رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الواحد والستون 61 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الواحد والستون 61 بقلم دعاء حجاج


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الواحد والستون 61 هى رواية من كتابة دعاء حجاج رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الواحد والستون 61 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الواحد والستون 61 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الواحد والستون 61


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد )


رواية طفلة الفهد ( زينة الفهد ) الفصل الواحد والستون 61


جمال ركز المسدس على قلب شيري وفي لحظه الرصاصه طلعت ودخلت قلبها
وقعت على الأرض والد"م نزل منها عالطول
فاق على صوت الرصاصه ولقي شيري على الأرض سايحه في د"مها وجمال قدامه
فهد بصدمه: شيري
جمال بابتسامه شر: اخيرااا فوقت انا منتظرك من زمان اوى
فهد كان في حاله صدمه ومركز عينه على شيري 
راح عنده وقال: مصدوم كده ليه متخافش هتحصلها دلوقتى
فهد بص لجمال وقال: اي اللى عملتوا ده 
قعد على الكرسي وحط رجل على رجل وقال: ده خاينه المفروض تفرح أنها ما"تت
فهد بزعيق: ازاى عملت كده وربنا لدفعك التمن غالى 
_مش انا اللى هدفع انت يا فهد 
فهد هز رأسه وقال: استحاله تكون اب استحاله
مسك سيجاره وقال بصوت جهوري: جابر
جابر محامى نور الدين المنصوري 
_هات الورق 
دخل وقال: الورق اهو
فهد كان باصص على شيري ومكنش مصدق وحاسس انه في حلم وحش اوى 
جمال قام وقال: وقع هناا
فهد:__________
جمال مسك فهد من لياجته وقال: بقولك وقع هنا 
فهد بص على الورق وقال: ورق اي ده يا جمال
_مش مهم تعرف المهم توقع وانت ساكت
فهد أبتسم وقال: ده تهديد بقاا 
جمال مسك المسدس وحطه على دماغ فهد وقال: لو شايفه تهديد يبقا تهديد
_تصدق خفت
جمال اتعصب اوى وقال بصوت جهوري: بقولك وقع هنا
فهد بعصبية: وانا بقولك مش هوقع على حاجه الا لما اعرف اي هي
جمال رمى المسدس على الأرض ونزل لمستوي فهد وقال: انت كده كده مي"ت حرام تمو"ت من غير ما تعرف الحقيقه 
فهد بصدمه: حقيقه اي 
بص لجابر وقال: احب اعرفك ده المحامى بتاع ابوك الله يرحمه 
فهد بصدمه: اي 
جمال قام ووقف على جنب وقال بصوت عالى جدا: فهد نور الدين المنصوري 
الاسم وقع على فهد كالصاعقة 
جمال التفت ليا وقال: اسمك الحقيقي هو فهد نور الدين المنصوري يعنى ولا انا ابوك ولا زينب امك ولا بتول ومالك اخواتك
فهد حس بضعف وقال: انت بتقول اي
_هي ده الحقيقه يا ابن المنصوري 
_ازاى 
جمال راح عند فهد وقال: انا عارف العقل الذكى ده بيفكر في اي دلوقتى
ثم كمل: احب اقولك انا اللى قت"لت امك وابوك واخوك 
_انت بتقول اي
_وعارف الثروة بتاعت الكيلانى كلها بتاعت ابوك الله يرحمه يعنى حضرتك اغنى شخص على وجه الأرض اصلا ابوك كان معا فلوس تعيش الناس كلها في عز 
الدموع نزلت من عين فهد وقال: عشان كده كنت بتعذ"بنى وانا صغير حتى لما كبرت كانت معاملتك معايا زباله 
_عليك نور احب ذكاءك ده 
_وربنا ما هرحمك ثم كمل بصوت جهوري: وربنا ما هرحمك وهخليك تندم على اليوم اللى فكرت تعمل فيا كده 
جمال قعد يضحك وقال: مش هتقدر تعمل حاجه عارف ليه عشان هتكون عند عائلتك النهارده 
فهد قعد يهز في الكرسي وجمال قعد يضحك وقال: ومراتك عارفه كل حاجه
فهد بص ليا بصدمه وقال: زينه
جمال هز رأسه وقال: سمعت زينب وهى بتقول لزينه كل حاجه 
_زينه كانت عارفه الحقيقه
_يلا يا فهد مش عايز اعذ"بك 
جمال حط الورقه على رجل فهد وقال: وقع هنا 
فهد ضم حواجبه وقال: انت مفكر اي انى هوقع على الورق ده 
_يعنى اي
فهد بصوت جهوري: على جث"تي يا جمال
قام جمال ومسك المسدس وقال: يبقا على ج"ثتك 
_اضر"ب يا جمال 
جمال اتعصب اوى وقال: وقع والا الطلقه ده هتكون في نافوخك 
_وانا قولتلك مش هوقع 
_انت متعرفش انا عملت اي عشان أوصل للحظه ده انا قت"لت حمزه بسببك
انصدم وقال: حمزه
جمال هز رأسه وقال: يعنى شيري وحمزه ما"توا بسببكم حتى محمود ما"ت بسببك 
_انت مجرم بقااا
جمال ابتسم وقال بشر: انا قت"لت كتير لحد دلوقتى والصراحه عايز اتوب وقبل ما اتوب هختم بيك الاول
فهد ابتسم ابتسامه تحمل السخريه وقال: لو عشت يا جمال
_بص انا مش فاضي توقع تشتري عمرك 
_مش عايزو 
جمال مسك فهد من لياجته وقال بعصبية: للدرجه ده الفلوس عندك اهم من حياتك
_انت المهم يا جمال وربنا لاقت"لك 
_طيب يا فهد انا هسيبك شويه كده وهرجع تانى فكر كده قبل ما ترفض
جمال طلع والدموع نزلت من عين فهد ومكنش قادر فهو كان بيحاول يكون قوي قدام جمال
_وربنا ما هرحمك يا جمال وربنا ما هرحمك 
ثم كمل بحزن: انتى زينه كنتى عارفه الحقيقه ومقولتيش 
في قصر الكيلانى
طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايا وكانت حاسه بشعور غريب وقالت: اي الإحساس ده  ؟ حاسه ان فهد في خطر
مسكت التليفون ولكن اترددت وقالت:لازم اعذ"به شويه
_بس انا حاسه انه في خطر
بعد اقتناع قررت ترن على فهد
مسكت التليفون للمره التانيه ورنت على فهد فعلا
بعد شويه
_ازاى ميردش عليا
رنت على فهد من الشركه
_الوو
_فهد وصل ولا لسه 
_لسه يا خانم
قعدت على السرير وقالت: لسه ازاى ده طالع من ربع ساعه 
زينه افتكرت كلام فهد لما قال: مش هرجع
الخوف ازداد عندها طلعت من الاوضه وراحت عند زينب وقالت: ماما زينب
_زينه 
زينه دخلت وقالت: فهد في خطر يا ماما
زينب باستغراب:في خطر
زينه هزت راسها وقالت: طلع من ربع ساعه والمفروض كان وصل الشركه  بس موصلش لحد دلوقتى
زينب حطت أيدها على كتف زينه وقالت بابتسامه: فهد مش صغير يا زينه 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت بعصبية: فهد في خطر يا ماما صدقينى
_طب رنى عليا
_رنيت ومردش عليا
_ممكن يكون مشغول يا بنتى
حطت أيدها على دماغها وقالت بغضب: مشغول ازاى وهو موصلش الشركه 
_طب استنى ربع ساعه بس وان شاء الله هيرن عليكى 
زينه خدت نفس عميق وبصت لزينب وقالت بخوف: ولو مرنش يا ماما
زينب بابتسامه: متخافيش هيرن وبعدين متخانقين ليه 
زينه بصت لتحت وقالت: مش متخانقين
_امال رفضتى الفساتين ليه 
زينه قامت وقالت: ماما زينب فين الفلاشه
ضمت حواجبها وقالت بعدم فهم: فلاشه اي
_اللى تثبت أن جمال قت"ل اهل فهد
_لا يا زينه مش هينفع
زينه راحت عند زينب اللى واقفت على جنب وقالت: الفلاشه ده لازم تروح للبوليس يا ماما
_مقدرش يا زينه
_ليه يا ماما
حطت ايدها على خد زينه وقالت بهدوء: لو روحت الشرطه وادتهم الفلاشه جمال هيقول كل حاجه لفهد ساعتها
زينه بخوف: ساعتها اي 
_ساعتها فهد هيكر"هنا يا زينه خصوصاً انى عارفه الحقيقه وخبيت عليا 
_يعنى فهد ممكن يكر"هنى يا ماما
زينب بارتباك: مش عارفه يا زينه انا خايفه اوى من اليوم اللى فهد هيعرف الحقيقه في
عند سمر ومالك
حاول يفوق لكن معرفش وقال بكسل: منال منال 
مسكت ازازه مياه ودلقتها عليا
فاق عالطول وقال بعصبية: يا بت المجنونه
_صباح الخير
قام وقال: انتى خليتى فيها خير
مسكت منديل وبدأت تمسح المياه اللى على وشه وقالت: لازم نرجع القصر
حط ايدو على خصرها وقال: ما لسه بدري
_ههه بدري من عمرك يا حبيبي
_اممم طيب
_هنرجع بالمركبه
هز راسه وقال: هنرجع بالعربيه
_ليه 
_عشان نرجع عالطول
_بس عربيتك مش هنا
_هاخد عربيه من الشباب
_امممم ماشي
بعد مرور عشر دقائق تقريباً
عند فهد
حاول يفك نفسه لكن معرفش وفجاه الباب انفتح ليدخل جمال بكل جبروت
_اي يا فهد فكرت ولا لسه
فهد بعصبية: قولتلك على جث"تي
_ادخلوا يا رجاله
دخلوا ثلاث رجاله طوال القامة وعضلات ضخمه جدا شبه البودي جاردات يعنى
_اي رايك
فهد بص ليا وقال: اي ده 
_دول الرجاله اللى هتخليك توقع غصب عنك
فهد ابتسم بسخرية وقال: مكنتش اعرف أن عقلك صغير كده
جمال اتعصب وامر واحد من الرجاله يفك فهد 
فك فهد فعلاا 
جمال بص للرجاله وقال: يلا يا رجاله
قربوا من فهد وواحد منهم هجم على فهد ولكن فهد مسك ايدو ولفها وراء ضهره ليصرخ الشاب زي الحريم: اعااااااا
زقه وقال: تعالوا يلاا
جمال بعصبية: عايزكم تخلوا جسمه عباره عن د"م 
قرب من فهد وكان رايح يضر"به لكن رجل فهد كانت اسبق
حط ايدو عند بطنه وقال بالم: بطنى
جمال بص للأخير وقال: عايزك تق"تله 
فهد وقف بكل ثقه والراجل جري عليا وفهد بعد عالطول ليدخل الراجل في الازاز
جمال بارتباك: اي ده ازاى 
فهد راح عند جمال وقال بغل: عملت كده ليه 
جمال بلع ريقه وفهد ضر"به بالبوكس في وشه 
جمال حط ايدو على فمه ولقي د"م في ايده وقال: ازاى تمد ايدك على ابوك
مسكوا من لياجته وقال بتريقه: أبويا بتهزر صح 
جمال خاف من فهد وقال: فهد اهدا أوعك تعمل حاجه تندم عليها طول عمرك 
فهد مسك المسدس وقال: اها الحاجه الوحيده اللى مش هندم عليها قت"لك يا جمال 
جمال بصدمه: اي
ركز المسدس على راس جمال وقال: الوداع يا جمال الكيلانى 
وفجاه صدر صوت طلقه ليقع على الأرض عالطول 
حطت أيدها على قلبها وقالت بصريخ: فهد
زينب بخضه:زينه
زينه قامت وقالت: فهد فهد 
_في اي يا بنتى
زينه مسكت زينب من هدومها وقعدت تهز فيها وتقول: فهد يا ماما فهد
خدتها في حضنها وقالت: اششش فهد بخير صدقيني 
زينه بعياط: قلبي بيقول عكس كده يا ماما قلبي بيقول أنه في خطر
بعدت عنها وحطت أيدها على خدها وقالت بحب: ده شيطا"ن يا زينه وعشان نق"تل الأفكار ده لازم نصلى 
زينه هزت رأسها وقالت: نصلى وندعى لفهد يا ماما عشان فهد في خطر
ابتسمت وقالت: حاضر يا بنتى
دخلوا اتوضوا فعلا وبدأوا يصلوا 
كان عقلها مشتت وكانت الجمله ده بتردد في أذنيها 
(مش هرجع يا زينه مش هرجع يا زينه مش هرجع)
وقعت على الأرض ومش متخيله ان فهد ممكن يبعد عنها فعلا
_السلام عليكم ورحمه الله. السلام عليكم ورحمه الله
_مالك يا زينه
_فهد في خطر يا ماما لازم تصدقي
_مش قولتلك ده افكار شيطا"ن ولازم نقت"لها
_وانا بقولك فهد في خطر
مسكت أيدها وقالت: ممكن يكون بيهزر معاكى 
زينه بصت لزينب وقالت: وده هزار يا ماما انا حاسه ان قلبي هيقف
خدتها في حضنها وقالت: اصبري شويه وان شاء الله هيرن عليكى
زينه بعياط: أن شاء الله
_اي رايك يا بيه
جمال نزل لمستوي فهد وقال: مكنتش عايز اعمل كده
حط ايدو على بطنه اللى بتنزف د"م وقال:مش هر"حمك
جمال قام وقال: وانت بتمو"ت بردو بتقول مش هر"حمك
_مش هر"حمك يا جمال
مسك المسدس وضر"ب فهد في أيده
_اعاااااا
_اي ده فهد نور الدين المنصوري بيتوجع اهو 
جمال وقف على جنب وقال: متخافش على زينه هتكون في نن عينى
بدا يتحرك واتعصب اوى وجمال التفت ليا وقال: مالك اسم زينه بيوجعك اوى كده 
مكنش قادر ياخد نفسه وجمال رفع المسدس تانى وقال: مش هتمو"ت كده محتاج طلقه في 
جمال بتفكير: في قلبك عشان تمو"ت زي الحلوه 
ركز المسدس على قلب فهد وقال: هاخد ورثك من غير ما حد يعرف انك الوريث الشرعى لعائله المنصوري 
_مش هرحمك يا جمال مش هرحمك
ضر"ب فهد في أيده التانيه وقال: أوعك تقول الكلمه ده تانى 
عارف ليه عشان حضرتك هتمو"ت يعنى هتمو"ت 
كان رايح يضر"ب فهد في قلبه ولكن صوت البوليس قاطعه
_بوليس يا بيه
المسدس وقع من ايد جمال وقال بارتباك: بوليس
_لازم نهرب يا بيه 
جمال والرجاله تعالوا من الباب الخارجى وركبوا العربيه ومشوا عالطول
حاول يقوم وقال بصوت خافي جدا: جمااااال 
دخلت الشرطه والظابط قال بصدمه: فهد 
فهد باخر كلمه: مش هرحمك 
_رنوا على الإسعاف فورا 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا الاسعاف وصلت وخدت فهد وشيري
_مش قولتلك يا بيه أن في حد هنا
فلاش باك
نزل من العربيه وقال:هو ده وقت تتعطلى فيا  اعمل اي دلوقتى
شاف المخزن وقال: اكيداا هلاقي مساعده هناك
راح فعلا عند المخزن ولكن وقف حين سمع صوت رصاصه 
_اي ده 
قرب من المخزن وبص من الشباك وشاف شيري اللى كانت سايحه في د"مها وشاف فهد أيضا اللى كان واقع على الأرض نتيجه الطلقه اللى جات في بطنه 
جري عالطول وطلع تليفونه ورن على البوليس
بارتباك: الووو الووو
_في اي يا ابنى اتكلم
قال للظابط اللى شافوا والظابط قال بتحذير: وربنا لو طلعت بتهزر لحطك في السجن مدي الحياه
_مش وقت الكلام ده يا بيه الشاب والبنت هيمو"توا
_انت فين
الشاب:___________
الظابط قفل التليفون وامر عناصر من الشرطة انهم يتحركوا  الى المكان اللى قال عليا الشاب 
باااك
الظابط حط ايدو على كتف الشاب وقال: شكرااا
ابتسم وقال: ده واجبي كمواطن يا بيه
هز رأسه وركب العربيه ومشي
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وخصوصا في المستشفي
_لازم نخبر المدام زينب عالطول
مسك تليفونه ورن على زينب ولكن محدش رد وقال: محدش بيرد
_ادينى العنوان يا دكتور وانا اروح
الدكتور خد ورقه وكتب فيها عنوان قصر الكيلانى فهو دكتور العائله 
الممرض خد منه الورقه وطلع عالطول
دخل اوضه العمليات وقال: لازم نطلع الطلقه اللى في بطنه واللى في دراعه بسرعه
_الا صحيح المريضه التانيه اخبارها اي 
بعد مرور عشر دقائق
في قصر الكيلانى (نور الدين المنصوري)
_مرنش يا ماما مرنش 
زينب حضنت زينه وقالت: يمكن عامل فيكى مقلب
زينه بعياط: انا مش هكلمه تانى
حطت أيدها على شعرها وقالت: اهدي يا قلبي
_مدام زينب في واحد في انتظارك تحت
نبضات زينه ازدادت اوى وقالت: فهد في خطر 
قعدت تردد الجمله ده كتير وزينب مسكت أيدها وقالت: بلاش التشائم ده يا زينه
زينه زقت زينب ونزلت عالطول
_مين حضرتك وعايز اي
_مدام زينب فين
زينه بصت وراها وزينب كانت نازله من على السلم 
راح عند زينب وقال: ابن حضرتك في المستشفي وحالته صعبه جدا 
جسم زينه بدأ يرتعش وحست بعجز وضعف فهو قوتها 
زينب بصدمه: انت بتقول اي 
_لازم تيجى فورا يا مدام ابنك هيكون في حاجتك اوى
زينب راحت عند زينه اللى كانت واقفه مصدومه
_زينه لازم نمشي
زينه:_________
زينب حطت ايدها على كتف زينه وقالت: لازم نروح المستشفي يا بنتى 
زينه بصت لزينب وقالت بعياط: مش قولتلك أن فهد في خطر 
الدموع نزلت من عينها وقالت: لازم نروح المستشفي يا بنتى
زينه هزت رأسها وطلعوا فعلا متجهين الى المستشفى 
في الطريق
_مالككك
مالك بص ليها وقال: عيونه 
_تعالى نروح المقابر
مالك ضم حواجبه وقال: ليه
بصت لتحت وقالت: عايزه أشوف ماما
مسك أيدها وقال: حاضر
حطت دماغها على كتفه وقالت: بحبك اوى يا ملاكى 
مالك بص في عيونه وقال: ملاكى
سمر هزت راسها وقالت: انت ملاكى 
باسها على رأسها وقال: اهو طلعت حاجه حلوه في نظرك 
في مكان ما
جمال بعصبية: اتصل باي حد من المستشفى وشوفوا ما"ت ولا لا
جابر محامى نور الدين المنصوري: مينفعش يمو"ت يا جمال انت ناسي الوصيه ولا اي 
_لا مش ناسي وفهد لازم يمو"ت عارف ليه
جابر بفضول:ليه
_فهد لو عاش مش هيسبنى خصوصاً انه عرف كل حاجه
_مكنش ينفع تقول لفهد الحقيقة
_اللى حصل حصل المهم اسمع انه ما"ات
_فهد جامد زي أبوه واعتقد انه عايش
جمال بشر: مستحيل يعيش ده كان بيطلع في الروح
_ولو طلع عايش
جمال بابتسامه خبيثه: نق"تله 
في المستشفي
وصلوا المستشفي وكانوا خايفين اوى 
زينه بصوت مقطع: ف ه د فه د
زينب حطت أيدها على كتف زينه وقالت: فهد في غرفه كام
بصت في الكشف وقالت: فهد الكيلانى
هزت راسها وقالت: ايوه
_في الغرفه رقم ١٣٦٧
زينه طلعت عالطول وزينب بخوف: زينه استنى 
ركبت الاسانسير وقالت: والنبي ما تحرمنى منه انا ماليش غيره في الحياه 
وصلت للدور اللى فيا فهد طلعت من الاسانسير عالطول وطلعت تجري وقعدت تبص على أرقام الغرف
واخيرااا لقت غرفه فهد 
زينه بابتسامه: فهد 
الممرضه طلعت وزينه جرت عليها وقالت: فهد بخير صح
الممرضه بارتباك: المريض بين الحياه والمو"ت يا ريت تدعيلوا
سمعت الكلام من هناا وقعت على الأرض من هنا وقالت بصدمه: بين الحياه والمو"ت
زينب وصلت وقالت: زينه فهد بخير صح
كانت بتردد تلك الجمله على لسانها
(بين الحياه والمو"ت بين الحياه والمو"ت بين الحياه والمو"ت)
قالتها اكتر من ثلاث مرات 
زينب قعدت جنب زينه وقالت بخوف: قوليلى أن فهد بخير
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: بين الحياه والمو"ت يا ماما
زينب بارتباك: انتى بتقولى اي
_الممرضه قالت انه بين الحياه والمو"ت فهد هيسبنى يا ماما 
حضنتها وهى قعدت تصرخ وتقول: زعلان منى يا ماما طلب منى اسامحه لكن انا رفضت انا السبب 
زينب هزت رأسها وقالت: متقوليش كده هيبقا بخير ابنى وانا عارفه
زينه قامت من على الأرض وقعدت تخبط على الباب بتاع غرفه العمليات اللى فيا فهد
زينب قامت أيضا وقالت: زينه اهدي مينفعش كده يا بنتى
زينه لم تسمع منها وقالت: فهد حبيبي افتح الباب انا مش زعلانه والله
الممرضه فتحت الباب وقفلته وراها وقالت: مدام زينب يا ريت تقوليلها مينفعش كده الدكتور مش عارف يشوف شغله
حطت ايدها على كتف زينه وقالت: تعالي يا زينه
زينه بجنون: فهد جوا اكيدا محتاجنى 
خدتها بالعافيه وراحوا الحمام عشان تغسلها وشها
_فهد يا ماما
فتحت الحنفيه وبدأت تلمس على وش زينه بايدها
_قال أنه مش هيرجع يا ماما قالى كده 
_خلاص بقااا 
بعد شويه
_تعالى يا زينه
الدكتور كان في انتظارهم وكان حزين جداا
زينه جرت عليا عالطول وقالت: فهد بخير صح
الدكتور بص في الأرض وقال: البقاء لله
زينه بصدمه: اي
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-