رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل السادس والعشرون 26 هى رواية من كتابة ميرو رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل السادس والعشرون 26 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية المغرور والدلوعة حياة وصقر وحسام الفصل السادس والعشرون 26 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل السادس والعشرون 26




رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل السادس والعشرون 26


وصلت بسنت علي الجامعه.......
ودخلت المحاضرا . كان حازم دخل من بدري .
حازم بيبص في ساعه وقال : الهانم متاخر ليه .
بسنت : انا انا والله .
حازم بضحك علي شكلها  : خلاص خلاص اخر تحذر تتاخري تاني .
بسنت : حاضر حاضر .ودخلت جلست بجانب زيملتها شروق. 
شروق : ايه التاخير دا كله .
بسنت : هوووف راحت عليا نومه والله .
حازم : انتي ياانسه ليسه داخله وبتتكلمي كمان وغير كده متاخر .
بسنت بغيظ من حازم : احم اسفه يابشمهندس. 
حازم : يلا نبداء من الاول .
البنت : يالهوي هنبداء من الاول .
حازم : معلش عشان زميلتكم .
بنت آخره: وهي حد قالها تتاخر .
ولد : لاء يابشمهندس  حرام ابداء عادي . المزه هتسقط كده .
حازم : نعم ياخويا . ال ايه .
الولد : اقصد بسنت .
حازم نظر لبسنت وقال: وانت عرفت اسمها منين .
ولد اخر : اصله مهتم اوي بيها يابشمهندس  😂😂😂.
حازم بغضب : ..........
#بقلمي_ميرو_محمد 
عند حياه وسما وصلو الي الشركه وكل واحده بتتقلب امام الاخره من سرعة مشيهم وخوفهم من صقر😂.
كانت نسرين تجلس في المكتب مع صقر بيشتغلو ودخلت حياه وسما داخل المكتب .
نظر صقر في الساعه هو الاخر وقال .
صقر : ايه التاخير دا كله .
سما : والله يابشمهندس غصب عننا اصل اصل ر.راحت....
صقر : في ايه متكلمو اتاخرتو ليه .
حياه : انتي خايفه كده ليه . انتي شغاله معايا ياسما . ثم وجهت كلامها لصقر : وفيها اتاخرنا .
نسرين : هي وكاله من غير بواب . دا شغل . 
حياه : لو سمحت متتدخليش في الملكيش فيه .
نسرين : لاء ليا واحنا مش مطرين شغلنا يتاخر بسببك .
حياه : ايوه معلش انتو الهو مين .
نسرين : انا وصقري .
حياه رفعت حجبها وقالت : وانا ميخلصنيش شغلك انتي وصقرك يقف عليا . ثم وجهت كلامها لصقر .
حياه : لو سمحت يابشمهندس صقر انا مش هشتغل عندكم تاني . 
صقر : هو ايه الانتو بتكلمو في دا كل واحده عامله تكلم بمزاجها . الكل يسكت ويسمعني . 
يااستاذه نسرين البكلميها دي قبل متكون شريكه لينا هنا في الشركه هي مراتي تبقا زوجة صقر الهلالي لو انتي نسيتي . ثانيا مش انتي التقولي شغلنا وقف ولا لاء ثالثا انا البشمهندس صقر بنسبه ليكي يعني مسمعكيش تقولي صقري دي تاني . ودلوقتي اتفضلي علي مكتبك عشان عاوز مراتي علي انفراد .
 قامت نسرين بغضب وضيق ونظرت الي حياه بتوعد وخرجت برا المكتب .
 ثم وجه كلامه لسما . وانتي ياسما اتفضلي علي شغلك ومتتاخريش تاني .
سما : حاضر يااستاذ صقر عن ازنكم . وخرجت هي الاخره الي الخارج. 
اما حياه فكنت مبسوطه اوي من كلام صقر . 
قام صقر من مكانه واتجه الي حياه . 
صقر : ممكن افهم القمر بتاعي مضيق ليه .
حياه : عارف ياصقر ياهلالي حسابك تقل معايا اوي .
صقر بضحك : ههههههه اعتبرو تهديد .
حياه : ايوه ومتكلمش معايا عشان انا مش بكلمك .
صقر : تؤتؤ لاء وانا ميخلصنيش تكوني زعلانه مني . وراح اخدها في بوسه طويله جدا .
 حتي دخل حسام اخو عليه . .....
ابتعد صقر بسرعه عن حياه  . وحياه اتحرجت جدا 
حسام : احم انا اسف افكر لوحدك.
صقر : احم لاء مفيش حاجه تعالي وصلت امتي . 
حياه : احم طب انا هخرج . وجريت علي برا بسرعه . 
ابتسم صقر علي دلوعتو وقال : تعالي ياسحس .
حسام : ماشيه معاك ياعم .
صقر : اتلم ياض . خلينا في شغل .
حسام : لاء متهزرش انا ليسه واصل .
صقر : طب تمام افهمك طبيعية الشغل وبعدها روح البيت عندي ارتاح .
حسام : اوكي . وبداء حسام وصقر يكلمو في الشغل .
عند ميار في المستشفي  .....
وصلت ميار المستشفي وهي بتجري .
وليد شافها وقال : انتي بتجري ليه يادكتوره . وايه التاخير دا .
ميار بتاخد نفسها بلعافيه : اص.اصل انا ..ك.كنت 
وليد : اهدي اهدي خدي نفسك الاول .
ميار : هوووف . مش قادره .
وليد : بتجري ليه كده .
ميار : عشان اتاخرت .
وليد : وتاخرتي ليه .
ميار وحبت تغيظو : اصل كنت بشرب الشاي مع زميلي .
وليد : نعم ياختيييييي .
ميار: احم عن ازنك اشوف شغلي .
وليد شدها واخذها علي مكتبه .
ميار : اوع ايدك سبني ياوليد ايدي بتوجعني .
وليد سبها : قوليلي بقا كنتي بتقولي ايه .
ميار بخوف منه : كنت كنت بقول الشاي .
وليد : ايوه الشاي . طب بصي بقا انا بقا هكتب كتبي عليكي زي حياه وصقر . عشان تفهمي انك تخصيني طلاما الكلام مش جايب نتيجه معاكي .
ميار بصدمه : انت هت.خطفني وتجوزني .
وليد بحب : ايوه هخطف.ك من العالم دا كله . هخطف.ك جوه قلبي . ميار انا بحبك . والله بحبك انتي .
ميار : طب طب ومها .
وليد : والله مافي حاجه بنا هي مجرد صديقه وبس .
ميار بفرحه : بجد ياوليد .
وليد : بجد ياقلب وليد .وحض.نو بعض .....
#بقلمي_ميرو_محمد 
في مكان ما .......
مجهول : ايوه ياباشا احنا عرفنا انها عايشه مع الدكتور ....
الباشا: طب هي فين دلوقتي. 
المجهول: هي بتشتغل في شركة صقر بيه .
الباشا : تعرفوها وتجبوها عندي .
المجهول : حاضر ياباشا في اقرب وقت هتكون عندك .
الباشا : وعينكم متنزلش من عليهم لحد متعرفوها .
المجهول : اومرك ياباشا .واغلق الهاتف ...........
في الجامعه .......
حازم بغضب: اطلع برا انت وهو .
الولد : بس يابشمهندس. 
حازم بزعيق: قوووولت بررررا .
خرجو الولدين الي الخارج .
حازم : يلا نبداء ومسمعش صوت حد.
شروق صديقة بسنت: هو مالو اتنرفز كده ليه لما الواد اكلم عنك .
بسنت : ها لاء متخديش في بالك . 
وبعد وقت خلصو محاضرا وخرج حازم وكان منتظر بسنت في الخارج . ثم حرجت بسنت هي كمان .
حازم : بسنت يلا اركبي . 
بسنت : لاء مش عاوزا .
حازم : يلا بقول منا مش هسيبك تمشي لوحدك . ركبت بسنت مع حازم العربيه .
بسنت : احنا هنروح فين .
حازم : هنروح علي الشركه . وبعد وابقي روحي مع حياه . عشان عندي اجتماع مع صقر واتاخرت جدا عليه .
بسنت : اوكي
في الشركه ......
ظلت حياه تشتغل هي وسما من لما وصلت اصبح الشركه . ولما تاكل شيأ او تفطر . 
حياه : اووف كل دا انا تعبت اوي .
سما : طب نرتاح شويا ونكل وبعدين نكمل .
حياه : لاء لازم اخلص عشان اعرف الزفته نسرين اني قدها واني بعرف اشتغل كويس . ورجعت تاني تشتغل . 
عند صقر ...
خلص صقر مع حسام ..
حسام : ياااه اخيرا ياراجل
صقر : اخيرا ايه يابني انا يدوب بفهمك الشغل هيمشي ازاي . وبكرا وليد هياخدك المصنع .
حسام : ماشي يايسطا .
صقر : لاء ياحبيبي اسطا واخويا وكلام من دا مش هنا . هنا انا اسمي البشمهندس صقر. فاهم .
حسام : خلاص ياعم فين بقا الورق الهخد بكرا .
صقر : اخ فكرتني اصبر هخلي سما تجيبو ......
عند حياه....
بدات حياه تجيلها دوخه ومش شايفه من الصداع.
سما : لاء بجد لازم ترتاحي .
حياه : خلاص اهو قربنا نخلص. ورن صقر علي سما .
سما : ايوه يااستاذ صقر. 
صقر : هاتي الملف بتاع المصنع ياسما .
سما : حاضر  ثواني وهكون عند حضرتك .  نظرت سما الي حياه 
حياه : هتفضلي تبصيلي كده قومي وصلي الملف .
سما : يالهوي دماغك ناشفه اوي . وقامت سما اخدت الملف الي صقر...
دقت سما الباب وبعدها دخلت .
صقر : تعالي ياسما .
حسام اول مانظر الي سما سرح في جمالها .
سما : اتفضل يافندم .
صقر : شكرا ياسما . بقولك صح هي خلصتو الورق انتي وحياه .
سما : ايوه يافندم بس .
صقر : بس ايه .
سما : حياه مفطرتش ومكلتش حاجه من صبح ووشها اصفر . وهي مش راضيه تاكل .
قام صقر بفزع من علي الكرسي وقال : ومقولتليش ليه ياسما من بدري . دي عندها السكر . وطلع الي الخارج هو وحسام وسما بسرعه . واثنا خرجهم كانت وصلت بسنت وحازم . 
حازم : ايه دا في ايه مالك ياصقر .
صقر : مفيش هروح عند حياه اشوفها مكلتش من صبح . 
بسنت : يالهوي وبرشامة السكر مخدتهاش .
صقر بغضب : كمان . هو دا الهتخدو بالكم منها  .
بسنت : والله احنا نسينا ونزلنا علي طول عشان كنا متاخرين .
حسام : انتو هتفضلو تكلمو والبت جوه هتمو.ت من الجوع ..
ذهبو جميعا الي غرفة حياه وكانت الصدمه ........
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-