رواية بريئة في عالم قاسي الفصل 2 و 3 و 4 و 5 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية بريئة في عالم قاسي الفصل 2 و 3 و 4 و 5 بقلم الكاتبة المجهولة


رواية بريئة في عالم قاسي الفصل 2 و 3 و 4 و 5 هى رواية من كتابة الكاتبة المجهولة رواية بريئة في عالم قاسي الفصل 2 و 3 و 4 و 5 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية بريئة في عالم قاسي الفصل 2 و 3 و 4 و 5 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية بريئة في عالم قاسي الفصل 2 و 3 و 4 و 5





رواية بريئة في عالم قاسي الفصل 2 و 3 و 4 و 5


رحيم بصدمة : اي ال انتي لابساه دا 
قدر بخبث : اي ي رحيم في اي عادي يعني 
رحيم بعصبية : عادي اي دا انتي لابسة قميص نو"م 
قدر اتكسفت من كلمته بس مبينتش وقربت منه بدلع : أنا بح
رحيم بمقاطعة : قدددددر انتي عارفة اني بحب سجدة 
قدر بعصبية : لحد أمتي لحد أمتي يا رحيم هتفضل تحب واحدة هي مش شايفاك اصلااااا 
رحيم اتعصب وشدها من شعرها وسط صرا*خها : ايااااك اسمعك بتجيبي سيرة قدر علي لسانك تاني وبصوت عالي : فاااااممممة 
قدر بخوف وايماء : ف ف فاهمة 
سابها وهي مصدقت وطلعت تجري خوفا من هذا الأسد 
*** 
علي الناحية التانية" 
ياسين دخل اوضته لقاها نايمة زي ماسابها باصة للسقف ودموعها نازلة 
قرب منها وهو خايف عليها بس افتكر كل حاجة 
أردف ببعض العصبية : قوووووومي 
نور بتعب وعياط : ي ي ياسين 
ياسين ببرود : قومي روقي الاوضة دي 
قامت نور بتعب وروقت الاوضة وجلست بوهن 
ياسين بسخرية : أنا خارج ي مراتي العزيزة 
وسابها ونزل من غير م يسمع ردها حتي... 
نور بعياط : يارب الصبر أنا مش عارفة فيه اي مش عارفة صور اي دي أنا أنا تعبت تعبت 
*** 
في صباح يوم جديد كله حياة"
استيقظت سجدة بإنزعاج علي صوت هاتفها : اممم اي ي سليم 
سليم : صباح الخير يقلب سليم 
سجدة بحب : صباح النور ي حبيبي 
سليم بخبث : يلا بقي انتي ناسية أننا هنتقابل النهاردة ولا اي 
سجدة بفرحة : لا طبعا مش ناسية ي حبيبي 
سليم : طب يلا قومي كدا لحد ما اخلص كام حاجة كدة ونتقابل 
سجدة بحب : حاضر سلام يروحي 
قفلت معاه واتنهدت بحب وقامت اخدت حمامها اليومي 
وأدت فرضها ولبست دريس ابيض في نبيتي وطرحة 
وكوتشي ابيض وشنطة تحمل اللونين  
ياسين : راحة فين ي سجدة 
سجدة بتوتر : راحة الجامعة ي ياسين 
ياسين بحب : خلي بالك من نفسك ي حبيبتي 
سجدة : حاضر 
نزلت وهي بتاخد نفسها... 
** 
رحيم صحي من النوم وقام لبس هدومه ونزل وفتح الباب واتفاجأ

رحيم صحي من النوم لبس وطلع لقي أخوه طالع من اوضة قدر 
عز : رحيم ازيك 
رحيم بعصبية : كنت بتعمل اي عند قدر 
عز بخبث : هقولك بعدين 
وسابه ونزل من غير ما يسمع رده 
رحيم اتعصب وفتح اوضة قدر من غير ما يخبط واتفاجأ بيها لابسة بجامة منسابة علي جسمها بشكل جميل ورقيق 
قرب منها وهو مش واعي للي بيعمله : انتي جميلة اوي ي قدر 
قدر بحب : انت ال عيونك حلوة يا رحيم 
قرب منها اكتر وباسها بكل رقة 
ثواني واستوعب هو بيعمل اي وبعد عنها : ا ا أنا آسف 
قدر بعياط : أنا بحبك يا رحيم 
رحيم : قدر انتي زي اختي أنا بحب سجدة قولتلك قبل كدا مرة 
وسابها ونزل وهو بيلعن نفسه أنه ضعف قدامها... 
رحيم : صباح الخير ي امي 
الام : صباح النور ي حبيبي خلص بدري النهاردة عشان هننزل البلد
رحيم باستغراب : لي 
الام بخبث : عز عاوزة يتقدم لقدر 
رحيم. بصدمة : اي مييييين 
عز من وراه :  اي ي رحيم قولت اي 
رحيم : تمام الف مبروك وسابهم ومشي 
*** 
علي الناحية التانية" 
سجدة نزلت من بيتها راحت علي شقة بتقابل سليم فيها 
سليم بحب : وحشتيني اوي ي جودا 
سجدة بحب : وحشتني اكتر ي حبيبي عامل اي 
سليم باسها من خدها : ممم وافقي نتجوز بقي عشان خاطري 
سجدة بتوتر : أنا خايفة 
سليم : تخافي ونتي معايا 
سجدة بابتسامة : خلاص موافقة ي حبيبي 
سليم بفرحة : بحبك يروح سليم بحبك اوي اوي 
واخدها عند مأذون واتجوزها 
رجعوا شقة التاني...
سليم بيقرب منها وهو بترجع بتوتر 
سليم بحب: خايفة مني 
سجدة : ل ل لا 
سليم قرب منها وباسها بوسة طويلة وشالها ودخل الاوضة و .....
 *** 
نور : ياسين عاوزة اتكلم معاك عشان خاطري 
ياسين : مفيش كلام بينا ي نور 
نور بعياط : اسمعني وحياتي عندك 
ياسين : ابعدي عني ي نور 
نور ببكاء هيستيري : حرام عليك بقي حرام عليك أنا عملتلك اي انت حتي مش راضي تسمعني الصور دي مش حقيقة دي كدب كدب وانا تعبت منك ومن شكك فيا بقي خلاااااااص 
ياسين قرب منها واخدها ف حضنه : اهدي ي قلب ياسين اهدي 
نور فضلت تعيط لحد م نامت شالها حطها ع السرير 
وطلع تليفونه : الو عاوز**** 

ياسين : الو ي معتز معايا صور عاوز اعرف حقيقة ولا متفبركة 
معتز : هاتها المحل وانا هعرفلك ي حبيبي 
ياسين : ماشي سلام 
قفل وبص لنور نظرة تحمل الكثير من المعاني 
قبل جبينها بحب وسابها ومشي...
*** 
سليم : صباحية مباركة ي حبيبتي 
سجدة بخجل : سليم 
سليم بضحك : قلبه وروحه وكمل بجدية : هتقدملك رسمي اخر الاسبوع دا
سجدة بفرحة : بجد 
سليم بحب : ايوا 
سجدة : طب احنا ليه اتجوزنا مدام هتتقدملي اخر الاسبوع 
سليم بحيرة : هتعرفي بعدين ي حبيبتي قومي البسي عشان نمشي 
سجدة هزت راسها وقامت خدت شاور ولبست 
وسليم راح اوضة تانية واخد شاور ولبس هدومه.. ومسك ايديها ونزلوا 
سجدة : بحبك ي سولي 
سليم : ونا بعشقك ي قلب سولي يلا اطلعي 
سجدة شاورتله"باي" ودخلت البيت وهي في غاية السعادة 
*** 
علي الناحية التانية" 
ياسين باهتمام : ها الصور دي حقيقية ولا لا 
معتز : لا ي ياسين متفبركة 
ياسين بفرحة وصدمة  : بتتكلم جد 
معتز : ايوا 
ياسين حضنه بفرحة ونزل من عنده على البيت 
ياسين بصوت فرحان : نوووور
نور بتعب : نعم
ياسين حضنها بحب : أنا آسف ي حبيبتي والله آسف بجد 
خلاص صدقتك 
نور بسخرية : واي ال حصل لكل دا 
ياسين : أنا آسف 
نور بقوة : طلقني *** 

نور بقوة : طلقني 
ياسين بصدمة : نعممممم يروووحمك
نور بغضب : بقولك طلقني أنا مقبلش اعيش مع واحد وا*طب زيك 
ياسين بعصبية : نووور لمي لسانك مش عشان ساكتلك يعني 
نور بعياط : طلقني يا ياسين ونبي
ياسين بحزن : نا بحبك ي نور بحبك 
نور : ونا بكر*هك 
ياسين بوجع : انتي طالق وسابها ومشي 
نور عيطت وقامت غيرت واخدت هدومها ومشيت علي بيت ابوها 
ياسين طلع راح قعد في مكان هادئ ودموعه نزلت طلع تليفونه وعمل مكالمة .. 
_الو أنا محتاجلك اوي 
....مالك يا ياسين 
ياسين : محتاجلك اوي اوي 
.... انت فين دلوقت 
ياسين : في المكان بتاعنا 
....تمم جايلك حالا 
قفل التليفون وقعد بيفكر في نور وازاي قدر يطلقها عادي كدا 
دقايق وحد جه جري عليه بخوف 
...مالك ي حبيبي 
ياسين بحزن : طلقت نور ي سليم 
سليم بصدمة : اييييي ازاي 
ياسين حكاله كل حاجة من لحظة جوازهم لحد دلوقت 
سليم بعتاب : مينفعش ال عملته دا ياسين انت ترضاها علي سجدة 
ياسين بلهفة : لا طبعا 
سليم : صلح ال عملته ي صاحبي 
ياسين : ازاي خلاص راحت مني
سليم : افضل وراها لحد ما ترضي عنك وترجعلك 
هز رأسه بسكااات 
سليم : ليه ي صاحبي تعمل فيا كدا 
ياسين : معملتش حاجة والله 
سليم بغضب : أنا بسببك عايش ومش عايش عمري ماهسااامحك 
ياسين بغضب اكبر : انت بتقووووول اي ابوك دا ابووووويا بالظبط بطل أنا*نية بقي 
سليم لكمه بالبو*كس : أنا شوفت الصور بعنيااااااا 
ياسين : طب منا شوفت صور نور وطلعت متفبركة 
حراااااام بقي أنا تعبببببببت تعببببببت 
أنا متوقعتش انك تنتقم مني في اختي ي سليم متوقعتهاش ابدا 
سليم بصدمة : اختك 
ياسين بصراخ : ااااااه اختتتتتتيييييي بتتجوزها من ورايا 
عاوز تلوي دراعي بيهااااااا 
سليم سكت ملقاش حاجة يقولها لان ياسين معاه حق في كل كلمة 
ياسين : ماترد يا صاحبي علي العموم مش عاوز اسمع ردك 
أنا بدور ورا ابوك وخلاص هيطلع قريب اوي من السجن وال عمل كدا هياخد حسابه لان يعتبره اكتر من ابويا فاهم 
وسابه ومشي 
سليم قعد مكانه مش عارف يعمل اي ولا يروح فين ولا لمين 
كلم سجدة في الاخر 
سجدة بحب : ايوا ي حبيبي 
سليم بدموع : ياسين عرف كل حاجة 
سجدة : اييييييي ازاي 
سليم بتنهيدة : معرفش بس هو عرف كل حاجة أنا آسف ي حبيبتي 
سجدة بحب : سليم أنا بحبك وانت بتحبني صح هتيجي تتقدملي رسمي من كدا 
سليم بهمس سمعته هي كويس : آسف 
وقفل من غير ما يسمع ردها... 
*** 
في مكتب رحيم"
عز : أنا اجيييييت ي رومي
رحيم بعصبية : ميت ألف مرة اقولك متقوليش رومي دي 
عز بخبث : ليه بس كدا 
رحيم بصله بص سكتته نهائي 
عز : تعالي بدري النهاردة عشان هنروح البلد
رحيم اتعصب اكتر وقام مسك الفازة ال جمبه ورماها عليه 
قدر بوجع : ااااااه 
رحيم *** 

قدر بوجع : ااااه 
رحيم بلهفة : قدر قدر 
قدر بوهن : منك لله يرحيم "ووقعت بين ايديه" 
عز بصدمة : قدررررر 
رحيم شالها ونزل علي المستشفي... 
اخدوها منه..
رايح جاي قلقان عليها،قلبه واجعه عليها 
 الدكتور : الانسه كويسة هي فاقت جوا 
رحيم : شكرا ي دكتور 
دخل واول ما شافها حضنها بحنية وخوف 
قدر انصدمت بس حست بخوفه ومسكت ايده طمنته 
رحيم بحب : انتي كويسة 
قدر : ا ايوا 
رحيم في اللحظة دي بعد عنها : أنا آسف 
قدر اكتفت بهزت راسها 
*** 
ياسين بصوت عالي : سجدددددددددددةةةةةةة 
...لا رد 
اتعصب اكتر وفقد كل ذرة في عقله 
طلع اوضتها وفتح الباب بعصبية 
انصدم لما لقي أخته واقعة علي الارض وأيديها عليها د"م 
قرب منها وحاول يفوقها بس مش بتفوق 
حضنها بعياط : لييييييي لييييييي تعملي فيا كدا حرااااام عليييييكي مش هسامحك أبدا أبدا 
نور من وراه : يااااسيييين فوق وقوم نوديها مستشفي 
ياسين هز راسها مرات متتالية شالها ونزل علي المستشفي
نور بسرعة : دكتور دكتور 
الممرضين اخدوها ودخلت العمليات... 
ياسين بعياط : يارب احفظها يارب مليش غيرها 
نور بحنية : اهدي ي حبيبي أن شاءالله خير 
ياسين : يااااااارب 
***
علي الناحية الأخري" 
سليم كان نايم صحي علي رنة تليفونه : الو 
عاطف : سليم بيه ياسين بيه نزل من شوية شايل انسه سجدة وكان مغمي عليها 
سليم بخضة : انت بتقول اي مستشفي اي 
عاطف : مستشفى*** أنا هناك دلوقت 
سليم : طب هي عاملة اي
عاطف : هي في العمليات ي بيه مفيش اخبار 
سليم قام لبس ونزل وهو بيجري 
وصل بعد عشر دقايق بسبب سرعته 
سليم بلهفة : س سجدة فين 
ياسين بعيون حمرا : أنا هقت*لك ي سليييييييم 
نور : ياسين اهدي لما نتطمن علي سجدة ابقوا اتكلموا 
سليم قعد في جمب وطلع مصحف وبدأ يقرأ قرأن ويدعيلها 
اخيرا الدكتور خرج * محاولة انتحا"ر هي هتفوق بكرة أن شاءالله 
ياسين بهدوء : شكرا يادكتور 
الدكتور اومأ برأسه ومشي... 
ياسين بص لنور واخيرا استوعب كل حاجة : بتعملي اي هنا
نور : سليم اتكلم معايا وفهمني حاجات كتيرة اوي 
وجيت عشان اتكلم معاك بخصوص موضوعه مع سجدة 
ياسين : سليم وسجدة هيطلقوا 
سليم بعصبية : دا علي جثتيييي"ي أنا مش مستحيل ابعد عن روحي 
ياسين بعصبية : روحك اه مدام هي روحك مجتش تتقدملها ليه 
سليم بص في الأرض وسكت 
ياسين: مش عاوز اشوف وشك تاني 
سليم هز رأسه ومشي... 
ياسين مسك ايد نور بحب : نور أنا بحبك سامحيني ارجوكي 
نور بعدته : ابعد عني أنا مستحيل ارجعلك ي ياسين مستحيل 
وسابته ومشيت 
** 
رحيم : أنا بحبك 
قدر بصدمة : اي 
رحيم : ايوا أنا بحبك بحبك اوي يقدر 
مكنتش طايق نفسي لما عز قال إنه هيتجوزك 
قدر بدموع : بجد يرحيم 
رحيم قرب منها مسح دموعها بحنان : بجد يقلب رحيم بحبك اوي اوي اوي اوي 
وقرب من شفايفها وباسها بوسة طويلة بادلته بلهفة 
قدر بنفس سريع : بحبك 
رحيم بهمس : بعشقك 
....اي ال بيحصل دا 
رحيم بصدمة : جدي** 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-