رواية جبروت عائلة الرشيدي رحمة العاصي من الـ20 الي 25 الي بقلم دعاء احمد
رواية جبروت عائلة الرشيدي رحمة العاصي - رحمة وعاصي من الـ20 الي 25 هى رواية من كتابة دعاء احمد رواية جبروت عائلة الرشيدي رحمة العاصي من الـ20 الي 25 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية جبروت عائلة الرشيدي رحمة العاصي من الـ20 الي 25 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية جبروت عائلة الرشيدي رحمة العاصي من الـ20 الي 25
رواية جبروت عائلة الرشيدي رحمة العاصي من الـ20 الي 25
ملاك. وانا مش موافقه اتجوزك
قاسم بحده. ملاك فوقي واعقلي انتي بتقولي ايه
ملاك بحده وعند. انا بكر"هك يا قاسم عارف يعني ايه بكر"هك. بكر"ه نفسي وانا معاك. انت مبتعملش حاجه غير انك تذلني وتا"ذيني انا بكر"هك فاهم يعني ايه
قاسم. هدي ممكن تسلينا لوحدنا شويه لو سمحتي عايز اعقل بنتك
هدي. ماشي يا بني
قاسم مسك محمد من ياقه قميصه. قسما عظما تجيب في سيرتها لاشو"هك وشك والصيدليه بتاعتك تبيعها وتبعد عن القصر وعن اسكندريه كلها انت مش اد عيله الرشيدي
واخد تليفونه ومسح الصور تمام من عليها
محمد خرج وهو متشلفط
قاسم راح قفل الباب وواقف ادامها مربع ايديه
قاسم. ملاك انجزي واجهزي الناس مستنينا برا
ملاك بدموع وتفكير. وانا موافقه لكن بشرط
قاسم بغضب. ايه؟
ملاك. جوازنا هيكون على الورق بس وكلها كم شهر وتطلقني وتنساني خالص لاني مش طايقك يا قاسم وانت كد كدا متجوز
قاسم بخبث. وانا موافق وانا اصلا بحب ناهي
ملاك بدموع وصدمه. بتحبها!؟ تمام اوي ومفيش رجوع في الاتفاق اللي بينا ومحدش يعرفه
قاسم بخبث وابتسامه ساخره. موافق
ولنفسه
دي بتحلم دي ولا ايه بس ماشي يا لوكه هنلعب القط والفار سوا
قاسم. خالص بطلي عياط بقى وامسحي الكحل اللي بهدل وشك دا
ملاك. وانت اخرج ياله
قاسم بغمزه. ماشي يا لوكه
بعد شويه خرجوا و كتبوا الكتاب وملاك كانت فعلا مبسوطه من جواها لكن زعلانه عشان كلمته انه بيحب ناهي
... ✨✨✨✨✨✨✨✨...
عند حور
شروق. بس جوزك دا طيب وابن حلال وبجد انتي محظوظه بيه
حور. ليه بتقولي كده
شروق. بصي البت نواره مسكوها في بيت مشبو"ه من بيوت الد"عاره و كان معها هر"وين وشكلها كدا هتقضي نص عمرها في السجن وحتى لو خرجت هتعيش بعا"ر اللي عملته. والعميد بتاع الكليه اللي حاول يعت"دي عليكي اترفد من الكليه بف"يحه انه سرب امتحانات و كمان في طلاب قالوا انه كان بيستغلهم في حاجات مش كويسه والا هيسقطوا ودلوقتي متجرجر في أقسام البوليس
حور. وايه علاقه دياب بدا كله؟
شروق. بصراحه انا الفضول اخذني اعرف عشان كدا روحت قسم البوليس للبت نواره اصلي كنتي مغلوله منها وروحت اشمت فيها الصراحه تستاهل وانا ماشيه سمعت محامي بيكلم واحد اسمه دياب الرشيدي وبيقوله انه كله تمام وانت نواره والعميد بتاع الكليه مش هيخرجوا منها
حور بتفكير. معقول
شروق بخبث. شكله بيحبك
حور بحزن. حتى لو فعلا عمل كدا هو ك"سرني يا شروق انا خسرت عيلتي بسببه
شروق. لو فعلا بيحبك هيصلح كل اللي ك"سره بس المهم لو عمل كدا انتي هتسامحيه وتحبيه؟
حور. معرفش يا شروق
... ✨✨✨✨✨✨✨✨...
عند رحمه
واقفه أدام المرايه وهي لابسه فستان ازرق طويل ضيق من الصدر ونازل واسع مع لمسات بسيطه من المكياج وتسريحه شعرها الجذابه كانت جميله جدا
عاصي واقف وراها وهو مبتسم. شكلك جميله اوي
رحمه بابتسامه جميله. شكرا بس احنا هنروح فين
عاصي بغمزه. مفاجأه
وراح ناحيه اوضه الايس واخد بدله سوداء شيك ولابسها وحط برفان مميز و سرح شعره وكان وسيم جدا
عاصي. ياله بينا
رحمه. ياله
نزلوا سوا وركبوا عربيه فيراري مكشوفه رحمه رجعت راسها لورا وغمضت عنيها وهي بتتنفس بعمق وتتلقي دفعات الهواء البارده
عاصي بصلها وضحك على منظرها الجميل و ملامحها الانثويه الهادئه
بعد مده
توقف بالسياره في مكان مفتوح يقع على البحر
عاصي. وادينا ياستي وصلنا اتفضلي
ثم ساعدها بالنزول من السياره وهو يلف يديه حول خصرها ويشير الي المينا
عاصي. من هنا يا قلبي
ابتسمت رحمه وهي تتأمل المكان بانبهار بدايه من الطريق الحجري المصقول والمضاء من حوله بانوار بيضاء هادئه
عاصي ابتسم ومسك ايديها
ليتوجه بها إلى الممشى الحجري المصقول والمضاء باناقه وموج البحر يرتفع حولهم بين الحين ااخر فيلامس قدمها بلطف في حين ينتشر رذاذ الماء حولهم
عاصي لف ايديه حوالين خصرها وهو يضم جسدها الصغير بتملك عاشق ويشعر بالسعاده لرويه سعادتها الواضحه
عاصي. من هنا
رحمه فجأه وقفت أدام يخت كبير
رحمه. هو احنا هنروح فين
عاصي. متخافيش
ساعدها تطلع على اليخت وطلع هو كمان للدور التاني رحمه وقفت مبهوره من المكان
اليخت كان متزين بالورد الأبيض والأحمر بأول حرف من اسمها مع أول حرف من اسمه في قلب كبير بشكل أنيق جدا
رحمه من كتر الفرحه دموعها نزلت
عاصي واقف وراها وحضنها ساند دقنه على كتفها. ايه رايك؟
رحمه بدموع. حلو اوي اوي
عاصي استغرب وديرها لها. طب بتعيط ليه
رحمه. اصل المكان جميل اوي اوي اوي يا عاصي
عاصي. ربنا يقدرني واسعدك
رحمه بجديه. ممكن اطلب منك طلب
عاصي. قولي يا رحمه
رحمه. طلق رغد
عاصي بحده. ليه؟
رحمه بسرعه. لان حياتكم سوا بقيت مستحيل يا عاصي كفايه تظلمها معاك لو سمحت
عاصي بهدوء. ممكن ناجل الكلام في الموضوع دا
رحمه بابتسامه باهته. حاضر
عاصي بابتسامه جميله. انا بحبك وعايز اكمل معاكي حياتي وأخلف منك ولاد كتير
رحمه بهدوء وهي بتفكر في تجربتها الاولي. بس انا مش مستعده انا اسفه يا عاصي بس
عاصي بهدوء. انا متفهم يا رحمه ومتخافيش انا مش مستعجل المهم تفضلي معايا
تسمحيلي بقى بالرقصه دي
وهنا اشتغلت الموسيقى على اغنيه هاديه ويفضلوا يرقصوا سوا واليخت بيتحرك بيهم في البحر
.. ✨✨✨✨✨✨✨✨..
عند حور
دياب دخل اوضته لقها قاعده وضمه نفسها وشكلها بتفكر في حاجه
تجاهلها ودخل اخد دش ودا ضايقها
بعد شويه
خرج وكان لابس تيشرت بنص ازرق وبنطلون اسود وبينشف شعره وكان وسيم جدا
حور بتوتر. انت ا تعشيت؟
دياب بصلها برفعه حاجب لكنه مردش
حور. انت كويس؟
دياب بضيق. عايزه ايه؟
حور. انا عرفت اللي انت عملته شكرا بس
دياب. لو على الطلاق هطلقك بكرا بس مش هنا احنا هنسافر سوا بعد بكرا ومش عايز وجع دماغ
حور. طلاق!؟
دياب سابها وراح نام وهي راحت نامت في الناحيه التانيه كانت منتظره انه يشدها لحضنه زي ما بيعمل في العاده لكنه معملش كدا ليمر الوقت دون أن تسمع منه أي حركه حتى احست به يتقلب فوق الفراش يعطيها ظهره لتعلم انه قد ذهب للنوم لأول مره منذ زواجهم دون أن ياخدها بين ذر"اعيه لتظل مستيقظه يجافيها النوم لوقت طويل تفتقد دف احتضانه لها. ليتفاجي بها تتسحب ببط وتدخل اليه وتتوسد صدره لتندس بين ذر"اعيه كما لو اعتادت النوم بينهم طوال عمرها
لتمد انامله دون اراده منه تبعد خصلات شعرها عن وجهها الناعم وهو بيتسم ودون اراده طبع قب"له هادئه على شفتيها ثم شدد من احتضانه ونام بعنق
عند ثريا
ثريا. ماشي يا قاسم بقى بتتجوزها من ورانا حسابك تقل انت واخواتك اوي وانا مقبلش ان الأشكال دي تدخل عيله الرشيدي بس الاول حور هانم لازم تتادب وتخرج من حياه دياب وبعد كدا نشوف موضوع ملاك مسكت موبايلها وكلمت حد
ثريا. الوا
فهد. مين معايا؟
ثريا. حور لسه لازمك
فهد. انتي مين
ثريا. ملكش دعوه هديك اتنين مليون و مشوفش حور تاني اعمل فيها اللي انت عايزه اقت"لها. اغتصا"بها وبعد كدا تقت"لها ميهمنيش المهم تخفيها عن وش الارض
لو موافق تيجي اسكندريه بكرا الصبح
فهد بخبث. وماله مدام فيها فلوس
عند قاسم وملاك
قاسم بخبث. شوفي يا لوكه انا موافق على شرط بس انا كمان عندي شرط
ملاك بضيق. ايه
قاسم. هتيجي معايا قصر الرشيدي النهارده وهتكملي الفتره اللي هنعشها سوا على اننا زوجين عاديين
ملاك. بس دا كتب كتاب بس مش فرح
قاسم بخبث. ودا شرطي الا انا همشي دلوقتي وشوفي ايه اللي هيحصل. والناس هتقول عليكي ايه
ملاك بضيق. انت بتستغلني؟
قاسم بابتسامه ساحره. ايوه
ملاك بضيق. اللهم طولك يا روح موافقه
قاسم. ياله بينا
كتبوا الكتاب وفضلوا شويه وبعد كدا اخدها وراح على قصر الرشيدي
في القصر✨
ملاك وقاسم دخلوا سوا وكانوا طالعين على اوضته لكنه واقفهم صوت ناهي الغاضب وهي داخله بشنطه هدومها
ناهي بغضب. اتجوزتها يا قاسم؟ اتجوزت دي
قاسم بهدوء. لوكه اطلعي فوق وانا هخلص شويه حاجات واجيلك
ملاك بردح وهي باصه لناهي. ولا ان شاء الله ما جيت هي ناقصه بلاوي
ومسكت الفستان وطلعت اوضته
في اوضه ملاك✨✨✨
ملاك. اكيد هحاول يقربلي اعمل ايه دلوقتي ياربي. لا يا قاسم مش هسمحلك بدا وخصوصا بعد اتفقنا بأنك تطلقني وانك بتحب ناهي بس هعمل ايه دلوقتي انا عايزه هو اللي يقر"ف يقربلي
ابتسمت بخبث وهي رايحه ناحيه التسريحه
وافتكرت ان قاسم عنده حساسيه من برفان معين
ومع ذلك محتفظ بيه ودا طبع غريب عنده
في المكتب ✨✨✨
قاسم. ايه الشنطه دي؟
ناهي. شنطتي اصلا انا قررت اعيش في بيت جوزي ولا مش مسموح بدا غير للخدامين
قاسم بحده. ناهي الظاهره ان القلم اللي ادتهولك المره اللي فاتت مكنش قوي كفايه يوقفك عند حدك ومحتاجه قرصت ودن
ناهي بخوف. قاسم انا هقعد معاك هنا زي زيها هي مش احسن مني
قاسم. والفرح؟
ناهي بدلع. مش عايزه فرح انا عايزك انت يا قاسم وبحبك انت
قاسم بجديه. وانا موافق يا ناهي بس قسما عظما تقربي لملاك هد"فنك حيه انتي فاهمه
ناهي بغضب بتحاول تداريه وتتكلم بدلع. موافقه يا قاسم ايه رايك تبات معايا النهارده وهسهرك حته دين سهره تحلف بيها طول عمرك
قاسم بسخريه. لا وانتي خبره
ناهي. ايه؟
قاسم بحده. ولا حاجه انا هبات مع ملاك النهارده وانتي بكر لحد ما نشوف الموضوع دا هيرسا على ايه تصبحي على خير
ناهي لنفسها. قسما بالله يا قاسم ما انا مهنياك بيها انت ليا انا لوحدي
دخل قاسم الي الجناح الخاص به بعد أن أنهى حديثه مع ناهي وهو يشعر بالتوتر الشديد والخوف من مشاعره القويه التي لا يستطيع السيطره عليها وتشعر دائما بالضعف اتجاهها وخصوصا بعد أن أصبحت زوجته
قاطع شرود وقد تفاجأ براحه يبغضها كثير
لكن ما آثار دهشته هو رؤيه ملاك تمشط شعرها ولكن بالجاز
ورائحته تتغلغل في ارجاء الغرفه
قاسم بغضب. ايه دا
ملاك بخبث. ايه
قاسم. ايه الريحه دي
ملاك. دا جا"ز انا كنت جيبته وكنت سيبه في اوضتي وقررت احطه النهارده اصلي عرفت انه بيطول الشعر وينعمه
قاسم. مين اللي رش من البرفيوم دا
ملاك بابتسامه جميله. اوبس نسيت انك عندك حساسيه من البرفان دا بالذات
وعلى العموم لو مضايق من ريحتي ومن ريحه الاوضه في اوض كتير في الجناح ممكن تنام في اي واحده فيهم. اصل الصراحه ريحه الجا"ز مش بتروح خالص. ولا اقولك حل احسن روح لحبيبه القلب ست ناهي زمانها مستنياك
قاسم بعدم تصديق. انتي مجنونه صح؟ ناهي ايه دلوقتي. النهارده كتب كتابنا انتي مستوعبه بتقولي ايه دا انتي ليلتك سوده
ملاك بلامباله. قاسم انت جينتلمان عيب تكلم المدام بتاعتك كدا ناهي تقول عليك ايه
فأنت ممكن تروح تنام في اي اوضه وبلاش وجع دماغ ليك
قاسم بخبث وابتسامه صفره. بقى كدا يالوكه كل الحوار دا عشان تنامي لوحدك في الاوضه
ملاك. وانا مش محتاجه اعمل حوارت احنا بينا اتفا
بمقاطع حملها بين ذراعيه وسط تذمرها وغضبها واتجه بها إلى الحمام الخاص بغرفته والقاها بدون اهتمام في البانيو
ثم ظغط سريعا على عده أزرار جعلت الماء اندفع من كل اتجاه ويغرقها وهي تصر"خ بغضب تحاول الإبتعاد عن الماء دون جدوه وسط ضحكات قاسم العاليه الذي سحب علبه كبيره من الصابون السائل وافرغها فوقها بالكامل
قاسم بتحذير. نص ساعه تاخذي فيهم شاور وتمحي إثر القرف دا
ملاك قفلت المياه وبقيت تزيل شعرها عن عنيها وهي بنصر"خ فيه
ملاك بغيظ. انا حره اعمل اللي انا عايزاه ومتنساش ان بينا اتفاق ولو مش عجبك سيبني انزل انام في اوضتي او انت روح اتخمد في اوضه تانيه
قاسم بابتسامة بارده. انا فعلا كنت ناوي انقلك في اوضه تانيه تكون خاصه بيكي لوحدك بس بعد الهبل اللي حصل دا هتنامي في اوضتي وجانبي على السرير لحد ما انا اقرر عكس دا
ملاك بغضب طفولي المايه بتتساقط عنها بشكل جميل. مش هيحصل يا قاسم انا لا هنام جانبك ولا هنام في اوضه انت فيها
قاسم بتحدي. هنشوف يا لوكه ادامك نص ساعه تاخدي فيها شاور وتخرجي والا هضطر ادخل انا بنفسي اساعدك تاخدي شاور
ثم همس بجانب وجهها الذي اكتس بحمره الخجل وايضا الغضب
قاسم بسخريه. وانا مقولكيش يا لوكه بحب ادي كل حاجه حقها اد ايه يعني ممكن التشاور ياخد ساعه اتنين تلاته ممكن للصبح
ثم غمز بعينه بشقاوه وهو يفتح أزرار قميصه. ايه رايك نبدأ دلوقتي
هنا صر"خت ملاك وهي بترجع لورا. لا متشكره مش عايزه مساعده اتفضل انت وانا مش هخلي إثر لريحه الجا"ز اللي مضايقك دي. اخرج انت بس وانا هعمل اللي انت عاوزه اتفضل
قاسم بمرح. ماشي يالوكه على العموم انا برا لو احتاجت حاجه انا برده في مقام جوزك
ثم خرج وهو يدندن بمرح وسعاده وهو يقسم انه سيصيبها بالجنون حتى تعترف بحبها له
في نفس الوقت
قاسم امر الخدم بتعطير الغرفه ومحو إثر ذلك البرفان
في حين بدل ملابسه الي برموده سوداء وتيشرت ابيض بنص كم خفيف
قاسم بخبث. لوكه خلصتي شاور ولا محتاجه مساعده
ملاك بتوتر. لا خلصت بس ممكن تخرج لو سمحت عشان اقدر اخرج اغير هدومي
قاسم بابتسامه. طب ما تطلعي يا حببتي هو انا غريب
ملاك وهي على وشك البكاء. قاسم ارجوك اخرج
قاسم بخبث. تمام يا لوكه استنى دقيقتين واخرج
بعد شويه
ملاك بحذر. قاسم قاسم
خرجت بحذر وهي لفه منشفه طويله على جسمها اتنهدت براحه لما لقيته مش موجود وراحت ناحيه الدولاب عشان تجيب هدومها بعد ما قاسم امر الخدم بانهم يرتبوا هدومها قي دولابه لكن استغربت لما لقيته مقفول
ملاك بغضب. اكيد هو اللي قفله ماشي يا قاسم ام وريتك بس هعمل ايه دلوقتي
الا انها لمحت هدوم على السرير راحت تبص عليهم لقيته قميص نوم اسود لحد الركبه من الدانتيل الشفاف
ملاك بغيظ. والله كان لازم اتوقع كدا من واحد زيك يا قاسم منك لله وانا بقى هلبس البتاع دا ازاي مكشوف وشفاف كدا
ماهو مش معقول افضل بالفوطه كدا يعني ربنا ياخدك يا قاسم
اتنهدت بضيق واخدت القميص ولابسته وبين اد ايه بشرتها بيضاء جميله جدا. يبرز رشاقه خصرها
قاسم واقف وراها وبيصفر وهي اتخضت ورجعت لورا
قاسم. ايه الجمال دا يا قمر
بقلم دعاء احمد
ملاك بدموع. قاسم انا عايزه بجامه انا مش هعرف اقعد كدا لو سمحت
قاسم بهدوء. طب بتعيط ليه يا ملاكي
ملاك وهي بتزيد من شهقاتها. عشان انا مش هعرف اقعد ادامك كدا لو سمحت عايزه بجامه
قاسم. اهدي اهدي متخافيش يا قلبي ياله تعالي نتعشى يا حببتي
مسك ايديها وراح ناحيه السفره وقعد يأكلها وهي بتعيط ابتسم
قاسم. ياله يا حببتي ننام
ملاك. قاسم
قاسم. متخافيش ياله بقى هنام
حضنها بتملك شديد ونام كانت بتحاول تخرج من حضنه لكنه بيتبت عليها اكتر وفي النهايه استسلمت ونامت
الصبح✨✨
عند حور
دياب. صباح الخير
حور. صباح النور
دياب بمشاكشه. هو انتي ايه اللي دخلك لحضني
حور. ها
دياب بابتسامه جميله. ايه القطه اكلت لسانك ولا نسيتي ازاي اتسحبتي ودخلتي لحضني شاكلك مبقتيش تعرفي تنامي غير في حضني يا حور هانم
حور بتغير الموضوع بسرعه. انا ممكن اروح الكليه النهارده في شويه ورق لازم اخلصه بما انك بتقول اننا مسافرين بكرا
دياب. اوكي يا حور
تسريع الاحداث
كانت ماشيه في الشارع لابسه دريس وردي طويل جميل فجأه عربيه سودا وقفت جانبها وشدوها كتموا نفسها ورشوا حاجه على وشها
فهد بخبث. بقيتي تحت ايدي يا مزه وكمان كسبان فيكي ٢مليون هههن هنتسلي وبعد كدا هقت"لك يا حور صدقيني هندمك
.. عند رغد
رغد بقيت احسن في الأسبوعين دول
راحت عند عمر لقيته فاتح باب شقته ويلعب مع إياد وقفت وابتسمت بخوف من المستقبل
رغد. صباح الخير
عمر. صباح النور عامله ايه دلوقتي؟
رغد. الحمد لله احسن الشقى دا غلبك
عمر. لا ابد وبجديه رغد لازم الولد يتكتب باسمي وانتي تتطلقي من عاصي ونتجوز
رغد. انا خايفه يا عمر انت متعرفش عيله الرشيدي لو ثريا عرفت اني وصلت لاياد واني هنا هتطربا الدنيا فوق دماغنا دي مش بني ادمه
عمرو. وانا مش هسيب ابني يعيش في الضلمه يا رغد ولو على جث"تي
في عرض البحر
على يخت عاصي
رحمه قامت من النوم ملقتش عاصي اخدت هدومها ودخلت اخدت شاور وبعد كدا لابس دريس قماس لونه ازرق وعليه ورد ابيض كانت جميله جدا
طلعت من الاوضه وطلعت على الروف
عاصي بابتسامه جميله. صباح الخير يا كسلانه. ياله تعالي نفطر سوا
رحمه. صباح النور ايه دا انت صاحي من بدري ولا ايه
عاصي. مش من بدري اوي يعني ياله تعالي
رحمه راحت قعدت على كرسي جانبه والرياح كانت خفيفه بتطير شعرها
عاصي. رحمه احكيلي عنك
رحمه. سيبك مني وقولي انت مالك؟ يعني ليه ساعات بتتعب وتبقى مصدع
عاصي. دي حكاية طويله اوي
رحمه. ممكن اسمعها؟
عاصي. قبل خمس سنين عملت حادثه كل اللي فاكره اني كنت بفادي البنت اللي بحبها
رحمه. بتفاديها ازاي يعني؟
عاصي. مش فاكر كل اللي فاكره ان كان في عربيه جايه بسرعه ناحيتها وانا دفعتها واتخبط مكانها
رحمه بتفكير شديد. مين البنت دي يا عاصي
عاصي. مش فاكرها
رحمه بدأت تفتكر شويه حاجات
قبل خمس سنين
سلمي. بصي يا رحمه انتي هاتي الفطار من برا محل اللي على نصيه الشارع ذا بيعمل فطار تحفه وكمان جانب الكليه وانا هجيب المشروب من الكافتيريا
رحمه بغيظ. ماشي ياختي
صقر. في ايه
رحمه. ولا حاجه انا هاروح اجيب الفطار وانت يا صقر أقر الجزئيه دي عشان انا مش فاهمها هتشرحالي
صقر. ماشي ياختي
رحمه بتخرج لمحل قريب من الكليه
وهي راجعه بتبص ادامها في عربيه جايه باقص سرعه بتفتح عنيها بصدمه ولسه العربيه هتخبطها بيجي شاب ويزقها بقوه وبتقع الأرض بتنز"ف من دماغها والشاب كان ضهره ليها وفي د"م كتير حواليه بتقفل عنيها ببط
مش بتفوق الا تاني يوم في المستشفي
صقر. رحمه انتي كويسه
رحمه. دماغي بتو"جعني اوي يا صقر هو ايه اللي حصل
صقر. في عربيه كانت هتخبطك
رحمه بسرعه. الشاب اللي وقع دا أخبره ايه
صقر. محدش يعرف هو مين وبسرعه البرق كانت جيب عربيه إسعاف خاصه ونقلته للمستشفى ومحدش يعرف هو مين ولا في اي معلومه عنه
رحمه. يعني ايه؟ هو كويس يعني؟ انا لازم اقابله وعلى الاقل اشكره دا انقذني
صقر. محدش قدر يعرف عنه حاجه بس الغريب ان عربيه الإسعاف اللي خدته جيت بسرعه البرق وكان في حد عارف انه هيعمل حادثه
رحمه. انا دماغي بتو"جعني اوي اااههه
باك
عاصي. رحمه رحمه
رحمه. نعم
عاصي. روحتي فين
رحمه. ولا حاجه عاصي هي الحادثه اللي حصلت لك دي حصلت فين؟
عاصي. بصي لما فوقت ثريا هانم قالت اني كنتي في القاهره
رحمه لنفسها. انتي بتفكري في ايه بيقولك في ألقاهره وانتي كنتي في اسكندريه فوقي يا رحمه مالك؟
رحمه بسخريه وهي كاتمه ضحكتها. بس انت طلعت شيف محترم انت اللي مجهز الاكل دا
عاصي. هو يعني زياده ملح والبيض تقريبا اتحر"ق
رحمه انفجرت من الضحك. هو مش تقريبا هو اتحر"ق الاكل بصراحه فظيع
عاصي. طب ما تيجي نعمل فطار سوا بدل البهدله اللي انا عملتها دي
رحمه. ياله بينا
وراحوا المطبخ رحمه لابست المريله وبدأت تعمل الاكل وهو بيساعدها وكانوا مبسوطين اوي
بعد ساعات طويله
عند دياب
دياب لنفسه. مبتردش ليه دي كمان ردي بقى يا حور انا مالي قلقان كدا ليه
مسك موبايله وكلم عامر دراعه اليمين
دياب. عامر عايزك تعرف مكان حور هانم فورا هي كانت في كليه الطب بس اتاخرت
عامر. انت تؤمر يا دياب باشا ساعه بالكتير واعرف مكانها
دياب بعصبيه. حالا يا عامر
عامر. تحت امرك يا باشا
عند حور✨✨✨
بتفتح عنيها ببط و دماغها وجعها لقيت نفسها نايمه على سرير في اوضه شكلها غريب
بدأت تفوق وبتسمع صوت من برا الاوضه
فهد. لازم اروح مشوار مهم لو البت اللي جوا دي هربت نهايتكم على أيدي
واحد من رجالته. متقلقش يا فهد بيه مش هتغيب عن عنينا
حور بتحط ايديها على بوقها بخوف وبتزق إلانتريه وراء الباب راحت ناحيه البلكونه فتحتها بالراحه بتبص لقيت نفسها على ارتفاع كبير وشاكله اخر دور
بقيت على وشك انها تعيط بترفع راسها شافت السطح وبصت تاني لارتفع العماره واتخضت
حور لنفسها. اعمل ايه دلوقتي لو وقعت همو"ت بس انتي عارفه الحق"ير دا عايز منك ايه وعلى جث"تي انه يقربلي
مسكت في الحديد اللي في سور البلكونه حطت رجل على حافه الجدار ورجليها التانيه على جدار الشباك بتاع الصاله لانه واضحه انه استوديو اوضه وصاله و بقيت تحاول تطلع للسطح ولأن الارتفاع مكنش كبير قدرت تطلع على السطح
اول ما طلعت لقيت قبه كبيره ودا كان تصميم سطح الاوضه مشيت على السطح براحه وهي خايفه بعد كدا شافت سلم حديد بيخرج علي برا الشقه دي خالص وينزلها لسلم العماره
نزلت عليه لكن بقيت تسمع صوت زعيق عرفت انهم عرفوا انها هربت بقيت تنزل من العماره وهي بتجري كانت عماره ست أدوار وباين انها مهجوره وقديمه
كانت بتنهج وهي نازله
اول ما خرجت بصيت حواليها وكان المكان كله رمل والعماره دي من برا شكلها خر"ابه
سمعت صوت دبتهم على السلم طلعت تجري
واحد من رجاله فهد. هناك اهيه هاتوا العربيه بسرعه
حور بصت للمكان وكان في مجموعه هضاب رمل وبالتحديد هضبه الجلاله بقيت تستخبي لكن فجأه وقعت على الأرض و وبتنز"ف من بوقها
واحد من رجاله فهد. انت عملت ايه يا حيو"ان فهد بيه عايزها حيه
التاني وهو بينزل المسد"س. اومال كنت اسيبها تهرب هو في النهايه برده كان هبقت"لها ياله شوفها عايشه ولا ما"تت
الأول راح ناحيته وبقي يشوف نبضها. لسه عايشه لكن لو فضلت كدا د"مها هيتصفي
عند دياب✨✨✨
عامر وصله الشركه
عامر. دياب بيه حور هانم موصلتش الكليه اصلا
دياب بخضه. انت بتقول ايه؟
دياب افتكر حاجه
وفتح موبايله و ادي التليفون لعامر وبقي يسوق بسرعه
دياب. عامر حددلي موقع السلسله دي فين بالظبط
عامر اخد الموبيل وفتح الجي بي اس
عامر. دي على طريق الجلاله قبل الغردقه
دياب وهو بيسوق بسرعه. كلم الرجاله وقولهم يحصلونا على هناك. كلم مالك الجبالي هو اكيد قريب من المكان دا
عامر. الرائد مالك الجبالي الوحده بتاعته في منطقه.... اكيد هيقدر يوصل اسرع
دياب. ابعتله اللوكيشن حور لازم تطلع من هناك عايشه
دياب. اكيد مفيش غيره الك"لب اللي اسمه فهد
.... ✨✨✨✨✨✨.....
عند ملاك
بتصحي تلقى قاسم بيداعب وشها بورده بيضا
ملاك بغيظ. استغفر الله العظيم انت يا ابني موركش غيري حل عن اللي خلفوني بقى انت زهقت يا شيخ منك
قاسم بسخريه. كنت فاكره اني معجبه بيه بس لما شفته بيتجوز اتاكدت اني بحبه
ملاك كانت رايحه الحمام وقفت اتصنمت لما سمعته. انت قريت الورقه
قاسم بابتسامه جانبيه. ايوه بس يا لوكه لو عايزه تعترفي بحبك ممكن تيجي تقوليلي على طول وانا هقدر الموقف انت برده وسيم و مز وغني ولا اقاوم
ملاك بسخريه. ومين قالك اني بحبك انتي يا دغف
قاسم بحده. بت انتي اتكلمي عدل وبعدين لو مش انا هيبقى مين يا لوكه
ملاك بعند وتمثيل ممتاز. واحد زميلي بس للاسف اتجوز بس عارف انا لسه بحبه بحبه اوي اومال انا عملت الاتفاق اللي بينا دا ليه؟ وليه مش عايزاك تقربلي؟ اصلا انا قلبي ملكه هو وبس عشان كدا كلها كم شهر وتطلقني عشان اشوف نصيبي معه أصله كلمني وقالي انه بيحبني زي ما انا بحبه لكن ظروفه جيت كدا بس طبعا وقتها انا رفضت لاني كنت مخطوبه لمحد لكن بما ان كل حاجه بقى تمام وانت هتطلقني هقابله واقوله اني لسه بحبه ونصلح كل اللي حصل دا ونتجوز
قاسم كان بيسمع كل كلمه وعيونه بطق شرار وفجأه مسكها من شعرها بقوه وهي صر"خت بقوه
قاسم بغضب. تت ايه شوفي يا ملاك الاتفاق اللي بينا دا تنسيه لأنك ملكي انا لوحدي
ملاك بقوه مزيفه. هههه ضحكتني
قاسم بحده وغضب. شكلك عايزانى اثبتلك
وساب شعرها وبقي يقرب منها وهي بترجع لورا بخوف ووو
عند فاروق✨✨✨
فاروق. البت اللي اسمها رحمه دي مش سهله هي اخر واحده اتكلمت مع الدكتور قبل ما يمو"ت واكيد معها الورق البت دي لازم تمو"ت
ثريا بغضب. فعلا كان لازم تمو"ت من زمان من يوم ما اتولدت كان لازم تمو"ت زي ابوها وامها الخدامه
فاروق بشك. تقصدي ايه يا ثريا
ثريا بتوتر وهي بتوعي لكلامه. ولا حاجه
فاروق. ثريا تقصدي ايه قولي اللي انتي مخبيه دلوقتي احسن من بعدين
ثريا بخوف. رحمه اسمها الحقيقي رحمه عثمان الرشيدي
عشان كدا حاولت اقت"لها من خمس سنين لما عاصي كان بيحبها
فاروق بذهول. انتي عارفه ان رحمه تبقى اخت عاصي وقاسم ودياب و موافقه على جوزها من اخوها انتي مجنونه يا ثريا
عند قاسم وملاك
ملاك بخوف. قاسم انت بتبصلي كدا ليه؟
قاسم بغضب. هو مين؟ اسمه ايه؟
ملاك. ايه؟
قاسم بزعيق. مين هو الزفت اللي بتحبيه.
ملاك بغضب. وانت مالك؟
قاسم. انا جوزك يا هانم ولا نسيتي
ملاك. واحنا بينا اتفاق
قل"م نزل على وشها بقوه
قاسم بغضب وعصبيه. اتفاق اتفاق انتي ايه يا بني ادمه انتي زهقتيني في عشتي. انا ممكن دلوقتي ادفعك تمن اللي قلتيه غالي اوي بس انا مش حيو"ان. اه وصحيح الاتفاق اللي بينا لاغي. وانا هبات يوم عندك ويوم عند ناهي. وقريب اوي هتبقى ملاك قاسم الرشيدي. واوعي تاخدي في نفسك مقلب انا مش بعمل كدا عشان همو"ت عليكي بس عشان تفهمي ان مفيش واحده تقول لا لابن الرشيدي
وسابها وخرج وهو غضبا"ن من برودها
ملاك بدموع. غبي يا قاسم عمرك ما هتتغير هتفضل حيو"ان كان نفسي تعرف ان محبتش غيرك بس عمري ما هقبلك وانت بالطريقه دي و مش هسيبك لناهي عشان من حق قلبي انه يفرح
... ✨✨✨✨✨✨✨✨..
عند حور
رجاله فهد نقلوها للشقه تاني وهي كانت بتنز"ف بشده وفقدت الوعي
بعد شويه دخل فهد
وبص للارض من اول السلم لحد الشقه في د"م على الأرض
فهد. انتم يا بها"يم
واحد. ايوه يا فهد بيه
فهد. ايه الد"م دا؟
تاني. بصراحه يا فهد بيه البت كانت هتهرب وخرجت من العماره لكن مسكنها و بالغلط اخدت رصا"صه
فهد. اغبيه هاتوا دكتور بسرعه
شخص. بس على ما يجي الدكتور هيكون د"مها اتصفي احنا في مكان مجهور
فهد بغضب. والحل ايه دلوقتي
الشخص دا. سخن سك"ينه يا محمود
بعد شويه بيشيل الرصا"صه من كتفها وبيكو"ي الجرح وسط صر"اختها العاليه
قبل قليل
الرائد مالك الجبالي. هو دا الموقع اللي بعته دياب الرشيدي عايزكم تمشطوا المنطقه البنت لازم نلاقيها حيه
مالك بيفضل يتحرك وهو ماسك موبايله وفاتح الجي بي اس لحد ما يوقف في مكان
وبينزل على الأرض وبيمسك سلسله واقعه على الأرض و كان في د"م على الارض
مالك بحده وزغيق. البنت في المنطقه دي دوروا كويس
لكنهم بيسمعوا صوت صر"اخ عالي جدا
كان في أكثر من مبنى مهجور مالك طلع مسد"سه وبيعمر"ه وبقي يروح ناحيه الصوت
ووراه عساكر
مالك. انتم هنا وانتم ورايا
بيطلع البنايه وصوت الصر"اخ بيزيد لحد ما بينقطع خالص
مالك واقف أدام باب الشقه وفجأه ضر"ب رصا"صه في الباب وزقه برجليه
ودخلوا، رجاله فهد طلعوا سلا"حهم وبقوا يتعاملوا معهم
فهد شاف رجالته وهم بيقعدوا راح شد حور من دراعها ووقفها بالعافية وحط على دماغها المسد"س
مالك وهو موجه المسد"س على دماغه. اللي بتعمل دا مش هينفعك نزل سلا"حك يا فهد وسيبها
فهد بغضب. لو همو"ت يبقى اخدها معايا
مالك بابتسامة واثقه من نفسه. يبقي انت اللي اخترت
وبسرعه جدا مالك كان ضر"ب النا"ر على دماغ فهد. فهد حركته اتشلت وفجأه وقع على الأرض ساب حور اللي وقعت على الارض وهي فاقده الوعي
مالك بسرعه جري على حور وبقي يضر"ب على خدها بخفه وهو بيحاول يفوقها
مالك شالها ونزل بيها من البنايه وحطها في العربيه وساق عربيته بأقصى سرعه بيبص على تبلو العربيه لقى تليفونه مبطلش رن
ودياب اتصل عليه ٣٥ مره
مالك. الوا ايوه يا دياب بيه
دياب بخوف. لقيتها؟
مالك. ايوه بس للاسف واخده رصا"صه وانا هاخده على أقرب مستشفى
دياب كان بيسوق بسرعه جدا. انا ساعه بالكتير واكون عندك
تسريع الأحداث
في المستشفي
بيدخل دياب وهو بيجري
دياب. حور الشرقاوى كويسه
موظفه الاستقبال. في العمليات يا فندم
مالك. دياب بيه
دياب. حور؟
مالك. متقلقش الحمد لله قدرنا تلحقها وهي دلوقتي في العمليات ودي رصا"صه في كتفها
دياب حط ايده على قلبه اللي بيدق بسرعه وبيتنهد بحزن
دياب ببرود عكس الي جواه. فهد هو اللي خط"فها؟
مالك. للاسف اه وهو دلوقتي ما"ت وعلى فكره دا هيسهل علينا موضوع تجاره الآثار و أفراد الأمن نزلوا الصعيد وعرفت من دقايق انهم قبضوا على يوسف الشرقاوي.
دياب. محمد الشرقاوي عرف ان بنته اتصا"بت
مالك. بلغنه وبلغنه كمان انه خط"ف مدام حور
دياب. جيب العواقب سليمه يارب
بعد كم ساعه
حور بتفتح عنيها براحه بتعب لقيت ابوها قاعد جانبها على كرسي جانب سريرها وماسك ايديها بخوف وبيبكي
حور بتعب. بتبكي يا بوي
محمد بحب. وحشتني اوي يا ضي عيني
حور. سامحني يا بوي
محمد. مسامحك يا بتي بعد ما عرفت نيه الخس"يس ابن عمك واللي عمله والفضل يرجع لجوزك ربنا يحفظكم يا بنتي
حور. دياب هو عمل ايه؟
محمد بدا يحكي اللي حصل
قبل اسبوع
دياب. محمد الشرقاوي معايا
محمد في الموبيل. ايوه مين معايا؟
دياب. لو لسه بتحب بنتك وخايف عليها تيجي اسكندريه ضروري. اهو على الأقل تعرف اللي اخوك بيعمله؟
محمد بغضب. انا معنديش بنات بنتي ما"تت
دياب. يبقي صدقني لو مجتش في خلال يومين بنتك فعلا مش هتبقى كويسه
وقفل معه
بعد يومين
في كافتيريا على البحر
محمد بحده. انت! عايز ايه!؟
دياب وهو قاعد بيشرب قهوته وحاطط رجل على رجل. يوسف الشرقاوي بيتاجر في السلا"ح
فهد الشرقاوي حاول يغت"صب بنتك.
محمد. انت كداب فهد هيعمل كدا ليه وهو كان هيتجوزها
دياب. كان هيتجوزها عشان هي بنتك الوحيده ووريثتك. إنما ليه هيغ"تصبها لانه حيو"ان.
محمد. لا يمكن انت عايز توجع بيني وبين اخوي وابنه
دياب. انت اللي تبقى مجنون لو مصدق انهم بيحبوك وعلى العموم كمان خمس ايام بالظبط يوسف الشرقاوي بيجهز لعمليه تهر"يب كبيره ولو فعلا حصل اتأكد اني مكدبتش عليك بعد اذنك
باك
حور. عمل كدا فعلا!
دياب خبط الباب ودخل
دياب بجديه. انت كويسه
حور بابتسامه جميله. الحمد لله شكر على اللي عملته معايا
دياب بجديه. حج محمد بنتك مفيش أشرف منها خالي بالك عليها اظن اني عملت اللي عليا حور انتي طالق
حور بصدمه. ايه
دياب ببرود. تقدر تاخد بنتك يا حج محمد بس خالي بالك العالم دا في اسوء انواع البشر هي حاولوا ياذ"وها بعد اذنكم
دياب اتسحب من وسطهم وخرج
حور بدموع. طب ليه؟ ليه يابابا
محمد بندم. شكله جدع ابن حلال ربنا يوقفه وانتي يا بتي بكرا هنسافر الصعيد سوا
حور بدموع مكتومه. بابا ممكن تسيبني لوحدي لو سمحت
محمد. حاضر يا بتي
حور لنفسها. ليه ليه طب وانتي زعلانه ليه انتي مبتحبهوش. ولا بعد اللي عمله غيرتي رايك
بس ليه يطلقني ليه يا دياب؟
عند رحمه
كانت لابسه فستان احمر طويل جميل جدا ومسرحه شعرها بجاذبيه شديده ومكياج بسيط
عاصي كان لابس بدله سوداء انيقه وحاطط برفان مميز
عاصي بغمزه. ايه الجمال دا كله
رحمه بابتسامه رقيقه. حلو؟
عاصي وهو بيبوس ايديها. زي القمر ياله بينا
بعد شويه بيوصلوا لمطعم على البحر جميل جدا. رحمه وعاصي دخلوا
عاصي بهمس للنادل. جهزتوا اللي قلتلكم عليه
.. ايوه يا عاصي بيه
عاصي ساب ايد رحمه والاضاه كلها انطفت
رحمه. عاصي عاصي
بعد شويه بيظهر أضواء على البحر رحمه بتدخل المطعم للناحيه التانيه كان في طريق من الورد الأحمر جميل وعاصي واقف في نهايه الطريق
رحمه ضحكت وكانت رايحه ناحيته اول ما بقيت اصاده الورد نزل عليهم بشكل جميل رحمه بقيت تمسك ورق الورد وتبتسم لعاصي
عاصي. بحبك اوي يا رحمتي
رحمه بهمس. وانا كمان شكل قلبي بدا يميل يا مجنون
عاصي شالها ولف بيها والورد بينزل بخفه عليهم وهي بتضحك الناس بقيت تصقف ليهم
لكن وقفهم صوت مش غريب علي رحمه
سامح. احلويتي اوي يا مدام رحمه
عاصي نزل رحمه وبص لسامح والرحمه اللي بقيت تتنفس بسرعه
عاصي. مين دا
سامح. انا جوزها
عاصي بغضب. افندم؟!
سامح. اصد طليقها بس بصراحه بقيتي مره اوي مكنتش متخيل اني هشوفك تاني بعد قضيه الز"نا فاكرها فاكره أيامنا سوا لما كنتي دايما تتر"مي في حضني وتقوليلي بعشقك يا حبيبي هههههه غبيه اوي بس كويس انا برده استغليت دا واخدت شقتك الجديده وفلوسك اللي في البنك و اتسببت في طردك في المستشفي
رحمه كان بتسمع الكلام وهي بتعيط وماسك وفي عاصي بخوف
عاصي مستحمل دموعها وراح ناحيه سامح ومسك دماغه من وراه وبسرعه ضر"به بالروسيه في دماغه وفضل يضر"ب فيه
رحمه بخوف ودموع. ابعد عنه يا عاصي مترديش نفسك في دا"هيه ارجوك عشان خاطري عندك
عاصي ساب سامح اللي مر"مي على الأرض وطلع موبايله وكلم الحارس يدخله
الجارد. اؤمر يا عاصي بيه
عاصي بحده. تاخد الز"باله دا على المخزن وسيبه هناك يعفن عايزه يتعلم الأدب و اعمل تنازل عن كل حاجه يملكها باسم رحمه عبد الحكيم
رحمه. بس
عاصي مسك ايديها وخرج من غير ما يسمع ردها
في العربيه
رحمه. عاصي انت كويس
كان بيسوق وهو متعصب. لسه بتحبيه؟
رحمه بضحكه سخريه. تفتكر ان ممكن احب حد د"بحني لا يعلم انا مبحبش واكتشفت اني عمري ما حبيته. خالص بقى متهتمش دا كل/ب ولا يستاهل
عاصي دير وشه ليها ومسك ايديها وبا"سها وهي ابتسمت بهدوء
بعد يومين
كلهم قاعدين على السفره
رحمه كانت متوتره من حاجه
وثريا بترقبها وهي بتاكل يتوعد وهي بتفكر حاجه
بقلم دعاء احمد
فلاش باك
فاروق. دا س"م سيانيد من أخطر انواع السمو"م حطيلها ٠٠٠جرام
ثريا.بس دا كميه صغيره جدا جدا يا فاروق
فاروق. انتي مش فاهمه حاجه الس"م دا مفعوله مد"مر المهم تاخده بالنسبه اللي بقولك عليها
ثريا. انت عارف ان شغال في البيت ممرضه ممكن اخليها تحطهولها في الأكل بالنسبه دي
فاروق. لازم تمو"ت لو هي اللي معها الورق عشان نخلص من المصيبه دي ويتدفن السر معها لو تعرف حاجه
ثريا. واخلص منها بقي
باك
رحمه كانت بتاكل لكن حسيت بصداع شديد جدا ودوخه وبتبص لعاصي كان الرؤيه مشوشه فجأه المعلقه وقعت من ايديها وهي بقيت تنهج بطريقه غريبه وحاسه ان ضغطها بيوطي
فجأه بدأت تنز"ف من بوقها
ملاك. رحمه
عاصي بخوف. رحمه مالك في ايه.
رحمه بصت ناحيته ثريا وهي مش قادره تتنفس والد"م على بوقها وقعت على الأرض وكلهم حواليها وفجأه بتفقد الوعي وجلدها بيتغير لونه
عاصي. رحمه فوقي في ايه
قاسم. لازم ناخذه على المستشفى يا عاصي بسرعه
عاصي شالها وهي نبضها كان بيوقف
كلهم خرجوا وراها ماعد ثريا وناهي
ثريا طلعت اوضه رحمه وفضلت تدور في كل حته على الورق
في المستشفي
الدكتور. للأسف بعد التحليل عرفنا انه نوع من انواع السمو"م الممي"ته وللأسف مدام رحمه
عاصي مسكه من ياقه قميصه بغضب. رحمه كويسه انطق
الدكتور. ملحقناش نديها الترياق ووو
الدكتور . للأسف احنا اتاخرنا على ما عرفنا نوع السم وعشان كدا اخدت الترياق متأخر ودا يعني
عاصي بغضب. اتكلم مراتي كويسه..
الدكتور. للأسف لا وحالتها بتسوء جدا وسم السيانيد بيتمكن من جسمها و لو دخلت في غيبوبه هنفقدها لان هي كانت مريضه كانسر قبل كدا و مناعه جسمها ضعيفه جدا
دياب بجديه. يعني هي دلوقتي حالتها ايه؟
الدكتور ببرود وبلا مباله. بتمو"ت
عاصي وقع على الأرض ويتنفس بصعوبه ودموعها نزلت بهدؤ مريب
قاسم بغضب وعصبيه. انت بتقول ايه يا حيو"ان انت
ونزل قعد جانب عاصي
قاسم. عاصي متخافش احنا ممكن ننقلها لأي مستشفى برا مصر صدقني هتبقى كويسه
عاصي بوجع ودموع. انا مصدقت اني لقيت حد احبه وارتاحله بسهوله كدا عايزه تمشي دا حرام اللي بيحصل لينا دا
الدكتور. للأسف يا جماعه مش هتقدر ا تنقلوها لأي مكان لان دا في خطوره عليها انا اسف هي هنفضل في العنايه المركزه لو عدي يومين بدون دخول في غيبوبه هنقدر ننقذها
عاصي بتنهيده حزن. عايز اشوفها
الدكتور. الممرضين بيجهزوا وهينقلوها اوضه العنايه المركزه وتقدر تشوفها بس على فكره البوليس هيجي يحقق في الموضوع لان التسمم دا حد اصاد انه يعمله بعد اذنكم
بعد شويه
بيدخل عاصي اوضه رحمه
كانت نايمه وشكلها باهت وملامحها وشها شاحبه وحالتها صعبه وتحطينها تحت جهاز التنفس الصناعي
قعد على الكرسي جانب سريرها وساند دماغه علي طرف السرير وهو ماسك ايديها وبيبكي
عاصي بوجع. هو ليه مش مكتوب بينا نعيش بهدوء ليه مش مكتوب نكون عاديين؟ ليه لازم وجع؟ من حقنا نعيش بس ليه الدنيا مصممه تظلمنا ماهو دا مش عدل مش عدا انك تسبيني وتمشي دا انتي الوحيده اللي قدرت اكون معها طيب انا مش هقدر اعمل حاجه من غيرك يا رحمه انتي النور اللي بيرشدني في الضلمه هدوك حب للمساعده اللي حواليك بالرغم من انك بتكون في عز محنتك. طيبه قلبك. انا محتاجك في حياتي يا رحمه ارجوكي قاومي وارجعيلي وحياه حبي ليكي ارجعي
في كوريدور المستشفي✨✨
بتمشي ملاك وهي بتعيط ومنهاره لكن بتسمع صوت من وراها
قاسم. روحتي فين؟
ملاك اديرت وقفت اصاده وفي مسافه متر بينهم
قاسم بخوف. مالك بتعيطي ليه؟ في ايه؟
ملاك بتعب: طلقني
قاسم. انتي بتقولي ايه؟
ملاك بدموع. بقولك طلقني انا مش عايزاك
قاسم. ملاك انتي في وعيك؟
ملاك. ايوه يا قاسم في وعي انا لاشبهك ولا انت شبهي وانا مش عايزه اربط حياتي بحياه واحد زيك
قاسم مشي بخطوات ثابته ناحيتها ومسكها من دراعها بقوه. انتي فاهمه انتي بتقولي ايه ملاك انا عارف انك بتحبيني واقسم برب العزه اني عمري ما عرفت الحب اللي معاكي ولو عيشتي عمرك كله مش هتلقي حد يحبك الحب اللي انا حبتهولك لاني حبيتك بصدق واخلاص عارف اني كتير وجعتك وانا اسف بس خلينا ندى لعلاقتنا فرصه لو سمحتي
ملاك لنفسها. يعلم ربي اني حبيتك بس خالص يا قاسم انا وانتي علاقتنا مبقتش نافعه كنت فاكره اني لما اتجوزك كنت هبقي سعيده لكن اللي بيحصل اسوء مما كنت متخيله
قاس سند راسه على جبينها وغمض عنيه. انا بحبك..... ارجوكي تعالي ندى نفسنا فرصه
ملاك زقته بكل قوتها وضر"به بالق"لم
ملاك بجمود. انا مش عايزاك انت فاهم مش عايزاك طلقني انا بكر"هك بكر"هك يا قاسم طلقني دلوقتي حالا
قاسم بحده. ليه؟ ليه كل دا؟ انا عارف اني وجعتك وجيت عليكي وعلى كرمتك بس اظن كفايه كدا
ملاك. فعلا كفايه كدا طلقني بقي
قاسم بغضب. ماشي يا ملاك لاني تعبت منك انتي طالق ياله امشي ابعدي لو بقيتي مبسوطه فأنا اكيد هبقي سعيد بس خالي قي علمك انك كدا بتسيبي جرح عمري ما هسامحك عليه
ملاك بابتسامه جانبيه. وانا مش عايزاك تسامحني يا قاسم بيه
وديرت وشها له و بقيت تبعد وهي بتعيط
ملاك لنفسها. انا كمان مجروحه اوي ياريتك ما كنت من عيله الرشيدي يمكن وقتها كنت اصر"خ واقول اني بحبك
قاسم وهو باصص لطيفها. ليه يا ملاك. انا حاولت كتير عشان نكون سوا بس الظاهر ان مالناش نصيب في بعض
برا المستشفى
ملاك بدموع. انا نفذت
... شاطره اللي اتفقنا عليه هيحصل وتذكره سفرك هتكون عندك تطلعي برا مصر خالص وتنسيها ولو فكرتي في يوم ترجعي هنفذ وساعتها متبكيش على حاجه
ملاك بخوف. لا ارجوك انا هسافر بس بلاش ارجوك
... شطوره
.. ✨✨✨✨✨✨✨✨..
في الصعيد
ساره صحبت حور. مالك يا بنتي زعلانه ليه؟ انتي حبتيه يا حور
حور بدموع. معرفش يا ساره معرفش بس مكنتش اتمنى النهايه دي مكنتش اتمنى اننا نفارق قبل ما نتقابل مكنتش اتمنى اني ازعل كدا لما يطلقني
ساره. على فكره هو كمان بيحبك
حور بلهفه. وانتي ايش عرفك
ساره. لما تبصي لشكل علاقتكم الملاعبكه دي هتعرفي انه دخل حياتك صلحها. اخدلك حقك من فهد وعمك. عرفك مين صحبك بجد ومين زي نواره وفي النهايه قرر يديكي مساحتك الشخصيه عشان متحسيش انك مجبره على العلاقه دي
حور. يعني اعمل ايه
ساره. هو محتاجك اكيد لو بتحبيه سافريله اسكندريه واجبريه ولو بالقوه انه يردك له
حور. بس انا خايفه يا ساره ومعرفش من ايه بس اللي اعرفه اني مش عايزه اخسره
ساره. يبقي تحافظي على بيتك وترجعيله
.. ✨✨✨✨✨✨✨✨..
تسريع الاحداث
بعد يومين
ملاك سافرت هي و مامتها على أمريكا...
رحمه لسه مفقتش...
عاصي حالته بقيت سيئه جدا..
قاسم دور على ملاك ملهاش إثر
في المستشفي
في اوضه رحمه
بدأت تفوق وهي مش حاسه بحاجه بتفتح عنيها ببط ووجع
ثريا دخلت الاوضه وقفتها وراها بسرعه
رحمه شالت جهاز التنفس الصناعي من على بوقها بضعف
رحمه بتعب. ثريا اااهه
ثريا بكر"ه. لازم تمو"تي يا رحمه من اول ما اتولدتي كان لازم تمو"تي ودلوقتي حالا
رحمه بدموع ووجع. ليه؟ ليه بتكر"هيني كدا؟
ثريا. عشان انتي بنت امال اللي خطفت عثمان مني انتي بنت الخدامه اللي د"مرت حياتي
رحمه بتشويش. انتي بتقولي ايه انا مش فاهمه حاجه
ثريا. ايوه انتي بنت امال وعثمان الرشيدي وانا اللي قت"لت امك وابوك ام الناس اللي انتي اتربيتي معهم دول كانوا فقدوا ابنهم يوم ولدته في نفس اليوم اللي انتي اتولدتي فيه وانا بنفسي اللي بدلتك ومكنتش اعرف ان الزمن هيدور و يجي عاصي يحبك من وسط الكل ولما احاول اقت"لك يجي عاصي ويفاديكي ولما بعدتكم عن بعض خمس سنين القدر يرجع يقربكم تاني بس كفايه المهزله دي لازم تخلص بس مش دلوقتي فاروق لسه عايز يعرف منك حاجات كتير اوي
رحمه بصدمه ودموع انهيار. انتي بتقولي ايه لو انا بنت عثمان الرشيدي معنى كدا اني متجوزه اخويا انتي لايمكن تكوني بني ادَمه طب ليه قت"لتي عثمان الرشيدي كان ممكن تخلصي مني ومن امي
ثريا بوقا"حه . هفهمك لان خالص مفضلكيش وقت طويل شوفي يا رحمه عثمان ببساطه اكتشف اني بخو"نه مع شريكه فاروق الدرملي وكان عايز يقت"لني في اليوم دا انا خليت حد يشيل فرامل عربيته وهو كان معه امال عملوا الحادثه وما"توا سوا
رحمه باستغراب وهي لسه نايمه على السرير بتعب . يعني انتي كنتي اصلا بتخو"نيه ولما هو حب يتجوز قت"لته انتي شيطانه
انا وعاصي نبقى اخوات طب ليه ليه حبيته ااااهههه
ثريا. مش وقت نواح
وبسرعه أديت رحمه حقنه خليتها تنام
الممرضه دخلت حطت رحمه على كرسي بعجل ولابستها ماسك وحطت غطا على رجليها ولمت شعرها ولابستها كيس طبي للشعر
وبقيت تخرج من الاوضه
ثريا. تجيبها الجراش من غير ما حد ياخد باله
في الكوريدور
عاصي. يعني حالتها دلوقتي ايه يا دكتور
الدكتور. هي عدت الفتره اللي فاتت دي على خير اعتقد انها قدرت تقاوم انتشار السم والمفروض انها تفوق وترجع لوعيها اتفضل معايا هنروح نشوفها
الممرضه كانت في الممر عاصي وهو ماشي ايديه لامست ايدي البنت اللي على الكرسي وقف وحس بحاجه غريبه لكن الممرضه كانت مكمله في طريقها عاصي نفض الأفكار من دماغه ومشى مع الدكتور
بعد شويه بياخدوا رحمه في عربيه والبوديجارد بيسوقها وبيبعد عن المستشفى
في اوضه رحمه
عاصي. هي فين؟
الدكتور. مش عارف دي اوضتها وهي حتى لو فاقت لايمكن تقدر تتحرك
عاصي بزعيق. مراتي فين؟
الدكتور نادي على الممرضات ومحدش عارف مكانها ولا شافها عاصي بقى هيتجنن خرج من المستشفى وهو هيتجنن لكن فجأه بتيجي عربيه اصاد عربيته وبتخبطه عربيه عاصي بتتقلب وهو بينز"ف بشده وبيفقد الوعي
قاسم وملاك اتطلقوا وهي سافرت
عاصي بين الحيا والمو"ت
رحمه محدش عارف مصيرها
حور في حيره بين قلبها وعقلها
رحمه دلوقتي حالتها أصعب بكتير لأنها بين نار انها تكون بتحب اخوها ومتجوزه
العيله كلها في حاله من الد"مار ياترى ايه اللي هيحصل في عيله الرشيدي
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا