رواية جنة الصقر جنة وصقر الفصل 1 الي 8 مروي موسي

رواية جنة الصقر جنة وصقر الفصل 1 الي 8 مروي موسي


رواية جنة الصقر جنة وصقر الفصل 1 الي 8 هى رواية من كتابة مروي موسي رواية جنة الصقر جنة وصقر الفصل 1 الي 8 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية جنة الصقر جنة وصقر الفصل 1 الي 8 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية جنة الصقر جنة وصقر الفصل 1 الي 8


رواية جنة الصقر جنة وصقر مروي موسي



رواية جنة الصقر جنة وصقر الفصل 1 الي 8


عندما نزل صقر من غرفته وجد تلك الفتاة جالسه مع والدته 
وقف صقر علي السلم 
صقر بصوت عالي : مين اللي طلع الحيوانه دي
وقع الاكل من يد تلك البريئه التي كانت تأكل من شدة جوعها ونظرت له بخوف ورعب وفزع 
وفاء: انا اللي امرت انها تخرج 
صقر بعصبيه : وانا قولت محدش يخرجها من مكانها دي لازم تتربي 
وفاء : حاول بس تقرب ليها وشوف انت بتتكلم مع مين 
تلك اللحظة نزلت هنا ووقفت بجانب تلك المغرور صقر 
هنا : صباح الخير ي بيبي 
صقر: نظر إليها نظرة أرعبت كل من كان يقف تلك اللحظة 
صقر : تمام ي وفاء هانم انا عارف حسابي معاها كويس 
وكان يوجه الكلام لهنا تعالي اوصلك في طريقي 
هنا بدلع: باي ي طنط باي ي اسمك اي 
وخرجوا واتجهوا الي سيارته الخاصه وركب كل منهم وكانت هنا تعمل علي تهدأته وتقبله وهو كان يستجيب معها 
في القصر 
بكت جنة بدموع انيهار
ليه ياربي انا معملتش حاجة ذنبي اي في كل دا 
ذنبي اني بريئه وهو بيتحكم فيا 
انا مش عاوزة منه غير انه يسبني في حالي ومليش دعوة بيه 
وفاء: اهدي ي بنتي عشان خاطري واخذت تطبطب علي كتفيها وتقرا لها بعض آيات الله حتي هدات تماما 
في الشركه 
يوسف صديق صقر المقرب 
يوسف للسكرتيرة روان : صقر بيه وصل ؟ 
روان : ايوا ي يوسف بيه تمام هاتي أثنين قهوة 
روان ؛ تمام ي يوسف بيه هطلب حالن 
دخل يوسف الي صقر 
يوسف : صباح الخير ي صقر 
صقر : صباح النور 
يوسف : مالك كدا 
صقر : حكي له ما حدث مع تلك الفتاه التي تزوجها 
يوسف : ليه عملت كدا معاها 
صقر : كلهم نسخه واحدة زي بعض 
يوسف : انت عشان اتظلمت مرة هتظلم اي حد في حياتك 
صقر : مش عاوز كلام دلوقتي ي يوسف روح كمل شغلك 
ذهب يوسف ليكمل عمله 
بعد مدة في القصر 
 قامت تلك الجميله لكي تساعد ما يتم عمله في القصر 
جنة: ماما ماما 
وفاء بابتسامه : تعالي ي حبيبتي 
جنة : عاوزة اطبخ معاهم 
وفاء: مينغعش دا شغل الخدم 
جنة : واحنا اي وهما اي ي ماما كلنا بشر وكلنا واحد 
وفاء باعجاب: طيب تحبي تطبخي اي ؟، 
جنة بتفكير ؟ امممممممم
جنة : اه اي اكتر اكله بتحبوها 
وفاء: مكرونه بشامل وبانيه وسلطة خضار 
جنة : خلاص انا هعمل الأكل كله لوحدي 
وفاء : لاء حد يساعدك منهم 
عشان هتتعبي اوي 
جنة : ارجوكي مرة بس لو مش حلو بعد كدا هخلي حد يساعدني بس سبيني اجرب ي ماما والنبي والنبي والنبي 
وفاء بضحك على كلامها خلاص ماشي بس على شرط اشوف الأكل حلو ولا لاء انا الأول 
جنة بفرح: اكييييد باي بقي انا هروح اعمل الغدا 
دخلت جنة المطبخ ولكن وجدت مطبخ طويل عريض بيه كل الأجهزة والوسائل الحديثة 
جنة: واو اي دا كله ماشاء الله 
اتجهت جنة لتعمل الغداء وبعد مدة انتهت من فعله وذهبت لكي تعطي ما تمت إنجازه لوفاء لكي تتزوقه
وفاء: بتتذوق الأكل ومعها سماح كبيرة الخدم 
وفاء واو ماشاء الله طعمها تحفه 
سماح : أي الجمال دا ي بنتي دا انتي اشطر مننا كلنا بجد 
جنة بفرح ؛ بجد يعني طعمه يستاهل اللي عملته في المطبخ 
وفاء وسماح بصوت واحد انتي عملتي اي 
جنة بتفرك بإيديها ببعض: اصل انا بهدلت المطبخ اوي اوي 
ضحكت كل من سماح ووفاء علي برأتها 
وذهبت سماح لتخبر الخدم بتنظيف المطبخ 
وجلست وفاء مع جنة 
جنة : ماما  كنت عاوزة هدوم عشان بقالي يومين مغيرتش ومش عارفه البس اي 
وفاء: بس كدا عنيا لما يجي صقر هخليه يخدك ويجيب ليكي كل اللي انتي عوزاه 
تلك اللحظة دخل صقر بهيبته المعتاد عليها 
وفاء : هتتغدي ؟!! 
صقر : لاء شويه 
وفاء: وراك حاجة ؟! 
صقر : لاء ليه في حاجة 
وفاء: ايوا .. تاخد جنة وتجيب ليها شويه ملابس ليها لان مفيش ملابس هنا ليها 
صقر : هبعت اي حد يحيبلها او تروح معاه 
وفاء: انا قولت تروح انت وهي اظن كلامي مسموع 
صقر : تمام يلا نروح وكان ينظر لها نظرة تهديد وذهب ليحضر سيارته 
جنة : انا مش عاوزة اروح معاه ي ماما انا خايفه 
وفاء: متخفيش وهاتي كل اللي نفسك فيه كله كله 
ابتسمت جنة وذهبت لكي تخرج معه 
ركب كل منهم السيارة وكان صقر يقودها وهي بجانبه 
صقر في نفسه مفضلش غير الجربوعه دي اخرج معاها اجيب ليها لبس 
بس دا انا مش طايق ابص لوشها اصلا بس هي حلوة وجامدة واسمها جنة وهي جامدة شكلي هتبسط اوي اوي 
بقلمي : مروة موسي ❤
وكان الصمت صاحب المكان بينهم 
وصلوا الي محل جميل وفخم ونزلوا واشترت جنة كام دريس جمال جدا وهو كان واقف برا 
وذهبوا إلي محل ملابس بيتي واشترت بعض البيجامات الصيفي منها النص والكت 
صقر ببرود : خلصتي ولا لسه 
جنة :  ....
صقر وهو بيضغط علي ايده ؛ لما اكلمك ترودي فاهمه 
جنة ؛ عاوزة اروح لمحل ملابس تاني 
صقر : كفايه كدا 
جنة : لازم اشتري حاجات ليا ناقصه 
صقر : أي فاضل يعني 
جنة بكسوف ؛ حاجات بنات عاوزة اشتري هدوم ليا 
صقر بتفهم لانه حافظ كل جزء من ملابس المرأة بسبب كثرة معاصيه الله من الذي يفعله 
انتهت جنة مما كانت تحتاجه وتوجهوا الي البيت 
دخلوا القصر  
صقر: رمي مفاتيحه علي السفرة ربع ساعه والاكل يتحط انا جعان 
الخدم : حاضر ي صقر باشا 
ذهب لكي يبدل ملابسه ونزل واتجه الي السفرة 
وكانت جنة مع وفاء تقول لها ما تم شراءه وفرحت وفاء بسبب فرحه جنة بملابسها الجديدة واتجهوا الي السفرة 
صقر لجنة : انتي هتقعدي معانا ولا اي 
وفاء: ايوا هي فرد مننا ودي مراتك 
صقر  بخبث: بما انها مراتي يبقي تفضل معايا في نفس الاوضه بقي 
جنة بصدمه  : اي 
وفاء : طبعا دي مراتك 
جنة لسه في صدمتها 
وبدأ كل منهم يأكل ولكن غضب صقر كثيراً 
وبصوت عالي جدا وعصبيه اي دا

بدأ كل منهم يأكل ولكن غضب صقر كثيراً وبصوت عالي جدا وعصبيه اي دا 
وفاء : أي 
صقر : من اللي عمل الأكل دا 
وفاء : ماله في اي 
صقر بعصبيه : الاكل دا محطوط عليه فلفل وانا معروف عني في الأكل مش بحب الاكل عليه فلفل عندي حساسيه منه واللي عمل كدا هيتعاقب ميين بقي 
جنة بدموع : انا مكنتش اعرف ان انت مش بتاكل الأكل عليه فلفل مش هتحصل تاني 
صقر : انت عقابك تقل اوي معايا 
قومي اطلعي علي الاوضة فوق انا هعرف اربيكي كويس 
وفاء : صقر بس هي ....
صقر بشر وعيون حمرا : مش عاوز اسمع حد خلاص 
ذهبت تلك المسكينه الي غرفته وهي ترتعش من كثرة خوفها 
دخل صقر الي الغرفه وأغلق الباب بإحكام وكان يقرب من جنة بشر 
صقر : انتي حسابك كبر وبقيتي بتدخلي في كل حاجة 
جنة وهي تبكي : والله معرفش انك ...وفجأة هبطت واقعه علي الارض 
شالها من علي الارض وحطها علي السرير وبدأ ان يفوقها وبعد فترة فاقت وجدته أمامها فزعت عندما رأته وأخذت تبكي وتضم نفسها وهي تردد والله معرفش انك عندك ح حساسيه من من الفلفل 
صقر نظر إليها وقال لها : متخفيش مش هعملك حاجة اهدي اهدي بس 
 هدأت جنة وبعد فترة نامت والدموع علي خدتها 
تأمل صقر ملامحها فهو اول مرة يراعها عن قرب وشدها الي احضانه وكانت تردي حجابها وفستانها 
في الصباح 
استيقظ صقر صباحا واخذ شاور والبس زيه المعتاد الداكن وترك الغرفه ونزل وتوجه الي العمل ولم يتجه حتي للفطور 
استيقظت جنة وجدت نفسها في غرفته فهي غرفه كبيرة واثاثها مودرن وجميل فكانت تحتاج الي تغير ملابسها نزلت تحت وقالت لإحدي الخدم بأن يأخد ملابسها وينظمها في حجرة صقر معه وذهبت لكي تاخد شاور وتؤدي فرضها وتقرأ وردها
بعد فترة توجهت الي حجرة وفاء
جنة : ماما 
وفاء : حبيبتي تعالي 
جنة : صباح الخير 
وفاء: صباح النور ..صقر عملك حاجة 
جنة : لاء ي ماما حتي انا نمت وصحيت ومعرفش نام فين 
وفاء : صقر طيب بس هو بيبان قاسي ومعندوش مشاعر 
جنة : ليه ي ماما كدا هو حصل ليه حاجة ؟ 
وفاء : ايوا صقر وهو في الجامعه كان بيحب بنت صحبته في الجامعه وفي نفس الوقت كان بيحاول يأسس شركته اللي هو فيها حاليا المهم حب البنت دي جدا وبعد فترة بقي بيروحوا وجوا مع بعض والكل كان عارف انه بيحبها بس هي كانت بتحب فلوسه مش بتحبه هو 
وبعد فترة اكتشف انها بتخونه مع واحد وحد بعت ليه موقع وراح الموقع دا لقاه شقه دخلها وفتحها لقاها نايمه جمب واحد علي السرير وبتضحك وتهزر وكان واقف مصدوم وخرج وفضل فترة كبيرة جدا مبيتعاملش مع حد حتي اقرب الناس ليه  .....صقر ي جنة طيب جدا جدا بس حكم شغله وماضيه القديم عمل صقر اللي بيتعامل معانا بيه حاليا 
جنة : ماما انتي زعلتي ليه حالن 
وفاء: افتكرت صقر بتاع زمان كان بيخاف من اي حد وأكملت بدموع كان بيحبني اوي اوي وكان طيب ومحترم عمره ما بص لبنت او عمل حاجة حرام 
جنة : اكيد ربنا هيهديه ويرجع زي الاول 
وفاء : انتي اللي هتعملي كدا ي جنة 
جنة : انا طيب ازاي وانا بخاف منه وهو بيكرهني 
وفاء: معرفش اتصرفي 
جنة ؛ حاضر بس بعدها هطلق منه لاني عاوزة أعيش حياتي والشرط التاني عاوزة اكمل دراستي انا بقالي فترة مش بدرس وكدا هيأثر عليا 
وفاء: اول شرط لما يجي وقتها هطلقك 
تاني شرط من بكرة هبعت حد يشوف كتبك ويجبها من بيتك وهجيبلك مدرسين في كل المواد هنا وتذاكري 
جنة : بجد ي ماما 
وفاء: ايوا بجد وكمان في اوضة صقر في باب فيها افتحيه هتلاقيه مكان موجود فيه مكتب وحاجات هتفيدك لمذكرتك دا مكان جوا اوضه صقر كان صقر بيذاكر فيه وهو ادك كدا 
جنة : انتي جميله اوي ي ماما يمكن ربنا نصرني لما جيت هنا عشان اشوفك وأفضل معاكي احسن ما انا مش عارفه ابنك دا ماله وفضلوا يضحكوا كثيرا 
جاء وقت الغداء ولم يأتي صقر فقلقت وفاء عليه 
اتصلت علي مكتبه 
وفاء : الو 
روان السكرتيرة: ايوا ي هانم 
وفاء: فين صقر 
روان : دا في اجتماع مهم 
وفاء : تمام شكرا واغلقت الهاتف 
جاء الليل وجاء صقر وذهب الي غرفته 
صقر دخل وذهبت جنة ورائه بعد ما فضلت وفاء تقولها تطلع تشوفه ماله عشان شكله مضايق جدا 
دخلت جنة إلي الغرفة وجدت صقر غاضب وهي كانت خائفه 
جنة : مالك ي صقر 
نظر إليها صقر فخافت جنة وتراجعت الي الخلف 
صقر: ملكيش دعوة بيا 
جنة تذكرت وعدها لوفاء وانها سوف تغيره .فجمدت قلبها وقالت له لاء ليا دعوة بيك 
بقلمي : مروة موسي ❤
نظر لها مرة ثانيه وقرب منها وكانت تحاول أن تظهر شجاعتها عكس ما بداخلها 
صقر وهو أمامها وعيونه الحمرا: يهمك في اي 
جنة : يهمك انك جوزي 
صقر : بما اني جوزك زي ما بتقولي يبقي ليا حقوق 
جنة بعدم تفهم : طبعا ليك حقوق 
صقر بوقاحة : اقلعي 
جنة : بقت مصدومه جدا و.....

صقر وهو أمامها وعيونه الحمرا: يهمك في اي 
جنة: يهمني انك جوزي 
صقر : بما اني جوزك زي ما بتقولي يبقي ليا حقوق 
جنة بعدم تفهم: طبعا ليك حقوق 
صقر بوقاحه: اقلعي 
جنة : بقت مصدومه جدا وقالت أي لاء دا مش ممكن 
صقر وهو بيضيق عيونه وفي قمه غضبه : يبقي متقوليش اني جوزك. يبقي متقوليش مالك وفيك اي 
جنة : ح حاضر 
صقر : غوري من وشي 
جنة :........
صقر وهو بيكسر كل حاجة قدامه غوري ي جنة من وشي ومتقفيش كدا 
جنة بشجاعة: لو فضلت واقفه هتعمل اي 
صقر : متحوليش تختبري صبري اطلعي براااااااا 
جنة بعناد : لاء ي صقر مش هسيبك كدا 
صقر : انا مش هفضل اتكلم مع واحدة حيوانه وسحب يديها وألقاها خارج الغرفه 
تحت عند وفاء: سماح سماح صوت صقر عالي ليه 
سماح ؛ مش عارفه ي هانم والله دا انا خايفه علي ست جنة كمان
وفاء: وهي تتحدث ولكن رأت جنة نازله من علي السلم 
وفاء لجنة : مالك ي بنتي وليه صقر كدا بيزعق 
جنة : مش عارفه ي ماما حتي ...واخذت تحكي لها ما حدث 
وفاء: معلش ي بنتي صقر ابني اكيد حصل ليه حاجة في الشغل عشان كدا زهقان بس انا خايفه عليه اوي 
جنة باستغراب : ليه هو هيحصل اي 
وفاء بحزن : لما بيتعصب ويزعل بيقفل الباب وبيتعب جدا 
جنة بتحدي: وانا مش هسيبه وخليني وراه بس دا مش بيسمع حتي كلمه مني 
وفاء: انا عارفه انك وعدتيني انك ترجعيه زي الأول وانا واثقه فيكي 
جنة : انا هطلع فوق يمكن يكون هدي شويه ادعيلي ي ماما 
سماح ووفاء: ربنا معاكي ي بنتي 
صعدت جنة للطابق للعلوي وفتحت باب الغرفه وجدت صقر يأخد شاور جلست علي السرير وهي خائفه من رد فعله 
خرج صقر وجدها أمامه : مين اللي قالك تدخلي هنا 
جنة بتتظاهر بعدم خوفها : أظن اني من حقي ادخل اي مكان في القصر متنساش اني مرات صقر باشا 
صقر بسخرية: انا واخدة تخليص حق مش اكتر انا مش بطيق أبص في خلقتك حتي 
جنة بدموع من كلامه : عادي حتي لو شاريني من سوق العبيد ميهمنيش 
صقر بعصبيه : سبيني لوحدي بقي 
جنة بنفس عصبيته: وانا قولت لاء مش هسيبك ي صقر 
صقر : انتي بتعملي كدا مفكرة انك هتخليني احبك دا بموتك 
جنة : انا اموت قبل ما احبك ي صقر انت اكتر واحد بكرهك في حياتي 
صقر بسخريه: كلكوا زي بعض وأكمل بعصبيه اكبر كلكوا نسخة واحدة كلكوا كلاب ورا الفلوس ثم وجد نفسه ينام علي السرير لا يدري بما يحدث ونام 
جنة قربت عليه : صقر صقر 
اخذت تدعوا له كثيرا بأن ينام مرتاح البال ثم ذهبت لتأخذ حماماً وتبدل ملابسها ولبست بيجامه وترك لشعرها العنان فنزل خُصلاتهِ السوداء علي ظهرها واتجهت إلي السرير لتنام ولكن وجدت صقر ووجه احمر فوجدت حرارته عاليه جدا 
أسرعت إلي وفاء لتخبرها ثم ذهبت إلي المطبخ لتأتي بقطعه من القماش وطبق بيه ماء لكي تعمل كمادات 
دخلت وفاء لتجد جنة بجانب صقر وصقر تعبان جدا 
وفاء بحزن علي حالة صقر : انا عارفه انه هيتعب عشان كدا ي جنة انا هفضل جمبه 
جنة : لاء ي ماما انا هفضل اتفضلي نامي لو احتجت حاجة هنادي عليكي 
وفاء : ماشي ي بنتي تصبحي على خير 
جنة : وانتي من اهله 
وخرجت وترك صقر وجنة في الغرفه ولم تنام جنة حتي صلت فجرها ودعت لصقر بأن يتم شفائه علي خير ودعت له أيضا براحة القلب والبال 
ثم إطمنئنت عليه وجلست بجانبه حتي غلبها النوم فغفت صباحا بجانبه 
بقلمي مروة موسي ❤
وبعد قليل استيقظ صقر وجد فوق جبهته قماشه مبلله فعرف انه قد أشدت عليه التعب ووجد جنة بجانبه يبدوا عليها الإرهاق ولكن صدم عندما رأي جمالها وجمال شعرها وبشرتها البيضاء فهي حقا جنة وجمالها جنة 
ففاق من شروده وتركها وذهب ليستحم ويلبس زيه المعتاد ونزل في الطابق السفلي وجد وفاء تجلس في الجنينه فذهب إليها 
وفاء : صقر انت كويس ي ابني طمني عليك 
صقر : ايوا ي أمي أنا تمام 
وفاء : البركه في جنة فضلت جمبك للصبح 
صقر: انا رايح الشغل باي
وفاء : مع السلامه ي حبيبي 
وذهب إلي عمله وبعد فترة وصل إلي الشركه 
دخل بهيبته المعتادة وغروره 
صقر : اتصلي بيوسف حالن يجي 
روان السكرتيرة: حاضر 
ودخل الي مكتبه وجلس علي كرسي من الجلد وكان ينتظر يوسف 
في القصر 
استيقظت جنة من نومها وهي تبحث عن صقر 
جنة : صقر ي صقر ثم ذهب إلي الطابق السفلي وجدت وفاء في الجنينة 
ماما فين صقر هو كويس ؟ 
وفاء بضحك : ايوا ي قلب ماما هو كويس بس اي الحلاوة دي 
جنة بكسوف : الله يخليكي 
وفاء: البيجامه هتاكل منك حتة ..صحيح متنسيش انك هتبدأي دروسك من النهاردة وكتبك جت الصبح والمدرسين شويه وهيجوا اطلعي غيري لحد ما يجهزوا الفطار 
جنة بفرح : اوكي ي ماما 
وذهبت لتبدل ملابسها ولبست دريس عليها حجاب ونزلت لتناول الفطور مع وفاء 
في الشركه 
يوسف : صباح الخير 
صقر : صباح النور 
يوسف : في أي 
صقر : انا عاوز اعرف مين اللي سرب معلومات الصفقة دي 
يوسف باستغراب: مش عارف دا حتي اول مرة تحصل اننا نخسر في صفقة مع إنها كانت مضمونه 
صقر : اكيد هعرف الشخص دا وساعتها مش هرحمه 
يوسف : اهدي وان شاء الله خير بس اوعي تكون روحت زهقان 
صقر وهو يتذكر ما حدث بينه وبين جنة الامس: لاء عادي اتفضل علي شغلك 
ثم جلس وعمل في ملفات المكتوبه أمامه 
في القصر 
وفاء : يلا ي جنة المدرس واقف تحت 
جنة : حاضر نازله اهو 
نزلت جنة لمدرسها وأخذ يشرح لها ما فاتها وبعد فترة دخل صقر وجدها تجلس مع شخص لم يترك لها الاهتمام فصعد وبعد فترة أنتهت من درسها وصعدت إلي غرفة صقر ودخلت 
جنة : هتتغدي؟! 
صقر : .......
جنة : زي ما انت بتتضايق اني مبرودش عليك انا كمان بضايق رد عليا 
ورفع صقر محموله واتصل علي .......

جنة : هتتغدي؟! 
صقر : زي ما انت بتضايق اني مش مبرودش عليك انا كمان بضايق رد عليا 
ورفع صقر محموله واتصل علي شخص 
صقر : إزيك ي هنا 
هنا بزعل مصطنع؛ دا كله ولسه جاي تسأل عليا 
صقر وهو ينظر الي جنة : وحشتيني اوي 
جنة بدهشه وهي واقفة 
هنا : هجيلك النهاردة ي حبيبي وانت كمان وحشتني 
صقر : هستناكي متتأخريش مع السلامه 
وأغلق الهاتف ثم جاء ان يقوم ولكن أوقفه كلام جنة 
جنة : مين دي 
صقر بوقاحة : واحدة جامدة اوي بطل بقضي معاها ليله بس ليله حلوة اوي 
جنة بصدمه من ما تسمعه: أي انت 
صقر بلامبالة: اه انا بنام مع ستات عادي وتركها في صدمتها 
فبكت مما يفعله صقر بنفسه فهو في دوامه المعاصي وقررت بأن تغير حياته وهبطت الي وفاء 
جنة : ماما صقر بينام مع ستات في الحرام ي ماما 
وفاء بحزن : ايوا ربنا يهديه 
جنة بغضب : وانتي ازاي ممنعتهوش من كدا دا غلط وحرام وعيب 
وفاء : صقر ابني من ساعه ما خسر حبيبته وهو مبقاش يعرف الغلط من الصح مبقاش عارف يفرق من الحرام والحلال 
جنة ؛ ماشي انا بقي هتصرف وترك وفاء وهي تنظر لها بإعجاب 
وجاء الليل ووجدت جرس القصر يدق وبعد بضعه دقائق وجدت فتاه داخل القصر وتريد الذهاب إلي غرفة صقر 
جنة لهنا : انتي رايحة فين 
هنا وهي تقف أمامها بجيب قصير جدا وفنله خفيفه بحمالات تكشف معظم صدرها: طالعه لصقر ي حبيبتي 
جنة : مفيش صقر انسي الكلام دا 
هنا : وانتي مين ي بتاعه انتي عشان تمنعيني 
جنة : انا ...ولكن قطع حديثها صقر اطلعي ي هنا مستنيكي 
جنة في قمه غضبها 
صقر مش هتعمل اللي في بالك 
صقر ؛ وانتي مين عشان تتكلمي 
جنة : اياً كان انا مين مش هخليك تعمل حاجة غلط 
صقر : انتي متدخليش في حاجة متشغلكيش انتي هنا حتة حيوانه ملكيش لزمه 
جنة بدموع بسبب كسرتها أمام هنا : شكرا ي محترم بس متنساش انك بتظلم نفسك وبعد كدا هتظلم اللي حواليك بسبب أفعالك 
هنا : أي الكلام دا يلا ي صقر وبعدين مين دي 
جنة وهي بتمسح دموعها : انا مراته 
هنا بصدمه : اي دي ازاي ي صقر تتجوز واحدة جربوعه كدا 
صقر : دي تخليص حق ي روحي بس تعالي اقولك واخدها ازاي 
هنا بضحكة عالية : اه ي سافل وذهبت الي غرفته وفعلوا ما حرمه الله 
وكانت تلك المسكينه تبكي بحرقه علي ما يفعلونه وعلي كسرة خاطرها أمام تلك الحقيرة 
وذهبت لتنام في الصاله وهي غاضبه منه 
في الصباح 
استيقظ صقر ودخل ليستحم وترك جزء من المال بجانب هنا تمن تلك الليله كالعادة 
ونزل ليذهب مبكراً لعمله ولكن استوقفه منظر جنة والدموع علي خدها وهي مستغرقه في النوم 
ولكن ذهب إلي عمله ووصل الي مكتبه وجلس يتذكر ما فعله أمس بتلك الفتاة البريئة وكسرة خاطرها أمام تلك الرخيصة هنا 
في القصر استيقظت هنا ونزلت لتتناول الفطور مع وفاء وجدت هنا وفاء وجنة يجلسون معا 
هنا : Good morning 
وفاء وجنة بنظرة استحقار لها 
هنا : بقولك ي بتاعة انتي هاتيلي كوبايه ماية 
جنة : ليه اتشليتي 
هنا بزعيق؛ انتي نسيتي انك هنا خدامه 
جنة : كادت ان ترد ولكن قطع كلامها وفاء 
وفاء: هي هنا ست البيت واحدة محترمه متجوزة صقر باشا علي سنة الله ورسوله يعني واحدة شريفه مش رخيصه زي ناس 
كادت هنا ان تنفجر بسبب كلام وفاء لها 
هنا : طبعا ....معلش بقي لو هتقل عليكوا ممكن اقضي يومين هنا اصل صقر بيوحشني اوي 
وذهبت لكي تتصل بصقر 
صقر : الو ي هنا 
هنا : أي ي قلبي بقولك اي انا بفكر اقعد معاك هنا يومين اصلك بتوحشني اوي 
صقر بضحك : دا انا شكلي هقضي يومين حلوين بقي 
هنا : طبعا طبعا ي قلبي يلا عشان معطلكش بقي سلام 
أغلقت الهاتف ولكن لم يعرف صقر ماذا سوف يحل له من تلك الشيطانة 
بعد الفطار ذهبت جنة لغرفة صقر لكي تبدل ملابسها فدخلت الغرفه وتذكرت ما الذي حدث بين صقر وهنا وبكت حصرة علي حال زوجها وبدلت ملابسها وجلست تنتظر موعد درسها 
بقلمي مروة موسي ❤
بعد فترة من الوقت انتهت جنة من درسها وذهبت لكي تذاكر داخل غرفه صقر ففتحت بابها وفتحت باب اخر داخل الغرفة لكي تذاكر وقفلت الباب عليها وهي مشتتة البال بسبب تلك الحرباية 
وصل صقر إلي البيت وجد هنا في استقباله بالحضن وصعد بها إلي فوق وهي مبتسمه ودخل بها إلي الحجرة واغلق الباب جيدا ولم يعلم بأن زوجته جنة بداخل الغرفة وكان يقبل هنا وهنا كانت تفعل مثله وفجأة وجد باب من داخل غرفته انفتح ورأي جنة تنظر له نظرة حسرة وخذلان واخفضت رأسها 
هنا : انتي ازاي تدخلي هنا 
جنة بشجاعة: دي اوضتي وكنت بذاكر بس مكنتش اعرف انكوا هنا 
هنا : اه وبعدين انتي قصدك تقفي هنا عشان تشوفي اي اللي بيحصل 
جنة : اشوف قله الادب والوساخة اللي بتحصل 
صقر : جنة اطلعي برا 
جنة : دا مكاني اللي مش عجبة يطلع هو 
هنا : شوف الجربوعة دي بتقول أي ي صقر ولكن لم تكمل كلامها وجدت ......

جنة : دا مكاني اللي مش عجبه يطلع هو 
هنا : شوف الجربوعة دي بتقول أي ي صقر ولكن وجدت قلم ينزل علي وشها من جنة 
جنة بعصبية : الجربوعة دي اشرف منك ومن ١٠٠ واحدة زيك ..محدش لسه لمسها مش كل يوم والتاني مع واحد شكل في حضنه 
الجربوعة دي بتخاف ربنا 
الجربوعه دي مرات الاستاذ اللي بتنامي معاه وهو واقف مبسوط انه بيكسر خاطر مراته عشان واحدة ماشيه الساعه معاه بفلوس وترك الغرفة ونزلت إلي الطابق السفلي 
وفاء : مالك ي جنة 
جنة وهي ترتمي بين احضانها : انا حاسه اني ضعيفه اوي ي ماما واخذت تحكي ما حدث 
وفاء : جدعة ي بت ي جنة انتي ضربتيها علي وشها تستاهل 
جنة : انا حاسة انها بتوقع صقر في مشاكل حساها مش مظبوطة ي ماما 
وفاء : ليه بتقولي كدا 
جنة : امبارح لقيتها بتتكلم بالليل في التليفون ورجعت نامت جمب صقر تاني 
وفاء : ممكن تكون بتعمل مصيبة؟ 
جنة بتحدي : انا اكيد هعرف وراها اي بس انتي ساعديني 
وفاء : انا معاكي في كل خطوة وواثقه فيكي 
جنة : ربنا يخليكي 
فوق عند صقر 
هنا بدلع وهي تطصنع البكاء : شوفت ي صقر واحدة زي دي تمد ايديها عليا وانت متكلمتش 
صقر كان معجب بجنة ساعتها وبكلمها انها بنت محترمه وعارفة ربنا : معلش ي هنا 
هنا : معلش ؟!! 
صقر : خلاص بقي الموضوع انتهى 
يلا نامي هنا وخودي راحتك 
هنا : مش هتنام معايا ولا اي 
صقر : لاء هنام في اوضه تانيه 
هنا: لاء تنام معايا وكانت بتقرب عليه بدلع 
صقر بزعيق: خلاص ي هنا قولت لاء 
هنا : ماشي ي صقر 
خرج صقر ونزل الي أسفل وجد وفاء وجنة يجلسون مع بعض 
صقر : أي اللي انتي عملتيه دا 
جنة : دا أقل واجب يتعمل مع واحدة زيها لما ألاقي جوزي بيهين كرامتي قدام واحدة رخيصه وذهبت جنة ولم تستمع لرده 
صقر نظر الي والدته بحيرة 
وفاء ؛ خالي بالك من نفسك ي صقر ومن اللي حواليك عشان طريقك بقي مليان ناس بتحب الشر ليك وذهبت هي الأخري وتركته مكانه 
صقر في نفسه ؛ هي جنة ممكن تكون مختلفه عن البنات التانيه ممكن تكون غيرهم هي كانت زعلانه من هنا وهو من حقها انا بخونها وبجرح كرامتها وهي محترمه لو واحدة تانيه كانت صدقت انها اتجوز صقر باشا عشان تنهب فلوسه لكن هي مش كدا ولا حتي فكرت انها تطلب مني مبلغ عشان تاخده وجلس يفكر بحال تلك البريئه 
في الفجر استيقظت جنة لكي تصلي وتدعي لصقر بأن يستر في طريق الخير ولم كانت تأخذ بالها من تلك التي كان ينام مستيقظا في الطابق السفلي فسمعها وهي تدعو له 
جنة : يارب اهدي صقر هو مستني حد ياخد بإيده للطريق الصح والطريق المستقيم يارب هو طيب هو عبد من عبادك وانت غفور رحيم وهو اكيد عارف انه ماشي غلط وحياته غلط بس مستني هدايتك له ومستني انك توقفله ولاد الحلال في طريقه ....وظلت تدعي له 
ولم تأخذ بالها من الذي كان يسمعها ويجلس وهو مصدوم من تلك التي يجرحها والمقابل تدعو له 
وكان يسير إليها دون وعي 
صقر : جنة 
جنة بفزع: مين 
صقر بدون مقدمات جلس بجانبها: تقدري تاخدي بإيدي للطريق المستقيم 
جنة بدون استيعاب: أي 
صقر وهو ينظر لعيونها: تقدري تأخدي بإيدي للطريق المستقيم 
جنة ودموع الفرحة بعيونها : أ أه 
صقر : هتساعديني!
جنة بهز رأسها: ايوا 
صقر : يلا قومي نامي 
جنة : حاضر 
وجلس صقر يفكر بها وبعيونها البريئة حتي ذهب للنوم 
في الصباح وجد صقر صوت ينادي عليه 
جنة : صقر صقر 
صقر بنوم : أي 
جنة : الشغل انت اتأخرت 
صقر : الساعه كام 
جنة : بقت ١٠ 
صقر : ينهر ابيض اوعي كدا دا انا اتأخرت 
جنة بضحك : يلا قوم 
وذهب صقر لكي يبدل ملابسه ولكن عندما دخل وجد هنا في غرفته نائمة علي سريره فتجاهلها ولبس زيه المعتاد الداكن وترك الغرفه ونزل وتوجه الي العمل 
استيقظت هنا علي صوت الهاتف: الو 
شخص : عملتي اي 
هنا وهي بتقوم : حاضر هحاول اخد الورق بس مش عارفة عاوزة فرصه كمان 
الشخص بعصبيه : نعم ي روح امك اخرك النهاردة وإلا هبلغ البوليس علي انك قتلتي قبل كدا فاكرة 
هنا بخوف : حاضر هشوف الورق دا وهجيبه ليك بكرة 
الشخص: سلام ي موزة 
هنا وهي ترمي هاتفها علي السرير : اوووف اعمل اي بقي 
وجاءت عاي بالها خطة ان تقوم بوضع منوم في العصير اثناء الغداء لكي تأخذ الورق الي تلك الشخص 
نزلت هنا الي الصالة 
هنا : تحبوا اساعدوا في المطبخ 
جنة : شكرا 
هنا ؛ مش بأخد رأيك وذهبت الي المطبخ 
وبعد فترة جاء صقر واجتمعوا علي الغداء و......

نزلت هنا إلي الصالة 
هنا : تحبوا أساعد في المطبخ 
جنة : شكرا 
هنا : مش باخد رأيك وذهبت إلي المطبخ 
وبعد فترة جاء صقر واجتمعوا علي الغداء وتناول كل منهم الغداء 
ظنت هنا انها قد لعبت خططها بذكاء بعد مدة سوف يغفون إلي نوم عميق 
وبالفعل بعد فترة ذهب صقر إلي نوم عميق فإطمئنت هنا لكي تأخذ أوراق لتسلمها لتلك الشخص الذي يريد أن يسرق تعب ومجهود تلك المتكبر صقر 
في منتصف الليل 
هنا نزلت تحت في مكتب صقر عشان تاخد الورق المطلوب وأخذت الورق بالفعل وكانت تستدير لتخرج إذا وجدت أمامها عيون حمرا تشع غضبا وبجانبه وفاء وجنة أيضا 
صقر بيحاول تمالك اعصابة: ليه ي هنا 
هنا بخوف: انا معملتش حاجة 
صقر بصوت عالي : انتي اللي ضيعتي الصفقة اللي فاتت وعاوزة تضيعي دي مني 
هنا بتمثل البكاء : انا لاء طبعا دا كله كدا انا هنا كنت بس بدور علي حاجة 
جنة : بدوري علي حاجة في مكتب صقر وفي نص الليل 
هنا : انتي مالك اصلا متنسيش انك هنا حتة خدامة 
إذا وجدت قلما ينزل علي وجهها من صقر حتي وقعت من شدته 
صقر : الخدامة دي أشرف منك ومحترمه عنك علي الاقل مش بتبيع جسمها ورا الفلوس 
هنا بغضب : كل دا كدب انتي ي جنة اللي لعبتي في دماغه 
جنة : لاء انا طيبة وكل حاجة بس عارفه ان ورا دخولك المطبخ في حاجة 
ثم أكملت حديثها..عرفت انك هتعملي حاجة عشان سمعتك وانتي بتقولي حاضر النهاردة اخر ميعاد وهيكون الورق عندك 
عرفت ساعتها انك هتحطي حاجة في الغدا او العصير عشان كدا طلبت من الخدم يغيروا الاكل ويعملوا زي الأكل اللي كان معمول وكذلك العصير .
بس الحلوة مكملتش لعبتها الوسخة 
هنا : صقر دا كله كدب 
جنة : صقر شاف بعيونه انك بتاخدي الورق من مكتبه يعني مش بقول كلام محصلش ولحسن حظك إن صقر كان جاي تعبان فذهب للنوم عشان كدا ارتحتي وفكرتي لعبتك نجحت
هنا وهي تمثل الدموع بعيونها: صقر حبيبي انا مستحيل اخليك تخسر حاجة 
صقر : انتي واحدة رخيصه مش عاوز اشوف وشك تاني وصدقيني المرة دي معملتش حاجة بس لو عرفت انك وقفتي ليا او لمراتي في طريق ساعتها متلوميش غير نفسك 
وسحب صقر هنا من ذراعيها وألقاها خارجاً وأغلق الباب وذهب الي فوق وترك جنة ووفاء تحت 
وفاء بفخر : انتي بنت أصول كان زمان صقر اتسلم تسليم أهالي وخسر الصفقة دي زي اللي فاتت 
جنة : انا كنت حاسة ان وراها حاجة عشان كدا كان لازم أخد بالي منها 
وفاء : اطلعي لجوزك 
جنة : بس انا 
وفاء: مفيش بس هو محتاج حد يواسيه حالن اكيد افتكر حبه القديم بسبب هنا 
جنة بتنهيده: حاضر ي ماما 
ذهبت هنا إلي فوق ودخلت غرفة صقر وجدته جالس علي سريره
جنة : صقر 
صقر : سبيني 
جنة : هو كل مرة تقول سبيني
صقر : انتوا كلكوا نسخة واحدة الاولي سبنتي وهنا باعتني وانتي ابوكي رماكي ليا بشويه فلوس وباعك 
جنة بدموع من كلامه ليها : وانا ذنبي اي عشان تقول ليا كلامك دا انت بتفضل تجرح ليا بكلامك 
صقر : .....
جنة نزلت لمستواه ورفعت رأسه ليها 
جنة : ممكن تساعدني عشان اخليك احسن 
ي صقر انت ماشي في طريق غلط انك مبتصليش انك بتنام مع ستات انك بعيد عن ربنا عاوز تبقي كويس وناجح ازاي وانت مفيش صلة بينك وبين ربنا ...انت طيب وكويس بدليل انك موجوع حالن 
صقر : انا تعبان اوي ي جنة مفيش حد حاسس بيا ..كله طمعان في فلوسي مفكرني اني مولود والفلوس تحت رجلي محدش عارف اني تعبت وخسرت ناس قريبه مني( حبيبته القديمة ) بسبب اني اوصل للمكانه دي 
جنة : ممكن يكون ربنا عمل ليك الخير ويمكن يعني 
صقر: يمكن اي؟ 
جنة : يمكن حبيبتك دي مكنتش بتحبك بجد 
صقر بوجع وتذكر مما رآه في الماضي بأن حبيبته كانت تنام مع شخص في الغرفة : يمكن ...تصبحي علي خير 
جنة : انت كويس ؟ 
صقر : ايوا 
جنة : طيب وانت من اهل الخير 
وذهبت لتبدل ملابسها وتنام بجواره ونامت إلا أن صقر سحبها لتنام بين احضانه 
في الفجر استيقظت بطلتنا وتوضأت للصلاة وتذكر بأن تفيق صقر ليصلي معاها 
جنة : صقر صقر 
صقر : في اي 
جنة بابتسامه: صلاة الفجر ي صقر  
صقر : حاضر روحي وانا شويه وهصلي 
جنة وهي بتشده: لاء متكسلش 
وبالفعل قام وتوضأ وصلوا معا صلاة الفجر وكانت جنة في قمه فرحها بسبب صلاة صقر وانه بدأ يومه بصلاته 
بعد صلاة الفجر ذهبت جنة لتلاوة كتاب الله وذهب ورائها صقر 
صقر : تعرفي اني بقالي كتير ممسكتش كتاب ربنا 
جنة : ولا يهمك ربك غفور رحيم 
وبدأوا في قراءة القرءان ثم انتهوا 
جنة : صقر هو انا كنت عاوزة حاجة 
صقر : أي هي الحاجة دي 
جنة : لاء خلاص يلا كمل نوم 
صقر : ماشي يلا 
وذهب لينام وذهبت بجانبه وبعد قليل 
صقر: مش هتقولي اي هي الحاجة 
جنة : اهلي وحشوني اوي عاوزة اشوفهم بما إن الجمعة مفيش ورايا دروس واختي وحشتني 
صقر بضحك : بس كدا تأمري 
جنة وهي بتقوم : احلف يعني انت موافق 
صقر : اه والله هوصلك بكرة ان شاء الله 
جنة : ربنا يخليكي شكرا ثم أكملوا نومهم
صقر في نفسه بحسك غيرهم ي جنة بحسك بريئة مش عارفه الدنيا فيها أي ..طيبتك دي بتشدني بس مش هستسلم مش عاوز اتكسر تاني وذهب في نومه هو الاخر 

في صباح الجمعة 
استيقظت جنة وقامت لتستحم وترتدي ملابسها وهي عبارة عن دريس اسود وحجاب ملون بألوان جميلة وشوز اسود ونزلت اللي اسفل 
وفاء : بسم الله ماشاء الله القمر دا رايح فين كدا 
جنة بفرح : هشوف بابا وماما واختي 
وفاء: هو انتي عرفتي صقر 
جنة : ايوا ووافق كمان وهيوصلني 
وفاء بخبث : بما إن النهاردة الجمعة يجي معاكي تتغدوا عند اهلك وتقعدوا شويه وتلفوا بالعربية مع بعض 
جنة : لاء لاء مين اللي هيعمل كدا انا مش عاوزة اخرج معاه 
صقر من وراها بيضحك: انا االي هخرج معاكي عاوز اشوف حمايا وحماتي 
جنة بفتحة بوقها: مين حماك وحماتك 
صقر ووفاء واقفين يضحكوا
وفاء : يلا ي صقر عشان تلحق تلبس 
صقر : حاضر وبعد ١٠ دقايق نزل صقر وودع أمه وذهب هو وجنة لكي يقضوا يومهم 
صقر : اركبي 
جنة : اول مرة متقوليش اتنيلي 
صقر : يلا وبلاش كلام كتير 
جنة : ايوا بان علي حقيقتك كدا 
صقر بيخبي ضحكته: قولت يلا 
جنة : حاضر اهو 
وكان الصمت صاحب المكان 
وصلوا الي بيت أبيها ودقت جرس الباب 
اخت جنة : حاضر جاية اهو 
وفتحت الباب ووجدت اختها جريت لكي تأخدها في احضانها 
جنة : وحشتيني اوي ي مريم 
مريم : وانتي كمان اوي 
مريم : إزيك ي صقر باشا 
صقر : انا جوز اختك مفيش باشا دي قوليلي ي صقر بس 
مريم : حاضر 
محمد والد جنة : مين اللي علي الباب ي مريم 
مريم : دي جنة وجوزها 
محمد : اهلا اهلا اوعي كدا خليهم يدخلوا 
محمد بخوف وفرح في نفس الوقت: اتفضل ي صقر باشا ادخلوا 
صقر : يلا ندخل ي جنة 
جنة : وحشتوني اوي اوي اخباركوا اي 
محمد ومريم بفرح لرؤية جنة : انتي اكتر 
محمد : اخبارك ي صقر باشا 
صقر : الحمد الله 
جنة : أمال فين ماما 
محمد : دا في السوق بتجيب خضار  مريم:وقال اي هتعمل رز وطبيخ كوسة 
جنة بضحك لأنها عارفة انها مش بتحب الطبيخ 
جنة ؛ معلش ي مريم 
مريم : المهم انك معانا 
ودخلت أم جنة 
ام جنة : بنتي 
جنة وهي تجري عليها : ماما وقبلت يديها اخبارك اي 
ام جنة ؛ انا بخير طول ما انتوا بخير ي حبيبتي
ام جنة : اهلا ي صقر باشا 
صقر ؛ اهلا بحضرتك 
محمد روحي ي جنة انتي ومريم ساعدوا ماما عشان الغدا 
وذهبوا لتحضير الغداء 
محمد : منور بيتنا الصغير ي باشا 
صقر : دا منور بجنة 
محمد : اسف لو مكنتش عارف ارد ليك الفلوس 
صقر : وانا اخدت مكانها جنة الموضوع خلصان ...ثم اكمل هو الحمام فين 
محمد : اتفضل اخر الطرقة يمين 
ذهب محمد إذا سمع ام جنة وجنة يتحدثون 
ام جنة : عاملة اي مع جوزك ي جنة 
جنة : الحمد لله ي ماما 
ام جنة ؛ انا عارفه انك مش مبسوطة عشان اتجوزتي من شخص اجباري
جنة بابتسامه: بالعكس دا طيب 
ام جنة : معلش سامحينا إن ابوكي جوزك ليه بس مكنش في حل تاني وهو مفكر أن احنا بعناكي 
جنة بتبين ليها انها مبسوطة عكس االي جواها : بالعكس ي ماما صقر طيب ولحد حالن مزعلنيش وعمره ما قالي ان ابوكي باعك بالفلوس او الكلام دا صقر بيخاف علي مشاعري هو كويس اوي 
دا حتي ماما وفاء كويسة اوي وبتعاملني زي بنتها لدرجة انها جابت ليا مدرسين في البيت عشان اذاكر وابقي اشطر دكتورة في الدنيا 
ام جنة : ربنا يريح بالك ي بنتي كويس انك طمنتيني 
كان صقر واقف يستمع لما قالته جنة لأمها وحزن بسبب ما كان يفعله بها وقرر عدم جرحها مرة ثانيه 
بقلمي مروة موسي ❤
وبعد فترة انتهوا من عمل الغداء ووضعوا علي السفرة 
جنة : يلا ي مريم الغدا يلا ي بابا انت وصقر 
جلسون جميعا علي تلك السفرة الصغيرة وبدأوا في تناول الغداء 
جنة : اي رايكوا في الأكل 
محمد ومريم وامها : والله وحشني صداعك علي الاكل كل شويه الاكل حلو الاكل عاوز حاجة طيب اجيب حاجة وظلوا يضحكون 
ام جنة : انت مش بتاكل ليه ي صقر 
التفتت إليه 
جنة : صقر متخفش الاكل مفيش عليه فلفل اسمر انا عاملة حسابي 
ابتسم لتلك الجميلة وتذكر ما فعله عندما وضعت اول مرة فلفل علي الأكل وقطع تفكيره 
جنة : افتح بقك ي صقر كانت جنة تطعمه بإيديها وكان مسرور جدا 
وانتهوا من الطعام وجلسوا فترة مع بعضهم وقرروا الذهاب من بيت اهل جنة 
جنة : باي 
ام جنة : هتيجي تاني؟؟ 
نظرت جنة إلي صقر فلم تستطيع أن تقول كلمة بعدم موافقته 
صقر كان ينظر إليها وقال : طبعا طبعا دا في اي وقت تحتاج انها تيجي هتيجي علي طول 
وذهبوا وركبوا داخل السيارة 
جنة : شكرا 
صقر : علي اي 
جنة : انك وافقت ان اقعد يوم مع اهلي وانه يتكرر تاني 
صقر : دا حقك ...انا هروح اشتري بدلتين ليا تحبي تيجي معايا ؟ .
جنة ؛ دا اكييييد 
انطلق صقر وجنة الي محل ملابس ضخم ونزل صقر وجنة أيضا ودخلوا داخل المحل 
صقر : عاوز بدلتين 
صاحب المحل : عنيا ي صقر باشا 
وذهب وترك جنة وصقر 
جنة : اي دا من غير لما يشوف المقاس او اللون 
صقر : هما عارفين المقاس وعارفين ان انا بلبس الأسود 
جنة ؛ منا ملاحظة انك بتلبس الأسود بس لدرجة اني فكرت انك معندكش غير بدلة سودة بس وهي بتضحك 
صقر : والله طيب اضحكي 
جنة ؛ مش قصدي بس ممكن اجيب دي ( كانت بتشاور علي بدله لونها رصاصي ) 
صقر : لمين 
جنة : ليك انت 
صقر : لاء 
جنة : عشان خاطري 
صقر : هجيبها بس مش هلبسها 
جنة : هاتها بس 
صقر : لصاحب المحل هات دي كمان 
وشوف الحساب كام 
صاحب المحل : كدا الحساب ٣٠٠٠ 
جنة : نعم ليه أن شاء الله 
صاحب المحل ؛ دا ماركة ي فندم 
جنة : هو كله في الأول والآخر لبس كله بيتحط علي الجسم 
صقر بضحك : علي فكرة دول ٣٠٠٠ دولار مش ٣٠٠٠ جنيه 
جنة وهي مصدومه : أي 
صقر لصاحب المحل : اتفضل وهات الحاجة احسن نتفضح واخذ صقر جنة والشنط التي بها الملابس وذهبوا إلي السيارة 
جنة : انت اشتريتهم غالين اوي ي صقر 
صقر : معلش 
جنة : انت بتاخدني علي اد عقلي 
صقر بضحكة عاليه اول مرة تشوفها جنة وسرحت في ضحكته
صقر بغمزة: عارف اني حلو وضحكتي حلوة كمان 
جنة اتكسفت جدا : أحم طب يلا نمشي واتجهوا الي القصر وهم سعداء ولكن عند وصولهم الي القصر وجدوا 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-