رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني عشر 12 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني عشر 12 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني عشر 12 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني عشر 12 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني عشر 12 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني عشر 12





رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثاني عشر 12


زينه دخلت الحمام عالطول وغسلت وشها ووجدت د"م  كانت في حاله صدمه:😳😳٠٠٠٠لتفوق من الصدمه وتقول
_اي ده ؟؟ ده د"م  ازاى وانا حامل وفجاه الا"لم اشتد على زينه لتصرخ بصوت عالى ليفوق فهد عالطول وخبط على الباب 
_زينه انتى كويسه ؟؟٠٠٠٠٠٠٠زينه فتحت الباب وقالت:انا ٠٠انا وفجاه اغمى عليها 
_😳😳٠٠٠زينه ٠٠٠فهد جري عالطول عليها ولقي د"م وكان في حاله صدمه وقال:انا لازم أخدها المستشفى فورا 
فهد بالفعل  شالها عالطول ونزل ركب العربيه ومشي
_انا لازم اروح لمستشفى تانيه عشان حاسس ان الدكتوره ده مخبيه حاجه ٠٠٠ 
$بعد مرور ربع ساعه$
✨في المستشفي ✨
فهد كان واقف برا وكان خايف اوى على زينه ٠٠٠
بعد شويه الدكتوره طلعت وقالت:حضرتك زوجها ؟؟
_اه يا دكتوره هي بخير صح ؟؟
_انا مش عارفه مراتك بتقول ابنى ليه من ساعه ما دخلت  وهي مش حامل 
فهد كان في حاله صدمه وقال:نعم ٠٠٠ليفوق فهد من الصدمه ويقول :دقيقه لو سمحتى مراتى حامل ازاى انتى بتقولى كده ؟؟
_مرات حضرتك مش حامل !!
_😳😳٠٠٠٠٠اي ؟؟
الدكتوره:خد الروشته ده في مقويات عشان ضعيفه. 
فهد مكنش مع الدكتوره خالص وكان في حاله صدمه ومش مستوعب اي حاجه ٠٠٠
الدكتوره:عن اذنك ٠٠٠٠فهد دخل لزينه اللى مكنش عارف هيقول ليها اي 
_فهد انا كويسه صح وكان في **؟؟
فهد بارتباك:انتى ٠٠٠انتى ٠٠
_فهد اتكلم انا كويسه صح ٠٠٠
_انتى مش حامل يا زينه . 
_😳😳٠٠٠
**********************************************
✨في قصر الكيلانى ✨
_زينه ٠٠٠فهد ٠٠٠زينب فتحت الباب مالقتش زينه وفهد جوا 
_في اي يا ماما ؟؟
_مشوفتيش زينه وفهد ؟؟
_ليه في اي ؟؟
_قولت اجيب لزينه كوبايه لبن عشان اللى في بطنها 
_اعتقد زينه وفهد طلعوا من شويه ٠٠٠٠بتول افتكرت وقالت:فهد كان شايل زينه ايوه كان شايلها واعتقد انها كانت تعبانه
_😳😳٠٠٠٠٠انتى بتقولى اي يا بتول ؟؟
_ايوه يا ماما كنت واقفه في البلكونه نسيت اجى اقولك عشان كنت بكلم صاحبتى 
زينب طلعت التليفون عالطول ورنت على فهد 
_رد عليكى ؟؟٠٠٠٠٠ماما في صوت ٠٠٠بتول بصت على الكومدينو لقت تليفون فهد وزينه وقالت:تليفوناتهم هنا 
_انا خايفه عليهم اوى ٠٠
_متخافيش يا ماما طول ما فهد مع زينه متخافيش عليها
********************************************
✨في المستشفي ✨
زينه فاقت من الصدمه وقالت:انت بتقول اي ؟؟
_الدكتوره قالت كده 
_بس اي الد"م ده ؟؟
فهد اتهرب عالطول وقال:هروح اجيب الروشته ده واجى ٠٠٠فهد طلع عالطول والدكتوره دخلت لزينه 
الدكتوره: اخبارك اي دلوقتى ؟؟
_دكتوره انا فعلا مش حامل 
_لا مش حامل يا زينه مش عارفه مين اللى ضحك عليكى وقالك كده  ؟؟
_بس في دكتوره قالتلى انى حامل 
_معرفش والله بس حضرتك مش حامل 
زينه كانت فرحانه اوى وقالت:الحمدلله ٠٠٠
بعد شويه فهد رجع وزينه كانت مكسوفه اوى وفرحانه في نفس الوقت
_بما انك عرفتي كل حاجه مش يلا  ٠٠٠زينه قامت وكانت هتقع فهد مسكها عالطول ٠٠٠٠٠
الدكتوره دخلت وقالت:احم٠٠٠٠٠فهد ساب زينه عالطول والدكتوره قالت:كتبتلك على مواعيد الادويه ٠٠٠فهد خد الادويه منها٠٠٠
_هاتى ايدك ٠٠٠٠٠زينه مدت أيدها لفهد وفهد حط ايدو على كتفها وزينه بصت على فهد بخجل ومشوااا ٠٠
✨في الطريق✨
_بس ليه الدكتوره قالت كده ؟؟
_كنت دايما حاسس انها مخبيه حاجه عشان كده جبتك مستشفى تانيه ٠٠٠
_وليه والدك قال كده 
فهد بعصبية:كل ده اسئله المفروض انا اللى أسألك الاسئله ده مش انتى 
زينه بصت لتحت وقالت:بس انا معرفش اي حاجه ؟؟
_تبقي تسكتى٠٠
✨في قصر الكيلانى✨
زينب كانت قاعده وخايفه اوى على زينه وفهد 
_اهدي يا ماما 
_الساعه ٢ ومجوش لحد دلوقتى ٠٠٠٠وبعد شويه زينه وفهد دخلوا ٠٠
زينب قامت عالطول وقالت:اخيراا كنت فين يا فهد وانتى يا زينه اخبارك اي ؟؟
_انا كويسه يا خالتى !!
_بكره تطلعى من القصر وترجعى بيتك ٠٠٠٠فهد قال الكلام ده وطلع ٠٠
زينب وبتول كانوا في حاله صدمه:😳😳
زينب:في اي زينه ؟؟
✨فلاش باك✨
_بما انك مش حامل تقدري ترجعى بيتك 
_عندك حق انا فعلا لازم ارجع بيتي !!
✨بااك✨
_خالتى انا مش حامل . 
زينب كانت في حاله صدمه وقالت:انتى بتقولى اي ؟؟
_اه يا خالتى الدكتوره قالت كده 
زينب فرحت اوى وحضنت زينه وقالت:الف مبروك يا قلبي 
_عشان كده لازم ارجع بيتى 
زينب بحزن:بس كلنا اتعودنا عليكى 
_اه يا زينه كلنا هنا اتعودنا عليكى 
_انا كنت قاعده هنا عشان كنت حامل والحقيقه بانت الحمدلله ولازم ارجع بيتى 
بتول حضنت زينه وقالت:انا مش عايزكى تمشي يا زينه 
_لازم أمشي يا بتول مينفعش اقعد هنا 
_مش هتنسينى صح ؟؟
زينه هزت راسها وقالت:مستحيل وبعدين انا معايا رقمك ورقم خالتى هرن عليكم عالطول ٠٠٠
_روحى يا زينه ارتاحى الوقت متأخر اوى 
_تصبحوا على خير 
_وانتى من أهل الخير ٠٠٠٠زينه طلعت بالفعل ولقت فهد قاعد على السرير وفاتح الكمبيوتر ٠٠٠
زينه قعدت على الكنبه وعينها على فهد ٠٠٠٠٠
فهد لاحظ نظراتها وقال:في اي يا زينه ؟؟
_لا مفيش تصبح على خير ٠٠٠٠زينه انعدلت ونامت على الكنبه 
✨في صباح اليوم التالى ✨
فهد فاق من النوم مالقاش زينه موجوده 
_راحت فين ده ؟؟٠٠٠٠٠فهد نزل تحت لقي زينه وزينب قاعدين في الجنينه تحت 
زينه اول ما شافت فهد قامت وقالت:انا لازم أمشي يا خالتى قعدت معاكى زي ما انتى طلبتى عن اذنك 
_استنى يا زينه فهد هيوصلك 
_مالوش لازوم يا خالتى 
_عشر دقائق وهكون عندك 
_ممنوع الاعذار طالما فهد قالك استنى تبقي تستنى٠٠٠٠زينه ابتسمت وقعدت بالفعل 
بتول وهي بتجري:زينه ٠٠زينه 
_في اي ؟؟
بتول حضنت زينه وقالت:هتوحشينى اوى 
_وانتى كمان هتوحشينى 
_هنكون دايما على تواصل صح ؟؟
زينه ابتسمت وقالت:طبعااا 
بعد شويه فهد نزل وزينه حضنت بتول وزينب ومشت 
✨في الطريق ✨
زينه كانت بتبص على فهد وقالت:مش عايز تقول حاجه ؟؟
فهد بجمود:اقول اي ؟؟
_يعنى مش عايز تعترف انك كنت غلطان في حقي ؟؟
_ازاى يعنى ؟؟
_انت ناسي انك جر"حتنى وقولت عليا ر"خيصه 
_وانتى عايزه اي ؟؟
_علي الأقل اعتذر اي الكبرياء ده ؟؟
_على فكره وجهه نظري مستحيل تتغير اتجاهك 
_😳٠٠٠بس انا مش حامل وعذراء ليه بتقول كده 
_اوعك تنسي انك جريتى ورا بابا عشان الفلوس 
زينه بصت لتحت وقالت:كنت بس دلوقتى الفلوس اخر همي
_متحاوليش لانك هتكوني دايما في نظري البت الر"خيصه اللى با"عت نف"سها عشان قرشين
الدموع نزلت من زينه وقالت:نزلنى 
_نعم!!
_كفايه اوى يا فهد كفايه انا استحملت كتير اوى 
_اللى انتى فيا ده انتى السبب في اي مش حد تانى
_كلنا بنغلط مفيش حد بري وانت عارف كده كويس 
_بس غلطك كبير اوى ولا يغتفر 
زينه بعصبية:فهد نزلنى كفايه كده 
فهد ساق العربيه باقصي سرعه وزينه بعصبيه:بقولك نزلنى 
_يا ريت تسكتى عشان دماغى و"جعتنى اوى ٠٠٠
*********************************************
✨في السجن✨
_والله ما عملت حاجه ده كداب !!
اياد قام وقال:في اي يا حلو ؟؟
_انت مالك خليك في حالك !!
_اي اللى مزعلك يمكن اقدر اساعدك 
بتريقه:مش لما تساعد نفسك الأول
_سمعت أن فهد هو السبب في دخولك السجن 
_وانت مالك يا عم خليك في حالك اي المصا"يب اللى بتتحدف علينا ده 
_طب اي رايك بقا ان هدفي هو هدفك 
_يعنى اي مش فاهم 
_انا كمان دخلت السجن بسبب فهد يعنى انتقا"منا واحد ولو اتحادنا مع بعض هنقدر نهزم فهد 
_انت بتقول اي ؟؟
_بقول اللى سمعتوا اي رايك 
_انا هدفي مو"ت فهد انت هدفك اي بالظبط 
_مو"ته بردو 
اياد مد ايدو لأيهاب وبابتسامه خب•يثه:نقول الوداع يا فهد 
مد ايدو وقال بخ'بث ايضا:نقول الوداع ٠٠
*******************************************
✨في المدرسه الثانويه ✨
_اي يا سمر الكلام اللى سمعنا ده معقول يكون ايهاب بتاع مخد"رات 
_الله يسهله وبعدين فين بقيه الشله ؟؟
_في شاب حلو هنا البنات كلها جرت عليا 
_شاب حلو؟؟
_اه شكلو جديد على المدرسه
_المفروض المدرسه ده تتحول الى مدرسه للتعارف ٠٠٠
_ههه ٠٠٠يلا الا كده هنتاخر على الحصه ٠٠٠
_يلا ٠٠
_بقولك اي روحى انتى انا رايحه الحمام 
_الحمام بردو روحى شوفي انتى كمان الواد ده 
_معلش يا سمر سمعت أنه حلو بردو ٠٠٠٠سمر خدت نفس عميق وخدت بعضها ومشت وفجاه وقع منها الكتاب بتوطى عشان تجيبوا ولكن شاب مسكوا قبلها 
سمر قامت عالطول وقالت:هات الكتاب يا ٠٠٠٠
_مالك الكيلانى 
_انت اخو فهد الكيلانى زوج زينه صاحبتى
_انتى تعرفي فهد ؟؟
_اه ده زوج زينه 
_زوجها اي يا منال ؟؟
_اسمى سمر ٠٠٠٠سمر خدت الكتاب من مالك وقالت:شكرا اوى عن اذنك 
مالك حط ايدو على شعرو وقال:هي زعلت عشان قولتلها يا منال ولا اي ؟؟
_سمر 
_انتي لحقتى تيجى مروحتيش ولا اي ؟
_اصلا روحت ادور عليا مالقتهوش اتري واقف معاكى 
_انتي تقصدي مالك 
_اه ده الشاب الجديد انتى تعرفي
_لا٠٠٠٠
_امال ازاى عرفتي اسمو 
_انا داخله والا هتاخر على الحصه عن اذنك !!
_سمر استنى 
********************************************** 
زينه وفهد وصلوا بالفعل وزينه نزلت من غير ما تقول حاجه لفهد 
_بكر"هك٠٠٠٠٠زينه بتخبط على الباب مفيش حد بيرد بتبص على الباب لقيتوا مقفول بالقفل 
_امال فين ماما وبابا يا خالتى (ام سمر)
ام سمر:___________________
فهد دير العربيه وكان ماشي ولكن سمع صريخ زينه 
_اعااااااااااا٠٠٠٠٠
فهد:😳😳
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -