رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 10 و 11 بقلم ياسمين عبده

رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 10 و 11 بقلم ياسمين عبده


رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 10 و 11 هى رواية من كتابة ياسمين عبده رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 10 و 11 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 10 و 11 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 10 و 11


رواية عشق الروح ملك ويونس بقلم ياسمين عبده



رواية عشق الروح ملك ويونس الفصل الـ 10 و 11


رجع يونس البيت. كان مفكر انو ملك لسه موجودة 
منه بدلع: تسلملي حبيب قلبي احسن حاجه انك طلقتها وخلاص بقينا مع بعض انا وانت بس ومفيش حد هيفرقنا تاني وكويس ان ملك مشيت لان هيا ملهاش قاعده في البيت ده تاني... 
يونس بصدمه: هيا مين دي الي مشيت ملك راحت فين هيا مش في اوضتها ردي عليا يامنه كان هذا بصوت عالي جدا 
منه بخوف من صوته: ا.. انا  معرفش انا شوفتها وهيا ماشيه وماسكه شنطتها وخرجت. وعرفت انك طلقتها بس معرفش راحت فين 
يونس راح لجدته بسرعه رهيبه اول مادخل لقى جدته قعده وسرحانه ودموعها نزله 
يونس بندم وحزن: تيته هيا ملك راحت فين انا مش قادر على بعدها  ارجوكي ياتيته قوليلي هيا راحت فين بس وانا هروح اجيبها واصلحها
جدته فاطمه بحزن: للاسف يايونس انت خلاص خسرت ملك  مبقاش ينفع انك ترجعها قبل ماطلقها انت كسرت قلبها وبعدها خلاص سيبها بقا تعيش حياتها وانت كمان عيش حياتك مع مراتك وملكش دعوه  بيها تاني. 
يونس بحزن وغضب: ازاي يعني مليش دعوة بيها لازم ترجعلي تاني وانا مش هسكت غير لما القيها وارجعها تاني حتى لو هقلب البلد عليها بس مش هاسيبها  وبعدين ساب جدته وخرج 
جدته: ربنا يهديك يابني وتفهم انها خلاص مبقتش عايزاك 
............ 
عند ملك.... 
كانت تستعد علشان تنزل تشوف شغل ملك اساسا مخلصه جامعة تجارة قسم حاسبات 
ملك دخلت الشركه وقدمت على وظيفه بس بسبب لبسها اترفضة  راحت قدمت في شركة تانيه  بس بردوا اترفضة
ملك في نفسها: دي اخر شركة هروحها انهاردة ولو اترفضت تاني هروح وابقى اكمل بكرة... 
دخلت ملك الشركه وكانت شركه مصطفى الكيلاني ودخلت قدمت على الوظيفة وكانت السكرتيرة  بتبصلها من فوق لتحت 
السكرتيرة: اتفضلي  مستر عمر مستني حضرتك جوا 
دخلت ملك  وكان عمر مديها ضهره.. 
ملك بتوتر: السلام عليكم  
لف عمر  وبستغراب: عليكم السلام  اتفضلي 
ملك قعدت وكان عمر مستغرب جدا ازاي واحده زي دي جاي تقدم في شركه  زي دي 
عمر بجديه: اهلا وسهلا اسم حضرتك 
ملك بتوتر: ملك واتفضل حضرتك ملفي اهو وده ال سي ڤي بتاعي 
عمر بإعجاب: ماشاء الله  ده انتي طلعتي شاطرة جدا طالعه الاولى على دفعتك  وبعدين قفل ملفها.. 
عمر: انتي ليه مااشتغلتيش في الكلية بتعتك معيدة 
ملك بجدية: لان انافي بلد غير بلدي وكليتي مش هنا 
عمر بجديه: okتقدري تبدائي شغل من بكرة والموعيد كلها مع سمر السكرتيره وانتي هتكوني سكرتيرة  البشمهندس مصطفى رئيس الشركه دي تمام 
ملك بإيماء: تمام  شكرا لحضرتك وبعدها خرجت بره 
ملك قابلت السكرتيرة سمر وشرحتلها كل حاجه وشغلها هيكون ازاي  والموعيد وبعدها ملك كانت خارجه من الشركه  بس مكنتش واخده بالها وخبطت في حد وقعت على الارض 
ملك بتوجع: مش تفتح ياإستاذ 
مصطفى بغرور: انتي الي ماشيه زي العاميه بل بتاع الي انت لبساه ده 
ملك بغيظ بس وطت صوته: بجح وقليل الذوق وبعدين مشيت  
........... 
عند يونس..... 
رجع يونس البيت وكان تعبان جدا بيحاول يوصل لملك بأي طريقه بس مش عارف كلم كل معارفه واهله وقالوله انها مرجعتش البلد
يونس بحزن لنفسه  : انتي فين ياملك انا اسف والله ارجعي انتي بس وانا هصلح كل حاجه بس ارجعلي  مش قادر اتقبل فكرة انك تكوني بعيدة عني  ارجعيلي ياملك 
خرجت منه من الاوضه لقيت يونس قاعد في الصالة وحزين... 
منه بخبث: يونس حبيبي  انت زعلان لي كده احمد ربنا انك خلصت منها علش..... 
يونس بمقاطعه بغضب: اخرسي  انا هلاقيها وهرجعها ليا تاني وهعمل المستحيل علشان تسامحني  وبعدين علي صوته ومسك دراع منه جامد وان سمعتك بتجيبي سيرتها تاني هقطعلك لسانك فاهمه وسابها ودخل اوضته  بكت منه من الوجع 
منه في نفسها: والله لاوريك لاندمك  على كل حاجه 
........... 
في الصباح..... 
قامت ملك لبست وادت فرضها وجهزت الفطار واكلت وبعدين مشيت على شغلها 
ملك وهيا في الشركه استلمت شغلها وكان لسه المدير ماجاش عمر بعت لملك ملفات تجهزها عقبال ماالمدير يجي  .... 
وصل مصطفى وراح داخل الشركه وطلع لفوق على مكتبه وهو داخل ملك اخدتش بالها من ولا هو بردوا وبعدين طلب ملك اول ما ملك دخلت 
ملك بإستحياء:  حضرتك طلبتني 
رفع مصطفى وشه وااول ماشفها 
مصطفى برفع حاجب: هو انتي 
ملك بصت بسرعه وبصدمه: انت..... 

دخلت ملك بستحياء: حضرتك طلبتني 
رفع مصطفى رأسه بسرعه اول ماشافها 
مصطفى برفع حاجب: هو انتي 
رفعت ملك رأسه ونظرت  بصدمة: انت بتعمل اي هنا 
نظر مصطفى يمينه ويساره  بإستهزاء: والله واضح جدا انو انا المدير هنا 
ملك بتوتر: حضرتك طالبني لي 
مصطفى بجدية: جبيلي ملف صفقة شركة المرشدي
ملك بجدية وإيماء: تمام حضرتك الصفقه هتكون عند حضرتك خلال ثواني عن اذنك وخرجت بسرعه ضحك مصطفى على تصرفتها ااطفوليه ولكنه ادرك نفسه  وتظاهر بل جمود مرة اخرى... 
خرجت ملك من عند مصطفى بسرعه ووضعت يدها على قلبها ملك في نفسها: الحمدلله مترفدتش  واخذت الملف وذهبت واعتطه لمصطفى..  . 
ملك: اتفضل يا بش مهندس مصطفى الملف اه 
مصطفى بجمود: سبيه هنا واتفضلي  انتي على شغلك 
كانت ملك على وشك الذهاب ولكن استوقفها صوته 
مصطفى بإستفهام:  انتي منتقبه لي مع انو حاليا المنتقبات مبقوش موجودين هنا... 
ملك بإيجابه: حضرتك اولا انا مش من هنا انا من الارياف وانا حبيت النقاب جدا وحبيت التزم بي انا قدمت على كذا وظيفه في شركات تانيه بس رفضوا بسبب النقاب وقالو اقلع النقاب هيوفقوا  يشغلوني بس انا رفضت حتى لو مش هشتغل بس مقلعوش لان ده بقا ستري ومقدرش استغنى عنه 
مصطفى بإعجاب: تمام تقدري تروحي تخلصي شغلك 
خرجت ملك وذهبت تتابع  عملها..... 
................... 
عند يونس...... 
منه كانت خارجه من الاوضه لقيت الجدة بتجهز اكل لنفسها علشان تاكل 
منه  بو*قا*حه:  كيس انك بتجهزي الغدا اصل انا وقعه من الجوع خلصي بسرعه علشان اكل 
الجدة بإستفزاز: عايزة تاكلي جهزي لنفسك انا بعمل اكل ليا انا بس 
منه بغيظ: اسمعي بقا انتي هتقعدي هنا بلقمتك والا هخلي كي تندمي على اليوم الي جيتي في هنا  يلا الاقي الاكل جاهز واياكي تتأخري 
الجدة بدموع: حسبي الله ونعم الوكيل 
جهزت الجدة الاكل وكانت بتحطه على السفرة ومنه قاعده ماسكه التلفون.دخل يونس لقي جدته بتجيب الاكل على السفرة.. 
يونس  بإستفهام: تيته انتي بتعملي اي وليه منه هيا الي مش بتجهز الاكل 
منه بسرعه وتوتر: انا.. انا والله قولتلها هجهز الاكل قالتلي لا اقعدي يابنتي انتي تعبانه لسه وانا هجهز  صح ياتيته واخدت منها الاطباق وحطيتها على السفرة..... 
يونس بشك: الكلام ده صح ياتيته  
منه بتوتر: انا مش قلتلك ان كلامي صح بت... 
يونس بمقاطعة كلامها: اسكتي خالص يامنه انا بسأل تيته  
جدته وانهارت في البكاء: انا تعبت يابني رعني على البلد تاني يايونس مراتك بتشغلني بلقمتي داانا قمت اجهز اكل لنفسي وانا تعبانه قامت بتقولي اجهز الغدا كله  علشان اقعد في بيت حفيدي اشتغل وديني بلدي تاني يونس قالتها بإنهيار  برزت عروق يونس من الغضب وامسك بشعر منه 
منه بتوجع: اه اه سبني ياحيو*ا*ن ازاي تتجراء وتمسكني كده قاطع كلامها بكف وقعت على الارض من شدته وانفها جاب دم 
يونس بغضب اعمي: انتي مين يابنت *** علشان تهيني جدتي  اسمعي بقا انتي هتبقي خدمتهامن النهاردة 
منه ببكاء وعند: انت واحد مجن*و*ن ومتخل*ف وانا مش هعيش معاك دقيقه واحده 
يونس بغضب: في داهيه يلا غوري برا 
منه بغضب: والله لاندمك ومشيت وسابت البيت 
يونس بتعب ودموعه نزلت: انا اسف ياتيته سامحيني 
جدته بدموع: انا مسمحاك يابني 
يونس بوجع: تيته ارجومي قوليلي ملك فين انا عايز ارجعها ليا تاني وانا هخليها تسامحني والله انا بحبها ياتيته.... 
جدته بتنهيدة: يابني ملك خلاص مبقتش ليك يابني بس هقولك مكانها وربنا يوفقك  بس انا معرفش بظبط فين 
يونس ببعض الامل: قوليلي بس وانا هلقيها بإذن الله
جدته........ 
............. 
بعد مرور شهرين  على ابطالنا♕
مصطفى بدء يحس بل حب من ناحية ملك  
مصطفى: استاذه ملك  تعالي على مكتبي بسرعه 
ملك بإسراع: نعم حضرتك طلبتني 
مصطفى بجدية: احنا هنسافر  اجتماع  في الغردقه وانتي هتيجي معايا 
ملك بإيماء: تمام  السفر هيكون امتى يافندم 
مصطفى: بكرة الصبح كوني جهزا علشان هتسافري معايا 
ملك بصدمه وتسرع: لا تبعااااااا


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضام لجروب الواتساب اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-