رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الرابع عشر 14 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الرابع عشر 14 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الرابع عشر 14 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الرابع عشر 14





رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الرابع عشر 14


_مالك انا بفكر اتجوز زينه بس المره ده مش تمثيليه المره ده حق وحقيقي 
_😳😳٠٠٠٠٠مالك فاق من الصدمه وقال:فهد انت بتقول اي كفايه انك ضيعت شهور من حياتك عشانها ٠٠
_مينفعش يا مالك زينه بقت يتيمه هتروح فين ولا تقعد عند مين ده الحل الوحيد ولازم أخبر ماما بيا
_وتفتكر ده وقت انك تتجوز زينه فياا ٠٠٠٠جاوب قولى ازاى عايز تتجوز البنت وامها ووالدها مي"تين النهارده ؟؟
_مش دلوقتى يا مالك بس اكيدا قريب 
مالك حط ايدو على كتف فهد وقال:أوعك تاخد خطوه تندم عليها طول عمرك يا فهد فكر كويس أوعك تستعجل بالموضوع ده ٠٠٠
فهد ابتسم وقال:انا مش صغير يا مالك وعارف كويس انا بعمل اي ٠٠٠مالك حضن فهد وقال:ربنا يستر ٠٠٠
*********************************************
✨في السجن✨
ايهاب واياد بصوا لبعض 
_كنتوا مفكرين اي هتهربوا بالسهوله ده ٠٠٠٠٠جلال٠٠٠٠ حمدي 
_نعم يا بيه 
_خودهم على السجن فوراا 
بالفعل خدوهم ورمهم في الزنزانه
_بيه بيه 
_عايز اي انت كمان ؟؟
_عايز ادخل لجمال الكيلانى لو سمحت 
_ابراهيم خدوا بس أوعك يتأخر 
_حااضر يا بيه ٠٠٠اتفضل معايا 
ادخلوا ده البيه هيق"تلكم 
_اي الخطه الز"باله ده ؟؟
_والله كانت هتنجح لولا الظابط محمود ده قولتلك لو موجود محدش يقدر يتنفس 
_تفتكر هيعمل فين اي ؟؟
_ولا اي شويه تعذ"يب مش اكتر 
_😳😳٠٠٠٠
_معاك ربع ساعه أوعك تتأخر 
_تمااام 
جمال بانتهاد:عملت اي ؟؟
_ما"توااا {🔥}
_انت بتقول اي 
_ايوه ما"توا 
_والسواق 
_ما"ت بردو عملت زي ما حضرتك قولت بالظبط 
جمال:وبكده اخدت حقي من الطفله فاضل زينب 
تعالوا نعرف اي اللى حصل 
✨فلاش باك✨
_الباب بيخبط يا ام زينه 
ام زينه قامت وفتحت الباب وقالت:نعم 
_حضرتك والده زينه ؟؟
_ايوه ليه 
_زينه بنت حضرتك تعبانه اوى وعايزه تشوفك انتى وزوج  حضرتك 
_😳😳٠٠٠انت بتقول اي ؟؟
_في اي يا ام زينه 
بخوف:بيقول ان بنتنا تعبانه اوى 
والد زينه:لازم نروح فورا يا ام زينه 
_اتفضلوا معايا العربيه برااا 
_يلا يا ام زينه ٠٠٠٠بالفعل طلعوا وركبوا معا 
السواق كان بيبص عليهم بخ'بث وقال:الله ير"حمكم بقااا 
_انا خايفه اوى على زينه 
_اهدي أن شاء الله هتكون بخير 
_انت متعرفش بنتى مالها 
بارتباك:لا والله ما اعرف 
_امال ازاى عرفت انها تعبانه ؟؟
الخوف ازداد عليا وقال:الخانم هي اللى طلبت منى اجى اخدتكم ٠٠٠
بعد شويه العربيه وقفت 
_في اي ؟؟
_الظاهر العربيه خلصت بنزين هنزل اشوفها 
_استعجل والنبي ٠٠٠٠نزل من العربيه وراح ركب عربيه ضخمه وقال:الوداع ٠٠٠٠داس فرامل وساق باقصي سرعه ودخل في العربيه بتاعت ام زينه ووالدها 
_اعاااااا٠٠٠٠٠للاسف العربيه وقعت من على الجبل وانفجر"ت 
نزل من العربيه وقال:الخطه تمت وهاخد فلوس كتير اوى ٠٠٠
ركب العربيه الضخمه تاني وساق شويه وفجاه سمع صوت بيبص ورا لقي قن"بله 
_😳😳٠٠٠٠٠حاول يفتح الباب لكن معرفش وفجاه العربيه انفجر"ت 
_اعاااااااااا
✨باااك✨
_بس انت ليه مو"ت الراجل على رغم أنه ساعدك 
_لو مكنتش عملت كده كنت هكون في خطر 
_يعنى اي 
_ده طالب ٤ مليون والا مش هيق"تلهم وانت عارف انا معيش جينه حتى كان لازم يمو"ت وده الصح 
_الزياره انتهت 
_يلا يا جمال عايز حاجه ؟؟
_لما اطلع كل فلوسك هتكون عندك 
_اشطااا٠٠٠٠٠
الظابط محمود دخل لايهاب واياد وقال:لا برافو خطه محكمه انتوا مفكرين اي ؟؟
_حمدي 
_نعم يا بيه ٠٠٠
_المياه جاهزه ؟؟
_اه يا بيه 
ايهاب بخوف:مياه اي ؟؟
_ده مياه مش هتعمل حاجه متخافوش ٠٠٠
بالفعل جاب المياه 
_امسكهم ٠٠٠
_لاءءءء٠٠٠٠٠٠كل اتنين مسكوا واحد 
_يلااااا
حطوا وش اياد وأيهاب في المياه ومكنوش قادرين يتنفسوا
_ارفعوهم 
_اعاااا٠٠٠٠كفايه 
_طالما خايفين كده بتفكروا تهربوا ليه ؟؟
_انا اسف يا بيه والله اياد السبب 
_ايااااد٠٠٠٠٠٠
_ده كداب يا بيه والله هو 
_اي اللى حصل بس ما كنتوا صحاب في ثانيه كده بعتوا بعض ٠٠٠٠٠٠
واحد دخل وكان ماسك كر"باج ٠٠٠
اياد وايهاب:😳😳
_اي رايكم في الكر"باج ده ٠٠٠٠الظابط محمود مسك الكر"باج ووقال:فكرت كتير اعذ"بكم ازاى مالقتش افضل من الحل ده !!
_لا لا ارجوك مش هنعمل كده تانى ارجوك بلاش
_انا هطلع وعايز اسمع صوتهم وانا قاعد على مكتبي 
_حاضر يا بيه ٠٠٠٠الظابط محمود طلع بالفعل والعساكر بدوا يضر"بهم بالفعل 
اياد وايهاب: اعاااااااااا٠٠٠٠٠
_مش ساااامع !!
_كفاااااايه ارجوك مش قادر 
**********************************************
✨في قصر الكيلانى ✨ 
_ارتاحى يا زينه٠٠٠هروح اجبلك كوبايه عصير وراجعه 
زينه مسكت ايد زينب وقالت:خليكى جنبي يا خالتى 
زينب قعدت جنبها وقالت:انا جنبك متخافيش !!
زينب قامت وطلعت ٠٠٠
_ماما عايز اتكلم معاكى 
_في اي يا فهد ؟؟
_انا اخدت قرار وفكرت في كتير اوى 
_قرار اي ؟؟
_انا قررت اتجوز زينه ٠٠
زينب كانت فرحانه اوى بس مردتش تبين فرحتها وقالت:وانت هتقدر تحافظ على زينه ؟؟
_هحاول يا ماما على قد ما اقدر احافظ عليها 
_خلاص يا فهد هكلم زينه في الموضوع بس مش دلوقتى البت في حاله صدمه مقدرش اقولها دلوقتى ٠٠٠
_تماام٠٠٠٠خدي بالك منها 
_هما اد"فنوا ولا لا ؟؟
_ماما للاسف جس'مهم محر"وق والمستشفى دف"نتهم بعد موافقه زينه طبعااا 
_طب مش هتعمل مأعزه ؟؟
_هنعمل يا ماما بس مش هنااا ؟؟
_امال فين 
_في بيت زينه عشان القرايب 
_تمااام ٠٠٠٠فهد دخل الاوضه لقي زينه نامت قرب منها وحط ايدو على خدها وقال:انا مش عايزك كده انا عايز زينه اللى بتتخا'نق معايا عالطول 
فهد كان قايم ولكن وقف ٠٠٠٠
_فهد ٠٠٠٠٠فهد ادير وقال:نعم 
_انا خايفه اوى ٠٠٠٠فهد قعد جنبها وقال:خايفه من اي وفهد الكيلانى معاكى 
_مش عارفه بس حاسه بخوف !!
فهد اخدها في حضنوا وقال:طول ما انا معاكى متخافيش من اي حد ٠٠٠٠
_زينه بقولك 
زينه بصت على فهد وقالت:اي ؟؟
فهد افتكر كلام امه وقال:انا لازم أمشي 
زينه بعدت عن فهد وقالت:مش هتتاخر صح 
فهد هز رأسه وقال:لا 
فهد طلع وزينب دخلت 
_قومى يا زينه اشربي كوبايه العصير ده 
_مش عايزه يا خالتى 
_الدكتوره قالت لازم تاكلى أو على الأقل تشربي كوبايه العصير ده 
_عشان خاطري يا خالتى انا ماليش نفس لاي حاجه 
_ممكن طلب انا عارفه أنه صعب عليكى بس اتمنى توافقي 
_طبعا يا خالتى 
_بلاش خالتى ده قوليلى ماما زينب 
زينه بصت لتحت وزينب رفعت وشها وقالت:انا عارفه أنه صعب عليكى انك تقولى لحد تانى ماما بس انا زي امك بردو ٠٠٠٠زينه حضنت زينب وقعدت تعياااط 
_اهدي يا زينه 
_حااضر يا ماما ٠٠٠٠٠زينب فرحت اوى وباست زينه من خدها وقالت:طالما قولتى يا ماما يبقا تشربي كوبايه العصير ده 
زينه خدت منها الكوبايه وشربت منها شويه وقالت:انا شربت عشانك واتمنى متقوليش كمليها
زينب ابتسمت وقالت:تماام ٠٠٠خدي الفستان ده البسي 
_ليه ؟؟
_فهد جهز كل حاجه عشان المأعزه 
_بس انا مش عايزه اروح 
_لازم يا زينه عشان الناس وقرايبك اللى هتسال عليكى 
_ماااشي٠٠٠٠٠زينه قامت ودخلت الحمام وغيرت هدومها ولبست فستان اسود وطلعت ووقفت قدام المرايا وقالت 
_اتمنى انكم تسمحونى انا عارفه انكم زعلانين منى بس والله الطم"ع كان و"حش اوى بس انا دلوقتى اتغيرت ١٨٠ درجه ٠٠
_يلا يا زينه !!
_جااايه يا ماما !! زينه طلعت ٠٠
**********************************************
✨في شركه الكيلانى ✨
_حسام انا لازم أمشي 
_ليه في اي ؟؟
_انا لازم أمشي وخلاص !!
_تمام !!
_خد بالك من الشغل مش عايز ولا غلطه 
_اطمن يا فهد !!
فهد خد الجاكيت وطلع ٠٠٠٠
زينه نزلت من العربيه والدموع نزلت من عينها عالطول بعد ما شافت البيت
زينب حطت أيدها على كتف زينه وقالت:عشان خاطري اهدي
زينه هزت راسها وقالت:حااضر  
الكل بدأ يعز"ي زينه 
سمر طلعت وراحت عند زينه وحضنتها ٠٠٠٠
مالك شاف سمر وبابتسامه خبي'ثه:هكسب الرهان يعنى هكسبواا ٠٠٠
زينب فى سرها:فين فهد مجاش لحد دلوقتى ليه ؟؟
_ماما زينب انا عايزه امشي بقااا 
_حاااضر لما فهد يجى هنمشى!!
_البقاء لله 
_زينه !!
زينه مدت أيدها وقالت:ونعمه بالله ٠٠٠
بعد شويه فهد وصل 
_كل ده تأخير
_معلش الطريق كان زحمه 
_المهم زينه عايزه تمشي والكل عز"ها 
_تماااام 
_انا وبتول هنركب مع مالك وخود زينه معاااك 
_حاااضر 
بالفعل زينب وبتول ركبوا مع مالك ومشواا 
_يلا يا زينه !!
_امال فين ماما زينب وبتول 
_ركبوا مع مالك ومشوا ٠٠يلاااا 
فهد مد ايدو ليها وزينه حطت أيدها وركبوا العربيه ومشوا ٠٠
**********************************************
✨في المستشفي ✨
_اتفضل يا حضرت الظابط 
_هي ده المشر"حه؟؟
الدكتور:ايوه يا بيه اتفضل 
_من تشخيص حضرتك تفتكر ما"توا ازاى 
_اعتقد انهم ما"توا في حادث سير والحادث تسبب في انفجا"ر العربيه 
_انا سمعت أن الراجل اللى ضر"بهم عايش 
الدكتور بخوف:صحيح كان عايش بس النفس انقطع مره واحده وما"ت للاسف 
_طب متعرفش كان عايز يقول اي ؟؟
الدكتور بارتباك:يقول اي 
_الممرض قال إنه كان عايز يقول حاجه تخص باللى ما"توا 
_محصلش يا بيه يمكن الممرض بيتكلم عن شخص تانى 
ممكن ٠٠٠الظابط قام وقال شكرا جدا تعبتك معايا 
_ولا يهمك انا تحت امر الحكومه !! بعد ما الظابط مشي الدكتور طلع التليفون وقال:تم يا كبير 
_الراجل ما"ت ؟؟
_ايوه يا كبير المفروض الحلوه تزيد بقا ده كان عايز يقول كل حاجه 
_طبعا طبعا بس ادعى انت أن المعلم بتاعنا يطلع 
_ان شاء الله 
✨فلاش باااك✨
_قنب"له !! لازم اطلع فورااا ٠٠٠حاول يفتح الباب ولكن معرفش راح كس'ر از"از العربيه  برجلو ونزل من العربيه عالطول وقبل ما يبعد عن العربيه انفجر"ت والراجل وقع على الأرض من قوه الانفجا"ر وأغمى عليااا 
ساعتها تم نقله للمستشفى مع ج"ثه ام زينه ووالدها
_انت ازاى عايزنى اعمل كده 
_ده لو عاش ممكن الكبير  يقعد في السجن طول عمره 
_لا طبعا مقدرش اعمل كده وروح قول للكبير بتاعك ده انا دكتور شريف ومستحيل اقت"ل حد 
الراجل طلع ليا فلوس وقال:طب كده 
الدكتور بضحكه خبي'ثه :اعتبروا ما"اات ٠٠٠٠الدكتور داخل عليا وحط ابره فيها س"م في المحلول والراجل مكنش عارف يتنفس وفجاه ما"اات٠٠٠٠٠الدكتور شال جهاز التنفس من عليا عشان يقولوا أن النفس انقطع 
الدكتور:اسف اوى بس انا طما"ااع٠٠٠٠٠ الوداع 
✨بااك✨
_كده الحادثه ده معتش ليها اثر وجمال هيفرح اوى ٠٠
*******************************************
✨في الطريق ✨
فهد كان بيبص على زينه وكان عايز يتكلم ٠٠٠٠
_زينه 
_اي ؟؟
_انا عارف ان ده مش وقتو خالص بس لازم تعرفي 
زينه رفعت وشها وقالت:اعرف اي 
فهد وقف العربيه وبص لزينه اللى كانت مستغربه اوى 
_زينه تقبلى تتجوزينى ؟؟ الفصل التالي من هنا
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -