رواية احببت قاصر نور وفهد الفصل 11 و 12 و 13 و 14 و 15 بقلم يوستينا سعد

رواية احببت قاصر نور وفهد الفصل 11 و 12 و 13 و 14 و 15 بقلم يوستينا سعد


رواية احببت قاصر نور وفهد الفصل 11 و 12 و 13 و 14 و 15 هى رواية من كتابة شروق السيد رواية احببت قاصر نور وفهد الفصل 11 و 12 و 13 و 14 و 15 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية احببت قاصر فهد ونور الفصل 11 و 12 و 13 و 14 و 15 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية احببت قاصر فهد ونور الفصل 11 و 12 و 13 و 14 و 15



رواية احببت قاصر نور وفهد الفصل الاول 1 بقلم يوستينا سعد



رواية احببت قاصر نور وفهد الفصل 11 و 12 و 13 و 14 و 15


فهد : معرفش لاقيت البوكس ده محطوط قدام الباب بتاع الفيلا 
نور :الله انا بحب الهدايا اوي افتحها 
فهد :مش مطمن للهديا دي 
نور:لا اطمن وافتح بس 
فهد فتحها براحه وتردد 
لقوا فيها شوكولاتات وايفون وساعه رجالي وجواب مكتوب فيه : فهد حبيبي الصراحه انا من زمان ونفسي اقولك اني بحبك وعايزاك تتقدملي الهديه دي ليك طبعا دي متجيش حاجه قدام اللي انت بتعملوا معايا بس انشاء الله لما نتجوز هعوضك على كل ده يقلبي بحبك اوي 
نور بغضب وزعيق :مين دي يا فهد واي اللي انت عملتهولها عشان تعوضهولك ما ترد عليا متنح كده ليه 
فهد بغضب:اش عرفني منا زيي زيك اهووو معرفش حاجه ومبكلمش بنات تاني صدقيني ما بحب حد قدك 
نور :امال مين دييييي 
فهد : معرفش بس اكيد هعرف يعني ،، انا نازل
نور :رايح فين يا فهد:
هنزل مشوار كده وجاي وهاخد البوكس ده معايا 
فهد مشي بعد ربع ساعه
ترن تررن 
نور راحت تشوف الأنتر كوم مين اللي بيرن الجرس 
نور :احيه اي ده اي اللي جابوا وعرف مكاني ازاي ازاي ينهار اسود اعمل اي
نور طلعت لبست عبايه ونقاب ونزلت تفتح عشان ميعرفهاش 
طارق :السلام عليكم هيا مش دي فيله نور صقر الشبراوي برضوا ولا اي 
نور وهي متخنه صوتها :لأ والله يبني هيا عزلت من شهر واحنا السكان الجداد 
طارق :طب معكيش رقمها
نور :لأ والله يبني معيش 
طارق: تمام يحجه 
مشي وهيا طلعت تجري على اوضتها 
نور بزعيق :الو يا دنيا اسمعي بقى يبت انتي من انهارده ولا صحبتي ولا اعرفك عشان انتي الوحيده الي تعرفي عنواني تقومي تروحي تقولي لطارق 
دنيا :اسمعين,,لسه هتكلم نور قفلت السكه ف وشها وعملت بلوك 
ترن تررن 
نور بغضب :هو في أي اي اليوم الاسود ده نزلت تشوف مين لاقيته فهد 
فتحتلوا وقفلت الباب بسرعه وقفلتوا بالمفتاح 
فهد :في أي 
نور :انا عايزه امشي من هنا 
فهد :اي اللي حصل 
نور حكتلوا على كل اللي حصل 
فهد :سبهولي وانا هتصرف معاه 
نور بقلق:فهد ده مش سهل 
فهد :متقلقيش بعرف اتعامل مع الاشكال دي المهم عرفت مين اللي باعت البوكس 
نور :مين 
فهد :مها السكرتيره بتاعتي ف الشغل 
نور : نعمممممممممم يخويااااا ودي مين دي ولا تبعتلك حاجه زي كده ليه ولا عرفت منين 
فهد :ببساطه شديده البوكس كان مكتوب عليه رقم محل الهدايا اللي مها جابتلي من عندو الهدايا ف اتصلت على المحل وعرفت العنوان وروحت اكلمهم وعملت عليهم حوار عشان يقولولي اسم البنت اللي حجزت الهديه وقالولي بس
نور :طب يا فهد لو مطردتش البت دي والله مايكون في بنا كلام تاني 
فهد :وانا اقدر على بعضك يا صغنني حاضر يستي همشيها 
نور :طب وطارق عملت اي معاه 
فهد: بعت رجالتي تاخدوا ع المخزن هيروقوا شويه واروحلو 
نور:مش هتاخدني معاك
فهد:تيجي تعملي اي هو أنا رايح العب
تن ترر 
نور :قوم افتح انت 
فهد: ماشي 
فهد فتح الباب
فهد بصدمه :حسن 😳
حسن (اخو فهد الصغير )عنده 23سنه ظابط ملازم اول 
حسن :وحشتني اوي يا فهد مبتجيش القصر ليه لسه نازل اجازه امبارح من الشغل روحت ع القصر عرفت من ابوك بالصدفه انك اتجوزت 
فهد :خش خش يحبيبي وهفهمك كل حاجه وحشتني اوي 
حسن دخل واتخض من نور عشان كانت مستخبيه وراه الكنبه وطلعت مره واحده 
حسن :انتي مين يشاطره 
نور :مراته 🙄
حسن بصدمه :اي ده يا فهد انت متجوز طفله 
فهد :بس يعم لحسن لسانها طويل وممكن تضربك متقولش طفله قدامها كل ده ونور ماسكه نفسها 
حسن: طب احكيلي كل حاجه اي اللي حصل 
فهد :طب نور قومي اعمليلنا عصير او اي حاجه تتشرب 
نور بغيظ:حاااااضر 
نور راحت وفهد حكى لحسن كل حاجه
حسن :ازاي ابوك يعمل كده ماتتحرق الصفقه يعم 
فهد:وف الاخر عايزني أطلقها 
حسن:طب ما طلقها يا فهد 
فهد :لا مش هطلقها 
حسن :ليه انت حبيتها يولاا 😉
فهد : اي ولا دي ماتتلم يا بقف انت 
حسن :اي الشتيمه القديمه دي ،قولي صح انت عملت معاها حاجه ولا لسه 
فهد:لسه مش عارف خايف اعمل كده لحسن يكون خطر ف السن ده 
حسن : هيا قد اي ؟
فهد :14!
حسن :يخربيت ابوك اي يعم دي ترضعها مش تعمل كده في أي يا فهد انت لو اتجوزت غيرها تجيب قدها 
فهد بتفكير :فكرك كده
حسن: طبعا ولو ع العروسه ف أنا عندي عراااايس مش واحده بس 
فهد :عرايس مين 
حسن :....؟!
حسن :في حفله عيد ميلاد واحد صحبي وهيكون في بنات كتير هناك جامده فحت نقي اللي تعجبك وسيب الباقي عليا 
فهد :طب ونور 
حسن :نور مين؟
فهد :مراتي يعم ما تركز انت شارب اي
حسن :يعم منامتش من امبارح وبعدين مالها مراتك يعم ما طلقها وعيش حياتك 
فهد:يعم ... لسه هيكمل نور جت 
نور :انا قولت اتاخر عليكوا شويه عشان تتكلموا براحتكوا الخدامه جهزت الاكل لو حابين تأكلوا اتفضلوا ع السفره والخدامه هتجبلكوا الاكل عن اذنكوا
حسن :هيا مالها !!
فهد :مش عارف هيبقى مصيبه لو سمعت 
حسن :طب اي هنعمل اي 
فهد:مش عارف يا حسن اعمل اي الصراحه بص سبني افكر براحتي وارد عليك هيا الحفله
 امته !
حسن:بكره 
فهد :خلاص هشوف واقولك
حسن :خلاص اشطا اسيبك انا بقى يلا سلام يوحش 
فهد بضيق :سلام 
فهد طلع الأوضه ملاقاش نور راح الأوضه التانيه بيخبط عليها مش بترد 
نور بعياط وبتكلم نفسها:يعني اي كل ده عايشه ف وهم ماهو اكيد وهم واحد عنده26سنه هيحب حتت عيله عندها 14سنه يعني اتضحك عليا طب واي بحبك ومفيش حد فقلبي غيرك ماشي يا فهد والله لاندمك مش انا طفله بقى الي كوخا هتشوف الطفله دي هتعمل فيك اي يا فهد الزف*ت 
نور مسحت دموعها وفتحت الباب بعصبية : انت واقف كده ليه 
فهد:بقالي ساعه بخبط عليكي مبترديش 
نور ببرود :كنت حاطه الهاند فري بسمع حصه اونلاين في حاجه 
فهد :مالك 
نور :مليش عن اذنك 
(قفلت الباب ف وشه)
تاني يوم 
فهد اتصل على حسن :الو اي يحسن بقولك اي ابقى عدي عليا انهارده عشان نروح مع بعض 
حسن بستغراب: نروح فين 
فهد :الحفله 
حسن :ايوه كده هو ده فهد اللي اعرفوا 
فهد :طب يخويا ابقى عدي عليا وانا هروح مشوار كده واجي
حسن : اشطا 
فهد السواق: اطلع على المخزن 
السواق :امرك يباشا 
وصل فهد المخزن 
طارق بألم :هو انت كنت عارف انك انت اللي واره الحوار ده 
فهد:شاطر 
فهد جاب كرسي وقعد قدامه و في بودي جاردين واره طارق 
فهد:قولي بقى عايز اي من نور كل شويه ترخم عليها ليه وعايز رقمها وحاولت تعرف عنوانها وكل ده ليه 
طارق :اه فعلا زي مانت كنت بتكلم ملايين البنات غيرها وجيت خدتها مني وبعد كل ده متجوزها عشان مصلحتك اصلااااا لكن وحيات ام*ك ما هرحمك يفهد وهدفعك تمنها غالي
البودي جاردات كانو لسه هيضربوا 
فهد: سبوا،، قولي عرفت منين حوار الجواز ده واي مصلحتي دي وعرفت منين كل ده 
فلاش باك 
مجهول :طب وانا اي مصلحتي ف كل ده 
طارق :هديك اللي انت عايزوا بس تراقبلي كل حاجه بتتقال واعرفلي تفاصيل التفاصيل  
بعد ساعتين 
المجهول اللي طارق بعتو يتصنت عليهم جه 
المجهول :عرفت أن هو ابوه جبرو أن يتجوزها عشان يعملوا صفقه مع بعض وبعد ما خلصت الصفقه ابوك قالك طلقها وكل حاجه كانت بتحصل بينكوا كانت بتتراقب
باك 
فهد للرجاله بتاعتوا :مش هواصيكوا عليه،، رجعلك تاني يا طارق ولسه هتكون في بنا قاعده تاني بكره عايزك تعقل كده وتقولي كل حاجه عشان حوار المراقبه ده مش داخل عليا ها وهعرف برضوا الحقيقه سلام يرجاله خلي بالكوا منه ها (قالها بغمزه)
فهد راح للفيله عشان يجهز للحفله 
تن تن تن 
الخدامه فتحت :مين حضرتك 
حسن :حسن ياريت تبلغي فهد بيه اني تحت عشان مستعجلين 
الخدامه راحت تقول لفهد أنه تحت 
فهد نزل وهو بيلبس الساعه كان قمر اوي 
فهد وحسن وصلوا الحفله 
فهد لحسن :اي الجمدان ده يخربيتك انت كنت تعرف كل البنات دي ومتقوليش 
حسن بغمزه :عيب عليك 
فهد وحسن قعدوا مع شله صحاب بنات و ولاد وشربوا كلهم ولكن فهد زود ف الشرب
حسن :كفايه كده يا فهد هتتعب
فهد بهلوسه :اتعب اي يعم منا زي القرد قدامك اهو 
حسن :لا لا مينفعش كده جدعان بقولكوا اي معلش أنا هروح انا عشان فهد هيتعب ومش هعرف اتصرف لوحدي 
ميرا :انا ممكن اجي معاك 
سحر:وانا كمان 
حسن :تمام حسن سند فهد وركبوا العربيه وراحوا الفيلا 
كانت نور واقفه ف البلكونه شافت فهد وحسن والبنات مسندينوا 
نور نزلت بسرعه 
نور بغضب :..
نور بغضب:اي اللي انتو عاملينوا ده وماسكينه كده ليه ابعدوا عنه 
حسن :نور احنا كنا ف عيد ميلاد وفهد تقل ف الشرب ف جينا نروحه عشان مينفعش نسيبه لوحده كده 
نور :طب شكرا ع المساعده أمشوا بقى 
حسن: طب نطلعوا اوضته الاول وهنمشي 
حسن طلعوا هو والبنات اوضته ونور بتبصلهم بقرف 
حسن :ياريت تخلي بالك منه 
نور ببتسامه تبين غمزاتها:شرفتونا مع السلامه 
نور طلعت عند فهد قلعتوا الساعه والشوز وغطيتوا ونامت جنبه
تاني يوم الصبح 
فهد بنعس:لا بس بطل والله فورتيكه 
نور بصوت عالي :فهددددددد 
فهد قام مفزوع :هو انتي
نور:اه يخويا انا 
فهد :هو اي اللي حصل امبارح
نور :حسن قالي انك تقلت ف الشرب 
فهد:والله ما في حد موديني ف داهيه غيرو
نور : طب يلا ننزل نفطر 
فهد : يلا
نزلوا يفطروا 
نور :انا عايزه أطلق
فهد بصدمه:اي 
نور : اه زي ما سمعت 
فهد:طب ليه
نور :كده كفايه كذب لغايه كده انت مبتحبنيش ولا عايزني يبقى نربط حياتنا ببعض ليه 
فهد: مش هطلقك 
نور :بس انا مش عايزه اكمل معاك 
فهد بغضب:وانا مش هطلقك وقولت اللي عندي 
نور بصوت عالي عكس اللي جواها:يعني اي مش هتطلقني يا فهد 
فهد سبها وطلع قفل الاوضه ونور طلعت اوضتها
نور بغضب:الو يبابا 
صقر :اي ينور في أي 
نور :انا عايزه اقبلك
صقر :ماشي هبعتلك السواق يجيبك
نور: تمام
نور حضرت شنطه وحطت هدومها وحاجتها ونزلت
 فهد كان واقف ف البلكونه وبيشرب سجاير بغضب 
فهد بغضب:نوووور اقفي عندك رايحه فين 
نور مردتش علي 
فهد نزل بسرعه يلحقها بس السواق كان مشي 
فهد بغضب:قسما بالله ما هسيبك ولو رجعتي هخليكي تشوفي اسود ايام حياتك وهعرف يعني هعرف رايحه فين 
فهد طلع لبس بسرعه وخرج و
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-