رواية عشق الادهم ادهم ونغم الفصل 11 و 12 و 13 و 14 بقلم سلمي شريف

رواية عشق الادهم ادهم ونغم الفصل 11 و 12 و 13 و 14 بقلم سلمي شريف


رواية عشق الادهم ادهم ونغم الفصل 11 و 12 و 13 و 14 هى رواية من كتابة سلمي شريف رواية عشق الادهم ادهم ونغم الفصل 11 و 12 و 13 و 14 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشق الادهم نغم وادهم الفصل 11 و 12 و 13 و 14 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشق الادهم نغم وادهم الفصل 11 و 12 و 13 و 14


رواية عشق الادهم ادهم ونغم الفصل الاول 1 بقلم سلمي شريف


رواية عشق الادهم ادهم ونغم الفصل 11 و 12 و 13 و 14


بتفتح اول شات وبتبقي من رقم مجهول وجابت الشات من اوله
"ازيك يادومي انا بيري" 
رد عليها ادهم "وليه بتكلميني من رقم غريب" 
"مش مهم المهم اني بصراحة مش عجباني البنت الي عندك في البيت دي" 
"افندم!" 
"خلاص يادومي متقفش كدة شغلها خدامة تاني" 
"لا طبعا دي مراتي" 
"خلاص انت حر والصور اللطيفة لاختك حبيبتك هتبقي حرة برضو في السوشيال ميديا" 
"يابنت ال*** يعني خلتيني اتجوزك عر*في وسكت لكن لحد هنا وستوب" 
"انا الي هقول ستوب مش انت عموما انت حر وفيه كاميرات في كل انحاء الفيلا متنساش" 
"خلاص هعمل الي انتي عايزاه" 
"ايوة كدة يادومي" 
سابت الموبيل بسرعة وحطت ايدها علي راسها وهي مش مستوعبة في حد يأذي حد بالشكل دة وليهه! 
عند ادهم
بيري: عادي يابيبي متيجي بقي
ادهم: لا يابيري مش انهاردة
بيري: يلا يادوميي
ادهم: لا يابيري يعني لا! 
وقفت بيري وقربت منه واتكلمت في ودنه بهمس: انا مش عاجبني شعرها قصهولها! 
ادهم: انتي اتجننتي يابيري ولا الحاجات لحست عقلك
بيري: اه بقي ان كان عجبك ويلا امشي لحسن الحر*بوقة دي تشوف حاجة 
وفتحت موبايلها وشافتها عمالة تعيط
بيري بضحكة شر: تعالي اتفرج علي خدامتك وهي بتعيط
ضر*ب الباب بايده ومشي
اتصل يامن بنغم وهو علي وشه ابتسامة خبث
الو يانغم
نغم بصوت مش باين: مين معايا
يامن: ايه مش فاكراني انا يامن 
نغم: جبت رقمي منين يا يامن
يامن: سهلة دي بقي متتدخليش في شغلي
نغم: عايز ايه
يامن: متخافيش مش عايز حاجة تعاليلي انتي بس البيت
نغم: انتي اتج*ننت اجي فين
يامن: هو ادهم عندك
نغم: لا
يامن: ماشي باي
يامن: مش عايزة تجيلي اروحلك انا
ادهم راح الدي*سكو مع اصحابه الولاد والبنات
نزل يامن من البيت لكن وقفه جده
الجد الكبير: رايح فين
يامن بتوتر: نازل مع اصحابي
الجد الكبير بشك: ماشي
مشي يامن ووصل علي فيلا نغم وهو بيتفحص المكان 
خبط الباب وفتحتله نغم 
نغم: انت الي جابك
يامن: عايز اشوفك
نغم: انت مجنو*ن 
يامن: مجنو*ن بحبك
بيري: او ماي جاد
واتصلت علي صاحب ادهم الي عنده 
بيري: ممكن تديني ادهم
نغم: ابعد عني بقولك 
ومسكت الكوباية وحدفتها عليه
يامن: اسكتي بقي 
ومسكها جامد ودخلها في حض*نه وغمز للكاميرا 
دخلها بسرعة ادهم زي الاسد لما بيهجم علي فريسته وضر*ب يامن 
مقدرتش نغم تتمالك نفسها واترمت عللي الارض

بتفوق نغم وبتلاقي جمبها ادهم قاعد وبينام
بتقوم شوية شوية وبتلاقيه صحي
نغم: ايه الي حصل
ادهم: ايه الي حصل؟؟ المفروض انا الي اسالك ايه الي حصل
نغم ببكاء: معرفش هو الي جه و
ادهم بغضب: هو الي جههههه
يعني مش انتي الي قولتيله تعالي 
نغم: لا والله انا مقولتلوش حاجة
ادهم: دموع التماسيح دي مش عليا يانغم
طلعتي او*حش من الي كنت شايفها 
انا هتجوز بيري ونعيش.. 
نغم بصريخ: كفاية بقييي 
انت كداااااب
انا عرفت كل حاجة كفاية كدبب
ادهم بصدمة: عرفتي ايه
نغم وهي بتترعش: طلقني انا انا ه هروح لمرات عمي وعمي تاني علي الاقل هما احسن منك 
اتصلت بيري في الوقت دة علي ادهم
رد ادهم بسرعة عليها: الو 
بيري: يلا قصلها شعرها
ادهم: لا يابيري
بيري: بضغطة واحدة مني يادومي 
قفل الموبايل وكس*ره ورماه من الشباك
ادهم: هتساعديني 
نغم بخوف مسحت دموعها: هساعدك
ومسك سك*ينة وك*سر كل الكاميرات
نغم: انت بتعمل ايه 
ادهم: بما انك عارفة فلازم مخلهاش تراقبنا علشان متعرفش خطواتنا 
نغم: هو هو يامن فين
ادهم بغضب: بس بقي 
يامن غار في داهية
مسكت نغم ورقة وقلم وقعدت تكتب حاجات
ادهم: بتكتبي ايه
نغم: بكتب الحاجات الي بيري مسكاك منها 
الجواز العر*في
الصور بتاعت اخته
ادهم: حطي فيهم نفسك
نغم: افندم
ادهم: هتأذيكي انتي
نغم: اووف طيب
فيه كاميرا برا كمان
ادهم: لا دي كاميرا تبعي انا
امسكي الموبايل دة علشان لو نزل اي حاجة
وتعالي معايا
قفل كل النور وخرجوا براحة وركبوا العربية وراحوا لشخص
بيري بجنو*ن: بقولك كس*ر كل حاجة 
يامن: اهدي بس 
بيري: انا هفض*ح اخته
يامن: لا طبعا 
بيري: ليه بقي
يامن: انتي كدة مش بتأ*ذيه انتي كدة بتأ*ذي اخته واحنا عايزينه هو
بيري: طب طب هنعمل ايه
يامن: معاكي العقد
بيري: ايوة
يامن بخبث: هاتيه وتعالي
مهند: ازيك ياصاحبي
ادهم: ازيك يامهند
مهند: ايه جايب معاك حتة جديدة
وكان بيبص لنغم بخبث
ادهم بغضب: بس يلا بص قدامك
مهند: اههه شكلها بقت بتاعتك
ادهم: هضر*بك 
مهند: لو مش جايبها ليا امال عايز ايه
ادهم: عايزك ته*كر موبايل حد
مهند: بس
ادهم: ايوة بس
مهند: حلو اوي هات اي حاجة تخص الموبايل
ادهم: زي ايه
مهند: الرقم او اكونت الفيس
ادهم: معايا الرقم 
مهند: بس كدة اهو الجهاز كله
قعد ادهم مكانه ومسح كل الصور المتعلقة باخته
ادهم: كدة تمام
شكرا ياصاحبي 
مهند: عد الجمايل
هات بقي دي
ادهم: امشي يلا 
يلا يانغم
وركبوا العربية
نغم: هنروح فين
ادهم: القصر
نغم: ليه
ادهم: علشان نقولهم علي كل حاجة قبل ما يسبقونا
وصلوا القصر ونزلوا من العربية وجه ادهم يمسك ايد نغم لكن شالتها بسرعة
بصلها: فيه ايه
نغم: عمري ماهنسي الي عملته معايا
ادهم بتنهيدة: خلاص
نغم: هتطلقني برضو
ضغط علي ايده جامد وخبط الباب
فتحتله واحدة من الخدم ودخلوا ولكن لقي العيلة كلها قاعدة وفي وسطيهم
بيري ببتسامة: ازيك يادومي

بيبص ادهم لنغم وهي مرتبكة ومش عارفين يتكلموا
الجد الكبير: ادخل ياادهم
ادهم: فيه ايه ياجدو 
الجد الكبير: يعني انت متعرفش!! 
بلع ادهم ريقه وهو بيدخل القصر وجمبه نغم
زينب: دي اخرة تربيتي ليك 
جه يامن من فوق ووقف ع السلم وهو بيضحك
ضغط ادهم ايده لدرجة ان عروقه برزت 
ادهم: فيه ايه ياجدي
الجد: ايه الورقة دي 
ومسكها ورماها في وشه
كانت عقد جوازه العر*في 
برق ادهم وهو بيبص لبيري
ادهم: انت متعرفش ياجدي.. 
الجد: بس بقي خلاص 
انا من الاول عارف انك مش متربي وبتاع بنات
زينب: تعالي يانغم
ساب ادهم ايدها وهي راحت بارتباك
مسكتها زينب جامد وبيري ابتسمت بانتصار
زينب: انتي معملتيش الاتفاق وانا مكنتش بهدد لما قولتلك اني هخلي الكلا*ب تا*كل في لح*مك لو معدلتيش ادهم 
ادهم: جدو! 
الجد: بس 
احنا عيلتنا قد كلمتها 
الي بيخون الاتفاق بنعمل عليه العقاب الي قولنا عليه
اما بالنسبالك انت هتتجوز بيري 
فلاش باك 🎬
يامن: بصي انا هدخل وانتي معايا وهقوله انك اتضحك عليكي من ادهم واتجوزك عر*في من غير ماحد يعرف
بيري: ايوة بس لو عرفوا الحقيقة 
يامن: متخافيش يلا بس تعالي 
بيدخلوا ومش بيلاقوا حد
بيري: هما فين
يامن: اقعدي هنا بس وانا هناديهم
طلع بسرعة ونزلت العيلة كلها 
يامن: اهي ياجدو ادهم ضحك عليها واتجوزها غصب عنها
الجد الكبير: عمل معاكي حاجة
هزت بيري راسها بخبث
الجد الكبير بتنهيدة: ماشي انا هتصرف لما يجي
زينب
زينب بحزن: نعم يابابا
الجد الكبير: انتي عارفة هتعملي ايه مع نغم
زينب: ايوة يابابا
الجد الكبير: كويس
اتكلم يامن بقلق: هتعملوا ايه في نغم
الجد: انت مالك
يامن بحمحمة: تمام ياجدو
باااك 🎬
ادهم: ايه الي انت بتقولوا ياجدي دة
الجد: مبحبش الي يكسر كلمتيي
ادهم: جدو دي مراتي
الجد: هتبقي طليقتك وبيري مراتك
زينب: فهد
فهد: اوامرك يازينب هانم
زينب: خدها قدام جيمي وبادي 
فهد: اوامرك
ومسك نغم وسط صراخها وعياطها وخوف ادهم عليها وتذمره
الجد: الفرح هيبقي بكرة 
ومتخافش نغم مش هتمو*ت غير وانت متجوز بيري ومطلقها 
يلا يابيري اطلعي مع زينب
طلعوا الكل معادا ادهم ويامن
يامن: انا بالنسبالي اروح انقذها
ادهم: افندم
يامن: بقولك انااا مش انت 
واه هي بتحبني وانا هنقذها ونعيش سوا وانت اتجوز بيري
ادهم: يعني انت متفق مع بيري يابن ال**
يامن: دة عمك علي فكرة
ادهم: كنت عارف ان بنت عمك ممسوك عليها الحاجات دي وسكت
يامن: انت غبي
بنت عمي دي اصلا في امريكا
يعني كدة كدة مش موجودة 
ادهم: انت مش ر*اجل لما تشوف بنت عمك كدة مهما كانت اتفو
وطلع 
عند نغم
بتقعد تعافر وفهد مسكها جامد وموديها مكان ضلمة
نغم ببكاء: ابعد عني
فهد:اسكتي بقي
وبيجيب منديل وبيخد*رها بيه
تاني يوم 
بتفوق نغم بتلاقي نفسها مربوطة من ايديها الاتنين في الحيطة وعليها لزقة في مكان مفهوش غير شوية ضوء بسيط
بيدخل فهد وهو ماسك كلبين كبار جدا وشكلهم شر*س جداا
فهد: جيمي وبادي دي فريس*تكم الجديدة

بيربط فهد الكلاب وسط نبيح الكلاب عليها وهي بتعيط وبتصرخ
بيخرج فهد وهو بيبتسم بسخرية 
كانت بيري بتبتسم وهي واقفة قدام المراية وعمالة تغني
بيري: خلي الي يغير مننا
يجي ويعمل زينا
من غير مايقل يغ*ل ويضر*بنا في ضهرنا
بيخبط الباب وبتدخل زينب
زينب بعدم رضا: خلصتي
بيري ببتسامة: ايوة
زينب: طيب يلا
كان ادهم بيمشي في الاوضة وعمال يلف ومش عارف يعمل حاجة ونغم ووو نغم.. نغم هتمو*ت 
ادهم: مش هسمح بدة يحصل ابدا
بيدخل يامن عليه: خلصت ياعريس ولالا
ادهم: اطلع براااا
يامن بسخرية: جدك تحت مستنيك هو والمأذون ونغم جايةةة
بينزل يامن وادهم بينزل وراه 
بيلاقي ابوها قاعد وفي النص المأذون والناحية التانية فاضية علشانه ووراهم بيري وعيونها بتلمع
الجد: يلا ياادهم اقعد هنا
بيبلع ادهم ريقه بخوف وبيقعد
زينب: احنا هنطلقه من نغم الاول
الجد: فهد هات نغم
بيروح فهد وبيمسك نغم من ايدها وبيرش علي وشها ماية وبيمسحوا علشان دموعها متبنش قدام المأذون
فهد: اسكتي خالص احنا هنطلقك من ادهم دلوقتي 
نغم: لا والنبي ابعد عني
بيمسكها من ايدها جامد وبيمسح دموعها بايديه الكبيرة وبيمشي بيها للمأذون
المأذون: استاذ ادهم
كان ادهم سارح في عيون نغم الي خفتها الدموع 
المأذون باعادة: استاذ ادهمم
ادهم بفوقان: ايه 
المأذون: قول ورايا
أشهد الله تعالى 
ادهم بصوت مهزوز: اشهد الله تعالي
المأذون:  أن زوجتى نغم 
ادهم: ان زوجتي نغم
المأذون: بنت رقية
ادهم: بنت رقية
المأذون: وبنت حمزة
ادهم: وبنت حمزة
المأذون: طالق منى طلقة أولى رجعية أو طلقة ثانية رجعية .
ادهم: طالق مني (وعيونه دمعت) طلقة اولي رجعية او طلقة ثانية رجعية. 
زينب: كدة اتطلقوا
المأذون: ايوة
زينب: طب يلا يافهد وديها مكان ماجبتها
بيمسكها فهد من ادها لكن النور فاجأة بيقطع
وحد بيضر*ب فهد
بيتفتح النور تاني وبيلاقوا ان (بيري، ادهم، نغم) اختفوا
الجد: هما راحوا فيين
زينب: يالهوي الناس هتقول علينا ايه دلوقتي
المأذون: طيب انا استأذن انا علشان عندي شغل تاني
بيمشي المأذون وسط ذهول العيلة وبعض الناس الي جت ومش فاهمين ايه الي حصل 
زينب: روح شوفهم في المخزن بسرعة
بيروح فهد وراهم 
كانت بيري بتجري ورا ادهم ونغم وهما بيجروا
فاجاة استخبوا وهي قعدت تجري لحد مادخلت في مكان ضلمة واتضر*بت علي راسها
كتفها فهد من غير مايشوف وشها وحط عليها حاجة وربطها تاني
ادهم: اشش مشيوا 
نغم ببكاء مكتوم: ابعد عني 
ادهم: اهدي 
وتسللوا لغاية ماخرجوا من القصر
فهد: جبتها بس ادهم وبيري مش لاقيهم
زينب: فكيت الكلا*ب عليها
فهد: ايوة
زينب: تمام عيدوا الكاميرات ليكون ادهم هرب
عادوا الكاميرات ولقوا ان ادهم ونغم هما الي هربوا!! 
برقت زينب: الي جوا بيري!! 
دخلوا عليها المخزن ولقوهاا!! 
ايوة الكلا*ب كل*تها
حطت زينب ايديها علي وشها بضيق وخرجت من المنظر الب*شع الي شافته
بيقعدوا يجروا لغاية ما بيطلعوا من المنطقة كلها وبيروحوا علي الشارع
بتسيب نغم ايده وبتقعد تجري وهو وراها ومش عارف هي بتعمل ايه وفاجاة بتيجي عربية قدامه بيقف ونغم بتختفي
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-