رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 2 الي 5 بقلم نورهان العطار

رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 2 الي 5 بقلم نورهان العطار


رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 2 الي 5 هى رواية من كتابة امنية حاتم رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 2 الي 5 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 2 الي 5 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 2 الي 5


رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة بقلم نورهان العطار



رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 2 الي 5


ليث ببرود: اقل"عي 
مليكة بصد"مة: اييي
ليث بغضب: انا قلت كلمة تتسمع انتي فاهمه 
مليكة ببكاء: ارجوك سبني ارجوك 
ليث بغضب: قلت اقل"عي 
مليكة ببكاء وخوف: لااا
ليث بغضب: انا هوريكي ازاي تقوليلي لا 
ذهب ليث واحضر كرباج واقترب من مليكة بغضب 
مليكة بخوف: انت هتعمل اي 
ليث بغضب: انا هخليكي تسمعي الكلام بعد كدة 
واخذ يهوي علي جسمها بالكر"باج ومليكة تص"رخ وتتر"جاء بان يتركها ولكن هو لم يسمع لها اخذ يض"رب بها حتي انقطع صو"تها فنظر لهة وجدها اغشي عليها تركها مر"مية علي الارض والقي نفسه علي السرير ونام بعمق وكٱنة لم يفعل شئ 
سعاد ببكاء: ياتري عاملة اي يا بنتي 
محمد بحزن: تعالي نامى يا سعاد 
سعاد بغضب: نام انت ملكش دعوه بيا وعلي فكره لو بنتي حصلها حاجه انا مش هسيبك هحبسك يا محمد 
محمد بدهشه: هتحبسيني يا سعاد اهون عليكي 
سعاد بسخريه وحزن: اذا كان هانت عليك بنتك مش هتهون عليا انا 
ذهبت سعاد بحزن علي مليكة وندم محمد علي ما فعلة كيف يفعل في ابنتة هاكذا وقرر شي سوف يفعل غدآ 
في فلة فؤاد الهاشمي 
فؤاد بدهشة: بتقول اي اتجوز 
المجهول: ايوة 
فؤاد: متاكد 
المجهول: ايوة 
فؤاد: تعرفلي كل المعلومات عنها كل حاجه انت فاهم 
المجهول: حاضر يا باشا 
فؤاد: عملت اي في اخر صفقة 
المجهول: البوس بيقول التسليم الخميس الجاي 
فؤاد: طيب كويس امن المخازن كويس فاهم 
المجهول: فاهم 
فؤاد: متعرفش ليث العملية بتاعتة امتي 
المجهول: لا ليث باشا غريب وكتم محدش يعرف حاجه 
فؤاد: طيب غور وهاتلي كل الاخبار 
المجهول: اومرك 
اغلق فؤاد الهاتف وجلس يخطط كيف يوقع ليث وينهي ولكن من الصعب ان يفعل ذالك 
استيقظ ليث من النوم نهض من السرير ونظر علي مليكة وجدها مثل ما هي لم تتحرك ابدا فذهب نحوها 
وضربها برجلة 
ليث: اصحي يالا اخلصي
ولكن لا يوجد رد فعل 
ذهب ليث واحضر كوب ماء وافرغة فو"قها 
مليكة بفزع: اي في اي 
ليث ببرود: خمس دقايق والفطار يكون جاهز دقيقة تاخير هطير رقبتك انتي سامعه 
مليكة بالم: حاضر
دخل ليث الحمام وهبطت مليكة الي الاسفل بثيابها المدمرة واحضرت الفطار وبعد مرور خمس دقايق هبط ليث الي الاسفل بشكلة الجذاب جلس علي الطاولة بغرور وكبرياء 
ليث: هو دا الاكل 
مليكة: ايوة
ليث: انا مش باكل الاكل دا ودلق الاكل علي الارض 
وقام وكاد.ان يذهب
ليث: اجي القي القصر بيلمع انتي فاهمه 
امائت مليكةبراسها 
ليث بغضب: لما اقول كلمة تردي فاهمه
مليكة: فاهمه
ليث بقرف: وياريت تغيري اللبس دا
مليكة: مليش لبس هنا 
ليث: افتحي الدولاب هتلاقي لبس حريمي 
مليكة: لمين
ليث: انتي مالك قولي حاضر وانتي ساكته
مليكة: حاضر 
ذهب ليث الي الشركة واغلق علي مليكة باب القصر جلست قمر تنظف في البيت فكان القصر كبير بشدة
وصل ليث الشركة ودخل بغرور وكبرياء وقف الموظفين يحيوة تحية الصباح دخل مكتبة ودخلت خلفة السكرتيرة 
ليث: جدول النهارده اي 
مني: عند حضرتك ميتنك مهم اووي 
ليث: الساعه كام 
مني: الساعة ٢
ليث: طيب دا لسة فاضل اربع ساعات تعالي عاوزك في موضوع مهم اوووي 
مني بضحكة مايعة: احنا في الشركه
ليث: يعني هي اول مرة  
ضحكت مني بصوت عالي وهجم عليها صقر يقبلها 
                (ليفعلو ما حرمة الله)
محمد: رايحة فين يا سعاد 
سعاد: رايحة لبنتي اشو"فها 
محمد: استهدي بالله واقعدي
سعاد: ملكش دعوة بيا 
محمد بغضب: لو روحتي هيطردك 
سعاد ببكاء: طيب وبنتي انا عاو"زة اروح اطمن عليها
محمد بحزن: روحي يا سعاد  
ذهبت سعاد بحزن الي ملكية فهي ابنها الوحيده التي لم تنجبها وصل سعاد الي القصر ورات حراس كثيرين في الخارج ارادت الدخول ولكن الحراس منعوها اماوفي الداخل انهت مليكة القصر وجلست تستريح ولكن سمعت صوت امها وهي تنادي 
سعاد: مليكة  ملييييكة يا بنتي ردي عليا 
جري مليكة علي الباب وجدتة مغلق صعدت الي الغرفة ونظرت منها 
مليكة: امي وحشتيني انا هنا اهو
سعاد  بفرحه: عاملة اي يا مليكة 
مليكة: الحمدلله  وانتي اخبارك اي وبابا 
سعاد: كويسين انتي محتاجه حاجه 
مليكة: لا ويالة روحي  
سعاد: مليكة 
مليكة بدموع: يالا يا امي باي 
اغلقت مليكة النافذة وهي تبكي وذهب سعاد بحزن وبعد وقت دخلت مليكة الحمام واخذت حمام دافي وخرجت تلف فوطة حول جسمها فتحت الدولاب ولكن وجدت كل الملابس عريانة اغلقت الدولاب 
مليكة: اي القرف دا هلبس اي انا دلوقتي خلاص لقيتها 
ذهبت مليكة لهدوم ليث واختارت تيشرت ولبستة فكان طويل الي بعد الركبة وسرحت شعرها وهبطت الي الاسفل حتي تفعل الغداء 
انهي ليث ما يفعلة ورمي فلوس لمني 
ليث: مشوف وشك غير في الميتنك 
مني: حاضر 
خرجت مني ورجع ليث راسة للخلف وتذكر ماضية المالم تذكر عندما خانت امة ابوة مع اعز اصدقاء وتذكر عندما توفي ابية من الصدمة وتركتة امة للخدم يربوة وهي لم يكن في بالها ابنها 
ليث بغضب: كلكم زي بعض بتجرو ورا الفلوس 
رن هاتف ليث فراي صديقة اسر فرد علية 
ليث: عملت اي
اسر: كلو تمام الصفة هيستلمها الخميس الجاي هتعمل اي يا ليث
ليث بخبث: هعمل كل خير ساعة وتكون قدامي سلام
اغلق ليث الخط في وجهة اسر 
(اسر: صديق ليث يشتغل معة في كل شي في نفس عمر ليث جاد جدا في عملة ومرح في اوقات الفراغ)
بعد مرور ساعة ذهب اسر وليث الي الميتنك اللذي دام تلاث سااعات انتهي الاجتماع 
اسر: اوووف اجتماع صعب اوووي 
ليث: الصفقة هتتسلم كمان يومين مش عاوز غلطة 
اسر بجديه: مش تقلق 
ذهب ليث الي البيت وما ان دخل البيت فكانت الصد"مة لهة عند"ما راي

دخل ليث الي القصر ولكن صد"م عندما راي مليكة تلبس تيشيرتة وتجلس تشاهد التلفزيون يالهي كانت جميلة بشدة تشبة الملاك ولكن فاق من سر"حانة بها
ليث بغضب: انتي قعده بتعملي اي دا مش بيت اهلك انتي هنا حتت خد"امة 
مليكة بخوف: انا لقيتك اتاخرت فقو"لت اتفرج شو"يه 
ليث بصوت عالى: افز"عها انتي لسة هتر"غي غوري حضري الغداء جاتك القرف 
ذهبت مليكة بسر"عة الي المطبخ واحضرت الاكل ووضعتة علي السفرة هبط ليث من الاعلي وجلس ياكل اعجب جدا باكلها ولكن لم يبين 
ليث بقرف مصطنع: اي القرف دا الاكل وحش بس مطر اكل وخلاص واكمل اكلة 
 شعرت مليكة بدوران شد"يد ذهبت مليكة الي الاريكة وجلست عليها وهي تمسك راسها ولكن لم يهتم ليث بها واكمل طعامة وبعد وقت انهي طعامة وصعد الي غرفتة  وهو يقول لمليكة 
ليث ببرود: خمس دقايق وتكوني فوق فاهمه 
دخل غرفتة وجلس علي اللاب توب يراجع بعض الشغل مر الكتير من الوقت ولم تصعد مليكة الي الاعلي
ليث بغضب: ماشي يا مليكة انا هعرفك ازاي تعنديني 
هبط ليث الي الاسفل ولكن وجد مليكة نائمة علي الاريكة ذهب نحوها بغضب وهزها بعنف 
ليث بغضب: انتي يا زفتة قومي انا هعرفك ازاي تعرضي اوامري
مليكة: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ليث وهو يلمس وجهها ولكن وجدها باردة بشدة فهزها بقلق 
ليث: مليكة فوقي يالا بلاش الشغل دا انا فهمة كويس 
ولكن لا يوجد رد حملها ليث الي الغرفة ووضعها علي السرير وهو ينظر الي وجهها الشاحب واتصل بالدكتور 
ليث بغضب: بسر"عة وتكون عندي بسر"عة فاهم 
اغلق الهاتف ورماة وجلس بجانبها وهو يحاول افاقتها ولكن بلا جدوة وجد احد يطرق الباب
ليث: ادخل 
الحرس: في دكتور تحت عاوز يد"خل لحضر"تك 
ليث بغضب: دخلة بسر"عة 
وبعد دقيقة كان الدكتور مع مليكة في الغرفة
ليث ببرود: شوف مالها 
الدكتور بعد الكشف نظر الي ليث 
الدكتور: للاسف اتعرضت لضر"ب كتير ومكلتش من فترة انا دلوقتي دويت الجر"وح وادتها مسكن وشو"يه وهتفوق بعد اذنك 
ذهب الطبيب وجلس ليث ببرود وبعد ساعة فاقت مليكة وهي تمسك راسها بو"جع
مليكة: اةةةةة اي الي حصل 
ليث بسخر"يه: بتدلعي مكنتش اعرف انك خرعة اوووي كدة يالا قومي الامل تحت كلي 
مليكة بتعب: لا لا انا مش جعانة انا عاوزة انام بس كدة
ليث بغضب: الكلمة الي اقولها تتنفذ اخلصي 
مليكة: حاضر 
حاولت مليكة القيام ولاكن داهمها الدوران فكادت ان تسقط ولكن يد ليث حاوطتها حملها ليث ووضعها علي السرير 
ليث بزهق: خليكي هنزل اجبلك الاكل 
مليكة بتعب: لا خ....
ولكن وجدت ليث خرج من الغرفة اغمضت مليكة عيونها بتعب"
نزل ليث المطبخ وهذة هي المرة الاولي التي دخل فيها
ليث بغضب: اعمل اي انا دلوقتي 
ولكن وجد الاكل معمول غرف لها الاكل ووضعة علي صنية بعد ان قلب المطبخ لانة لا يعرف طريق الاشياء
صعد الي الاعلي ووضع امامها الطعام 
ليث ببرود: كلي يالا 
قامت مليكة واخذت تاكل طعامها وجلس ليث علي اللاب توب يعمل ولاكن يراقب مليكة وهي تاكل لاحظت مليكة هذا ونظرت لة ولكن هو لنظر للاب توب 
انهت مليكة طعامعا: الحمدلله شبعت 
ليث: هاتي انا هنزلها
مليكة: لا انا كويسه وهنزلها تمام
ليث بلامبلاة: تمام براحتك
كادت مليكة ان تذهب ولكن وقفت وذهبت الي ليث وهو منشغل في عملة وقبلت خدة فصدم ليث من فعلتها 
مليكة بابتسامة: شكرا اوووي 
ليث: علي اي 
مليكة: جبتلي دكتور وجبتلي الاكل فا انا حبيت اشكرك
شكرا اوووي بجد 
ذهبت مليكة الي الاسفل ولكن صد"مت عندما وجدت المطبخ مقلوب فا افتكرت حرامي 
مليكة: لييييييييييث 
كان ليث في الاعلي يجلس يفكر في مليكة وطفولتها ولكن فجأة سمع صوت صر"يخها ركض سريعا اليها وجدها واقفة في المطبخ تبكي 
ليث بخضة: في اي 
اترمت مليكة في احضانة ببكاء: في حرامي في البيت 
ليث بغضب: فين دا 
مليكة: مش عارفه شايف المطبخ عامل ازاي 
ليث خجل: دا مش حرامي 
مليكة: امال مين 
ليث: احممم دا انا 
مليكة بصدمة: اي ازاي 
ليث: اول مرة ادخل المطبخ اعمل اي يعني
مليكة بتلقائية: ياريتك ما نزلت 
ليث بغضب: نعم بتقولي اي
مليكة بخوف: بقول هنضفة حالا 
خرج ليث من المطبخ وهو يضحك في سرة علي هذة البرائة جلست تنظف مليكة في المطبخ حتي انتهت 
مليكة: يالهوي انا تعبت اوووي كل دا مطبخ دا المطبخ اكبر من شقتنا اووووف
صعدت مليكة الي الغرفة دخلت وجدت ليث يعمل كما هو دخلت البلكونة اخذت تتفرج علي المنظر الجميل الخضراء والزرع 
في فيلا الهاشمي 
فؤاد: هااا اي الاخبار 
المجهول: انا بعتلك ملف البنت دي لحد عندك 
فؤاد: طيب سلام 
اغلق الهاتف وبعد مرور وقت جاء احد واعطي الملف 
فتح فؤاد الملف فوجد صورة لمليكة وهي تضحك 
فؤاد بغيظ: مش هس"يبك تتهني بيها يا ليث
واخذ يقرا الملف بتاع مليكة 
سعاد: يالا يا محمد علشان تاكل 
محمد: لا مليش نفس
سعاد: خلاص يا خويا بقا انا شفتها وهي كلمتني وكويسه وهنرو"حلها كل يوم يالا الاكل هيبرد
محمد: حاضر
جلس محمد ياكل هو وسعاد ولكن هم مفتقد"ين مليكة ومشاغبتها وهزارها قام محمد من علي الاكل 
سعاد بحزن: رايح فين يا محمد مكلتش 
محمد: ورايا مشوار هخلصه واجي 
سعاد: مشوار اي 
ولكن كان محمد قد خرج من المنزل 
سعاد: ربنا يهديك ويصلح حالك ياااارب 
حارس الفيلا: انت مين وعاوز اي 
الرجل: عاوز ليث باشا قولة والد مليكة
الحاس: طيب ثواني 
ذهب الحارس واتصل بي ليث 
كان ليث يجلس يعمل ولكن وجد مليكة تد"خل من البلكونة وهي تفرق بيديها 
ليث: عاوزة اي 
مليكة بتوتر: اصل كنت عاوزة 
ولكن تليفون ليث رن 
ليث: ثواني ورد 
ليث ببرود: نعم
الحارس: والد الهانم تحت وعاوز حضرتك
ليث بغضب وهو ينظر لمليكة: اييييي

ليث بغضب وهو ينظر لمليكة: اييي طيب اقفل انت 
اغلق ليث الهاتف وهو يقترب من مليكة ولاكن بعدت مليكة بخوف حتي ارتطمت في الحائط فحاوطها ليث
ليث بغضب: ابو"كي تحت بيعمل ايه 
مليكة بخوف: والله معر"فش والله 
ليث: هو مش قبض تمنك جاي لي تاني 
مليكة بصد"مة: تمني
ليث بسخريه: اة خمسة مليون ولونك متستهليش هنزل اشوفه عاوز ايه واياكي تنز"لي
ذهب ليث الي الاسفل وترك مليكة في صد"متها كيف يبيعها ابيها لهذا الوحش لماذا يا ابي ثم اخذت تبكي 
في الاسفل هبط ليث بغرور وكبرياء 
ليث: عاوز ايه انت مش قبضت التمن
محمد: انا رجعت في كلامي احبسني بس رجع بنتي 
ليث: كان زمان 
محمد: يعني ايه 
ليث: يعني ملكمش بنات عندي دي مر"اتي برة يالا
محمد: ابوس ايدك يا ليث باشا
ليث وهو يشاور للحراس: خدوة من هنا 
اخذوة الحراس ورموة برة القصر حاول الدخول مرة اخري ولكن منعوة فذهب الي البيت وهو حزين ويبكي 
صعد ليث الي الاعلي وجد مليكة تبكي في صمت فاحس بالشفقة عليها ولكن تراجع وهو يقول لنفسة
ليث: كلهم شبة بعض ودمو"عهم دي دموع تماسيح انا هنتقم من كل ست وحظك يا مليكة وقعتي تحت ايدي 
تركها تبكي ودخل البلكونة واتصل علي اسر صديقة 
اسر: اهلا يا ليث
ليث: التسليم امتي
اسر: النهاردة بعد الفجر 
ليث: تمام امن كل حاجه 
اسر: تمام يا شبح الليل(هذا لقب ليث شبح الليل) 
ليث: سلام
واغلق ليث الهاتف ونظر في الساعه فوجدها الثامنة مساء فدخل الي الغرفة فراي مليكة نائمة والدموع علي خدها فجلس ليث بجانبها وهو ينظر لها 
العقل: اي انت هتحن ولا اي
القلب: ومحنش لي 
العقل: هتتعب في الاخر مش فاكر حصلك اي زمان
القلب: لا مش ناسي بس هي شكلها مش زيهم 
العقل: قلت كدة ساعت نرمين وخنتك
القلب: اسكت بقا
العقل: لا مش هسكت فكرها نرمين الي خنتك مع صحبك اسلام فاكر
ليث وهو يضع يدية علي اذنة: بسسسس كفااية كفااية
قامت مليكة من النوم بفزع وجددت ليث يضع يدية علي اذنة ويصرخ امسكت يدية التي يضعها علي اذنة 
مليكة: ليث اهدي في اي 
ولكن ليث غارق في زكرياتة الاليمة التي دمر"تة بالكامل
مليكة ببكاء: ليث علشان خاطري اهدي 
اخذت مليكة ليث بين احضانها واخذت تقرا لهو قران حتي نام ليث بين يديها نظرت الية مليكة 
مليكة: انت مش وحش يا ليث بس انت فيك حاجه حبسة هزارك وضحكك جواك حبسة ليث الحقيقي وانا مش هسيبك يا ليث الا لما تتغير ونامت هي الاخري 
الساعة ١٢:٠٠
استيقظ ليث وهو يضع يدية علي راسة من الصداع 
ليث بوجع: اي الصداع دا وبعدين انا ازاي نمت 
ثم نظر وجد مليكة هي من كانت تحضتنة ونام معها ونامت هي الاخري اخذ يتاملها ثم هزها بقوة 
ليث بغضب: انتي يا زفتة 
مليكة بفزع: اي في اي 
ليث: قومي اعمليلي قهوة
مليكة بخوف: انت كويس 
ليث بغضب: انتي مالك انتي قومي اخلصي 
مليكة: حاضر  
هبطت مليكة الي الاسفل لكي تفعل لهو القهوة اخذ يفكر ليث في مليكة 
ليث بغرور: وبعدين عادي منا كل الستات هتموت عليا 
في الاسفل كانت مليكة فعلت القهوة وخرجت من المطبخ ولكن وجدت شاب وسيم يقف في نصف البيت وينظر لها فخافت مليكة 
مليكة بخوف: حرررررررامي يا لييييث 
هبط ليث بسرعة: في اي بتصر"خي لي 
مليكة: حرامي اهو واقف هناك
ليث بسخريه: اول مرة اشوف حرامي لابس كجول وكمان حرامي واقف كدة ولسة مجريش هاتي القهوة وغوررري ثم ميل عليها واياكي تقولي انك مراتي يالا
ذهبت مليكة بسرعة الي المطبخ وجلست تفعل العشاء 
في الخارج كان يجلس ليث مع اسر 
اسر: مين دي 
ليث: لي 
اسر: بسال بس 
ليث: الشغالة الجديده 
اسر: بس اي الجمال دا 
ليث بغضب: اتلم بقااا 
اسر: خلاص خلاص يالا اجهز علشان نمشي ونامن كل حاجه بنفسنا 
صعد ليث وغير ثيابة وهبط الي الاسفل ولكن وجد اسر يتحدث مع مليكة ومليكة تضحك معة 
ليث بغضب: اي الي بيحصل دا 
مليكة بخوف: والله ال هو ال م
ليث بغضب: انطقيييي
اسر ببرود: في اي هي تخصك في حاجه 
ليث: لا بس في بيتي 
اسر: علي العموم هي متكلمتش اصلا كانت بتقولي والنبي اقعد كل مع ليث باشا دا الاكل هيعجبك 
ليث وهو ينظر لها بغضب: مفيش طفح يالاااا 
ذهبت اسر ببرود ونظر ليث الي مليكة بغضب شديد 
ليث بغضب: حسابك بعدين انا هربيكي من جديد 
ذهب ليث وخافت مليكة من ليث بشدة وقررت شئ
وصل ليث واسر وامن المخازن وجاء وقت تسليم البضاعة امسك اسر البضاعة وكانت عبارة عن سلاح 
الرجل: تمام يا باشا
ليث: تمام فلوسك اهي 
الرجل: تمام 
وبعد وقت تم تخزين البضاعة في مخازن تحت الارض 
اسر: كلو تمام 
ليث: بكرة بالكتير يتوزعة
اسر: تمام عاوزك في موضوع 
ليث: اي
اسر: انا هتجوز 
ليث ببرود: وانا اعملك اي مكنش انا العروسه 
اسر: لا مليكة 
ليث بغضب: مين ياروح امك
اسر: في اي مالك
ليث وهو يضر"بة بالبو"كس: اة في اصل انت جاي تطلب مني ايد مراتي 
اسر بصد"مة: ايي مليكة مراتك امتي دا 
ليث بغضب: انت مالك انا ماشي بدل مق"تلك بس لو عرفت انك بصيت عليها بس هنس"فك 
ذهب ليث وضحك اسر: ولا وحبيت يا ليث 
(اسر عمل كدة علشان يشوف اي علاقة ليث بمليكة) 
سعاد: كنت فين يا خويا واتاخرت لي كدة
محمد بتعب: متاخرتش 
سعاد: الساعة ٣الفجر وانت ماشي من المغرب كنت فين
محمد: مش عارف اقولك اي كنت خايف اجي البيت واوجهك
سعاد بخضة: مليكة حصلها حاجه انطق
محمد: اقعدي هحكيلك 
سعاد: اهو اخكي بقا قلبي هيقف 
محمد: انا روحت وحكي لها ما حدث بالتفاصيل 
سعاد بصدمة: يعني اي مش هشوف مليكة تاني 
محمد: انا هرفع قضية وان شالله اكسبها 
سعاد: بس انت كدة هتتحبس
محمد: مش مهم المهم مليكة تصبحي على خير 
دخل غرفتة دون كلام اخذت سعاد تبكي علي ابنتها 
وصل ليث القصر ودخل بغضب عارم وخو يصرخ
ليث: مليييييييييييكة 
صعد ليث الي الغرفة ودخل بغضب ولكن تحول الغضب الي صدمة عندما وجد مليكة بهذا الشكل 
ليث بصد"مة: مليييكة

دخل ليث الغر"فه بغضب ولكن تحول الغضب الي صد"مة عندما وجد مليكة واقعه علي الارض ويديها تنزف وبجانبها مشرط  
ليث بصد"مة: مليييييكة 
جري اليها ليث وحمل رأسها علي رجلة واخذ يضر"ب علي وجهها 
ليث بخوف: مليكة فوقي لي لي عملتي كدة لي يا مليكة انا لازم اتصرف مش هتموتي فاهمة مش هتمو"تي ثم حملها ونزل بسرعة وهو يصرخ في الحرس
ليث: افتحو الباب بسرعة 
فتح الحارس باب السيارة ودخل مليكة وركب بجانبها نظر ليث للسائق
ليث بغضب: انت واقف لي بسرعة يالا
السائق: حاضر حاضر 
انطلقت السيارة باقصي سرعة نظر ليث الي مليكة فوجدها تنزف كثيرا فامسك معصم يديها وضغط علية وهو يحاول توقف الدم ولكن وجد وجهها شاحب بقوة فصرخ في السائق
ليث: بسررررعة هتموووت 
السائق: خلاص وصلنا 
نزل ليث وهو يحمل مليكة: وصلنا هاا اتحملي 
دخل المستشفى بسرعة وهو يحمل مليكة غائبة الوعي 
ليث بغضب: حد يلحقها بسرعة يالاااااا هت"مووت
اجتمع حولة الاطباء 
ليث بغضب للطبيب: حيا"تك قصاد حيا"تها فاهم 
الدكتور بخوف: حاضر يا ليث باشا 
دخلت مليكة غرفة العمليات جلس ليث في الخارج يفكر لماذا فعلت هذا لماذا
ليث بغضب: انا هوريكي يا مليكة ازاي تعملي كدة 
في العمليات 
الدكتور: بسرعة محتاجه نقل د" م نز"فت كتيير
الممرضه: نوع الفصيلة 
الدكتور: +o
الممرضة:للاسف مش موجودة ناقص في بنك الد"م
الدكتور: اتصرفي بسرعة 
خرجت الممرضة فنظر لها ليث بتسال
ليث: هي كويسه
الممرضة: للاسف المر"يضة نز"فت كتير ومحتاجه نقل د"م
ليث: فصيلتها اي
الممرضة:+o
ليث: انا نفس الفصيلة 
الممرضة: طيب اتفضل معايا
دخل ليث مع الممرضة حتي ينقل د"م الي مليكة 
في فيلا الهاشمي
فؤاد بغضب: يعني اي الشحنة ليث استلمها واابوليس مقبضش علية يا عماد
عماد: يا باشا هو غير المعاد ومقلش لحد هتعمل اى
فؤاد: انا كدة هخسر بضاعتي مش هتتوزع اعرفلي ليث فين دلوقتي 
عماد: في المستشفى البنت الي اتجوزها تعبانة 
فؤاد: تمام اقفل انت
اغلق فؤاد الهاتف وهو يفكر بشر ماذا يفعل 
خرج الطبيب من غرفة العمليات فذهب الية ليث
ليث: اخبارها ايه 
الطبيب: الحمدلله هي في غرفة ٢٥٠
ذهب ليث اليها فوجدها نائمة جلس بجانبها ينظر اليها بعد وقت فتحت مليكة عيونها فوجدت ليث ينظر لها 
مليكة بخوف: والله انا مش عملت حاجه والنبي مش تضربني انا اسفة 
ليث بحنية: اهدي انا عمري مهضر"بك تاني 
مليكة بفرحه: بجد 
ليث: اة بس جوبي علية لي عملتي كدة 
مليكة: علشان انت قلتلي لما ارجعلك افتكرتك هتضر"بني فخوفت 
ليث: ودا سبب يخليكي تعملي كده 
مليكة: انا اسفة
ليث: لا انا زعلان لا انتي كنتي هتموتي 
مليكة وهي تقبل خدة: والله اسفة مش هعمل كده تاني 
ليث بصدمة: اي الي انتي عملتي دا
مليكة: مش انت جوزي
ليث: اة
مليكة: طيب عادي ابوسك بس لو انت مش عايز عادي 
ليث: لا عادي بس انتي نسيتي الخد التاني 
قبلت مليكة خدة التاني: خلاص مش تزعل
ليث بابتسامه: مش زعلان 
مليكة: بجد 
ليث: اة
مليكة برجاء: ممكن طلب
ليث: اؤمري ها
مليكة: ممكن تخلي حد يجبلي الكتب بتاعتي من البيت علشان اذاكر لو مش عاوزني اروح انا 
ليث: حاضر حاجه تانية 
مليكة بفرحه: يعني انت موافق
ليث: اة بطلي زن بقا 
مليكة: حاضر عاوزة اخرج 
ليث وهو يحملها: يالا يا ملاكي 
مليكةوهي تمسك رقبتة: يالاا
ذهب ليث وهو يحمل مليكة ومن الناس من يدعي لهم ومنهم من يحسدهم 
كان اسر يمشي بعربيتة في الشارع ولكن خبط فتاة 
اسر: يالهوي
 نزل من العربية بسرعة خوف عليها 
اسر: حضرتك كويسة
البنت: مش تفتح يا حيوان 
اسر بغضب: حيوان يارتني كنت هرستك تحتية
البنت: لي مفيش قانون في البلد 
اسر: غوري روحي بدل ما امد ايدي عليكي
البنت: اصل هموت واقف معاك يا شيخ اتنيل 
ذهبت البنت وركب اسر عربيتة وانطلق بها 
اسر: قمر بس لسانها عاوز قصة 
وصل ليث الي البيت ووضع مليكة علي الاريكة 
ليث: ارتاحي هنا وانا هطلب اكل تاكلي اي
مليكة: بيتزا 
ليث: كام واحدة
مليكة: واحده وانت واحده
ليث: لا مش بحب البيتزا
مليكة بفضول: طيب بتحب اي 
ليث: بحب الفراخ المشوي هطلب بيتزا وفراخ
مليكة: لا فراخ بس هاكل معاك وخلي يزود الطحينة
ليث بضحك: انا هطلبة من المطعم بتاعي 
مليكة: عندك مطعم 
ليث: اة 
مليكة: طيب والنبي اطلب انا علشان خاطري
ليث: خدي 
اتصلت مليكة بالمطعم
رجل: اهلا بليث باشا
مليكة: انا مش ليث انا مراتة 
الرجل: اهلا بحضرتك اؤمري 
مليكة: بص بقا هات حمام هتاكل حمام يا ليث
ليث بضحك: هاتي 
مليكة: طيب كدة اي حمام وفراخ ومحاشي وسلطة وطحينة وكتر في الطحينة 
الرجل: تحت امرك يا فندم 
سحب ليث منها الهاتف: وهات بيتزا واحده بيتزا 
الرجل: تحت امرك
اغلق ليث الهاتف ونظر الي مليكة وهو يسحبها من يديها ويصعد بها الي الاعلي 
مليكة: في اي 
ليث: غيري هدومك 
مليكة: مليش هدوم 
ليث: البسي من عندي بيبقي شكلك قمر 
جريت مليكة من الخجل وضحك عليها ليث وعلي خجالها اخذت مليكة دش ولبست تيشيرت من هدوم ليث فكان يصل الي ركبتها 
ليث: بكرة هجبلك لبس
دخل ليث ياخذ دش وخرج بعد مدة ولاكن لم يجد مليكة ارتظي ثيابة وهبط الي الاسفل فوجد مليكة تضع الاكل علي السفرة 
ليث بغضب: انتي فتحتي كدة 
مليكة: اة
ليث بغيرة: متتكررش تاني فااااهمة 
مليكة: حاضر يالا تعالي كل 
جلس ليث ياكل ولاكن ليس بيدية فكان ياكل بيد مليكة امسكت مليكة قطعة بيتزا وقربتها من ليث
ليث: مش بحبها
مليكة: علشان خاطري
اخذ منها ليث قطمة: حلوة اووي بس من ايدك احلي
اتكسفت مليكة وجد ليث الباب يطرق فكادت ملكية ان تقوم حتي تفتح 
ليث بغضب: اللهم طولك ياروح اترزعي يا مليكة 
مليكة: حاضر 
ذهب ليث وفتح فوجد اخد الحراس
ليث بغضب: في اي 
الحارس: الظرف دا جية لحضرتك 
ليث: غور انت 
اخذ ليث الظرف وقفل الباب فتح ليث الظرف لكن صد"م عندما وجد فيها........
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-