رواية جحيم الجاسر فريدة وجاسر من الفصل 2 الي 7 بقلم فريدة زياد
رواية جحيم الجاسر فريدة وجاسر من الفصل 2 الي 7 هى رواية من كتابة فريدة زياد رواية جحيم الجاسر فريدة وجاسر من الفصل 2 الي 7 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية جحيم الجاسر فريدة وجاسر من الفصل 2 الي 7 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية جحيم الجاسر فريدة وجاسر من الفصل 2 الي 7
رواية جحيم الجاسر فريدة وجاسر الفصل من الفصل 2 الي 7
فريداااة حااااسباااااااااي....
اخر كلمة سمعتها وبعدها الدنيا كلها اسودت ومحستش باي حاجة حواليا
جاسر جري عليها كان وشها كلو د"م ودماغها بتنز"ف جامد
جاسر بفزع وقلق : فريدة ردي عليا انا اسف متسبينيش ارجوكي فريداااة
جاسر شالها وحطها في العربية وراح بيها على المستشفى بسرعة كبيرة اوي
جاسر بزعيق وهو شايلها : دكتور بسرعة عاوز دكتور هنا
الممرضة : اهدي يااستاذ احنا هنا في مستشفى محترم
جاسر بعصبية : معاكي الرائد جاسر الرفاعي اطلبي دكتور بسرعة احسن مااطربقها على دماغكو
الممرضة بخوف : اسفة جدا يافندم ونادت ع الممرضات
الممرضات جم وأخدو فريدة واستدعو دكتور ودخلت العمليات
جاسر كان واقف بره هيموت من الخوف على فريدة وفضل يلوم نفسه ويدعى ربنا متروحيش منه
___ بعد ساعتين طلع الدكتور من العمليات جاسر جري عليه
جاسر بلهفة : طمني يادكتور هي كويسة صح
الدكتور : للأسف الحالة صعبة جدا والعملية كانت خطيرة ادعي ال٢٤ ساعة الجايين يعدو على خير لأنها لو مفاقتش هتدخل ف غيبوبة ومش عارفين هتفوق منها امته
جاسر : طيب ممكن اشوفها يادكتور
الدكتور : لا مينفعش هي دلوقتي في العناية
جاسر : لوسمحت يادكتور خمس دقايق بس مش هتاخر
الدكتور : اتفضل بس ياريت بسرعة
جاسر : شكرا........ ودخل
________في الداخل _________
جاسر دخل شاف فريدة نايمة ومتعلق ليها أجهزة تنفس والمحاليل وباين عليها التعب صعبت عليه وفضل يلوم نفسه
جاسر وهو ممسك بيد فريدة : ارجوكي سامحيني يافريدة دا كلو بسببي انا اسف انا والله بحبك متسبينيش يافريدة
دموعه نزلت ولأول مرة : ايوه يافريدة انا بحبك من وقت ما كنا صغيرين ولسه لحد دلوقتي وحتى اهلي وأهلك عارفين وكنت هتقدملك ونتجوز
بس بس انا مستحملتش فكرة انك تكوني لحد غيري علشان كدا اتعصبت عليكي قومي يافريدة قومي ياحبيبتي جاسر من غيرك يمو"ت
جاسر وقف ومسح دموعه وطلع برا اتصل على محمد والد فريدة
محمد : الو
جاسر : عم محمد ف فريدة في المستشفى تعبانة
محمد بخوف : ايه مستشفى ايه يابني انا جاي حالا
جاسر : مستشفى*******
______بعد فترة وصل اهل فريدة _______
والدة فريدة (سلوى) : بنتي بنتي فين ياجاسر جرالها ايه
جاسر : فريدة عملت حادثة ياطنط والدكتور قال ادعولها ال٢٤ ساعة يعدو على خير
سلوى ببكاء : بنتي بنتي هتروح مني احميهالي يارب انا مليش غيرها
محمد : اهدي ياسلوي فريدة هتكون كويسة وتقوم بالسلامة
سلوى : يارب احميهالي يارب
_عدي وقت كبير وجاسر لسه في المستشفى مع فريدة وامها وابوها بيدعو ليها
الممرضة دخلت تتطمن على حالة فريدة وطلعت مفزوعة
الممرضة : الحق يادكتور المريضة نبضها بيقل........
الممرضة بفزع : الحقنا يادكتور المريضة نبضها بيقل
دخل الدكتور بسرعة لفريدة
سلوى : بنتي يارب قومهالي بالسلامة يارب
محمد وهو بيحاول يتماسك : اهدي ياسلوي ارجوكي
محمد للممرضة : هي حصلها ايه
الممرضة : نبضها بيقل وفي الحالة دي احتمال كبير نخسر المريضة
سلوى بعياط : لااا فريدة مستحيل تسيبني بنتي هتكون كويسة انا عرفها هي بتحب تخضني عليها ع طول
محمد والدموع ف عينيه٠ : يارب قومها بالسلامة يارب انا مليش غيرها
جاسر كان منهار وفي عالم تاني خالص وقلبه وجعه لفكرة ان فريدة ممكن تمو"ت وتسيبه.....
خرج من المستشفى وراح مسجد جنب المستشفى اتوضأ وصلي وفضل يدعي وهو ساجد انها تقوم بالسلامة وان ربنا يحفظهاله
وكان بيعيط وصوت شهقاته كانت عالية اوي لدرجة كل اللي كان في المسجد سامعها وكانو بيدعو ان ربنا يريح قلبه ولما خلص صلاته رجع تاني علي المستشفي
____________في المستشفى ____________
سلوى قاعدة بتعيط وبتدعي ومحمد كان جنبها والدموع في عينيه وبيهدي ف سلوى.... لحد ما الدكتور خرج
جاسر كان جاي من بعيد وشاف الدكتور طالع من عند فريدة جري عليه
سلوى بخوف : طمني يادكتور فريدة بقت كويسة صح
الدكتور : هي كويسة دلوقتي وممكن تفوق في اي وقت
محمد : الحمد لله
جاسر : طيب نبضات القلب قلت فجأة كدا ليه يادكتور
الدكتور : المريضة عندها القلب وكمان الحادثة أثرت عليها فالنبض قل بس الحمد لله لحقناها في الوقت المناسب
سلوى بشهقة : ازاي فريدة بنتي مكانش عندها القلب
الدكتور : ازاي يامدام بنت حضرتك عندها القلب من ٣سنين
محمد : طيب في علاج أو عملية علشان تكون كويسة
الدكتور : العملية خطر اوي عليها ونسبة نجاحها قليلة اوي الأفضل انها تنتظم على الدوا بتاعها
سلوي : طيب ممكن ندخلها
الدكتور : اه تقدروا تشوفوها دلوقتي
دخل محمد وسلوي لفريدة اما جاسر وقف برة خايف من رد فعل فريدة لو شافته
______________في غرفة فريدة ___________
سلوى بعياط وهي ماسكة ايد فريدة : فريدة ياحبيبتي انا ماما قومي يلا يابنتى متوجعيش قلبي عليكي قومي يا فريي
فريدة بدأت تفتح عينها ببطئ وبعدين صحيت وشافت مامتها بتعيط وباباها جنبها وباين عليه الزعل والتعب
سلوى بلهفة : انتى كويسة ياحبيبتي اناديلك الدكتور
فريدة بتعب : انا كويسة ياماما خلاص بقا بطلي عياط
محمد : كدا يافريدة تقلقينا عليكي ايه اللي حصلك وازاي عملت الحا"دثة
فريدة افتكرت كل اللي حصل بس مش حبت تحكي ليهم
فريدة : مفيش يابابا كنت رايحة الكلية وبعدين دخت ومشفتش العربية وخبطتني
سلوى : الف سلامة عليكي ياحبيبتي الحمد لله ان ربنا قومك بالسلامة
محمد : فريدة انتي كنتي تعبانة وعندك القلب ومش قولتي لينا ليه كدا يابنتي
فريدة : انا مكنتش حابة اقلقكو عليا وكنت عارفة انكو هتزعلو لما تعرفو
سلوى : احنا اهلك يافريدة ومن حقنا نعرف وان شاء الله هتتعالجي وتقومي بالسلامة
_ في الوقت دا جاسر كان واقف برا وسمع كل كلامهم واستغرب انها مقالتش انه السبب في حالتها وبعدين قرر يدخل يعتزر منها
دخل جاسر
فريدة اول ماشافته افتكرت كل حاجة وانه كان هيقت"لها بالمسد"س خافت اوي وبدأت تعيط وتصرخ و
فريدة بهسترية وعياط : ابعد عني اطلع برة حرام عليك سيبني بقا متقتلنيش انا عملتلك ايه
فضلت فريدة تعيط وترتعش وسلوي ومحمد بيهدوها لما جاسر دخل
فكان واقف حزين وقلبه واجعه علي الحالة اللي وصلت ليها بسببه وقد ايه هي خايفة منه
محمد لجاسر : لوسمحت ياحضرة الظابط اطلع استناني بره وانا ٥ دقايق واحصلك
طلع جاسر واستند بضهره على الحيطة وفضل يفكر هيقول ايه لابوها وهي كذبت علي اهلها ومحكتش ليهم عن اللي حصل فقرر انه مش هيقول لابوها
طلع محمد من أوضة فريدة بعد ما نامت
محمد لجاسر : جاسر انت زي ابني ارجوك يابني قولي فريدة فيها ايه وليه كانت خايفة منك كدا
انت عملت فيها ايه انا عارف انك بتحبها ومستحيل تأذ"يها احكيلي هي مالها ياجاسر
جاسر بتنهيدة : انا مقدرش اقولك حاجة دلوقتي ياعمي الا لما فريدة هي اللي تحكيلك بس اوعدك اني هصلح كل حاجة قريب وفريدة هتبقى زي الاول واحسن
محمد : اللي تشوفه ياجاسر وانا واثق فيك يابني
__مر اسبوع وفريدة أتحسنت وراحت الجامعة ومشفتش جاسر طول الاسبوع
وجاسر كان بيفكر ازاي هيخليها تسامحه
وفي يوم جاسر راح لفريدة الجامعة وكان معاه بوكيه ورد وعلبة شوكلاتة ...
وفريده كانت طالعة من الجامعة وكان في ولد بيعاكسها وماسك ايدها وهي بتحاول تبعده جاسر شافهم من بعيد حط بوكية الورد وعلبة الشوكولاتة على سقف العربية وراح عند فريدة بسرعة وهو متعصب
جاسر مسك ايد الشاب : مش عيب تمد ايدك على حاجة متخصكش ياكابتن
الشاب : ومين الامور بقا وهي تخصك في ايه لتكون ماشية معاك و.....مكملش كلامه بسبب بوكس من جاسر وقعه
جاسر نزل فيه ضر"ب : دي اشرف من ميه زيك يابن ال......
وفضل يضر"ب فيه لحد مامبقاش فيه حته سليمة
فريدة بعياط : خلاص ياجاسر سيبه هيموت في ايديك
واخيرا بعد عنه ومسك ايد فريدة وراح عند العربية
فريدة بعدت ايده بعنف : ابعد عني متلمسنيش
جاسر مسك بوكية الورد والشوكلاتة وبص لفريدة بندم
جاسر : انا عارف اني غلطت في حقك كتير ومستاهلش انك تسامحيني انا اسف ممكن نبدأ صفحة جديدة ونكون صحاب
فريدة فضلت ساكتة وحست انه فعلا ندمان
فريدة : خلاص انا مسمحاك ولا يهمك وموافقة نكون صحاب
جاسر بسعادة : بجد شكرا اوي
__ مر اسبوع على أبطالنا واتقربو من بعض اكتر حتى أن فريدة حست انها حبته
وجاسر أتقدم ليها واتخطبو واعترف بحبه وهي كمان اعترفت انها بتحبه
وجاسر فكر انها نسيت اللي كانت بتحبه وفي يوم.....
فريدة بسعادة : يعني انت رجعت
الشخص : ايو ياحبيبتي تعالي قابليني في........
فريدة : طيب تعالا البيت
الشخص : للأسف مش هقدر عندي شغل وهسافر في نفس اليوم متتاخريش بقا هعدي اخدك
فريدة بفرح : اشطا مستنياك
_ لبست فريدة ونزلت وقابلت الشخص دا تحت البيت واول ماشفته راحت واترمت في حضنه
جاسر كان طالع من بيته رايح لصاحبه فشاف فريدة من بعيد
( زي ماقلنا قبل كدا هما جيران)
جاسر اول ماشافها في حضنه اتصدم واتعصب جامد ومشي وراهم لحد ما صلو كافيه وهو بيراقبهم من بعيد وكانت بتضحك ومبسوطة مع الشاب دا
جاسر كان متعصب اوي وهاين عليه يروح يقت"لهم بس جاتله فكرة
جاسر في نفسه...........
=ادخلي برجلك اليمين ياعروسة
جاسر قال لفريدة الجملة دي بسخرية واستهز"اء وهي كانت واقفة عند الباب مبسوطة وهطير من الفرحة
فريدة بكسوف : شكرا
بعد ما جاسر وفريدة دخلو الشقة
جاسر قفل الباب وبص ناحية فريدة بخبث وغضب كبير
(ملحوظة : والد جاسر متوفي وهو ووالدته عايشين مع بعض في بيت كبير ولما اتجوز اخد الشقة اللي فوق وأمه في اللي تحت)
جاسر : اهلا بيكي في جح"يمك يا حلوة شرفتي سج"نك
✨ نعرف بقا اللي حصل...........فلاش باااااااك ✨
جاسر لنفسه : ماشي يافريدة انا هوريكي بتستغف"ليني وتخو"نيني
بس لا مش الرائد جاسر الرفاعي اللي حتة عيلة زيك تضحك عليه وشرفي لاند"مك وادفعك التمن غالي..... وطلع فونه...
جاسر : الو ازيك يا عمي
محمد : الحمد لله يابني انت عامل ايه
جاسر : انا بخير الحمد لله ياعمي بس كنت عايزك في موضوع مهم ينفع نتقابل النهاردة
محمد : طبعا يابني انا في البيت دلوقتي لو فاضي تعالا
جاسر : تمام ياعمي ربع ساعه واكون عندك
ركب جاسر عربيته وراح على بيت فريدة
اما فريدة فكانت مستمتعة بوقتها مع الشخص دا ولما خلصو قعدتهم وصلها تحت البيت ومشي
فريدة طلعت بيتها وتفاجأت بجاسر قاعد مع باباها
فريدة : السلام عليكم
محمد : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته... تعالي يافريدة عايزك في موضوع
فريدة : خير يا بابا في حاجة
محمد : خير ياحبيبتي ان شاء الله هو بس حضرت الظابط كان عايز يكتب كتابه عليكي ويعمل فرحكوا الاسبوع الجاي ايه رايك يابنتى
فريدة : بس لسه في حاجات كتير أنا محتاجاها وفي تحضيرات لسه مش جهزت هتاخد وقت كبير
جاسر بيحاول يبان طبيعي : البيت موجود وانا مجهز كل حاجة وكل اللي تحتاجيه أنا تحت امرك فيه ها ايه رايك
فريدة بكسوف : احمم اللي بابا يشوفة
محمد : على بركة الله يبقى كتب الكتاب والفرح الخميس الجاي مبروك يا حبيبتي مبروك ياجاسر يابني
سلوى بدموع فرح : الف مبروك ياروحي
💞بعد اسبوع💞
" بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
فريدة كانت في غاية السعادة لما سمعت الجملة دي
اما جاسر فكان بيفكر ازاي هينت"قم منها ازاي
وتم الفرح بفرحة الكل حتى جاسر كان مبهور بجمال فريدة وعيونه متشالتش من عليها ونسي كل حاجة عملتها لحد ماخلص الفرح
والكل بارك ليهم وودعو اهلهم وروحو بيتهم..
باااااااااك.
فريدة بصدمه واختفت ابتسامتها من كلامه : اي !! ايه الكلام اللي انت بتقوله دا ياجاسر
جاسر مسك وشها جامد وعصبيه : زي ماسمعتي كدا ايه كنتي فاكرة هتضحكي عليا واني مش هعرف حقيقتك
فريدة بدموع : أنا مش فاهمة حاجة ... وبعدين مسكت ايده بحنية لدرجة حس انه هيضعف قدامها...
جاسر حبيبي انت بتهزر صح أنا فريدة ... فريدة يا جاسر حب عمرك
جاسر نفض ايديها بعنف : متقوليش حبيبتي انتي مش حبيبتي
أنا بكر"هك بكر"هك وبس يافريدة
انتي هتعيشي هنا خد"امة هعيشك اسوء ايام حياتك
أنا متجوزك علشان اكر"هك في عيشتك واعذ"بك
وهند"مك على خيا"نتك ليا يا فريدة و .
فريدة مسمعتش باقى الكلام من جاسر
كانت في عالم تاني كل اللي بتفكر فيه هو بكر"هك...
بتخو"نيني..
هعيشك اسوء ايام حياتك..
هو دا جاسر اللي حبته من قلبها بيشك فيها ومفكرها خا"ينة معقولة اتجوزها علشان يعذ"بها وبس فاقت على صوت جاسر وهو بيقول..
جاسر بجمود : انتى هتنامي في الاوضة دي
وشاور على أوضة الأطفال وانا هنام في اوضتي
وإياكي يافريدة تدخلي اوضتي او تلمسي حاجة تخصني.... فاهمة
فريدة مردتش عليه كانت بتعيط وبتبصله بعتاب وبس
جاسر بصوت عالي ومسك ايديها جامد : فاااهمة
فريدة بخوف وبكاء : فاهمة فاهمة
جاسر سابها ودخل اوضته وقفل الباب بعنف.....
فريدة قعدت على الأرض وضمت رجليها على صدرها وفضلت تعيط كتير
جاسر كان طالع من اوضته بعد ما غير بدلته وشافها وهي بتعيط صعبت عليه بس أظهر العكس
جاسر ببرود : ايه ياحلوه لسه من اول يوم وبتعيطي امال بعد كدا هتعملي ايه هتفضلي قاعدة كدا يلا قومي من وشي
فريدة قامت ودخلت اوضتها من غير كلام وهي ماكنتش قادرة تجادله
قفلت باب الأوضة وقعدت علي السرير وفضلت تعيط وهي بتفتكر كلامه لحد ما نامت بفستانها
______الصبح _______
جاسر صحي بدري نزل جري شويه وبعدين طلع ملقاش فريدة صحيت
راح على اوضتها لقيها لسه لابسة الفستان ونايمة زي الملايكة فضل يتأمل في ملامحها لحد ما فاق لنفسه
مسك كوباية ماية من جنبه وكبها على وش فريدة
فريدة بفزع : اه يالهوي بغرق لا الحقوني
جاسر : قومي ياهانم هتفضلي نايمة للعصر اهلينا زمانهم جايين
غيري هدومك وعشر دقايق والفطار يكون جاهز...
وطلع برة من غير ما يسمع ردها
فريدة لنفسها : مش هسيبك ياجاسر غير لما تفهمني فيك ايه وكان قصدك ايه بكلام امبارح دا......
وقامت وغيرت الفستان واخدت دش ولبست بيجامة باللون البينك الهادي وفردت شعرها وكانت جميلة اوي
وطلعت حضرت الفطار حطته على السفرة ونادت عليه....
جاسر اول ما شافها اتسحر بجمالها وفضل باصص ليها وهي واقفة مكسوفة
جاسر بدون وعي : انتى ازاي جميلة كدا
فريدة بكسوف : احمم شكرا
جاسر بعد ماحس باللي قاله لبس قناع البرود تاني
جاسر ببرود : اهالينا زمانهم على وصول مش عاوزهم يحسو بحاجة هنتصرف زي اي اتنين متجوزين وبيحبو بعض
فريدة : من غير ماتقولي مش أنا الست اللي تطلع اسرار بيتها بره
جاسر بسخرية : أمم كويس... تعالي افطري علشان تاخدي دواكي
فريدة : على اساس يهمك... عامة شكرا مش جعانة
جاسر بنرفزة : اللي بقوله يتنفذ أنا مش باخد رايك
فريدة خافت من نبرته فقعدت وفطرو مع بعض ولما خلصو لمت الأطباق ونضفت مكانهم
وبعد فترة أهلهم وصلو
سلوى : ازيك يافريدة عاملة ايه ياحبيبتي
فريدة : الحمد لله ياماما انتو اخباركو ايه
محمد : احنا كويسين يابنتى الحمد لله جاسر عامل معاكي ايه اوعي يكون بيزعلك
زينب والدة جاسر : وهو يقدر دا أنا كنت مو"ته
فريدة : متخافش يابابا جاسر بيعاملني حلو وبيحبني
محمد : ربنا يخليكو لبعض ياحبيبتي.... وانت ياجاسر مش أوصيك على فريدة
جاسر قرب من فريدة وحاطها بايده : متخفش ياعمي دي في عنيا
فريدة تفاجأت من ردة فعل جاسر بس كانت مبسوطة اوي من قربه ليها...
اهلهم قعدو شويه وبعدين ودعوهم ومشيو
جاسر : متفرحيش اوي باللي عملته قدامهم دا كلو تمثيل
فريدة زعلت من كلامه وقررت انها هتسأله وتفهم منه كل حاجة
فريدة بدموع : ممكن افهم انت بتعمل معايا كدا ليه
جاسر بزعيق : علشان انتي كد"ابة وخد"عتيني وخو"نتيني يافريدة أنا حبيتك بس انتي هنتي حبي ليكي
فريدة بعياط وزعيق : بس أنا مخنت"كش محصلش حاجة من دي انت الإنسان الوحيد اللي حبيتو في حياتي
جاسر بصوت عالي : بس بقى كفاية كد"ب انتي خا"ينة وياعالم كنتي ما"شية مع كام واحد غيري
ولا خدعتي كام واحد انتي انسانة رخي"صة و...
مكملش كلامه لان فريدة كانت ضر"بته بالقلم لأنها مستحملتش كلامه عليها وتشكيكه في شرفها
فريدة بعصبية : أخر"س انت بني آدم حيو"ان وزبا"لة أنا اشرف منك ومن مية واحد زيك
تعرف اني على قد ماكنت بحبك على قد ما بكر"هك دلوقتي أنا بكر"هك ياجاسر بكر"هااااااااااااك
قالت كلمتها الأخيرة بعياط وصريخ وبعدها كانت مرمية على الأرض
أثر صفعة من جاسر لانه مستحملش انه يتضر"ب ومن مين من ست دا غير كلامها عنه
جاسر قومها بعنف من على الأرض وشدها ودخل بيها اوضته وزقها على السرير
فريدة بعياط : جاسر ان انت هتعمل ايه ارجوك سبني أنا اسفة جاا.....
جاسر نزل بدا يضر"ب فيها بعنف وبغ"ل ومفكرش للحظة ايه اللي ممكن يحصل فيها لأنها مريضة قلب
كل اللي كان بيدور في دماغه انها ضر"بته بالقلم..
فريدة اغمى عليها وبوقها بدأ ينز"ل د"م و
جاسر فضل يضر"ب فريدة وهو متعصب ومكنش شايف قدامه
ومفكرش في نتيجة اللي بيعمله لأن عندها القلب
فريدة كانت بتصرخ وتعيط بس هو مكنش حاسس باللي بيعمله لحد ما اغمى عليها وكان بوقها بينز"ل د"م
ووشها كلو كدمات
جاسر اخيرا حس بيها واتخض من منظرها هو ازاي متحكمش في نفسه ازاي يأذ"يها كدا
جاسر بقلق والدموع في عينيه فضل يهزها ويخبط على وشها بالراحة بس مفيش نتيجة
جاسر : ف فريدة حبيبتي قومي فريدة أنا أنا آسف سامحيني طيب قومي اضر"بني واتعصبي عليا زي ما تحبي بس متسبنيش أنا بحبك فريداااااة
جاسر شالها ونزل بيها بسرعة والدته شافته اتخضت من منظر فريدة وهي في ايدين جاسر وبتنز"ف
زينب بقلق : جاسر فريدة مالها يابني ايه اللي عمل فيها كدا
جاسر مردش عليها وحط فريدة في العربيه وركب وراح بيها المستشفى في أقصى سرعة
____في بيت محمد ______
الباب خبط وسلوي ومحمد قاعدين مع بعض سلوى قامت تفتح وتفاجأت باللي على الباب
سلوى بفرحة : مصطفى حبيبي انت رجعت.. وحضنته
مصطفى بفرحة : ايوه ياحبيبتي رجعت كدا ياسوسو تجوزوا فريي وانا مش موجود
محمد من وراهم : اوعا يا وااد من حضن مراتي
مصطفى جري عليه وحضنه : واحشني يا حماده ياجامد
محمد بحب : والله انت واحشني اكتر كدا متسألش فينا ولا تزورنا الفترة دي كلها دا انت حتى محضرتش فرح فريدة
مصطفى : لا ما هو... بص بصراحة أنا قابلت فريدة من فترة وقعدنا سوا وقالتلي انها اتخطبت ويوم الفرح كلمتها فيديو كول وباركتلها
محمد : ايوه يعني بتخططو وتتقابلو من ورانا
مصطفى : قلبك أبيض بقا ياحمادة ..... ايه ياسوسو مفيش اكل ولا ايه أنا همووو"ت من الجوع
سلوي : عشر دقايق والاكل يكون جاهز لاحلى صاصا في الدنيا
مصطفى : لسه برضو صاصا أنا كبرت وبقيت رجل أعمال وصاحب شركات الناس لو سمعوكي يقولوا عليا ايه
سلوى : حتى لو كبرت وعجزت هتفضل صاصا برضو
سلوى لسه داخلة المطبخ تليفونها رن
سلوى : الو
زينب : الحقني ياسلوي جاسر نزل من البيت وكان شايل فريدة اخدها ع المستشفى وشكلها تعبانة اووي
سلوى بخطة : بينتي.. طيب هم هما مستشفى ايه
زينب : أنا كلمت جاسر وقالي انهم في مستشفى....أنا مستنياكي تحت البيت اهو علشان نروح مع بعض
سلوى : حاضر حاضر احنا نازلين اهو
محمد : فيه ايه ياسلوي بتعيطي ليه ومين اللي ع التليفون
سلوى : بنتى يامحمد فريدة بنتى في المستشفى
محمد بخضة : فريدة هى مالها وفي المستشفى ليه
سلوى : معرفش زينب كلمتني وبتقول انها تعبانة اوي وجاسر كان شايلها ورايح بيها المستشفى
محمد : طب يلا بسرعة نروحلها
مصطفى استنو أنا جاي معاكو
نزلو كلهم وقابلو زينب وركبو عربية مصطفى وساق بيهم ع المستشفى
______في المستشفى _______
جاسر كان واقف بره مستني الدكتورة تطلع من عند فريدة كان هيمو"ت من الخوف عليها
جاسر لنفسه : انت ازاي عملت كدا ياجاسر ازاي مديت ايدك على واحدة ست
انت اذ"يت اكتر انسانة حبيتها ازاي محستش بنفسي وانا بضر"بها وهي بتصرخ بين ايديا أنا آسف آسف يافريدة سامحيني ياحبيبتي أنا أذ"يتك اووي
طلعت الدكتورة من عند فريدةجاسر بقلق : طمنيني يادكتورة فريدة عاملة ايه
الدكتورة بغضب : الحيو"ان اللي مد ايده عليها ازاي يعمل فيها كدا
دا يستحيل يكون انسان هى كان ممكن تمو"ت فيها لازم اللي عمل فيها كدا لازم يتحاكم
جاسر بنفاذ صبر : اخلصي وقليلي هيا عاملة ايه دلوقتي
الدكتورة : جسمها كله كدمات وكمان بحكم انها مريضة قلب قلبها ضعف اكتر من الاول
وحالتها النفسية زفت انتو مينفعش تسكتوا علي وصلها للحالة دي لازم تحاسبوه
جاسر : ممكن ادخلها
الدكتورة : هى فاقت دلوقتي تقدر تشوفها بس اي ضغط عليها بعد كدا هيسببلها انهيار عصبي حاد وممكن نفقدها
هز جاسر راسه بالايجاب
ودخل لفريدة... لقيها
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك من هنا