رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثامن والثلاثون 38 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثامن والثلاثون 38 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثامن والثلاثون 38 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثامن والثلاثون 38





رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الثامن والثلاثون 38


في المستشفي ✨
سمر مسكت القلم وكانت رايحه توقع ولكن انصدمت واخيرا فاقت من الصدمه وقالت:اي المبلغ ده 
الدكتوره:ده فلوس العمليه !!
_كل ده فلوس العمليه ليه يا دكتوره 
_سمر احنا مش هنعمل لوالدتك عمليه واحده بس والدتك تعبانه جدااا واكتشفنا ورم في الكلى
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:بس ازاى حضرتك متقوليليش 
_زوج حضرتك هو اللى طلب منى كده 
_دكتوره انا مقدرش أدفع المبلغ ده كله 
الدكتوره بابتسامه: المبلغ كله اندفع يا سمر 
سمر مسحت دموعها وقالت:اندفع مين اللى دفعه 
_زوج حضرتك !!
سمر وقعت فعلاا على الورق وطلعت ومكنتش عارفه تقول اي لمالك 
سمر دخلت لوالدتها اللى كانت بتتالم اوى وقالت في سرها:أن شاء الله اللى فيكى يجى فيا يا ماما 
والده سمر ابتسمت وقالت:تعالى يا بنتى واقفه كده ليه 
سمر دخلت عالطول وقالت بعياط:ماما انتى هتسبينى صح 
والده سمر كانت مستغربه اوى كلامها وقالت:ليه بتقولى كده هو انا عندي حاجه وحشه 
سمر بصت في الأرض وقالت:لا يا ماما معندكيش حاجه والدكتوره قالت انك هتبقي كويسه 
_بس في الم غريب اوى يا سمر وعالطول حاسه بدوخه 
سمر حضنت أمها وقالت:أن شاء الله هتبقي بخير يا ماما 
_هروح اجبلك حاجه تاكليها 
_بس 
_مش عايزه اعذار مش هتأخر 
أبتسمت وهزت رأسها وقالت:خدي بالك من نفسك 
سمر هزت رأسها مع دموع مكتومه 
سمر طلعت فعلاااا ورنت على مالك 
_خالتى بخير صح 
_بخير انا عايزاك 
_خير !!
سمر بعياط: محتاجك يا مالك عايزاك تكون جنبي 
_بتهزري صح 
_اه بهزر سلااام 
سمر قفلت التليفون وقالت:معقول يجرا ليها حاجه والنبي لا انا مقدرش ابعد عنهاا انا امو"ت من غيرها 
في قصر الكيلانى ✨
الباب انفتح ليدخل جمااال ولحسن الحظ بتول استخبت عالطول وكانت دقات قلبها سريعه جدااا 
جمال فتح الدولاب وقال:كان في حد هناا 
بتول خافت اوى وحطت أيدها على بوقها وقالت في سرها:ينهار اسو"د معقول شافنى
جمال قعد على السرير وفجاه تليفونه رن 
_الوووو 
_يا تري بيكلم مين ؟
_حادثه 
بتول قالت باستغراب:حادثه اي ؟
_يعنى عرفوا أن انا السبب****
جمال كان رايح يقول يعنى عرفوا  أن انا السبب في مو"ت أهل زينه ولكن شاف رجل بتول وقام
وقتها بتول خافت اوى وقالت:سكت ليه معقول يكون شافنى 
جمال كان رايح يشوف مين اللى ورا الستاره ولكن صوت الباب قاطعه
_مين 
_انا يا بيه 
جمال فتح الباب وقال:عايز اي يا جاسر 
_في حد عايزك تحت 
_هكلمك بعدين 
جمال قفل التليفون وطلع وقفل الباب وراء وبتول طلعت عالطول وقالت:الحمدلله يا رب قلبي كان هيقف
بتول لقت ورقه على الأرض وقعه من جمال 
بتول مسكت الورقه وفتحتها وقالت:رقم مين ده ؟
بتول طلعت تليفونها من جيبها وكتبت الرقم وطلعت عالطول 
_اكيداا الرقم ده مهم !!
بتول دخلت اوضتها وقفلت الباب ورنت على صاحب الرقم 
_اخيراا رنيت انا كنت منتظرك من زمان اوى يا جمال 
بتول استغربت وقالت في سرها:بس انا مش جمااال 
_الووو جمال بيه 
بتول قفلت التليفون وقالت:اكيداا الرلجل ده مش عارف رقم بابا واكيدا ورا حاجه 
بتول رنت على محمود 
_بتول 
_انا عايزاك 
محمود ضم حواجبه وقال:في اي ؟
_الكلام مش هينفع على التليفون لازم نتقابل 
_تمام هنتظرك في الكافتريا 
_تمام 
عند فهد وزينه ✨
زينه كانت قاعده قدام الكمبيوتر بتاع فهد وفجاه حد رن فيديو 
زينه فتحت عالطول لتنفتح الكاميرا على شيري 
_شيري 
_بتعملى اي بكمبيوتر فهد 
زينه ضمت حواجبها وقالت:والله اللى يسمعك يقول انى حراميه انتى ليه مش عايزه تفهمى أنى مدام فهد الكيلانى 
شيري اتعصبت اوى وقالت:فهد فين ؟
_مالكيش دعوه 
شيري قبضت ايدها وقالت:ردي على قد السوال 
_وانا رديت على قد السوال 
_انا مش عايزه اتعصب عليكى 
_عايزه اي من زوجى يا شيري 
شيري قعدت تضحك وقالت:فوقي لنفسك بقاا فهد مستحيل يحبك والحب اللى انتى عايشه ده من طرف واحد بس اللى هو انتى
_مش مهم المهم انا جنبه وانتى لاء 
شيري قعدت تضحك للمره التانيه وقالت:صحيح فهد بعيد عنى بس قلبي معااا 
_واضح فعلاا أن قلبك معااا
شيري بعد فهم:تقصدي اي 
_ههه لما نرجع هقولك على كل حاجه !!
_تقولى اي 
_خليها مفاجاه يلا سلاام اصلاا شكله فهد رجع 
زينه أنهت المكالمه وقالت:البدايه يا شيري وربنا لخليكى ترجعى امريكا لوحدك 
شيري قعدت على السرير وقالت:معقول اللى بفكر في ؟
شيري حطت أيدها على وشها وقالت: لا يا شيري ده كدابه وبتحاول تعصبك مش اكتر 
شيري ابتسمت وقالت:اكيداا محصلش حاجه اكيدا 
الباب خبط وزينه قامت وفتحت الباب وقالت:نعم 
_اتفضلى 
الشاب مشي عالطول وزينه استغربت اوى وقالت:اي ده ؟
زينه فتحت الهدايه ولقت فستان اسود حلو اوى 
_فهد 
وفجاه الباب خبط تانى زينه قامت عالطول وفتحت الباب وقالت:الفستان حلو اوى 
ولكن اللى كان على الباب مش فهد 
_مين حضرتك 
_اتفضلى 
ومشي أيضا من غير ما يقول ولا حاجه 
زينه قفلت الباب وقالت:في اي ؟
زينه فتحت الهدايه الثانيه ولقت سلسله دهب جميله جدااا ماشيه مع الفستان 
_طب وبعدين ؟
زينه مسكت تليفونها ورنت على فهد ولكن تليفونه كان غير متاح 
وفجاه الباب خبط لثالث مره 
_اكيدا المره ده فهد 
زينه فتحت الباب وقالت:هو فهد فين ؟
الشاب حط الهدايه على الأرض ومشي من غير ما يجواب على زينه 
زينه اتعصبت اوى ومسكت الهدايه التالته وفتحتها ولقت صندل ابيض كعبه عالى وكان جميل جدااا 
وفجاه الباب خبط لرابع مره 
زينه خدت نفس عميق وفتحت الباب ومدت أيدها من غير ما تشوف اللى على الباب 
فهد حط ايدو في أيدها وزينه فتحت عينها عالطول وقالت:اخيرااا كنت فين ؟
_البسي 
_البس اي 
_الفستان 
_ليه 
_يا بت كفايه اسئله ادخلى يلاا
_بس ليه عملت كده اقصد لازمتها اي تبعت الشباب ده 
_كنت عايز اعصبك شويه 
_لا اتعصبت اوى وضايقت كمااان 
_هفضل واقف كتير 
_ممكن سوال 
فهد خد نفس عميق وقال:اسالى يا زينه 
_احنا رايحين فين ؟
_هتعرفي بس ادخلى غيري هدومك 
_حاااضر 
زينه مسكت الفستان ودخلت الحمام عالطول 
فهد قعد على السرير منتظر زينه 
بعد شويه صدر صوت الصندل 
فهد التفت عالطول وقال: اوبااااااا مين القمر ده
زينه وقفت قدام المرايه وقالت: متاكد ان ده منظر واحده قمر
فهد حاضنها من ورا وقال:واحلى من القمر كمااان 
زينه خجلت اوى وقالت:طب لبسنى السلسله 
فهد جاب السلسله فعلاا وزينه حطت شعرها على جنب 
زينه لبست فعلاا السلسله وازدادت جمالاً وجاذبية
فهد بص في المرايه وزينه بصت ايضا وقالت:كل ده عامل كام يا فهد ؟
فهد ضر"بها على رأسها 
_اعااااا
فهد بحب:انتى احلى من كنوز الدنيا يا زينه 
زينه أديرت وحضنت فهد وقالت:وانت احلى شخص عرفتوا 
فهد بعد عن زينه وقال:ليه عرفتي قبلى قبل كده 
زينه بصت في الأرض وقالت: الصراحه 
_ايوه عايز الصراحه 
زينه عملت بايدها رقم خمسه وقالت:خمسه بس 
فهد بغيره:خمسه ؟
زينه هزت راسها وقالت:اه 
فهد:________
زينه حضنت فهد وقالت بضحكه:الخمسه دول بابا وماما الله ير"حمهم
فهد بحزن:الله ير"حمهم 
_وسمر وبتول 
_طب الخامس مين ؟
_اصلااا الخامس لو قولته هتزعل اوى 
_ليه شاب ؟
_شاب اي يا عم ده موز 
فهد ضم حواجبه وقال:مين ده بقاا 
_انت يا فهودتى 
فهد بزعل:وانا رقم خمسه عندك 
_لا مش رقم خمسه بس انا بجيب بالترتيب انا عارفه سمر من ايام الطفوله جيران يعنى وبتول شوفتها قبل ما شوفك 
_طيب 
_صحيح مش يلاااا 
_يلا فين 
زينه باستغراب: انت مش عملى مفاجاه 
_لاء
_امال قولتلى البسي ليه ؟
_كنت عايز اشوفهم عليكى 
_وشوفتهم
فهد ببرود اعصاب:اه 
وفجاه زينه داست على رجل فهد بكعب الصندل 
_اعاااااا 
زينه زقت فهد وقالت:اوعى كده مش خساره فيك 
فهد مسك أيدها وشدها ليا وقال:كده يا زينه رجلى وجعتنى
_تستاهل 
_يعنى مش صعبان عليكى 
_لاءء 
_طب خلاص انا ماشي 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:فين 
_مالكيش دعوه بقااا 
_هاجى معاااك 
_لاء 
زينه مسكت في لياجته فهد وقالت بطفوله:عشان خاطري 
_صالحينى الاول 
_اعااا فهد متبقاش رزل 
فهد زقها وقال:انا رزل طب عن اذنك 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:انا اللى رزله وبارده كماان
_واي تانى 
_بس !!
_طب يلاا يا ام لسان 
_استنى عندك 
زينه بفرحه:يعنى عاملى مفاجاه وقولتلى لا يا رزل 
فهد اتعصب اوى وقال:اي رزل ده 
زينه حطت أيدها في ايد فهد وقالت:اسفه يا فهودتى مش يلا 
_يلاااا يا لمضه 
فهد وزينه طلعوا فعلااا 
في المستشفي ✨
سمر كانت ماشيه وفجاه دخلت في مالك اللى مسكها عالطول 
_انتى بخير 
سمر هزت راسها وقالت:انت ازاى تخبي عليااا 
مالك باستغراب:خبيت اي ؟
_ماما عندها ورم في الكلى وانا معرفش 
_مكنش لازم تعرفي 
سمر اتعصبت اوى ومسكت هدوم مالك وقالت:ده امى فااهم يعنى اعرف عندها اي قبل أي حد
_تعرفي ازاى بالدموع اللى مش بتنشف ابدااا 
_بس ده امي بردو 
_انا كان ممكن اقولك بس مردتش عارفه ليه مش عشانك لا عشان خالتى اللى حضرتك متقدريش تمسكى نفسك خالص قدامها 
سمر بصت في الأرض وقالت:فعلااا في ده عندك حق انا ضعيفه اوى قدام اي حد بحبه 
مالك خد نفس عميق واخدها اخيرا في حضنه وقال:انا اسف مش قصدي ازعلك بس امك مينفعش تعرف عشان نفسيتها 
سمر هزت راسها وقالت:هي ماما ممكن تمو"ت
_متقوليش كده أن شاء الله هتبقا بخير 
سمر حضنت مالك جامد اوى وقالت:أن شاء الله 
مالك استغرب وقال:انتى ؟
سمر بعدت عن مالك عالطول وقالت:انتى اي  
_لا متخديش في بالك
_ماما لازم تاكل عشان تاخد العلاج 
_عشر دقائق ومش هتاخر 
سمر مسكت ايد مالك وقالت:مش كل حاجه تجبها انا معايا فلوس على فكره 
مالك حط ايدو على أيدها وقال:انا اي ؟
_مالك 
_مش قصدي انا بالنسبه ليكى اي اقصد قدام الناس 
سمر بخجل:زوجى 
_يبقا من حقي اقف جنبك وقت الشده 
سمر ابتسمت وقالت:شكراا 
مالك ابتسم أيضا وقال:مش هتاخر 
سمر هزت راسها وقالت:وعد منى يا مالك مش هزعلك تانى وهبدا حياه جديده معاااك عشان بحبك ⁦♥️⁩
في الكافتريا ✨
_اي ده ؟
_ده رقم لقيتوا في اوضه بابا 
محمود مسك الورقه وقال:يا تري رقم مين ده 
_انا رنيت عليه وواحد رد وقال اخيرا رنيت انا كنت منتظرك من زمان يا جمال بيه 
_قال كده بالظبط 
بتول هزت راسها وقالت:ايوه 
محمود بص في الرقم وقال:الرقم ده مش غريب عليا 
محمود طلع التليفون وكتب الرقم عندو وظهر اسم محسن 
_محسن 
_مين محسن
_جمال شافك 
بتول هزت رأسها وقالت:لاء 
_كويس اكيدااا محسن متفق مع جمال على حاجه 
بتول مكنتش فاهمه حاجه وقالت:انت تعرف صاحب الرقم ده 
محمود هز رأسه وقال:شغال في الشرطه بردو 
_تبع الفساد صح 
محمود ضحك وقال:ايوه 
_انا اول مره اشوفك بتضحك 
محمود ضم حواجبه وقال:مش عالطول بضحك 
_بتشتغل على قد ما بتضحك 
محمود بحزن:ومعملتش حاجه في الاخر الفساد اللى انتصر 
بتول مسكت ايد محمود وقالت: انا واثقه انك 
بتول نزلت رأسها لتحت والدموع امتلئت عينها وقالت:انك هتقدر ترجع بابا اقصد جمال 
محمود قرب منها وقال: ارفعي راسك انك مش زيه بالعكس قولى شكرا يا رب انى بقيت زي ماما مطلعتش زي الشخص ده 
بتول هزت راسها ومحمود مسح دموعها وقال: مش عايزك تراقبي جمال
بتول بفضول:ليه
_جمال خطير واعتقد مصلحته الشخصية اهم منك ومن فهد ومالك ولو وصل بيا الأمر ممكن يقت"لكم 
_طب هتعمل اي ؟
_على فكره انا شغال في الشرطه بقالى ٦ سنين يعنى اللى زي جمال دول ولا الهوا عندي 
_وانا واثقه فيك 
_طب تعرفي انا اتشجعت اوى انى أمسك جمال في اقرب وقت 
_واتشجعت دلوقتى 
_اوى !!
بتول خجلت وقالت:انا همشي انااا 
_استنى هوصلك 
_بس 
_مبسش يلااا 
بتول ومحمود طلعوا فعلااا وركبوا عربيه محمود اللى للاسف الشديد مفيهاش فرامل 
طلع التليفون من جيبه وبعت رساله لجمال 
جمال فتح التليفون وقرا الرساله وقال:الوداع يا محمود 
الرساله كانت كلاتى
(انا عملت كل حاجه يا بيه والظابط محمود طلع وركب العربيه فعلاا وعلى الأكيدا هتسمع خبره النهارده )
في الطريق ✨
بتول كانت مكسوفه اوى أن ده اول مره تركب مع محمود 
وكان معدي رجل عجوز ومحمود حاول يوقف العربيه وللاسف العربيه موقفتش 
بتول بخضه: في اي 
_العربيه مفيهاش فرامل 
_اي 
العربيه قربت من الراجل اوى وكانت هتدخل فيا ولكن محمود غير الطريق عالطول 
الدموع نزلت من عين بتول وقالت:يعنى هنمو"ت 
محمود حاول يسيطر على العربيه لكن معرفش 
والعربيه كانت سريعه جداااا
_بتول افتحى الباب فورااا 
_ليه ؟
_بتول في جبل قريب اوى ممكن نقع فيا 
_طب لما افتح الباب اعمل اي 
محمود بزعيق:تنطى عالطول 
_بس العربيه سريعه اوى ازاى عايزنى انط 
_بتول اخلصي مفيش وقت
بتول فتحت الباب فعلااا ومحمود زقها عالطول لتلف على الأرض ولحسن الحظ انها وقعت على قش 
بتول قامت وبصت لقت العربيه وقعت من على الجبل وانف"جرت عالطول 
_محمود 
بتول طلعت تجري ولقت العربيه بتو"لع كلها وكانت في حاله صدمه:😳😳
عند فهد وزينه ✨
فهد وقف العربيه ونزل فتح لزينه باب العربيه بطريقه رومانسيه جدااا 
ومد ايدو ليها زينه حطت أيدها عالطول ونزلت 
_اي رايك 
_رايي في اي 
وفجاه الاضواء اشتغلت لينزل ورد على زينه وفهد 
زينه فرحت اوى وقالت:اي الجمال ده 
فهد وقف يتفرج على زينه وكان مبسوط اوى أنه قدر يفرحها 
زينه راحت حضنت فهد وقالت:ده احلى هدايه بس بمناسبه اي 
فهد بحب: بمناسبة وجودك في حياتي يا زينه 
_انا مش عارفه اقولك اي يا فهد بس أنا فرحانه اوى 
فهد مسك ايد زينه وقبلها بحب وقال:وانا على قد ما اقدر هفرحك
زينه بصت في عيون فهد وقالت:انا بحبك اوى يا ابن الكيلانى 
فهد أخدها في حضنه وقال:وانا بعشقك يا طفلتى 
_طب يلااا عشان عامل عشا رومانسي هيعجبك اوى 
زينه راحت مع فهد وشد الكرسي وقال:اتفضلى 
زينه قعدت وكانت فرحانه اوى فكلمه فرحانه لا تكفي سعادتها 
السفره كان منظرها حلو اوى خصوصاً الشمع اللى كان موجود عليها بجانب الورد الاحمر رمز الحب 
زينه مسكت الشوكه والمعلقه وفهد كذلك وبدأوا يأكلوا 
فهد قرب من زينه وزينه خجلت اوى 
_خدي ده من ايدي 
زينه فتحت فمها وفهد باسها وهو بياكلها 
فهد بعد عن زينه بكل حب وزينه وشها احمر اوى من الخجل 
_اي رايك نرقص 
زينه هزت رأسها وهي بصه في الأرض 
فهد قام وزينه قامت أيضا 
فهد مسك ايد زينه وحطها على كتفه وحط ايدو على خصرها وزينه حضنت فهد عالطول من الخجل 
فهد ابتسم وقال:مكسوفه من اي مفيش إلا انا وانتى معقول تكونى مكسوفه منى ؟
زينه مردتش لأن الخجل كان سيد الموقف 
وفجاه اشتغلت اغنيه اجنبيه رومانسيه جدا 
_فهد انت مش قولت انك مش بتعرف ترقص 
_اهو بنهبل 
زينه قعدت تضحك اوى وفهد بغضب:يعنى بتضحكى عليا 
زينه حطت أيدها على فمها وقالت:مش قصدي بس غصب عنى والله 
_امممم 
زينه بتريقه:امممم 
فهد مسكها من أنفها وقال:ربنا يخليلى الطفله المجنونه ده 
_بقولك اي ؟
_اممم 
_هات اغنيه مصريه بلاش الاجنبي ده عشان مش فاهمه حاجه خالص 
_خالص 
زينه بابتسامه:خالص 
_حاااضر 
_عندك اي 
_هو انتى جايه تشتري ولا اي 
_مش قصدي بس عايزه اغنيه لما تشوفك عينى لكارمن سليمان (الاغنيه ده المفضله ليااا ⁦اسمعوها يا بنات حلوه اوى وهاديه♥️⁩)
وفجاه الاغنيه اشتغلت وزينه قالت:اي ده 
_احنا مش لوحدنا لوحدنا
زينه ضر"بت فهد وقالت:وتقولى مفيش حد يا كداب 
فهد شد زينه من خصرها وقال:واي يعنى اتنين متجوزين محدش ليا دخل صح ولا انا غلطان 
زينه هزت راسها وقالت:اه طبعاا 
زينه وفهد كملوا رقص وكانت اجمل لحظه بين زينه وفهد يا تري اي اللى هيحصل لما يرجعوا مصر هل هذه السعاده ستزول ام لا ؟
في المستشفي ✨
مالك رجع ودخل لقي سمر قاعده جنب أمها اللى نامت 
_نامت امتى 
_الدكتوره ادتها ابره مهدا عشان تعبت اوى 
مالك بص في الأرض وقال: متخافيش إن شاء الله هتكون بخير 
سمر قامت وقالت:مالك انت لسه زعلان منى 
مالك محاولا تغير الموضوع:الاكل اهو لما تفوق وكليها 
سمر مسكت ايد مالك وقالت بحزن:انا اسفه مكنش لازم ***
_خلاص يا سمر مش زعلان 
_طب قولى يا منال 
مالك بابتسامه:اقولك اي 
سمر مسكت لياجته مالك وقالت:منال 
_وانتى مش هتزعلى ؟
سمر هزت رأسها وقالت:لا مش هزعل 
_منال 
_يا منال 
مالك ضحك اخيراا وسمر فرحت اوى وقالت:مالك انا عايزه اقولك على حاجه 
_اممم 
سمر قربت من مالك وقالت:اناااا 
بدأت نبضات سمر تزداد وربما كانت مسموعه وقالت:انا بحبك وكانت طالعه ولكن مالك مسك أيدها وشدها ليا وقال:قولتى اي ؟
سمر ارتبكت اوى وقالت:قولت قولت 
_سمر لا والنبي انا مستنى اللحظه ده من زمان اوى قولتى اي 
سمر بخجل: قولت بحبك ⁦♥️⁩
مالك فرح اوى مكنش مصدق اخيراا بعد العذا"ب ده 
سمر بصت في الأرض وكانت مكسوفه اوى 
مالك رفع وشها لفوق وقرب منها وقبلها وكانت أول قبله حره بنهم 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-