصل امبارح بس هو شكله حلو اوي ياترى ايه اللي مستخبي بس لما بيتعصب بيخوف اوي يارب
صقر بحده. ياله بينا ايه دا ! انتي هتنزل كدا
جويريه ببراءه. اه
صقر بغ"ضب. وحد قالك انك متجوزه سوسن افهمي يا بنت الحلال انتي دلوقتي في عصمتي ودا معنه انك تتعدلي في طريقتك
جويريه. يعني ايه هو انا شكلي وحش
صقر بحده. شعرك دا تداريه هتلبسي الحجاب
جويريه. حاضر
صقر. انجزي لمي شعرك دا عشان ننزل
جويريه بدموع . ثواني
صقر اتنهد بضيق وخرج
بعد دقايق خرجت جويريه بتبص  على صقر مش موجود حسيت بأيد بتتلف حوالين خصرها
جويريه. لو سمحت ابعد انت وعدتني انك. انت مين! ابعد عني

جويريه. لو سمح انت وعدتني مش. انت مين! ابعد عني ابعد وزقته وشالت ايده من على خصرها
عمار بخبث. في ايه يا مرات اخوي
جويريه بخوف. في انك مش محترم
ومشيت من ادامه بخوف لحد ما اصطد"مت بصقر
عمار لنفسه. شكلها هتحلو اوي يا قطه
صقر. مالك
جويريه بتوتر. مفيش كنت بدور عليك وماخدتش بالي
صقر. ياله هننزل سوا
نزلت جويريه بهدوء على السلم وكانها ملكه وبجانبها صقر بهيبته
جويريه بصتله وابتسمت ببلاهه وهو بص عليها لاقها بتضحك وكان شكلها لطيف وجذاب بقى مستغرب حط ايده على شعره وهو حاسس انه عايز يضحك على شكلها
تحت أنظار صافيه ابنت عمه التي تتمنى ان ته"جم على جويريه وتطيح بها ضر"با
صقر وهو يقبل يد والده باحترام. صباح الخير يا بوي
يوسف. صباحيه مباركه يا عرسان
أحمد بابتسامه جميله. صباح الخير يا جويريه
جويريه بابتسامه . صباح النور يا استاذ احمد
صقر بحده. هما لسه مجهز ش الفطار ولا ايه
فاتن. الفطار جاهز ياله بينا يا جماعه
روح نزلت وهي خايفه ومتوتره وبتفكر هتعمل ايه
على السفره
فاتن. سبحان الله يا ابيه مراتك زي القمر في ليله تمامه
جويريه. شكرا انتي اللي جميله اوي
فاتن. لا انا ما جيش جانبك حاجه على العموم انا لازم امشي دلوقتي عندي كليه
جويريه. هو انتي في كليه ايه
فاتن. علوم ملاحه وتكنولوجيا فضاء
جويريه. علوم ملاحه يعني ايه
فاتن. يعني
صافيه بمقاطعه. انتي هتشرحلها ولا ايه دي واحده مبتفهمش دي تلقيها ماخدتش ابتدائيه اصلا وجا"هله
جويريه دمعه من عنيها نزلت
صقر بحده وغ"ضب. صافيه احفظي حدودك اللي بتكلمها دي مرات صقر المحمدي فاهمه يعني ايه صقر المحمدي يا بنت عمي وبعدين ما بلاش انتي في موضوع الدراسه دا
صافيه بخوف. مش اصدي انا اصدي
صقر. ميهمنيش اعرف اصدك ولا احب اعرفه التزمي حدودك
ووجه نظره لجويريه اللي بتعيط بصمت
صقر بهدوء. امسحى دموعك يا جوري دموعك أغلى من اي حاجه تانيه ومن أي شخص مالوش لازمه
جويريه مسحت دموعها بكم فستانها بشكل طفولي صقر بصلها وضحك
فاتن. معليش انا اتاخرت لازم امشي بعد اذنكم
يوسف. في حفظ الله يا حبيبه ابوكي
روح قاعده بتفتكر اللي حصل من اسبوع
تاني يوم وصلت الكليه وهي خايفه ومش مركزه في طريقها راحت خبطت فيه
روح قبل ما تشوف مين. اسفه وماشيه
دكتور فهد. ايه دا هو انتي
روح بتوتر. انا انا ايه
فهد بخبث. البنت اللي هربت من المحاضره بتاعتي
روح بتوتر. اص اصل كنت تعبانه شويه عشان كدا مشيت بس بسرعه
فهد بقى يقرب منها بمكر. ولا عشان شوفتيني في المكتبه مع البنت اياها
روح بقوه. اه شوفتك وانت سا"فل وقليل الأدب  ومبتحترمش مكان شغلك والبنت دي سا"فله وانا اوعدك هقدم شكوه لعميد الكليه
فهد بخبث شدها من وسطها وقب"لها بع"نف 
روح زقته وضر"بته بالقلم
روح بغ"ضب. انت سا"فل وحيو"ان اوعدك انك هتدفع تمن اللي عملته غالي
ومشيت من ادامه
فهد واقف حاطط ايده في جيبه وابتسم بخ"بث. اوعدك انا اللي هندمك على القلم دا يا بنت المحمدي
روح خافت تقدم شكوه وبقيت متردده تحكي لاخوها بس قررت انها متحكميش حاجه بعد ما فهد بعد عنها و مبقاش يقربها او بيتجنبها
باك
روح لنفسها. اهو صورك وهو بيبو"سك هتعملي ايه دلوقتي هتحكي لصقر هيقولك ليه محكتيش من الاول وساعتها هيضايق مني ويفتكرني حابه الموضوع وهو دلوقتي بيهددك بالصوره لو اتنشرت هتبقى فضي"حه واسم العيله هيبقى في الو"حل اعمل ايه دلوقتي يا رب لازم اروح اقبله وأنهى معه الموضوع واشوفه عايز ايه
صقر. روح روح انتي كويسه
روح بانتباه. اه الحمد لله كويسه بعد اذنكم هاقوم اروح كليتي
صقر. خالي بالك على نفسك
روح بخوف داخلي. متقلقش يا خويا َع السلامه
أحمد. وانا هقوم اروح المستشفى
عمار بتريقه. والله انا مش عارف انت ازاي دكتور بخلقتك دي زمان المرض بيخافوا من شكلك انا ممكن يجيلي سكته قلبيه بسببك يا مس"خ
صقر قام بهدوء وفجأه ضر"ب عمار بلكميه وقع على الأرض وبقي ينز"ف من بوه
صقر بحده. قلتلك الف مره الرام حدودك بس واضح ان الحسنه مبتنفعش معاك يا ابن عمي
عمار قام وهو بيمسح الد"م بغ"ضب. هدفعك التمن غالي يا صقر
يوسف بحده وبيضر"ب بعصيته في الأرض. والله عاد بقيتوا كبار وتضر"بوا بعض ادامي
صقر باحترام. لازم يتعلم الأدب يابوي
يوسف بحده. عمار اعتذر لاخوك
عمار بكر"ه وهو بيبص لجويريه اللي واقفه وراء صقر. انا اسف يا دكتور احمد بعد اذنكم
وخرج وهو بيتَوعد لصقر
صقر بهدوء مسك ايد جويريه ورجع قعد يكمل فطاره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
أحمد خرج وهو متضايق مش ذنبه ان مشو"ه دي اراده الله لكن لما تيجي من اخوه بتوجع
ركب عربيته وبقي يفكر في كل اهانه وكل مره يقوله كلام س"م وفجأه بيوقف العربيه بعد ما بنت جيت بسرعه ادامه وخبطها
أحمد نزل بخوف عليها. انتي كويسه يا انسه
البنت فقده الوعي بين ايديه شالها ركبها جانبه واخدها معه على المستشفى
دخل بسرعه وهو شايلها وطلع لاوضه بدا يعملها الازم
الممرضه. دا مجرد إغماء بسيط يا دكتور متقلقش مفيش اي مسأله قانونيه على حضرتك
أحمد بص للبنت وكانت جميله جدا. بس لازم لما تفوق اشوف طلبتها ولو عايزه تعويض انا برده اللي خبطها وسبب انها موجوده هنا النهارده انا هروح اشوف العيانين خالي بالك عليها
الممرضه. تحت امرك يا دكتور
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند صقر
صقر بهدوء. انا رايح مزرعه الخيل يا بوي تؤمرني بحاجه
يوسف. حد مراتك معاك يا ولدي وفرخها على الخيل دي برده لسه عروسه مينفعش تسيبها
صافيه بغ"ل لنفسها. ليه يعني بس عنده حق دا لو سابها انا جايز انزل عليها ضر"ب لحد ما طلع روحها
صقر بهدوء. ياله جوري
جويريه قامت ومشيت وراءه ركب عربيته و
بعد شويه
وصل للمزرعه خيل ولا اجمل سبحان الله على الجمال
جويريه نزلت وراءه وهو دخل بهيبه كل اللي في مزرعه بقوا يبصوا لجويريه وجمالها الغريب
صقر بحده واحساس بالغيره. عم محمود عايزك تخلي المزرعه من الكل
عم محمود. تاب استنى انا اجهزلك الخيل
صقر بصي لجويريه اللي بتتفرج بسعاده على كل شي
صقر. لا امشي انت كمان
بعد دقايق
كانت المزرعه خاليه من اي مخلوق ماعدا صقر وجوري
صقر مسك ايديها ومشى بثقه. بتعرفي تركبي خيل
جويريه شدت ايديها بخوف. لا بخاف منهم
صقر رجع بص في عنيها ومسك ايديها. متخافيش وانتي معايا
صقر. في هدوم جواه خاصه بركوب الخيل البسها و متخافيش مفيش غير انا وانتي
جويريه بهدوء. حاضر
دخلت غيرت هدومها وخرجت بعد شويه لابسه بنطلون جينز جملي ضيق  وتوب ابيض بنص كم وبوط جملي كانت جميله جدا جدا رافعه شعرها ديل حصان وماشيه بهدوء
صقر بصلها وفضل يتأمل جمالها ويتفحصها بعنايه
جويريه بهدوء. حلو كدا
صقر شدها من وسطها وبقي قريب جدا منها. حلو اوي
جويريه. انا بخاف من الخيل
صقر. ههه متخافيش وانتي معايا ماشي يا قمر
جويريه بكسوف من نظراته. ماشي
اخدها وراح ناحيه حصان اسود عربي ومسك ايديها وحطها على جبين الحصان وبيحرك ايديها بهدوء على الحصان
صقر. متخافيش منه هو مش بيا"ذي بس اوي تا"ذيه والا هياذ"يكي فاهمه
جويريه بسعاده وطفوله. فاهمه
صقر طلع الحصان وجهزه. هاتي ايدك  ساعدها تطلع على الحصان وهي بقيت ماسكه في قميصه بخوف
صقر. بصي مسكت اللجام لازم تبقى كدا وبقي يعلمها ازاي تمسكه
حط ايده على ضهرها حسيت ان جسمها اشعر
صقر. لازم تفردي ضهرك كويس
جويريه بقيت تعمل زي ما بيقولها
صقر فجأه بعد عنها
جويريه بخوف. والنبي ما تسبني انا بخاف
صقر. حاولي تخليه يتحرك ياله
جويريه بقيت تشد اللجام شويه والحصان بدا يتحرك بعد شويه نسيت كل خوفها وبقيت تمشي بيه وهي مبسوطه
صقر بصلها وبص لابتسامتها الرقيقه
راح ناحيه الحصان وواقفه وركب وراء جوري وبقي يمسك اللجام ويجري بالحصان بسرعه جوري بصت لعيونه الغامقه وركزت مع ملامحه
صقر بضحك. عارف اني مز بس لازم وانتي راكبه خيل تكون مركزه
جويريه بصت ادامه بخجل وعض"ت شفايفها وهو بقى يبصلها ويضحك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند احمد
أحمد. فاقت يا نرجس
الممرضه. اه من شويه
أحمد. تاب تعالي نروحلها
مشيوا الاتنين لاوضتها
أحمد. هي فين
الممرضه. مش عارفه هي كانت هنا يمكن مشيت
أحمد بحزن. معرفتش عنها حاجه او هي مين على الاقل
الممرضه. لا والله يا دكتور هي مشيت على طول
أحمد. تمام روحي انتي يا نرجس
ياترى ايه حكايتها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند روح
وصل للعنوان وكانت شقه بقيت خايفه تكمل ولا ترجع
لكن قررت تتشجع وتدخل وياريتها ما دخلت اللي جاي صعب
ومستمرين مع
جويريه. صقر
فهد. روح
وباقي أبطالنا

روح اول ما وصلت عند الشقه البوليس ه"جم على البيت
مخبر. تعالي يا روح امك
روح بخوف ممزوج بصدمه. في ايه انا معملتش حاجه والله
ظابط. خدوها
  كان مع الظباط بنت وشاب
البنت. هي دي يا حضره الظابط هي دي
روح. انا ايه انا معملتش حاجه
الظابط. اخرسي يا زبا"له انتي
روح بدموع. انا مش فاهمه حاجه وبعدين احترم نفسك انا روح المحمدي
الظابط. الله بنت المحمدي دي احلوت اوي هاتوها
عند فهد
شخص. حصل يا باشا وزمانها مشرفه في القسم دلوقتي
فهد بخ"بث. عشان تبقى تتحداني مره تانيه ايامك الجايه سو"اد يا بت المحمدي والقلم اللي ضر"بتهولي هدفعك تمنه غالي اوي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند صقر
صقر بهدؤ. انتي اتعلمتي يا جوري
جويريه. اه بس مكملتش عم فتحي رفض اني اكمل ثانويه عامه عشان بتحتاج دروس ومصاريف انا نجحت في تانيه ثانوي ب٩٨في الميه ومكنتش باخد دروس انا اصلا ذكيه بس
صقر بهدوء. خالص جهزي نفسك عشان هترجعي المدرسه وانتي كدا اصلا ورقك في المدرسه مش هيبقى في مشاكل
جويريه بفرحه وسعاده. بجد احلف يعني هرجع المدرسه واكمل تعليمي
صقر بابتسامه. اه هترجعي بس المهم هتذكري كويس ولا هنشوف العجب
جويريه بحماس وسعاده ممزوجه بدموع. هذاكر  دا انا اوعدك اني اطلع الأولى على الجمهوريه شكر شكر بجد انت انت احسن انسان شوفته في حياتي انت وزين
صقر بحده. زين مين؟
جوري. زين دا كان جارنا بس طيب اوي اوي وجدع
صقر بغ"ضب وغيره وهو بيضغظ على خصرها. مبحبش الحاجه بتاعتي تحب غيري ومتجبيش سيره اي حد تاني غيري على لسانك ولا تفكري فيه فاهمه
جويريه. فاهمه انا اسفه بس دا زي اخويا
صقر بحده. حتى لو اللي قالته يتنفذ
جويريه. حاضر
صقر نزل من على الحصان ومد ايديه لجوري وهي بصتله ومسكت في ايديه نزلها
صقر. غيري عشان هنرجع ياله
جويريه. حاضر
بعد شويه خرجت معه ورجعوا القصر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في القسم
روح بدموع. حضرتك مش فاهمه انا هنا ليه
البنت بصوت عالي ودموع مزيفه. اه يا كدابه دلوقتي مش فاهمه ولما قولتيلي ان دا عنوان بيتك وكنتي عايزه مني المحاضرات وانك تعبانه مش قادره تيجي الكليه وانا اعمل باصلي واجيلك و والقي شاب في الشقه و
الظابط. انتي بعتي البت دي لشقه واحد عازب ودي تهمه تحريض على الد"عاره
روح وهي بتهز راسها. كذب والله كدابه انا لايمكن اعمل كدا
الظابط. هاتوا الشاب من برا يابني
دخل شاب بعد شويه
الظابط. هي دي
الولد. ايوه يا باشا هي دي قالتلي عملك مفاجأه في البيت ولما دخلت لقيت البنت دي والش"يطان شاطر بقى يا بيه
روح بدموع . انتم مين اصلا انا اول مره اشوفكم انا مظلومه انتم كدبين حرام عليكم مستقبلي هيضيع انا بريئه والله بريئه
انا ماليش ذنب سمعتي هتتد"مر
فهد واقف على الباب مبتسم بخ"بث وهو شايفها مك"سوره
فهد بمكر. ممكن ادخل
الظابط. فهد بيه الشرقاوي طبعا اتفضل
روح شافته بقيت مش فاهمه حاجه
 راح قعد وحط رجل على رجل وبص لروح اللي دموعها مغرقه وشها وخدودها احمرت
الظابط. تشرب حاجه
فهد بمكر. شكر بس عايز روح في كلمتين عشان افهم اللي حصل
الظابط. تمام يا باشا يا عساكري خد العيال دول على الحجز لحد ما نشوف الزبا"له دي اخرتها ايه
كلهم خرجوا وفضل فهد و روح
فهد ببرود. اقعدي
روح. انت ليك علاقه باللي بيحصل دا
فهد. طبعا انتي عارفه لو التهمه ثبتت عليكي هتاخدي فصل من الجامعه
روح بدموع. انت السبب لو مكنت بو"ستني مكنش واحد حق"ير من الجامعه صورنا ومكنش طلب مني اروح البيت دا
فهد ببرود وهو بيتفحص جسد"ها. انا اللي صورتك وانا اللي بعتلك الصوره والمسدج وانتي زي الهبله جيتي البيت وانا بلغت البوليس والفيلم دا كله من تدبيري يا مزه
روح راحت ضر"بته بالقلم ودموعها على خدها. انت سا"فل وحق"ير وزبا"له انا بكر"هك انا اللي غلطانه اني مقدمتش فيك شكوه لعميد الكليه
فهد حاطط ايديه على خده ووشه احمر وعروقه بارزه قام ومسك ايديها وبقي يضغط عليها
فهد بغ"ضب. القلم الأول بسببه كنت هوديكي السجن بسببه بس دلوقتي انا هبقي سجانك واوعدك ان اللي جاي جحيم؛ امضي
وحط ادامها ورقه بيضاء
روح بخوف. ايه دا
فهد. جواز عرفي
روح زقت ايده وبعدت عنه. انت مجنون اكيد مجنون لايمكن تكون طبيعي انا لايمكن اوافق
فهد بحده ورجع قعد ببرود. تمام اوي يبقى استنى المصايب اللي جاي فصل من الكليه هتتحبسي لاني اكيد هعمل كل حاجه عشان تتسجني اخوكي صقر بيه المحمدي لما يعرف انه اخته المحترمه متهمه في قضيه تحر"يض على دع"اره ولو سمعك هتقوليله ايه كنت رايحه لاسخص غريب البيت عشان اتفاوض معه عشان معه صوره لدكتور وهو بيبو"سني هههه دا اكيد هيخلص عليكي بنفسه
روح دموعها نزلت. انت حق"ير
فهد  ببرود. أمضى
روح بقيت مصدومه مش عارفه تعمل ايه ومسكت القلم وبقيت تبص لفهد
روح. القضيه دي هتنهي ومحدش يعرف حاجه عنه
فهد بابتسامه جانبيه. طبعا يا حرمي المصون
بقرشين و ضغط على الواد والبت هيقولوا انك مالكيش علاقه بالموضوع وزي ما دخلتك فيها هخرجك
روح بدموع. انت سا
فهد بسرعه مسك وشها وبقي يضغط علي فكها وبغ"ضب. احترمي نفسك عشان كل ما بتطولي لسانك عقا" بك بيزيد يا مدام الشرقاوي
روح مضيت ودموعها بتنزل وتتمنى ان دا يكون كابوس
فهد اخد الورقتين وحطهم في جيبه وخرج وساب روح بتل"عن فيه وبتفكر في مصيرها واللي الأيام الجايه ولو صقر عرف
بعد شويه دخل تاني
فهد ببرود. تقدري تمشي دلوقتي
روح مسحت دموعها وماشيه
فهد مسكها بقوه من دراعها. لما اطلبك تردي لان لو مردتيش هاجي واخدك بنفسي
روح بصته وسكتت خرجت واخدت تاكسي ومشيت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند فاتن
فاتن. سيف انت بتتجاهلني ولا انا اللي بيتهيألي
سيف ببرود. في ايه يا فاتن عايزه ايه
فاتن. هو ايه اللي عايزه ايه انا خطيبتك على فكره كلمني كويس لو سمحت
سيف. بصراحه بقى انا زهقت منك
فاتن بدموع. يعني ايه اصدك ايه انت قالت انك بتحبني وخطوبتنا مفاتش عليها شهر
سيف. واكتشفت انك ممله مبتهتميش غير بالمذاكره والكتب لما اقولك نخرج مترضيش لازم اخد اذن صقر الأول حتى لما بتقعد سوا بتعملي حدود كدا ولو حضنتك تعملي مشكله انا زهقت من العلاقه المعقده دي وياريت ننفصل انا نسيت اقولك انا ناوي اخطب نانسي 
فاتن بدموع لنفسها. معقول هو دا اللي بحبه ازاي قادر يك"سر قلبي كدا ازاي حبيته كدا الحب دا لعنه
فاتن وهي بتمسح دموعها وبتق"لع الدبله. تمام يا سيف ادي دبلتك بس عايزه اقولك كلمه واحده البنت اللي تحافظ على نفسها وعلى شرف عليتها هي دي الزوجه الصالحه بعد اذنك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند جويريه
واقفه في المطبخ بتجهز الغدا مع الشغالين
صافيه بغ"ل. هو دا مقامك مش عارفه صقر اتجوزك على ايه
جويريه ببراه. وماله لما اجهز العشا لجوزي واخواتي البنات
صافيه. اخواتك هههه لا فوقي هنا اقل من خدامه لحد ما صقر يزهق ويطلقك
جويريه بدموع. بس انا مش خدامه 
صقر بحده وهو داخل المطبخ. انتي هنا ست الدار واللي مش عجبه يتفضل كلامي واضح يا بنت عمي ولا هنفضل في الحوار دا كتير
صافيه. واضح واضح
صقر بهدوء. جهزي نفسك في عريس جاي يتقدمك بكرا وانا موافق عليه
صافيه بصدمه. عر عريس بس انا بحبك انت
صقر بغ"ضب. صافيه خدي بالك من كلامك وانتي عارفه اني لايمكن احبك انتي بالنسبه ليا اختي الصغيره
صافيه بصيت لجويريه بغ"ضب وخرجت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
على السفره
يوسف. اومال فين روح وفاتن
جويريه باحترام. قالوا ملهمش نفس وكل واحده راحت اوضتها يا اب الحج
يوسف. انا كمان هطلع انام تصبحوا على خير
صقر و جويريه. وانت من اهل الخير
صقر. ياله بينا نطلع على اوضتنا احنا كمان
جويريه. حاضر
بعد شويه في اوضه صقر
جويريه واقفه لابسه بجامه طفوليه وواقفه مستنيه صقر يخرج من الحمام
بعد شويه
صقر بابتسامه طفوليه وضحك. انتي مين
جويريه حطت ايديها على دماغها
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -