رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ايه يونس

رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ايه يونس


رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثالث والثلاثون 33 هى رواية من كتابة اسراء ابراهيم رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثالث والثلاثون 33 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثالث والثلاثون 33 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثالث والثلاثون 33


رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثامن عشر 18 بقلم ايه يونس


رواية عشقت مجنونة الجزء الرابع 4 الفصل الثالث والثلاثون 33


وجاء الصباح التالي واليوم التالي علي الجميع ⁦في الصعيد ومصر  ... كانت قدر تنام في غرفة والشيطان ينام في غرفة أخري في الشقة  ... استيقظ كلاهما علي صوت طرقات علي الباب في الصباح الباكر ...
فتحت قدر عيونها بإنزعاج ....
_ هو في حد يخبط علي حد في الوقت دا ...؟
فتح الشيطان الباب واللذي لم يكن نائماً منذ الأمس ، ليجد أنها "شهد" ابنة عمة ...
_ صباح الخير يا ابن عمي ، ستي بعتتني اصحيك عشان تفطر ويانا 
قالتها وهي تنظر له نظرات تكاد تأكله بها ....
الشيطان بهدوء ولم ينظر لها حتي ...
_ ماشي هصحي مراتي وانزل انا وهي نفطر معاكم ... عن إزنك ...
لم ينتظر حتي ردها واغلق الباب في وجهها بعدم اهتمام ... نظرت له شهد بغضب كبير من طريقته هذة وخمنت أن زوجته هي التي تقول له أن يفعل هذا ،  أقسمت شهد أن تجعل زوجته تخرج من هذا المنزل وهي مذلولة فهي تكرهها لأنها اخذت منها الشخص الذي تحبه ... 
وضعت الحرباء أذنيها علي الباب في محاولة للإستماع الي أي شئ يحدث بالداخل ولكن دون جدوي ف غرفة قدر بعيدة للغاية عن الباب ...
وعلي الناحية الأخري بداخل الشقة ...
طرق الشيطان عدة طرقات علي باب غرفة قدر حتي تفتح له الباب ... ظل ينتظر قليلاً دون رد ولم تفتح له الباب ...
الشيطان بغضب وهو يخبط علي الباب ...
_ يخربيييت نومك التقييل فوووقي .... 
لم تستجب قدر له فقد كانت نائمة في سابع نومه كما يقال ...
الشيطان وهو يبتسم بخبث في داخله ...
_ بقي كدا ...؟ ماشي ...
حاول الشيطان فتح الباب ولكنه لم يفتح بسبب انها أغلقت الباب جيداً من الداخل ...
اتجه الشيطان الي التراس أو البلكونة والتي كان نافذة غرفة قدر مطله عليها أيضاً ...
امسك سكين وحاول فتح قفل الشباك عن بعضهما البعض وبالفعل نجح .. وفتح الشباك ... 
نظر الشيطان إليها من النافذة فوجدها نائمة فاتحة فمها كالحمير وتضع الوسادة علي أذنيها ورأسها لأنها سمعت رنات جرس الباب ولا تريد أن تتحرك من علي السرير كمعظمنا ...
ابتسم الشيطان بمكر ... وقفز من النافذة الي غرفتها ...
وقف أمامها بعدما اغلق النافذة مجدداً وهو يبتسم إبتسامة ماكرة ... 
اتجه إليها واقترب من سريرها ومنها ... أبعد الغطاء قليلا بكل هدوء حتي لا تشعر هي به ، أدخل يديه أسفل الغطاء وامتدت يده الي سيقانها العارية قليلاً فقد كانت ترتدي برمودة ، حرك الشيطان يديه علي سيقانها بإثارة وخبث وهو ينظر لها بإنتظار أن تتحرك أو تقفز وتصرخ أو اي شئ ولكنها رفعت يديها وهي نائمة وضربت بقوة يد الشيطان فقد اعتقدت أنها ناموسة !
الشيطان بألم وهو يسحب يده ...
_ يخربيت أهلك انتي جبتي القوة دي منين ...!
هنا فزعت قدر لتقوم من علي السرير بعدما سمعت صوته لتصرخ بقوة وخوف ...
_ انت جييييت منينننن ...؟! دخلت هنا ازااااي ؟؟
قالتها قدر وهي مفزوعة بوجه اصفر فرّ منه الدم من الخوف ... 
بينما هو ابتسم ابتسامة وسيمة ماكرة ...
_ هو مش انا إسمي الشيطان ...؟!  يعني طبيعي تلاقيني في أي مكان بكل سهولة وميمنعنيش باب ... 
_ بسم الله الرحمن الرحيم ... الشباك مقفول والباب برضة مقفول ...
قالتها قدر وهي تتفحص الباب والشباك بسرعة وخوف ...
_ يبقي انت دخلت منينننن ...؟؟!
_ انتي فاكرة اني محتاج باب أو شباك مقفولين يمنعوني ...؟ انا سايبك بس بمزاجي انما لو انا عايز ادخلك من امبارح مش هيهمني باب ولا شباك ... 
_ هو انت شيطان بجد يعني مش مجرد لقب زي ما انا فاهمة ...!
_ أيوة ...
قالها بخبث وهو يعتقد أنها ستفزع وتصرخ ...
ابتسمت قدر لتصرخ بحماس ...
_ طب حلوووو اوووي يلا خدني علي عشيرتك وعرفني عليهم عشان انا بيج فان لمسلسل "لوسيفر" ورواية 
"عشق امير الجان " وكل روايات مصاصين الدماء ... انا مش مصدقة نفسي إن حلمي بيتحقق  ... 
الشيطان وهو ينظر لها بإستغراب وغضب ...
_ بيج فان ..!! حلم ...!! 
_ أيوة وعلفكرة بقي انت هتتغير علي إيدي وهخليك تصلي وتبطل سجاير زي الروايات كدا .. هتبقي بتلي (بطلي) واكيد وجههي الطفولي دا هيخليك تتغير وتحبني وتحس اني مختلفة مش زي بقية البنات اللي انت تعرفهم يا زير النساء ...
الشيطان بضحكة طويلة ...
_ لا من نحية اتغير متقلقيش انتي فعلا غيرتني من اسوأ شخص في مصر وبقيت اسوء شخص علي كوكب الأرض كله ... وبعدين وجه طفولي أي يا شحطة اللي يغيرني دا انتي وشك أتخن من وش شوبير بتاع الكورة ... دا خدودك تحل أزمة مجاعة ... 
نظرت له قدر بغيظ وغضب ... 
_ علفكرة عيب كدا ... انا لحد دقيقتين كان ممكن أحبك بس انت غيرتني تاني وبقيت بكرهك اكتر من الأول لأني مبحبش حد يتنمر عليا ... 
نظر لها الشيطان بهدوء  ، علّم للتو من لغة جسدها أنها تعاني من مشاكل مع ثقتها بنفسها فهي تتدمر بسهولة من أي كلمة ... 
_ هل انتي غبية ؟! ألا ترين نفسك جميلة !! 
قالها الشيطان في نفسه بغضب فهو يكره أن تعتقد هذة الغبية أنها ليست جميلة ! هي ليست ملكة جمال أو كتلة براءة متحركة علي الأرض ، لا هي ليست كذلك ولكنها ستكون كذلك إذا وثقت بنفسها ، يكفي فقط هذة العيون الخضراء كالجنة ... مهلاً هل يغازلها الآن ...؟!
استفاق من تأمله بها علي صوتها ...
_ بتبصلي كدا لي ...!
الشيطان بإحراج وهو يبعد عيونه عنها ...
_ احم مفيش ... قومي البسي يلا عشان ننزل نفطر معاهم تحت ...
قدر بحماس ...
_ الله أخيراً هفطر فطار صعيدي بال بتاو والجبنة القريش ... 
_ انتي عرفتي البتاو مين ...؟!
_ من زمان وعارفة عيش الشمس كمان دا انا كنت بتحايل علي بابا يجبني زيارة للصعيد عشان اتصور سيشن هنا واعرف بيتعمل ازاي عشان اصور تيك توك للفانز بتوعي ...
_ فانز ...؟! هو انتي مشهورة ...؟!
قالها بسخرية لترد قدر بمرح وهي تفرد شعرها للخلف ...
_ العبد لله عنده الف وخمسمية متابع علي تيك توك وكلهم متابعيني عشان اخويا سيف كان بيطلع معايا في الفيديوهات ...
ضحك الشيطان وهو ينظر لها ليردف بسخرية ...
_ انا قولت كدا برضة ... 
وبعد محادثة استمرت قرابة العشر دقائق قامت قدر من مكانها وطردته خارج الغرفة حتي ترتدي ملابسها وتنزل معه الي الأسفل مضطرة لأنها زوجته امام العائلة ...
ابتسمت قدر في نفسها عندما تذكرت " آمر " إبن عم الشيطان هذا الرجل الصعيدي الثلاثيني اسمر البشرة صاحب العيون الخضراء مثلها ولكن عيونه خضراء فاتحة اللون وليست زيتونية مثلها ... ذكرها شكله هذا بشكل ابطال المسلسلات والروايات اللتي تقرأها وكذلك أسلوبه معها فهو يعاملها بكل رقة حتي أمام الشيطان ... ولأن سن قدر هو سن حرج في الثامنة عشر فهذا السن يقع في الاعجاب من مجرد معاملة لطيفة ... تذكرت قدر أنها هنا لفترة وجيزة وستعود قريبا الي عائلتها ولهذا قررت عدم التفكير حتي أنه يعجبها لانه بالفعل يعجبها ؟! 
( اومال بقي لو شوفتي إياد اللي لسه جاي دا 😂♥️) 
بالفعل نزل كلاهما وسط جو من المشاجرة والعناد بينهما للأسفل حتي يتناولا الإفطار ... 
_ صباح الخير يا لولو ...
" قالتها فاطمة ابنة عم الشيطان عندما رأت قدر " 
_ صباح النور ... "ردت قدر " 
نظر الشيطان الي آمر بابتسامة ... 
_ صباح الخير يا ابن عمي ... لما تخلص وكل ابقي اطلعلي برة عايزك في موضوع ... 
نظر آمر إليه بإبتسامة خبيثة فهو يعلم أنهم سيتحدثون في أمر تهريب المخدرات والآثار خارج البلاد ... 
_ ماشي يا إبن عمي ... اقعد بس إفطر معانا ...
جلس الجميع وسط جو عائلي يتناولون الإفطار ولم تتحدث شهد أو الجدة مع قدر حتي أنهم لم يلقيان لها التحيه بل كانا ينظران لها ب غِلّ وحقد ... 
لم تهتم قدر لهما بل كانت تتحدث مع فاطمة صديقتها الجديدة وأحياناً تختطف نظرات بين الحين والآخر الي "آمر" الذي كان يجلس في مقدمة السفرة الطويلة لأنه رئيس البيت والمنزل كما يقال فهو يجلس في المقدمة ... 
كانت شهد تلاحظ نظرات قدر الي أخيها آمر ولهذا ابتسمت براحة وقد عزمت علي تنفيذ ما تنوي عليه اليوم ... 
ماذا سيحدث يا تري ...؟ 
وعلي الناحية الأخري في قصر آدم الكيلاني ...
كانت تلك الغبية المدعوة سمر جالسة في غرفتها تبكي بدون سبب وهي تنظر بعيون حمراء _ يبدو أنها لم تنم طيلة الليل _ الي اللاب توب أمامها تشاهد شيئاً ما ...
دخلت والدتها سمر الكبيرة الي غرفتها لتردف بغضب عندما رأتها ...
_ انتي صاحية منمتيش لحد دلوقتي ...؟
_ ها ... لا يا ماما طبعا انا لسه صاحية دلوقتي صباح الخير ... 
_ والله ؟! واي دا ثواني ! انتي بتعيطي ؟؟
_ لا لا لا يا ماما طبعا لا دي بس دموع الزعل اني خلصت مسلسل " الجمال الحقيقي " كله في يوم ومش هلاقي مسلسل كوري زيه بالجمال دا عارفة يا ماما ! البت اللي فيه بتفكرني بنفسي صحابها بيتنمرو عليها في المدرسة عشان شكلها وحش وفي وشها حبوب فهي بقي قررت تتغير وحطت ميكب كتير وبقت احلي واحدة فيهم لحد ما ...
_ اسكووووتاااااااااي ، يا شيخة ينعل ابو اللي عرررفك علي الكورريين وشغل مخك بيهم يا حاااااااااج يا حاااااااااج يا هيييييثم تعاااالي شوووووف بنتك .... 
سمر بضحك ...
_ الحته دي بتفكرني بحاجة كدا يا ماما تقريباً بتقلدي تيتا ...
سمر الكبيرة بغضب ...
_ انا دلوقتي بس عرفت انا ازاي كنت مزعجة !! 
قالتها بغضب وخرجت من الغرفة لتردف سمر ابنتها بضحك ...
_ اعملك أي جينات الكوريين بتجري في دمي ... يا رب بقي خدني ووديني علي كوريا ... 
_ يكش تروحي كوريا الشمالية يا شيخة امين يا رب ...
_ أي دا ...؟!
قالتها سمر ونظرت الي باب غرفتها المفتوح لتجده سيف ينظر لها بغضب ... 
سمر بمرح ...
_ ازيك يا اشقر ؟! طب قول صباح الخير الأول بزمتك لو انا روحت كوريا الشمالية مين هيقعد معاك يسليك ويذل فيك غيري ...! 
سيف بغضب وهو واقف علي باب غرفتها ...
_ انا بشتم نفسي عشان قولت ل خالي ينزل مصر ... بعد ما شوفت البلوة اللي جابها معاه دي ... 
سمر وهي تقوم من علي السرير وتضع اللاب توب جانباً ...
_ وأنا بشكر بابا أنه جه مصر عشان لولاه مكنتش عرفت ازاي هوقع اخوك في حبي ... دلوقتي بقي أنا هغير هدومي وانت زي الشاطر كدا هتقولي ءعمل ءي عشان اخوك القاسي ابن القاسي دا يشوفني كأني أيدول في فرقة بلاك بينك ... 
_ استغفر الله العظيم يا رب ... أستغفر الله العظيم يا رب ... انا مش عايز آذيكي والله ما عايز آذيكي  وبعدين انا جاي اقولك امسحي بالزوق كدا الفيديو اللي صورتيه ليا وانا برسم مي عشان ممسحكيش من علي وش الأرض ...
سمر بإبتسامة مغرورة كأفلام الإنمي ...
_ مش قبل ما توقع قلب اخوك في حُب بنت خاله اللي هي أنا ... 
_ يا ستتتتي اخوووويا طول النهار والليل في الشررركة والشغل اعممملهااا ازااااي دي يعني ...؟! 
_ تقولي عنوان شركته فين وتقولي مداخل ومخارج قلبه بيحب أي بيكره أي وكدا ...؟!
_ اخويا وانا بنكرهك ...
سمر بإبتسامة خبيثة ...
_ انت مش مهم المهم هو يحبني  ... 
قالتها ودخلت الي المرحاض حتي تأخذ حماماً دافئاً تريح به أعصابها ...
نظر سيف بغضب إليها ... ثواني ونظر الي اللاب توب خاصتها المفتوح والموضوع علي السرير ... 
ابتسم بخبث واتجه الي اللاب توب وهو ينوي شيئاً ما ...
فماذا سيحدث يا تري ...؟!
وعلي الناحية الأخري في الصعيد عند قدر ... 
انهي الجميع الإفطار واتجهوا ليحملو الاطباق وينظفو المائدة ويستعدوا لبقية اعمال اليوم ... 
كان الشيطان آنذاك يسير في الأراضي وقت الصباح مع إبن عمة آمر ...
آمر بضحك ...
_ يعني انت خلاص قررت التماثيل هنهربها بالطيارة والمخدرات في البحر ...!
_ أيوة ، عشان لو حاجة فيهم اتمسكت متخسرناش كتير ... وبعدين عشان منلفتش النظر علينا انا قررت أعزم إبن عمك القبطان هنا يومين لحد تنفيذ العملية بالمرة ستك تشوفه وتطمن عليه لأنها غضبانة علي أبوه .. عمي أحمد الدسوقي بعد ما اتجوز رحمة لأنها مش راضية علي الجوازة دي  ... وعشان كدا هنطمنها عليه ويقعد يومين وبعدها هننطلق كلنا علي الحته اللي فيها الآثار بالليل عشان نشوف هنداريهم ازاي في الطيارة ونهربهم ... 
_ دماغك دي ولا دماغ إبليس ...؟
ابتسم الشيطان بمكر وضحك ...
_ انا مسميش الشيطان علي الفاضي يا إبن عمي ... 
دخل كلاهما الي المنزل مجدداً ...
الشيطان وهو يراقب قدر بعيون كالصقر ويبتسم بخبث ...
_ بعد اذنكم يا جدعان عايز مراتي في كلمتين ...
قدر وهي تنظر إليه بإستغراب ...
_ في أي ...؟!
اتجه إليها الشيطان وسحبها الي الأعلي ...
_ تعالي اوريكي السطوح عامل ازاي ...!
قالها بخبث وسحبها بالفعل الي آخر دور وهو سطح المنزل المحاط بكل جمال قد تراه في حياتك وهي الفدادين الخضراء الي ما لا نهاية ...
قدر بصدمة عندما دخلت السطح ولم تنتبه الي ما يفعله الشيطان خلفها ...
_ أي الجمال دا بجد ...؟ دي جنة .. ؟!
_ لا ولسه هوريكي الجنة اللي بجد بقي ...! 
قالها وسحب قدر من يدها الي الحائط وحاصرها بجسده وهو ينظر لها بخبث وغضب ...
_ انتي بقي مفكراني اعمي ومش شايف نظرات الإعجاب في عينيكي ل آمر ابن عمي ....؟! 
قدر بغضب وهي تحاول إبعاده ...
_ ابعد عني ...! وفيها أي يعني لما اكون معجبه بيه اوعي تكون فاكر اني مراتك بجد ...؟!  
نظر لها الشيطان بإبتسامة لا تنوي الخير ...
_ طب انا المرادي هديكي تحذير بسيط ... المرة الجاية هتبقي عينيكي الحلوة دي متشالة من مكانها هتبقي طرشة وعمياء كمان ... 
قدر بغضب ...
_ ابعددد عننننني ... فيها أي يعني لما اكون معجبه بيه و ...
لم تكمل قدر جملتها حتي وجدت نفسها أسيرة شفتيه يُقبلها قبلة عميقة جعلتها تشهق بصدمة وهي فاتحة عيونها بقوة وقد دق قلبها لدرجة أنها فقدت السيطرة علي نبضات قلبها من قوة الصدمة ولأنها اول قبلة لها ...
 بينما هو ابتعد عنها بعد وقت قصير ليردف وعلي وجهه نفس الابتسامة الخبيثة ...
_ فكري تبصيله تاني ... وشوفي المرة الجاية هخليكي تندمي ازاي يا حلوتي ... المرة دي مجرد تحذير بسيط ... 
قالها ورحل من أمامها وهذا المغرور الوسيم وجهه يقول الكثير ويتوعد بالكثير ...
ولكن يبقي السؤال ... 
هل ما فعله معها الآن هو بداية غيرة ...؟ 
ام هو فقط لا يريدها أن تلفت النظر إليها في العائلة حتي لا يشكون بشئ ...؟!
ماذا سيحدث يا تري ...؟!

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-