رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 6 الي 8 بقلم نورهان العطار

رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 6 الي 8 بقلم نورهان العطار


رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 6 الي 8 هى رواية من كتابة امنية حاتم رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 6 الي 8 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 6 الي 8 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 6 الي 8


رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة بقلم نورهان العطار



رواية قاسي احب طفلة ليث ومليكة من الفصل 6 الي 8


اخذ ليث الظرف وقفل الباب فتح ليث الظرف لكنأ صد"م عندما وجد فيها دعوة من المحكمة رفع قضية علية بانة متزوج من مليكة غصب فغضب كتيرررا 
مليكة: في اي يا ليث
ليث بغضب: ابوكي بيرفع عليا قضية انا هند"مة 
مليكة ببكاء وهي تبوس يدة: لا ابو"س ايدك مش تاذي بابا عشان خاطر ربنا مش علشان خاطري بص انا هروح المحكمة واقول انو دا كدب وانا مبسوطه معاك بس مش تاذي بابا والنبي يا ليث ثم اخذت تبكي بقوة
ليث بجمود: لا مش موافق غوري من وشي 
مليكة: والنبي يا ليث
ليث بغضب: بقولك غوررري
صعدت مليكة الي الاعلي وهي تبكي رفع ليث الهاتف 
ليث: اسر 
اسر: نعم 
ليث: هاتلي ضابط ومحمد ابو مليكة 
اسر: نعم عاوزهم لي
ليث بغضب: انت مالك اخلص
اغلق اسر الهاتف وصعد الي الاعلي ودخل غرفتة وجد مليكة تجلس تبكي تجاهلها ودخل المرحاض واخذ دش دافي وخرج ارتدي بدلتة وجدها نائمة من البكاء فحزن عليها فهوو السبب في بكائها ذهب اليها وهزها برفق
ليث: مليكة مليكة قومي 
مليكة بفزع: ايي نعم 
ليث بحنية: اهدي اهدي مفيش حاجه انا بس صحيتك عشان اقولك في ضابط جاي وكمان ابوكي
مليكة بخوف وبكاء: والنبي لا عشان خاطري مش تحبسة دا مهما كان ابويا يا ليث
ليث: انا مش هحبسة 
مليكة بفرحه وهي تمسح دموعها كالاطفال: بجد
ليث بابتسامه: اة بجد بس بشرط
مليكة: اي هو ووعد هنفذة
ليث: تقولي للضابط الكلام الي قلتية تحت
مليكة: حاضر
ليث: وشرط كمان
مليكة: اي تاني 
ليث: اهلك مش هتشوفيهم تاني 
مليكة بحزن: موافقه
ليث: كدة تمام اجهزي يالا عشان زمنهم علي وصول 
مليكة بحزن: حاضر
نهضت مليكة ودخلت المرحاض واغلقت الباب
ليث بحزن: انا هعوضك يا مليكة
تاخرت مليكة في الحمام فخاف ليث ان تكون فعلت شئ بنفسها فدق الباب 
ليث بخوف: مليكة مليكة ردي عليا 
مليكة: انا جوة بس بس
ليث: في اي انطقي 
مليكة: نسيت هدومي 
ليث بخبث: طيب وفيها اي اطلعي عادي 
مليكة: بطل قلة ادب يا ليث هاتلي اي حاجه البسها 
ليث: لا اطلعي انتي هاتي لنفسك 
مليكة ببكاء: والنبي يا ليث 
ليث: طيب اهدي هجبلك بس بشرط
مليكة: موافقة من غير معرف هات بقا
ليث: ماشي
اتي ليث بهدوم لمليكة فستان ابيض ويوجد بة ورد بينك خبط عليها 
مليكة: شكرا
ليث: يالا اخلصي 
لبست مليكة وخرجت وقفت امام المراية وتسرح شعرها جاء ليث من الخلف
ليث: مش عاوزه تعرفي اي الشرط
مليكة: اة اي هو الشرط
ليث وهو يشاور علي خدة: بوسة 
مليكة: لا انت قليل الادب 
ليث: طيب كدة ماشي هتزعلي مني 
مليكة: لا خلاص 
قبلت مليكة خدة الايمن ثم الايسر 
ليث: اي الجمال دا 
وجد الباب يدق 
ليث: مين
الخادمة: الضيوف وصلو
ليث: تمام ثم نظر الي مليكة 
ليث: يالا
مليكة بخوف: يالا
امسك ليث يدها وهبط بها الي الاسفل احضتنها ابوها 
محمد: بنتي حبيبتي عامله اى متخفيش انا جاي اخدك
مليكة: ومين قالك اني همشي مش انت بعتني لي
محمد بحزن: غصب عني 
مليكة بضحك: مش مهم انا بقا بحب ليث وعاوزة اعيش معاة وكمان انتو مش اهلي ومش تلزموني ومحدش فيكم يسال عليا انتو فاهمين ثم ذهبت لليث وامسكت يدية خلاص ليث عوضني عنكم 
ليث للضابط: سامع مفيش غصب علي حاجه هي الي قالت انا بحبة وانا كمان بحبها تمام 
الضابط: احنا اسفين يا ليث باشا 
ليث: تمام مفيش مشكله 
ذهب الضابط ومحمد وهو يبكي علي ما قالتة ابنتة لهو
ليث: اسر انا مش هروح الشركة بكرة شيل انت الشغل
اسر: طيب سلام
ذهب اسر ونظر ليث الي مليكة وجدها تنظر امامها والدموع تهبط من عيونها بصمت 
ليث بملل: بتعيطي لي بقا
مليكة ببكاء: عشان مش هشوفهم تاني ماما هتوحشني
ليث: اة طيب خلاص احبسة وارجعي شفيهم
مليكة: لا خلاص مش عاوزة
ليث: تمام رايح مشوار وهتاخر ارجع الاقي محضرة العشاء 
مليكة بحزن: طيب 
ذهب ليث من القصر وجلست مليكة تبكي ثم مسحت دمو"عها وذهبت حتي تحضر العشاء وبعد وقت انهت العشاء 
سعاد: هاا فين مليكة 
محمد بحزن: مليكة مش معايا 
سعاد: امال فين 
محمد: هقولك وحكي لها ما حدث
سعاد بحزن: منك لله يا محمد ح"رمتني من بنتي 
ذهبت مليكة وجلس محمد بحزن وند"م علي ما فعلة 
جلست مليكة تنتظر ليث وجدت الباب يفتح ويدخل ليث ومعة فتاة يحتضنها وتضحك بصوت عالي 
مليكة: مين دي 
ليث ببرود: ــــــــــــــــــ
مليكة بصد"مة: اييي

مليكة: مين دي 
ليث ببرود: مر"اتي
مليكه بصدمه: اييي مراتك امال انا اي 
ليث: تخليص حق يالا يا نرمين
نرمين: يالا بس خلي دي تحضرلنا العشاء
ليث: نفذي كلامها 
مليكة بجمود: تمام يا ليث باشا 
دخلت مليكة المطبخ واطلقت لدموعها العنان ما انتهت
مليكة وهي تمسح دموعها بقوة: لازم اكون قوية انا هوريك يا ليث مين هي مليكة
واحضرت مليكة العشاء ووضعتة علي السفرة وصعدت الي الاعلي وطرقت الباب ففتحت نرمين 
نرمين بقرف: عاوزة اي
مليكه: العشاء جاهز 
ليث من خلف نرمين: طيب احنا نازلين روحي انتي
كادت مليكة ان تذهب ولاكن اوقفتها نرمين
نرمين بتكبر: ابقي يا بتاعة انتي لمي هدومك دي من الاوضه فاهمه 
مليكة: لا خلهالك اصلاها متلزمنين ولا هي ولا صحبها
قالتها وهي تنظر الي ليث ثم ذهبت الي الاسفل
ليث بغضب لنرمين: انتي ازاي تكلميها كدة 
نرمين بدلع: انا اسفة مش تزعل يا حبيبي
ليث بحب: ماشي يا ست البنات يالا علشان ننزل
نرمين: يالا 
هبط ليث ونرمين ولاكن وجد مليكة غيرت ثيابها الي ملابسها التي جائت بها الي هنا 
مليكة بابتسامة: اتفضلو 
جلس ليث ونرمين وكادت مليكة ان تدخل المطبخ
ليث: تعالي كلي
مليكة بابتسامة: لا شكرا 
دخلت مليكة المطبخ فقام ليث فامسكت بة نرمين 
نرمين: رايح فين 
ليث: داخل اربيها
نرمين بفرحه: طيب
دخل ليث المطبخ فوجد مليكة تجلس علي الارض فامسك يديها وقومها 
ليث بغضب: اي الي انتي لبساة دا
مليكة: مالها 
ليث بغضب: لي قلعتي اللبس الي جبتهولك 
مليكة: الاجابة قلتها فوق متلزمنيش ولا هي ولا صحبها انت اي مسمعتش 
ليث: انتي شكلك نسيتي انا مين وممكن اعمل فيكي وفي اهلك اي 
مليكة بابتسامة: اي هتق"تلهم في داهيه هما الي بعوني لكلب زيك يبيع ويشتري فيا 
ليث بصدمة من افعلها: يعني مش همك اهلك 
مليكة: ولا حتي هممني نفسي 
ليث: طيب يا مليكة انا هور"يكي 
مليكة: اتكل على الله من هنا يالا
ذهب ليث وجلس ياكل وانهي الطعام وجائت مليكة ولمت الطعام وجلست مرة ثانية في المطبخ 
صعد ليث ونرمين الي الغرفة ولكن يريد. الاطمئنان على مليكة فكاد ان يذهب
نرمين: رايح فين يا حبيبي 
ليث: هخلي الزفتة الي تحت تجيب مياة مش هتاخر
نرمين: اوكي يا قلبي 
هبط ليث الي الاسفل ودخل المطبخ وراي مليكة نائمة علي الارض فغضب بشدة وهزها بقوه 
ليث بغضب: مليكة مليكه قومي
مليكة بملل: اوووف عاوز اي
ليث بغضب: اتكلمي عدل 
مليكة: حضرتك عاوز اي حلو كدة
ليث: نايمة هنا لي 
مليكة: مليش مكان غير هنا
ليث: الاوض فوق مالية القصر
مليكة: معلش مليش مكان في وسبني انام بقا 
ونامت مرة اخري نفخ ليث بغضب وصعد الي غرفتة 
نرمين: فين المياة يا ليث
ليث بغضب: اتخمدي يا نرمين انا مش طايق نفسي 
نرمين بخوف: حاضر 
نامت نرمين وجلس ليث يفكر في مليكة حتي نام 
فؤاد بغضب: يعني اي الرجالة اتقبض عليهم
عماد: الحكومة طبت علينا وانا اطقسط علي الي عظل كدة وعرفت مين
فؤاد: مين
عماد: ليث السيوفي 
اغلق فؤاد الخط وهو يتو"عد لي ليث علي ما فعلة
كان اسر يمشي علي البحر ولاكن سمع صوت بكاء احد
فنظر حولة ولاكن وجد فتاة تجلس علي حجر وتبكي امام البحر فذهب نحوها وجلس بجانبها 
اسر: بتعيطي لي 
البنت: وانت مالك قاعد هنا لي 
اسر: الصوت دا مش غريب ثم نظر لها هو انتي
البنت: انت 
اسر: اة انا اسر وانتي 
البنت: وانت مالك 
اسر: كنتي بتعيطي لي 
قبل ان تجيبة ياسمين وجدت فتاة تنادي عليها
البنت: ياسمين ياسمين 
ياسمين: اي في اي يا شهد
شهد: الحقي امك تعبا"نة جدا 
ياسمين: اي 
جريت ياسمين وشهد بسرعة وذهب اسر هو الاخر 
في الصباح استيقظ ليث علي صوت الباب 
نرمين بازعاج: مين المتخلفالي بيخبط كدة 
ليث فتح الباب: مليكة في حاجه
مليكة: الفطار 
وذهبت مليكة من امامة وهبطت الي الاسفل وجهزت الفطار علي السفرة وجلست في مكانها في المطبخ 
هبط ليث هو ونرمين الي الاسفل وجدو الطعام ولم يجدو مليكة 
ليث بغضب: مليكة مليكة 
مليكة: نعم
ليث: اقعدي اطفحي
مليكة: مش عاوزه
ليث: بقولك اقعدي
نرمين: خلاص يا حبيبي ان شاءلله مكلت 
مليكة: بالضبط اسمع كلامها 
ليث: غوري من وشي 
ذهبت مليكة وجلست مكانها قام ليث واخذ نرمين وذهب الي الشركة وترك مليكة لوحدها 
وصل ليث الشركة وفرج نرمين علي مكتبها وفرحت كثيرا بية وذعب ليث الي مكتبة وطلب من السكىتيرة ان تحضر له اسر 
السكرتيره: حاضر يا فندم
دخل مكتبة وجلس وهو يفكر في مليكة دخل اسر ولاكن لم يشعر بة ليث 
اسر: اي مالك
ليث: جيت امتة
اسر: من شويه ها قولي مالك
ليث: عاوزك ترقبلي نرمين
اسر بصدمة: نرمين واي الي جابها هنا 
ليث بغضب: وطي صوتك وبعدين هتعرف
اسر: تمام خلي بالك من نفسك
ليث: متخفش
ذهب اسر الي مكتبة وجلس ليث يتابع عملة وبعد وقت خلص عملة واخذ نرمين وروح القصر وما ان دخل حتي وجد البيت هادي 
ليث: راحت فين دي 
نرمين: معرفش يمكن مشيت 
ليث بغضب: اخلصي 
دخل ليث المطبخ ولكن كانت الصد"مة لهو عندما راي 

دخل ليث المظبخ ولاكن صد"م عندما راي مليكة ملقاة علي الارض فجري ليث نحوها 
ليث بخوف: مليييييكة 
رفعها ووضع راسها على رجله فوجد الد"ماء يخرج من فمها فامتلكة الخوف 
ليث بزغر: مليكة ابوس ايدك فوقي مليكة ردي عليا انتي يا زفتة واقفة كدا لي اتصلي بالاسعاف
نرمين بخوف: حاضر حاضر 
جريت نرمين تطلب الاسعاف واخذ ليث يحاول افاقت مليكة وخو يبكي ولاكن دون جدوي كان يتوسل اليها ان تفيق ولاكن فتحت مليكة عيونها بوهن وتعب شديد 
ليث بفرحه: مليكه مليكه انتي فتحتي عيونك اتكلمي قولي اي حاجه مليكة انا سمعك 
مليكة بتعب: ب كر هك
ثم غمضت عيونها بكي ليث بشدة 
ليث: لاااا فوقي خليكي مفتحة عيونك ملييييكة 
نرمين بغيظ: الاسعاف جات 
ليث: هتبقي كويسه يا مليكة متخفيش 
حملها ليث بين يدية وخرج من القصر يجري ووضعها علي النقالة وصعد معها الاسعاف وانطلقت السيارة الي المستشفى وضعة المسعفين جهاز التنفس لانها لا تقدر علي التنفس 
: بسرعة لازم في عشر دقايق نكون هناك يالاا
ليث: مالها عي كويسه 
: ليث باشا اهدي هتكون بخير 
ليث ببكاء: ياااارب
في غصون عشر دقايق كانت الاسعاف وصلت المستشفى و دخلت مليكه فورا الي العمليات وجلس ليث يدعي لها ان تخرج بخير 
نرمين بغيظ: بقولك كان خايف عليها خالص فؤاد انت لازم تخلصني منها خالص
فؤاد: اهدي بس انا هخل"صك من كل حاجه هو فين 
نرمين: جري وراها علي المستشفى 
فؤاد: طيب اسمعي اعملي وحكي لها خطتة 
نرمين: دماغك دي الماظ وكدة نبقي خلصنة منها ونروق لي ليث وفلوس ليث 
رن هاتف ليث
ليث الو
اسر مالك في اي
ليث مفيش
اسر ياعم في اي 
ليث مليكة تعبانه شويه 
اسر طيب اهدي انت فين دلوقتي 
ليث في المستشفى *******
اسر طيب اهدي وانا جيلك 
اغلق ليث الهاتف وجلس ينظر لغرفه العمليات بخوف 
سعاد اغوز بالله من الشيطان الرجيم 
محمد في اي 
سعاد بنتي فيها حاجه انا عاوزة اشوفها
محمد اهدي بس ياريت ينفع نشوفها 
سعاد هات رقم ليث انا هكلمة
محمد بس 
سعاد هات الرقم ملكش دعوه
اعطي لها محمد الرقم اتصلت سعاد علي ليث
رن هاتف ليث فراي رقم غريب فرد 
ليث الو مين
سعاد انا مامت مليكه ابوس ايدك طمني علي بنتي والنبي ربنا يفرح قلبك يارب
اغمض ليث عيونة بالم وفاق علي صوت سعاد 
سعاد والبيني يا بني هي كويسه صح 
ليث مليكة في المستشفى
سعاد بصريخ لي حصل اي 
ليث تعبت شوية
سعاد طيب مستشفي اي 
ليث مستشفى ******
سعاد احنا جاين حالا 
اغلقت سعاد وجريت تلبس هي ومحمد علشان يروحو
وصلت سعاد ومحمد المستشفى جريت سعاد علي ليث
سعاد ها يابني مليكة فين هي كويسه
ليث ان شاءلله ادعلها
سعاد ببكاء يارب يا بني يارب
في هذة اللحظة خرج الطبيب فجري الية ليث بخوف
ليث هااا هي كويسة
الطبيب الحمدلله بس بلاش زعل تاني حلتها النفسية وحشة جدا
ليث حاضر اكيد مفيش زعل تاني ينفع نشو"فها 
الطبيب ايوة طبعا 
ذهب الطبيب ودخل ليث وجد سعاد ومحمد يحضنون مليكة ويبكون 
ليث اخبارك ايه يا مليكة
مليكة ببرود كويسه ممكن طلب 
ليث اكيد الي انتي عاو"زة هنفذة 
مليكة طلقني 
الجميع ايييييي
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-