رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع والعشرون 29 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع والعشرون 29 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع والعشرون 29 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع والعشرون 29





رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل التاسع والعشرون 29


فهد جري على زينه عالطول وشالها وحطها على السرير وطلع نادا الدكتور اللى اوضته جنبهم 
فهد خبط على الباب جامد وكان خايف على زينه اوى 
الدكتور فتح الباب وقال:فهد 
_دكتور لو سمحت مراتى اغمى علياا 
الدكتور:ثانيه واحده هجيب الشنطه ٠٠٠٠بالفعل الدكتور جاب الشنطه وطلع مع فهد وراحوا الاوضه 
الدكتور دخل وفحص زينه بالفعل وبعد شويه قام وقال:هي متعرضه لصدمه مش اكتر انا اديتها ابره وان شاء الله هتكون بخير 
_طب هتصحي امتى يا دكتور 
_قول على الصبح كده وان شاء الله هتكون بخير ٠٠٠٠فهد وصل الدكتور لحد الباب ورجع لزينه اللى كان مصدوم من رد فعلها وقال:كل ده عشان قولتلك بحبك يخربيتك قلبي كان هيقع 
فهد اخدها في حضنه ونام ٠٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨
بتول قامت وقالت:ماما انتى بتقولى اي اكيدا بتهرزي 
_انتى مش لسه قايله أن اي بنت تتمنا 
بتول بارتباك:اه بس مش معنى انى قولت كده يبقا موافقه بيا 
والده بتول لاحظت كسوفها وفهمت انها موافقه بس محرجه تقول 
_خلاص يا بتول روحى ارتاحى ولينا كلام بكره ٠٠٠٠
_انا بقول كده بردو عن اذنك ٠٠٠٠بتول طلعت عالطول والإبتسامة مش بتفارق وشها 
_انا مش عارفه ليه عيالى بيعملوا كده معنديش ابدا عيل صريح الكل بيعمل نفسه برئ قدامى صبرني يا رب على الايام اللى فاضله من عمري 
في قصر الأنصاري✨
محمود قام أيضا وقال:انتى عارفه ان موضوع الجواز ده مش في بالى خالص وانا كل همى بلدي يا ماما مش اكتر 
والده محمود قامت وقالت:لحد امتى لازم تتجوز يا ابنى وتعمل اسره وبعدين الجواز نص الدين 
_ماما انا رايح انام نتكلم بكره 
_ماشي يا محمود بس هاخد منك الجواب بكره بردو مش هسيبك 
_تصبحي على خير روحى نامى ٠٠٠والده محمود ابتسمت وقالت: وانا كنت مفكره انك العاقل فيهم اقول اي بس يا رب الصبر من عندك 
وفجاه تليفونها رن 
_اي يا زينب ٠٠٠زينب:بصي هي بتول كانت فرحانه بس مقالتش إذا كانت موافقه ولا لا بس انا حاسه أنها موافقه 
_يا رب يا زينب والله ومحمود كذلك بس ابنى مش بيضحك انا عندي ابنى كاتوم اوى 
_ان شاء الله خير 
_ان شاء الله ٠٠٠٠
عند مالك وسمر ✨ خصوصاً في اوضتهم ✨
مالك نام على السرير وكان هلكان اوى 
سمر بصت عليا وضمت حواجبها وقالت:اللى يشوفك كده يقول  كنت مقطع نفسك في الشغل 
مالك قام وقال:وانتى مالك٠٠٠٠٠اه قولى كده بقا عايزه اقعد معاكى صح 
سمر زقت مالك وقالت:ابعد كده وانت شخص مختل عقلياً 
_والله انتى اللى مختله عقلياً بقا في واحد يسهر لحد دلوقتى 
_يا عم انا حرا وانت مالك شاغل بالك ليه 
مالك قعد على السرير وقال:ولا شاغل بالى ولا حاجه وبعدين انتى حرا أن شاء الله يطلعلك هالات سوده تحت عينك 
سمر حطت أيدها على وشها وقالت:بعد الشر 
_طب نامى الا يطلعلك 
_انت شخص تافه كده ليه قولتلك مش عايزه انام ما تنام 
_حاضر هنام بس اهدي علينا شويه 
سمر طلعت وقفت في البلكونه وكانت بتبص للسما وغمضت عينيها وقالت:انا حاسه ان في حاجه حلوه هتحصلى بكره اي مش عارفه بس حاسه وخلاص 
مالك حط ايدو على خدوا وقال:البت ده مش مظبوطه من ساعه ما جينا من برا وهي متغيره وفجاه رساله وصلت على تليفون سمر 
مالك قام براحه جداا ومسك التليفون وفتحه وقرأ الرساله 
{اخبارك اي يا سمورتي كل سنه وانتى طيبه يا قلبي ويا رب تحققي كل احلامك سما }
مالك شاف سمر داخله رمي التليفون على الأرض زي العبيط ونام على السرير 
سمر دخلت ولقت التليفون مرمي على الأرض وقالت:انا فاكره انى كنت حاطه التليفون على الكومدينو 
سمر بصت على مالك وقالت في سرها:اكيدا المتخلف ده مفيش حد بيعمل كده غيرو
سمر خدت مخده وبطانيه وقعدت على الكنبه 
مالك فتح عين واحده عشان يعرف اذا كانت نامت ولا لا 
بعد مرور ربع ساعه مالك نام وسمر كذلك 
في صباح اليوم التالى✨
_زي ما قولتلك بالظبط مش عايز ولا غلطه 
_انت مش رايح المدرسه النهارده ولا اي 
_لا مش رايح وعمو جاسر تحت خلي يوصلك 
_على فكره ده تانى يوم ليك ممكن تاخد جواب رفض 
_يا بت انا مالك الكيلانى يعنى اقعد مكان المدير واحط رجل على رجل 
سمر بصت ليا ورفعت شفايفها لفوق بمعنى مش عاجبها الكلام 
مالك طلع وسمر قالت:الواد ده ناوي على حاجه بس اي معرفش بس هو ناوي على حاجه 
سمر دخلت الحمام وغيرت هدومها ونزلت 
_صباحك عسل 
_صباح النور ٠٠٠٠٠زينب كانت بتبص على سمر ومش طايقها
سمر لاحظت عليها وقالت:انا لازم أمشي عن اذنك 
بتول بصت لامها وقالت في سرها:انا مش عارفه ماما بتعمل كده ليه والله البنت زي العسل 
عند زينه وفهد ✨
زينه بدأت تفوق وكانت مصدعه اوى وقالت بتقطع:فه٠٠د 
زينه قامت فعلا ومالقتش فهد جنبها وقالت:فهد ٠٠٠فهد 
زينه مسكت دماغها وقالت:هو اي اللى حصل 
زينه افتكرت لما فهد قالها انا بحبك ٠٠٠٠زينه انتهدت عالطول وقامت خبطت على باب الحمام وقالت:فهد انت هنا 
زينه فتحت الباب ولكن مالقتهوش 
_راح فين ؟
وفجاه زينه قالت:اه النهارده العرض 
زينه طلعت وراحت عند الين ٠٠٠٠الين قامت وفتحت الباب وقالت:صباح الخير 
_انا اسفه انى جيت بدري كده 
_على فكره انا صاحيه بقالى ساعه كده ٠٠٠انتى هتفضلي واقفه كده تعالى 
زينه دخلت وقالت:فهد قالى أنه بيحبنى بس للاسف مقدرتش استحمل وأغمى عليا 
الين قعدت تضحك عليها وقالت:والله اللى زيك انتهى في زمن انتهى فيا المعجزات
_مقدرتش يا الين من كتر فرحتى اغمى عليا 
_طيب يا هبله تشربي اي ؟
_مش عايزه اشرب حاجه انا هنزل اشوف فهد 
_بقولك طالما العرض هيتقدم بليل اي رايك نقعد سوا 
زينه هزت راسها وقالت:تمام 
عند فهد ✨
_بلاش اللوحات ده لو سمحتوا عايزين لوحات افضل من كده 
_حااضر يا بيه 
_وسجاده تكون حمره لو سمحتوا 
_حاااضر بيه 
وائل:اي يا فهد كل حاجه جاهزه 
_انا مش عارف اقولك اي بجد شكرا 
_متقولش كده وبعدين انت عملت معايا كتير وده اقل حاجه اعملها عشان ارد اللى عملتوا معايا 
_المهم يا فهد العرض هيبقى امتى عشان في شويه اجانب هنا عايزين يشوفوا العرض ويمكن يعجبهم 
_بليل أن شاء الله الساعه ١٠ 
فهد بص على الساعه ولاقها ٩ 
_اكيداا زينه فاقت ٠٠٠٠يلا عن اذنك 
_اتفضل
فهد كان طالع وفجاه لقي زينه في وشه  
_صباح الخير 
_صباح النور 
_اخبارك اي دلوقتى 
زينه هزت راسها وقالت:تماام 
_تعالى افرجك على التجهيزات ٠٠٠٠زينه راحت مع فهد وقالها:اي رايك 
_حلو 
فهد بص لزينه وقال:انتى كويسه 
زينه هزت راسها وقالت:اه كويسه 
_طب اي رايك نغير اللوحات فهد كان بيتكلم وزينه سرحانه فياا ومش مع كلامه خالص 
فهد انتبه ليها وقال:زينه ٠٠٠٠زينه 
زينه فاقت عالطول وقالت:انا معاك وكل التصميمات حلوه اوى
_لا انتى مش معايا خالص 
_فهد انت قولت اي امبارح 
فهد بارتباك:امبارح 
_امبارح قولت اي 
فهد بص لفوق وقال:امبارح وفجاه بص لزينه وقال:هو انا قولت حاجه امبارح 
زينه زعلت وقالت:لا مقولتش انا طالعه 
فهد مسك ايد زينه وقال:افتكرت ٠٠٠٠زينه ابتسمت واديرت عالطول وقالت:قولت اي 
_قولت انى عايز انام اعتقد 
زينه زقت فهد وقالت:طب روح نام ٠٠٠٠فهد رجع لورا من ضر'بت زينه ٠٠٠٠٠زينه كانت ماشيه ولكن كلام فهد وقفها وقال:قولت انى بحبك 
زينه انكسفت اوى ووشها احمر زي الطماطم 
فهد قرب منها وقال:ساكته ليه قولتلك اهو انا قولت اي 
وفجاه زينه حضنت فهد وقالت:وانا بعشقك 💖
في المدرسه الثانويه ✨
_كل سنه وانتى طيبه يا سمر 
_وانتى طيبه يا قلبي 
_كده بقا عندك ١٦ صح ؟
_ايوه 
_انتى عارفه انا طول عمري مفكره زينه اصغر منك طلعتى انتي الاصغر 
_شوفتي بقااا 
_طب يلا عشان كده هنتأخر ٠٠٠
سمر دخلت وخدت كل حصصها وطلعت ولقت الكل واقف بيتكلم عليها 
_في اي ؟
سما قربت من سمر وقالت:البت اللى هناك ده بتقول انك اتجوزتى مالك 
_اي ؟
البت قربت من سمر وقالت:انتى مش فاكرانى ولا اي انا بتاعت المطعم امبارح 
الكل قعد يتكلم ويقول:معقول يكونوا اتجوزوا بعض فعلاا 
قالت أحدهم:انا مش عارفه مالك شاف فيها اي 
_وطول الوقت عامله دور البريئة والمسكينه وفي الاخر طلعت نا'ر من تحت التبن 
سمر مسكت أعصابها وخدت بعضها ومشت من غير ما ترد على حد 
سمر طلعت ولقت جاسر منتظرها برا ركبت العربيه ومشت 
جاسر بص في المرايا وقال:انتى كويسه يا بنتى 
سمر هزت راسها وقالت:اه انا كويسه بقولك اي يا عمي
_اتفضلى 
_والنبي تاخدنى عند أهلى 
_بس حضرتك كنتي هناك امبارح اعتقد 
_ارجوك انا مش عايزه ارجع القصر 
_تمااام 
بعد مرور ربع ساعه سمر نزلت من العربيه والدموع نزلت من عينها 
ام سمر كانت واقفه برا لاتنتبه لسمر وتقول: سمر 
سمر جرت عليها وحضنتها والدموع نزلت من عينها عالطول وقعدت تعياط 
_في اي 
سمر:________
_سمر اتكلمى متخوفنيش عليكى حد زعلك 
سمر هزت راسها وقالت:اول مره عيد ميلادي يجى وانا مش معاكم 
والده سمر ابتسمت وقالت:انا قلبي كان هيقع الله يخربيتك 
سمر حضنت امها تاني وقالت:انا عايزه اكون معاكى يا ماما 
_😳٠٠٠٠والده سمر بدأت تشك وقالت:سمر انا امك في حد مزعلك يا بنتى 
سمر بعدت عن أمها ومسحت دموعها وقالت:كل اللى هناك بيحبونى اوى يا ماما بس انا نفسيتي تعبانه اوى 
_من اي طيب احكيلى مش انا امك 
_مفيش يا ماما بس حاسه اني عايزه اترمي في حضنك واعيط
والده سمر باستها على رأسها وقالت:طب اهدي تعالى ادخلى 
سمر دخلت اوضتها 
_ارتاحى يا قلبي 
سمر قعدت وقالت:مش عارفه اي الاحساس الوحش ده 
في قصر الكيلانى ✨ 
جاسر رجع ومالك اتفاجا وقال:امال فين سمر 
_طلبت منى اوديها عند اهلها 
مالك باستغراب:أهلها هو اي اللى حصل اقصد هي كانت زعلانه 
_ايوه يا بيه اعتقد كانت بتعياط 
_اي ٠٠٠٠٠مالك طلع تليفونه ورن على سمر 
_تليفونك بيرن يا سمر 
_ماما مش قادره ارد على حد 
والده سمر مسكت التليفون وقالت: ده مالك 
_ماما والله ما قادره اتكلم مع حد عشان خاطري 
_تلاقي قلق عليكى طب كلمى وقوليلوا انك بخير 
سمر مسكت التليفون وقالت:حاااضر يا ماما 
_قعدتى تتكلمى لحد ما المكالمه انتهت رنى عليا 
_حاااضر والله 
والده سمر طلعت وسمر رنت على مالك 
مالك فتح التليفون عالطول وقال:انتى كويسه 
_اه انا كويسه سلام 
_انتى متاكده انك كويسه 
_اه سلام ٠٠٠٠سمر قفلت التليفون ومالك كان مستغرب جداا 
مالك رن على واحد صاحبه 
_اخبارك اي فينك 
_هو اي اللى حصل في المدرسه ؟
_مش فاهم 
_حد جر'ح سمر 
_اه اميره هانت سمر بكلامها وقال كانت بتقول انكم اتجوزتوا 
مالك قفل التليفون وخد مفتاح العربيه وطلع 
بعد مرور نصف ساعه تقريبا
في الكافتريا 
_انا مش عارفه اتجوزها ازاى 
_انا اقولك ازاى 
اميره قامت وقالت بارتباك:مالك 
_انا مش همد ايدي عليكى بس حبيت اقولك مالكيش دعوه بمراتى فاهمه 
_انا مش عارفه فيها اي حلو عشان تتجوزها 
مالك اتعصب ومسك أيدها جامد وقال:قولتلك مالكيش دعوه وفجاه زقها لتقع على الأرض عالطول والكل قعد يضحك 
اميره قامت وقالت بعصبية:ماشي يا مالك انا وانت والزمن طويل وهترجعلى راكع فاهم 
_اي اللى انت عملتوا ده 
مالك مردش عليا وطلع ركب العربيه ومشي 
تليفون مالك رن ٠٠٠الووو 
_كل حاجه جاهزه 
_تماااام ٠٠٠٠٠مالك قفل التليفون وقال:كفايه سمر لازم تعرف كل حاجه 
عند زينه وفهد ✨
زينه بعدت عن فهد وكانت فرحانه اوى 
_فهد بيه كويس انك هنا 
_زينه روحى انتى ٠٠٠٠زينه هزت راسها وكانت فرحانه اوى 
_احنا عملنا كل حاجه حضرتك قولتها 
فهد مكنش مركز معا خالص وكان باصص على زينه 
زينه كانت بتبص على فهد وهي طالعه وفجاه دخلت في الحيطه 
_اعااااااا
فهد انتهد عالطول وزينه حطت أيدها على جبينها وابتسمت ومشت عالطول 
_فهد بيه حضرتك معايا 
_معلش سرحت شويه كنت بتقول اي ؟
_كنت بقولك كل حاجه جاهزه 
_تمااام اوى 
في المساء ✨
_رايحه فين يا سمر 
_انا بقيت تمام يا ماما انا همشي 
_تمشي لوحدك طب استنى ابوكى يرجع ويوصلك 
_انا رنيت على عمى جاسر واكيدا جاي في السكه 
والده سمر قامت وحضنتها وقالت:اهدي كده وحاولى تريحى نفسك 
_حاااضر ٠٠٠٠سمر سمعت صوت العربيه وقالت:عمى جاسر جاي عن اذنك 
_خدي بالك من نفسك اول ما توصلى رني عليا 
_حاضر يا ماما 
سمر طلعت وركبت العربيه 
في الطريق ✨
_انت رايح فين مش ده الطريق 
جاسر:___________
_انا بكلمك على فكره 
_اسف يا بنتى مقدرش اقول 
_انت بتقول اي وقف العربيه ٠٠٠٠٠جاسر زود السرعه وسمر قالت بعصبية:بقولك وقف العربيه 
عند زينه ✨
زينه قامت من النوم وقالت:هي الساعه كام انا غفلت مره واحده 
زينه بصت في الساعه لقتها ٨ مساءا 
زينه دخلت الحمام وغسلت وشها وطلعت وراحت عند الين 
_الين ٠٠٠٠
الين فتحت الباب وقالت:سالت عليكى بس فهد قالى انك نايمه 
_مش عارفه محستش بنفسي فنمت٠٠٠٠٠ وفجاه الباب خبط 
الين قامت وقالت: ثانيه هشوف مين زينه هزت راسها وقالت:تمام 
الين قامت وفتحت الباب 
_نعم 
_في واحد اسمه تيم اعتقد عايز حضرتك 
_تيم ٠٠٠٠الين دخلت لزينه وقالت:أوعك تتحركى انا راجعه مش هتاخر زينه هزت راسها وقالت:تماام
_الين طلعت وفجاه حد دخل وزينه قامت وقالت:نعم 
الشخص مسك زينه وغر'ز ابره في رقبتها ليغمى عليها 
طلع التليفون من جيبه وقال:كلوا تمام 
_كمل الخطه بقااا 
_تمام يا كبير ٠٠٠٠قفل التليفون وشد زينه وقعدها على السرير
وقال بخبث:هي ليه الخطه متتغيرش اصلا البت ده حلوه اوى 
_اخلص يا خفيف انت عايز المعلم يق'تلنا 
_عندك حق فين الشاب 
وفجاه اتنين كانوا ماسكين تيم ونايموا جنب زينه وكانوا في وضع مخل جداااا 
عند سمر ✨
_بقولك وقف العربيه ٠٠٠٠واخيرا العربيه وقفت وسمر قالت بعصبية:اي اللى بتعملوا ده 
جاسر نزل من العربيه وفتح الباب لسمر وقال:انزلى 
_انزل فين انت كويس حضرتك شارب حاجه 
_الله يسمحك يا بنتى 
سمر نزلت وجاسر ركب العربيه ومشي عالطول 
_عمى جاسر عمى جاسر 
سمر خافت وقالت:اي المكان ده انا مش شايفه حاجه اخيرا المكان اصبح نور وسمر كانت مبهوره من جمال المكان 
{كان كلاتى ورد على الأرض وفروع نور متزينه بشكل أكثر من رائع وشمع على سفره محطوط عليها تورته كبيره }
_مالك ٠٠٠٠٠
سمر بصت حواليها لكن مكنش حد موجود راحت عند السفره ووقفت وقرات المكتوب على التورته 
Happy birthday Samar
_مالك انت هنااا وفجاه النور قطع تانى وسمر انتهدت وخافت اوى ليرجع تانى ولكن هذه المره مع نزول ورد احمر عليها 
سمر اتخضت لان الورد اللى نزل عليها كان كتير اوى 
_مالك ارجوك اطلع كفايه كده 
اخيرا مالك ظهر وكان واقف بعيد وبدأ يمشي اتجاه سمر وبيقول:مش عارف ابدا منين ولا اقول اي اللى عرفوا أن في حاجات كتير في قلبي اول مره تحصل عمري ما تخيلت أن ده يحصل بس حصل مكنش في بالى أنه يحصل كده خالص كنت اعمى فعلا كنت اعمى بس اخيرا عرفت ٠٠٠
مالك وصل عند سمر وسمر مكنتش فاهمه قصده 
مالك مسك أيدها وقال:انا عايز اقولك على اللى في قلبي 
سمر ضمت حواجبها ومكنتش فاهمه حاجه وقالت:اتفضل 
مالك قعد على ركبته اليمنى 🧎وقال:انا بحبك يا سمر 💖
_😳😳
_ ازاى وامتى معرفش اللى اعرفوا انك اخدتي قلبي ومتقبل حياتك كده وهكون ساندك ومعنديش مانع ابدااا انك فقدتى عذريتك وعايز ابدا حياه جديده معاكى انتى غيرتينى يا سمر ورجعتينى للحياه تانى غروري وكبرياءي انتى إللى قت'لتيهم
مالك قام وقال:اي رايك نبدا حياه جديده ؟
 وفجاه ينزل قلم على وش مالك كان يحمل الكر'ه والغ'ل 
_😳😳
عند زينه وفهد ✨
الين نزلت الكافتريا وقالت:تيم مش هنا لو سمحت انت قولت تيم هنا بس مش موجود متعرفش راح فين 
_نسيت اقولك أنه راح على اوضتك 
_تمام شكرااا ٠٠٠٠٠٠طلع التليفون من جيبه وقال:تم يا كبير
_تختفي فاااهم مش عايز ليك إثر
_حاااضر يا كبير سلاام 
فهد طلع بالفعل وفتح الباب بالمفتاح ودخل مالقاش زينه 
_زينه ٠٠٠زينه 
فهد فتح باب الحمام مالقاش زينه موجوده قال:يا تري راحت فين ممكن تكون عند الين ؟
فهد طلع وقفل الباب ورا وراح عند الين 
_فهد 
_الين زينه عندك 
_ايوه جوه ٠٠٠٠الين فتحت الباب بالمفتاح ودخلت هي وفهد وكانت الصدمه 
الين وفهد:😳😳
يا تري سمر عملت كده ليه ؟
يا تري رد فعل الين وفهد اي ؟
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-