رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل الثالث والثلاثون 33 هى رواية من كتابة ميرو رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل الثالث والثلاثون 33 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية المغرور والدلوعة حياة وصقر وحسام الفصل الثالث والثلاثون 33 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل الثالث والثلاثون 33





رواية المغرور والدلوعة صقر وحياة وحسام الفصل الثالث والثلاثون 33


صقر بعصبيه: انتي هبل.ه ازاي تدخلي من غير متخبطي .
هاجر بصدمه : احم انا اسفه بس مكنش في سكرتيره برا .
حياه : وحتي لو المفروض تخبطي علي الباب .
هاجر بغيظ من حياه : مكنتش اعرف ان الاستاذ صقر مع حد .
حياه 🤨 : لا والله وانتي بقا تيجي في اي وقت وتفكري ان استاذ صقر مش عنده حد وتدخلي كده عادي .
هاجر : كلامي مش حضرتك . انا كنت جايه لااستاذ صقر .
حياه : لا والله.  كلم يااستاذ صقر .
ابتسم صقر علي كلام حياه وغيرتها : وانتي كنتي عاوزا ايه يااستاذه .
هاجر : كنت هقول لحضرتك . اني ممكن اتاخر لما اجي بسبب اني بيتي بعيد .
صقر : الكلام دا مع المشرف استاذ اشرف .
هاجر : مااستاذ اشرف قال لازم اخد موافقه من حضرتك .
صقر : تمام تمام بس دا هيخليكي تتاخري لما تروحي علي متخلصي تدريبك . فهتروحي متاخر عن صحابك .
هاجر بابتسامه : مفيش مشكله يااستاذ صقر المهم ان حضرتك متزعلش لما اتاخر اصبح .
حياه بغيره : لا ونبي . طب اظن ختي الاجابه علي طلبك اتفضلي علي شغلك .
هاجر : هو حضرتك مش طيقني ليه .
حياه : نعم ياروحي . وانتي مين انتي . انتي هتستهبلي .
هاجر : لو سمحت لمي لسانك . 
حياه بنرفزه : ايه دا  هي هتجنن ولا ايه . صقر البنت دي مكنش في الشركه دقيقه واحده .
هاجر : وانتي مين عشان تقولي امشي ولا مش امشي .
صقر : بسسسسس كفايه . وانتي يااستاذه اتفضلي دلوقتي  .
حياه : والله ياصقر هو دا القدرة عليه . طب والله منا دخله الشركه غير لما البنت دي تمشي . 
وخرجت حياه وهي متعصبه جدا .
هاجر : استاذ صقر  انا ....
صقر بغضب : اطلعي برا دلوقتي. 
خرجت هاجر وهي تتكلم وتشتم حياه في سرها .
جلس صقر علي مكتبه وهو يمسك راءسه بقلة حيله.
#بقلمي_ميرو_محمد 
في المصنع ......
سما بصدمه : انت حيو.ان ازي تبو.سني ياقليل الا.دب .
حسام : هششش عشان تسكتي ومسمعش صوتك .
سما : عارف لو عملتها تاني متلومش غير نفيك . 
ثم خرجت سما بعصبيه الي الخارج .
حسام : شكلك هتتعبيني ياسما .
واثناء خروج سما قالت للسكرتيره
سما : انتي يبتاعه انتي تجبيلي قهوه علي مكتبي . وكمان ورق الصفقه الهتم واوراق الاجتماع حالا .
نورا بمياعه : حاضر .
سما : وياريت بلاش محن وشوفي شغلك . ولو اتاخرتي متزعليش مني . خمس دقايق واشوفك في مكتبي .
 ذهبت سما علي مكتبها .
نورا : اوووف ياستر منها .....
#بقلمي_ميرو_محمد 
في الجامعه ........
خلص حازم المحاضرا وخرج . وخرجت ورا بسنت .
بسنت : بشمهندس حازم .
حازم بابتسامه : نعم يابسنت .
بسنت بغيظ : ممكن اكلم مع حضرتك شويه .
حازم : اكيد تعالي علي مكتبي .
ذهبت بسنت هي وحازم علي مكتبه .
حازم : ها ياستي عاوزا ايه .
بسنت : انت عاوز تشليني ياجدع انت .
حازم بضحك : ياستر يارب ليه كده .
بسنت : انت عارف اني فاتني كتير . وازاي عامل امتحان . لاء وكمان بتتحداني .
حازم : مين قال كده . اذا كان انا الهسعدك .
بسنت : تساعدني ازاي .
حازم بمكر : انا هذاكرلك الفات .
بسنت : ايوه قول كده بقا .
حازم : لاء اوعي تفهمي صح 😂
بسنت : بعينك ياحازم . وانا مش زي البنات الملازقه بتاعتك دي . وانا هذاكر ومش هحتاج ليك ابدا .
حازم : لما نشوف هتحتاجيني ولا لاء يابسبوسه .
بسنت : اوووف منك . ثم خرجت بعصبيه من مكتب حازم .
حازم بضحك  : بحبك وانتي عصبيه ........
في المستشفي........
جاء وليد علي زعيق اهل الطفل وميار منهاره من العياط ....
وليد : ايه دا في ايه.  في ايه ياميار .
ميار بدموع : وليد الحقني .
وليد : اهدي اهدي احكيلي في ايه .
ابو الطفل: الدكتوره دي موتت ابني .
وليد بصدمه : انت يااستاذ ممكن تهدا عشان افهم .
ابو الطفل بزعيق : تفهم ايه بقولك موتت ابني .
ميار بنهيار ودموع : والله لاء ياوليد . الولد عنده انميا وانا بعملو العمليه الولد قلبه. وقف فجاءه .
وليد : طب اهدي اهدي .
ميار بعياط : والله مش مو.تو ياوليد .
ام الطفل : منك لله انا هب.لغ عنك.
وليد : العندكم اعملو . وكده كده النيا.به هطالب بتشر.يح الجثه وعرضها على الطبيب الشرعى   .
ذهب اهل الطفل من المستشفي . ....
ووليد اخد ميار الي مكتبه ...
وليد : ممكن تهدي بقا . 
ميار : انا خايفه اوي ياوليد .
وليد : متخفيش وانا جنبك .
وبعد لحظات كانت الحكو.مه تدخل مكتب وليد .
وليد : ايوه في ايه .
الظابط : مطلوب القبض علي الدكتوره ميار .
ميار بخوف وصدمه : انا .
وليد : تمام تقدر تمشي وانا هجبها واجي .
الظابط : مش هينفع لازم هي تمشي معانا .
وليد بغضب : انت اتجننت انت مش عارف انا مين .
الظابط : ايوه بس .
وليد بزعيق : مفيش بس قولتلك اتفضل .
 ذهب الظابط وميار انهارت في الارض .
#بقلمي_ميرو_محمد 
وليد : ممكن بقا تهدي عشان نتصرف .
ميار : انا خلاص انتهيت .
وليد : انا جنبك . ثم اخرج هاتفه ورن علي صقر .
صقر : ايوه ياوليد . بتقول ايه . انا جاي حالا . 
وليد : تمام ورن علي حازم يجلنا .
صقر : تمام تمام . واغلق الهاتف صقر .
صقر رن علي حازم : ايوه ياحازم تجيلي دلوقتي  علي قسم ....
حازم : ليه في ايه . بتقول ايه طيب طيب هجيب بسنت واروحها واجي ليكم .اغلق الهاتف حازم وجري علي قاعة المحاضرات .
حازم جري عند بسنت وسط الطلابه . ومسك ايدها وسحبها ورا وسط كلام وزهول الطلاب . 
بسنت : سيب ايدي ياحازم انت مجنو.ن .
حازم : لازم نمشي بسرعه .
بسنت بخضه : في ايه حصل ايه  . صقر كويس .
حازم : ميار حصلها ........ 
بسنت : يالهوي طب يلا بسرعه نروح ليها .
حازم : لاء انتي هتروحي وبعد كده انا هروح .
بسنت : لاء طبعا انا لازم اروح واكون جنبها .
حازم : اعمل ايه في دماغك . طب يلا بسرعه اركبي . ركبو العربيه وطلعو الي القسم ......
عند حياه .......
نسيت حياه تلفونها في المكتب . ورجعت تجيبو .
اوقفها صوت من خلفها ..........
ياترا مين .....
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-