رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9 بقلم ندي علي
رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9 هى رواية من كتابة ندي علي رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9 - عمر ونورهان - قاسم ونسمه - نور وغسان - منير ونفين
رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9
في الصباح في منزل منير الالفي
في المطبخ
نسمه وهي جايا من الصاله :يلا يا نور انا طلعت كل حاجه علي السفره يلا نطلع نفطر
نور بتعب :يلا يا روحي وطلعوا كل وحده قعدت جنب جوزها
منير :سفره ديما انشاء الله يلا بسم الله
غسان بص علي نور من تحت لتحت لقاها بتلعب في طبقها
اسر :ماما
نور :نعم يا روحي
اسر :ممكن تعمليلي سندوتش علشان عندي تمرين في الجيم
نور :حاضر يا حبيبي وعملت ليه
قاسم :وانت عامل ايه في الجيم يا باشا مصر
اسر بحماس :والله يا بابا اقصدي يا قاسم حاجه جميله كدا والتمارين حلوه يعني
قاسم بحزن لما سمع اسم بابا من اسر ونسمه شافت دا في عيونه
نسمه في نفسها بحزن :امتي هتعترف ليا يا قاسم امتي هنخلص من السر اللي بينا دا
قاسم :الحمد الله يا حبيبي المهم تروح تدرب مش تعمل زي ابوك في ايامه
غسان بيضربه من تحت السفره :احم احم
نور مبصتش ليه ودا خلي غسان يستغرب جداً
نفين :مبتكليش ليه يا نور
نور :والله يا ماما مش حبه اكل ونفسي مش جايا للاكل خالص انا هطلع الشقه شويه وانزل
نفين :ماشي يا حببتي
غسان :قاسم عوزك في موضوع
قاسم بستغراب:تمام وراحو علي غرفة المكتب
...............
في المكتب
غسان :وانت ناوي تعمل ايه بقالك 9 سنين مخبي علي ابنك انك ابوه
قاسم :غسان انا ضعيف نسمه عمرها ما هتتقبل اسر ابن ليا افهم
غسان :وابنك يا قاسم اللي كل ورقه غلط في غلط دا ذنبه ايه
قاسم بغضب :ذنبه ان كان عنده ام غزل
غسان بغضب قام :اسمع عرف ابنك قبل ما يكبر علشان يقدر يتقبل لكن لو كبر هيكر*هني انا مش انت وسابه وطلع
قاسم دموعه نزلت لما سمع كلمة بابا :اقولك ايه يا غسان وانا لما سمعت كلمة بابا من اسر كنت شبة الجبل اللي اتهد هقدر اقوله انا ابوك يا اسر مقدرش
....................
في شقة نور
نور وقفه غي المطبخ بتغسل المواعين
غسان دخل عليها
غسان :نور اعمليلي كوباية شاي
نور بوجه خالي من التعابير :حاضر
غسان :نور مالك
نور :مفيش
غسان مسك ايدها :مفيش ازاي والشفايف الحلوه دي مبوزه كدا
نور بدموع :غسان مفيش ابعد سبني
غسان :ولما مفيش ليه بتعيطى
نور بعياط:علشان انت كل مره بتزعلني وتيجي تضخك عليا بكلمتين وانا زي الهبله اسمع كلامك بس انا لسه زعلانه منك من ساعة مضربتني بالم قدام العيله تحت
غسان مسح عيونها بخبث :بعد اللي حصل امبارح وزعلانه
نور بدموع :مش كل مره تزعلني تصالحني بالطريقه دي
غسان بخبث وهو بيقرب ليها :دي ازاي يعني
نور بخجل :ابعد متوترنيش ومتغيرش الموضوع انا اللي اعرفه لما الراجل يزعل مراته يروح يجيب ليها ورد ويعمل جو رومانسي وكدا
غسان :ما دا من ضمن الرومانسيه برضو
نور :غسان انا بتكلم جد
غسان بعصبيه:نور ورد ايه وكلام فاضي ايه يا حببتي جوزك ظابط وليه مركزه ابقي بيقف ليا كتايب الجيش واروح اجيب ورد علشان زعلت مراتي
نور بغيظ :يعني لما البطل بيزعل حببته بيعمل اللي انت بتعمله دا في رأيك يا حضرت الرائد
غسان :يا حببتي احنا متجوزين لكن الباقي بيكونو مخطوبين وبيحبو بعض بقي
نور بعياط :ابعد انا زعلانه منك
غسان اخدها في حضنه :اوعدك اوعدك عمري ما همد ايدي عليكي تاني ودا وعد رجل لمراته
نور :يلا ننزل ليفكرو حاجه دلوقتي
غسان :نور يا مراتي انتي احياناً بتحسييني اني شقطك ليه مش عارف
نور :يلا يا غسان ننزل احسن تيجي تبص تلاقي عاصي بيشتم في نسمه تحت
غسان :ايوا صحيح نسيت اتكلم مع الحيوان اللي تحت دا ازاي يقول الفاظ اللي بيقوله دي امسكه في ايدي بس
نور بضحك وهي بتقلد عاصي :يابابا دي هي اللي بتنرفزني
غسان :الام عوزه طفله العيال هتطلع ايه ونزل ونور وراه
.....................
في منزل عمر
نورهان بتعب شديد :عمر عمر
عمر فتح الباب ودخل :ايه يا روحي مالك
نورهان بعياط فتحت دراعها علشان يحضنها :بطني بتوجعني ومش عرفه اعد خالص
عمر وهو حضنها وهي قعده علي رجله :بس اهدي قومي يلا نروح عند الدكتور نشوف ايه سبب وجع بطنك دا
نورهان بعياط :انا لسه عوزه انام مليش دعوه بقي
عمر :خلاص لما نيجي نامي
نورهان بعياط :لاء انا عوزه انام الاول
عمر :خلاص نامي ولما تصحي نروح لدكتور
نورهان لعياط :مش عرفه انام خالص
عمر بص لسقف وغمض عينه :اول*ع في نفسي يا نورهان علشان ترتاحي مني خالص
نورهان بعياط :انت بتزعق ليا ليه انا عملت ايه دلوقتي بقي ذنبي ايه ان بطني بتوجعني يعني
عمر :قومي يلا هنروح لدكتور ومفيش اعتراض يلا
.....................
في منزل انتصار وهو قريب من منزل عمر
سلوي كانت قاعده قدام الشباك بتاع قوضتها بتبص علي الزرع بسرحان ودموع :انا ليه كدا ليه ديماً بقع في المشاكل غصب عني ليه مش مش زي اي بنت تحب وتتحب ليه ديماً الوحش بيحصل ليا
احمد من قدام الشباك :علشان عمرك ما كنتي وحشه ولكن تفكيرك غلط يا سلوي
سلوي بصدمه وفرحه في نفس الوقت:....
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا